Zwrot zaliczki w ratach a korekta faktury.

Data: 2010-06-08 21:51:08
Autor: Tomasz Szpak
Zwrot zaliczki w ratach a korekta faktury.
Witam!

Spotkalem sie dzisiaj z problemem, ktory mnie nurtuje. Znajomy wplacil zaliczke firmie X. Firma wystawila prawidlowo fakture zaliczkowa z uwzglednieniem wszystkich wymogow. Okazalo sie, ze dostawa nigdy nie bedzie zrealizowana i znajomy wystapil o zwrot zaliczki. Okazalo sie, ze firma nie ma pieniedzy, bo zaliczke wykorzystala w dzialalnosci i zwraca zaliczke w ratach. Proces zwrotu potrwa okolo 2 lat.

Pytania:

1. Czy powinna zostac wystawiona korekta calosci faktury zaliczkowej, czy tez w korespondencji ze zwracana kwota?
2. Czy moj znajomy powinien sukcesywnie dokonywac korekty deklaracji VAT, w ktorej zostala ujeta faktura na zaliczke zwracajac budzetowi odliczony VAT z odsetkami, czy tez w miesiacach zgodnych z data otrzymania faktury korygujacej (kolejnych rat zaliczki)?

Mam nadzieje, ze napisalem w sposob zrozumialy.

Serdecznie pozdrawiam

--
Tomek

Data: 2010-06-09 12:32:24
Autor: Elab
[...]

miałem kiedyś identyczny przypadek i po dyskusji z US wyszło że:

1) korekta ma być na całość zaliczki i ewentualny vat  powinien być rozliczony w całości od razu
2) sprawa wypłaty pieniążków to tylko kwestia płatności ( w moim przypadku od dłużnika windykował komornik)

Data: 2010-06-09 13:16:38
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 9 Jun 2010, Elab wrote:

miałem kiedyś identyczny przypadek i po dyskusji z US wyszło że:

1) korekta ma być na całość zaliczki i ewentualny vat  powinien być rozliczony w całości od razu

  Dziwne. Zdanie US pokrywa się z moim osobistym, niczym nie popartym
przekonaniem (może poza odczuciem iż "zmiana przeznaczenia" pieniędzy
jest zdarzeniem podatkowym), w tym musi być jakaś pułapka ;D

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-06-09 15:25:41
Autor: Elab
On 09.06.2010 13:16, Gotfryd Smolik news wrote:
On Wed, 9 Jun 2010, Elab wrote:

[...]

Pułapka jest prosta :-) , ja nie mogłem sobie odliczyć vat ( na podstawie faktury zaliczkowej ), i z niesolidnym kontrahentem to ja się boksowałem, a nie skarb Państwa.

Data: 2010-06-09 23:20:43
Autor:
Zwrot zaliczki w ratach a korekta faktury.
Pułapka jest prosta :-) , ja nie mogłem sobie odliczyć vat ( na podstawie faktury zaliczkowej ), i z niesolidnym kontrahentem to ja się boksowałem, a nie skarb Państwa.

Dlaczego nie mogłeś? Jest zakaz odliczania VATu od zaliczek?

Data: 2010-06-11 08:39:33
Autor: Elab
On 09.06.2010 23:20, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl wrote:
[...]

VAT od zaliczki odliczyłem oczywiście, ale później ( w następnym miesiącu) musiałem zaksięgować korektę zaliczki co tym razem zwiększyło vat do zapłaty suma summarum wyszedłem z vatem na zero ( wiec żadnego zysku ani straty na vacie nie było, nie uwzględniając oczywiście odsetek które teoretycznie miałbym trzymając tą kwotę vatu na koncie ...ale mam nadzieję że nikt się tutaj dochodowego nie dopatrzy ;-) ale to już zupełnie inna historia)

Zwrot zaliczki w ratach a korekta faktury.