Zwrot towaru w ciągu 10 dni a dokumenty

Data: 2010-01-04 12:56:05
Autor: Zbynek Ltd.
Zwrot towaru w ciągu 10 dni a dokumenty
Witam

Jestem osobą fizyczną. Zakupiłem pewien towar przez Internet w
sklepie hurt.com.pl . Zwróciłem w ciągu 10 dni. Sklep ociąga się ze
zwrotem gotówki. Na kolejne ponaglenia dostałem maila, że wyślą
fakturę korygującą "w celu podpisania". Muszę coś takiego im
odsyłać? Pierwszy raz słyszę o takich praktykach.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2010-01-04 13:01:23
Autor: krzysiek82
Zbynek Ltd. pisze:
[...]

to standardowa procedura, podpiszesz korektę odeślesz a oni wyślą kasę. Jednak to powinno trwać bardzo szybko i zamknąć się przykładowo w 7 dniach od momentu odesłania do nich oddawanego towaru.

--
krzysiek82

Data: 2010-01-04 13:02:03
Autor: Liwiusz
Zbynek Ltd. pisze:
[...]

   Są to dwie osobne sprawy. Zwrot gotówki się należy, natomiast korekta faktury (jeśli brałeś na fakturę) wymaga Twojego podpisu. Przy czym warunkowanie jednego drugim nie jest raczej poprawne.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-04 13:24:25
Autor: Zbynek Ltd.
Liwiusz napisał(a) :
Zbynek Ltd. pisze:
[...]

Odesłałem im oryginał faktury. To coś zmienia?
I nie prosiłem wcale o fakturę.
Wysłałem im towar 30 listopada. Mógł dojść po 2 dniach. No cóż -
mają cwaniaki nieoprocentowany kredyt.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2010-01-04 13:28:53
Autor: spp
W dniu 2010-01-04 13:24, Zbynek Ltd. pisze:

Wysłałem im towar 30 listopada. Mógł dojść po 2 dniach. No cóż -
mają cwaniaki nieoprocentowany kredyt.

I straty na kosztach przesyłki.

--
spp

Data: 2010-01-04 13:34:29
Autor: Zbynek Ltd.
spp napisał(a) :
W dniu 2010-01-04 13:24, Zbynek Ltd. pisze:

Wysłałem im towar 30 listopada. Mógł dojść po 2 dniach. No cóż -
mają cwaniaki nieoprocentowany kredyt.

I straty na kosztach przesyłki.

Za tę fakturę korygującą dla mnie? Masz rację.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2010-01-04 13:34:56
Autor: Krzysztof Jodłowski
Zwrot towaru w ciągu 10 dni a dokum enty
Odesłałem im oryginał faktury. To coś zmienia?

Tak. Wystawiona faktura nie może tak po prostu zniknąć tylko dlatego, że ją odesłałeś. Została już zaksięgowana.
Zgodnie z przepisami skarbowymi w takim przypadku wystawia się korektę ale (co nie jest jasno opisane w przepisach) można też taką fakturę anulować jeśli transakcja sprzedaży nie doszła do skutku.

Po za tym nie wiemy czy na fakturze miałeś tylko tę jedną rzecz, czy więcej (wtedy nie da się anulować).

I nie prosiłem wcale o fakturę.

Tu masz całkowita rację. Powinni byli wystawić paragon fiskalny i było by teraz szybciej i prościej.

--
Krzysztof

Data: 2010-01-04 13:41:45
Autor: Zbynek Ltd.
Krzysztof Jodłowski napisał(a) :
Po za tym nie wiemy czy na fakturze miałeś tylko tę jedną rzecz, czy więcej (wtedy nie da się anulować).

No to już sprawa jasna. Dzięki.
Ale i tak mają u mnie przechlapane za tak długi czas zwrotu. Tydzień
temu dopiero napisali, że wyślą fakturę. Nie że wysłali.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2010-01-09 22:41:47
Autor: Gotfryd Smolik news
Zwrot towaru w ciągu 10 dni a dokum enty
On Mon, 4 Jan 2010, Krzysztof Jodłowski wrote:

[...komuś...]

