Życie ponad stan

Data: 2012-07-28 10:09:19
Autor: Grzegorz Z.
Życie ponad stan
Dla liberałów życiem ponad stan nie są milionowe pensje bankowców, tylko
wypłacanie zasiłków bezrobotnym. Bo podobno im więcej wyszukanych dań
znajdzie się na stole bogaczy, tym więcej okruchów skapnie pełzającym pod
stołem biedakom. Kawior podobno zaostrza apetyt. A im większy apetyt, tym
większa przedsiębiorczość. Im głodniejsi obywatele, tym chętniej podejmą
pracę na umowę śmieciową, albo bez umowy za pieniądze, które wprawdzie nie
wystarczą na zapłacenie rachunków i utrzymanie rodziny, ale pozwolą przez
jakiś czas jeszcze nie przymierać głodem. Liberalne państwo Balcerowicza,
tnąc wydatki na pomoc najuboższym, zmusi obywateli by podejmowali
niewolniczą pracę za wynagrodzeniem o wiele niższym od płacy minimalnej.

Piotr Ikonowicz

--
"Nie kradnę, nie zabijam, nie wierzę"

Data: 2012-07-28 10:35:59
Autor: Pawel Bartkowiak
Życie ponad stan
W dniu 28.07.2012 10:09, Grzegorz Z. pisze:
[...]

Nie po to ludzie (czyt. robotnicy) ginęli na barykadach w walce o godniejsze życie, aby teraz oszołom Balcerowicz mówił żeby wszystko zabrać robotnikom.

Ten kto słucha Balcerowicza, czy Korwina:
- ma tyle hajsu ile oni
- lub są nie spełni rozumu

Oni się zawsze wyżywią, poślą dzieci do dobrych uczelni - bo ich na to stać.

Zresztą, jeżeli oszczędzać to oszczędzajmy wszyscy po równo:
- zlikwidujmy powiaty
- rady samorządowe na zasadach wolontariatu
- koniec finansowania związków wyznaniowych
- podatki dla związków wyznaniowych
- likwidacja KRUS
- likwidacja ulg podatkowych dla artystów i dziennikarzy i innych z tej grupy
- likwidacja IPN i innych nie potrzebnych urzędów
- premie zarządów wynikające z zysków (przynajmniej w firmach państwowych)

Jak ktoś kto spełni to co powyżej i wiele innych będzie miał prawo aby oszczędzać na 90% ludzi z 1 progu podatkowego.

Jak widać w Polsce są równi i równiejsi.

--
*RACJA Polskiej Lewicy* koło Wrocław
e-mail:racja.wroclaw@gmail.com

Data: 2012-07-28 16:17:40
Autor: Jaskiniowiec
Życie ponad stan
W dniu 28.07.2012 o 10:35 Pawel Bartkowiak <racja.wroclaw@gmail.com> pisze:

[...]

Wprawdzie Korwin nie jest z mojej bajki, aczkolwiek niektore jego tezy nie  sa zle. Inna sprawa ze JKM by wystrzelal/powywieszal ta bande zlodziei....  ;) i dlatego establiszment stara sie zrobic z niego debila, zeby nie  zagrazal i nie zmusil ludzi do samodzielnego myslenia.

Zresztą, jeżeli oszczędzać to oszczędzajmy wszyscy po równo:
- zlikwidujmy powiaty
Toto to zdecydowanie na pierwszy miejscu :)

- rady samorządowe na zasadach wolontariatu
Wierzysz w cuda?

- koniec finansowania związków wyznaniowych
Ponownie - wierzysz w cuda?

- podatki dla związków wyznaniowych
I znowu sie powtorze - wierzysz w cuda?

- likwidacja KRUS
Tu bym oponowal. Zreformowac TAK, lecz nie likwidowac... To dosyc dlugi  wywod, dlaczego tak a nie inaczej, wiec nie bede tu sie rozpisywal.  Aczkolwiek dziwi mnie w narodzie jedno: po co cos likwidowac, gdzie ktos  ma lepiej? Nie lepiej dazyc do obnizenia ZUS? Dlaczego ktos sobie ustalil,  ze ja mam miec taka a nie inna emeryture?! W KRUS jest tak, ze wszyscy  (upraszaczajac) placa jednakowa stawke. I tak samo jednakowo dostaja  gowniana rente, byle na chleb starczylo. Tak samo powinno byc w ZUS. Jesli  ktos chcialby wiecej, to niech sobie odklada na konto, albo w jakims  funduszu... A nie jak obecnie, ze najwiecej zyskali esbecy, a ci, ktorzy  ciezko pracowali, dostaja tak samo gowniane emerytury, jak ci w KRUS. Poza  tym, jak juz chcemy rozliczac, to najpierw esbeckie scierwa, bo jak na  razie to oni sie ciesza i dozywaja spokojnej starosci w dobrobycie, a  postsolidarnosciowe pomioty, zamiast to barachlo rozliczyc, to jeszcze z  nimi kolaboruje i wyprzedaje im za psie grosze nasz majątek.

No i trzeba dodac, ze nikt nikomu nie zabrania bycia w KRUS ;) ARR ma w  pisdoo ziemi do wydzierzawienia za psie pieniadze. Nic tylko brac,  przepisywac sie do KRUS i plawic sie w luksusach za dotacje do tegoz pola  ;) Normalnie perpetum mobile na dostatnie zycie ;)

- likwidacja ulg podatkowych dla artystów i dziennikarzy i innych z tej  grupy
Tu akurat sie nie wypowiem, bo temat mi obcy.

- likwidacja IPN i innych nie potrzebnych urzędów
Z tym, ze wowczas wszystkie teczki do otwarcia, co wiazalo by sie z nudnym  juz pytaniem, ktore wczesniej zadalem: Wierzysz w cuda? Poza tym, IPN jako  archiwum powinno zostac.

- premie zarządów wynikające z zysków (przynajmniej w firmach  państwowych)
Tu jestem jak najbardziej ZA. Jednakze istnieje wowczas potencjalne  niebezpieczenstwo kreatywnej ksiegowosci. Z tym, ze ona juz i teraz  wystepuje, wiec na jedno by wyszlo...

Jak ktoś kto spełni to co powyżej i wiele innych będzie miał prawo aby  oszczędzać na 90% ludzi z 1 progu podatkowego.

Moze zaczac od reformowania tego, gdzie wszyscy sie zgadzamy? Jak to sie  mawia: wrog mojego wroga moim przyjacielem ;) Mozna wspolnego wroga  wyeliminowac, by pozniej juz tylko rozstrzygac miedzy soba, a jak na  razie, to ten trzeci tylko korzysta, bo skutecznie sklocil spoleczenstwo,  ktore jak mantre wyznaje PiS i PO...

Jak widać w Polsce są równi i równiejsi.

Bylo, jest i bedzie... Totez zamiast handryczyc sie miedzy PiS i PO  (tudziez innymi partyjnymi oszolomami), najlepiej sie zjednoczyc i  przepedzic cale to barachlo, ktore nami rzadzi od > 20 lat.

Data: 2012-07-28 16:33:41
Autor: Bogdan Idzikowski
Życie ponad stan

Użytkownik "Jaskiniowiec" <jaskinia@pl.pl> napisał w wiadomości news:op.wh5tzqderdzrruhp.opteris.pl...
[...]

======================================

Jak znajdziesz kwiat paproci, to spełni się twoja bajka.

Data: 2012-07-28 16:48:54
Autor: Jaskiniowiec
Życie ponad stan
W dniu 28.07.2012 o 16:33 Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl> pisze:

Jak znajdziesz kwiat paproci, to spełni się twoja bajka.

Trzeba miec jakies marzenia...

Data: 2012-07-28 16:53:46
Autor: u2
Życie ponad stan
W dniu 2012-07-28 16:17, Jaskiniowiec pisze:
Bylo, jest i bedzie... Totez zamiast handryczyc sie miedzy PiS i PO
(tudziez innymi partyjnymi oszolomami), najlepiej sie zjednoczyc i
przepedzic cale to barachlo, ktore nami rzadzi od > 20 lat.

"Oni" rzadza duzo dluzej. Okragly stolik to bylo przekazanie przez
jeruzela i kisiaka wladzy swojej agenturze z bolkiem na czele. A nocna
zmiana tylko umocnila wladze wrazej razwietki.

Data: 2012-07-28 17:11:29
Autor: Jaskiniowiec
Życie ponad stan
W dniu 28.07.2012 o 16:53 u2 <u_2@o2.pl> pisze:

[...]

To ja doskonale wiem. Aczkolwiek obiecano nam demokracje,praworzadnosc i  wolny rynek. Tyle, ze ta polska demokracja w malej czesci przypomina  prawdziwa, a cala reszta to zwykla kontynuacja tego co bylo, a w  niektorych dziedzinach jest nawet gorzej niz bylo... Wolny rynek, to  fikcja, bo wiecej swobody gospodarczej (w duzym uproszczeniu) bylo za  komuny, niz dzisiaj w totalnie regulowanym panstwie. Praworzadnosc to  tylko haslo...
Poza tym, dawniej jak juz kradli, to przynajmniej jakies ochlapy dali  narodowi (o ktorych, paradoksalnie powinnismy juz dawno zapomniec, a do  dzisiaj z tego korzystamy/drogi,kolej,uczelnie itd/ i cieszymy sie, ze cos  takiego w ogole istnieje, bo nie mielibysmy nawet tego). Dzisiaj jak  kradna, to juz nawet nie wiadomo kto i ile, a my z tego bedziemy miec  jedynie coraz wieksze podatki...

PS. Powie mi ktos, do czego sluzy Trybunal Stanu? Po UJ to w ogole  istnieje, skoro ani razu nie bylo uzyte jak nalezy?!

Data: 2012-07-28 18:03:57
Autor: Bogdan Idzikowski
Życie ponad stan

Użytkownik "Jaskiniowiec" <jaskinia@pl.pl> napisał w wiadomości news:op.wh5whfslrdzrruhp.opteris.pl...
[...]

A jakie to szanowny kolega ma wiedzę rzeczywistą w dziedzinie demokracji? Jakieś porównania z innymi demokracjami poparte doświadczeniem na własnej skórze?

[...]

Słyszałeś coś o sznurku do snopowiązałek?
A o papierze toaletowym?
To były wyzwania na skalę krajową nie do pokonania!
A o planach: sześcioletnim, pięcioletnim i jakimś tam?...
O wykonywaniu i biciu norm pracy? O przodownikach pracy socjalistycznej?
O odizolowaniu narodu polskiego od innych narodów?
O zapaści cywilizacyjnej i przemysłowej?
I o tysiącach inny durnot, jakie nas otaczały?

Poza tym, dawniej jak juz kradli, to przynajmniej jakies ochlapy dali

Na kartki?

[...]

Nie wiem, co o  tobie sądzić. Albo jesteś młodziutki szczawik nie mający najmniejszego pojęcia, albo staruch ze sklerozą, któremu coś się majaczy o życiu w PRL.

Pozostaje mi jedynie współczuć nad infantylnością twoich spostrzeżeń.
I żeby nie było niedomówień urodziłem się 1946 roku. Pamięć mam dobrą. Nigdy nie byłem członkiem jakiejkolwiek partii, ani też religijny, stąd ocenę mam nie spaczoną jakąkolwiek ideologią.

Data: 2012-07-28 18:51:10
Autor: Pawel Bartkowiak
�ycie ponad stan
W dniu 28.07.2012 18:03, Bogdan Idzikowski pisze:

[...]

Ale skoro jest rocznik 46 to musisz przyznać jedno... trud z jakim odbudowano państwo po II wojnie światowej - i to bez pomocy Marshalla jak Niemcy na przykład.

Polska była krajem zrównanym z ziemią, gdzie był front wschodni z najcięższymi walkami. Chyba mocniej już tylko Ukraina i Białoruś były zniszczone.

Czy porównując obecne rządy z tamtymi uważasz że odbudowa kraju poszła by równie szybko za III RP?

Data: 2012-07-28 19:08:17
Autor: Bogdan Idzikowski
�ycie ponad stan

Użytkownik "Pawel Bartkowiak" <racja.wroclaw@gmail.com> napisał w wiadomości news:jv15a1$q8g$1inews.gazeta.pl...
[...]

