Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Zwrot towaru kupionego na odległość i odmowa wypłaty pieniędzy

Zwrot towaru kupionego na odległość i odmowa wypłaty pieniędzy

Data: 2012-06-30 00:24:20
Autor: Konop
Zwrot towaru kupionego na odległość i odmowa wypłaty pieniędzy
Witam!

    Chciałem zapytać jak powinna wyglądać tego typu sytuacja. Kupujący odsyła towar do Sprzedającego: terminowo, zgodnie z procedurą podaną przez Sprzedającego. Dołącza deklarację o odstąpieniu od umowy kupna-sprzedaży zawartej na odległość. Sprzedający otrzymuje towar (potwierdza to), ale pisze, że towar został uszkodzony przez Kupującego (domniemanie). Towar nie jest zniszczony, tylko ma uszkodzony farbę - może to być efekt słabej jakości produktu lub uszkodzenia.
    I dalej nic. Nie pisze wprost, że odmawia wypłaty pieniędzy. Nie odsyła towaru, nie proponuje nawet tego, jedynie, to w niepodpisanych e-mailach oskarża Kupującego o kłamstwo, gdy ten pisze, że towar w takim stanie otrzymał.
   Jak to powinno wyglądać? Czy odmowa nie powinna mieć formy pisemnej, skoro wymaga się, aby odstąpienie taką formę miało? Czy Sprzedający nie powinien odesłać towaru jeśli nie uznaje prawa do zwrotu? Czy jeśli Kupujący nie otrzymam oficjalnego pisma, pieniędzy ani towaru w jakimś określonym terminie, to może uznać, że pieniądze się mu należą i ma prawo próbować je wyegzekwować?

Wiele jest w necie informacji dotyczących możliwości i procedury zwrotu, rzadko się jednak pisze jak wygląda prawidłowe "nieuznanie zwrotu", kto powinien co udowadniać itp. Chyba czas zacząć odbierać paczki z kamerą na czole ;)

Z góry dziękuję za pomoc.


--
  Pozdrawiam
  Konop

Zwrot towaru kupionego na odległość i odmowa wypłaty pieniędzy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona