ZwyĹźka za wiek w Allianz ;-)

Data: 2010-11-17 12:39:46
Autor: Samotnik
ZwyĹźka za wiek w Allianz ;-)
Właśnie dostałem list od Allianz z propozycją przedłużenia OC na kolejny
rok. Komuś, kto ma u nich od pięciu lat ubezpieczony bezszkodowo samochód i
przeżył 28 i pół wiosny, przyjebali zwyżkę 40% (!) za nieukończony 29 rok życia!
Tacy to umieją utrzymać klienta! Niedługo do 50-tki będzie zwyżka za
młody wiek, a od 50tki zwyżka dla starców.
--
Samotnik

Data: 2010-11-17 05:51:43
Autor: tadek
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
On 17 Lis, 13:39, Samotnik <samot...@WYTNIJ.samotnik.art.pl> wrote:
W a nie dosta em list od Allianz z propozycj przed u enia OC na kolejny
rok. Komu , kto ma u nich od pi ciu lat ubezpieczony bezszkodowo samoch d i
prze y 28 i p wiosny, przyjebali zwy k 40% (!) za nieuko czony 29 rok ycia!
Tacy to umiej utrzyma klienta! Nied ugo do 50-tki b dzie zwy ka za
m ody wiek, a od 50tki zwy ka dla starc w.
--
Samotnik

zobacz na stronie AXA Direct. Ja córce 21 lat ubezpieczyłem u nich
Punto za połowę sumy którą chcieli inni ubezpieczyciele

Data: 2010-11-17 13:49:07
Autor: Bydlę
ZwyĹźka za wiek w Allianz ;-)
On 2010-11-17 13:39:46 +0100, Samotnik <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> said:

[...]

No i?
Mieli dać zniżkę, skoro w cenniku mają zwyżkę?
Przenieś się do innej firmy, oferującej zniżki za młodość.

--
Bydlę

Data: 2010-11-17 16:21:53
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
ZwyĹźka za wiek w Allianz ;-)
On 2010-11-17 13:39:46 +0100, Samotnik <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl>
said:

Właśnie dostałem list od Allianz z propozycją przedłużenia OC na kolejny
rok. Komuś, kto ma u nich od pięciu lat ubezpieczony bezszkodowo
samochĂłd i
przeżył 28 i pół wiosny, przyjebali zwyżkę 40% (!) za nieukończony 29
rok Ĺźycia!

No i?
Mieli dać zniżkę, skoro w cenniku mają zwyżkę?
Przenieś się do innej firmy, oferującej zniżki za młodość.

List i jego zawartość poszły imho z automatu. Jak sensownie pogadać z agentem, to oferta może być diametralnie różna od tej z listu. Oczywiście list mu pokazać, coby się zawstydził nieco. :)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-11-17 17:42:00
Autor: Bydlę
ZwyĹźka za wiek w Allianz ;-)
On 2010-11-17 16:21:53 +0100, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> said:

List i jego zawartość poszły imho z automatu. Jak sensownie pogadać z agentem, to oferta może być diametralnie różna od tej z listu. Oczywiście list mu pokazać, coby się zawstydził nieco. :)

Pewnie tak, ale prościej jest się najpierw wypłakać publicznie.
Poza tym zmiana firmy na taką, która nie robi takich numerów, jest IMHO lepsze.
:-)

--
Bydlę

Data: 2010-11-17 17:47:33
Autor: J.F.
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomości news:ic0j03$c5h$1inews.gazeta.pl...
On 2010-11-17 13:39:46 +0100, Samotnik <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> said:
[...]

Mogliby popatrzec ze to chyba nie jest statystyczny przypadek, skoro piec lat u nich jezdzi bez wypadku.

Przenieś się do innej firmy, oferującej zniżki za młodość.

I pewnie tak sie skonczy.

Tylko ze moze byc pewien problem - rok temu Allianz z taka zwyzka bylby nadal konkurencyjny :-)

J.

Data: 2010-11-17 20:08:29
Autor: Adam Płaszczyca
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
Dnia Wed, 17 Nov 2010 13:49:07 +0100, Bydlę napisał(a):

No i?
Mieli dać zniżkę, skoro w cenniku mają zwyżkę?

Cóż, widac mieli. Ale nie chcieli, więc kaski nie zobaczą. --
     ___________ (R)

Data: 2010-11-17 21:53:49
Autor: Bydlę
ZwyĹźka za wiek w Allianz ;-)
On 2010-11-17 20:08:29 +0100, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> said:

Dnia Wed, 17 Nov 2010 13:49:07 +0100, Bydlę napisał(a):

No i?
Mieli dać zniżkę, skoro w cenniku mają zwyżkę?

Cóż, widac mieli. Ale nie chcieli, więc kaski nie zobaczą.

I słusznie. Tak działa głosowanie portfelem.
Czasami tylko niepotrzebnie robi się z tego wielką sensację.

--
Bydlę

Data: 2010-11-17 13:49:19
Autor: bratPit[pr]
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
[...]

eee źle do tego podchodzisz,
pewnie wcześniej miałeś 50% zwyżki a teraz masz tylko 40% więc de facto masz zniżkę ;-)
a tak serio to zadzwoń do kogoś kto Ci wcześniej ubezpieczał bo pewnie przysłali jakąś standardową formatkę i w rzeczywistości będziesz miał lepsze warunki,

brat

Data: 2010-11-17 13:15:35
Autor: Samotnik
ZwyĹźka za wiek w Allianz ;-)
Dnia 17.11.2010 bratPit[pr] <krakus28no_spam@op.pl> napisał/a:
[...]

Nie, cztery lata temu miałem 30% zwyżki i w życiu by mi nie przyszło do
głowy, że te mroczne czasy powrócą :)

a tak serio to zadzwoń do kogoś kto Ci wcześniej ubezpieczał bo pewnie przysłali jakąś standardową formatkę i w rzeczywistości będziesz miał lepsze warunki,

Niestety pobieżny sondaż wskazuje, że chyba wszystkie TU się umówiły na
zwyżki do 29go r.ż. Zaczyna się robić ciekawie, zwłaszcza, że mam trzy
samochody do ubezpieczenia w najbliższych miesiącach. :(
--
Samotnik

Data: 2010-11-17 17:19:33
Autor: Arbiter
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)

Użytkownik "Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> napisał w wiadomości news:slrnie7lbr.9oa.samotniklocalhost.localdomain...

Niestety pobieżny sondaż wskazuje, że chyba wszystkie TU się umówiły na
zwyżki do 29go r.ż. Zaczyna się robić ciekawie, zwłaszcza, że mam trzy
samochody do ubezpieczenia w najbliższych miesiącach. :(

negocjuj, może się uda. nie spisuj od razu etj firmy na straty, szczegolnei ze masz u nich historie

Data: 2010-11-18 11:35:13
Autor: J.F.
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
Użytkownik "Arbiter" <niema@hotmail.com> napisał
negocjuj, może się uda. nie spisuj od razu etj firmy na straty, szczegolnei ze masz u nich historie

Historie latwo sie drukuje i pokazuje w innej firmie.
A takiej wydrukowanej nie mozna juz potem zapaskudzic drobna stluczka :-)

J.

Data: 2010-11-17 20:09:15
Autor: Adam Płaszczyca
ZwyĹźka za wiek w Allianz ;-)
Dnia Wed, 17 Nov 2010 13:15:35 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

Niestety pobieżny sondaż wskazuje, że chyba wszystkie TU się umówiły na
zwyżki do 29go r.ż. Zaczyna się robić ciekawie, zwłaszcza, że mam trzy
samochody do ubezpieczenia w najbliższych miesiącach. :(

Współwłasność z rodzicem i po sprawie.

--
     ___________ (R)

Data: 2010-11-20 16:01:09
Autor: The_EaGle
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
W dniu 2010-11-17 14:15, Samotnik pisze:
[...]

