Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władc ów...

Data: 2017-02-03 03:23:49
Autor: Dawid Rutkowski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władc ów...
Mo¿na - trudniejsz± metod± - poszukaæ w regulaminie, ale za to jest mo¿liwo¶æ dowiedzenia siê, jaka jest "prawda" i próbowaæ na tej podstawie przewidywaæ przysz³o¶æ - albo ³atwiejsz± sprawdziæ datê p³atno¶ci na ostatnim wyci±gu - ale ju¿ na tej podstawie trudniej wró¿yæ.
W citku (chyba) i w db (na pewno) brany jest pierwszy dzieñ roboczy po dniu wolnym - je¶li wyliczona data sp³aty przypada w dniu wolnym..
Ja w db robiê tak, ¿e jedno z 4 kont oszczêdno¶ciowych przeznaczam na sp³atê KK i jak przyjdzie pensja to sumê do sp³aty przelewam na to konto oraz ustawiam przelew wewnêtrzny (pierwszy w miesi±cu jest za darmo) sp³acaj±cy z tego konta kartê na dzieñ sp³aty z wyci±gu.

PS.: I w citku i w db mam kwotê do sp³aty za ostatni miesi±c oraz termin na jednym ekranie - które to banki tak utrudniaj± dziwacznie ?
Z reszt± i tak nale¿y zawsze spojrzeæ na wyci±g.

Data: 2017-02-03 18:26:25
Autor: wowa
Zwyczaje i obyczaje zwi±zane z szóstk± w³adców...
[...]

Trochê skomplikowane. Nie mo¿na ustawiæ samosp³aty? W ostatni dzieñ bank sam sobie pobiera pieni±dze z konta. I tylko za transakcje którym siê skoñczy³ okres kredytowy.
Wojtek

Data: 2017-02-03 14:08:25
Autor: Dawid Rutkowski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władc ów...
W db opcji samosp³aty nie ma.
Trzeba rêcznie co miesi±c - na szczê¶cie uproszczone jest to na tyle, ¿e jest specjalna zak³adka "sp³aæ kartê", gdzie wskazuje siê konto, z którego ma byæ sp³acone, zaznacza radio button "zad³u¿enie za ostatni okres rozliczeniowy" i ew. wybiera datê (tu niestety ju¿ trzeba samemu wpisaæ ostatni dzieñ GP, je¶li chce siê z niego skorzystaæ, ale ten dzieñ jest widoczny wiersz wy¿ej).

Bo, CMIIW, w ¿adnym banku nie mo¿na ustawiæ samosp³aty z konta oszczêdno¶ciowego - a poza promocyjnymi wyj±tkami (¿aba) jedynie takie s± oprocentowane (marnie bo marnie, ale zawsze jako¶), za¶ RORy tylko na 0%.
PZ-ki za¶ dla kont oszczêdno¶ciowych, o ile w ogóle mo¿liwe, s± chyba równie¿ we wszystkich bankach dla kont oszczêdno¶ciowych p³atne - nawet tam, gdzie dla ROR s± darmowe.

Z reszt± jaki ma sens trzymanie kasy na sp³atê KK na RORze ? Ju¿ lepiej sp³aciæ kartê jak tylko przyjdzie pensja, przynajmniej problem z g³owy. Oczywi¶cie rozs±dni ludzie ustawi± sobie tak koniec okresu, ¿eby koniec GP wypada³ kilka dni po wp³ywie pensji.

Uprzedzaj±c pytanie, dlaczego jestem nierozs±dny i tak nie zrobi³em sobie w db, odpowiem, ¿e tak mam zrobione w citku - za¶ w db GP koñczy mi siê dwa tygodnie pó¼niej. W ten sposób, p³ac±c przez pó³ miesi±ca kart± citka, a przez pó³ kart± db, mam wyd³u¿one ¶rednie GP o tydzieñ ;>

Niestety taka zabawa nie zawsze jest ³atwa - w citku dwa razy w krótkim odstêpie czasu zmienia³em koniec okresu i nic mi nie policzyli, choæ podobno darmowa jest tylko jedna taka zmiana w roku - ale ¿e nic o tym w TOiP nie ma, to nie mieli wyj¶cia ;>
W db ta zmiana p³atna, gdyby tak nie by³o to bym sobie inaczej ustawi³, ¿eby p³aciæ rachunki z karty citka - ale poniewa¿ p³atna, to dostosowa³em citka do pierwotnych ustawieñ karty db.

