Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władców...

Data: 2017-02-03 02:03:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władców...
Jak wiadomo, sztandarowy program Pani Premier Beaty Szydło, 500+ daje
efekty -- zamiast 3, mamy aż 6 króli... Ale ja nie o tym chciałem...
Czy obyczaj mówi, że jeśli termin spłaty kredytówki przypada na dzień
ustawowo wolny od pracy -- terminem staje się najbliższy dzień zniewolony?

Umoczyłem niemal wszystkie karty...

 - liczba królów uległa podwojeniu
 - dostęp do netu w sanatoryjnym Hutniku był utrudniony
 - byłem chory a w pokoju było zimno
 - po prostu przeliczyłem się, uznałem,
   że kredytówki Prezydenta trzeba spłacić o miesiąc później...

Prezydent niewiele sobie policzył -- na przykład jeden grosz...
Na dodatek u Prezydenta przeterminowałem zbyt mocno...
[a jednak aż 9 króli nie mamy nadal... trzeba by chyba 5k+]
Obyczaj związany z dniem ustawowo wolnym od pracy -- odpada...

Ale TeMobile zabrało aż 6 groszy i 10 plnów...
I właśnie te 10.06 pln chętnie bym odzyskał, powołując
się na dobre obyczaje przesunięcia terminu spłaty,
ale nie wiem, czy te obyczaje są Także Mobilne...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-03 03:23:49
Autor: Dawid Rutkowski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władc ów...
Można - trudniejszą metodą - poszukać w regulaminie, ale za to jest możliwość dowiedzenia się, jaka jest "prawda" i próbować na tej podstawie przewidywać przyszłość - albo łatwiejszą sprawdzić datę płatności na ostatnim wyciągu - ale już na tej podstawie trudniej wróżyć.
W citku (chyba) i w db (na pewno) brany jest pierwszy dzień roboczy po dniu wolnym - jeśli wyliczona data spłaty przypada w dniu wolnym..
Ja w db robię tak, że jedno z 4 kont oszczędnościowych przeznaczam na spłatę KK i jak przyjdzie pensja to sumę do spłaty przelewam na to konto oraz ustawiam przelew wewnętrzny (pierwszy w miesiącu jest za darmo) spłacający z tego konta kartę na dzień spłaty z wyciągu.

PS.: I w citku i w db mam kwotę do spłaty za ostatni miesiąc oraz termin na jednym ekranie - które to banki tak utrudniają dziwacznie ?
Z resztą i tak należy zawsze spojrzeć na wyciąg.

Data: 2017-02-03 18:26:25
Autor: wowa
[...]

Trochę skomplikowane. Nie można ustawić samospłaty? W ostatni dzień bank sam sobie pobiera pieniądze z konta. I tylko za transakcje którym się skończył okres kredytowy.
Wojtek

Data: 2017-02-03 14:08:25
Autor: Dawid Rutkowski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władc ów...
W db opcji samospłaty nie ma.
Trzeba ręcznie co miesiąc - na szczęście uproszczone jest to na tyle, że jest specjalna zakładka "spłać kartę", gdzie wskazuje się konto, z którego ma być spłacone, zaznacza radio button "zadłużenie za ostatni okres rozliczeniowy" i ew. wybiera datę (tu niestety już trzeba samemu wpisać ostatni dzień GP, jeśli chce się z niego skorzystać, ale ten dzień jest widoczny wiersz wyżej).

Bo, CMIIW, w żadnym banku nie można ustawić samospłaty z konta oszczędnościowego - a poza promocyjnymi wyjątkami (żaba) jedynie takie są oprocentowane (marnie bo marnie, ale zawsze jakoś), zaś RORy tylko na 0%.
PZ-ki zaś dla kont oszczędnościowych, o ile w ogóle możliwe, są chyba również we wszystkich bankach dla kont oszczędnościowych płatne - nawet tam, gdzie dla ROR są darmowe.

Z resztą jaki ma sens trzymanie kasy na spłatę KK na RORze ? Już lepiej spłacić kartę jak tylko przyjdzie pensja, przynajmniej problem z głowy. Oczywiście rozsądni ludzie ustawią sobie tak koniec okresu, żeby koniec GP wypadał kilka dni po wpływie pensji.

Uprzedzając pytanie, dlaczego jestem nierozsądny i tak nie zrobiłem sobie w db, odpowiem, że tak mam zrobione w citku - zaś w db GP kończy mi się dwa tygodnie później. W ten sposób, płacąc przez pół miesiąca kartą citka, a przez pół kartą db, mam wydłużone średnie GP o tydzień ;>

Niestety taka zabawa nie zawsze jest łatwa - w citku dwa razy w krótkim odstępie czasu zmieniałem koniec okresu i nic mi nie policzyli, choć podobno darmowa jest tylko jedna taka zmiana w roku - ale że nic o tym w TOiP nie ma, to nie mieli wyjścia ;>
W db ta zmiana płatna, gdyby tak nie było to bym sobie inaczej ustawił, żeby płacić rachunki z karty citka - ale ponieważ płatna, to dostosowałem citka do pierwotnych ustawień karty db.

A np. w eurobanku w ogóle nie można było zmienić końca okresu - jedyna metoda to zamknąć kartę i wziąć nową. I nawet się nie spytali przy zakładaniu karty, jaki chcę koniec, po prostu ustawili sobie na 20. dzień miesiąca.

Data: 2017-02-03 15:56:23
Autor: Kris
W dniu piątek, 3 lutego 2017 23:08:26 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

[...]

Się niedyskretnie spytam- kombinacje straszne opisujesz, ile mozna na tym zyskać
1.Znaczy tak jak normalny człowiek- wypłata na ror, płaci debetówka, rachunki albo debetową albo przelew z ror
2.Ty piszesz o przynajmniej 3 kredytówkach, spłatach, zmianach okresu, jakis innych cudacznych wygibasach itp

Ile 2 zyska w stosunku do 1

Data: 2017-02-04 10:30:54
Autor: Piotr Gałka
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władcĂłw...
W dniu 2017-02-04 o 00:56, Kris pisze:
[...]

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Przypuszczam, że patrzysz na to przy założeniu, że obaj mają nadmiar gotówki. Przy takim założeniu _obecnie_ zyska bardzo niewiele. Poza tym jak mają ten nadmiar to to niewiele jest też niebolące.
Ale jak alternatywą dla kombinacji z KK jest kredyt w rachunku to robi się nieco więcej. Do tego dochodzi to, że jak ktoś jest na pograniczu zera to te nieco więcej jest wyraźnie bardziej bolące niż by było dla kogoś kto ma nadmiar.
Gdy przelew z KK mBanku do ZUSu był darmowy ustawiłem sobie tak termin KK, że przelewy robiłem zawsze na początku nowego okresu rozliczeniowego. W ten sposób z powodu samych ZUSów miałem średnio około 1,5k (z żoną 3k) na karcie, a mimo to czasem wpadaliśmy w kredyt w rachunku. Oprocentowanie kredytu było wtedy chyba 16%. Gdyby przyjąć, że bez KK bylibyśmy praktycznie cały czas w kredycie w rachunku to na samych ZUSach oszczędzaliśmy 480zł rocznie.
P.G.

Data: 2017-02-04 01:50:17
Autor: Kris
W dniu sobota, 4 lutego 2017 10:30:56 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
 Oprocentowanie kredytu było wtedy chyba 16%. Gdyby przyjąć, że
bez KK bylibyśmy praktycznie cały czas w kredycie w rachunku to na samych ZUSach oszczędzaliśmy 480zł rocznie.