I nie prosiłem wcale o fakturę.

Tu masz całkowita rację. Powinni byli wystawić paragon fiskalny i było by teraz szybciej i prościej.

  To IMO błąd w rozumowaniu - do faktury można legalnie
wystawić duplikat. W razie zagubienia paragonu jest problem.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-04 13:29:32
Autor: Krzysztof Jodłowski
[...]

Teoretycznie tak. Tak jak przy zakupie przy każdej parze: towar+faktura i płatność. Tylko zazwyczaj w takich wypadkach nie dostaniesz towaru zanim nie zapłacisz gotówką. Płatność z odroczonym terminem jest raczej przywilejem stałych i/lub sprawdzonych klientów. Ciężko byłoby wyegzekwować od klienta płatność po tym jak otrzymał towar i wyszedł ze sklepu.
Wiem, to przykład z nieco innej beczki, ale w ten sposób chciałbym pokazać zasadę. Nie ma przepisu, żeby zapłacić zanim dostaniesz towar do ręki.

Ciężko byłoby uzyskać od klienta odesłanie podpisanej kopii faktury korygującej. Z doświadczenia sprzed kilku lat wiem, że nawet jeśli wyśle się fakturę korygującą z kopertą zwrotną ze znaczkiem, to wraca tylko ich ok. 50%.
Sprzedawca jeśli nie będzie miał podpisanej faktury - traci możliwość odliczenia podatku. Starci być może kilkadziesiąt, kilkaset złotych. Bardzo dużym motywatorem do odesłania faktury korygującej jest fakt, że dopiero po tym fakcie nastąpi wypłata pieniędzy przez sprzedawcę.

W jaki inny sposób sprzedawca może wyegzekwować od klienta odesłania korekty?

--
Krzysztof

Data: 2010-01-04 13:37:42
Autor: Zbynek Ltd.
Zwrot towaru w ciągu 10 dni a dokum enty
Krzysztof Jodłowski napisał(a) :
W jaki inny sposób sprzedawca może wyegzekwować od klienta odesłania korekty?

Po co odsyłać korektę? Ma moje oświadczenie dlaczego odstąpiłem od
umowy. Pierwszy raz mi się zdarzyło, że chcą wystawić fakturę
korygującą. A już trochę towaru zwracałem :-)

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2010-01-04 16:30:36
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2010-01-04 13:29, Krzysztof Jodłowski wrote:

[...]

Z czego niby ma wynikać obowiązek podpisania faktury korygującej?

Data: 2010-01-04 07:56:33
Autor: przypadek
Zwrot towaru w ciągu 10 dni a dokumenty
On 4 Sty, 16:30, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
On 2010-01-04 13:29, Krzysztof Jod owski wrote:

> Ci ko by oby uzyska od klienta odes anie podpisanej kopii faktury
> koryguj cej. Z do wiadczenia sprzed kilku lat wiem, e nawet je li wy le
> si faktur koryguj c z kopert zwrotn ze znaczkiem, to wraca tylko
> ich ok. 50%.
> Sprzedawca je li nie b dzie mia podpisanej faktury - traci mo liwo
> odliczenia podatku. Starci by mo e kilkadziesi t, kilkaset z otych.
> Bardzo du ym motywatorem do odes ania faktury koryguj cej jest fakt, e
> dopiero po tym fakcie nast pi wyp ata pieni dzy przez sprzedawc .

> W jaki inny spos b sprzedawca mo e wyegzekwowa od klienta odes ania
> [...]

Z czego niby ma wynika obowi zek podpisania faktury koryguj cej?

art. 462 (szczeg. par. 2) i nast. KC.

Data: 2010-01-04 17:21:25
Autor: Liwiusz
<maciej_...@tpsa.waw.pl> wrote:
On 2010-01-04 13:29, Krzysztof Jod owski wrote:

[...]

   Pudło. Prawidłowego przepisu naleĹźy poszukać w aktualnej wersji rozporządzenia określającego sposĂłb wystawiania faktur, a nazywa się ono Rozporządzenie Ministra FinansĂłw w sprawie zwrotu podatku niektĂłrym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarĂłw i usług, do ktĂłrych nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarĂłw i usług.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-04 11:39:25
Autor: przypadek
On 4 Sty, 17:21, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

> art. 462 (szczeg. par. 2) i nast. KC.