A np. w eurobanku w ogóle nie mo¿na by³o zmieniæ koñca okresu - jedyna metoda to zamkn±æ kartê i wzi±æ now±. I nawet siê nie spytali przy zak³adaniu karty, jaki chcê koniec, po prostu ustawili sobie na 20. dzieñ miesi±ca.

Data: 2017-02-03 15:56:23
Autor: Kris
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władc ów...
W dniu pi±tek, 3 lutego 2017 23:08:26 UTC+1 u¿ytkownik Dawid Rutkowski napisa³:

[...]

Siê niedyskretnie spytam- kombinacje straszne opisujesz, ile mozna na tym zyskaæ
1.Znaczy tak jak normalny cz³owiek- wyp³ata na ror, p³aci debetówka, rachunki albo debetow± albo przelew z ror
2.Ty piszesz o przynajmniej 3 kredytówkach, sp³atach, zmianach okresu, jakis innych cudacznych wygibasach itp

Ile 2 zyska w stosunku do 1

Data: 2017-02-04 10:30:54
Autor: Piotr Ga³ka
Zwyczaje i obyczaje zwi±zane z szóstk± wÅ‚adców...
W dniu 2017-02-04 o 00:56, Kris pisze:
[...]

Punkt widzenia zale¿y od punktu siedzenia.
Przypuszczam, ¿e patrzysz na to przy za³o¿eniu, ¿e obaj maj± nadmiar gotówki. Przy takim za³o¿eniu _obecnie_ zyska bardzo niewiele. Poza tym jak maj± ten nadmiar to to niewiele jest te¿ niebol±ce.
Ale jak alternatyw± dla kombinacji z KK jest kredyt w rachunku to robi siê nieco wiêcej. Do tego dochodzi to, ¿e jak kto¶ jest na pograniczu zera to te nieco wiêcej jest wyra¼nie bardziej bol±ce ni¿ by by³o dla kogo¶ kto ma nadmiar.
Gdy przelew z KK mBanku do ZUSu by³ darmowy ustawi³em sobie tak termin KK, ¿e przelewy robi³em zawsze na pocz±tku nowego okresu rozliczeniowego. W ten sposób z powodu samych ZUSów mia³em ¶rednio oko³o 1,5k (z ¿on± 3k) na karcie, a mimo to czasem wpadali¶my w kredyt w rachunku. Oprocentowanie kredytu by³o wtedy chyba 16%. Gdyby przyj±æ, ¿e bez KK byliby¶my praktycznie ca³y czas w kredycie w rachunku to na samych ZUSach oszczêdzali¶my 480z³ rocznie.
P.G.

Data: 2017-02-04 01:50:17
Autor: Kris
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władc ów...
W dniu sobota, 4 lutego 2017 10:30:56 UTC+1 u¿ytkownik Piotr Ga³ka napisa³:
 Oprocentowanie kredytu by³o wtedy chyba 16%. Gdyby przyj±æ, ¿e
bez KK byliby¶my praktycznie ca³y czas w kredycie w rachunku to na samych ZUSach oszczêdzali¶my 480z³ rocznie.

