Zwrot towaru - wysyłka mailowa

Data: 2015-04-01 12:40:42
Autor: kajoj
Zwrot towaru - wysyłka mailowa
Witam
Sprzedaje poradniki,testy itp na prawo jazdy w formie mailowej PDF i wysyłam na maila. Teraz odezwała się do mnie osoba która powołuje się na ustawe ze można zwrocic przedmiot w ciagu 14 dni i chce zwrotu pieniedzy.
Wg mnie nie można zwrocić maila  Rozumiem jakby przez internet zamawiaÅ‚a jakiÅ› przedmiot itp to oczywiÅ›cie tak, ale jak na maila nie, bo skopiuje sobie i bedzie wykorzystywać dalej za free. Bo przecież mi tego nie odda   Nie ma możliwoÅ›ci  Co o tym myÅ›licie. Dawno temu czytalem że wÅ‚asnie nie można zwracac materiałów przesyÅ‚anych drogÄ… elektronicznÄ….
Wg mnie osoba chce wyłudzić ode mnie te pieniądze - można to podciągnąć pod jakiś art ?

Data: 2015-04-01 12:42:45
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-04-01 o 12:40, kajoj pisze:
[...]
jakiś przedmiot itp to oczywiście tak, ale jak na maila nie, bo skopiuje
sobie i bedzie wykorzystywać dalej za free. Bo przecież mi tego nie odda
nie można zwracac materiałów przesyłanych drogą elektroniczną.
Wg mnie osoba chce wyłudzić ode mnie te pieniądze - można to podciągnąć
pod jakiÅ› art ?

Dziwne pytanie, prowadzisz sprzedaż internetową a nie znasz podstaw
przepisów ustawy konsumenckiej?

--
Liwiusz

Data: 2015-04-01 12:55:39
Autor: kajoj
W dniu 2015-04-01 o 12:42, Liwiusz pisze:
[...]

Znam, e-bookow itp nie można zwracać no bo jak ?:) , ale się pytam czy można to podciągnąć o próbe wyłudzenia, bo od wysłania testów mineła niecała godzina i pisze chce zwrócić. Wiec zrobiła to swiadomie i myslala ze nie znam ustaw i jej zwroce pieniadze, a ona bedzie miala za free.

Data: 2015-04-01 12:58:12
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-04-01 o 12:55, kajoj pisze:
[...]

Masz za dużo czasu?

--
Liwiusz

Data: 2015-04-01 13:09:45
Autor: kajoj
W dniu 2015-04-01 o 12:58, Liwiusz pisze:
[...]

Możesz to rozwinac ?

Data: 2015-04-01 13:17:06
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-04-01 o 13:09, kajoj pisze:
[...]
siÄ™ na
ustawe ze można zwrocic przedmiot w ciagu 14 dni i chce zwrotu
pieniedzy.
Wg mnie nie można zwrocić maila  Rozumiem jakby przez internet
zamawiała
jakiś przedmiot itp to oczywiście tak, ale jak na maila nie, bo
skopiuje
sobie i bedzie wykorzystywać dalej za free. Bo przecież mi tego nie
odda
własnie
[...]

Zamiast po prostu odpisać, że na podstawie takiego-a-taiego przepisu
odmawiasz przyjęcia zwrotu, chcesz się włóczyć po sądach po
bezsensownych zawiadomieniach?

--
Liwiusz

Data: 2015-04-01 13:26:31
Autor: kajoj
W dniu 2015-04-01 o 13:17, Liwiusz pisze:
[...]

Bo zrobiła to świadomie

Data: 2015-04-01 13:34:07
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-04-01 o 13:26, kajoj pisze:
[...]

Jak na razie nic jeszcze nie zrobiła.

--
Liwiusz

Data: 2015-04-01 19:11:35
Autor: Trefni¶
Zwrot towaru - wysy³ka mailowa
W dniu .04.2015 o 13:34 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:

[...]
wysy³am na maila. Teraz odezwa³a siê do mnie osoba która powo³uje
siê na
ustawe ze mo¿na zwrocic przedmiot w ciagu 14 dni i chce zwrotu
pieniedzy.
Wg mnie nie mo¿na zwrociæ maila  Rozumiem jakby przez internet
zamawia³a
jaki¶ przedmiot itp to oczywi¶cie tak, ale jak na maila nie, bo
skopiuje
sobie i bedzie wykorzystywaæ dalej za free. Bo przecie¿ mi tego  nie
odda
    Nie ma mo¿liwo¶ci  Co o tym my¶licie. Dawno temu czytalem ¿e
w³asnie
nie mo¿na zwracac materia³ów przesy³anych drog± elektroniczn±.
Wg mnie osoba chce wy³udziæ ode mnie te pieni±dze - mo¿na to
podci±gn±æ
pod jaki¶ art ?