   Pudło. Prawidłowego przepisu należy poszukać w aktualnej wersji
rozporządzenia określającego sposób wystawiania faktur, a nazywa się ono
Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie zwrotu podatku niektórym
podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich
przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają
zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług.

--
Liwiusz

Obawiam się, że trudno zobowiązać rozporządzeniem nie-płatnika i w
dodatku osobę fizyczną nie mającą wobec tego obowiązków
sprawozdawczych do czegokolwiek.

Data: 2010-01-04 21:26:42
Autor: Liwiusz
przypadek pisze:
[...]

   Dlatego pisałem, że jest to problem sprzedającego - ma zwrócić pieniądze. A czy może prawnie przymusić kupującego do podpisania faktury korekty? Nie wiem, trzeba by to kiedyś przetrenować w praktyce.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-04 12:55:04
Autor: przypadek
On 4 Sty, 21:26, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

   Dlatego pisałem, że jest to problem sprzedającego - ma zwrócić
pieniądze. A czy może prawnie przymusić kupującego do podpisania faktury
korekty? Nie wiem, trzeba by to kiedyś przetrenować w praktyce.

A masz coś właściwie przeciwko mojej propozycji (art. 462 i 463 KC)
czy tak zaprzeczasz pro forma?

Data: 2010-01-04 22:08:10
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2010-01-04 21:55, przypadek wrote:

A masz coś właściwie przeciwko mojej propozycji (art. 462 i 463 KC)
czy tak zaprzeczasz pro forma?

Chociażby dlatego, że faktura korygująca nie jest pokwitowaniem. Generalnie faktura VAT nie ma nic wspólnego ani z przepływem gotówki, ani towaru ani usługi. Do tego służą inne dokumenty.
A w omawianym przypadku sprzedaży na odległość, w praktyce za pokwitowanie służy albo potwierdzenie przelewu albo dowód uznania karty. Nie możesz żądać pokwitowania, jeżeli spełnisz świadczenie za jakiś czas.

Data: 2010-01-04 21:38:45
Autor: Zbynek Ltd.
Liwiusz napisał(a) :
[...]

No cóż. Spróbuję :-D
Wprawdzie potrzebuję tych pieniędzy natychmiast...
Ponieważ nie dostanę ich od razu, to nie zależy mi już na czasie i
wysonduję czym firma podpiera swój punkt widzenia. Włącznie z
telefonem do dyrekcji.

Mam nadzieję, że nikt tego z tamtej firmy nie czyta, bo będą
wiedzieli, że w końcu odpuszczę upór.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2010-01-04 21:28:53
Autor: Liwiusz
przypadek pisze:
[...]

   Choć z drugiej strony powiedziałbym, że skoro ma fakturę, to na pewno kupił w celu zawodowym/zarobkowym i jak kupujący uparty i nie chce podpisać korekty, to niech się buja po sądach i wykazuje, że on konsument. A przypominam, że kupno w celu zarobkowym to pojęcie o wiele szersze, niż działalność gospodarcza - wystarczy, że chce się wykorzystywać coś do celu związanego nawet z UoP, czy z dorabianiem na allegro.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-06 10:19:13
Autor: Herald
Dnia Mon, 04 Jan 2010 21:28:53 +0100, Liwiusz napisał(a):

   Choć z drugiej strony powiedziałbym, że skoro ma fakturę, to na pewno kupił w celu zawodowym/zarobkowym

Eee tam. Wydaje Ci się.
Ja "biorę fakturki" a kupuję jako "szara osoba fizyczna" bez DG. Dlaczego?
Bo tak mi wygodniej. Po prostu nie musze trzymać paragonu dla celów np.
reklamacyjnych w lodówce przez parę lat. faktury są drukowane "na zwykłym
papierze" zazwyczaj i łatwiej je przechowywać.
Powtarzam, dowód zakupu (faktura, paragon) jest tylko i wyłącznie dowodem a
nie oznacza że kupuje się w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.