Poważnie płaciłeś zwyżki? A ja myślałem że nie ma takich którzy płacą zwyżki... Przecież zawsze możesz przejść do nowego ubezpieczyciela i będziesz miał 0%, zawsze może podpisać umowę na dziadkiem i siebie jako współwłaściciela i może jeszcze będziesz mieć zniżki emerytalne...
Jest tyle możliwości obchodzenia zwyżek że aż nie mogę uwierzyć że  ktoś płaci więcej  niż 0%...

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-11-17 14:19:34
Autor: lukasz
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)

Tacy to umieją utrzymać klienta! Niedługo do 50-tki

a mi Alianz po trzech latach ubezpieczania motocykla za ok 80 pln , prztslał kwitek na 180 ;) , idioci. "Zwiekszyla sie stawka bazowa na motocykle" tez im podziekowalem, poszedlem do lokalnego brokera i ubezpieczyl mi motocykl za..... 58 pln w concordii ;)

Data: 2010-11-17 15:14:26
Autor: Bolo
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
podobna sytuacja: 4 lata bezszkodowe a tu Allianz proponuje faktyczna zwyżkę
która tłumaczył mi agent "bo wzrosły koszty i była powódź". negocjować nie chcieli. po 10% zniżki za kolejny rok stawka wychodziła taka sama jak w zeszłym roku - kpina

umowa poszła do wypowiedzenia, podpisałem nową z inna firmą i wyszło ok 140 zł
taniej

widać wolą nowych klientów niż wieloletnich bezszkodowych dlatego mam Allianz
gdzieś i nigdy nie kupię tam żadnego ubezpieczenia - chytry dwa razy traci

Data: 2010-11-17 15:37:29
Autor: go!
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
On 17/11/2010 14:14, Bolo wrote:

widać wolą nowych klientów niż wieloletnich bezszkodowych dlatego mam Allianz
gdzieś i nigdy nie kupię tam żadnego ubezpieczenia - chytry dwa razy traci

Moze wychodza z zalozenia wykalkulowanego na podstawie rachunku prawdopodobienstwa?
Skoro tyle jezdzisz bez szkody, to najwyzszy czas zebys w cos przypieprzyl? ;)

Data: 2010-11-17 17:43:52
Autor: Bydlę
ZwyĹźka za wiek w Allianz ;-)
On 2010-11-17 15:14:26 +0100, "Bolo" <zerozeroWYTNIJTO@buziaczek.pl> said:

chytry dwa razy traci

Chytry to ktoś zupełnie inny, niż pazerny.

--
Bydlę

Data: 2010-11-17 15:18:15
Autor: gregor
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
W dniu 2010-11-17 13:39, Samotnik pisze:
[...]

moim zdaniem zamiast zwyzek dla mlodych i podnoszenia co roku tej barjerki powinni wziac sie za dziadkow, ostatnio babcia parkujac wjechala mi w zderzak i na koniec poprawiajac przodem w drzewo, wogole 0 kontroli nad tym co sie robi ...

gregor

Data: 2010-11-17 14:33:49
Autor: Samotnik
ZwyĹźka za wiek w Allianz ;-)
Dnia 17.11.2010 gregor <chrupolek@gazeta.pl> napisał/a:
[...]

Ta?

http://www.youtube.com/watch?v=jZzDuZ3OG6I :)
--
Samotnik

Data: 2010-11-17 16:59:44
Autor: Maciek
ZwyĹźka za wiek w Allianz ;-)
Dnia Wed, 17 Nov 2010 14:33:49 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

Ta?

http://www.youtube.com/watch?v=jZzDuZ3OG6I

Niezle. Wyglada jakby kierownik/kierowniczka mial zawal albo kilka promili
we krwi.

--
Maciek

Data: 2010-11-17 17:45:12
Autor: Bydlę
ZwyĹźka za wiek w Allianz ;-)
On 2010-11-17 15:18:15 +0100, gregor <chrupolek@gazeta.pl> said:

moim zdaniem zamiast zwyzek dla mlodych i podnoszenia co roku tej barjerki powinni wziac sie za dziadkow

Ależ oni właśnie stosują twoją metodę - nie patrzą kto jak jeździ, tylko na datę urodzenia.
;>

--
Bydlę

Data: 2010-11-17 21:26:57
Autor: Robert Rędziak
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
On Wed, 17 Nov 2010 17:45:12 +0100, Bydlę <bydl?@bydl?.pl> wrote:

Ależ oni właśnie stosują twoją metodę - nie patrzą kto jak jeździ, tylko na datę urodzenia.
;>

 A nie na statystyki? Bo zawsze mi się wydawało, że systemy
 scoringowe opierają się o jakieś statystyki.

 r.

 PS. Oczywiście, statystykami można udowodnić wiele rzeczy.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-11-17 23:02:26
Autor: J.F.
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
On Wed, 17 Nov 2010 21:26:57 +0000 (UTC),  Robert Rędziak wrote:
[...]

Duzo zalezy od ustawienia i nakarmienia systemu. Pewnie nie zrobili podkategorii wiekowo-bezszkodowych, tylko wrzucili
wszystkich do jednego worka.

Allianz i tak jest dobry/dziwny/podejrzany, bo uzaleznia OC od marki
pojazdu. J.

Data: 2010-11-17 22:16:53
Autor: Robert Rędziak
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
On Wed, 17 Nov 2010 23:02:26 +0100, J.F
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Allianz i tak jest dobry/dziwny/podejrzany, bo uzaleznia OC od marki
pojazdu.

 Znów statystyki: np. BMW kupują młode pistolety, które chcą być
 najszybsze na dzielni... Oh, wait. Mam BMW ;)

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-11-17 23:35:33
Autor: J.F.
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
On Wed, 17 Nov 2010 22:16:53 +0000 (UTC),  Robert Rędziak wrote:
[...]

W Polsce 10 lat temu tez, czy przeniesli dane z Niemiec ?
Oh, wait. Mam BMW ;)

Chcialbys byc mlodym pistoletem, a tu juz tylko BMW zostalo :-)

J.

Data: 2010-11-17 22:44:35
Autor: Robert Rędziak
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
On Wed, 17 Nov 2010 23:35:33 +0100, J.F
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

W Polsce 10 lat temu tez, czy przeniesli dane z Niemiec ?

 Oczywiście, zgadnij jakie auto było najszybsze na osiedlu moich
 rodziców te 10-15 lat temu? Srebrna E21 323i, której właściciel
 miał na tyle amputowaną wyobraźnię, by spokojnie dokręcać do
 oporu na osiedlowych uliczkach. Koleś miał wtedy na karku ze
 dwie dyszki z małym kawałkiem.
  Później królowała E30.

Chcialbys byc mlodym pistoletem, a tu juz tylko BMW zostalo :-)

 Jakoś tak :)

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-11-18 00:16:09
Autor: Bydlę
ZwyĹźka za wiek w Allianz ;-)
On 2010-11-17 23:16:53 +0100, Robert Rędziak <rekin@gm.wkurw.org> said:

[...]

Nie, młode pistolety nie kupują firmy BMW, bo ich nie stać.
Oni kupują bmw.
;>

--
Bydlę

Data: 2010-11-18 22:15:33
Autor: jerzu
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
On Wed, 17 Nov 2010 23:02:26 +0100, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Allianz i tak jest dobry/dziwny/podejrzany, bo uzaleznia OC od marki
pojazdu.

Nie tylko Alianz. Ale fakt, w Alianzie ubezpieczenie Renówki jest w
tej chwili najbardziej opłacalne.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-11-17 23:08:58
Autor: Adam Płaszczyca
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
Dnia Wed, 17 Nov 2010 21:26:57 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):

 A nie na statystyki? Bo zawsze mi się wydawało, że systemy
 scoringowe opierają się o jakieś statystyki.

Kłopot w tym, że jak bierzesz jako parametry tylko wiek i miejsce
zarejestrowania auta, to herezje wychodzą.

--
     ___________ (R)

Data: 2010-11-17 23:50:19
Autor: Tomasz Pyra
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
[...]

Czy to takie herezje - różnicowanie składek wynika wprost ze stosunku ilości odprowadzanych składek do wartości szkód w takiej grupie.

Bo jakie inne kryteria przyjąć skoro te różnicują społeczeństwo bardzo wyraźnie - bo rozrzut takiego samego OC w zależności od warunków to ładne kilkaset procent.