Pozostaje mi tylko wzruszenie ramionami.
A jeśli już podałeś przykład Niemiec, to sobie zobacz gdzie są Niemcy, a gdzie Polska.
Ta dyskusja przypomina pieprzenie kotka przy pomocy młotka.

Data: 2012-07-28 19:40:41
Autor: Pawel Bartkowiak
�ycie ponad stan
W dniu 28.07.2012 19:08, Bogdan Idzikowski pisze:

Pozostaje mi tylko wzruszenie ramionami.
A jeśli już podałeś przykład Niemiec, to sobie zobacz gdzie są Niemcy, a
gdzie Polska.
Ta dyskusja przypomina pieprzenie kotka przy pomocy młotka.

Niemcy a Polska? Hmm dobre pytanie. Gdyby w latach 80 całe fabryki w Niemczech stały i strajkowały za pieniądze USA to RFN wyglądały by jak Polska.

Data: 2012-07-28 20:33:46
Autor: Bogdan Idzikowski
�ycie ponad stan

Użytkownik "Pawel Bartkowiak" <racja.wroclaw@gmail.com> napisał w wiadomości news:jv186q$9rl$1inews.gazeta.pl...
[...]

Biedny zindoktrynowany prawiczek (ukryty komuszek)!
Pracowałem w RFN w latach 80-tych (co rok przez 2 miesiące, w 90-tych było lepiej). Byłem w NRD w latach 70-tych miesiąc na urlopie. Widziałem jak po przyłączeniu do RFN, Niemcy Wschodnie zamieniły się w jeden plac budowy. Wówczas pracowałem w Schwerinie. Wszystko to, o czym ty słyszałeś, czytałeś lub dziadek ci opowiadał, ja przeżyłem na własnej skórze.
Więc nie pieprz głodnych kawałków.

Data: 2012-07-29 10:08:23
Autor: Pawel Bartkowiak
�ycie ponad stan
W dniu 28.07.2012 20:33, Bogdan Idzikowski pisze:

[...]

skĂłrze.
Więc nie pieprz głodnych kawałków.

Brak odpowiedzi na moją hipotezę która brzmiała:

Data: 2012-07-29 12:42:23
Autor: u2
�ycie ponad stan
W dniu 2012-07-29 10:08, Pawel Bartkowiak pisze:
Brak odpowiedzi na moją hipotezę która brzmiała:

"Gdyby w latach 80 całe fabryki w Niemczech stały i strajkowały za
pieniądze USA to RFN wyglądały by jak Polska."

Bidzik ma odpowiedziec na hipoteze bez podania przez ciebie dowodow ?

Bidzik byl w niemczech wschodnich i zachodnich i widzial przepasc miedzy
wschodem i zachodem.

Gdyby nie PRL, to Polska bylaby obecnie 40 lat do przodu.

Data: 2012-07-29 12:54:13
Autor: Pawel Bartkowiak
�ycie ponad stan
W dniu 29.07.2012 12:42, u2 pisze:
[...]

teza jest dowodem, hipoteza postawionym założeniem

Gdyby nie PRL, to Polska bylaby obecnie 40 lat do przodu.

Zgodnie z twoją logiką, nie podałeś dowodów.

Data: 2012-07-29 14:45:18
Autor: Bogdan Idzikowski
�ycie ponad stan

Użytkownik "Pawel Bartkowiak" <racja.wroclaw@gmail.com> napisał w wiadomości news:jv34ol$8cj$1inews.gazeta.pl...
[...]

Można posłużyć się pośrednimi. Porównać dwa państwa na "E" w Europie. Porównać RFN i NRD. Całkiem fajnie wychodzi.

teza - umieszczenie, rozmieszczenie, złożenie, kompozycja
hipoteza – osąd, który podlega weryfikacji lub falsyfikacji

inaczej - jesteś niedouczonym nieukiem, mój geniuszu!

Data: 2012-07-29 19:30:34
Autor: Pawel Bartkowiak
�ycie ponad stan
W dniu 29.07.2012 14:45, Bogdan Idzikowski pisze:

[...]

Ja zrobiłem błąd, bo pisałem z pamięci. Ale ty sprawdzając na wiki nawet nie potrafisz przeczytać ze zrozumieniem.

Hipoteza:  prawdopodobne załoĹźenie, ktĂłrego zgodność lub niezgodność z rzeczywistością jest dowodzona w badaniach i rozumowaniu

Teza:twierdzenie, zawierające ważną dla pewnej dyscypliny treść, które ktoś zamierza uzasadnić, udowodnić:

Gdybyś chcąc mnie pogrążyć i  poczytał -  co widać sprawia ci trudność - to napisałbyś ze dowodem jest argument.

Data: 2012-07-29 19:45:20
Autor: Bogdan Idzikowski
�ycie ponad stan

Użytkownik "Pawel Bartkowiak" <racja.wroclaw@gmail.com> napisał w wiadomości news:jv3rvq$itb$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ty mój geniuszu, posługujesz się dwiema zasadami:
1. Ja geniusz Paweł Bartkowiak mam zawsze rację.
2. Jeśli nie mam racji patrz punkt 1.

i to byłoby na tyle, geniuszu!

Data: 2012-07-29 19:55:27
Autor: Pawel Bartkowiak
�ycie ponad stan
W dniu 29.07.2012 19:45, Bogdan Idzikowski pisze:

[...]

Przyznaj się do błędu który popełniłeś. Tak po prostu. Widać że tak nienawidziłeś PRL roczniku 46 że w szkołę rzucałeś kamieniami bo była czerwona.

Data: 2012-07-29 14:59:01
Autor: Chiron
�ycie ponad stan
[...]

Mam głębokie  przekonanie, Ĺźe logiki Cię w szkole nie uczyli. Mam dlaCiebie wiadomość: Jeśli [ZAŁOĹťENIE] to [TEZA]. Dowodzi się na podstawie istniejących załoĹźeń (mogą być to hipotezy) określonej tezy- jej słuszności lub nieprawdziwości. Ty natomiast z tezy robisz dowĂłd- logice wbrew.

Gdyby nie PRL, to Polska bylaby obecnie 40 lat do przodu.

Zgodnie z twoją logiką, nie podałeś dowodów.
Dowód jest zależny od tego także, komu coś się dowodzi. Jeśli uważasz, że PRL nas rozwinęło gospodarczo- to napiszę, że najlepiej to oddawało zdanie bodaj- że Kisiela: najbardziej dziwne w PRL było to, że mimo takich stosunków społeczno- gospodarczych w ogóle coś działało.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-07-29 19:53:56
Autor: Pawel Bartkowiak
�ycie ponad stan
W dniu 29.07.2012 14:59, Chiron pisze:
[...]

dlaCiebie wiadomość: Jeśli [ZAŁOŻENIE] to [TEZA]. Dowodzi się na
podstawie istniejących założeń (mogą być to hipotezy) określonej tezy-
jej słuszności lub nieprawdziwości. Ty natomiast z tezy robisz dowód-
logice wbrew.

[...]

A co powiesz na tezę (pozdrawiam p. Idzikowskiego) że tylko ZSRR zagwarantował nam obecną wielkość tj. powierzchnię Polski?

Twoi pod niebiosa wychwalani alianci wypieli się na nas, a gdyby rusek doszedł by tylko do warszawy (tylko przykład), to granica zachodnia polski była by tą z II RP, a rusek zabrałby swoje na wschodzie.

Wdowa po gen. Andersie opowiadała jak to Churchill przyszedł do gen. i jawnie go okrzyczał mówiąc że teraz to on już polaków nie potrzebuje. Widocznie już nie potrzebował mięsa armatniego tj. np. wcześniej Napoleon. Późniejsze płomienne wystąpienie premiera GB - gdzie wspominał że PL będzie jak skała w ostoi komunizmu i w końcu wyrwie się na niepodległość - były śmieszne patrząc na jego wcześniejsze decyzje.

Przypomnij mi tylko jakiego kraju zabrakło na defiladzie zwycięstwa (znów podaję nazwę z pamięci p. Idzikowski)?

Data: 2012-07-29 20:12:10
Autor: Bogdan Idzikowski
�ycie ponad stan

Użytkownik "Pawel Bartkowiak" <racja.wroclaw@gmail.com> napisał w wiadomości news:jv3tbm$4qf$1inews.gazeta.pl...
[...]

Możesz mi wyjaśnić dlaczego odpowiadając Chironowi, przypie***dalasz się do mnie?

Data: 2012-07-29 20:46:25
Autor: Pawel Bartkowiak
�ycie ponad stan

Możesz mi wyjaśnić dlaczego odpowiadając Chironowi, przypie***dalasz się
do mnie?

Oj przepraszam, nie wiedziałem ze to Cię zaboli.

Nawet jeżeli popełniłem błąd, to trzeba było mi go wytknąć. Człowiek uczy sie na błedach. Ty z mojego błędu zrobiłeś szopkę.

Jak Ci się podoba moja szopka?

Data: 2012-07-29 21:26:20
Autor: Bogdan Idzikowski
�ycie ponad stan

Użytkownik "Pawel Bartkowiak" <racja.wroclaw@gmail.com> napisał w wiadomości news:jv40e1$flu$1inews.gazeta.pl...

[...]

Jaka szopka? Że piszesz z głowy czyli z niczego?

Data: 2012-07-29 21:51:14
Autor: Chiron
�ycie ponad stan
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:50158e5d$0$1229$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Ojciec- nie daj się. Uderz pierwszy!
:-)))))

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-07-29 20:48:52
Autor: Chiron
�ycie ponad stan
[...]

Pomylone z poplątanym. Po pierwsze- sobie bardzo wyrabiasz opinię- pisząc np Polska, Polak z małej litery. To dziadostwo, albo (jeśli celowe)- skurwysyństwo. No ale jak się jest takim Polakiem przez małe "p"...
Kolejna sprawa- to historia nie opiera się na tym, co by było gdyby było. To czyste pieprzenie. Jednak weź jedno pod uwagę- coś, co jest oczywiste dla kogoś, kto choć trochę czuje psychologię, zachowania społęczne a także indywidualne: Polska waląc w 1919 na wschód, ogniem i mieczem walcząc o swoje ziemie, a także wspierając powstania w Wielkopolsce i na Śląsku zachowywałą się w sposób naturalny. I gdy udało się potężnym wysiłkiem wybić na niepodległość, zaczęła po prostu realizować coś, co było w niej, jej ludziach, jej mentalności. Osiągnęliśmy tyle, ile w danym momencie było można.

Teraz rok 1945: tu wszystko odbywało się poza nami. Wymordowano elity, to, co zostało- upodlono, przekupiono. Pozbawiono nas własnej tożsamości. Wsadzono w granice, które niewiele miały wspólnego z narodowym dążeniem- które z kolei starannie pleniono. A to ogromna różnica do tego, co nastąpiło w 1918- 1921.
Taki przykład na temat- choć do końca nie oddaje mojej myśli, ale uznałem za wystarczający; Przemyśl sobie, ilu biedaków po wygraniu ogromnej sumy w toto- lotka zostaje bogaczami? Napiszę Ci: chyba nikt. No a jak ktoś będzie ciężko zapierniczał, zdobywał klientów, rozkręcał firmę, gospodarzył coraz większym pieniądzem- i osiągnie taką kasę jak ten z toto- lotka- to jak myślisz- czy ją utrzyma?

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-07-29 22:48:56
Autor: Pawel Bartkowiak
�ycie ponad stan
W dniu 29.07.2012 20:48, Chiron pisze:
a także wspierając powstania w Wielkopolsce

wara od Wielkopolski..... Wielkopolanie sami sobie wywalczyliby niepodległość. Po prostu było dobrze przygotowane i wybuchło w dobrym momencie.

A co zrobiła Polska, przysłała jakiegoś buca i zrobili go dowódcą. Ot co. Żeby już wyjaśnić - jestem Wielkopolaninem z dziada pradziada.

A co do 45 roku. Powtórzę, i ty trochę mi racji przyznałeś. Na tamte warunki geopolityczne tylko ZSRR była gwarantem naszej granicy - być może okupiliśmy za to dużą cenę.

