Zwrot weksli po skończonej umowie

Data: 2012-04-26 13:17:06
Autor: Tomaszek
Zwrot weksli po skończonej umowie
Tak a propos równoległego w±tku o wekslach.
Swego czasu brałem 3 leasingi w RL, gdzie zabezpieczeniem były weksle własne
"in blanco".
Umowy leasingowe skończyły się, samochody zostały przeze mnie wykupione, ale
RL nie zwrócił mi weksli.
Dzwoniłem do nich oraz pisałem, ale oznajmili, że zwróc± jedynie wtedy, gdy
ja wyst±pię z pisemnym wnioskiem o taki zwrot. Wniosek przesłany miałby być
poczt± na ich adres centralny.
Nie spotkałem się z tak± form± rozliczenia po skończonej umowie i szczerze
mówi±c prawo wekslowe też chyba nie mówi, że to ja mam prosić o zwrot.

Czy RL ma prawo przetrzymywać te weksle czy też zobowi±zany jest do ich
zwrotu (b±dĽ też zniszczenia) niezależnie od tego, czy ja wniosek wy¶lę czy
nie?
Na dobr± sprawę wniosek "ustny" składałem podczas rozmowy
telefonicznej, a także pisz±c do nich maila. Ale to im nie wystarczy.

Data: 2012-04-26 13:25:46
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-04-26 13:17, Tomaszek pisze:
czy też zobowi±zany jest do ich
zwrotu

Sam pisałe¶, że PW tego nie reguluje. I faktycznie nie reguluje :) Zatem o "zobowi±zaniu" do zwrotu nie możemy mówić.

(b±dĽ też zniszczenia)

A co Ci z takiego "zniszczenia" przyjdzie? :)
http://www.remitent.pl/weksel-in-blanco-pozwolic-na-komisyjne-zniszczenie-czy-odebrac/2349

--
Liwiusz

Data: 2012-04-26 13:58:14
Autor: Tomaszek
Zwrot weksli po skończonej umowie

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
W dniu 2012-04-26 13:17, Tomaszek pisze:
czy też zobowi±zany jest do ich
zwrotu

Sam pisałe¶, że PW tego nie reguluje.

Nie, nie napisałem tak.
Napisałem jedynie, że "i szczerze mówi±c prawo wekslowe też chyba nie mówi,
że to ja mam prosić o zwrot"

I faktycznie nie reguluje :) Zatem o "zobowi±zaniu" do zwrotu nie możemy
mówić.

W takim razie czy RL ma prawo przetrzymywać weksle, skoro umowa, do której
te weksle były zabezpieczeniem, została już zakończona? W deklaracji nie ma
niestety słowa o tym, co się dzieje z wekslami po zakończeniu umowy, ale w
innych tego typu przypadkach remitent zawsze sam zwracał weksle ł±cznie z
informacj± o zakończeniu umowy (np. kredytowej czy gwarancji) i nie było
konieczno¶ci wysyłania do niego jakichkolwiek wniosków.
Dlatego się zastanawiam - łaskę mi robi±, bo faktycznie nie musz± oddawać
czy raczej musz±, ale wymy¶lili sobie jak±¶ zbędn± papierologię.

(b±dĽ też zniszczenia)

A co Ci z takiego "zniszczenia" przyjdzie? :)
http://www.remitent.pl/weksel-in-blanco-pozwolic-na-komisyjne-zniszczenie-czy-odebrac/2349

Chodzi o to, że nie chcę, by ten weksel istniał. Teraz o tym pamiętam, potem
może mi to z głowy wylecieć. Oczywi¶cie zwrot jest lepszy, ale je¶li zagwarantuj± mi, że został zniszczony i prze¶l± tak± informację, to mi wystarczy.

Data: 2012-04-26 13:47:49
Autor: .B:artek.
W dniu 26-04-2012 13:17, Tomaszek pisze:
[...]

Do czego RL jest zobowi±zany to wynika z umowy, któr± Ty masz. Jak nic w niej nie ma o wekslu, to tym gorzej dla sprawy. Natomiast niezależnie od tego co nawet by w tej umowie było napisane, weksle mog± wrócić do Ciebie wypełnione i wtedy nie pomoże wołanie, że leasing spłacony, a RL miał je oddać, ale nie oddał... Weksle s± jak ostry nóż. Można nimi ładne rzeczy zrobić, ale można sobie zrobić krzywdę.

--
..B:artek.

Data: 2012-04-26 14:07:15
Autor: Tomaszek
Zwrot weksli po skończonej umowie
".B:artek." <maila@nie.ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomo¶ci

Do czego RL jest zobowi±zany to wynika z umowy, któr± Ty masz. Jak nic w
niej nie ma o wekslu, to tym gorzej dla sprawy.

W deklaracjach wekslowych nie ma nic o ZWROCIE weksli.
Jest oczywi¶cie o zabezpieczeniu i w jakim przypadku RL może te weksle
wypełnić.
S±dziłem jednak, że odno¶nie konieczno¶ci zwrotów s± jakie¶ odgórnie
obowi±zuj±ce przepisy.

Natomiast niezależnie od tego co nawet by w tej umowie było napisane,
weksle mog± wrócić do Ciebie wypełnione i wtedy nie pomoże wołanie, że
leasing spłacony, a RL miał je oddać, ale nie oddał...

Przyznam szczerze, że nie bardzo Cię tutaj rozumiem.
Weksle były wystawione na zlecenie RL.
Deklaracje jasno okre¶laj±, w jakim przypadku RL może weksle wypełnić.
Więc tylko RL mógłby je wypełnić i tylko wtedy, gdybym nie dotrzymał
warunków umów.
Warunki zostały dotrzymane, umowy się zakończyły, otrzymałem informację z
RL, że jeste¶my kwita.
I wszystko czego mi jeszcze potrzeba, to weksli.
To trochę tak, jakby po spłacie kredytu hipotecznego bank nie chciał
wystawić o¶wiadczenia o możliwo¶ci wykre¶lenia zapisu w księdze wieczystej,
bo nie. I kazał sobie jakie¶ wnioski wysyłać z pro¶bami.

Data: 2012-04-26 08:01:07
Autor: witek
Tomaszek wrote:
Deklaracje jasno okre¶laj±, w jakim przypadku RL może weksle wypełnić.
Więc tylko RL mógłby je wypełnić i tylko wtedy, gdybym nie dotrzymał
warunków umów.

a co im zrobisz jak wypełni± weksel niezgodnie z deklaracj±?

Data: 2012-04-26 15:42:56
Autor: Tomaszek
Zwrot weksli po skończonej umowie

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci
Tomaszek wrote:
[...]

W jakim sensie niezgodnie z deklaracj±?
Wpisz± inn± kwotę, niż ta, która wynika z umowy leasingu?
I co im to da, je¶li jednocze¶nie mam od nich dokument, z którego wynika, że
spłacone zostały wszelkie zobowi±zania, a tym samym umowa została
zakończona? Z jakiego tytułu mieliby się domagać realizacji tego weksla,
skoro jak wół napisano na nim, że dotyczy konkretnej deklaracji, a w samej
deklaracji jak wół napisano, jakiej dotyczy umowy leasingowej?

Data: 2012-04-26 08:55:30
Autor: witek
Tomaszek wrote:
Z jakiego tytułu mieliby się domagać realizacji tego weksla

z faktu posiadania weksla.

on ma sie nijak do twojej pozyczki.

Data: 2012-04-26 16:15:06
Autor: Tomaszek
Zwrot weksli po skończonej umowie
"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:jnbk4i$d93$2inews.gazeta.pl...
Tomaszek wrote:
Z jakiego tytułu mieliby się domagać realizacji tego weksla

z faktu posiadania weksla.

Ale co sam fakt posiadania weksla [wystawionego do okre¶lonego zobowi±zania, o czym ¶wiadcz± konkretne zapisy na wekslu] ma do ż±dania realizacji tegoż weksla?
Oczywi¶cie mog± sobie wypełnić i ż±dać zapłaty, a ja mogę podnie¶ć zarzut, że skoro nie ma roszczenia, to nie ma podstaw do wypełnienia weksla. Opłaca się komu¶ bawić w tak± przepychankę?
Gdyby realizacja takiego weksla była taka prosta, jak Ci się wydaje, to żaden wierzyciel nigdy weksli by nie zwracał, tylko trzymał na wypadek ewentualnego podreperowania swojego budżetu :>

on ma sie nijak do twojej pozyczki.

