Zwrot towaru kupinego w necie

Data: 2012-12-28 16:12:48
Autor: Adramelech
Zwrot towaru kupinego w necie
Witam

Kupiłem w sklepie internetowym buty. Wysyłka była gratis. Na paragonie jest cena butów +0zł kosztów wysyłki.
Muszę oddać te buty, jaką kwotę powinien mi zwrócić sklep? Taką jaką zapłaciłem za buty, czy może ma prawo pomniejszyć je o swoje koszty wysyłki towaru do mnie?

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2012-12-28 11:26:31
Autor: witek
Adramelech wrote:
[...]

Pozdrawiam

ma ci oddac cene butów.

Data: 2012-12-28 20:58:44
Autor: Adramelech
Zwrot towaru kupinego w necie
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> Odpowiedz na
Adramelech wrote:
[...]

A z jakiego to wynika przepisu?

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2012-12-28 15:31:18
Autor: witek

Adramelech wrote:
[...]

z ustawy. zwaracie sobie wzajemnie swiadczenia. ty buty on tobie ich cene.
Skoro wycenil wartosc przesylki na zero, to jego sprawa.

Data: 2012-12-29 11:38:57
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail witek7205@gazeta.pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Adramelech wrote:
[...]

A nie całośc zapłąconych kosztów?
W tej sprawie nie ma to znaczenia ale tak ogólnie - wydaje misię, żen ie raz czytałem, że jakaś tam europejska regulacja narzuca na sprzedawcę zwrot całośći kosztów? Tak wiem, ze to bez sensu, ale jednak.

Ktośzna temat dogłębniej?

--
Pozdrawia... Budzik
Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

Data: 2012-12-28 22:36:40
Autor: Gotfryd Smolik news
Zwrot towaru kupinego w necie
On Fri, 28 Dec 2012, Adramelech wrote:

[...]
Muszę oddać te buty,

  A z jakiego to powodu MUSISZ?
  Ewentualna słuszna reklamacja z tytułu gwarancji, słuszna reklamacja
z tytułu rękojmi i oddanie "bo tak" co nieco różnią się regulacjami.

  Tak na pierwszy rzut oka, wydaje mi się że Ty po prostu CHCESZ
te buty zwrócić, a nie musisz ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-12-29 08:56:24
Autor: Adramelech
Zwrot towaru kupinego w necie
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> Odpowiedz na news:Pine.WNT.4.64.1212282233590.3220quad:

On Fri, 28 Dec 2012, Adramelech wrote:

[...]
Muszę oddać te buty,

  A z jakiego to powodu MUSISZ?

Muszę, bo nie pasują. Mimo że numer jest taki jaki nosze, to są za małe.

  Ewentualna słuszna reklamacja z tytułu gwarancji, słuszna reklamacja
z tytułu rękojmi i oddanie "bo tak" co nieco różnią się regulacjami.

Oddaje nie z tytułu reklamacji a z tych ustawowych 10 dni.
To coś zmienia? Pozdrawiam
--
Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2012-12-29 10:32:45
Autor: spp
W dniu 2012-12-29 09:56, Adramelech pisze:

[...]

Ty ponosisz koszty odesłania towaru, dostajesz zaś zwrot całej wpłaconej należności, łącznie  z kosztami przesyłki do Ciebie gdyby takowe wcześniej były.

--
spp

Data: 2012-12-29 15:47:28
Autor: Adramelech
Zwrot towaru kupinego w necie
spp <spp-to-ja@gazeta.pl> Odpowiedz na news:kbmdc1$6ah$1news.task.gda.pl:

[...]

Czy mogę prosić na wskazanie konkretnego przepisu który to mówi?

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2012-12-29 17:19:06
Autor: spp
W dniu 2012-12-29 16:47, Adramelech pisze:

[...]

Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (DzU z 2000 r. Nr 22, poz. 271)

I tutaj ogólniej.:

http://www.prawo.egospodarka.pl/63151,Odstapienie-od-umowy-zwrot-kosztow-przesylki,1,84,1.html.

Dlatego było takie istotne w jakim trybie następuje zwrot - w przypadku reklamacji sprzedawca zwraca także koszt przesyłki powrotnej.

Przy okazji - gdzieś czytałem o planowanym wejściu przepisów że przy wartości większej niż 40 euro sprzedawca powinien także zwracać koszt przesyłki powrotnej - nie wiem czy już obowiązuje.

--
spp

Data: 2012-12-30 07:47:59
Autor: Adramelech
Zwrot towaru kupinego w necie
spp <spp-to-ja@gazeta.pl> Odpowiedz na news:kbn55u$137$1news.task.gda.pl:

[...]

Dzięki!

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2013-01-05 14:00:46
Autor: Adramelech
Zwrot towaru kupinego w necie
Adramelech <adresu@tu.nie.ma> Odpowiedz na news:XnsA139599A72EB1adresutuniema127.0.0.1:

I tutaj ogólniej.:

http://www.prawo.egospodarka.pl/63151,Odstapienie-od-umowy-zwrot-kosztow-
przesylki,1,84,1.html.

Dzięki!

Podziałało. Oddali całą wpłaconą kwote.

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2012-12-29 19:41:24
Autor: Marek Dyjor
Adramelech wrote:
[...]

zmienia...

oddaj z powodu niezgodności z umową bo wg deklaracji sprzedawcy mają mieć rozmiar taki a taki a nie mają.

możliwe że sprzedawca zaproponuje ci większe buty wtedy musisz je przyjąć.

Zwrot towaru kupinego w necie