Jedyną szansą Polski byłą wojna zachodu z ZSRR - ale to utopia byla.

Data: 2012-07-29 23:07:52
Autor: Chiron
�ycie ponad stan
Użytkownik "Pawel Bartkowiak" <racja.wroclaw@gmail.com> napisał w wiadomości news:jv47jp$rlh$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dobrze się czujesz?
A co zrobiła Polska, przysłała jakiegoś buca i zrobili go dowódcą. Ot co. Żeby już wyjaśnić - jestem Wielkopolaninem z dziada pradziada.
No i? Nie kontynuujesz tradycji. Wielkopolanin to katolik- tym różnili się od protestanckich osadników niemieckich. Wokół tego budowali swój patriotyzm.

[...]

Tyle, że równie dobrze mogli wtedy np przesiedlić nas na Kuryle- i też by byli gwarantami naszych granic. I też byś się cieszył zapewne. Niczego nie zrozumiałeś: ja napisałem, że granice mogą być gwarantowane WYŁACZNIE przez nas samych. I tylko wtedy takie gwarancje mają sens.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-07-30 19:36:21
Autor: Pawel Bartkowiak
�ycie ponad stan
W dniu 29.07.2012 23:07, Chiron pisze:
[...]

Nie dosyć, że mieszkasz w takich i nie innych granicach, a nie w granicach księstwa warszawskiego to jeszcze Ci niedobrze.

Data: 2012-07-30 20:21:25
Autor: u2
�ycie ponad stan
W dniu 2012-07-30 19:36, Pawel Bartkowiak pisze:
Nie dosyć, że mieszkasz w takich i nie innych granicach, a nie w
granicach księstwa warszawskiego to jeszcze Ci niedobrze.

Ksiestwo warszawskie to tylko zabor ruski. Polska rozciaga sie de facto
od morza do morza.

Data: 2012-07-30 20:44:15
Autor: Pawel Bartkowiak
�ycie ponad stan
W dniu 30.07.2012 20:21, u2 pisze:
[...]

Właśnie za taką polityką nas nienawidzili w państwach ościennych.

Gdyby nie ZSRR, granica na zachodzie bez zmian w porĂłwnaniu do II RP, a na wschodzie ta z III RP.

Data: 2012-07-30 21:07:50
Autor: Chiron
?ycie ponad stan

Użytkownik "Pawel Bartkowiak" <racja.wroclaw@gmail.com> napisał w wiadomości news:jv6klv$in$2inews.gazeta.pl...
[...]

Gdyby nie ZSRR, granica na zachodzie bez zmian w porównaniu do II RP, a na wschodzie ta z III RP.

Masz rację. Najbardziej nas lubili, jak nas w ogóle nie było na mapie

--

Chiron

Data: 2012-07-30 21:20:48
Autor: Pawel Bartkowiak
?ycie ponad stan
W dniu 30.07.2012 21:07, Chiron pisze:
U�ytkownik "Pawel Bartkowiak" <racja.wroclaw@gmail.com> napisa� w wiadomo�ci
W dniu 30.07.2012 20:21, u2 pisze:
W dniu 2012-07-30 19:36, Pawel Bartkowiak pisze:
Nie dosy�, �e mieszkasz w takich i nie innych granicach, a nie w
granicach ksi�stwa warszawskiego to jeszcze Ci niedobrze.

Ksiestwo warszawskie to tylko zabor ruski. Polska rozciaga sie de facto
od morza do morza.

W�a�nie za tak� polityk� nas nienawidzili w pa�stwach o�ciennych.

Gdyby nie ZSRR, granica na zachodzie bez zmian w por�wnaniu do II RP, a na
wschodzie ta z III RP.

Masz racj�. Najbardziej nas lubili, jak nas w og�le nie by�o na mapie

--

Chiron

Jedynym politykiem zagraniczym który wstawił się za Poslką był Wilson w swoich postulatach. Czyli de facto Polska i jej żołnierze zawsze byli mięsem armatnim w ich wojnach (Saragossa?).

Data: 2012-07-30 23:28:31
Autor: Chiron
?ycie ponad stan

Użytkownik "Pawel Bartkowiak" <racja.wroclaw@gmail.com> napisał w wiadomości news:jv6mqg$kcd$3inews.gazeta.pl...
[...]

Nie znasz historii. Najwięcej z USA oferował i załatwił prezydent Hoover. I mimo wybitnie antypolskiego Roosvelta- i tak mieliśmy szczęście, że na naszą korzyść działał wtedy już eks- prezydent Hoover. Jeśli chodzi o Europę- to oczywiście nie lekceważ Bonapartego. Naprawdę zrealizował swoje obietnice.
Problem- którego zdajesz się nie rozumieć- polega na tym, że wyłącznie Polakom zależeć może na Polsce. Oczywiście każdy inny będzie patrzył (słusznie!!!) poprzez swój interes. Wilsonowi była potrzebna Polska- a wcześniej Napoleonowi. To dostaliśmy szansę. I tylko od nas zależało, jak ją wykorzystaliśmy. Kompletną infantylnością jest pisanie w Twoim stylu (tak dokładnie wynikało z tego, co napisałeś)- że ktoś był złym polski mężem stanu, bo go nie lubili sąsiedzi. To idiotyzm- i to niebezpieczny. Jasienica zauważył. że chwalony w rosyjskiej i niemieckiej historii jest polski król Konrad Mazowiecki. Rosjanie i Niemcy za to nie mogą przełknąć Bolesława Chrobrego- opisują go jako fatalnego dla Polski króla, nie zostawiając na nim suchej nitki.
Z innego "podwórka": najwięcej psów świat islamski i komuniści wieszali na Ronaldzie Reaganie, chwalą bardzo Obamę. Teraz porównaj bezpieczeństwo wewnętrzne i zewnętrzne USA za tych 2 prezydentów- prawda?

Czy to naprawdę trudne? Polubią nas bardzo, jak wykorzystamy okazję by siedzieć cicho i nie protestować, jak zabiorą nam państwo. Wtedy nas polubią. Będziemy we własnym kraju robić za wiejskich głupków, menelskich cwaniaczków- słowem za lokalny folklor. Lubiany.

--

Chiron

Data: 2012-07-31 20:34:20
Autor: Pawel Bartkowiak
?ycie ponad stan
W dniu 30.07.2012 23:28, Chiron pisze:
Nie znasz historii. Najwi�cej z USA oferowa� i za�atwi� prezydent Hoover

Co takiego zrobił Hoover w prównaniu do postulatu o niepodległej Polsce (po latach rozbiorów)?

Data: 2012-07-30 21:06:39
Autor: Chiron
?ycie ponad stan

[...]

Księstwo Warszawskie gwarantował Bonaparte. A ja cały czas piszę o Polsce,
której granice gwarantuje polska armia. Naprawdę to takie trudne do
zrozmienia?

--

Chiron

Data: 2012-07-30 21:19:01
Autor: Pawel Bartkowiak
?ycie ponad stan
W dniu 30.07.2012 21:06, Chiron pisze:
U�ytkownik "Pawel Bartkowiak" <racja.wroclaw@gmail.com> napisa� w wiadomo�ci
W dniu 29.07.2012 23:07, Chiron pisze:
Tyle, �e r�wnie dobrze mogli wtedy np przesiedli� nas na Kuryle- i te�
by byli gwarantami naszych granic. I teďż˝ byďż˝ siďż˝ cieszyďż˝ zapewne.
Niczego nie zrozumia�e�: ja napisa�em, �e granice mog� by� gwarantowane
WY�ACZNIE przez nas samych. I tylko wtedy takie gwarancje maj� sens.

Nie dosy�, �e mieszkasz w takich i nie innych granicach, a nie w granicach
ksi�stwa warszawskiego to jeszcze Ci niedobrze.

Ksi�stwo Warszawskie gwarantowa� Bonaparte. A ja ca�y czas pisz� o Polsce,
kt�rej granice gwarantuje polska armia. Naprawd� to takie trudne do
zrozmienia?

--

Chiron

jaka armia polska gwarantowała granice PRL? Wojsko Ludowe czy Armia na zachodzie?

Wiem że Bonaparte, ale cały czas mówię, że gdyby nie rusek (ZSRR) to Polska po 45r byla by trochę większa niż ksiestwo warszawskie.

Data: 2012-07-30 23:12:14
Autor: Chiron
?ycie ponad stan

Użytkownik "Pawel Bartkowiak" <racja.wroclaw@gmail.com> napisał w wiadomości news:jv6mn5$kcd$2inews.gazeta.pl...
[...]
by byli gwarantami naszych granic. I te? by? si? cieszy? zapewne.
[...]

Ojaciepierdziu...Przecież cały czas piszę- przeczytaj- że to jedynie ma sens, co gwarantuje polska armia. Polska armia gwarantowała 1 RP, 2RP- ale nie gwarantowała PRL, Księstwa Warszawskiego czy 3RP. Małe ma znaczenie wobec tego, czy nasze granice teraz są na Odrze czy na Szprewie, czy też na Wiśle, albo może czy wujo Soso zafundował by nam państwo na Kurylach- są one tylko iluzją. Bo_nie_gwarantuje_ich_nasza_armia.  I- obym był w błędzie-zbliża się nieuchronnie czas, w którym się o tym przekonamy

Poza tym- to brednia, że gdyby nie rusek, to...bo po pierwsze- nie wiemy, co by było i NIGDY się tego nie dowiemy. Po drugie- jak sobie gdybasz- to gdyby Churchillowi udał się desant w Grecji, i z jankesami i Polakami zajęli by Polskę- to mieliśmy szanse (np był plan, pochodzący z kręgu żołnierzy NZS- w tej chwili nie pamiętam już- czyj dokładnie) wziąć oprócz Odry ze Szczecinem- Królewiec, a wschodnie granice z 2RP. Tyle, że tak się nie stało- i takie dyskusje przecież do niczego nie prowadzą (choć było to realne)
--

Chiron

Data: 2012-07-29 15:10:18
Autor: u2
�ycie ponad stan
W dniu 2012-07-29 12:54, Pawel Bartkowiak pisze:
Bidzik ma odpowiedziec na hipoteze bez podania przez ciebie dowodow ?

teza jest dowodem, hipoteza postawionym założeniem

Na poparcie nawet hipotezy powinny byc czastkowe dowody, ktore pozwalaja
stawiac hipoteze.

Gdyby nie PRL, to Polska bylaby obecnie 40 lat do przodu.

Zgodnie z twoją logiką, nie podałeś dowodów.

Dowod jest prosty. PRL przestalo istniec, Polska zostala ze zdewastowana
gospodarka. Podobnie jak inne kraje demoludow. A przed wojna n.p. taka
Czechoslowacja byla wysokorozwinietym krajem. My tez nie bylismy na
szarym koncu jak obecnie.

Data: 2012-07-29 20:03:41
Autor: Pawel Bartkowiak
�ycie ponad stan
W dniu 29.07.2012 15:10, u2 pisze:

[...]

Jeszcze raz powtórzę, dajcie RACJI PL pieniądze jakie USA z Watykanem dawała Solidarności a przewrót będzie gwarantowany.

Gdy w GB premier Thatcher (piszę z pamięci p. Idzikowski)  walczyła z strajkami w kopali okazało się Ĺźe byli oni opłacani przez ZSRR. Starjk trwał bardzo długo.

Przenosząc przypowieść na nasz grunt robolowi powoli a raczej osobą decyzyjnym opłacało się strajkować. Pieniądze były. Jeżeli do tego dodamy różnego rodzaju sankcje i embarga to to dopełni całości do zniszczonej gospodarki lat 80.

Zachód zniszczył PRL i blok komunistyczny gospodarczo, później przybył jako zwycięstwa wykupił wszystko za bezcen, i znacząco zadłużył juz III PL.

Zresztą ostatnio spotkałem się z zdaniem (jakiś naukowiec z USA - nazwiska nie pamiętam) że zadłużanie państw to niecny plan instytucji finansowych. Instytucje te żyją tylko i wyłącznie z odsetek od długów - spłacenie długu jest nierealne.