Zapytam podobnie jak kolegę wyżej - ale masz jakie¶ wsparcie?

Data: 2012-04-26 19:10:44
Autor: Arek
W dniu 2012-04-26 16:15, Tomaszek pisze:
Ale co sam fakt posiadania weksla [wystawionego do okre¶lonego
zobowi±zania, o czym ¶wiadcz± konkretne zapisy na wekslu] ma do ż±dania
realizacji tegoż weksla?

To znaczy jakie konkretne? Masz numer na wekslu i ten sam w umowie?

Bo jak nie to "proszę s±du ta umowa dotyczyła innego weksla, który już zwrócili¶my".

Oczywi¶cie mog± sobie wypełnić i ż±dać zapłaty, a ja mogę podnie¶ć
zarzut, że skoro nie ma roszczenia, to nie ma podstaw do wypełnienia
weksla. Opłaca się komu¶ bawić w tak± przepychankę?

Możesz se... a sędzia pęknie ze ¶miechu na taki "zarzut" i zapyta czy masz kolejne zarzuty, a potem przybije nakaz zapłaty.

Gdyby realizacja takiego weksla była taka prosta, jak Ci się wydaje,

Jest jeszcze prostsza niż Ci się wydaje w najgorszych koszmarach.

to żaden wierzyciel nigdy weksli by nie zwracał,

A to wierzyciele je zwracaj±?  Bo ja słyszałem same opowie¶ci jak to odsprzedali innym i.... :)

Zapytam podobnie jak kolegę wyżej - ale masz jakie¶ wsparcie?

Prawo wekslowe.
Zrozum, że weksel jest jak banknot. Wyemitowałe¶ go i teraz pozostaje Ci go tylko spłacić.
Przykro mi.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2012-04-26 14:25:58
Autor: .B:artek.
W dniu 26-04-2012 14:07, Tomaszek pisze:
[...]

A wiesz co się stanie, jak je wypełni niezgodnie z deklaracj±?

Więc tylko RL mógłby je wypełnić i tylko wtedy, gdybym nie dotrzymał
warunków umów.

Nie. Może je wypełnić każdy, komu weksel wejdzie w łapy. I w sposób dowolny. Deklaracja do weksla in blanco to tylko polepszenie samopoczucia wystawcy. Jak kto¶ będzie chciał tych weksli użyć w sposób niezgodny z deklaracj±, to ich użyje. A Tobie będzie bardzo trudno się od tego wykręcić.

Warunki zostały dotrzymane, umowy się zakończyły, otrzymałem informację z
RL, że jeste¶my kwita.

Z umowy jeste¶cie kwita. Ale jest jeszcze weksel, który z umow± nie ma nic wspólnego. Tzn. ja wiem, że j± zabezpieczał, ale to nie ma absolutnie nic do rzeczy. Zobowi±zanie z weksla jest abstrakcyjne, czyli niezależne od powodu, dla którego weksel został wystawiony.

--
..B:artek.

Data: 2012-04-26 15:44:26
Autor: Tomaszek

A wiesz co się stanie, jak je wypełni niezgodnie z deklaracj±?

Mniej więcej to samo, co stałoby się, gdyby narysował tam gwiazdę Dawida
albo pokolorował na różowo.

Więc tylko RL mógłby je wypełnić i tylko wtedy, gdybym nie dotrzymał
warunków umów.

Nie. Może je wypełnić każdy, komu weksel wejdzie w łapy.

I co to da temu "każdemu", skoro weksel jest płatny na rzecz RL, więc
tylko RL mógłby dostać pieni±dze?
Teoretycznie, ponieważ w praktyce nie będzie podstaw do tego, by takie
pieni±dze dostał, albowiem nie mam już żadnych zobowi±zań wobec RL.

Deklaracja do weksla in blanco to tylko polepszenie samopoczucia wystawcy.

Ale masz jakie¶ wsparcie?

Jak kto¶ będzie chciał tych weksli użyć w sposób niezgodny z deklaracj±,
to ich użyje. A Tobie będzie bardzo trudno się od tego wykręcić.