Dziwne pytanie, prowadzisz sprzeda¿ internetow± a nie znasz podstaw
przepisów ustawy konsumenckiej?

Znam, e-bookow itp nie mo¿na zwracaæ no bo jak ?:) , ale siê pytam  czy
mo¿na to podci±gn±æ o próbe wy³udzenia, bo od wys³ania testów mine³a
nieca³a godzina i pisze chce zwróciæ. Wiec zrobi³a to swiadomie i
myslala ze nie znam ustaw i jej zwroce pieniadze, a ona bedzie
miala za
free.

Masz za du¿o czasu?

Mo¿esz to rozwinac ?

Zamiast po prostu odpisaæ, ¿e na podstawie takiego-a-taiego przepisu
odmawiasz przyjêcia zwrotu, chcesz siê w³óczyæ po s±dach po
bezsensownych zawiadomieniach?

Bo zrobi³a to ¶wiadomie

Jak na razie nic jeszcze nie zrobi³a.

Chce "zwróciæ" towar i ¿±da zwrotu pieniêdzy - to wed³ug Ciebie "nic"?

Ale ciekawszy jest przypadek tworz±cego w±tek - to siê potocznie nazywa  pieniactwem.
Normalny "biznesmen" zrobi³by jak piszesz. Pieniacz planuje proces o próbê  wy³udzenia :)

Szczerze - jest wiêksza szansa, ¿e sprzedawany "produkt" jest bardziej  prób± oszustwa...
:)

--
Trefni¶

Data: 2015-04-01 19:21:24
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-04-01 o 19:11, TrefniÅ› pisze:
[...]

Chce "zwrócić" towar i żąda zwrotu pieniędzy - to według Ciebie "nic"?

To jest tylko bezpodstawne roszczenie, niekaralne na gruncie prawa karnego.

Ale ciekawszy jest przypadek tworzÄ…cego wÄ…tek - to siÄ™ potocznie nazywa
pieniactwem.
Normalny "biznesmen" zrobiłby jak piszesz. Pieniacz planuje proces o
próbę wyłudzenia :)

Szczerze - jest większa szansa, że sprzedawany "produkt" jest bardziej
próbą oszustwa...
:)

Zapewne.

--
Liwiusz

Data: 2015-04-02 07:42:50
Autor: kajoj
Zwrot towaru - wysyłka mailowa
Dzisiaj zgłaszam sprawe do sądu z art 286 kk i zobaczymy kto ma rację :)
Nienawidze cwaniactwa

Ona nawet przez pare min nie widziała tych materiałów, bo samo ich przejrzenie to przynajmniej kilka godzin i od razu napisała że chce oddać(wiec zrobiła to celowo i umyślnie), tylko nie wiedziała że jej się to nie uda bo e-bookow nie mozna zwracac z wiadomych powodów.
Myślała że bedzie mieć kase i poradnik na prawo jazdy za free, a tu taki bonus :)

Data: 2015-04-02 02:14:50
Autor: Kris
Zwrot towaru - wysy³ka mailowa
W dniu czwartek, 2 kwietnia 2015 07:42:57 UTC+2 u¿ytkownik kajoj napisa³:
Dzisiaj zg³aszam sprawe do s±du z art 286 kk i zobaczymy kto ma racjê :)
Nienawidze cwaniactwa
Daj znac co uzyskasz.
Ona nawet przez pare min nie widzia³a tych materia³ów, bo samo ich przejrzenie to przynajmniej kilka godzin i od razu napisa³a ¿e chce oddaæ(wiec zrobi³a to celowo i umy¶lnie),
Generalnie kupuj±c na odleg³o¶æ nie musisz podawaæ powodów zwrotu. Masz prawo do zwrotu i tyle.
tylko nie wiedzia³a ¿e jej siê to nie uda bo e-bookow nie mozna zwracac z >wiadomych powodów.
Wiêc mog³e¶ jej tak odpisac i fina³ sprawy. To ¿e nie wiedzia³ ¿e ebokó nie mo¿na zwracaæ to nie znaczy ¿e chcia³a co¶ od Ciebie wy³udziæ.
My¶la³a ¿e bedzie mieæ kase i poradnik na prawo jazdy za free, a tu taki bonus :)
A to ju¿ Twoja interpretacja.
Ja siê s³abo znam ale wg mnie bonus to bêd± ew. koszty s±dowe do pokrycie przez Ciebie.