PS - łatwo będzie mi wykazać nieprowadzenie DG - po prostu nie mam wpisu w
EDG :)
PS2. dlaczego uzurpujesz prawo do odbioru faktury za towar/usługę dla osób
prowadzących DG? To jakiś zaszły nawyk czy co?

Data: 2010-01-06 10:47:42
Autor: Liwiusz
Herald pisze:

PS - łatwo będzie mi wykazać nieprowadzenie DG - po prostu nie mam wpisu w
EDG :)

   O, to prowadzisz DG niezarejestrowaną :) To idźmy dalej: co kupiłeś? Buty? Na pewno chodzisz w nich do pracy, czyli wykorzystujesz w celach zarobkowych - już Cię ochrona konsumencka nie obowiązuje :)

PS2. dlaczego uzurpujesz prawo do odbioru faktury za towar/usługę dla osób
prowadzących DG? To jakiś zaszły nawyk czy co?

   Nic sobie nie uzurpuję, sam kiedyś brałem fakturę z uwagi na jej większą trwałość, ale od kiedy prowadzę DG, a wiem, że być może będę chciał korzystać z praw konsumentów, to zadowalam się paragonem, aby później nie było wątpliwości. Póki co nie ma jeszcze w zwyczaju, aby przy fakturze sprzedawcy pytali (i robili odpowiednią notkę na fakturze) "czy kupuje Pan ten towar w celu zarobkowym/zawodowym (czy jak tam to wyłączenie ustawa konsumencka nazywa).

--
Liwiusz

Data: 2010-01-06 10:58:57
Autor: Herald
Dnia Wed, 06 Jan 2010 10:47:42 +0100, Liwiusz napisał(a):

Herald pisze:

PS - łatwo będzie mi wykazać nieprowadzenie DG - po prostu nie mam wpisu w
EDG :)

   O, to prowadzisz DG niezarejestrowaną :)

Czekaj, czekaj... ten emotikon to dżołk?
Czy Ty tak na serio z takim tekstem wyskakujesz?

To idźmy dalej: co kupiłeś? Buty?
Na pewno chodzisz w nich do pracy, czyli wykorzystujesz w celach zarobkowych
- już Cię ochrona konsumencka nie obowiązuje :)

Dobra, w takim razie mam w dupie ustawę konsumencką :)
Ale za to te buty sobie zaliczę do KUP - czy teraz będzie poprawnie?
W końcu bez tych butów do pracy bym, nie mógł pójść, nie zarobiłbym - nie
było by podatku. Kupiłem buty - poszedłem do pracy - uzyskałem
przychód/dochód - odprowadziłem podatek. Buty jak drut są KUP.
:))
Jeszcze coś Liwiusz?  :)

Data: 2010-01-06 11:07:51
Autor: Liwiusz

Herald pisze:

[...]

   Raczej nie - już się USy wypowiadały, że np. garnituru w KUP nie można wrzucić, choćby był wykorzystywany tylko w DG. Że niby strój to coś podstawowego w życiu i wyglądzie człowieka i nie można itp. ble ble ble. Są dostępne oficjalne interpretacje.

Jeszcze coś Liwiusz?  :)

  Pytaj, pytaj :)

--
Liwiusz

Data: 2010-01-09 23:03:55
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 6 Jan 2010, Liwiusz wrote:

[...]

  Ale do braku takich wątpliwości wystarczy faktura VAT bez NIP, prawda?
  Wiem - standardowe "program nie pozwala" ;P, ale to zmartwienie
sprzedawcy, że taki kupił :]

Póki co nie ma jeszcze w zwyczaju, aby przy fakturze sprzedawcy pytali (i robili odpowiednią notkę na fakturze) "czy kupuje Pan ten towar
w celu zarobkowym/zawodowym

  Ano nie ma, co racja to racja :)
  Z drugiej strony, jak nie "konsumenckość", to wchodzi rękojmia, a równie
rzadko "detaliczny" sprzedawca wprowadza zastrzeżenia (więc wchodzą
ustawowe).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-04 22:03:56
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2010-01-04 17:21, Liwiusz wrote:

[...]