Obawiam się, że mylisz weksle zupełnie gołe, gdzie nie ma ani daty
wystawienia, ani danych remitenta, z wekslami wystawionymi na rzecz
konkretnego remitenta.

[...]

Jak to nie ma, skoro wła¶nie zabezpieczał ew. roszczenia RL wobec mnie.
Nie ma roszczeń, więc sił± rzeczy weksel nie ma czego zabezpieczać.

Zobowi±zanie z weksla jest abstrakcyjne, czyli niezależne od powodu, dla
którego weksel został wystawiony.

Co¶ Ci tam dzwoni, ale nie wiesz, w którym ko¶ciele.
Poczytaj trochę tutaj:
http://www.remitent.pl/bezpieczny-weksel-in-blanco
i tutaj:
http://www.weksel.pl/10-zasad.html
http://www.weksel.pl/wystawianie-weksli.html

Data: 2012-04-26 16:06:18
Autor: m
W dniu 26.04.2012 15:44, Tomaszek pisze:

[...]

Wcze¶niej napisałe¶ że weksel jest na zlecenie RL, tutaj że jest na rzecz. Jak jest naprawdę?

p. m.

Data: 2012-04-26 16:36:30
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-04-26 16:06, m pisze:
[...]

Nie tylko RL, bowiem każdy weksel, nawet nie wystawiony na zlecenie, może być zbyty na drodze indosu (o klauzuli "nie na zlecenie" nie wspominałe¶). A nowego nabywcy Twoje zarzuty do RL o uzupełnienie weksla niezgodnie z deklaracj± niewiele interesuj±.

Pomijaj±c już taki niuans: czy ta "deklaracja" jest podpisana przez RL?

Wcze¶niej napisałe¶ że weksel jest na zlecenie RL, tutaj że jest na
rzecz. Jak jest naprawdę?

Akurat na rzecz=na zlecenie.

--
Liwiusz

Data: 2012-04-26 17:04:03
Autor: Tomaszek

Nie tylko RL, bowiem każdy weksel, nawet nie wystawiony na zlecenie, może
być zbyty na drodze indosu (o klauzuli "nie na zlecenie" nie wspominałe¶).

Nie wspominałem, bo nie taki był temat w±tku :)
Mam cał± kopię weksla zeskanować i przesłać, żeby wszystkich tutaj uspokoić
i uszczę¶liwić? :)
Wolałbym się skupić na tych zwrotach weksli - tego niestety nigdzie nie mogę
znaleĽć w formie jakiego¶ wyraĽnego przepisu, a RL tłumaczy się swoimi
procedurami wewnętrznymi - bo to jest
teraz dla mnie istotne. Chodzi już zreszt± o czyst± zasadę, bo to nie
problem wysłać wniosek. Ale skoro nie muszę, to po kija mam im robić dobrze?

Pomijaj±c już taki niuans: czy ta "deklaracja" jest podpisana przez RL?

Tak, jest zał±cznikiem do umowy leasingowej i podpisały się obie strony.

Wcze¶niej napisałe¶ że weksel jest na zlecenie RL, tutaj że jest na
rzecz. Jak jest naprawdę?

Akurat na rzecz=na zlecenie.

No nie wiem, u mnie jest "na rzecz ... ale nie na zlecenie ...".

Data: 2012-04-26 17:19:52
Autor: Liwiusz

U mnie na forum (http://forum.remitent.pl) jest taki zwyczaj, że jak się dyskutuje o jakim¶ wekslu, to się podaje skan, albo przynajmniej tre¶ć :)

Wolałbym się skupić na tych zwrotach weksli - tego niestety nigdzie nie
mogę
znaleĽć w formie jakiego¶ wyraĽnego przepisu, a RL tłumaczy się swoimi
procedurami wewnętrznymi - bo to jest

Sęk w tym, że konkretnego przepisu nie ma. Trzeba o to dbać na etapie ustalania warunków umowy.

Akurat na rzecz=na zlecenie.

No nie wiem, u mnie jest "na rzecz ... ale nie na zlecenie ...".

Czyli nie na zlecenie :) To "na rzecz" jest używane dlatego, aby nie dochodziło do "potworka językowego" o tre¶ci "zapłacę na zlecenie ... ale nie na zlecenie".