16% oprocentowanie debetu to pewnie 5 lat albo i dalej temu. Lokaty wtedy pewnie ponad 10% to i kombinowanie z przelewami z KK miało jakiś sens.
Tym bardziej że była możiwość darmowego rzelania całego limitu z KK na lokatę np i było to traktowane jako operacja bezgotówkowa. Przez bluecasch w mbanku chyba to robili.
Byli tacy co wtedy maksymalne limity na kartach brali i tak sobie dorabiali.. Ale to juz chyba z 10 lat temu
Pytam o teraz
Gość pisze o 3szt kk, opisuje jakieś kombinacje z przedłużanie spłacaniem w GP itd. Do tego potrzebne konta oszczędnościowe i pewnie jakiś ROR. I tego wszystkiego trzeba piklnować żeby bank nie skroił jakiejś opłaty
I ciekawi mnie ile bym zyskał tak robiąc zamiast jak mam normalnie wypłate na ror i zakupy debetówką , płatności przelewem, bankomaty debetówką itd.
I nie musze pilnować żadnych terminów, przedłużać, zmieniać okresów rozliczeniowych, pisać reklamacji jak dzień spłaty w sobote a bank pobrał w poniedziałek i 10,02zl straty
I nie żebym się czepiał tylko tak normalnie pytam ile się na tych kmbinacjach zyskuje.
Przyjmijmy ze rodzina 5tys miesięcznie wydaje

Data: 2017-02-04 12:21:06
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2017-02-04 o 10:50, Kris pisze:
Gość pisze o 3szt kk, opisuje jakieś kombinacje z przedłużanie spłacaniem w GP itd.

Jak coś można zrobić jakoś lub optymalnie to są ludzie (ja też) którzy zawsze wybiorą optymalnie, nawet jeśli różnica między jakoś a optymalnie jest praktycznie nieistotna.

I nie żebym się czepiał tylko tak normalnie pytam ile się na tych kmbinacjach zyskuje.
Przyjmijmy ze rodzina 5tys miesięcznie wydaje

Przy tym założeniu to średnie zadłużenie na KK będzie około 3k. Cały zysk to kwestia co z tymi uwolnionymi w ten sposób 3k się zrobi.
Na lokatach to pewnie góra 3% (*0.81 bo belka) czyli góra 73zł/rok.

Ale jeśli dzięki tym KK obniża się głębokość zadłużenia w rachunku to można założyć, że zyskuje się 10% * 3k = 300zł/rok (i jeszcze pi razy oko 2%*3k=60zł rocznej opłaty za większy o 3k debet).

To tyle w kwestii "tak normalnie pytam".
P.G.

Data: 2017-02-04 06:33:38
Autor: Kris
W dniu sobota, 4 lutego 2017 12:21:07 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

To tyle w kwestii "tak normalnie pytam".

Ok
Na tej "optymalizacji" wyszło 25-30zł miesięcznie oszczędności
W zamian trzeba pilnować kilku rachunków KK, jakieś konta oszczędnościowe, terminy spłaty, zmiany okresu rozliczeniowego, wydłużanie GP. telefony na infolinie z prośbami, groźbami żeby opłaty za wydanie kolejnej karty nie naliczali, fikcyjne transakcje żeby limity wyrobić itd. Wszystkie te przypadki i mnóstwo innych tu na grupie bywały
Ślepi w karty grać nie powinni co prawda ale wyżej doświadczony bankowy wyjadacz pisze że przez to że zapłacił w poniedziałek zamiast w sobotę o 10,02zł konto ma lżejsze. Czyli połowa miesięcznej optymalizacji.
Zwykłego Kowalskiego banki skroją poważniej bo w końcu na KK to banki zarabiają.
Tak więc dalej nie jestem przekonany do kart kredytowych.

Data: 2017-02-04 15:55:55
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2017-02-04 o 15:33, Kris pisze:
Tak więc dalej nie jestem przekonany do kart kredytowych.

Do tej pory rozumiałem, że kwestionujesz (pytasz) o zyski z tego wynikające. Teraz rozumiem, że zastanawiasz się w ogóle nad sensem posiadania KK.
Przez wiele lat nie miałem KK i nie widziałem żadnego sensu w jej posiadaniu.
Zdarzyło mi się wracać z nart w Dolomitach (czyli w sobotę, bo standardowe rezerwacje są tygodniowe) via Wenecja i do zarezerwowanego Etab-hotelu w Monachium dotrzeć około 0:50 w nocy.
No i się okazało, że się nie da bo karta debetowa nie działa. mBank miał przerwę 0:45 do 6:00 o czym nie wiedziałem (nie wiedziałem też wtedy, że trzeba mieć zawsze co najmniej 2 karty).
Obsługa twierdziła, że gdybym miał kredytową to problem byłby do obejścia.
Po powrocie kliknąłem, że chcę KK (oferta specjalnie dla mnie wisiała od dawna) no i od 9 lat ją mam. A skoro już mam to muszę jakoś o nią dbać :)
P.G.

Data: 2017-02-04 07:09:37
Autor: Kris
W dniu sobota, 4 lutego 2017 15:55:57 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
> [...]
Do tej pory rozumiałem, że kwestionujesz (pytasz) o zyski z tego wynikające. Teraz rozumiem, że zastanawiasz się w ogóle nad sensem posiadania KK.

żebym sie zdecydował używać kk to musiały by być z tego korzyści dla mnie
Albo finansowe(to z grubsza wyliczyłeś) albo jakiś inne typu wygodniej, szybciej itp
Wygodniej nie jest, szybciej też nie jest a komplikacji, kombinacji  i pułapek sporo wg mnie.

Obsługa twierdziła, że gdybym miał kredytową to problem byłby do obejścia.

Ciekawi mnie jak. Nie znasz szczegółów?
Bo mi sie wydaje że jak karty nie działają to nie działaja. No chyba te wypukłe i tzw żelazko. Ale jeśli dobrze pamietam to wypukłe bywały i debetówki.

Data: 2017-02-05 08:47:13
Autor: Dawid Rutkowski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władc ów...
Żeby dobrze używać KK trzeba dobrze rozumieć mechanizm jej działania - jeśli ktoś ma wątpliwości to niech się lepiej doedukuje w necie, zanim ją weźmie.
Ale jest trochę zalet w stosunku do debetówek.
Oczywiście można zacząć od wady, że do bankomatu trzeba mieć jedną kartę, a do płacenia jest druga - choć dla mnie to zaleta, ciężar niewielki a backup w razie czego jest - choć ja jeszcze nigdy nie miałem tak, że mi karta nie zadziałała, raz czy dwa razy żona miała sytuację, że karta nie poszła z chipa, ale zaraz potem poszła z paska. Kiedyś jedynie pani nie chciała przyjąć zapłaty ~3k za meble z pikacza, więc nie mogłem zapłacić kartą-naklejką (ale to była jakaś fanaberia, bo płaciłem tą naklejką ponad 6k za wczasy).

Inne zalety to kasa zawsze pod ręką bez strat % (marnych bo marnych, ale zawsze).
Wypukłość - w PL właściwie nic nie znaczy, ale za granicą znaczenie może mieć. Inna sprawa, że wypukłe debetówki to już większość (choć potrafią być banki takie jak PKO, które na wypukłej debetówce umieszczają napis "electronic use only") - ale nawet na takiej wypukłej debetówce, szczególnie jeśli jest to MC, widnieć może brzydki napis debit, na który w hotelach i wypożyczalniach samochodów mogą kręcić nosem.

