Zwrot towaru zakupionego przez allegro - co mogę zrobić

Data: 2011-12-08 08:28:39
Autor: Lukasz
Zwrot towaru zakupionego przez allegro - co mogę zrobić
Witam 26 listopada kupilem na allegro przez kup teraz za 700 zl
monitor lcd, opis aukcji to

"- monitor nie był nigdy naprawiany, ani rozkręcany oraz w żaden
sposób modyfikowany - matryca nie posiada żadnego martwego, ani
wadliwego piksela, subpiksela - matryca jest podświetlana równomiernie
- monitor bez wad"

+ 2 zdjecia monitora i 1 zdjecie gwarancji z data zakupu monitora
05.08.11 czyli praktycznie nowy monitor, gwarancja 24m

tak wyglada gwarancja:

http://www.tinypic.pl/uderymuonvw2

natomiast brak tu takiej typowej karty gwarancyjnej od samsunga ktora
wyglada tak:

http://www.tinypic.pl/00ag46n6c9hk

Towar przyszedl do mnie poczta w tamten piatek czyli 02.12.12 w ten
sam dzien podlaczylem monitor i po wlaczeniu menu przez klawisze na
monitorze wybralem opcje "RESET" zeby zresetowac ustawienia kontrastu,
jasnosci itd i po tym zabiegu przestaly dziala wszystkie przyciski
lacznie z POWER on/off.

Sprzedawca od ktorej kupilem monitor twierdzi ze on dzialal i nie mial
z nim zadnych problemow i nie nie zgadza sie zwrot pieniedzy, a z
kolei on go kupil wczesniej od kogos innego na allegro i od tamtej
osoby wlasnie jest gwarancja

http://www.tinypic.pl/uderymuonvw2

no i ten delikwent nie odpisuje na meila ani nie odbiera telefonu
zebym mogl oddac sprzet na gwarancje..

 Co moge zrobic zeby odzyskac pieniadze? czy moge rzadac zwrotu
pieniedzy od sprzedawcy? jesli tak to jak to mam uczynic i kiedy bym
musial to zrobic? bo jutro bedzie 10 dzien od daty odbioru. Prosze o
porade.

Pozdrawiam

Pytanie do was co moge zrobic zeby odzyskac pieniadze? Czy taka
usterka ktora wyzej napisalem powoduje to ze sprzet jest wadliwy i nie
zgodny z opisem aukcji mimo ze osoba tej funkcji nigdy nie uzyla i
normalnie jej dzialalo menu i przyciski w monitorze? Czy moge wyslac
go do osoby od ktorej kupilem ze jest sprzet wadliwy i zadam zwrotu
gotowki?

Data: 2011-12-08 08:37:18
Autor: Lukasz
Zwrot towaru zakupionego przez allegro - co mogę zrobić
Monitor zostal zakupiony od prywatnej osoby nie od firmy

Data: 2011-12-08 08:39:06
Autor: Lukasz
Zwrot towaru zakupionego przez allegro - co mogę zrobić
sry ze 3 post ale nie napisalem tego ze monitor dziala, wlacza sie itd
tylko ze nie reaguje na zaden przycisk

Data: 2011-12-08 18:57:08
Autor: Krzysztof 45
Lukasz napisał(a):
Pytanie do was co moge zrobic zeby odzyskac pieniadze?
Lata temu miałem podobny przypadek, tyle że rzecz zamiast oryginalna okazała się podłą podróbką. Wypierał się i nie chciał zwrócić pieniędzy + kosztów wysyłki.
Poinformowałem go że odsyłam mu to gówno i żądam zwrotu pieniędzy. Poinformowałem go że jeżeli do tego i tego dnia nie będzie środków na koncie, odwiedzę go w innymi jego klientami.
Było to skuteczne.
--
Krzysiek

Data: 2011-12-08 10:57:52
Autor: Lukasz
Zwrot towaru zakupionego przez allegro - co mogę zrobić
On 8 Gru, 18:57, Krzysztof 45 <mekarWYTNI...@vp.pl> wrote:
Lukasz napisał(a):> Pytanie do was co moge zrobic zeby odzyskac pieniadze?

[...]

ok dzieki za odpowiedz tylko ze to mi nic nie pomoglo :) czy prawnie
przysluguje mi cos gdy w trakcie uzycia funkcji w menu reset przestaly
dzialac przyciski ? czy sprzedawca za to odpowiada i mam prawo zwrocic
sie do niego o oddanie mi pieniedzy ? czy juz tylko do tej osoby ktora
wystawila gwarancje??

Data: 2011-12-08 20:45:20
Autor: Krzysztof 45
Lukasz napisał(a):
ok dzieki za odpowiedz tylko ze to mi nic nie pomoglo :)
Pomogło, tylko Ty jeszcze sobie tego nie uświadomiłeś.
Jest to najskuteczniejsza metoda odzyskania pieniędzy od pałamenciarzy.
czy prawnie ...]
Prawnie, to on może Ciebie pozwać o nękanie.
Kupiłeś rzecz używana, a sprzedający nie udzielił Ci pisemnej rękojmi ani gwarancji rozruchowej. Bo ta gwarancja z fotki to kit.
Czy sprzedawca za to odpowiada i mam prawo zwrocic
sie do niego o oddanie mi pieniedzy ?
Zawsze masz takie prawo. A on ma prawo do tego Twojego prawa ustosunkować sie, nie zawsze po Twojej myśli. Czyli wysłać Cię na drzewo.
czy juz tylko do tej osoby ktora
wystawila gwarancje??
To jest spychologia tego od którego sprzedałeś. Tamten Ciebie nie powinien interesować.
--
Krzysiek

Data: 2011-12-09 07:10:23
Autor: mz
Zwrot towaru zakupionego przez allegro - co mogę zrobić
Masz prawo podać go do sądu lub iść z gwarancją do sklepu w którym monitor został zakupiony i powiedzieć żeby go naprawili. Nie ma tu zastosowania przepis mówiący o 10 dniach na zwrot. Sprzedający jest osobą fizyczną nie firmą.

Zwrot towaru zakupionego przez allegro - co mogę zrobić