Data: 2015-04-02 12:10:10
Autor: kajoj
Zwrot towaru - wysy³ka mailowa

Ja siê s³abo znam ale wg mnie bonus to bêd± ew. koszty s±dowe do pokrycie przez Ciebie.

Rozmawia³em z prawnikiem i sprawa jest do wygrania tylko trzeba przedstawiæ maile z godzinami itd i sprawa wygrana. A jak s³ysza³em on nie bierze siê za sprawy w których jest mo¿liwo¶æ przegrania.

"Generalnie kupuj±c na odleg³o¶æ nie musisz podawaæ powodów zwrotu. Masz prawo do zwrotu i tyle." :)))))) Tak tylko to nie by³y np.buty co mo¿na zwróciæ tylko wysy³ka elektroniczna - wiêc zwrot NIE JEST MO¯LIWY.

Data: 2015-04-02 07:05:36
Autor: witek
Zwrot towaru - wysyłka mailowa
kajoj wrote:
Rozmawia³em z prawnikiem i

ha ha ha

prawnik szybko sie polapal, ze da sie z ciebie wydoic niezla kase,
lykniesz kazda bzudre  ktora ci powie, byleby pasowala do twojej tezy.
jestes jak dobra g±bka.

Data: 2015-04-02 15:43:46
Autor: kajoj
W dniu 2015-04-02 o 14:05, witek pisze:
kajoj wrote:
[...]

heheh akurat pieni±dze bierze po sprawie wygranej :) Jakby wiedzia³ ¿e sprawe przegra nie bra³ by siê za ni±.

Data: 2015-04-02 16:50:32
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-04-02 o 15:43, kajoj pisze:
W dniu 2015-04-02 o 14:05, witek pisze:
kajoj wrote:
Rozmawiałem z prawnikiem i

ha ha ha

prawnik szybko sie polapal, ze da sie z ciebie wydoic niezla kase,
lykniesz kazda bzudre  ktora ci powie, byleby pasowala do twojej tezy.
jestes jak dobra gÄ…bka.

heheh akurat pieniądze bierze po sprawie wygranej :) Jakby wiedział że
sprawe przegra nie brał by się za nią.

Tak, tak, prawnik haha

Zobaczcie co ten pieniacz wypisuje na forumprawne -
http://forumprawne.org/nowe-technologie/609591-zwrot-towaru-wysylka-mailowa.html

--
Liwiusz

Data: 2015-04-02 10:40:42
Autor: witek
Liwiusz wrote:

Zobaczcie co ten pieniacz wypisuje na forumprawne -
http://forumprawne.org/nowe-technologie/609591-zwrot-towaru-wysylka-mailowa.html

powinien sie zajac rozpylaniem gazu kupowego.

Data: 2015-04-02 07:06:57
Autor: witek
kajoj wrote:
[...]

no patrz
to zeby moc zwrocic towar to musze sie z nim najpierw zapoznac?
ciekawe rzeczy opowiadasz.

Data: 2015-04-02 08:23:52
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-04-02 07:42, kajoj pisze:
[...]

No właśnie nie wiem, czy jakoś prawo w tej sprawie się odrobinkę nie zmieniło, bo jak kupuję ebooka i chce sciągnąć, to jest dodatkowa informacja od niedawna.... Dlatego sprawdziłbym najpierw jak to jest w rzeczywistości.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2015-04-02 08:26:42
Autor: kajoj
Zwrot towaru - wysyłka mailowa
Tak, trzeba pisać że to jest e-book wysyłka mailowa

http://www.konsumentalista.pl/wszystko-o-zwrotach-towarow/

treści cyfrowe, które nie są zapisane na nośniku materialnym (np. już pobrane z internetu programy komputerowe, gry, muzyka, filmy, e-booki).

Data: 2015-04-02 14:38:46
Autor: Tomasz Kaczanowski

Ja znalazłem coś takiego: http://supermarket.blox.pl/2014/12/Bubel-w-ustawie-E-booka-mozesz-przeczytac-po-14.html

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2015-04-02 14:49:03
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-04-02 14:38, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

że tak dopiszę w artykule na który się powołujesz chyba zapomnieli to wyciąć, bo na stronie uokiku tego punktu nie ma:
http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/wylaczenia-prawa-do-odstapienia/

--
Kaczus
http://kaczus.cba.pl

Data: 2015-04-04 00:19:18
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 2 Apr 2015, kajoj wrote:

http://www.konsumentalista.pl/wszystko-o-zwrotach-towarow/

  Hm... przeoczy³em, ¿e zaaplikowali "zwrot" równie¿ dla licytacji.