Ale nie widzę tam obowiązku podpisywania odbioru faktury korygującej. Z ropzporządzenia wynika obowiązek podpisania NOTY korygującej, a to jest coś zupełnie innego.

Data: 2010-01-04 22:20:55
Autor: Liwiusz
On 2010-01-04 17:21, Liwiusz wrote:

[...]

   A masz jakiegoś linka do aktualnego rozporządzenia? Bo mi się znajdują z 2004r., a chyba są już sporo nowsze.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-04 22:25:47
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2010-01-04 22:20, Liwiusz wrote:

A masz jakiegoś linka do aktualnego rozporządzenia? Bo mi się znajdują z
2004r., a chyba są już sporo nowsze.

To wygląda na w miarę na czasie
http://vat.pl/att/przepisy/faktury_zwolnienia.pdf

Data: 2010-01-04 22:27:36
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2010-01-04 22:20, Liwiusz wrote:

A masz jakiegoś linka do aktualnego rozporządzenia? Bo mi się znajdują z
2004r., a chyba są już sporo nowsze.

To wygląda na w miarę na czasie
http://vat.pl/att/przepisy/faktury_zwolnienia.pdf

i tylko jedna nowelizacja :)
http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20092221760&type=2

Data: 2010-01-04 22:32:59
Autor: Liwiusz
On 2010-01-04 22:20, Liwiusz wrote:

A masz jakiegoś linka do aktualnego rozporządzenia? Bo mi się znajdują z
2004r., a chyba są już sporo nowsze.

To wygląda na w miarę na czasie
http://vat.pl/att/przepisy/faktury_zwolnienia.pdf

  Na pierwszy rzut oka wygląda, że faktycznie nie trzeba podpisu. Może to jakieś zaszłości z przeszłości?

Np.

"Zgodnie z § 19 ust. 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. (...) sprzedawca jest obowiązany posiadać potwierdzenie odbioru faktury korygującej przez nabywcę;"

Ale to było dawno (tutaj: http://poradapodatkowa.pl/faktura_korygujaca_musi_byc_potwierdzona_nabywce_oryginalnym_podpisem.html)

--
Liwiusz

Data: 2010-01-09 23:07:19
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 4 Jan 2010, Liwiusz wrote:

[...]

....i zdaje się ktoś przegrał apelację przed ETŚ.
  A może tylko sam NSA dokonał interpretacji... nie pamiętam, ale
wyrok "w sprawie korekt" był.
  Znaczy minister finansów, czy kto go tam reprezentował (przegrał),
i dlatego przepis (w końcu) uchylono :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-05 13:06:08
Autor: Zbynek Ltd.
Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał(a) :

To wygląda na w miarę na czasie
http://vat.pl/att/przepisy/faktury_zwolnienia.pdf

Ale czy zaakceptowanie regulaminu sklepu w którym napisano:

"... wyślemy do Państwa korektę f-ry VAT. Ponieważ sprzedaż towarów
dokumentowana jest fakturą VAT - zwrot towaru musi być
udokumentowany korektą faktury VAT. Korekta ta zgodnie z
obowiązującymi przepisami musi być podpisana przez Klienta
zwracającego towar. Otrzymanie towaru i podpisanej korekty
*warunkuje* możliwość przyjęcia zwrotu na stan magazynu i zwrot
pieniędzy za zwrócony towar."

jest w jakiś sposób wiążące, jeżeli stoi w sprzeczności z w/w
rozporządzeniem?

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2010-01-05 14:47:07
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2010-01-05 13:06, Zbynek Ltd. wrote:

jest w jakiś sposób wiążące, jeżeli stoi w sprzeczności z w/w
rozporządzeniem?

W sprzeczności to za dużo powiedziane. Podpis nie jest sprzeczny, bo rozprządzenie określa to, co musi być na fakturze, a nie co może być.

Być może własciwy US w przeszłości przeczołgał sprzedającego i takie są efekty.

Data: 2010-01-04 20:30:13
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:hht1j0$bl6$1news.onet.pl...