A że grupy liczne, statystyka pewnie rzetelna, to raczej trzeba przyjąć że coś w tym jest, a nie zastanawiać się co takiego dzieje się w dniu 29-tych urodzin że w tym dniu kierowca staje się nagle 40% mniej szkodowy.

Data: 2010-11-18 00:22:56
Autor: Adam Płaszczyca
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
Dnia Wed, 17 Nov 2010 23:50:19 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

[...]

Rzecz w tym, że tak definiowane grupy sa cholernie szerokie.
Bo jakie inne kryteria przyjąć skoro te różnicują społeczeństwo bardzo wyraźnie - bo rozrzut takiego samego OC w zależności od warunków to ładne kilkaset procent.

Praktycznie wszystko - miejsce _ZAMIESZKANIA_, wykształcenie, wykonywana
praca...

Zresztą i tak, dopóki OC jest na auto,a nei na kierującego, tomozna sobie
gadać...

--
     ___________ (R)

Data: 2010-11-18 01:27:54
Autor: Tomasz Pyra
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)

Czy to takie herezje - różnicowanie składek wynika wprost ze stosunku
ilości odprowadzanych składek do wartości szkód w takiej grupie.

Rzecz w tym, że tak definiowane grupy sa cholernie szerokie.

Dzięki temu zyskują na stabilności wyniku, kosztem jego wyrazistości.
Tu jeszcze może być rzecz w tym, że póki grupy są szerokie i cenowo nie jakieś strasznie zróżnicowane, to wszyscy jakoś wychodzą na swoje.

Bo gdyby to policzyć dokładnie i nagle by się okazało że rozrzut stawek sięga tysięcy procent, to zaraz by się zaczął większy i skuteczniejszy niż obecnie ruch w stronę obejścia zwyżek.
I poza narobieniem przejściowego bałaganu, efekt końcowy byłby ten sam.

[...]

No oczywiście trudno sądzić że przeprowadzka często dwie ulice dalej spowoduje nagły wzrost lub spadek szkodowości.
Ale co poradzisz na to że zamieszkujący Sopot powodują mniej lub więcej wypadków niż zamieszkujący Gdynię? :)

Zresztą i tak, dopóki OC jest na auto,a nei na kierującego, tomozna sobie
gadać...

Mimo że brzmi to nielogicznie, to jednak te ich wyliczenia mają odzwierciedlenie w statystyce. A ta ma tą przewagę nad rozsądkiem, że opisuje jakieś zjawisko z natury.

Data: 2010-11-18 09:53:55
Autor: Bydlę
ZwyĹźka za wiek w Allianz ;-)
On 2010-11-18 01:27:54 +0100, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> said:

[...]

Popełniasz błąd, bo przyjmujesz (za firmami ubezpieczeniowymi), że adres zamieszkania ma związek z miejscem powstania szkody.
A to jest nieprawda.

Mieszkasz w Sosnowcu, ale jeździsz do pracy do Radzionkowa. Czyli ryzyko wypadku w Sosnowcu jest najmniejsze.
Mieszkasz w Markach, ale jeździsz do pracy do Piaseczna. Czyli ryzyko wypadku w Markach jest najmniejsze.
Mieszkasz w Szamotułach, ale do pracy jeździsz do Poznania. Czyli ryryzko wypadku w Szamotułach jest najmniejsze.
(tłumaczyć dlaczego?)

--
Bydlę

Data: 2010-11-18 11:40:22
Autor: Tomasz Pyra
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
W dniu 2010-11-18 09:53, Bydlę pisze:
On 2010-11-18 01:27:54 +0100, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> said:

[...]

Ale nie jest ważne dlaczego tak się dzieje i czy koniecznie to jest sprawiedliwe.

Istotne dla ubezpieczyciela jest to że jeżeli on sobie zdefiniował grupy, kierując się w zasadzie dowolnym kryterium i te grupy mają różną szkodowość (mierzoną jako stosunek wpływu ze składek do wydatków na szkody), to różnicuje się składki dla tych grup.
Bez wnikania w to co "na oko się wydaje".

Jednym kryterium jest miejsce zamieszkania i jak widać to wystarczy do stwierdzenia istotnych różnic w szkodowości.

Mówić o błędzie ubezpieczyciela będzie można dopiero jak jego kryteria przestaną wykazywać różnice w szkodowości.

Bo to dla ubezpieczyciela jest bez znaczenia czy jakiś jeden gość o którym wspomniałeś jest z Sosnowca i pracuje w Radzionkowie czy odwrotnie - ubezpieczyciel ma bardzo dużą bazę szkód i może sobie ma jej podstawie wyszukiwać korelacji między dowolnymi parametrami, które pozwalają a priori szacować szkodowość klientów.

Data: 2010-11-18 16:55:47
Autor: Bydlę
ZwyĹźka za wiek w Allianz ;-)
On 2010-11-18 11:40:22 +0100, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> said:

Ale nie jest ważne dlaczego tak się dzieje i czy koniecznie to jest sprawiedliwe.

Jest ważne, bo w dyslusji stwierdziłeś, że mieszkańcy Sopotu czy Gdańska powodują wypadki.
Otóż  - nie, to nie mieszkańcy.
To wypadki zdarzają się na terenie danego miasta, co w żaden sposób nie oznacza mieszkańca.
:-)

Jednym kryterium jest miejsce zamieszkania i jak widać to wystarczy do stwierdzenia istotnych różnic w szkodowości.

I ponieważ taki debilny system powstał, to auto rejestruje się albo tam, gdzie zaproponuje leasigodawca, abo u rodziny.
Czyli wypacza się ten rzekomo (słowa ubezpieczycieli) genialy patent bzdurnego ubezpieczania od odpowiedzialności *cywilnej* urządzenia i przypisywania adresowi właściciela zdolności do generowania wypadków.
:-)

Mówić o błędzie ubezpieczyciela będzie można dopiero jak jego kryteria przestaną wykazywać różnice w szkodowości.

To nie błąd, a celowe działanie - wprawdzie bzdurne, ale tanie i pozwalające nie myśleć przy wycenie.

[...]

No. Grzebałem po wszelkich online ubezpieczalniach. Wszystkie wypytywały o bazyliony szczegółów i wszystkie wyliczały mi stawkę oderwaną od rzeczywistości, bo najważnieszym wręcz kryterium był adres właściciela...

....nie mający nic wspólnego z miejscami korzystania z pojazdu.
:-)

--
Bydlę

Data: 2010-11-18 22:56:33
Autor: Tomasz Pyra
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
W dniu 2010-11-18 16:55, Bydlę pisze:
On 2010-11-18 11:40:22 +0100, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> said:

[...]

Ale jest bardzo silnie z nim skorelowane.
Mieszkańcy Szczecina robią przeciętnie dużo mniej kilometrów po Przemyślu niż mieszkańcy Przemyśla.

[...]

Mimo to ilość ludzi którzy gotowi są "przeprowadzić się" nie wiadomo dokąd żeby zaoszczędzić rocznie kilka groszy jest niewielka.
Widocznie na tyle niewielka, że nadal różnice w stawkach są.

Czyli wypacza się ten rzekomo (słowa ubezpieczycieli) genialy patent
bzdurnego ubezpieczania od odpowiedzialności *cywilnej* urządzenia i
przypisywania adresowi właściciela zdolności do generowania wypadków.

Ale dlaczego bzdurnego, skoro jednak miejsce zamieszkania właściciela samochodu istotnie wpływa na prawdopodobieństwo że w kolejnym roku ubezpieczeniowym ten narobi szkód?

[...]

Jak ja grzebałem najważniejsza była pojemność silnika, potem liczba lat bezszkodowych, następny wiek właściciela, a adres chyba dopiero kolejny.

...nie mający nic wspólnego z miejscami korzystania z pojazdu.

Ma bardzo dużo - np. w Gdyni znacznie częściej spotkasz samochód z "GA" niż z "SO". Gdyby nie miało to nic wspólnego, to szansa spotkania "GA" byłaby identyczna jak "SO".