  Mnie intryguje zawsze co innego - czy ci wszyscy zadowolenia z "praw"
zastanawiaj± siê KTO ZA TO P£ACI.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-04-04 10:18:58
Autor: Trefni¶
W dniu .04.2015 o 00:19 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> pisze:

On Thu, 2 Apr 2015, kajoj wrote:

[...]

Bezrozumna afirmacja neoliberalnego kapitalizmu granicz±ca z absurdem.

Zamiast krzyczeæ, zastanów siê - czy je¶li te "prawa" nagle zosta³yby  ukrócone - mia³oby to _jakikolwiek_ wp³yw na ceny?
Dalej - czy ostatnie zmiany prawa podwy¿szy³y ceny?

Skoñczcie ju¿ z tymi prymitywizmami.

--
Trefni¶

Data: 2015-04-02 07:01:53
Autor: witek
Zwrot towaru - wysyłka mailowa
kajoj wrote:
Bo zrobiła to świadomie
a jak chcesz to udowodnic?

Data: 2015-04-09 07:36:58
Autor: Mikołaj
Zwrot towaru - wysyłka mailowa
Ja znalazłem

Obecna ustawa zakłada, że w przypadku usług (ebook jest usługą) rozpoczęcie korzystania z usługi powoduje brak możliwości zwrotu z powołaniem się na ustawę.

Data: 2015-04-09 09:18:35
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-04-09 o 07:36, Mikołaj pisze:
Ja znalazłem

Obecna ustawa zakłada, że w przypadku usług (ebook jest usługą)
rozpoczęcie korzystania z usługi powoduje brak możliwości zwrotu z
powołaniem się na ustawę.

Źle znalazłeś.

--
Liwiusz

Data: 2015-04-09 14:27:23
Autor: Mikołaj
W dniu 2015-04-09 o 09:18, Liwiusz pisze:
[...]

To sobie poczytaj ze e-book jest usługą

http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/354905,za_e_book_vat_jak_za_usluge_a_nie_jak_za_towar.html

Data: 2015-04-09 14:49:54
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-04-09 o 14:27, Mikołaj pisze:
[...]

Źle zrozumiałeś - nie chodzi o to, że ebook nie jest usługą (zresztą
uznanie czegoś wg VAT za usługę nie oznacza, że jest to usługa), tylko
że do braku możliwości zwrotu bycie usługą to jeszcze za mało.

--
Liwiusz

Data: 2015-04-09 14:56:51
Autor: Mikołaj
[...]

JeÅ›li chodzi o możliwość odstÄ…pienia od umowy sprzedaży,  o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialnoÅ›ci za szkodÄ™ wyrzÄ…dzonÄ… przez produkt niebezpieczny konsumentowi nie przysÅ‚uguje prawo odstÄ…pienia od umowy zawartej przez Internet w razie Å›wiadczeÅ„, które z uwagi na ich charakter nie mogÄ… zostać zwrócone. Takim Å›wiadczeniem jest m.in. wysyÅ‚ka aplikacji  drogÄ… elektronicznÄ…. Sprzedawca nie ma gwarancji, że aplikacja ta nie zostanie wykorzystana przez KupujÄ…cego, gdyż KupujÄ…cy ma dostÄ™p do treÅ›ci aplikacji niezwÅ‚ocznie po otrzymaniu przesyÅ‚ki drogÄ… elektronicznÄ….

Data: 2015-04-09 15:03:17
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-04-09 o 14:56, Mikołaj pisze:

[...]

niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną
przez produkt niebezpieczny konsumentowi nie przysługuje prawo
odstąpienia od umowy zawartej przez Internet w razie świadczeń, które z
uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone. Takim świadczeniem jest
m.in. wysyÅ‚ka aplikacji  drogÄ… elektronicznÄ…. Sprzedawca nie ma
gwarancji, że aplikacja ta nie zostanie wykorzystana przez Kupującego,
gdyż Kupujący ma dostęp do treści aplikacji niezwłocznie po otrzymaniu
przesyłki drogą elektroniczną.

Czerpiesz wiedzÄ™ ze starego i nieaktualnego stanu prawnego (cytowany
artykuł: 2009 rok, dawno wymarły dinozaur).

--
Liwiusz

Data: 2015-04-09 15:06:48
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2015-04-09 14:56, Mikołaj pisze:

[...]