16% oprocentowanie debetu to pewnie 5 lat albo i dalej temu. Lokaty wtedy pewnie ponad 10% to i kombinowanie z przelewami z KK mia³o jaki¶ sens.
Tym bardziej ¿e by³a mo¿iwo¶æ darmowego rzelania ca³ego limitu z KK na lokatê np i by³o to traktowane jako operacja bezgotówkowa. Przez bluecasch w mbanku chyba to robili.
Byli tacy co wtedy maksymalne limity na kartach brali i tak sobie dorabiali.. Ale to juz chyba z 10 lat temu
Pytam o teraz
Go¶æ pisze o 3szt kk, opisuje jakie¶ kombinacje z przed³u¿anie sp³acaniem w GP itd. Do tego potrzebne konta oszczêdno¶ciowe i pewnie jaki¶ ROR. I tego wszystkiego trzeba piklnowaæ ¿eby bank nie skroi³ jakiej¶ op³aty
I ciekawi mnie ile bym zyska³ tak robi±c zamiast jak mam normalnie wyp³ate na ror i zakupy debetówk± , p³atno¶ci przelewem, bankomaty debetówk± itd.
I nie musze pilnowaæ ¿adnych terminów, przed³u¿aæ, zmieniaæ okresów rozliczeniowych, pisaæ reklamacji jak dzieñ sp³aty w sobote a bank pobra³ w poniedzia³ek i 10,02zl straty
I nie ¿ebym siê czepia³ tylko tak normalnie pytam ile siê na tych kmbinacjach zyskuje.
Przyjmijmy ze rodzina 5tys miesiêcznie wydaje

Data: 2017-02-04 12:21:06
Autor: Piotr Ga³ka
W dniu 2017-02-04 o 10:50, Kris pisze:
Go¶æ pisze o 3szt kk, opisuje jakie¶ kombinacje z przed³u¿anie sp³acaniem w GP itd.

Jak co¶ mo¿na zrobiæ jako¶ lub optymalnie to s± ludzie (ja te¿) którzy zawsze wybior± optymalnie, nawet je¶li ró¿nica miêdzy jako¶ a optymalnie jest praktycznie nieistotna.

I nie ¿ebym siê czepia³ tylko tak normalnie pytam ile siê na tych kmbinacjach zyskuje.
Przyjmijmy ze rodzina 5tys miesiêcznie wydaje

Przy tym za³o¿eniu to ¶rednie zad³u¿enie na KK bêdzie oko³o 3k. Ca³y zysk to kwestia co z tymi uwolnionymi w ten sposób 3k siê zrobi.
Na lokatach to pewnie góra 3% (*0.81 bo belka) czyli góra 73z³/rok.

Ale je¶li dziêki tym KK obni¿a siê g³êboko¶æ zad³u¿enia w rachunku to mo¿na za³o¿yæ, ¿e zyskuje siê 10% * 3k = 300z³/rok (i jeszcze pi razy oko 2%*3k=60z³ rocznej op³aty za wiêkszy o 3k debet).

To tyle w kwestii "tak normalnie pytam".
P.G.

Data: 2017-02-04 06:33:38
Autor: Kris
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władc ów...
W dniu sobota, 4 lutego 2017 12:21:07 UTC+1 u¿ytkownik Piotr Ga³ka napisa³:

To tyle w kwestii "tak normalnie pytam".

Ok
Na tej "optymalizacji" wysz³o 25-30z³ miesiêcznie oszczêdno¶ci
W zamian trzeba pilnowaæ kilku rachunków KK, jakie¶ konta oszczêdno¶ciowe, terminy sp³aty, zmiany okresu rozliczeniowego, wyd³u¿anie GP. telefony na infolinie z pro¶bami, gro¼bami ¿eby op³aty za wydanie kolejnej karty nie naliczali, fikcyjne transakcje ¿eby limity wyrobiæ itd. Wszystkie te przypadki i mnóstwo innych tu na grupie bywa³y
¦lepi w karty graæ nie powinni co prawda ale wy¿ej do¶wiadczony bankowy wyjadacz pisze ¿e przez to ¿e zap³aci³ w poniedzia³ek zamiast w sobotê o 10,02z³ konto ma l¿ejsze. Czyli po³owa miesiêcznej optymalizacji.
Zwyk³ego Kowalskiego banki skroj± powa¿niej bo w koñcu na KK to banki zarabiaj±.
Tak wiêc dalej nie jestem przekonany do kart kredytowych.

Data: 2017-02-04 15:55:55
Autor: Piotr Ga³ka
W dniu 2017-02-04 o 15:33, Kris pisze:
Tak wiêc dalej nie jestem przekonany do kart kredytowych.