Data: 2012-07-29 20:24:46
Autor: Bogdan Idzikowski
�ycie ponad stan

Użytkownik "Pawel Bartkowiak" <racja.wroclaw@gmail.com> napisał w wiadomości news:jv3tu0$p09$1inews.gazeta.pl...
[...]

Masz całkowitą rację. Polska jak i cały blok komunistyczny, była wiodącą gospodarką na świecie, zagrażając tym samym USA, Niemcom, Anglii i komuś tam jeszcze!
W PRL panował tak wielki dobrobyt, że robotnicy przesyceni dobrami, jakie im zafundował PRL, z nudów organizowali protesty w latach 1956, 1968, 1970 i 1980. Strajki i protesty te miały na celu zwrócenie panującej komunistycznej władzy, że ludzie mają już dość dobrobytu i wolą żyć w nędzy. I dopięli swego.
Acha. Na protesty władze PRL odpowiadały urządzając robotnikom "ścieżki zdrowia", dbając o ich kondycję fizyczną!

ps. srebrniki z USA i innych krajów nie były Polakom potrzebne, bo gotówki mieli tyle, że używali jej jako papieru toaletowego, którego na domiar złego nie można było kupić.

ps. Mogę tak długo i równie jak ty, bezsensownie!

I to byłoby na tyle, piewco gospodarki PRL!

Data: 2012-07-29 20:55:10
Autor: Pawel Bartkowiak
�ycie ponad stan

[...]

gotĂłwki mieli tyle, Ĺźe uĹźywali jej jako papieru toaletowego, ktĂłrego na
domiar złego nie można było kupić.

ps. Mogę tak długo i równie jak ty, bezsensownie!

I to byłoby na tyle, piewco gospodarki PRL!

Nie jestem piewcą tego systemu. Ale każdemu który mówi że wtedy wszystko było be - mówię kategoryczne nie.

Polecam Ci książkę - choć nie wiem czy ją tkniesz bo będziesz sie brzydzil - gen. Jaruzalskiego pt. "30 lat starsi". Autor stara się tam być do bólu obiektywny. Nawet mój kolega z doświadczeniem solidarnościowym i internowaniem powiedzial że trochę zdziwił się że JAruzelski mówi dobrze o kościele i solidarności.

Choć dywagacje tam porwadzone sa na temat stanu wojennego, to pozwala ona spojrzeć oczyma władzy na początek lat 80.

Solidarnosć w swoich załozeniach (21 postulatów) chciała system uzdrowić, a nie go niszczyć. Powiedź mi, co ja - jako osoba z średnią krajową - mam pożytecznego z III RP?

Data: 2012-07-29 21:11:12
Autor: u2
�ycie ponad stan
W dniu 2012-07-29 20:55, Pawel Bartkowiak pisze:
Polecam Ci książkę - choć nie wiem czy ją tkniesz bo będziesz sie
brzydzil - gen. Jaruzalskiego pt. "30 lat starsi".

Lepsza jest ksiazka Gierka "Przerwana dekada".

Data: 2012-07-29 21:10:10
Autor: u2
�ycie ponad stan
W dniu 2012-07-29 20:03, Pawel Bartkowiak pisze:
[...]

Bzdura, kaski ma lewica sporo, a nie moze wygrac zadnych wyborow. Po
prostu w czeciej peloskiej rzadza specsluzby, a nie jakies lewuski.

Data: 2012-07-29 22:36:23
Autor: Pawel Bartkowiak
�ycie ponad stan
W dniu 29.07.2012 21:10, u2 pisze:
[...]

Wyprowadzę Cię z błędu. RACJA PL nie ma żadnych pieniędzy. Gdy Ruch Palikota wniósł projekt ustawy o darowiźnie 1% na rzecz partii politycznych zamiast dotacji z budżetu PSL, SLD , PIS i PO obaliły ten projekt.

Taka ustawa, zmiana, pozwoliła by takim partią jak RACJA, na prawo np. Korwin na zaistnienie na polskiej scenie. Ale dinozaury komuny na to nie pozwalają.

Data: 2012-07-29 23:21:43
Autor: u2
�ycie ponad stan
W dniu 2012-07-29 22:36, Pawel Bartkowiak pisze:
[...]

No i wyszlo szydlo z worka. Ty chcesz pieniedzy na dzialalnosc
podejrzanej stronki. Inni sobie radza i nie narzekaja na brak funduszy.
Ale ty jak rasowy socjalista chcialbys dotacji z mojej kieszeni.

Data: 2012-07-30 19:45:12
Autor: Pawel Bartkowiak
�ycie ponad stan
W dniu 29.07.2012 23:21, u2 pisze:
[...]

Nic z twojej kieszenie nie chce. Zgodnie z projektem ustawy RP możesz ale NIE MUSISZ płacić 1%. DODATKOWO możesz płacić na partie prawicowe, centrowe- jakie chcesz.

Teraz obecnie właśnie płacisz na dinozaurów komuny w formie dofinasowania z budzetu. SLD, PIS, PSL i PO chcą utrzymać status quo - bo wystarczy że przekroczą 3% i od razu kaska leci.

Porównując to do sytuacji RACJI PL, a także innych partii jak PJN, Ziobro (już niedługo), Jurek, Borowski (nie znam nazw ich partii) dofinansowanie sprzyja dinozaurom komuny.

Partia Palikota miała jeden ważny argument. Partia która rokrocznie dostawała by granty od wyborców na przeżycie musiał by po części realizować program wyborczy - z czym dinozaury mają problemy. Jezeli PIS, PO , SLD, PSL a także każda inna partia wypnie się na Ciebie, to w następbym roku nie przekażesz im 1%, albo dasz innym. To po częsci naprawiło by chore państwo.

Data: 2012-07-30 20:18:20
Autor: Bogdan Idzikowski
�ycie ponad stan

Użytkownik "Pawel Bartkowiak" <racja.wroclaw@gmail.com> napisał w wiadomości news:jv6h79$kj8$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jesteś niedoinformowany. Ładujesz wszystkich do jednego wora. Pamiętam jednak, że to PO było przeciwne finansowaniu partii z budżetu.
Najbardziej za finansowaniem i to jak najwyĹźszym jest PiS.

Data: 2012-07-30 20:41:16
Autor: Pawel Bartkowiak
�ycie ponad stan
W dniu 30.07.2012 20:18, Bogdan Idzikowski pisze:

[...]

Nic z twojej kieszenie nie chce. Zgodnie z projektem ustawy RP moĹźesz
[...]

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Sejm-odrzucil-projekt-Ruchu-Palikota-ws-1-podatku-dla-partii,wid,14407920,wiadomosc.html?ticaid=1ee64

Za odrzuceniem projektu opowiedziało się 199 posłów, 49 było przeciw, 185 wstrzymało się od głosu. O odrzucenie projektu w pierwszym czytaniu wnioskowały PiS, SLD i SP. W sejmowej debacie sceptycznie do projektu odniosły się kluby PO i PSL.

a oto inna informacja:
http://www.wykop.pl/link/160666/1-podatku-na-partie-polityczne-tak-samo-jak-na-ngo-zamiast-dotacji-z-budzetu/

Możliwość odpisania 1% podatku na wybraną partię polityczną zamiast dotacji budżetowej - takie rozwiązania proponuje Unia Polityki Realnej. UPR poinformowało Wirtualną Polskę, że według obliczeń tej partii, każdego dnia z budżetu państwa do kas PO i Pis płynie około 100 tys. złotych.

Data: 2012-07-30 20:52:06
Autor: Bogdan Idzikowski
�ycie ponad stan

Użytkownik "Pawel Bartkowiak" <racja.wroclaw@gmail.com> napisał w wiadomości news:jv6kge$in$1inews.gazeta.pl...
[...]

Przeczytaj jeszcze kilka razy to co poprzednio napisałem:

# Pamiętam jednak, że to PO było przeciwne finansowaniu partii z budżetu. Najbardziej za finansowaniem i to jak najwyższym jest PiS. "

Jeśli zrozumiałeś, to czytaj następne zdanie:

Palikot zaproponował finansowanie z budżetu. 1 procent podatku. Z budżetu. Z B U D Ż E T U !!!!!

Nie musisz odpowiadać i dziękować, że zrozumiałeś.

Data: 2012-07-30 21:16:33
Autor: Pawel Bartkowiak
�ycie ponad stan
W dniu 30.07.2012 20:52, Bogdan Idzikowski pisze:

[...]

budĹźetu. Najbardziej za finansowaniem i to jak najwyĹźszym jest PiS. "

Jeśli zrozumiałeś, to czytaj następne zdanie:

Palikot zaproponował finansowanie z budżetu. 1 procent podatku. Z
budĹźetu. Z B U D Ĺť E T U !!!!!

Nie musisz odpowiadać i dziękować, że zrozumiałeś.

Masz racje nie doczytałem dokładnie. Ale masz tu głosowanie dokładne:

Wyniki głosowania

W trakcie głosowania nad odrzuceniem projektu ustawy o zmianie finansowania partii politycznych posłowie zagłosowali:

     Za odrzuceniem - 199 (PO-6; PiS-126; RP-0; PSL-25; SLD-21; SP-19)
     Przeciw odrzuceniu - 49 (PO-8; PiS-0; RP-41; PSL-0; SLD-0; SP-0)
     Wstrzymało się - 185 (PO-183; PiS-0; RP-0; PSL-1; SLD-0; SP-1)
     Nie głosowało - 27 (PO-9; PiS-10; RP-1; PSL-2; SLD-5; SP-0)

Czyli de facto PO przyczyniło się do odrzucenia projektu w 1szym czytaniu - choć ponoć na wybory szli z tym hasłem wyborczym o czym może wskazywać to wystąpienie:

"Adam Kępiński (RP) przywoływał wypowiedzi premiera Donalda Tuska, w których opowiadał się on za wprowadzeniem odpisu podatkowego dla partii. - "Nie ma gorszej korupcji politycznej niż ta, która polega na tym, gdy grupa polityków zmawia się i zmusza podatnika do płacenia haraczu na politykę. Bronicie tego chorego systemu z pazerności finansowej" - grzmiał kto? Donald Tusk. "Mamy ten 1 proc., warto pomyśleć w przyszłości, czy to nie mogłoby być tak, że obywatel decyduje, czy chce finansować partię i jaką. Jestem pierwszy, który by się za tym opowiedział" - przekonywał kto? Donald Tusk - wołał z trybuny sejmowej Kępiński. (źródło podane wcześniej wp.pl)"

http://pl.wikinews.org/wiki/Pos%C5%82owie_odrzucili_projekt_zmiany_ustawy_o_finansowaniu_partii_politycznych

Data: 2012-07-30 21:28:57
Autor: Pawel Bartkowiak
�ycie ponad stan
W dniu 30.07.2012 21:16, Pawel Bartkowiak pisze:
Palikot zaproponował finansowanie z budżetu. 1 procent podatku. Z
budĹźetu. Z B U D Ĺť E T U !!!!!

Dobra, a teraz jak płacisz? W rozwiązaniu RP nie chcesz nie płacisz bo to odpis od PIT. Jeżeli nie zrobisz odpisu to ten 1% trafia do MF.

Data: 2012-07-30 21:55:59
Autor: Bogdan Idzikowski
�ycie ponad stan

Użytkownik "Pawel Bartkowiak" <racja.wroclaw@gmail.com> napisał w wiadomości news:jv6n9s$mip$1inews.gazeta.pl...
[...]

Czy zrobisz czy nie zrobisz odpis to i tak ten 1% znika z twojej kieszeni.

Jeszcze raz:
# Pamiętam jednak, że to PO było przeciwne finansowaniu partii z budżetu. Najbardziej za finansowaniem i to jak najwyższym jest PiS. #

Może jesteś za młody by to pamiętać?

Data: 2012-07-30 22:11:53
Autor: Pawel Bartkowiak
�ycie ponad stan
W dniu 30.07.2012 21:55, Bogdan Idzikowski pisze:
Czy zrobisz czy nie zrobisz odpis to i tak ten 1% znika z twojej kieszeni.