Jeśli chodzi o możliwość odstąpienia od umowy sprzedaży, o ochronie
[...]
m.in. wysyłka aplikacji drogą elektroniczną. Sprzedawca nie ma

http://swiatczytnikow.pl/przygotujcie-sie-na-zmiany-w-polskich-ksiegarniach-i-nie-tylko-juz-od-25-grudnia/
http://supermarket.blox.pl/2014/12/Bubel-w-ustawie-E-booka-mozesz-przeczytac-po-14.html
http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/wylaczenia-prawa-do-odstapienia/

Więc jeśli nie zrezygnowała ta osoba z możliwości odstąpienia od umowy, to masz problem... Podpierasz się nieaktualnym tekstem...

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl/art/geekwkorpo,20.html

Data: 2015-04-09 15:50:35
Autor: Mikołaj
Zwrot towaru - wysyłka mailowa
Wy macie problem :) Mam znajomego w UOKiK - nie ma możliwości odstapienia od umowy jeżeli wysyłka odbywa sie na maila za zgodą kupującego :) A jak czytam to nastapiła zgoda w innm wypadku by nie dostała

Data: 2015-04-09 15:52:56
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-04-09 o 15:50, Mikołaj pisze:
Wy macie problem :) Mam znajomego w UOKiK - nie ma możliwości
odstapienia od umowy jeżeli wysyłka odbywa sie na maila za zgodą
kupującego :) A jak czytam to nastapiła zgoda w innm wypadku by nie dostała

Nawet jak zmyślasz, to jesteś niewiarygodny.

--
Liwiusz

Data: 2015-04-09 15:54:35
Autor: Mikołaj
Zwrot towaru - wysyłka mailowa
W sumie pisze w 1 punkcie

http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/wylaczenia-prawa-do-odstapienia/

1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który przed rozpoczęciem świadczenia został poinformowany o tym, że po jego spełnieniu utraci prawo do odstąpienia od umowy – np. korepetycje udzielane przez internet;

Data: 2015-04-09 16:01:11
Autor: Liwiusz
Zwrot towaru - wysyłka mailowa
W dniu 2015-04-09 o 15:54, Mikołaj pisze:
W sumie pisze w 1 punkcie

[...]

Zatem potwierdzasz, że się myliłeś?

Wyraźnie jest napisane, że warunkiem braku prawa do odstąpienia jest
poinformowanie konsumenta o utracie prawa do odstÄ…pienia, a nie sama
wysyłka na maila.

Wysyłka na maila bez odebrania zgody na utratę prawa do odstąpienia
powoduje istnienie prawa do odstÄ…pienia

--
Liwiusz

Data: 2015-04-09 16:03:55
Autor: Mikołaj
Zwrot towaru - wysyłka mailowa
haaa zażyłem was i nie macie co pisać :))) 1 punkt UOIKIK :)

papa :)

ps. liwiusz idz pojezdzij na wrotkach, albo zajmij żoną - w sumie chyba jej nie masz bo na prawie sie nie znasz

Data: 2015-04-09 12:27:22
Autor: witek
Mikołaj wrote:
haaa zażyłem was i nie macie co pisać :))) 1 punkt UOIKIK :)

papa :)

ps. liwiusz idz pojezdzij na wrotkach, albo zajmij żoną - w sumie chyba
jej nie masz bo na prawie sie nie znasz

o, widze, skoczyly sie argumenty to zaczęly sie wrotki.

Data: 2015-04-09 16:07:20
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-04-09 o 16:03, Mikołaj pisze:
haaa zażyłem was i nie macie co pisać :))) 1 punkt UOIKIK :)

papa :)

ps. liwiusz idz pojezdzij na wrotkach, albo zajmij żoną - w sumie chyba
jej nie masz bo na prawie sie nie znasz

Niezły jesteś, na wszystkich forach robią z ciebie jaja, idioto, aż
musisz nicki zmieniać.

eot, ignorancie.

--
Liwiusz

Data: 2015-04-09 16:20:21
Autor: Mikołaj
Zwrot towaru - wysyłka mailowa

Niezły jesteś, na wszystkich forach robią z ciebie jaja, idioto, aż
musisz nicki zmieniać.

hmm co siÄ™ dowiadujÄ™ o sobie mhmhmh :))) mylisz ludzi chopcze :) znajdz zone, idz na powietrze, przewietrz sie itd itd :) bo jestes jakis przewrazliwiony

Zwrot towaru - wysyłka mailowa