--
Liwiusz

Data: 2012-04-26 17:08:32
Autor: m
[OT]Re: Zwrot weksli po skończonej umowie
W dniu 26.04.2012 16:36, Liwiusz pisze:

Wcze¶niej napisałe¶ że weksel jest na zlecenie RL, tutaj że jest na
rzecz. Jak jest naprawdę?

Akurat na rzecz=na zlecenie.

Hmm. Żyłem w przekonaniu (tak, czytałem twoj± stronę), że "na rzecz" to jest przeciwieństwo "na zlecenie". I że te 2 stany się wzajemnie wykluczaj±.

A skoro tak nie jest, a wręcz to znaczy to samo, tj. "na rzecz" znaczy to samo co "na zlecenie", to często spotykana konstrukcja "na rzecz a nie na zlecenie" nie ma sensu.

p. m.

Data: 2012-04-26 17:14:20
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-04-26 17:08, m pisze:
W dniu 26.04.2012 16:36, Liwiusz pisze:

Wcześniej napisałeś że weksel jest na zlecenie RL, tutaj że jest na
rzecz. Jak jest naprawdÄ™?

Akurat na rzecz=na zlecenie.

Hmm. Żyłem w przekonaniu (tak, czytałem twoją stronę), że "na rzecz" to
jest przeciwieństwo "na zlecenie". I że te 2 stany się wzajemnie
wykluczajÄ….

A skoro tak nie jest, a wręcz to znaczy to samo, tj. "na rzecz" znaczy
to samo co "na zlecenie", to często spotykana konstrukcja "na rzecz a
nie na zlecenie" nie ma sensu.

Jest tak:

na zlecenie - to na zlecenie.
na rzecz - też może być na zlecenie.
na rzecz, ale nie na zlecenie - nie jest na zlecenie.

Ergo: aby zakazać indosów, nie wystarczy napisać tylko "na rzecz". Trzeba też dodać "nie na zlecenie".

No i podstawa prawna:

Art. 11
Każdy weksel można przenieść przez indos, chociażby nie był wystawiony wyraźnie na zlecenie.
Jeżeli wystawca umieścił w wekslu wyrazy „nie na zlecenie” lub inne zastrzeżenie równoznaczne, można przenieść weksel tylko w formie i ze skutkami zwykłego przelewu.

--
Liwiusz

Data: 2012-04-26 16:38:48
Autor: Tomaszek
Zwrot weksli po skończonej umowie
"m" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci

Wcze¶niej napisałe¶ że weksel jest na zlecenie RL, tutaj że jest na rzecz.
Jak jest naprawdę?

Sorki, pisałem z pamięci, więc teraz zerkn±łem na kopię i widnieje tam taki
zapis:
"[...] zapłacimy za ten weksel kaucyjny na rzecz [...], ale nie na zlecenie
kwotę [...]"

Data: 2012-04-26 16:38:11
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-04-26 16:38, Tomaszek pisze:

[...]

O, to bardzo dobra klauzula. Zatem należno¶ci może dochodzić RL, albo kto¶, kto nabędzie weksel na drodze cesji, ale wówczas masz wobec nowego nabywcy takie zarzuty, jak wobec RL.

No i sama informacja o kaucyjno¶ci weksla. Bardzo dobry zwyczaj.

--
Liwiusz

Data: 2012-04-26 16:31:26
Autor: .B:artek.
Zwrot weksli po skończonej umowie
W dniu 26-04-2012 15:44, Tomaszek pisze:
Mniej więcej to samo, co stałoby się, gdyby narysował tam gwiazdę Dawida
albo pokolorował na różowo.

Nie. Weksel wypełniony niezgodnie z deklaracją jest ważny i zobowiązuje do zapłaty tego, co z niego wynika.
Czytałeś http://www.remitent.pl/bezpieczny-weksel-in-blanco ?
cyt.
"Z moich obserwacji wynika, że najczęściej stosowanym wekslem in blanco jest wydruk zaopatrzony jedynie w podpis wystawcy, oraz spisana do tegoż weksla umowa określająca sposób jego wypełnienia. Dłużnikowi (wystawcy) wydaje się, że za pomocą tej umowy będzie mógł skutecznie przedstawić zarzuty w przypadku niezgodnego z zawartym porozumieniem uzupełnienia weksla. Tymczasem w takim przypadku porozumienie może być zupełnie bezużyteczne, w wyniku czego posiadacz wekslu w praktyce będzie mógł żądać dowolnie wysokiej kwoty z weksla."