Trafia do budżetu, a nie na konto partii. Koniec z subwencją budżetową
Jeszcze raz:
# Pamiętam jednak, że to PO było przeciwne finansowaniu partii z
budĹźetu. Najbardziej za finansowaniem i to jak najwyĹźszym jest PiS. #

Czyli mówisz że skoro PO wstrzymało się od głosu to chciało przez to powiedzieć że nie chcą 1% bo odpis będzie z PIT. NO naprawdę genialne. Czyli de facto swoją decyzją przyczynili się do pozostawienia status quo z którym walczą. Qwaaaa genialne!

Czyli można powiedzieć że tez jesteś dinozaurem, który tak jak PO jest skostniałe. Uważam, że obecna Polska jest niczym wędrówka żydów do ziemi obiecanej. Pokolenie które poznało co to PRL musi wyginąć - zresztą ja też - aby wejść do ziemi obiecanej jaką będzie prawdziwa Polska.

Może jesteś za młody by to pamiętać?
Uwierz mi, trochę wiosen juz chodzę po tym świecie choć rocznikiem 46 nie jestem.

Data: 2012-07-30 22:14:25
Autor: u2
�ycie ponad stan
W dniu 2012-07-30 22:11, Pawel Bartkowiak pisze:
Może jesteś za młody by to pamiętać?
Uwierz mi, trochę wiosen juz chodzę po tym świecie choć rocznikiem 46
nie jestem.

Czyli rocznik 64.

Data: 2012-07-30 22:34:11
Autor: Pawel Bartkowiak
�ycie ponad stan
W dniu 30.07.2012 22:14, u2 pisze:
[...]

Jak powiedziałem, moje pokolenie musi wyginąć, ale aż tak stary nie jestem.

Data: 2012-07-30 23:09:59
Autor: u2
�ycie ponad stan
W dniu 2012-07-30 22:34, Pawel Bartkowiak pisze:
Czyli rocznik 64.

Jak powiedziałem, moje pokolenie musi wyginąć, ale aż tak stary nie jestem.

Czyli jestes zwykly konus i gwniarz.

Data: 2012-07-30 23:32:09
Autor: Jaskiniowiec
�ycie ponad stan
W dniu 30.07.2012 o 23:09 u2 <u_2@o2.pl> pisze:

Czyli rocznik 64.

Jak powiedziałem, moje pokolenie musi wyginąć, ale aż tak stary nie  jestem.

Czyli jestes zwykly konus i gwniarz.

Jak kazdy, oprocz Bidzika? ;)

--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,  to mówi.

Data: 2012-07-30 23:35:47
Autor: u2
�ycie ponad stan
W dniu 2012-07-30 23:32, Jaskiniowiec pisze:
Czyli jestes zwykly konus i gwniarz.

Jak kazdy, oprocz Bidzika? ;)

-- Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
to mĂłwi.

A kim jest ten stary qrwaiarz i sqrwysyn bidzik ?

Data: 2012-07-30 22:26:05
Autor: Bogdan Idzikowski
�ycie ponad stan

Użytkownik "Pawel Bartkowiak" <racja.wroclaw@gmail.com> napisał w wiadomości news:jv6pqe$5tj$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jednak jesteś młodym szczawikiem. Gdy PO twierdziło, że nie jest potrzebne finansowanie z budżetu, to ty chodziłeś do przedszkola, młokosie.

Data: 2012-07-30 20:23:13
Autor: u2
�ycie ponad stan
W dniu 2012-07-30 19:45, Pawel Bartkowiak pisze:
[...]

Przeczysz poprzedniemu swojemu stwierdzeniu. Ty chcesz dotacji od
obywateli, czyli m.in. ode mnie.

Data: 2012-07-30 20:38:09
Autor: Pawel Bartkowiak
�ycie ponad stan
W dniu 30.07.2012 20:23, u2 pisze:
[...]

Właśnie obecnie dajesz na partię i to niezależnie od ich poglądów i programów (oraz ich realizacji). Z twoich podatków jest dofinansowanie partii.

Data: 2012-07-30 21:44:41
Autor: u2
�ycie ponad stan
W dniu 2012-07-30 20:38, Pawel Bartkowiak pisze:
Przeczysz poprzedniemu swojemu stwierdzeniu. Ty chcesz dotacji od
obywateli, czyli m.in. ode mnie.

Właśnie obecnie dajesz na partię i to niezależnie od ich poglądów i
programĂłw (oraz ich realizacji). Z twoich podatkĂłw jest dofinansowanie
partii.

Mam pelny przeglad na co wydaje swoje pieniadze. Widze niepotrzebna
skladke zdrowotna. Moi rodzice tylko cierpia z powodu niewydolnej
publicznej "sluzby zdrowia".

Data: 2012-07-30 21:57:38
Autor: Pawel Bartkowiak
�ycie ponad stan
W dniu 30.07.2012 21:44, u2 pisze:
  Moi rodzice tylko cierpia z powodu niewydolnej
publicznej "sluzby zdrowia".

jak każdy obywatel na którego nie stać na prywatną służbę zdrowia - czyli jakieś 90% obywateli.

Dlatego dziwi mnie ciągłe głosowanie na PIS, PO, SLD i PSL. A uwalenie projektu RP miało tylko na celu odcięcie możliwości finansowania poza sejmowych partii - czyli konkurencji politycznej.

Dla w/w 4 partii te 90% obywateli jest śmieciami, z których ściąga się tylko podatki, aby nażreć tą nienażartą mordę.

Data: 2012-07-30 22:00:01
Autor: u2
�ycie ponad stan
W dniu 2012-07-30 21:57, Pawel Bartkowiak pisze:
  Moi rodzice tylko cierpia z powodu niewydolnej
publicznej "sluzby zdrowia".

jak każdy obywatel na którego nie stać na prywatną służbę zdrowia -
czyli jakieś 90% obywateli.

Pierdzielisz. Mnie byloby stac na "prywatna sluzbe zdrowia" gdyby nie
zlodziejskie skladki na "publiczna" sluzbe zdrowia.

Data: 2012-07-30 22:24:47
Autor: Pawel Bartkowiak
�ycie ponad stan
W dniu 30.07.2012 22:00, u2 pisze:
[...]

Powiem Ci tak, bo ostatnio mój kolega zafascynował się Korwinem:
- wypłata 4000 pln netto (orientacyjna)
* złobek 950 pln
* kredyt hipoteczny 1400 pln
* paliwo ok. 500 pln
* opłaty ok. 120 (tylko net i kom)
* jedzenie ok. 600 pln (reszta żona - tak jak opłaty za mieszkanie)

koszty opcjonalne:
* naprawa auta
* raty (chociaĹźby na umeblowanie mieszkania)
* przydomowy trawnik
* ciuchy
* ciuchy dziecka
* lekarstwa (przy dziecku to koszmar)

I teraz chcesz mi powiedzieć, że bedzie mnie stało na:
- wizytę u lekarza ok. 100 pln
- dentysta min 200
- badanie specjalistyczne min 500
- badania laboratoryjne min 100
- o operacjach nie mówie bo pewnie będzie z ubezpieczania u prywaciarza

A GDZIE QWAAAAA DRUGIE DZIECKO W IMIĘ POLITYKI PRORODZINNEJ???

Chcę zaznaczyć że są ludzie gorzej ode mnie zarabiający. Przy tej orientacyjnej pensji płacisz jakieś 400pln składki na NFZ.

SYSTEM TRZEBA ZREFORMOWAĆ A NIE NISZCZYĆ!

Data: 2012-07-30 23:07:45
Autor: u2
�ycie ponad stan
W dniu 2012-07-30 22:24, Pawel Bartkowiak pisze:
[...]

Pierdolisz jak niedorozwiniety.

Wizyta u dentysty co pol roku.

Badanie specjalistyczne co rok.

Badania w laboratoiurm co rok.

Operacje bardzo rzadko, co najwyĹźej u osĂłb starszych, jak moi rodzice.

I nie stać ciebie na to ćwoku i matole, jeśli nie zapłacisz składki
zdrowotnej ?

Data: 2012-07-31 20:30:14
Autor: Pawel Bartkowiak
�ycie ponad stan
W dniu 30.07.2012 23:07, u2 pisze:
[...]

Jest głupi matole i tyle Ci tylko powiem. Kończę te dyskusję. Módl się do swojego boga, aby w twojej rodzinie każdy dożył choćby 60. Jeżeli mówię Ci idioto że zarabiam średnią, a jest sporo ludzi którzy zarabiają mniej (jak w moim zakładzie jekieś 300) to jesteś bezdusznym zapatrzonym w siebie prostakiem. Cały Kaczynski z Ciebie wyszedł.

Data: 2012-07-31 20:41:08
Autor: Bogdan Idzikowski
�ycie ponad stan

Użytkownik "Pawel Bartkowiak" <racja.wroclaw@gmail.com> napisał w wiadomości news:jv9881$iq$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie ma to jak komuszek z prawiczkiem prawi sobie komplementy!

Data: 2012-07-31 20:56:55
Autor: u2
�ycie ponad stan
W dniu 2012-07-31 20:30, Pawel Bartkowiak pisze:
[...]

Bajdurzysz czerwony cwoku i matole. Podlicz ile wynosi skladka
zdrowotna, a ile kosztuja wymienione uslugi medyczne.

Ale ty najwyrazniej liczyc nie potrafisz.

Data: 2012-07-30 22:20:26
Autor: Bogdan Idzikowski
�ycie ponad stan

Użytkownik "Pawel Bartkowiak" <racja.wroclaw@gmail.com> napisał w wiadomości news:jv6ovk$1ml$1inews.gazeta.pl...
[...]

A ja byłem w marcu ubiegłego roku w prywatnym szpitalu w Szczecinku na zabiegu koronarografii i nie zapłaciłem ani grosza, bo mam ubezpieczenie! A szpital był rzeczywiście z XXI wieku.
I co powiesz na to?

Data: 2012-07-30 22:40:00
Autor: Pawel Bartkowiak
�ycie ponad stan
W dniu 30.07.2012 22:20, Bogdan Idzikowski pisze:
ja byłem w marcu ubiegłego roku w prywatnym szpitalu w Szczecinku na
zabiegu koronarografii i nie zapłaciłem ani grosza, bo mam
ubezpieczenie! A szpital był rzeczywiście z XXI wieku.
I co powiesz na to?

Odpowiem Ci tak:
Teściu mojego kumpla miał guza w mózgu. Po operacji poszedł na chemie. Aby być leczonym najnowszym lekiem musiał pisać podanie do ordynatora o przydzielenie go do grupy z tym lekiem. Pula NFZ skończyła się.

Koszt miesięcznego leczenia to ok. 10tys złotych.

Jeżeli szpital sie zgadza to automatycznie się zadłuża. Powiedzmy ze publiczny szpital ma takich przypadków 20 miesięcznie. To daje kwotę 200tys miesięcznie. Roczne zadlużenie szpitala to 24mln złotych (odsetek nie liczę)

SYSTEM TRZEBA ZREFORMOWAĆ - Tusk i inne takie tam jak Kaczyński i Miller nie rozumieją tego. Oni leczą sie w szpitalach MSWiA.

Data: 2012-07-30 23:40:12
Autor: Bogdan Idzikowski
�ycie ponad stan

Użytkownik "Pawel Bartkowiak" <racja.wroclaw@gmail.com> napisał w wiadomości news:jv6rf9$fee$1inews.gazeta.pl...
[...]

To ci powiem tak: chcesz mieć lepszą ochronę zdrowia? Płać składkę zdrowotną w wysokości 14-15% a nie 9%. Minimalna składka zdrowotna, by ochrona zdrowia działała jako tako wynosi 11%.

I tu nie widzę pola do żadnej dyskusji.

NFZ tak jak Salomon - z pustego nie naleje. Proste jak drut.

Data: 2012-07-30 23:56:41
Autor: Jaskiniowiec
�ycie ponad stan
NFZ tak jak Salomon - z pustego nie naleje. Proste jak drut.

Salomon byl jeden, a darmozjadow w NFZ jest od olery...

--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,  to mówi.

Data: 2012-07-31 13:21:58
Autor: Lord Donald
�ycie ponad stan
W dniu 29.07.2012 20:03, Pawel Bartkowiak pisze:
[...]

strajkami w kopali okazało się że byli oni opłacani przez ZSRR. Starjk
[...]