Do tej pory rozumia³em, ¿e kwestionujesz (pytasz) o zyski z tego wynikaj±ce. Teraz rozumiem, ¿e zastanawiasz siê w ogóle nad sensem posiadania KK.
Przez wiele lat nie mia³em KK i nie widzia³em ¿adnego sensu w jej posiadaniu.
Zdarzy³o mi siê wracaæ z nart w Dolomitach (czyli w sobotê, bo standardowe rezerwacje s± tygodniowe) via Wenecja i do zarezerwowanego Etab-hotelu w Monachium dotrzeæ oko³o 0:50 w nocy.
No i siê okaza³o, ¿e siê nie da bo karta debetowa nie dzia³a. mBank mia³ przerwê 0:45 do 6:00 o czym nie wiedzia³em (nie wiedzia³em te¿ wtedy, ¿e trzeba mieæ zawsze co najmniej 2 karty).
Obs³uga twierdzi³a, ¿e gdybym mia³ kredytow± to problem by³by do obej¶cia.
Po powrocie klikn±³em, ¿e chcê KK (oferta specjalnie dla mnie wisia³a od dawna) no i od 9 lat j± mam. A skoro ju¿ mam to muszê jako¶ o ni± dbaæ :)
P.G.

Data: 2017-02-04 07:09:37
Autor: Kris
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władc ów...
W dniu sobota, 4 lutego 2017 15:55:57 UTC+1 u¿ytkownik Piotr Ga³ka napisa³:
> [...]
Do tej pory rozumia³em, ¿e kwestionujesz (pytasz) o zyski z tego wynikaj±ce. Teraz rozumiem, ¿e zastanawiasz siê w ogóle nad sensem posiadania KK.

¿ebym sie zdecydowa³ u¿ywaæ kk to musia³y by byæ z tego korzy¶ci dla mnie
Albo finansowe(to z grubsza wyliczy³e¶) albo jaki¶ inne typu wygodniej, szybciej itp
Wygodniej nie jest, szybciej te¿ nie jest a komplikacji, kombinacji  i pu³apek sporo wg mnie.

Obs³uga twierdzi³a, ¿e gdybym mia³ kredytow± to problem by³by do obej¶cia.

Ciekawi mnie jak. Nie znasz szczegó³ów?
Bo mi sie wydaje ¿e jak karty nie dzia³aj± to nie dzia³aja. No chyba te wypuk³e i tzw ¿elazko. Ale je¶li dobrze pamietam to wypuk³e bywa³y i debetówki.

Data: 2017-02-05 08:47:13
Autor: Dawid Rutkowski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władc ów...
¯eby dobrze u¿ywaæ KK trzeba dobrze rozumieæ mechanizm jej dzia³ania - je¶li kto¶ ma w±tpliwo¶ci to niech siê lepiej doedukuje w necie, zanim j± we¼mie.
Ale jest trochê zalet w stosunku do debetówek.
Oczywi¶cie mo¿na zacz±æ od wady, ¿e do bankomatu trzeba mieæ jedn± kartê, a do p³acenia jest druga - choæ dla mnie to zaleta, ciê¿ar niewielki a backup w razie czego jest - choæ ja jeszcze nigdy nie mia³em tak, ¿e mi karta nie zadzia³a³a, raz czy dwa razy ¿ona mia³a sytuacjê, ¿e karta nie posz³a z chipa, ale zaraz potem posz³a z paska. Kiedy¶ jedynie pani nie chcia³a przyj±æ zap³aty ~3k za meble z pikacza, wiêc nie mog³em zap³aciæ kart±-naklejk± (ale to by³a jaka¶ fanaberia, bo p³aci³em t± naklejk± ponad 6k za wczasy).

Inne zalety to kasa zawsze pod rêk± bez strat % (marnych bo marnych, ale zawsze).
Wypuk³o¶æ - w PL w³a¶ciwie nic nie znaczy, ale za granic± znaczenie mo¿e mieæ. Inna sprawa, ¿e wypuk³e debetówki to ju¿ wiêkszo¶æ (choæ potrafi± byæ banki takie jak PKO, które na wypuk³ej debetówce umieszczaj± napis "electronic use only") - ale nawet na takiej wypuk³ej debetówce, szczególnie je¶li jest to MC, widnieæ mo¿e brzydki napis debit, na który w hotelach i wypo¿yczalniach samochodów mog± krêciæ nosem.