Data: 2010-11-18 23:23:06
Autor: J.F.
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
On Thu, 18 Nov 2010 22:56:33 +0100,  Tomasz Pyra wrote:
[...]

tylko im wieksza kwota wchodzi w gre tym wieksza motywacja.
I potem sie okazuje ze mlodzian ze stolicy zamiast placic najwiecej to
placi najmniej :-)

[...]

Ciekawe czy u nas aktualizuja ... bo rola pojemnosci chyba jednak
spada.

J.

Data: 2010-11-18 23:31:33
Autor: Bydlę
ZwyĹźka za wiek w Allianz ;-)
On 2010-11-18 22:56:33 +0100, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> said:

[...]

A mieszkańcy miastecek i wsi wokół wielkich miast więcej po tych miastach jeżdżą, niż u siebie.
I dalej ubezpieczenie (bo do tego piję) nie ma nic wspólnego z tym, jak jeździ dany kierowca.

[...]

Ja widuję setki, jeśli nie tysiące, takich aut codziennie.
Z rejestracjami skąd się da.
A jednak kilkaset kilometrów od domu.
:-)

Czyli wypacza się ten rzekomo (słowa ubezpieczycieli) genialy patent
bzdurnego ubezpieczania od odpowiedzialności *cywilnej* urządzenia i
przypisywania adresowi właściciela zdolności do generowania wypadków.

Ale dlaczego bzdurnego

Napisałem przecie: bo system przypisuje *adresowi właściciela* zdolność generowania wypadków.

, skoro jednak miejsce zamieszkania właściciela samochodu istotnie wpływa na prawdopodobieństwo że w kolejnym roku ubezpieczeniowym ten narobi szkód?

Nie, *adres właściciela* nie ma wpływu na wypadki.
Miejsce, w którym porusza się samochód już tak.
:-)

[...]

I z większą wagą, niż wymienione przez ciebie.
(inna rzecz, że ubezpieczyciele dostawali fałszywe dane  - w tej części, której używają do handlowania nimi - prawda była tylko w istotnych.
Ale i tak mam ubezpieczony adres - tzn. stawka jest z sufitu wzięta i nie pasuje do rzeczywostości.

[...]

Och, pewnie jest i takie miasteczko, w którym nie ma nikogo obcego.
Niczego to nie zmienia w ocenie tego bzdurnego systemu.
:-)

--
Bydlę

Data: 2010-11-18 23:46:13
Autor: J.F.
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
On Thu, 18 Nov 2010 23:31:33 +0100,  Bydlę wrote:
A mieszkańcy miastecek i wsi wokół wielkich miast więcej po tych miastach jeżdżą, niż u siebie.
I dalej ubezpieczenie (bo do tego piję) nie ma nic wspólnego z tym, jak jeździ dany kierowca.

No ale pomyslmy troche .. jaki interes mialby ubezpieczyciel zeby
obnizac im skladki ? Albo jednak jest korelacja, albo w ogole nikt jej
nie liczy i biora tabele z zeszlego roku.

Gdyby jednak liczyl .. to by wyszlo ze te najblizsze wioski znizek nie
maja.
Ja widuję setki, jeśli nie tysiące, takich aut codziennie.
Z rejestracjami skąd się da.
A jednak kilkaset kilometrów od domu.
:-)

Zalezy gdzie mieszkasz/jezdzisz. Jesli na jakiejs tranzytowej drodze,
to nie dziwne :-)

[...]

A jesli jednak tak jest ? Tzn w zaleznosci od adresu zmienia sie i
potencjalne ryzyko ? J.

Data: 2010-11-19 01:13:40
Autor: Tomasz Pyra
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
W dniu 2010-11-18 23:31, Bydlę pisze:

I dalej ubezpieczenie (bo do tego piję) nie ma nic wspólnego z tym, jak
jeździ dany kierowca.

Ma i to sporo.
Ja np. płacę jakieś 3x mniejszą składkę niż ktoś kto jeździ gorzej, a resztę parametrów ma identyczną. Za to właśnie jak jeżdżę.

A podział klientów na grupy jest wynikiem zapewne automatycznego szukania najbardziej zróżnicowanych pod względem szkodowości grup klientów.

[...]

Ależ oczywiście że takich samochód jest ileś tam.
Natomiast w danym miejscu przeważa rejestracja lokalna nad jakąkolwiek inną nielokalną.

[...]

Statystyka wykazuje korelacje między tym adresem a szkodowością.
I to duże korelacje.

[...]

To wyjaśnij dlaczego samochody których właściciele zameldowani są w jednych miastach, generują mniejszą szkodowość niż takie same samochody których właściciele zameldowani są gdzieś indziej.

Bo póki co dyskutujesz z rzeczywistym zjawiskiem.
I nie jest tu ważne jak logicznych i mądrych argumentów użyjesz - rzeczywistość jest taka, że miejsce zameldowania właściciela pojazdu jest silnie skorelowane z tym ile narobi szkód w przyszłym roku.

Ubezpieczyciel ma swoje tabelki z których wynika że mieszkańcy danego miasta powodują wypadków mniej, a mieszkańcy innego więcej. I co im zrobisz że oni właśnie tak jeżdżą?

Data: 2010-11-19 12:30:49
Autor: Bydlę
ZwyĹźka za wiek w Allianz ;-)
On 2010-11-19 01:13:40 +0100, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> said:

[...]

Chyba nie. Masz na myśli pewnie liczbę szkód, a nie styl jazdy.
:-)

Statystyka wykazuje korelacje między tym adresem a szkodowością.
I to duże korelacje.

Ale tylko wtedy, gdyby założyć, że adres powoduje szkody.
Więc cale rozumowanie jest błędne, bo błędnie zakłada, że auto jeździ tam, gdzie zameldowany jest właściciel auta.
To jest właśnie istota sprawy - auto (jak chłop pańsczyźniany) przypisane do wsi.
:-)

[...]

Ależ nie generują tego adresy - tylko kierowcy.
Wciąż o tym piszę.

Bo póki co dyskutujesz z rzeczywistym zjawiskiem.

Tak, oceniam bardzo krytycznie zarówno ubezpieczanie od odpowiedzialności *cywilnej* maszyny oraz wiązanie stawki z adresem zamieszkania właściciela auta.

Identyczny oszukańczy mechanizm jest zastosowany w podatku PIT.
Najpierw naliczają ci olbrzymie kwoty, a potem ewentualnie z dużego podatku coś łaskawie odejmą.
To jest to samo co naliczanie dużej stawki ubezpieczeniowej i na końcu łaskawe obniżenie sporej należności temu, kto jeździ normalnie.

I nie jest tu ważne jak logicznych i mądrych argumentów użyjesz - rzeczywistość jest taka, że miejsce zameldowania właściciela pojazdu jest silnie skorelowane z tym ile narobi szkód w przyszłym roku.

Nie. Bo nie ma zakazu jazdy w innym mieście i praktyka dowodzi, że w miastach jest mnóstwo samochodów rejestrowanych w innych miastach, niż to dane.
Czyli praktyka kłóci się z teorią o związku adresu ze szkodami.

(hint: absolutnie nie kłócę się z poglądem, że w dużym mieście jest więcej kolizji - kłócę się z teorią, że kolizje powoduje adres właściciela pojazdu...)

Ubezpieczyciel ma swoje tabelki z których wynika że mieszkańcy danego miasta powodują wypadków mniej, a mieszkańcy innego więcej.

Nie. Ma tabelki, z których wynika, że w danym miejscu łatwiej o kolizję, niż w innym.
Ale nie ma tabelki, z której wynikałoby, że adres właściciela pojazdu powoduje kolizje.

 I co im zrobisz że oni właśnie tak jeżdżą?

Ojezusienazreński - to kierowcy (z różnych stron świata) w danym miejscu tak jeżdżą, a nie adresy...
;>

--
Bydlę

Data: 2010-11-19 19:47:45
Autor: Tomasz Pyra
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
W dniu 2010-11-19 12:30, Bydlę pisze:

[...]