Z czego niby ma wynikać obowiązek podpisania faktury korygującej?

No i o ile ów obowiązek istnieje - co jak dotąd ostatecznie nie zostało wykazane - to co stoi na przeszkodzie, by po zgłoszeniu przez klienta zamiaru zwrotu towaru sporządzić i przesłać do niego drogą elektroniczną fakturę korygującą. Wówczas on ją wydrukuje , podpisze - skoro to konieczne - i włoży do paczki ze zwracanym przedmiotem. Moim zdaniem nie ma żadnych przeszkód w takiej procedurze, więc nie ma żadnego powodu do zwlekania ze zwrotem należności. Co do zasady oczywiście sprzedający może sobie wymyślać procedury, ale nie może to powodować szkody dla kupującego. Moim zdaniem Zbynek spokojnie może wysłać choćby do e-Sądu wniosek o nakaz zapłaty i go dostanie, a sprzedający nie dość, że tej korygującej faktury ostatecznie w ogóle nie dostanie, to jeszcze poniesie koszty postępowania sądowego.

Data: 2010-01-04 14:44:15
Autor: Darek.
[...]

A czy te 10 dni jest liczonych jako robocze, czy kalendarzowe?
Pytam bo na dzien przed wigilią dostałem właśnie taką paczkę
ale rozmiar nie pasuje :(

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2010-01-04 14:52:23
Autor: Liwiusz
Darek. pisze:

A czy te 10 dni jest liczonych jako robocze, czy kalendarzowe?
Pytam bo na dzien przed wigilią dostałem właśnie taką paczkę
ale rozmiar nie pasuje :(

Pozdrawiam - Darek.

   Kalendarzowe.

--
Liwiusz

Data: 2010-01-04 15:15:46
Autor: Darek.
[...]

Dziękuje.

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2010-01-08 18:37:09
Autor: Kenny
Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hhsl04$8nd$1inews.gazeta.pl...
[...]

Placiles moze kartą? Zloz reklamacje w swoim banku.

Tez przed swietami zwracalem towar. Czternastego dnia od rezygnacji z zakupu wykonalem telefon do sklepu i przypomnialem, ze wlasnie czas im sie skonczyl. Obiecali zwrocic. Dalem im pare dni, cisza. No to reklamacja transakcji karta w banku - skutkiem czego byl zwrot na karcie w 48h.

--
Pozdr.
Kenny

Data: 2010-01-08 19:05:14
Autor: Zbynek Ltd.
Kenny napisał(a) :
[...]

Niestety nie. Przelewem.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2010-01-08 22:23:49
Autor: gacek
Kenny wrote:
[...]

Reklamację że co?

Przecież sam płaciłeś, sam podałeś dane karty, jaka jest podstawa do reklamacji?

gacek

Data: 2010-01-08 23:25:59
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2010-01-08 22:23, gacek wrote:

Placiles moze kartą? Zloz reklamacje w swoim banku.

Reklamację że co?

Przecież sam płaciłeś, sam podałeś dane karty, jaka jest podstawa do
reklamacji?

Reklamację, że pobrano należność i nie zwrócono

Dla karty Visa są to kody reklamacji:

Cancelled Recurring Transaction 41
Not as Described or Defective Merchandise 53
Credit Not Processed 85

Reklamację trzeba złożyć najpóźniej do 120 dnia od daty transakcji

Data: 2010-01-09 07:38:42
Autor: gacek
Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:
On 2010-01-08 22:23, gacek wrote:

[...]

Merchant continued to charge cardholder's account for recurring transaction after receiving a notice of cancellation.

jaki masz związek?

gacek

Data: 2010-01-10 12:08:25
Autor: Kenny
On 2010-01-08 22:23, gacek wrote:

[...]

A pozostale przeczytales?

Visa Reason Code 85/MasterCard Reason Code 60

Credit Not Processed. (Visa/MasterCard). Cardholder acknowledges participating in the Transaction and claims the merchant owes them a credit as they have returned or cancelled the goods/services. To date the Cardholder states they have not received a credit.

--
Pozdr.
Kenny

Zwrot towaru w ciągu 10 dni a dokumenty