Z tym, że kredyt za 0 jest lepszy niż nawet taki kredyt odnawialny, polemizować może tylko ktoś totalnie nierozumiejący tematu.
Oczywiście nie mówimy tu o sytuacji trwania w kredycie, bo to prosta droga do nędzy, i wtedy kredyt na KK jest zwykle droższy niż KO.
I bierzemy pod uwagę tylko darmowe KK - a z tym, skoro jest simplicity, nie ma póki co problemu.

Data: 2017-02-07 10:59:23
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości
[...]

Nie ma backupu, chyba ze karty w roznych bankach.
Co z kolei utrudnia automatyczna splate KK.

A jak sie ma backup w kilku bankach ... mnie sie juz karty nie mieszcza :-)
debetowki byly lepsze, bo niewypukle, ale teraz i to sie zmienia :-)

No i wyrobienie sie platnosciach zwalniajacych z oplat zaczyna byc uciazliwe :-)

- choć ja jeszcze nigdy nie miałem tak, że mi karta nie zadziałała,

To sie jednak zdarza, czasem bank lojalnie ostrzega ze w nocy dzialac nie bedzie  ...

Inne zalety to kasa zawsze pod ręką bez strat % (marnych bo marnych, ale zawsze).

Chyba, ze sie komus dzien wolny przytrafi :-)

Z tym, że kredyt za 0 jest lepszy niż nawet taki kredyt odnawialny, polemizować może tylko ktoś totalnie nierozumiejący tematu.

Kwestia tylko kosztow.
Taki odnawialny potrafi byc niedrogi,  a w tabeli oplat kart tez rozne pozycje - moze sie uskladac.

Oczywiście nie mówimy tu o sytuacji trwania w kredycie, bo to prosta droga do nędzy, i wtedy kredyt na KK jest zwykle droższy niż KO.

A to niekoniecznie.

I bierzemy pod uwagę tylko darmowe KK - a z tym, skoro jest simplicity, nie ma póki co problemu.

Ale trzeba na 6 kroli uwazac :-)

J.

Data: 2017-02-07 18:20:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władców...

"J.F." 58999a7c$0$15187$65785112@news.neostrada.pl

Nie ma backupu, chyba ze karty w roznych bankach.
Co z kolei utrudnia automatyczna splate KK.

Ja mam w 4: Prezydent, Synecek, Citi i Mille...
Poza wyjątkowymi (jak teraz opisywana)
sytuacjami -- nie mam trudności.

W sumie mam obecnie 9 kredytówek do spłacania

simplicity, nie ma póki co problemu.

Ale trzeba na 6 kroli uwazac :-)

W Citi -- nie trzeba.

 - można przesuwać
 - można negocjować ;) po spóźnieniu
 - nie wyznaczają na 9 króli

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-07 18:15:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władców...

"Dawid Rutkowski" 0a8dc913-0537-44c5-9b85-54158574a035@googlegroups.com

: Żeby dobrze używać KK trzeba dobrze rozumieć
: mechanizm jej działania

A cóż to za skomplikowany ;) mechanizm masz na swej myśli?

: jeszcze nigdy nie miałem tak, że mi karta nie zadziałała,

Może za krótko ;) używasz?
20 lat temu karty magnetyczne były niepewne.

Mnie wczoraj odrzucono kredytówkę MC w myjni.

: I bierzemy pod uwagę tylko darmowe KK

Co za obłęd?!
Banki płacą kilka stów za wydanie kredytówki...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-06 10:11:41
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2017-02-04 o 16:09, Kris pisze:

[...]

Wypytałem wtedy gościa, ale to było dawno (więc mogło się coś zmienić), i ja nie umiałem krytycznie podejść do tego co facet mówi (dopiero po tamtym zdarzeniu wyszukałem p.b.b).
On twierdził, że jak kredytowa to by zadzwonił do jakiegoś centrum Visy i na tej podstawie ustalił, że może tę kartę obciążyć nawet jak bank nie potwierdza.
P.G.

Data: 2017-02-06 02:29:17
Autor: Dawid Rutkowski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władc ów...
Może to była jeszcze debetowa visa electron, a to nie jest poważna karta (choć mBąk wydawał swego czasu kredytowe visa electron) - vide historia sprzed lat (p.b.b. via p.r.h.n):

<cytata>
From: Cezary Farynowski <famet@ks.k.pl>
To: pl-biznes-banki@newsgate.pl
Date: Monday, May 28, 2001, 8:44:14 AM
Subject: płatno?ci Visa Electron w Niemczech

===8<==============Original message text==============
Chyba przesadzacie.
Ja na jakiejś prowincjonalnej stacji benzynowej zapłaciłem
Maestro.
Kasjerka się burzyła (pewnie dlatego, że to była mała kwota?).
Ale przyjęła bo powiedziałem, że nie mam marek.
Płaciłem też dwukrotnie w pewnym sklepie.
W Austrii też płaciłem Maestro i bez problemów.

He, he. A mnie było po prostu głupio płacić taką kartą. Zapłacić VE
i Maestro da się czasami nawet tam gdzie nie ma znaczka, tylko
trzeba umieć przekonać obsługę. Ale zbiera się konsylium (przychodzi
pół obsługi sklepu a nawet kucharz, żeby zobaczyć to cudo)
1. ooo00!!! Co to za karta?
2. To nie będzie dobra karta. To nie Visa.
3. Po badaniu organoleptycznym - diagnoza: za płaska.
4. A jaka to? Kredytowa?
5. Po kilku próbach ustalamy, że ma być to transakcja przy użyciu EC
karty (elctronic cash)
6. Wychodzi slip z napisem Visa: oooo!! A jednak Visa.

Polecam wszystkim. Jest dobry ubaw, trzeba tylko trochę znać język,
żeby ich przekonać do tej szopki. No i zabawne jest to do dwóch
razy. Potem wyciąga się normalną kartę. Chyba, że ktoś lubi czuć się
jak za przeproszeniem małpa w ZOO.

CEZ
/<cytata>

A poważnie to może chodziło o to, że visa electron musi być potwierdzona elektronicznie - nawet ma napis "electronic use only" - i to nie tylko, że nie jest zastrzeżona, ale że na koncie są w danym momencie środki na płatność.
Kredytowa zaś to od razu klient nieco poważniejszy, bo pierwszemu lepszemu nie dadzą, więc wystarczyłby telefon właśnie do visy w celu upewnienia się, że karta nie jest zastrzeżona. Oczywiście karta może być pełna pod korek i takie obciążenie offline spowoduje przekroczenie limitu - ale to już problem klienta, hotel kasę dostanie. A gdyby dawana debetówka była pusta - to hotel kasy nie dostanie - nie dlatego, że bank odmówi wejścia w niedozwolone saldo debetowe, bo bank może byłby i chętny, ale obciążenie zostało zrobione niezgdonie z regulaminem.

Data: 2017-02-06 11:03:27
Autor: J.F.
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o79ekf$onj$1@news.chmurka.net...
[...]

Wypytałem wtedy gościa, ale to było dawno (więc mogło się coś zmienić), On twierdził, że jak kredytowa to by zadzwonił do jakiegoś centrum Visy i na tej podstawie ustalił, że może tę kartę obciążyć nawet jak bank nie potwierdza.

Ogolnie te karty pozwalaja na dosc duza swobode - hotel gdzies tam wklepuje numer i naleznosc sciaga, karty nawet nie potrzebuje.
Co ma i swoje wady - w praktyce chyba niewielkie.