Ale ubezpieczyciela nie interesuje jak (i czy w ogóle) ktoś jeździ, a jedynie to czy powoduje szkody czy nie.
To nie jest konkurs o złotą kierownicę, a wyliczanie składek ubezpieczeniowych które to ubezpieczenia zawsze oparte są o statystykę, a nie to co mogłoby się wydawać.

Statystyka wykazuje korelacje między tym adresem a szkodowością.
I to duże korelacje.

Ale tylko wtedy, gdyby założyć, że adres powoduje szkody.

Ale po co chcesz cokolwiek zakładać?
Korelacja nie mówi o związku przyczynowo skutkowym, a jedynie pokazuje że jedna losowa zmienna jest związana z inną losową zmienną.
I jakbyś tego nie negował, to kod pocztowy właściciela jest skorelowany ze szkodowością.

Ciąg przyczynowo skutkowy który stoi za tą korelacją można oczywiście nadal badać, natomiast z punktu widzenia ubezpieczyciela jest to już bez znaczenia. Ubezpieczyciel ma już swoje, bardzo dobre (bo wysoko zależne) kryterium i wg. niego liczy składkę.

Więc cale rozumowanie jest błędne, bo błędnie zakłada, że auto jeździ
tam, gdzie zameldowany jest właściciel auta.

Nie ma potrzeby robić żadnych takich założeń i nikt takiego założenia robić nie musi.

[...]

Ale dlaczego tak się uczepiłeś tego że wypadki mają powodować jakieś adresy?
Jest jedynie korelacja między tym adresem a szkodowością.
To są dwie różne rzeczy.

Ubezpieczyciela interesuje jedynie korelacja między tymi parametrami.
To gdzie zdarzają się wypadki może interesować np. kogoś kto zajmuje się bezpieczeństwem ruchu drogowego i kieruje przeznaczonymi na to funduszami.

Ale to są dwie różne rzeczy które mam wrażenie że mylisz.

(hint: absolutnie nie kłócę się z poglądem, że w dużym mieście jest
więcej kolizji - kłócę się z teorią, że kolizje powoduje adres
właściciela pojazdu...)

Ale kłócisz się chyba sam ze sobą, bo tylko Ty piszesz cokolwiek o kolizjach powodowanych przez adres.

[...]

Z całą pewnością nikt nie robi takich statystyk o jakich piszesz, bo byłyby ubezpieczycielowi kompletnie nieprzydatne do wyliczania składek.

Ubezpieczyciel liczy historyczny stosunek składek do szkód w każdej grupie i na tej podstawie wylicza składkę.
Im kryterium bardziej skorelowane (a więc dające większe różnice w różnych grupach) tym lepsze.
I nie chodzi o to czy zachodzi bezpośrednia zależność między tym kryterium a szkodą - to jest dla korelacji nieistotne.

Data: 2010-11-19 21:40:18
Autor: Bydlę
ZwyĹźka za wiek w Allianz ;-)
On 2010-11-19 19:47:45 +0100, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> said:

[...]

(i dalej już nie czytałem)

A o czym piszę cały czas? ;>
Właśnie o tym, że stosuje się fałszywą teorię o związku adresu właściciela pojazdu z generowaniem szkód.

--
Bydlę

Data: 2010-11-19 21:55:49
Autor: Tomasz Pyra
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
W dniu 2010-11-19 21:40, Bydlę pisze:
On 2010-11-19 19:47:45 +0100, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> said:

[...]

No to spadaj na drzewo i na przyszłość daruj sobie wypisywanie swoich "mądrości" w temacie którego nie rozumiesz.

Data: 2010-11-20 00:08:37
Autor: Bydlę
ZwyĹźka za wiek w Allianz ;-)

On 2010-11-19 19:47:45 +0100, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> said:

[...]

Popatrz - rozmawialiśmy normalnie, aż w końcu wyszedł z ciebie cham.
Przykre.

--
Bydlę

Data: 2010-11-20 00:18:01
Autor: Tomasz Pyra
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
W dniu 2010-11-20 00:08, Bydlę pisze:

No to spadaj na drzewo i na przyszłość daruj sobie wypisywanie swoich
"mądrości" w temacie którego nie rozumiesz.

Popatrz

Pozwolę sobie błysnąć "bydlęcą" kulturą i "dalej już nie czytam".

Data: 2010-11-19 22:48:17
Autor: J.F.
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
On Fri, 19 Nov 2010 21:40:18 +0100,  Bydlę wrote:
On 2010-11-19 19:47:45 +0100, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> said:
[...]

W Polsce. Bo w USA ponoc po kazdym mandacie za predkosc masz zwyzke
:-)

(i dalej już nie czytałem)
A o czym piszę cały czas? ;>
Właśnie o tym, że stosuje się fałszywą teorię o związku adresu właściciela pojazdu z generowaniem szkód.

Falszywa albo i nie. Statystyka cos pokazuje, ryzyko rosnie.

J.

Data: 2010-11-19 23:01:22
Autor: Tomasz Pyra
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
W dniu 2010-11-19 22:48, J.F. pisze:

W Polsce. Bo w USA ponoc po kazdym mandacie za predkosc masz zwyzke

U nas ubezpieczyciel nie ma dostępu do takich danych.

Swoją drogą gdyby polscy ubezpieczyciele takie dane mieli, to ciekawe co by wyszło - byłby to albo istotny argument za albo przeciw obecnemu systemowi kontroli i karania kierowców.

System amerykański jest tu o tyle inny od naszego, że tam za śmierć czy obrażenia ubezpieczyciel zapewne wypłaca dużo wyższe odszkodowania niż u nas.
I tam poważne wypadki powodujące szkody w ludziach są dla ubezpieczyciela większym problemem niż u nas, gdzie największe szkody to boki na parkingach i zderzaki przez najechanie pod światłami.

Data: 2010-11-20 00:52:10
Autor: J.F.
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
On Fri, 19 Nov 2010 23:01:22 +0100,  Tomasz Pyra wrote:
[...]

Ale policja ma takie dane. Juz dzis mozna by podac jak np wyglada
rozklad ilosci punktow u sprawcow wypadkow :-)

[...]

Powoli i u nas sie podnosi .. ale czy u nich na pewno zawsze sa
wysokie ? Cos mi tak chodzi po glowie ze minimalna wymagana kwota
ubezpieczenia nie jest wysoka, przynajmniej w niektorych stanach.
50k$ ? J.

Data: 2010-11-20 01:09:02
Autor: Tomasz Pyra
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
W dniu 2010-11-20 00:52, J.F. pisze:
[...]

Może wolą nie ;)

Też ciężko znaleźć dobry punkt odniesienie do porównania.
Bo można obliczyć średnią ilość punktów u sprawców wypadku, tylko do czego to odnieść?
Żeby się nie okazało że najlepsi kierowcy to ci, którzy po odebraniu dokumentu schowali go głęboko do szuflady :)

[...]

A to już nie wiem jak to tam wygląda.

U nas w sumie też nie znam liczb, a jedynie jakieś tam historie z mediów, zazwyczaj mówiące że u nas trudno coś wyszarpać.
Bo leczenie niby darmo z NFZ, renta z ZUS-u, wiec ubezpieczyciel sprawcy zapłaci za skasowane auto (minus wartość wraku) i na tym najchętniej by sprawę zakończył.
A poszkodowany nie mając zdrowia ani środków na szarpanie się pewnie często odpuści.

A jednak wypadki z ofiarami to rzadka sprawa. U ubezpieczyciela pewnie gdzieś znikają w stosie popękanych zderzaków.

Data: 2010-11-22 08:47:21
Autor: J.F.
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
On Sat, 20 Nov 2010 01:09:02 +0100,  Tomasz Pyra wrote:
I tam poważne wypadki powodujące szkody w ludziach są dla
ubezpieczyciela większym problemem niż u nas, gdzie największe szkody to
boki na parkingach i zderzaki przez najechanie pod światłami.