I co to da temu "każdemu", skoro weksel jest płatny na rzecz RL, więc
tylko RL mógłby dostać pieniądze?

RL jeszcze może ten weksel zbyć. Komukolwiek. I wtedy ten ktoś będzie mógł dochodzić zapłaty.

Teoretycznie, ponieważ w praktyce nie będzie podstaw do tego, by takie
pieniądze dostał, albowiem nie mam już żadnych zobowiązań wobec RL.

Czytałeś http://www.remitent.pl/bezpieczny-weksel-in-blanco ?

cyt.
"DĹ‚uĹĽnikowi bÄ™dzie bardzo trudno udowodnić, ĹĽe weksel ten byĹ‚ kiedyĹ› wekslem in blanco,  o ktĂłrym jest mowa w zawartej umowie. Mamy wszak innÄ… datÄ™ wystawienia, innego remitenta, innÄ… kwotę… Nie moĹĽemy obalić powyĹĽszego weksla na podstawie posiadanej umowy z innym podmiotem. Gdyby to byĹ‚o moĹĽliwe, znaczyĹ‚oby, ĹĽe moĹĽna byĹ‚oby podwaĹĽyć na podstawie posiadanej umowy kaĹĽdy weksel wystawiony przez Jana Kowalskiego (wszak kaĹĽdy weksel wĹ‚asny, obojÄ™tnie jak wystawiony, mĂłgĹ‚ być w przeszĹ‚oĹ›ci takim wekslem, o jakim wspomina umowa)."

Deklaracja do weksla in blanco to tylko polepszenie samopoczucia
wystawcy.

Ale masz jakieĹ› wsparcie?

W/w strona + art. 10 Prawa wekslowego. A Ty masz jakieĹ›? :)

Obawiam się, że mylisz weksle zupełnie gołe, gdzie nie ma ani daty
wystawienia, ani danych remitenta, z wekslami wystawionymi na rzecz
konkretnego remitenta.

Nie, nie mylę. Weksle wystawione na rzecz konkretnego remitenta też można zbyć, a sam remitent też może żądać ich zapłaty niezależnie od umowy czy deklaracji.

Jak to nie ma, skoro właśnie zabezpieczał ew. roszczenia RL wobec mnie.
Nie ma roszczeń, więc siłą rzeczy weksel nie ma czego zabezpieczać.

Ponownie cyt.:
"Nie możemy obalić powyższego weksla na podstawie posiadanej umowy z innym podmiotem. Gdyby to było możliwe, znaczyłoby, że można byłoby podważyć na podstawie posiadanej umowy każdy weksel wystawiony przez Jana Kowalskiego (wszak każdy weksel własny, obojętnie jak wystawiony, mógł być w przeszłości takim wekslem, o jakim wspomina umowa)."

--
..B:artek.

Data: 2012-04-26 16:56:07
Autor: Tomaszek

Użytkownik ".B:artek." <maila@nie.ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości

[...]

jest wydruk zaopatrzony jedynie w podpis wystawcy, oraz spisana do tegoĹĽ
[...]

A co to ma wspĂłlnego z mojÄ… sytuacjÄ…?
W poprzednim poście napisałem Ci, że mylisz powyżej opisany przypadek z
przypadkiem, gdy weksel jest prawidłowo wypełniony.
I mylisz go nadal, uparcie, wmawiajÄ…c mi dziecko w brzuch :)

I co to da temu "każdemu", skoro weksel jest płatny na rzecz RL, więc
tylko RL mógłby dostać pieniądze?

RL jeszcze może ten weksel zbyć.

Nie może, bo nie ma takiej możliwości, jeśli na wekslu jest odpowiedni
zapis. A jaki, to sobie sam możesz znaleźć, skoroś taki znawca.

Komukolwiek. I wtedy ten ktoĹ› bÄ™dzie mĂłgĹ‚  dochodzić zapĹ‚aty.

Jak wyĹĽej.

Teoretycznie, ponieważ w praktyce nie będzie podstaw do tego, by takie
pieniądze dostał, albowiem nie mam już żadnych zobowiązań wobec RL.