Wklepac moze zaraz, albo na drugi dzien - jak klientowi wierzy, to nie ma problemu.
Na ile to dotyczy tylko kredytowych, a na ile wszystkich to nie wiem ....

Co do tego "dzwonienia do Visy" ... jak bank ma "przerwe techniczna", to ciekaw jestem, czy Visa powie, ze karta dobra ...

J.

Data: 2017-02-04 16:59:58
Autor: J.F.
Dnia Sat, 4 Feb 2017 15:55:55 +0100, Piotr Gałka napisał(a):
[...]

Czy tak calkiem do obejscia ... z jednej strony przyzwyczajeni tam do
uzywania poza terminalem, z drugiej jak odmawia autoryzacji - klient
podejrzany.

A z trzeciej ... z debetowek zniknal napis "Electron", moze i z nimi
jest do obejscia ?

J.

Data: 2017-02-04 13:11:04
Autor: Dawid Rutkowski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władc ów...
Zysku "pieniężnego" z używania KK mam tyle, co na szampana na sylwestra (którego i tak nie wypiłem, bo synek mały).
Wydłużenie GP to dokładnie jest szukanie optymalnej sytuacji w określonych warunkach - czyli posiadaniu dwóch KK.
A dwie mam, bo na opieranie się na jednej to zbytnie ryzyko.
Zaś karty płatniczej w ogóle często używam od czasu, gdy wprowadzili je w biedronku i dzięki temu nie muszę już tym biedakom odmawiać, gdy chcą "3,13".
Wtedy właśnie była taka sytuacja, że kredytówka w db miała łatwiejsze warunki do zwolnienia niż debetówka - więc i tak miałbym ją za darmo - a potem się okazało, że źle mnie o tych warunkach poinformowali, więc w ramach przeprosin zwolnili mnie w ogóle z opłat (a przy tym jeszcze wtedy citek KK za darmo mi proponował, o czym nie zapomniałem wspomnieć ;). KK z eurobanku wziąłem jako backup, bo wymagała dla darmowości tylko 35 transakcji rocznie. Potem citek zadzwonił i zaproponował KK za darmo - wtedy jeszcze nie było simpliciti - może dlatego mnie "losowo wybrali", bo 2 miesiące wcześniej dzwoniłem i narzekałem, że zamiast 200zł premii wolałbym zwolnienie z opłat...
KK eurobanku już nie mam - popsuli warunki straszliwie.
Ale citek i db darmowe są i służą, bo debetówek do wspólnych kont nie mamy.

Oczywista jest przewaga KK nad kredytem odnawialnym i comiesięcznym wchodzeniem w ten kredyt spowodowanym płaceniem debetówką.

A wzór na zysk mniej więcej taki - miesięczne wydatki*5/4 (a w moim przypadku *3/2) - w tym, przy kartach citi i db, wliczają się również rachunki domowe - można trzymać sobie na koncie oszczędnościowym i mieć z tego odsetki za nic.
Bo oczywiście wydawać należy tylko kasę, jaką się już ma.

Ogólnie zaś chodzi o zabawę - jeśli dla kogoś jest to utrudnianie życia, to pewnie, że nie ma sensu się za to brać.

Data: 2017-02-04 13:33:17
Autor: Kris
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władc ów...
W dniu sobota, 4 lutego 2017 22:11:06 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
..
Ale citek i db darmowe są i służą, bo debetówek do wspólnych kont nie mamy.

Często gotówka potrzebna- jak to rozwiązałeś bez debetówki?

Data: 2017-02-05 04:24:08
Autor: Dawid Rutkowski
.
> Ale citek i db darmowe są i służą, bo debetówek do wspólnych kont nie mamy.

Często gotówka potrzebna- jak to rozwiązałeś bez debetówki?

Po sąsiedzku mam oddział db, w którym mam bezpłatną obsługę kasową i trzymam zapas gotówki w domu - zwykle raz w miesiącu wypłacam 500zł, starcza na sklepy, w których nie można płacić kartą - głównie te na lokalnym bazarku, choć i tam już w kilku miejscach, gdzie żona kupuje, akceptują od jakiegoś czasu karty.

A debetówki mamy - tylko że nie do kont wspólnych, a do indywidualnych, więc w razie nagłej potrzeby wypłaty większej gotówki też by jakoś dało radę.

Data: 2017-02-04 23:08:22
Autor: J.F.
Dnia Sat, 4 Feb 2017 13:11:04 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):
Oczywista jest przewaga KK nad kredytem odnawialnym i comiesięcznym wchodzeniem w ten kredyt spowodowanym płaceniem debetówką.

Az taka oczywista to nie.
Miec oszczednosci w wysokosci kilkumiesiecznych zarobkow - bardzo
dobry pomysl, a wtedy kredytowosc mniej istotna.
Kto ma budzet bardziej napiety - tego moze kredyt odnawialny
poratowac, ktory wcale nie musi byc drogi.
Choc obecnie raczej jest.

[...]

W wiekszosci miernie oprocentowane te konta. A jak sie nie wstrzelisz
z datami platnosci i pensja, to zysk spada,
Bo oczywiście wydawać należy tylko kasę, jaką się już ma.

Za to moze sie przydac w trudnych czasach. Prace stracisz - i kto ci
wtedy da kredyt ? A na KK przyznany wczesniej :-)

Ogólnie zaś chodzi o zabawę - jeśli dla kogoś jest to utrudnianie
życia, to pewnie, że nie ma sensu się za to brać.

Dla jednych - utrudnienie za 5 zl, dla innych - lubia te zabawe, ale
drobne przeoczenie i zamiast 5 zl zysku jest 20 zl straty :-)

Ale ... ciekaw jestem kiedy sie urwie, bo jak tak wszyscy beda na KK
zarabiali, to je banki zlikwiduja, skoro nie ma z tego zysku :-)

J.

Data: 2017-02-07 19:06:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władców...

"Dawid Rutkowski" 5e88ce2f-2b1f-45cd-9e26-614ef0ac625f@googlegroups.com

: Zysku "pieniężnego" z używania KK mam tyle, co na szampana na sylwestra

Mnie by starczył taki szampan na kilka moich żyć. ;)
Kilka kpln, a do tego: walizki, połerbanki, expres, wyciskarka...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-03 08:57:50
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o70ksk$job$2@node1.news.atman.pl...
Czy obyczaj mówi, że jeśli termin spłaty kredytówki przypada na dzień
ustawowo wolny od pracy -- terminem staje się najbliższy dzień zniewolony?

mbank sobie sciaga w najblizszym dniu pracujacym.
Ale  inni moga inaczej ...

[...]

i dlatego mi sie mbankowa podoba, z tym automatycznym sciaganiem.
A nie - wisienki, wisienki, ale i oplaty :-)

Jeszcze mozesz byc systematyczny i przelew zdefiniowac zaraz po podsumowaniu wyciagu.
Ale potem i tak trzeba patrzec, czy srodki beda na koncie.
Albo i nie trzeba - przelej od razu :-)

Ale tak nawiasem pytajac - czy ktorys bank daje jakis prosty poglad na kredytowke - w poprzednim miesiacu wydano tyle, a wiec do splaty tyle, termin platnosci do tego dnia.
w kilku bankach jakos rozstrzelone po okienkach.

Ale TeMobile zabrało aż 6 groszy i 10 plnów...