[...]

http://www.illinoiscaraccidentattorney.com/faq_insurance.html

Automobile insurance laws in Illinois require the owner of a vehicle
to have a certain amount of liability insurance on their vehicle.
Liability insurance provides compensation to another person in the
event that you cause an accident and are found to be liable to that
person for damages. The minimum amount of coverage required by law is
$15,000 for property damage, $20,000 for bodily harm to one individual
and no less than $40,000 bodily harm to two or more individuals. You
can purchase amounts of liability insurance greater than the minimum
in order to protect your personal assets against the risk of higher
damages being awarded against you in the event you cause more serious
injuries.

Czyli po amerykansku - odszkodowanie wynosi tyle, na ile cie skroja
prawnicy, a nie skroja wiece niz twoj majatek jest warty :-)

A jak chcesz byc po wypadku zabezpieczony - ubezpiecz sie sam :-)

U nas w sumie też nie znam liczb, a jedynie jakieś tam historie z mediów, zazwyczaj mówiące że u nas trudno coś wyszarpać.

Hm, ja tam czytam ze coraz wyzsze odszkodowania przyznaja, szczegolnie
gdy zadania maja podstawy.

A jednak wypadki z ofiarami to rzadka sprawa. U ubezpieczyciela pewnie gdzieś znikają w stosie popękanych zderzaków.

Ile to "podatek Religi" mial wynosic - 12% ?

J.

Data: 2010-11-20 13:28:28
Autor: Adam Płaszczyca
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
Dnia Sat, 20 Nov 2010 00:52:10 +0100, J.F. napisał(a):

Ale policja ma takie dane. Juz dzis mozna by podac jak np wyglada
rozklad ilosci punktow u sprawcow wypadkow :-)

Niestety, nie ma danych o przebiegu kierowcy...

Dodaj jeszcze udział własny. --
     ___________ (R)

Data: 2010-11-20 13:24:22
Autor: Adam Płaszczyca
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
Dnia Fri, 19 Nov 2010 23:01:22 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

System amerykański jest tu o tyle inny od naszego, że tam za śmierć czy obrażenia ubezpieczyciel zapewne wypłaca dużo wyższe odszkodowania niż u nas.

Zalezy od stanu. Jednak tendencja jest taka, żeby karać za skutki, nie za
potencjalne i wydumane zagrożenia (podkreślam - tendencja).

--
     ___________ (R)

Data: 2010-11-20 13:57:53
Autor: Tomasz Pyra
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
[...]

Jeszcze pytanie co należy zaliczyć do tych skutków.
Bo jak komuś złamało nogę, to czy odszkodowanie mu się należy tylko za gips, czy też za to że go ta noga boli.

Data: 2010-11-21 01:47:17
Autor: Adam Płaszczyca
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
Dnia Sat, 20 Nov 2010 13:57:53 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

Zalezy od stanu. Jednak tendencja jest taka, żeby karać za skutki, nie za
potencjalne i wydumane zagrożenia (podkreślam - tendencja).

Jeszcze pytanie co należy zaliczyć do tych skutków.

Na przykładzie prowadzenia po alkoholu - sa stany, gdzie samo prowadzenie
po alkoholu nie jest penealizowane w żaden sposób. Za to za spowodowanie
wypadku po kielichu powoduje 2 lata pierdla. --
     ___________ (R)

Data: 2010-11-22 08:47:21
Autor: J.F.
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
On Sun, 21 Nov 2010 01:47:17 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:
[...]

I jakie efekty ? Obawiam sie ze u nas skonczylo by sie tak ze zabraklo by miejsc w
wiezieniach i szpitalach. I w lokalach socjalnych i w domach dziecka.

I w koncu trzeba by wprowadzic obowiazkowe ubezpieczenie od jazdy po
pijaku :-)

J.

Data: 2010-11-22 19:40:23
Autor: Adam Płaszczyca
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
Dnia Mon, 22 Nov 2010 08:47:21 +0100, J.F. napisał(a):

Na przykładzie prowadzenia po alkoholu - sa stany, gdzie samo prowadzenie
po alkoholu nie jest penealizowane w żaden sposób. Za to za spowodowanie
wypadku po kielichu powoduje 2 lata pierdla.

I jakie efekty ?

Dobre.
Obawiam sie ze u nas skonczylo by sie tak ze zabraklo by miejsc w
wiezieniach i szpitalach. I w lokalach socjalnych i w domach dziecka.

Istotnie, a to ze względu na szybkość działania 'wymiaru'
'sprawiedliwości'.

--
     ___________ (R)

Data: 2010-11-18 00:27:09
Autor: J.F.
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
On Wed, 17 Nov 2010 23:50:19 +0100,  Tomasz Pyra wrote:
[...]

Kiedy wlasnie trzeba sie zastanowic, a wtedy pewnie dojdziemy do
wniosku ze ta statystyka cos niezbyt rzetelna jest.
Na przyklad jakby tak podzielili na roczne grupy wiekowe, to pewnie by
sie okazalo ze wcale nie nagle 40%, tylko proces jest stopniowy od 23
lat.

A jakby policzyli osobno dla kazdej kombinacji wiek-bezszkodowoac, to
pewnie by sie okazalo ze kolega Samotnik nie musi zmieniac firmy.

J.

Data: 2010-11-18 00:39:07
Autor: Tomasz Pyra
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
W dniu 2010-11-18 00:27, J.F. pisze:

Na przyklad jakby tak podzielili na roczne grupy wiekowe, to pewnie by
sie okazalo ze wcale nie nagle 40%, tylko proces jest stopniowy od 23
lat.

Zapewne tak właśnie jest że proces przebiega ciągle, tylko wtedy grupy stają się mniejsze i wynik bardziej niedokładny.
Ogólnie więcej kombinowania - nie wiem np. jak wygląda sprawa ze strony nadzoru ubezpieczeń który musi im akceptować cenniki może ilość progów wiekowych jest ograniczona?

A jakby policzyli osobno dla kazdej kombinacji wiek-bezszkodowoac, to
pewnie by sie okazalo ze kolega Samotnik nie musi zmieniac firmy.

Z cenami ubezpieczeń to jest o tyle dziwnie, że tam się można targować jak z przekupką na targu.
Jakoś tak przyjęło się że duże firmy jak coś mają w cenniku, to dla odbiorcy detalicznego nie ma dyskusji.
A u ubezpieczycieli u agenta najczęściej można dostać ten sam produkt sporo taniej.

Ceny z cenników można więc uznać za górną, wstępną propozycję do negocjacji :)
Też mi zawsze jak się zbliża koniec polisy przysyłają propozycję ze znaczną podwyżką. Idę do agenta i często dostaję dokładnie to samo, w tej samej firmy, ale bez podwyżki.

Data: 2010-11-19 22:54:16
Autor: J.F.
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
On Thu, 18 Nov 2010 00:39:07 +0100,  Tomasz Pyra wrote:
[...]

Watpie. Watpie czy mieliby w ogole prawo - ustawa nic takiego nie
mowi. Co prawda skoro musza akceptowac, to znaczy ze moga tez odmowic,
ale uzasadnionemu wnioskowi nie powinni.

Predzej bym pomyslal ze to ubezpieczyciel tak dobiera przedzialy, zeby
zmaksymalizowac skladke a przed nadzorem wykazac ze jest odpowiednia
:-)

Chociaz .. w sumie to ten nadzor powinien tez zadbac zeby np 18 i 60
latek mogl ubiezpieczyc pojazd a nie uslyszal "dla pana/i milion".

J.

Data: 2010-11-19 23:15:02
Autor: Tomasz Pyra
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
W dniu 2010-11-19 22:54, J.F. pisze:

Predzej bym pomyslal ze to ubezpieczyciel tak dobiera przedzialy, zeby
zmaksymalizowac skladke a przed nadzorem wykazac ze jest odpowiednia
:-)

Prawdopodobnie o to chodzi - przynajmniej w przypadku pierwszego progu.

Być może z wyliczeń ubezpieczyciela wychodzi tak wysoka składka dla zakresu 18-20 że nadzór by im tego nie zaakceptował.
No i muszą poszerzyć zakres na tyle, żeby wyjść na swoje, a cenę trzymać na tyle wysoko, żeby nie stać się ulubionym ubezpieczycielem 18-to latków.