Czytałeś http://www.remitent.pl/bezpieczny-weksel-in-blanco ?

Ja owszem. Co do Ciebie mam poważne wątpliwości.

cyt.
"Dłużnikowi będzie bardzo trudno udowodnić, że weksel ten był kiedyś
wekslem in blanco,  o ktĂłrym jest mowa w zawartej umowie. Mamy wszak innÄ…
datę wystawienia, innego remitenta, inną kwotę… Nie możemy obalić
[...]

Jak wcześniej - uparcie cytujesz fragmenty, które nie dotyczą mojego
przypadku. Możesz powiedzieć po co?

Deklaracja do weksla in blanco to tylko polepszenie samopoczucia
wystawcy.

Ale masz jakieĹ› wsparcie?

W/w strona + art. 10 Prawa wekslowego. A Ty masz jakieĹ›? :)

Tak, rĂłwnieĹĽ ww strona.
Szkoda tylko, że nie potrafisz z niej korzystać.

Art. 10 mówi o wekslach zupełnie "gołych", czyli takich, gdzie jest tylko
podpis wystawcy. Czyli takich, o ktĂłrych non-stop piszesz.
A to znĂłw nie jest mĂłj przypadek.

Obawiam się, że mylisz weksle zupełnie gołe, gdzie nie ma ani daty
wystawienia, ani danych remitenta, z wekslami wystawionymi na rzecz
konkretnego remitenta.

Nie, nie mylÄ™.

A jednak. WeĹş moĹĽe skup siÄ™ i przeczytaj te fragmenty, ktĂłre sam cytujesz
plus te, które dziwnym trafem postanowiłeś ominąć wzrokiem. I zauważ
znaczącą różnicę.

Weksle wystawione na rzecz konkretnego remitenta też można zbyć,

MoĹĽna, ale nie w moim przypadku.
Ciekawe ile razy jeszcze to napiszÄ™? :)

a sam remitent też może żądać ich zapłaty niezależnie od umowy czy
deklaracji.

Może sobie żądać czegokolwiek, nawet dostarczenia słonia w karafce, tylko co
z tego?
ZacytujÄ™ samego siebie z innego posta:
"Gdyby realizacja takiego weksla była taka prosta, jak Ci się wydaje, to
żaden wierzyciel nigdy weksli by nie zwracał, tylko trzymał na wypadek
ewentualnego podreperowania swojego budĹĽetu :>

Rency opadajom :/

Data: 2012-04-26 18:41:46
Autor: .B:artek.
W dniu 26-04-2012 16:56, Tomaszek pisze:
RL jeszcze może ten weksel zbyć.

Nie może, bo nie ma takiej możliwości, jeśli na wekslu jest odpowiedni
zapis. A jaki, to sobie sam możesz znaleźć, skoroś taki znawca.

No powiedz, bo ja znam art. 11 Prawa wekslowego.

[...]

Nie mówi o zupełnie gołych, tylko niezupełnych czyli takich, które NIE ZAWIERAJĄ co najmniej JEDNEGO elementu. Niekoniecznie zupełnie gołe.

Weksle wystawione na rzecz konkretnego remitenta też można zbyć,

MoĹĽna, ale nie w moim przypadku.
Ciekawe ile razy jeszcze to napiszÄ™? :)

Pisać można wszystko. Art. 11 Prawa wekslowego poczytaj.

[...]

"Gdyby papierosy były niezdrowe, to miliony ludzi by ich nie paliło, a państwo by ich zakazało." - podobny przykład rozumowania.

Ja naprawdę nie mam interesu w tym, żeby Cię przekonać. Może zrobiłby to Liwiusz lepiej. Ale jak uważasz, że z Twoimi wekslami jesteś bezpieczny, to... twierdź tak dalej.

--
..B:artek.

Data: 2012-04-26 19:02:55
Autor: Arek
W dniu 2012-04-26 15:44, Tomaszek pisze:
Mniej więcej to samo, co stałoby się, gdyby narysował tam gwiazdę Dawida
albo pokolorował na różowo.

No to mylisz się tragicznie.

Ciesz się jak te weksle odzyskasz a nie, że pójd± w ruch.

Arek