Z tym, ¿e kredyt za 0 jest lepszy ni¿ nawet taki kredyt odnawialny, polemizowaæ mo¿e tylko kto¶ totalnie nierozumiej±cy tematu.
Oczywi¶cie nie mówimy tu o sytuacji trwania w kredycie, bo to prosta droga do nêdzy, i wtedy kredyt na KK jest zwykle dro¿szy ni¿ KO.
I bierzemy pod uwagê tylko darmowe KK - a z tym, skoro jest simplicity, nie ma póki co problemu.

Data: 2017-02-07 10:59:23
Autor: J.F.
Zwyczaje i obyczaje zwi±zane z szóstk± w³adców...
U¿ytkownik "Dawid Rutkowski"  napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

Nie ma backupu, chyba ze karty w roznych bankach.
Co z kolei utrudnia automatyczna splate KK.

A jak sie ma backup w kilku bankach ... mnie sie juz karty nie mieszcza :-)
debetowki byly lepsze, bo niewypukle, ale teraz i to sie zmienia :-)

No i wyrobienie sie platnosciach zwalniajacych z oplat zaczyna byc uciazliwe :-)

- choæ ja jeszcze nigdy nie mia³em tak, ¿e mi karta nie zadzia³a³a,

To sie jednak zdarza, czasem bank lojalnie ostrzega ze w nocy dzialac nie bedzie  ...

Inne zalety to kasa zawsze pod rêk± bez strat % (marnych bo marnych, ale zawsze).

Chyba, ze sie komus dzien wolny przytrafi :-)

Z tym, ¿e kredyt za 0 jest lepszy ni¿ nawet taki kredyt odnawialny, polemizowaæ mo¿e tylko kto¶ totalnie nierozumiej±cy tematu.

Kwestia tylko kosztow.
Taki odnawialny potrafi byc niedrogi,  a w tabeli oplat kart tez rozne pozycje - moze sie uskladac.

Oczywi¶cie nie mówimy tu o sytuacji trwania w kredycie, bo to prosta droga do nêdzy, i wtedy kredyt na KK jest zwykle dro¿szy ni¿ KO.

A to niekoniecznie.

I bierzemy pod uwagê tylko darmowe KK - a z tym, skoro jest simplicity, nie ma póki co problemu.

Ale trzeba na 6 kroli uwazac :-)

J.

Data: 2017-02-07 18:20:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zwyczaje i obyczaje zwi±zane z szóstk± w³adców...

"J.F." 58999a7c$0$15187$65785112@news.neostrada.pl

Nie ma backupu, chyba ze karty w roznych bankach.
Co z kolei utrudnia automatyczna splate KK.

Ja mam w 4: Prezydent, Synecek, Citi i Mille...
Poza wyj±tkowymi (jak teraz opisywana)
sytuacjami -- nie mam trudno¶ci.

W sumie mam obecnie 9 kredytówek do sp³acania

simplicity, nie ma póki co problemu.

Ale trzeba na 6 kroli uwazac :-)

W Citi -- nie trzeba.

 - mo¿na przesuwaæ
 - mo¿na negocjowaæ ;) po spó¼nieniu
 - nie wyznaczaj± na 9 króli

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-07 18:15:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zwyczaje i obyczaje zwi±zane z szóstk± w³adców...

"Dawid Rutkowski" 0a8dc913-0537-44c5-9b85-54158574a035@googlegroups.com

: ¯eby dobrze u¿ywaæ KK trzeba dobrze rozumieæ
: mechanizm jej dzia³ania

A có¿ to za skomplikowany ;) mechanizm masz na swej my¶li?

: jeszcze nigdy nie mia³em tak, ¿e mi karta nie zadzia³a³a,

Mo¿e za krótko ;) u¿ywasz?
20 lat temu karty magnetyczne by³y niepewne.

Mnie wczoraj odrzucono kredytówkê MC w myjni.

: I bierzemy pod uwagê tylko darmowe KK

Co za ob³êd?!
Banki p³ac± kilka stów za wydanie kredytówki...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-06 10:11:41
Autor: Piotr Ga³ka
W dniu 2017-02-04 o 16:09, Kris pisze:

[...]