I faktycznie wtedy cierpi na tym ktoś kto jest na górnej krawędzi tego zakresu. Tyle że to powinno być do wynegocjowania :)

Data: 2010-11-19 23:28:23
Autor: J.F.
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
On Fri, 19 Nov 2010 23:15:02 +0100,  Tomasz Pyra wrote:
[...]

Oj, odnosnie tego wlasnie protestowalem - co znaczy "nie
zaakceptowal"? Taka wysoka maja szkodowosc, jesli Komisja chce zeby
ktos do nich doplacal, to niech sama sypnie groszem.

Albo cos chachmeca ze statystykami zeby zawyzyc rzekome koszta, albo
tez chachmeca, zeby ukryc wysokie koszty wlasne :-)

J.

Data: 2010-11-20 00:08:30
Autor: Tomasz Pyra
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
W dniu 2010-11-19 23:28, J.F. pisze:
[...]

"Nie zaakceptował" znaczy że mamy socjalizm który wywalczył dla każdego prawo do wyłączenia odpowiedzialności cywilnej za praktycznie wszystkie rzeczy jakie można nawywijać za kierownicą.

Jako że tych wywijających jest stosunkowo mało, to nadzór dba o to żeby czasem ich zbyt wysokie ceny nie zniechęciły do opłacania obowiązkowego OC.

A różnica kto sypnie kasą jest taka, że obecnie płacą za to kierowcy (załóżmy że dobrowolnie, bo posiadanie samochodu niby nie jest obowiązkiem).
Gdyby sypała komisja, to płaciliby za to wszyscy podatnicy - bo musiałoby to być finansowane z budżetu.
Trudno powiedzieć co lepsze.

Data: 2010-11-18 00:14:34
Autor: Bydlę
ZwyĹźka za wiek w Allianz ;-)
On 2010-11-17 22:26:57 +0100, Robert Rędziak <rekin@gm.wkurw.org> said:

[...]

Powoli: padła teza, by starym ludziom dopierdalać, bo to pewnie są sami mordercy.
Więc odpisałem autorowi tezy, że już tak jest jak chciał - ubezpieczalnie nie sprawdzają jak jeździ konkretna osoba, tylko ile ma lat.
Więc mechanizm już jest.

Natomiast ty piszesz o wysokości stawki dla danego rocznika, czyli o szczegółach technicznych.

:-)

--
Bydlę

Data: 2010-11-17 18:08:00
Autor: J.F.
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
Użytkownik "gregor" <chrupolek@gazeta.pl> napisał w
[...]

No ale ile ci taka babcia szkod narobi, 1500zl ?
Cofna jej znizke jedna, druga, po roku splaci :-)

A mlody .. pojedzie dynamicznie, poslizgnie sie
http://zielonagora.gazeta.pl/zielonagora/1,35161,8670927,Rozpedzony_maluch_wjechal_w_gimnazjalistow.html

wyszlo tanio, ale moglyby byc trzy wysokie odszkodowania i renty ..

J.

Data: 2010-11-17 19:31:53
Autor: Lewis
ZwyĹźka za wiek w Allianz ;-)
W dniu 2010-11-17 18:08, J.F. pisze:
[...]

A babcia pomyli gaz z hamulcem podczas parkowania i wjedzie w wózek z dzieckiem na chodniku... Nie ma zasady, za wiek powinna być zwyżka w momencie pierwszej szkody...
Podczas pierwszego ubezpieczenia każdy powinien startować od zera czy to 18latek czy 30latek czy 50 latek a nie jak poniżej 25lat to mu dowalimy 200% podstawowej....

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html

Data: 2010-11-17 22:23:31
Autor: J.F.
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
On Wed, 17 Nov 2010 19:31:53 +0100,  Lewis wrote:
Podczas pierwszego ubezpieczenia każdy powinien startować od zera czy to 18latek czy 30latek czy 50 latek a nie jak poniżej 25lat to mu dowalimy 200% podstawowej....

Statystyki ubezpieczycieli mowia ze nalezy jednak dowalic :-)

J.

Data: 2010-11-18 16:14:39
Autor: Jakub Witkowski
ZwyĹźka za wiek w Allianz ;-)
W dniu 2010-11-17 19:31, Lewis pisze:

[...]

Ale cóş to znów za "powinien, powinna"? Bo co?

TU ma tak kalkulować stawki jak, mu wychodzi optymalnie ze statystyk, czyli żeby zarobić,
a przy tym być konkurencyjnym i nie tracić klienów. Krótko: ma maksymalizować zysk.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2010-11-17 22:38:09
Autor: Tomasz Pyra
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
W dniu 2010-11-17 15:18, gregor pisze:

[...]

Ale oni nie patrzą na jakąś jedną babcię, a na statystykę.
A młodzi kierowcy statystyki szkodowości mają gorsze, bo te zwyżki to nie jest ani złośliwość, ani żadna zemsta, tylko po prostu statystyka.

Data: 2010-11-18 02:07:45
Autor: Lewis
ZwyĹźka za wiek w Allianz ;-)
W dniu 2010-11-17 22:38, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Statystycznie rzecz biorąc to pies wychodząc ze swoim panem mają średnio po 3 nogi... Więc może jak taki delikwent przejechał rok bezszkodowo zwrócić mu tą zwyżkę??

Data: 2010-11-18 07:38:06
Autor: Karolek
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
[...]

A ja bym to nazwal raczej tak: dobry pretekst aby brac o wiele wiecej kasy za ubezpieczenie.

--
Karolek

Data: 2010-11-18 11:45:07
Autor: J.F.
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
Użytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl> napisał w
[...]

A prawda zapewne lezy po srodku - z jednej strony statystyka, z drugiej przypadki takie jak Samotnika, z trzeciej - jak jest pretekst to mozna dowalic.

Ciekawe ze Allianz zauwazyl te statystyke ... po pieciu latach ? No ale moze to niuans polskiego prawa - jesli ktos musi wyrazic zgode na zmiane cennika, to sie je robi rzadko ale juz grube.

J.

Data: 2010-11-18 13:37:03
Autor: Karolek
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
W dniu 2010-11-18 11:45, J.F. pisze:
[...]

A hestia zauwazyla cos innego i stworzyla you can drive i mlodzi jakos moga tam sie taniej ubezpieczyc.
IMHO jak zwykle rozbija sie o pieniadze.
Przeciez spoleczenstwo nie lykneloby tekstu, robimy zwyzke dla ludzi pomiedzy 30-50 rokiem zycia, bo powoduja najwiecej wypadkow ;P

--
Karolek

Data: 2010-11-18 17:13:32
Autor: Bydlę
ZwyĹźka za wiek w Allianz ;-)
On 2010-11-18 13:37:03 +0100, Karolek <dragNOSPAM@o2.pl> said:

Przeciez spoleczenstwo nie lykneloby tekstu, robimy zwyzke dla ludzi pomiedzy 30-50 rokiem zycia, bo powoduja najwiecej wypadkow ;P

A podręcznik marketingu zabrania ustalenia normalnej stawki premiowania tych bezpiecznych.
Ważna jest niska kwota w reklamie, stąd zwyżki.

--
Bydlę

Data: 2010-11-17 16:37:01
Autor: DoQ
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
W dniu 2010-11-17 13:39, Samotnik pisze:
Właśnie dostałem list od Allianz z propozycją przedłużenia OC na kolejny
rok. Komuś, kto ma u nich od pięciu lat ubezpieczony bezszkodowo samochód i

A ja przeszedlem do Warty z Link4 (mialem tam jakies 30% znizek bo mialem przerwę w ciągłości) i za 3.0 zapłaciłem 850pln OC - z automatu dali mi 60% :)

Pozdrawiam
Paweł
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-11-17 19:39:34
Autor: Przemek V
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:ic0t4l$e3g$1mx1.internetia.pl...
[...]

Ja za 3.2 w Link4 mam jakoś poniżej 500 zł.