To za 3 dni spoznienia ? Musialbys miec zadluzenia ze 12 tys.
Czy odsetek 6 gr, kara za nieterminowa splate 10 zl

I właśnie te 10.06 pln chętnie bym odzyskał, powołując
się na dobre obyczaje przesunięcia terminu spłaty,
ale nie wiem, czy te obyczaje są Także Mobilne...

Z drugiej strony - jesli umowa/regulamin mowi, ze masz splacic zadluzenie do dnia 6-go, to twoj problem pilnowac dni wolnych :-)

Mozna tez sprawdzic, czy nie ma jakis szybkich przelewow w ofercie bankow ... albo wplaty gotowki w bankomacie :-)

J.

Data: 2017-02-03 10:24:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władców...

"J.F." 58943804$0$655$65785112@news.neostrada.pl

mbank sobie sciaga w najblizszym dniu pracujacym.
Ale  inni moga inaczej ...

Lałem z zewnątrz.

A nie - wisienki, wisienki, ale i oplaty :-)

Wisienki -- 400 sztuk
opłata -- 10,06 pln

Nie mam pod ręką kalkulatora, ale chyba 400 to liczba większa...

Zwykle nie miewam problemów nieterminowości.

Jeszcze mozesz byc systematyczny i przelew zdefiniowac zaraz po podsumowaniu wyciagu.
Ale potem i tak trzeba patrzec, czy srodki beda na koncie.

BZWBKKBSg -- stale pod 4 kpln, bo są tam %%.

Albo i nie trzeba - przelej od razu :-)

A gdzie sportowa rywalizacja?

Ale TeMobile zabrało aż 6 groszy i 10 plnów...

To za 3 dni spoznienia ?

Terminem byli królowie albo dzień następny po królach...

Musialbys miec zadluzenia ze 12 tys.

Około 7 stów.

Czy odsetek 6 gr, kara za nieterminowa splate 10 zl

Odsetki, ale nie od 3 dni. Czyżbyś nie
wiedział, jak liczone są odsetki w wypadku KK?

[...]

Jest oferta, ale kosztowna i niepewna.

-=-

Więc jak? -- jest taka tradycja?
O prawo nie pytam, bo wiem, jak w RP jest. :)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2017-02-03 11:21:14
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o71i8p$gl6$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Rozumiem, ale %% chyba nie przekroczyly 10.06, przegrales rywalizacje :-)

[...]

A nie wiem, nigdy nie placilem :-)
Naliczaja wtedy od daty transakcji ?
I tak chyba cos duzo.

Uwazaj, bo w razie zadluzenia kolejne okresy juz nie sa "grace", ale jak to wyglada, gdy jednak splaciles, to mi sie nie chce czytac :-)

[...]

Drozsza niz 10.06 ? :-)

Więc jak? -- jest taka tradycja?
O prawo nie pytam, bo wiem, jak w RP jest. :)

Umowe/regulamin przeczytac.
Ale ... co szkodzi oburzona reklamacje wyslac, jak sport, to sport :-)

J.

Data: 2017-02-04 03:02:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władców...

"J.F." 589459a0$0$645$65785112@news.neostrada.pl

Rozumiem, ale %%

Procenty tyle właśnie wyniosły. [na orbitę czy na piedestał?...]

chyba nie przekroczyly 10.06, przegrales rywalizacje :-)

Pieniądze nie są w sporcie najważniejsze!
Liczy się czystość rywalizacji!

A nie wiem, nigdy nie placilem :-)
Naliczaja wtedy od daty transakcji ?

Tak -- do daty spłaty.

I tak chyba cos duzo.

Za ponad miesiąc to dużo?

   "J.F." 587c8bc4$0$5146$65785112@news.neostrada.pl

   JF> To przeczytaj cennik.

Przypomnę -- w tamtej sprawie chodziło o jedną złotówkę.

Jest oferta, ale kosztowna i niepewna.

Drozsza niz 10.06 ? :-)

Niewiele tańsza. Ponadto tracę wówczas doświadczenie -- a właśnie
w tym celu banki nas karmią, byśmy nabywali doświadczenia.

Więc jak? -- jest taka tradycja?

Ponawiam pytanie.

> [...]

  JF> jak to wyglada, gdy jednak splaciles, to mi sie nie chce czytac :-)

Ale ... co szkodzi oburzona reklamacje wyslac, jak sport, to sport

Brak burzy szkodzi. Teraz w ogóle są różne braki...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-04 21:08:30
Autor: J.F.
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władców...
Dnia Sat, 4 Feb 2017 03:02:50 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Jak czysto, to graj wedlug regul :-)
Czyli przeczytaj regulamin :-)

A nie wiem, nigdy nie placilem :-)
Naliczaja wtedy od daty transakcji ?

Tak -- do daty spłaty.

I tak chyba cos duzo.

Za ponad miesiąc to dużo?

Za 40 dni od 700 zl troche duzo, za 54 dni od 799 to nawet malo :-)

A zleciles przelewy o poranku ? Bo mogly nie wyjsc w poniedzialek.

J.

Data: 2017-02-06 15:18:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władców...

"J.F." 5e35fk29lhjg.12f70t89wwtij.dlg@40tude.net

Czyli przeczytaj regulamin :-)

 - Regulamin banku nie może stać w sprzeczności z prawem
   ogólniejszym, nadrzędnych -- w tym wypadku z prawem
   państwowym.
 - Poprawny regulamin nie dubluje praw ogólniejszych,
   bo takie dublowanie to mowa-kwiaty prowadząca donikąd.

Zatem regulamin (dobrze sporządzony) nie zawiera
odpowiedzi na moje pytanie:

   "Eneuel Leszek Ciszewski" o70ksk$job$2@node1.news.atman.pl

   > Czy obyczaj mówi, że jeśli termin spłaty kredytówki przypada na dzień
   > ustawowo wolny od pracy -- terminem staje się najbliższy dzień zniewolony?

Ten post dedykuję nie tylko Tobie, ale także innym ,,prawnikom'' -- typu Kris:

   "Kris" 0a11245b-349d-4c49-bdd8-ffc47faf4465@googlegroups.com

   > Odpowiedż znajdziesz w regulaminie banku

-=-

Masa mas liter w masie postów tego wątku -- ale zero pożądanej treści...
Jak w białostockich sądach...

-=-

Pytam w tym wątku o prawo ogólne.
Zamiast słowa 'prawo' użyłem słowa 'obyczaj', aby
zaakcentować to, że wg mnie w RP nie ma praw...

Polskie urzędy honorują wiadome prawo, ale nie wiem, czy
jest to jakieś prawo ogólne, do którego stosować się
powinny także banki, czy jedynie dobra wola urzędników...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-06 06:37:03
Autor: Dawid Rutkowski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władc ów...
Hmm, ale wyjaśnisz w końcu swoją tezę, czyli:
- jaką datę masz podaną na wyciągu - czy jest to 5, 6, czy 9 stycznia ?
- kiedy zrobiłeś przelew ?
- kiedy został zaksięgowany w różowym T ?

Data: 2017-02-06 23:57:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władców...

"Dawid Rutkowski" 475b9ea6-53f2-437c-a0b0-51714870fe52@googlegroups.com

: Hmm, ale wyjaśnisz w końcu swoją tezę, czyli:
: - jaką datę masz podaną na wyciągu - czy jest to 5, 6, czy 9 stycznia ?

To żadna teza.

: - kiedy zrobiłeś przelew ?

Zleciłem, nie zrobiłem -- 05 stycznia, czyli we czwartek.