Zachód zniszczył tylko kilka krajów uznanych za satelity do wycięcia, dla komunizmu nie było sensu trzymać tych krajów skoro dominujące nastroje społeczne były anty socjalistyczne, gdzie zachód wygrał wojnę propagandową. Z resztą przemysł i poziom wykształcenia społeczeństwa bloku wschodniego dojrzał i stał się gotowy na konfrontację z gospodarką zachodnią, która dzięki scentralizowanej bankowości mogła funkcjonować jedynie w szczelnej izolacji od gospodarki zewnętrznej. Już wtedy był do przewidzenia obecny kryzys, były komunikaty przewidujące powstałe bieżące czasy na podstawie tamtej gospodarki bankowej. W tamtych czasach kraje, które zdecydowały się na zmianę ustroju z wschodniego na zachodni, jak Polska, itp... były zmuszone cichą umową do zniszczenia swojej gospodarki i cofnięcia się w rozwoju, aby nie zaszkodzić gospodarce zachodniej, reformy Balcerowicza wcale nie były niewypałem ale zamierzonym celem, z resztą dalej taką politykę kontynuuje PO, chociaż już chyba zachód tego nie wymaga, za tak zwane odzyskanie wolności, z resztą sam leży bo przeliczył się w swojej strategi. Kontynuowanie polityki żelaznej kurtyny było już nie na rękę dla wschodu, embarga i izolacja gospodarcza sprzyjała jedynie gospodarce zachodniej. Zachód po przejęciu kilku krajów był pewien że runie cała gospodarka zachodnie i ulegnie ich przejęciu i kontroli, co się nie stało, dzięki temu wschód zastosował tak zwany wojenny fortel, upadek żelaznej kurtyny postawił zachód w złej sytuacji, nie można już wprowadzić embarga aby chronić swoją gospodarkę przed napływem obcego towaru z krajów wschodnich i wypływu dewiz z nieszczelnego zachodniego systemu bankowego, jakie kol wiek próby przywrócenia poprzedniej sytuacji przez kraje zachodnie, różnego rodzaju próby militarnej prowokacji, w formie rozgłaszania pogłosek o budowie, jakich kol wiek instalacji militarnych w formie tarcz antyrakietowych, itp... na których i tak już nie stać zachodu, są ignorowane przez wschód, nie pozwala to przywrócić konfliktu i ponownie uszczelnić granic. Stąd ten kryzys z którego nie mamy szans wyjść, gospodarka wschodnia kontroluje już zasoby i w pełni pokrywa popyt na zachodzie, zadaniem zachodniej gospodarki jest dostarczenie środków finansowych swojemu społeczeństwu aby ten mógł nabyć towar wyprodukowany na wschodzie, co z powodu upadłej produkcji i wyczerpaniu złóż na zachodzie jest możliwe jedynie poprzez powielanie środków za pomocą kredytów bankowych, jednak nie daje gwarancji, że powielone środki powrócą do tego samego systemu bankowego ale powodu różnic dewizowych pozostaną w wschodnim systemie. Zachód szczyci się, że zwyciężył propagandową bitwę ze wschodem, ale wyłożył się całkowicie w konfrontacji gospodarczej. Tak że z ogłoszeniem upadku bloku wschodniego musimy jeszcze poczekać, można do tego wrócić jak uporamy się z zapaścią gospodarczą pieszczotliwie zwaną kryzysem, a sytuacja coraz gorzej wygląda.

Data: 2012-07-31 13:42:52
Autor: Jaskiniowiec
�ycie ponad stan
W dniu 31.07.2012 o 13:21 Lord Donald <lord_donald@sejm.pl> pisze:

[...]

Ten "wschod" to wg Ciebie co? Polska itp Europa Srodkowo-Wschodnia? Rosja?  Chiny?

Poza tym, najwiecej na tym kryzysie zyskaly wlasnie banki i to te  najwieksze. W normalnym systemie, ten co przeszacowal, ten bankrutuje, by  na jego miejsce mogly powstac nowe byty. Co sie robi obecnie? "Ratuje" sie  bankrutow (szkoda, ze jak moja firemka przez skurwiala polityke  skurwysynow ma problemy fin. to czy mam, czy nie mam, musze zaplacic  haracz: VAT i ZUS).  Obecnie nie ma panstw jako takich. Teraz sa  korporacje, ktore kupuja sobie rzady. Idealnie obrazuje to nasze rzady,  ktore od 23 lat, niezaleznie od opcji, sprzedaja sie temu, kto odpowiednio  podsypie kasą, a jak na dany moment nie ma oferenta, to kradna dla siebie.

--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,  to mówi.

Data: 2012-07-31 14:27:26
Autor: Lord Donald
�ycie ponad stan

Ten "wschod" to wg Ciebie co? Polska itp Europa Srodkowo-Wschodnia?
Rosja? Chiny?

Tak zwane komuchy, itp... Rosja, Chiny.

Poza tym, najwiecej na tym kryzysie zyskaly wlasnie banki i to te
najwieksze. W normalnym systemie, ten co przeszacowal, ten bankrutuje,
by na jego miejsce mogly powstac nowe byty.

Nie piszę kto zyskał, tylko kto stracił, to oczywiste, że ten kto produkuje pieniądze przerwa każdy reżim, padło społeczeństwo.

[...]

No widzisz tak wygląda kryzys i nędza, jakbyś się nie starał to i tak rozjadą, ci co trzymają władzę oni muszą przetrwać, oni raczej kryzysu nie doznają choć będą się kurczyć aż zostanie z ich garstka, a na kupowanie rządów i wyborców pozwala ten system w którego wdepnęliśmy, za PRL za takie praktyki można było odwiedzić gułag lub sybir, no ale teraz to norma, chroni się oszustów, nęka obywateli, z resztą nawet tego się zachód nie wstydzi, tylko próbuje te prawo forsować do krajów wschodnich, jak ostatnie wtrącanie się w sprawy Ukrainy. VAT za PRL nie było, ZUS służył ludziom, nikt nie liczył emerytów i rencistów, system działał i miał się dobrze, a zakłady prywatne i osoby, które wzbogacały gospodarkę PRL także mieli się dobrze, pamiętamy do dziś "Bogatych Prywaciarzy", którymi były drobne firmy a nie mafijne korporacje, drobnych kasiastych rolników, kontrola była większa ale tych co pracowali uczciwie doceniano, płaczą dzisiaj tylko oszuści którzy wpadli na tym jak próbowali się wzbogacić oszukując społeczeństwo i za tamtych czasów za to odpowiedzieli. Wtedy podatek służył ludziom na społeczne cele, teraz to jest haracz, aby korporacje nie musiały sponsorować rządów które służą ich celom, przy okazji rujnują drobną konkurencję. po prostu jak na demokrację przystało robią nas w ciula za nasze pieniądze.

To po latach 80 rozpoczęto doprowadzanie kraju do upadku i ruiny aby przekonać nas do gospodarki zachodniej, mimo wygranej zachodu tego nie zaprzestano, bo taka była umowa, żadnej konkurencji z krajów postkomunistycznych. Spodziewano się, że padnie cały wschód i da przejąć nad sobą kontrolę, co nie doprowadzi do zalewu rynków zachodnich konkurencyjnie cenowo produktami i surowcami, jednak tak się nie stało, w tym przypadku jedna gospodarek musiała runąć, a więc zgodnie z gospodarką rynkową padła ta, która nie wytrzymała konkurencji, z tond ten kryzys, padł przemysł, kurczą się banki, które jedynie produkują pieniądze aby do finansować wschodnią gospodarkę. Europa zachodnia i USA zaryzykowali i przegrali sprawę, my przy okazji wdepnęliśmy w te g..., tylko patrzeć jak wszystkich rozkłada ta sytuacja.

Data: 2012-07-31 15:04:47
Autor: Bogdan Idzikowski
�ycie ponad stan

Użytkownik "Lord Donald" <lord_donald@sejm.pl> napisał w wiadomości news:jv8ivg$7vq$1inews.gazeta.pl...

Silniejszy zawsze wygra, a słabszych zeżrą psy. Szczególnie komuszków i lewicowców. Marny twój koniec.

Data: 2012-07-31 12:27:57
Autor: Lord Donald
�ycie ponad stan
[...]

Porównaj sobie RP przedwojenną do PRL, okresu wielkiego głodu i zapaści gospodarczej do PRL-owskiego rozwoju, gdzie byle wioska została uprzemysłowiona, byle chłop wykształcony. Pomyśl sobie gdzie byśmy byli po dewastacji przedwojennej nędzy przez wojnę gdyby nie PRL, bo najpewniej ubrani w worki po ziemniakach w oświeconym stanie debilizmu i braku wykształcenia, kierowani przez jedyna słuszną czarną bandę przewodników narody, opętani jedynym świętym celem, zajmowali byśmy się jedynie jedynym najważniejszym problemem narodu, jak zagarnąć Ukrainę i Litwę do Polski i jak dopierdolić czerwonym diabłom. Z reszta za czasów obecnej RP w galopującym tempie zbliżamy się do takiego stanu, jakby nie środki wypracowane za czasów PRL, zapewne już byśmy ten stan osiągnęli, no ale skoro jest co prywatyzować to nasza agonia potrwa trochę dłużej.

Data: 2012-07-31 13:37:21
Autor: Bogdan Idzikowski
�ycie ponad stan

Użytkownik "Lord Donald" <lord_donald@sejm.pl> napisał w wiadomości news:jv8bvf$ien$1inews.gazeta.pl...
[...]

Całe szczęście, że chuj strzelił PRL i piewców PRL. Ciebie uważam za nieszkodliwego pajaca. Popajacujesz i tyle twojego.

Data: 2012-07-31 22:38:44
Autor: Pawel Bartkowiak
�ycie ponad stan
W dniu 31.07.2012 12:27, Lord Donald pisze:
[...]

Do ludzi nie trafiają te argumenty.... skoro sam Tusk i Kaczyński powiedzieli że za PRL wszystko było be to tak jest. Jezeli ksiądz na koledzie i na kazaniu mówi że było be - to na pewno tak było.

Rozwala mnie to że to "be" powtarzają ludzie którzy dzięki PRL zdobyli wykształcenie - inaczej byli by analfabetami.

Także nie ma sensu. Dla nich wszystko było be, teraz jest super bo jest donek i kaczor - to jest teraz na topie.

Data: 2012-07-31 22:57:33
Autor: u2
�ycie ponad stan
W dniu 2012-07-31 22:38, Pawel Bartkowiak pisze:
Do ludzi nie trafiają te argumenty.... skoro sam Tusk i Kaczyński
powiedzieli że za PRL wszystko było be to tak jest. Jezeli ksiądz na
koledzie i na kazaniu mówi że było be - to na pewno tak było.

Pierdzielisz, nigdy nie przyjmowales ksiedza po koledzie.

No i nie slyszalem, aby Kaczynski potepial n.p. Gierka. Slyszalem, ze go
chwalil i przeciwstawial dla Tuska.

A kiedy Tusk mowil cus o PRL-u ?

Data: 2012-08-01 00:14:51
Autor: Chiron
�ycie ponad stan

Użytkownik "Pawel Bartkowiak" <racja.wroclaw@gmail.com> napisał w wiadomości news:jv9fon$def$1inews.gazeta.pl...
Rozwala mnie to że to "be" powtarzają ludzie którzy dzięki PRL zdobyli wykształcenie - inaczej byli by analfabetami.

ŁŻESZ. Tego nie wiemy i nigdy się nie dowiemy, czy bez PRLu ci ludzie by się wykształcicli. Ba! Jesli Polska utrzymała by chociaż taki status wśród krajów europejskich, jak przed wojną- to można przypuszczać, że edukacja byłaby u nas powszechna.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-08-01 17:12:33
Autor: u2
�ycie ponad stan
W dniu 2012-08-01 00:14, Chiron pisze:

[...]

No i mielibysmy n.p. swietnych matematykow jak przed wojna :-)

Data: 2012-07-29 20:19:13
Autor: Anatol
ycie ponad stan

Użytkownik "Pawel Bartkowiak" <racja.wroclaw@gmail.com> napisał w wiadomości news:jv2r1n$jci$1inews.gazeta.pl...