Data: 2010-11-17 19:44:17
Autor: Lewis
Zwy�ka za wiek w Allianz ;-)
W dniu 2010-11-17 19:39, Przemek V pisze:
Uďż˝ytkownik "DoQ"<pawel.doq@gmail.com>  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci
W dniu 2010-11-17 13:39, Samotnik pisze:
A ja przeszedlem do Warty z Link4 (mialem tam jakies 30% znizek bo mialem
przerw� w ci�g�o�ci) i za 3.0 zap�aci�em 850pln OC - z automatu dali mi
60% :)

Ja za 3.2 w Link4 mam jako� poni�ej 500 z�.

wszystko powyżej 2.5 lub 2.4 ma taką samą podstawowa składkę, nie ważne czy 2.6 czy 6.3... ;)

Data: 2010-11-17 19:51:00
Autor: DoQ
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
[...]

Z NNW? Bez NNW wyszło by mi jakieś 755PLN.
W kazdym razie opłacało mi się - w link4 za przedłużenie na kolejny rok krzyknęli 1100pln...

Data: 2010-11-17 20:10:57
Autor: Przemek V
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:ic18gd$p5o$1mx1.internetia.pl...
[...]

498 zł z NNW i gwarancją zniżki z czego gołe OC to niby 462 zł. Ale to przy maksymalnej ich zniżce: -60%

Data: 2010-11-18 11:46:44
Autor: J.F.
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
Użytkownik "Przemek V" <miatamad@poczta.onet.naszaojczyzna> napisał w
A ja przeszedlem do Warty z Link4 (mialem tam jakies 30% znizek bo mialem przerwę w ciągłości) i za 3.0 zapłaciłem 850pln OC - z automatu dali mi 60% :)

Ja za 3.2 w Link4 mam jakoś poniżej 500 zł.

Jestes zameldowany w Warszawie ?

W moim przypadku L4 jakos nie potrafil przebic Allianz.

J.

Data: 2010-11-18 22:39:03
Autor: Przemek V
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ic305t$24l$1news.onet.pl...
[...]

Tak.

W moim przypadku L4 jakos nie potrafil przebic Allianz.

Nie testowałem innych. Uznałem, że i tak dużo taniej nie ma szans być.

Data: 2010-11-18 22:49:48
Autor: J.F.
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
On Thu, 18 Nov 2010 22:39:03 +0100,  Przemek V wrote:
Ja za 3.2 w Link4 mam jakoś poniżej 500 zł.
W moim przypadku L4 jakos nie potrafil przebic Allianz.
Nie testowałem innych. Uznałem, że i tak dużo taniej nie ma szans być.

Ja place 345zl [samo OC]za 1.8 z wrocka - zwyzka za Warszawe, zwyzka
za 3.2 .. az jestem zdumiony ze 500zl nie przebilo.

A moze wypadkowosc stolicy nie jest juz taka duza ? J.

Data: 2010-11-18 23:14:31
Autor: Przemek V
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:il7be69t8uf6k6ld8i250nim3n1r2h3oc44ax.com...
[...]

Nie wiem czy wchodzi w algorytm ale z rzeczy o które pytają to u mnie wiek zdecydowanie średni, gromadka dzieci, 10% zniżki za płatność kartą konkretnego banku, 4 auta u nich ubezpieczone i klient L4 od pierwszego roku działalności.

Data: 2010-11-19 17:56:49
Autor: DoQ
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
W dniu 2010-11-18 23:14, Przemek V pisze:

[...]

Pewnie chodzi o gromadkę dzieci :))

Data: 2010-11-20 16:03:10
Autor: The_EaGle
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
W dniu 2010-11-17 19:39, Przemek V pisze:

Ja za 3.2 w Link4 mam jakoś poniżej 500 zł.

Niech zgadnę Ferrari w LINK4? ;)

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-11-21 23:02:25
Autor: Przemek V
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)

Użytkownik "The_EaGle" <ehge@jss.com> napisał w wiadomości news:ic8nve$1h1$2news.onet.pl...
W dniu 2010-11-17 19:39, Przemek V pisze:

Ja za 3.2 w Link4 mam jakoś poniżej 500 zł.

Niech zgadnę Ferrari w LINK4? ;)

No jakoś strasznie trudno domyślić się nie było ;)

Data: 2010-11-21 23:38:42
Autor: DoQ
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
W dniu 2010-11-21 23:02, Przemek V pisze:
Ja za 3.2 w Link4 mam jakoś poniżej 500 zł.
Niech zgadnę Ferrari w LINK4? ;)
No jakoś strasznie trudno domyślić się nie było ;)

Myślałem że masz tam 3.4 v8 :)

Data: 2010-11-22 21:22:22
Autor: Przemek V
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:icc7be$145$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2010-11-21 23:02, Przemek V pisze:
Ja za 3.2 w Link4 mam jakoś poniżej 500 zł.
Niech zgadnę Ferrari w LINK4? ;)
No jakoś strasznie trudno domyślić się nie było ;)

Myślałem że masz tam 3.4 v8 :)

3.4 źle znosi zagazowanie więc wziąłem 3.2

Data: 2010-11-23 00:21:45
Autor: DoQ
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
W dniu 2010-11-22 21:22, Przemek V pisze:

[...]

No jak z kratką to tylko zagazować ;-)

Data: 2010-11-23 18:50:03
Autor: Rafał Grzelak
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
On Mon, 22 Nov 2010 21:22:22 +0100, Przemek V wrote:

Myślałem że masz tam 3.4 v8 :)

3.4 źle znosi zagazowanie więc wziąłem 3.2

:D
--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2010-11-17 16:47:05
Autor: krzyss
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
[...]

Ja ostatnio za Mini Cooper S 2006r. w AVIVA placilem ok 1500zl
Na ten rok zaserwowali mi 1750zl :)

W allianz byla oferta za 1300 :) wszystkie pakiety bardzo zblizone...

--
**** krzyss vel Qkill ****
  ===-- -  A3 TDI  -- -===

Data: 2010-11-17 16:50:20
Autor: krzyss
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
W dniu 2010-11-17 16:47, krzyss pisze:

W allianz byla oferta za 1300 :) wszystkie pakiety bardzo zblizone...

No i warto pamietac ta strone: https://www.allianzdirect.pl/ubezpieczenia/aktualnosci-allianz-direct.html?id=5014

Minuta googlowania i oszczedzilem 88zl :D

--
**** krzyss vel Qkill ****
  ===-- -  A3 TDI  -- -===

Data: 2010-11-17 17:50:46
Autor: Bydlę
ZwyĹźka za wiek w Allianz ;-)
On 2010-11-17 16:50:20 +0100, krzyss <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com> said:

No i warto pamietac ta strone: https://www.allianzdirect.pl/ubezpieczenia/aktualnosci-allianz-direct.html?id=5014

Minuta

googlowania i oszczedzilem 88zl :D

Jesteś ze świętokrzyskiego?

"Dostępne promocje:

DLA WSZYSTKICH
dla posiadaczy wszystkich aut zniżka:
- 33zł na ubezpieczenie OC
- 55zł na ubezpieczenie Autocasco oraz Start Casco
- kod promocyjny: PT461"

W języku polskim "posiadacze wszystkich aut", to coś zupełnie innego, niż "wszyscy posiadacze aut".
Pewnie regulamin mają w takim sam sposób napisany...
;>>>

--
Bydlę

Data: 2010-11-17 18:09:53
Autor: J.F.
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
Użytkownik "krzyss" <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com> napisał
[...]

Nie wiem jak teraz, ale dawniej oferty Allianz byly dwie - mnie akurat sporo taniej wychodzilo "przez agenta".

J.

Data: 2010-11-17 18:11:29
Autor: krzyss
Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
W dniu 2010-11-17 18:09, J.F. pisze:

Nie wiem jak teraz, ale dawniej oferty Allianz byly dwie - mnie akurat
sporo taniej wychodzilo "przez agenta".

Ja nawet agentowi dupy nie zawracalem....
Auto o wartosci 45000.- nie da rady zrobic pakietu nie okrojonego za cene mniejsza niz 1300zl :D A tutaj sie udalo...

--
**** krzyss vel Qkill ****

ZwyĹźka za wiek w Allianz ;-)