Piątek, sobota i niedziela to dni ustawowo wolne od pracy.
Terminem był 06 stycznia, piątek, ale dzień świąteczny.

: - kiedy został zaksięgowany w różowym T ?

W poniedziałek, 09 stycznia -- to chyba jasne.

-=-

Pytam o prawo ogólne, nie o prawo banku.
O prawo banku zapytam w banku.

Problem w tym, że notebbok sypie się a netbook (którego
teraz używam) ma mały ekran, więc niechętnie pójdę ,,do
banku'' ze swym pytaniem.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-07 00:56:36
Autor: Dawid Rutkowski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władc ów...
Hmm, prawa ogólnego to chyba nie ma.
Zaś z prawem banku jesteś na straconej pozycji - paragraf 51 punkt 4 regulaminu: "W przypadku, gdy termin spłaty na wyciągu przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, posiadacz winien wykonać spłatę zadłużenia odpowiednio wcześniej."
A popierają to tym, że w dzień wolny można mieć automatyczną spłatę albo spłatę przelewm wewnętrznym.
I tak masz szczęście, że opłat windykacyjnych nie naliczyli (chyba że masz umowę podpisaną do 10 marca 2016).

W ogóle to różowe T śmieszne, jak się zaczyna czytać regulamin (wsystkie usługi w jednym pliku i pomieszane - to tak, żeby było "łatwiej" już na wejściu ;), np. paragraf 53 punkt 1: "TMUB udostępnia w terminie do 15 dni po zakończeniu cyklu wyciąg z rachunku w bankowości internetowej" - szkoda, że nie po 21 dniach, bo przecież by mogli, chwalą się GP do 58 dni czyli miesiąc+27, to chyba rekord.

Data: 2017-02-07 13:06:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władców...

"Dawid Rutkowski" aa3368fb-83f2-4df9-b0ca-1c6874e5d107@googlegroups.com

: Hmm, prawa ogólnego to chyba nie ma.

Chyba jednak jest.

   "Pete" o7c8r5$16bk$1@gioia.aioe.org

> [...]

: pracy, posiadacz winien wykonać spłatę zadłużenia odpowiednio wcześniej."

Prawo banku nie może kolidować z prawem ogólniejszym -- choćby państwowym.
W szczególności -- prawo banku nie może zezwolić na obdzieranie klienta
z jego skóry, bo takie obdzieranie ze skóry jest zabronione jakimś
prawem ogólnym.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-07 14:02:30
Autor: J.F.
> [...]

Prawo banku nie może kolidować z prawem ogólniejszym -- choćby państwowym.

I niniejszym wkraczasz na bardzo sliski teren, p.t. zakres obowiazywania KC.
Czy art 115 jest "zawsze obowiazujacy", czy termin moze byc inaczej zapisany w dobrowolnej umowie dwoch stron, a art 115 jest wykladnia, jesli w umowie nie sprecyzowanego terminu.

Swoboda zawierania umow jest u nas podstawa prawa cywilnego, a zakazy sa ograniczone.

Najbardziej pasujacy bylby chyba ten

Art. 385-1. § 1. Postanowienia umowy zawieranej z konsumentem nieuzgodnione indywidualnie nie wiążą go, jeżeli kształtują jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego interesy (niedozwolone postanowienia umowne). Nie dotyczy to postanowień określających główne świadczenia stron, w tym cenę lub wynagrodzenie, jeżeli zostały sformułowane w sposób jednoznaczny.
I teraz dowiedź, ze regulamin jest sprzeczny z dobrymi obyczajami i razaco narusza twoje interesy :-)

Bo ze dobry obyczaj jest opisany w art 115, to chyba mozemy przyjac bez zastrzezen, ale sprzecznosc i razace naruszenie to juz rzecz wzgledna :-)

J.

Data: 2017-02-07 15:10:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władców...

"J.F." 5899c567$0$657$65785112@news.neostrada.pl

I teraz dowiedź, ze regulamin jest sprzeczny z dobrymi obyczajami i razaco narusza twoje interesy :-)

Straty idące w tysiące groszy to chyba poważne straty...

Bo ze dobry obyczaj jest opisany w art 115, to chyba mozemy przyjac bez zastrzezen, ale sprzecznosc i razace naruszenie to juz rzecz wzgledna :-)

I doszliśmy do smutnego wniosku -- nie ma prawa w RP.

-=-

Bank musi sam zastanowić się nad tym, czy warto dać klientowi
około tysiąca pln, by zyskać uznanie klienta i zyskać dychę,
by to uznanie stracić.

Prowadzenie rozumnego sporu prawnego nie da rezultatu, co
ukazuje rozmowa z BZWBKKBSg:

   http://leszekc.w.tkb.pl/800400/wyciagi/16842a.png

gdzie bank twierdzi, że wpływ jest realizowany z konta osobistego,
choć (jak widać wyraźnie dzięki zamieszczonym wyciągom) wszystkie
przelewy przyszły z tego samego konta i część wpłat bank zaliczył...

Od siebie dodam, że konto, z którego pochodziły pieniądze, jest
firmowe a moja matka naprawdę jest zatrudniona w firmie mojego ojca.

-=-

Swoją drogą -- bystry jesteś w obalaniu 115 artykułu,
o którego istnieniu ponoć jeszcze wczoraj nie wiedziałeś.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-07 15:25:54
Autor: J.F.
[...]

Czy taki smutny - jesli nie masz prawa, to jest swoboda, umowiliscie sie tak jak w regulaminie, nie dotrzymales, bedzie cie to kosztowalo tysiac groszy, na drugi raz bedziesz bardziej uwazal.

Smutne to jest co innego - ciagle nie wiemy, czy nie ma prawa.
Bo moze jest, tylko trzeba ekspertyzy 10 prawnikow z tytulami :-)

Ale wszystkiego nie uregulejesz w ustawach.

Tym niemniej reklamacje mozesz wysmazyc, powolujac sie na sprzecznosc z dobrymi obyczajami i art 115 KC :-)

Swoją drogą -- bystry jesteś w obalaniu 115 artykułu,
o którego istnieniu ponoć jeszcze wczoraj nie wiedziałeś.

Bo pamietam zasade ogolna - mamy swobode umow, i zapisy w KC maja moc kiepsko okreslona.
I to jest smutne :-)

J.

Data: 2017-02-07 16:36:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władców...

"J.F." 5899d8f3$0$15197$65785112@news.neostrada.pl

Smutne to jest co innego - ciagle nie wiemy, czy nie ma prawa.
Bo moze jest, tylko trzeba ekspertyzy 10 prawnikow z tytulami :-)

Prawnik bierze 3kpln, dzieli się z sędzią -- i mamy wyrok korzystny!!!
Co jednak wtedy, gdy bank zapłaci ,,prawnikowi'' więcej niż ja?...

W sporze z ,,państwem'' rzecz prosta -- są (; ustawowe ;) procedury,
ale co w wypadku sporu z adwersarzem innym niż państwo? Zapewne nie
wiesz, póki Twa odpowiedź jest dla mnie korzystna...

Ale wszystkiego nie uregulejesz w ustawach.

Chcą brać gigantyczne pieniądze za swą pracę (Giertych z okazji
ośmiorniczek: 'nie róbmy z Polski bieda-kraju', czy jakoś
podobnie) ale nie potrafią zbudować prawa ustawowego
i wyręczają się ,,prawem obyczajowym''...

Tym niemniej reklamacje mozesz wysmazyc, powolujac sie
na sprzecznosc z dobrymi obyczajami i art 115 KC :-)

Zamierzam to uczynić.