"Gdyby w latach 80 całe fabryki w Niemczech stały i strajkowały za pieniądze USA to RFN wyglądały by jak Polska."

Tzn. mięso na kartki, 20 stopień zasilania, brak autostrad, 20-30 lat czekania na mieszkanie czy telefon, kilka lat czekania na zapłacony w 100% samochód, kolejki po papier toaletowy ? W PRL akurat PGRy, poczta i elektrownie nie strajkowały.

Bez przesady w prywatnych przedsiębiorstwach strajki szkodzą tylko strajkującym - zawsze znajdzie się krajowy lub zagraniczny konkurent który chętnie przejmie rynek zbytu.

Anatol

Data: 2012-07-29 20:31:40
Autor: Bogdan Idzikowski
ycie ponad stan

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:jv3ur3$vha$1node2.news.atman.pl...

[...]

Przed laty obserwowałem strajk metalowców w Niemczech. Chcieli podwyżki 7%, po miesiącu pracodawcy chcieli dać 5% podwyżki. Strajkowano dalej. Po 2 miesiącach związki zawodowe zgodziły się na te 5%. Pracodawcy odpowiedzieli, że podwyżka jest niemożliwa, bo te 5% przez strajki szlag trafił. Strajkujący powrócili do pracy z zerowym wynikiem.

Data: 2012-07-29 21:15:23
Autor: u2
ycie ponad stan
W dniu 2012-07-29 20:19, Anatol pisze:
Tzn. mięso na kartki, 20 stopień zasilania, brak autostrad, 20-30 lat
czekania na mieszkanie czy telefon, kilka lat czekania na zapłacony w
100% samochód, kolejki po papier toaletowy

Akurat szkoda, ze autostrad wtedy nie wybudowano. Reszta sie zgadza.

Data: 2012-07-29 21:49:45
Autor: Chiron
ycie ponad stan
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:50158bcd$0$1314$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie- nieprawda. Często jeżdżę tą autostradą. Bez ironii- jedyna potrzebna naszej gospodarce. No tylko szkoda, że to tylko 21 km.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-07-29 21:55:48
Autor: Jaskiniowiec
ycie ponad stan
W dniu 29.07.2012 o 21:49 Chiron <iluminat.eleuzis@gmail.com> pisze:

Akurat szkoda, ze autostrad wtedy nie wybudowano. Reszta sie zgadza.

Nie- nieprawda. Często jeżdżę tą autostradą. Bez ironii- jedyna  potrzebna naszej gospodarce. No tylko szkoda, że to tylko 21 km.

A to przypadkiem nie ta, co ją Niemcy podczas wojny zaczeli budowac? ;)

--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,  to mówi.

Data: 2012-07-29 22:04:28
Autor: Chiron
ycie ponad stan

Użytkownik "Jaskiniowiec" <jaskinia@pl.pl> napisał w wiadomości news:op.wh74baplrdzrruhp.opteris.pl...
[...]

Wcale nie przypadkiem nie ta

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-07-29 23:24:02
Autor: u2
ycie ponad stan
W dniu 2012-07-29 21:49, Chiron pisze:
Akurat szkoda, ze autostrad wtedy nie wybudowano. Reszta sie zgadza.

Nie- nieprawda. Często jeżdżę tą autostradą. Bez ironii- jedyna
potrzebna naszej gospodarce. No tylko szkoda, że to tylko 21 km.

21 km ? Toz to smiech na sali. Wybudowano ekspresowke z Warszawy do
Katowic i to oczywiscie byla znakomita inwestycja. Obecne
pseudo-autostrady nie dorownuja tej t.zw. gierkowce.

Data: 2012-07-29 23:44:53
Autor: Chiron
ycie ponad stan
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:5015a9f4$0$26684$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Oczywiście- śmiech. Takie to były czasy. Wszystko na pokaz,  dla picu. Tyle, że teraz nie inaczej

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-07-31 21:35:43
Autor: Anatol
ycie ponad stan

[...]

To była kolizyjna droga z wyjazdami z poseji, pól id. czyli po prostu dwujezdniowa DK a nie bezkolizyjna S. Dostosowanie jej do standardu S albo A oznacza wybudowanie bezkolizyjnych węzłów i wiaduktów drogowych, sieci równoległych dróg serwisowych i lokalnych dla odciętych posesji i pól, ogrodzeń, ekranów dźwiękochłonnych przejazdów dla rolników i przejść dla zwierząt na rozdzuleonych ternach rolniczych i przyrodniczych.

Anatol

Data: 2012-07-31 22:35:53
Autor: u2
ycie ponad stan
W dniu 2012-07-31 21:35, Anatol pisze:
[...]

Posluchaj lepiej co mowia kierowcy korzystajacy z polskich drog.
Gierkowka jest lepsza od nowobudowanych autostrad. Pod kazdym wzgledem.
Chodzi o komfort jazdy, koszty jazdy i rozjazdy.

Data: 2012-07-31 23:11:28
Autor: Jaskiniowiec
ycie ponad stan
W dniu 31.07.2012 o 22:35 u2 <u_2@o2.pl> pisze:

[...]

Niestety, od jakiegos czasu "gierkowke" chce sie obrzydzic Polakom, bo  naszpikowano ją fotoradarami, jak "dobra kasze skwarkami" :(

--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,  to mówi.

Data: 2012-07-29 23:16:33
Autor: Trybun
ycie ponad stan
[...]

Ile ty zjadasz tego mięsa? Po co w 80tych latach w kraju potrzebne komu były autostrady? Ludzie mieszkali pod mostami w oczekiwaniu na owe mieszkania itditp.?

I pytanie było dość proste - gdyby w RFN stanęły wszystkie fabryki na czas odpowiedni dla rebelii solidarnościowej w PRLu to Niemcy nie odczuli by tego na własnej skórze?

Data: 2012-07-30 23:06:24
Autor: Anatol
ycie ponad stan

Użytkownik "Trybun" <rg@yachoo.com> napisał w wiadomości news:jv499c$a5b$1node1.news.atman.pl...

Ile ty zjadasz tego mięsa?

Na szczęście teraz nie muszą liczyć.

Po co w 80tych latach w kraju potrzebne komu były autostrady?

Skoro nie były potrzebne w latach 80-tych  to po co Niemcy je budowali ?

> Ludzie mieszkali pod mostami w oczekiwaniu na owe
mieszkania itditp.?

Albo u rodziców i dziadkó albo w hotelach robotniczych które teraz służą za noclegownie dla bezdomnych.

I pytanie było dość proste - gdyby w RFN stanęły wszystkie fabryki na czas odpowiedni dla rebelii solidarnościowej w PRLu to Niemcy nie odczuli by tego na własnej skórze?

A po co miały stawać wszystkie fabryki ? Przecież były dostępne wolne wybory, półki w sklepach były pełne a płace zróznicowane wg wydajnosci pracowników i rentownosci przedsiebiorstw a nie wszędzie identyczne zgodnie z urządową tabelą wynagrodzeń. Poza tym każdy mógł założyć legalnie własną działalność gospodarczą.

Anatol

Data: 2012-07-30 23:30:59
Autor: Jaskiniowiec
ycie ponad stan
W dniu 30.07.2012 o 23:06 Anatol <c355@usuntowp.pl> pisze:

Ile ty zjadasz tego mięsa?

Na szczęście teraz nie muszą liczyć.

Po co w 80tych latach w kraju potrzebne komu były autostrady?

Skoro nie były potrzebne w latach 80-tych  to po co Niemcy je budowali ?

Bo oni mieli VW, Audi, BMW, Daimler-Mercedes itd, a u nas bylo FSO i FSM..
Po co "maluchom" i Polonezom autostrada, skoro jedno i drugie przy 80km/h  juz trzeslo i strach bylo dalej naciskac pedal gazu? ;) Nawet obecnie,  autostrady sa srednio w PL potrzebne, bo wiekszosc aut w PL to sprowadzone  z Zachodu szroty z demobilu. Rozpedzilbys sie takim do 120km/h? :)

 > Ludzie mieszkali pod mostami w oczekiwaniu na owe
mieszkania itditp.?

Albo u rodziców i dziadkó albo w hotelach robotniczych które teraz służą  za noclegownie dla bezdomnych.
A tu bys sie zdziwil, bo niektore w obecnych czasach przezywaja swoj  renesans ze wzgledu na niska cene.
Szkoda tylko, ze jest ich coraz mniej... Na ich miejsce wchodza te  wstretne kapitalisty z takim samym obskurnym standardem, aczkolwiek ceny z  kosmosu.

[...]

Pod koniec komuny, tez mozna bylo zalozyc dz. gosp. i mniej bylo strachu,  biegania, obostrzen, zakazow, nakazow, licencji i innych debilizmow niz  obecnie. Z reszta, nawet za Gomulki na upatego mozna bylo miec swoj  warsztat, aczkolwiek przypomnij sobie jak wtedy spoleczenstwo postrzegalo  badylarzy i tego typu "kapitalistow".

--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,  to mówi.

Data: 2012-07-30 23:38:30
Autor: u2
ycie ponad stan
W dniu 2012-07-30 23:30, Jaskiniowiec pisze:
Po co "maluchom" i Polonezom autostrada, skoro jedno i drugie przy
80km/h juz trzeslo i strach bylo dalej naciskac pedal gazu?

Polonezem spokojnie wyciskalem 150 km/h na trasie Augustow - Łomza w
deszczu.

Co prawda 5 kradzionych zachodnich aut mnie wyprzedziło kiedy wracałem z
Lomzy do Augustowa. W latach 90-tych ub. wieku.

Data: 2012-07-30 23:41:26
Autor: u2
ycie ponad stan
W dniu 2012-07-30 23:38, u2 pisze:
[...]

Oczywiscie podczas ulewnego deszczu.

Data: 2012-07-30 23:54:24
Autor: Jaskiniowiec
ycie ponad stan
W dniu 30.07.2012 o 23:42 u2 <u_2@o2.pl> pisze:

[...]

Ktory mial silnik... Rover-a? ;)

Poza tym, nie twierdze, ze sie nie da. Takim zawsze polecam spisac  testament, bo po co pozniej rodzina ma sie handryczyc miedzy soba ;)

Zwaz tez, ze w latach 80-ych, a nawet 90-ych, szczytem bylo posiadanie  fiacika ;)
--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,  to mówi.

Data: 2012-07-30 23:57:40
Autor: u2
ycie ponad stan
W dniu 2012-07-30 23:54, Jaskiniowiec pisze:
Polonezem Caro.

Ktory mial silnik... Rover-a? ;)

Zwykly benzyniak 1,5 litra.

Data: 2012-07-30 23:47:47
Autor: Bogdan Idzikowski
ycie ponad stan

Użytkownik "Jaskiniowiec" <jaskinia@pl.pl> napisał w wiadomości news:op.wh93dxcdrdzrruhp.opteris.pl...
[...]

Nie pie***dol głupot. Miałem tzw. "prywatkę" przez całe lata 80- te i wiem jak było. O tamych czasach to wiesz tyle, co eunch o bzykaniu.

Data: 2012-07-31 00:01:56
Autor: Jaskiniowiec
ycie ponad stan
W dniu 30.07.2012 o 23:47 Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl> pisze:

Nie pie***dol głupot. Miałem tzw. "prywatkę" przez całe lata 80- te i  wiem jak było. O tamych czasach to wiesz tyle, co eunch o bzykaniu.

A czego ty nie miales?
I zdziwilbys sie, jakby cie ten eunuch zawstydzil.

--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,  to mówi.

Data: 2012-07-31 08:35:55
Autor: Bogdan Idzikowski
ycie ponad stan

Użytkownik "Jaskiniowiec" <jaskinia@pl.pl> napisał w wiadomości news:op.wh94tirordzrruhp.opteris.pl...
[...]

===================================

Brakiem męskości? Z pewnością nie!
Synuś! Nie porównuj się gołowąsie do dorosłego człowieka.

Data: 2012-07-31 11:53:33
Autor: Chiron
ycie ponad stan

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:50177cce$0$1211$65785112news.neostrada.pl...