Wypyta³em wtedy go¶cia, ale to by³o dawno (wiêc mog³o siê co¶ zmieniæ), i ja nie umia³em krytycznie podej¶æ do tego co facet mówi (dopiero po tamtym zdarzeniu wyszuka³em p.b.b).
On twierdzi³, ¿e jak kredytowa to by zadzwoni³ do jakiego¶ centrum Visy i na tej podstawie ustali³, ¿e mo¿e tê kartê obci±¿yæ nawet jak bank nie potwierdza.
P.G.

Data: 2017-02-06 02:29:17
Autor: Dawid Rutkowski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władc ów...
Mo¿e to by³a jeszcze debetowa visa electron, a to nie jest powa¿na karta (choæ mB±k wydawa³ swego czasu kredytowe visa electron) - vide historia sprzed lat (p.b.b. via p.r.h.n):

<cytata>
From: Cezary Farynowski <famet@ks.k.pl>
To: pl-biznes-banki@newsgate.pl
Date: Monday, May 28, 2001, 8:44:14 AM
Subject: p³atno?ci Visa Electron w Niemczech

===8<==============Original message text==============
Chyba przesadzacie.
Ja na jakiej¶ prowincjonalnej stacji benzynowej zap³aci³em
Maestro.
Kasjerka siê burzy³a (pewnie dlatego, ¿e to by³a ma³a kwota?).
Ale przyjê³a bo powiedzia³em, ¿e nie mam marek.
P³aci³em te¿ dwukrotnie w pewnym sklepie.
W Austrii te¿ p³aci³em Maestro i bez problemów.

He, he. A mnie by³o po prostu g³upio p³aciæ tak± kart±. Zap³aciæ VE
i Maestro da siê czasami nawet tam gdzie nie ma znaczka, tylko
trzeba umieæ przekonaæ obs³ugê. Ale zbiera siê konsylium (przychodzi
pó³ obs³ugi sklepu a nawet kucharz, ¿eby zobaczyæ to cudo)
1. ooo00!!! Co to za karta?
2. To nie bêdzie dobra karta. To nie Visa.
3. Po badaniu organoleptycznym - diagnoza: za p³aska.
4. A jaka to? Kredytowa?
5. Po kilku próbach ustalamy, ¿e ma byæ to transakcja przy u¿yciu EC
karty (elctronic cash)
6. Wychodzi slip z napisem Visa: oooo!! A jednak Visa.

Polecam wszystkim. Jest dobry ubaw, trzeba tylko trochê znaæ jêzyk,
¿eby ich przekonaæ do tej szopki. No i zabawne jest to do dwóch
razy. Potem wyci±ga siê normaln± kartê. Chyba, ¿e kto¶ lubi czuæ siê
jak za przeproszeniem ma³pa w ZOO.

CEZ
/<cytata>

A powa¿nie to mo¿e chodzi³o o to, ¿e visa electron musi byæ potwierdzona elektronicznie - nawet ma napis "electronic use only" - i to nie tylko, ¿e nie jest zastrze¿ona, ale ¿e na koncie s± w danym momencie ¶rodki na p³atno¶æ.
Kredytowa za¶ to od razu klient nieco powa¿niejszy, bo pierwszemu lepszemu nie dadz±, wiêc wystarczy³by telefon w³a¶nie do visy w celu upewnienia siê, ¿e karta nie jest zastrze¿ona. Oczywi¶cie karta mo¿e byæ pe³na pod korek i takie obci±¿enie offline spowoduje przekroczenie limitu - ale to ju¿ problem klienta, hotel kasê dostanie. A gdyby dawana debetówka by³a pusta - to hotel kasy nie dostanie - nie dlatego, ¿e bank odmówi wej¶cia w niedozwolone saldo debetowe, bo bank mo¿e by³by i chêtny, ale obci±¿enie zosta³o zrobione niezgdonie z regulaminem.