[...]

W czasie pisania, opłaciłem ubezpieczenie OC.
W Avivie... 902 pln. Allianz direct zażyczył
sobie niemal 13.5kpln... Inni nieco więcej niż Aviva...

Zapłaciłem kartą, debetówką Getin, która ,,za chwilę
idzie'' do kasacji... Profilaktycznie... Mogłem kredytówką
Sygmy -- też idzie do kasacji, ale nie wiem, kiedy...

Jeszcze skan wypowiedzenia OC w Allianz i wysyłka m@ilem...
Dziś mija termin składania wypowiedzenia, pojutrze zaczyna się nowa polisa...

-=-

Warto pamiętać, kto pomaga w trudnych chwilach...
Tym kimś dziś jest Pete (Art. 115) i Orange -- Orange
daje BONUS, dzięki czemu mogłem opłacić ubezpieczenie via phon...

Co do ,,następnego razu'' -- moje zyski płynące z mojej współpracy
z bankami przewyższają wiadomą dychę o 3 rzędy wielkości, więc jakoś ;)
przeboleję tę stratę... Sam TMobile dał mi przy okazji tej kredytówki
ponad 100 razy więcej -- nie wliczając w to tego, co odesłałem innym...

Dzięki Pete za podpowiedź.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-07 16:48:48
Autor: J.F.
[...]

No jak to co ? Wtedy bank ma wyrok korzystny :-)

[...]

Akurat KC to jest pelny odwolan do "zwyczaju".
I moze dobrze ... tylko trudno potem cos wykazac w sadzie :-)

J.

Data: 2017-02-07 17:03:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władców...

"J.F." 5899ec61$0$5142$65785112@news.neostrada.pl

Co jednak wtedy, gdy bank zapłaci ,,prawnikowi'' więcej niż ja?...

No jak to co ? Wtedy bank ma wyrok korzystny :-)

Może i tak -- nie jestem mocny w sporcie zwanym pokwrem...
Może są jakies wykluczenia... Prawne wykluczenia -- oczywiście...

[...]

Łatwo, ale trzeba zapłacić ,,prawnikowi''.

-=-

"Eneuel Leszek Ciszewski" o7cqeo$vc3$1@node2.news.atman.pl

Na żądanie -- nagranie rozmowy telefonicznej...
(Asus wszystkie nagrywa -- co do zasady ;) oczywiście)

Literalnie, podpierając się nagraniem, które mogę udostępnić
(w odróżnieniu od/do sądów białostockich -- lubię podpierać
się dowodami) na żądanie:

    nie trzy dwadzieścia dziewięć a trzy trzydzieści dziewięć

Kombinuj, jeśli mogę Ci zaproponować, jak usprawiedliwić błądzenie -- to Twoje hobby. ;)

-=-

Do innych:

 -- skąd bierze się w ,,narodzie'' zamiłowanie do nawarstwiania błędów?
  - z dążenia do poznania prawdy
   czy
  - mącenia?

-=-

  https://clk.leadexpert.pl/click?c=kGPLYktw&cr=2EY5vxYK&s=NdnT4JTV
  2hpln od banku i 3dpln ode mnie w razie czego

  https://clk.leadexpert.pl/click?c=IFOIDdrH&cr=5QoG8uqq&s=NdnT4JTV
  chyba 5hpln od banku i 1hpln ode mnie w razie czego

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-07 17:46:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władców...

"Eneuel Leszek Ciszewski" o7cr5c$hq$1@node2.news.atman.pl

[...]

   https://clk.leadexpert.pl/click?c=IFOIDdrH&cr=5QoG8uqq&s=ukOR24SM
   chyba 5hpln od banku i 1hpln ode mnie w razie czego, ale z tego
   mam kilka pln więcej niż z poprzedniego

Gdy szukałem ubezpieczenia -- Agora milczała.
Teraz jest Axa, na którą Agora daje 5 dych...
Te 5 dych to języczek u wagi...
Niewiele brakowało, a zawarłbym umowę z Axa...
Wypowiedzenie wysłałem... Idę do drukarni, aby opublikować dokument...
[Kępa ma z drukarkami poważne problemy -- ja mam drukarnię na osiedlu...
39 groszy za bW; ciekawe, czy Kępa drukuje w colorze... jeszcze kwadrans]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-07 16:51:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władców...

"Eneuel Leszek Ciszewski" o7cphe$udh$2@node2.news.atman.pl

W czasie pisania, opłaciłem ubezpieczenie OC.

Pisania postu...

W Avivie... 902 pln. Allianz direct zażyczył
sobie niemal 13.5kpln... Inni nieco więcej niż Aviva...

Usiłowałem od kilku dni poprawić adres.

  Jest:
    15-345
    3 m. 29,
  być powinno:
    15-345
    3 m. 39

  i mam efekty:
    15-339
    3 m. 29

Teraz wysil się ;) i daj usprawiedliwienie korektorom...

Nie ma to jak ciężka praca... Dodam, że dziś prosiłem (bezskutecznie)
o kontakt w sprawie korekty co najmniej 3 razy w sprawie tej zmiany
a w ogóle -- zgłaszałem błędy wielokrotnie...

Na żądanie -- nagranie rozmowy telefonicznej...
(Asus wszystkie nagrywa -- co do zasady ;) oczywiście)

Przy okazji -- 'kwiecień' został zinterpretowany jako 'dziesiąty'...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-07 01:07:22
Autor: Dawid Rutkowski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władc ów...
Zajrzałem jeszcze do regulaminów KK db i citka - i zaskok pewien, tam szukanie frazy "wolny" nie przynosi spodziewanych efektów.
W różowym T akurat się trafiło, ale w db i citi można znaleźć tylko tyle, że spłacać kwotę minimalną (lub całość z GP) należy w terminie wskazanym na wyciągu.
Citek dodaje jeszcze, że termin ten nie może być wcześniejszy niż 26 dni od wystawienia przez bank wyciągu - a to też u nich jest ciekawe, potrafi się bujać nawet kilka dni w te i we wte - i to nawet w środku tygodnia...

Data: 2017-02-07 11:18:26
Autor: Liwiusz
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władcĂłw...
Zajrzałem jeszcze do regulaminów KK db i citka - i zaskok pewien, tam szukanie frazy "wolny" nie przynosi spodziewanych efektów.

Mam citka od wielu lat i jeszcze się nie zdarzyło, aby termin na spłatę wypadł w sobotę, niedzielę lub święto. Widać mają tak ustawiony system, aby to wyłapywał.

--
Liwiusz

Data: 2017-02-07 11:26:09
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o7c6ti$dju$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Omijaja.

Co nie znaczy, ze sie klient nie da zlapac - odkladamy, odkladamy, potem jakies swieto i trzeba bladym switem przelew slac :-)

Polecenie zaplaty z konta oszczednosciowego dobry pomysl ... ale banki lubia brac za to pieniadze :-)

J.

Data: 2017-02-07 11:36:12
Autor: Michał Jankowski
dyskusyjnych:o7c6ti$dju$1@node1.news.atman.pl... W dniu 2017-02-07 o
10:07, Dawid Rutkowski pisze:
[...]

Akurat w citku przechodzi spłata dzień po terminie - znaczy, żadne
odsetki się nie naliczyły ani nic.

   MJ

Data: 2017-02-07 12:50:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władców...

