Zwrot zaliczki za niezrealizowane usługi hotelow e

Data: 2011-03-31 12:36:51
Autor: medea
Zwrot zaliczki za niezrealizowane usługi hotelow e
Rezerwując sobie pokój w pensjonacie, wpłaciłam zaliczkę w wysokości 30%. Niestety musiałam zrezygnować z wyjazdu z powodu choroby i nie skorzystałam z tej rezerwacji.
Czy jest w ogóle szansa na to, żeby taką zaliczkę odzyskać?

Ewa

Data: 2011-03-31 14:44:37
Autor: Krzysztof Jodłowski
Zwrot zaliczki za niezrealizowane usługi hotelowe
Czy jest w ogóle szansa na to, żeby tak± zaliczkę odzyskać?

Zaliczkę tak, zadatek nie.

--
Krzysztof

Data: 2011-03-31 16:29:17
Autor: spp
W dniu 2011-03-31 14:44, Krzysztof Jodłowski pisze:

Czy jest w ogóle szansa na to, żeby tak± zaliczkę odzyskać?

Zaliczkę tak, zadatek nie.

A przedpłatę?

--
spp

Data: 2011-03-31 17:45:16
Autor: Krzysztof Jodłowski
Zwrot zaliczki za niezrealizowane usługi hotelowe
A przedpłatę?

Przedpłata oznacza tylko, że się zapłaciło "przed" (np. wykonaniem usługi).
Czy zaliczka będzie się zadatkiem czy zaliczk± decyduje wola stron zawieraj±cych umowę. Ale kwota wręczona drugiej stronie stanie się zadatkiem tylko wtedy, gdy zostanie to jasno okre¶lone w umowie. Bez tego zaznaczenia będzie to zaliczka.
Ogólnie o zadatku: KC art 394 par. 1 i okolice.

--
Krzysztof

Data: 2011-03-31 18:12:13
Autor: medea
W dniu 2011-03-31 17:45, Krzysztof Jodłowski pisze:
> [...]

Ogólnie o zadatku: KC art 394 par. 1 i okolice.

W kalkulacji pobytu, jak± dostałam mailem, prosili o wpłatę zaliczki w wysoko¶ci 30%.
Nie wiem, jak od nich teraz te pieni±dze wyegzekwować. Najpierw upierali się, żeby przyjechać w innym terminie. Kiedy powiedziałam im, że w tej chwili nie mogę zaplanować dłuższego wyjazdu, obiecali odesłać pieni±dze, ale już od miesi±ca nie udało im się tego zrobić. Kwota nie jest aż tak wysoka, żeby i¶ć z tym do s±du, ale mała też nie jest - ponad 600zł.

Ewa

Data: 2011-03-31 18:59:09
Autor: Krzysztof Jodłowski
Zwrot zaliczki za niezrealizowane usługi hote lowe
W kalkulacji pobytu, jaką dostałam mailem, prosili o wpłatę zaliczki w
wysokości 30%.
Nie wiem, jak od nich teraz te pieniądze wyegzekwować. Najpierw upierali
się, żeby przyjechać w innym terminie. Kiedy powiedziałam im, że w tej
chwili nie mogę zaplanować dłuższego wyjazdu, obiecali odesłać
pieniądze, ale już od miesiąca nie udało im się tego zrobić. Kwota nie
jest aż tak wysoka, żeby iść z tym do sądu, ale mała też nie jest -
ponad 600zł.

OgĂłlnie:
•jeśli umowa zostaje rozwiązana za zgodą obu stron, to zwracają one sobie wzajemne świadczenia, czyli zaliczka wraca do konsumenta;
•jeśli umowa zostaje rozwiązana z winy konsumenta, zaliczka pozostaje u usługodawcy

Teoretycznie, to Ty rozwiązałaś umowę. Ale... Jeśli obiecali zwrócić pieniądze, to raczej było rozwiązanie umowy za zgoda obu stron i pieniądze powinnaś dostać z powrotem. W praktyce (przed sadem) chyba masz małe szanse dowiedzenia tego. Może mnie ktoś sprostuje, ale raczej spróbuj polubownie, żeby oddali.

--
Krzysztof

Data: 2011-03-31 21:38:41
Autor: medea
W dniu 2011-03-31 18:59, Krzysztof Jodłowski pisze:
[...]

Zaświadczenie lekarskie nie działa na moją korzyść?

[...]

Tak spróbuję oczywiście. Do sądu przecież z tym nie pójdę.

Dziękuję za odpowiedź.

Ewa

Zwrot zaliczki za niezrealizowane usługi hotelow e