Data: 2017-02-06 11:03:27
Autor: J.F.
Zwyczaje i obyczaje zwi±zane z szóstk± w³adców...
U¿ytkownik "Piotr Ga³ka"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:o79ekf$onj$1@news.chmurka.net...
[...]

Wypyta³em wtedy go¶cia, ale to by³o dawno (wiêc mog³o siê co¶ zmieniæ), On twierdzi³, ¿e jak kredytowa to by zadzwoni³ do jakiego¶ centrum Visy i na tej podstawie ustali³, ¿e mo¿e tê kartê obci±¿yæ nawet jak bank nie potwierdza.

Ogolnie te karty pozwalaja na dosc duza swobode - hotel gdzies tam wklepuje numer i naleznosc sciaga, karty nawet nie potrzebuje.
Co ma i swoje wady - w praktyce chyba niewielkie.

Wklepac moze zaraz, albo na drugi dzien - jak klientowi wierzy, to nie ma problemu.
Na ile to dotyczy tylko kredytowych, a na ile wszystkich to nie wiem ....

Co do tego "dzwonienia do Visy" ... jak bank ma "przerwe techniczna", to ciekaw jestem, czy Visa powie, ze karta dobra ...

J.

Data: 2017-02-04 16:59:58
Autor: J.F.
Zwyczaje i obyczaje zwi±zane z szóstk± w³adców...
Dnia Sat, 4 Feb 2017 15:55:55 +0100, Piotr Ga³ka napisa³(a):
[...]

Czy tak calkiem do obejscia ... z jednej strony przyzwyczajeni tam do
uzywania poza terminalem, z drugiej jak odmawia autoryzacji - klient
podejrzany.

A z trzeciej ... z debetowek zniknal napis "Electron", moze i z nimi
jest do obejscia ?

J.

Data: 2017-02-04 13:11:04
Autor: Dawid Rutkowski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władc ów...
Zysku "pieniê¿nego" z u¿ywania KK mam tyle, co na szampana na sylwestra (którego i tak nie wypi³em, bo synek ma³y).
Wyd³u¿enie GP to dok³adnie jest szukanie optymalnej sytuacji w okre¶lonych warunkach - czyli posiadaniu dwóch KK.
A dwie mam, bo na opieranie siê na jednej to zbytnie ryzyko.
Za¶ karty p³atniczej w ogóle czêsto u¿ywam od czasu, gdy wprowadzili je w biedronku i dziêki temu nie muszê ju¿ tym biedakom odmawiaæ, gdy chc± "3,13".
Wtedy w³a¶nie by³a taka sytuacja, ¿e kredytówka w db mia³a ³atwiejsze warunki do zwolnienia ni¿ debetówka - wiêc i tak mia³bym j± za darmo - a potem siê okaza³o, ¿e ¼le mnie o tych warunkach poinformowali, wiêc w ramach przeprosin zwolnili mnie w ogóle z op³at (a przy tym jeszcze wtedy citek KK za darmo mi proponowa³, o czym nie zapomnia³em wspomnieæ ;). KK z eurobanku wzi±³em jako backup, bo wymaga³a dla darmowo¶ci tylko 35 transakcji rocznie. Potem citek zadzwoni³ i zaproponowa³ KK za darmo - wtedy jeszcze nie by³o simpliciti - mo¿e dlatego mnie "losowo wybrali", bo 2 miesi±ce wcze¶niej dzwoni³em i narzeka³em, ¿e zamiast 200z³ premii wola³bym zwolnienie z op³at...
KK eurobanku ju¿ nie mam - popsuli warunki straszliwie.
Ale citek i db darmowe s± i s³u¿±, bo debetówek do wspólnych kont nie mamy.

Oczywista jest przewaga KK nad kredytem odnawialnym i comiesiêcznym wchodzeniem w ten kredyt spowodowanym p³aceniem debetówk±.

A wzór na zysk mniej wiêcej taki - miesiêczne wydatki*5/4 (a w moim przypadku *3/2) - w tym, przy kartach citi i db, wliczaj± siê równie¿ rachunki domowe - mo¿na trzymaæ sobie na koncie oszczêdno¶ciowym i mieæ z tego odsetki za nic.
Bo oczywi¶cie wydawaæ nale¿y tylko kasê, jak± siê ju¿ ma.