"Michał Jankowski" o7c7us$3fd$1@news.agh.edu.pl

Akurat w citku przechodzi spłata dzień po terminie - znaczy, żadne
odsetki się nie naliczyły ani nic.

Akurat w Citku można spłacić bezodsetkowo i miesiąc po terminie. ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-07 03:23:54
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 7 lutego 2017 11:51:20 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
KC
Art. 115. Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, termin upływa dnia następnego.

ładny przepis - a czy stosuje się rekurencyjnie ?
Choć właściwie nie rekurencyjnie (ale to ładniejsze słowo), tylko iteracyjnie, czyli jest domyślnie otoczony pętlą while(dzień wolny od pracy) { art. 115; } ?

Data: 2017-02-07 12:26:09
Autor: Kamil Jońca
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

[...]

Tak.

Ponadto od tego roku jest "wolny od pracy lub sobotę".
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Goda's Truism:

Data: 2017-02-07 13:07:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władców...

"Dawid Rutkowski" c25afaf9-a982-4b49-8c66-90595ec61a04@googlegroups.com

[...]

Równie dobrze można zapytać, czy stosuje się w dni słoneczne.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-07 13:41:39
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o7cd9f$iao$3@node2.news.atman.pl...
[...]

Nie czaisz blusa.

Termin wykonania przypada np na niedziele.
Wiec uplywa dnia nastepnego.
A dzien nastepny to np 25.12.

Nalezy przepis zastowac literalnie, czy rekurencyjnie/iteracyjnie ?

J.

Data: 2017-02-07 16:35:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władców...

"J.F." 5899c083$0$5151$65785112@news.neostrada.pl

[...]

I literalnie, i rekurencyjnie.
Nie widzę sprzeczności.

Tak jest u mnie. Terminem wyciągowym jest 06 stycznia -- święto.
Zatem terminem staje się dzień kolejny, którym jest sobota, czyli
terminem staje się niedziela, zatem terminem staje się poniedziałek...
Maszyna (algorytm) nie ma z tym problemu -- gorzej z Tobą. :)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-07 03:32:43
Autor: Kris
[...]

Czyli jak termin był na sobote to upływa w niedziele?

Data: 2017-02-07 12:36:41
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-02-07 o 12:32, Kris pisze:
[...]

Wg tego przepisu, jak upływał w sobotę, to upływał w sobotę. Ale to już nieaktualny przepis.

--
Liwiusz

Data: 2017-02-07 12:51:46
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o7cbga$j00$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Hm, to czemu sad nie pracuje w sobote ? :-)

J.

Data: 2017-02-07 13:18:28
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-02-07 o 12:51, J.F. pisze:
[...]

Pracujesz we wszystkie dni, które nie są ustawowo wolne od pracy?

--
Liwiusz

Data: 2017-02-07 13:39:16
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o7cdul$lh2$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Ale sad nie pracuje na podstawie jakiejs ustawy, mam nadzieje :-)

J.

Data: 2017-02-07 12:01:01
Autor: J.F.
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o7c8r5$16bk$1@gioia.aioe.org...
KC
Art. 115. Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, termin upływa dnia następnego.

No to teraz Eneuel bedzie mial zagwozdke :-)

a) czy to sie tyczy bankow, czy lepiej poszukac w prawie bankowym,
b) czy to jest obowiazkowe, czy mozna to inaczej okreslic w umowie - bo juz wiemy, ze zostalo inaczej okreslone.

Ale powolac sie w reklamacji na KC zawsze warto :-)

J.

Data: 2017-02-07 13:06:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

I o takie coś mi własne chodziło.
Wielkie dzięki.

Czy ten artykuł obecnie obowiązuje?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-07 10:07:16
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o7av29$6f8$2@node2.news.atman.pl...
[...]

Ale rano czy wieczorem ?
Jak ~przed poludniem, to bank powinien miec na swoim koncie jeszcze w czwartek.
A jesli sobie trzy dni ksiegowal ... jego problem ?

J.

Data: 2017-02-06 12:57:55
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 6 lutego 2017 15:18:30 UTC+1 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

> [...]

-=-

Masa mas liter w masie postów tego wątku -- ale zero pożądanej treści...

Otworzyłeś pdf z regulaminem i odszukałeś frazę "dzień wolny od pracy"
Tam znajdziesz odpowiedż na Twoje pytanie

Data: 2017-02-06 15:29:09
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o7a0jl$812$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Latwiej przeczac jeden krotki regulamin, niz cale prawo panstwowe :-)

- Poprawny regulamin nie dubluje praw ogólniejszych,
  bo takie dublowanie to mowa-kwiaty prowadząca donikąd.

Czesto jednak dubluje.

Pytam w tym wątku o prawo ogólne.
Zamiast słowa 'prawo' użyłem słowa 'obyczaj', aby
zaakcentować to, że wg mnie w RP nie ma praw...

To tym bardziej czytaj regulamin :-)

Polskie urzędy honorują wiadome prawo, ale nie wiem, czy
jest to jakieś prawo ogólne, do którego stosować się
powinny także banki, czy jedynie dobra wola urzędników...

Ano wlasnie, odpowiednie przepisy sie moga tyczyc wezszych obszarow, typu np podatki.

IMO - jak w regulaminie znajdziesz, ze przesuwa sie termin na najbliszy dzien roboczy, to nie musisz szukac dalej.

Jak nie znajdziesz, to mozesz zaczac czytac Prawo Panstwowe ... milej lektury :-)

J.

Data: 2017-02-06 23:54:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władców...

"J.F." 58988843$0$15209$65785112@news.neostrada.pl

Latwiej przeczac jeden krotki regulamin, niz cale prawo panstwowe :-)

Toteż poprawny regulamin nie dubluje (co do zasady, bo oczywiście
przytrafią się sytuacje wyjątkowe -- choćby zmiana prawa w czasie
życia regulaminu taka, że regulamin nie musi być zmieniany) żadnego
prawa nadrzędnego, o czym pisałem, przez co szukanie prawa państwowego
w poprawnym regulaminie banku nie przynosi spodziewanego skutku.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-03 20:40:52
Autor: Marvin
[...]

A o epokowym osiągnięciu bankowości pt. polecenie zapłaty słyszał kuracjusz?

Marvin

Data: 2017-02-03 11:57:33
Autor: Kris
W dniu piątek, 3 lutego 2017 20:40:52 UTC+1 użytkownik Marvin napisał:

A o epokowym osiągnięciu bankowości pt. polecenie zapłaty słyszał kuracjusz?

Pewni złotówke kosztuje a Leszek złotówek nie lubi płacić bankom

Data: 2017-02-05 01:05:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Jeśli ktoś zna odpowiedź i chce udzielić tej odpowiedzi
dla mnie -- niech (jeśli można prosić) odpisze.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-04 23:58:24
Autor: Kris
[...]

-Odszukaj regulamin Twojej karty
-Będzie to plik pdf zapewne
-Otwórz ten plik
-Naciśnij kombinacje klawiszy ctrl+f
-W okienko które otworzy się po wciśnięciu tych klawiszy wpisz "wolny od pracy"
-Przeczytaj co tam znalazło
Jak nie zrozumiesz co tam napisali wklej tutaj- pomożemy

Data: 2017-02-05 04:25:24
Autor: Dawid Rutkowski
[...]

Już pisałem, więc się powtórzę - ostateczną interpretacją przez bank własnego regulaminu jest data podana na wyciągu, więc tam zajrzyj.
Chyba że uważasz - albo masz nadzieję - że się pomylili.

Zwyczaje i obyczaje związane z szóstką władców...