Ogólnie za¶ chodzi o zabawê - je¶li dla kogo¶ jest to utrudnianie ¿ycia, to pewnie, ¿e nie ma sensu siê za to braæ.

Data: 2017-02-04 13:33:17
Autor: Kris
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władc ów...
W dniu sobota, 4 lutego 2017 22:11:06 UTC+1 u¿ytkownik Dawid Rutkowski napisa³:
..
Ale citek i db darmowe s± i s³u¿±, bo debetówek do wspólnych kont nie mamy.

Czêsto gotówka potrzebna- jak to rozwi±za³e¶ bez debetówki?

Data: 2017-02-05 04:24:08
Autor: Dawid Rutkowski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władc ów...
W dniu sobota, 4 lutego 2017 22:33:18 UTC+1 u¿ytkownik Kris napisa³:
W dniu sobota, 4 lutego 2017 22:11:06 UTC+1 u¿ytkownik Dawid Rutkowski napisa³:
.
> Ale citek i db darmowe s± i s³u¿±, bo debetówek do wspólnych kont nie mamy.

Czêsto gotówka potrzebna- jak to rozwi±za³e¶ bez debetówki?

Po s±siedzku mam oddzia³ db, w którym mam bezp³atn± obs³ugê kasow± i trzymam zapas gotówki w domu - zwykle raz w miesi±cu wyp³acam 500z³, starcza na sklepy, w których nie mo¿na p³aciæ kart± - g³ównie te na lokalnym bazarku, choæ i tam ju¿ w kilku miejscach, gdzie ¿ona kupuje, akceptuj± od jakiego¶ czasu karty.

A debetówki mamy - tylko ¿e nie do kont wspólnych, a do indywidualnych, wiêc w razie nag³ej potrzeby wyp³aty wiêkszej gotówki te¿ by jako¶ da³o radê.

Data: 2017-02-04 23:08:22
Autor: J.F.
Zwyczaje i obyczaje zwi±zane z szóstk± w³adców...
Dnia Sat, 4 Feb 2017 13:11:04 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisa³(a):
Oczywista jest przewaga KK nad kredytem odnawialnym i comiesiêcznym wchodzeniem w ten kredyt spowodowanym p³aceniem debetówk±.

Az taka oczywista to nie.
Miec oszczednosci w wysokosci kilkumiesiecznych zarobkow - bardzo
dobry pomysl, a wtedy kredytowosc mniej istotna.
Kto ma budzet bardziej napiety - tego moze kredyt odnawialny
poratowac, ktory wcale nie musi byc drogi.
Choc obecnie raczej jest.

[...]

W wiekszosci miernie oprocentowane te konta. A jak sie nie wstrzelisz
z datami platnosci i pensja, to zysk spada,
Bo oczywi¶cie wydawaæ nale¿y tylko kasê, jak± siê ju¿ ma.

Za to moze sie przydac w trudnych czasach. Prace stracisz - i kto ci
wtedy da kredyt ? A na KK przyznany wczesniej :-)

Ogólnie za¶ chodzi o zabawê - je¶li dla kogo¶ jest to utrudnianie
¿ycia, to pewnie, ¿e nie ma sensu siê za to braæ.

Dla jednych - utrudnienie za 5 zl, dla innych - lubia te zabawe, ale
drobne przeoczenie i zamiast 5 zl zysku jest 20 zl straty :-)

Ale ... ciekaw jestem kiedy sie urwie, bo jak tak wszyscy beda na KK
zarabiali, to je banki zlikwiduja, skoro nie ma z tego zysku :-)

J.

Data: 2017-02-07 19:06:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zwyczaje i obyczaje zwi±zane z szóstk± w³adców...

"Dawid Rutkowski" 5e88ce2f-2b1f-45cd-9e26-614ef0ac625f@googlegroups.com

: Zysku "pieniê¿nego" z u¿ywania KK mam tyle, co na szampana na sylwestra

Mnie by starczy³ taki szampan na kilka moich ¿yæ. ;)
Kilka kpln, a do tego: walizki, po³erbanki, expres, wyciskarka...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władc ów...