Brakiem męskości? Z pewnością nie!
Synuś! Nie porównuj się gołowąsie do dorosłego człowieka.

Chyba już zapomniałeś, że w tej dziedzinie, że się tak wyrażę- największe sukcesy mają młodzi:-)

--

Chiron

Data: 2012-07-31 13:17:14
Autor: Bogdan Idzikowski
ycie ponad stan

Użytkownik "Chiron" <iluminat.eleuzis@gmail.com> napisał w wiadomości news:jv89uu$7j4$1node1.news.atman.pl...

[...]

Dlaczego manipulujesz? Chcesz mieć rację za wszelką cenę?

Data: 2012-07-31 13:32:51
Autor: Chiron
ycie ponad stan
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:5017bebd$0$26695$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Tak, masz rację:-)

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-07-31 13:39:52
Autor: Bogdan Idzikowski
ycie ponad stan

Użytkownik "Chiron" <iluminat.eleuzis@gmail.com> napisał w wiadomości news:jv8fp2$dbc$1node1.news.atman.pl...
[...]

Immanentna cecha niedorozwojów.
Pobłażam ci, może z wiekiem wyjdziesz z tego.

Data: 2012-07-31 14:05:23
Autor: Chiron
ycie ponad stan
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:5017c40a$0$1314$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Immanentną cechą niedorozwoju jest próba narzucenia innym swojego zdania z poziomu autorytetu wspartego jedynym argumentem: "jestem starszy. dużo starszy" Nie dziw się, że robię sobie w końcu z tego jaja.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-07-31 14:56:11
Autor: Bogdan Idzikowski
ycie ponad stan

Użytkownik "Chiron" <iluminat.eleuzis@gmail.com> napisał w wiadomości news:jv8hm2$f6s$1node1.news.atman.pl...
[...]

Żyjesz w ułudzie!
Immanentna cecha niedorozwojów.

Data: 2012-07-31 17:46:28
Autor: Chiron
ycie ponad stan
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:5017d5ee$0$1308$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Podziwaim- pieprzysz takie androny i jednocześnie sprawiasz wrażenie, jakbyś głosił jakieś prawdy objawione. No ale oczywiście- masz rację
:-))))

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2012-07-31 21:26:16
Autor: Anatol
ycie ponad stan

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Gdyby  Niemczech "całe fabryki" strajkowały to w latach 80-tych Niemcy nie mieliby przecież VW, Audi, BMW I Mercedesów tak jak to było w Polsce z wpodu strajkowania "całych fabryk".

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Są jeszcze turyści i TIRy.

Anatol

Data: 2012-07-31 22:15:49
Autor: Jaskiniowiec
ycie ponad stan
W dniu 31.07.2012 o 21:26 Anatol <c355@usuntowp.pl> pisze:

[...]

Zwlaszcza, ze TIRy omijaja autostrady, bo to kosztuje w kraju "códuw i  nadzieji" ;)

Z reszta, w tamtych czasach po to elektryfikowano kolej (jako jeden z  nielicznych krajow na swiecie, mamy w calym kraju elektryczne  linie[1][2]), by nie trzeba bylo rozjezdzac drog...

1) Tak, kolej zelektryfikowano za komuny... Teraz kolej doprowadza sie do  ruiny, by bulic za jazde po pekajacych autostradach (czyt. placic haracz,  zeby to sie w chociaz w czesci zwrocilo).Zapoczatkowano to za AWS.  Nastepnie SLD podzielilo na pierdyliard spolek i spoleczek. Pozniej  przyjszlo PiS i zrobilo najgorszy debilizm, czyli zapoczatkowalo  wydzielenie z PKP i przekazanie przewozow regionalnych samorzadom, nie  przekazujac przy tym majątku, a jedynie dlugi.

2) Do dzisiaj szczytem techniki w PL jest CMK, ktora bardziej miala sluzyc  do przewozu wegla...

Data: 2012-07-31 22:45:09
Autor: u2
ycie ponad stan
W dniu 2012-07-31 22:15, Jaskiniowiec pisze:
[...]

Pierdzielisz. Utworzono Przewozy Regionalne w 2008 roku. Za wadliwe
przeprowadzenie wydzielenia spółki odpowiada więc pełomafia.

Zreszta czego tylko sie tknela w nie tylko w tamtym roku pelomafia to
byl niewypal. Dla mnie szczególnie bolesna byla likwidacja ZNTK w Łapach
przez pełomafię.

Z reszta twojego wywodu sie zgadzam.

Data: 2012-07-31 23:16:11
Autor: Jaskiniowiec
ycie ponad stan
W dniu 31.07.2012 o 22:45 u2 <u_2@o2.pl> pisze:

[...]

Owszem, ale gdy pełomafia przyszla, miala to w spadku po PiS (aczkolwiek  nie sprzeciwiala sie temu, bo wspolnie z PiS glosowala za tym). Serio,  poczytaj...

Zapytaj np. na rynek-kolejowy.pl - tam od olery mikoli, ktorzy siedza w  tym temacie, to Ci wytlumacza.

Data: 2012-07-31 23:38:31
Autor: u2
ycie ponad stan
W dniu 2012-07-31 23:16, Jaskiniowiec pisze:
[...]

Wiele dobrych ustaw pełomafia sknociła, niektóre wręcz ukróciła. Wiem
coś o tym. Tak więc zwalanie win pełomafii na PiS nie przejdzie.

Obecnie produkcja bubli prawnych idzie pełną parą. Bronek de Bul
podpisał już ponad 400 bubli. Wiem coś o tym.

Data: 2012-08-01 01:54:40
Autor: Jaskiniowiec
ycie ponad stan
W dniu 31.07.2012 o 23:38 u2 <u_2@o2.pl> pisze:

[...]

Mnie w tej sprawie nie obchodza inne buble, byle wybielic pisuar i  pokazac, jaka to peło we wszystkim zjebana, czego sie tylko dotknie. Obu  mafiom zalezalo na udupieniu kolei i przyszlej prywatyzacji PKP InterCity,  wiec to zrobili. Ze pisuarom sie to nie udalo, bo wczesniej rozpisali nowe  wybory i pełomafia musiala dziela dokonczyc... Coz...

Te dwie mafie sa tak niewinne, jak sycylijskie...

Poza tym, rozjebywanie tego kraju zaczeto ho ho ho i troche temu, wiec  zwalanie wszystkiego tylko na karb pełomafii jest nie na miejscu.

Argument, jakoby pisuar rzadzil krotko tez do mnie nie trafia. Jak na  razie to tylko popierduja i zatruwaja powietrze. Byli u wladzy, mogli  stawiac przed Trybunalem Stanu zlodziei. Gowno zrobili, to i smierdzi... A  sraja na rowni z pełomafią od czasow KLD, PC, ZChN, UW, AWS i innych  gownianych tworow , wiec fetor coraz wiekszy...

Czasem trzeba spojzec krytycznie tez na swoj kibel, a nie tylko obwachiwac  cudze...

A jak juz sie dostrzeze u siebie obsrany mur, to warto wziac mopa i  sprzatnac (czyt. walnac sie w piers, przeprosic za obsrancow, przy  najblizszej okazji zjebac tych na ktorych sie glosowalo, by mieli  swiadomosc, ze do wlasnego gniazda sie nie sra - tym gniazdem jest  _wspolny_ kraj), a nie krytykowac innych, ze maja obsrana deske klozetowa  a u siebie widziec samo bielmo.

Zeby nie bylo, jedno i drugie (to trzecie, czwarte i piate tez) to kupa  gowna i nie wiem czy jest na swiecie taki gownowoz, ktory by to szambo  wyciagnal.

--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,  to mówi.

Data: 2012-08-01 17:14:30
Autor: u2
ycie ponad stan
W dniu 2012-08-01 01:54, Jaskiniowiec pisze:
[...]

Pierdzielisz jak potluczony. PiS rozwiazal swoja watpliwa koalicje z
Endriu i wesolym Romkiem z powodu afery gruntowej.

Pelomafia nie zwaza na takie afery i kradnie w najlepsze.

Data: 2012-08-01 17:47:58
Autor: Jaskiniowiec
ycie ponad stan
W dniu 01.08.2012 o 17:14 u2 <u_2@o2.pl> pisze:

[...]

Pewny jestes, ze to nie byly ustawki? Ja pamietam, ze chcieli miec wladze  absolutna (po tym, jak pozarli Samoobrone i LPR), a PO zrobilo im psikusa  wygrywajac...

Endrju nie zyje... Jakims dziwnym trafem, w tym kraju wieszaja sie ci, co  cos wiedza...

Pelomafia nie zwaza na takie afery i kradnie w najlepsze.

Bierze przyklad od swoich poprzednikow?

Pamietaj, reka reke myje, bo w przeciwnym wypaku, musieliby sie wieszac  wzajemnie, niejednokrotnie za wspolne przekrety. Gdyby w calej tej pseudo  klasie politycznej byly uczciwe osoby, to Trybunal Stanu zostalby uzyty  jak nalezy. A na razie to mamy sranie przez wszystkich i przysypywanie  piaskiem gowna konkurentow politycznych po to, zeby i oni przysypali Wasze  gowno, jakby zaczelo smierdziec.

Jeszcze raz napisze - gowno zrobili (zeby zaczelo byc normalniej). A  obsrancow nie traktuje powaznie...
Popierdywanie przez PiS ciagle w tym samym tonie jest juz nudne.

Jakby tak wywlec afery, jakie byly od czasow AWS/UW to by i PiS i PO z  mamra do konca zycia nie wyszli.
--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,  to mówi.

Data: 2012-08-01 18:14:10
Autor: u2
ycie ponad stan
W dniu 2012-08-01 17:47, Jaskiniowiec pisze:
[...]

Oszukujac wyborcow i klamiac ile wlezie. Dzieki temu szwindlowi
pozostaja teraz kosmiczne dlugi do splacenia.

Endrju nie zyje... Jakims dziwnym trafem, w tym kraju wieszaja sie ci,
co cos wiedza...

Cus wiedzial o talibanach w Klewkach, ale specsluzby nieco go podpuscily
nie mowiac calej prawdy.

Pelomafia nie zwaza na takie afery i kradnie w najlepsze.

Bierze przyklad od swoich poprzednikow?

Oczywiscie, od PZPR.

Data: 2012-08-01 20:31:51
Autor: Jaskiniowiec
ycie ponad stan
W dniu 01.08.2012 o 18:14 u2 <u_2@o2.pl> pisze:

[...]

PiS nie oszukuje i nie klamie? A to news! O budrelu zafundowanym przez PiS  juz rozprawialismy... (to TEZ DLUG, ktory splacamy!)

Endrju nie zyje... Jakims dziwnym trafem, w tym kraju wieszaja sie ci,
co cos wiedza...

Cus wiedzial o talibanach w Klewkach, ale specsluzby nieco go podpuscily
nie mowiac calej prawdy.

A moze mial dane o czyms innym niewygodnym zarowno dla peło jak i pisuaru?
Skad wiesz jakie dane posiadal Endrju?

Pelomafia nie zwaza na takie afery i kradnie w najlepsze.

Bierze przyklad od swoich poprzednikow?

Oczywiscie, od PZPR.

Eeeee tamci az tak nie kradli...

--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,  to mówi.

Data: 2012-07-31 07:54:56
Autor: Trybun
ycie ponad stan
W dniu 2012-07-30 23:06, Anatol pisze:

Użytkownik "Trybun" <rg@yachoo.com> napisał w wiadomości news:jv499c$a5b$1node1.news.atman.pl...

Ile ty zjadasz tego mięsa?

Na szczęście teraz nie muszą liczyć.
Czyli zakładam że więcej niż 4 kg. Jednak należałoby zwrócić uwagę że wartość odżywcza dzisiejszego mięsa ze sklepu jest o co najmniej 50% mniejsza (dodatek wodny, a także sztuczne pędzenie w czasie tuczu) niż tego co było w PRL.
U mnie jest odwrotnie, o ile w PRLu jakieś mięso znajdowało się w lodĂłwce bo był wykupywany cały przydział  to dzisiaj tylko sporadycznie jest kupowane parę kawałkĂłw na kotlety. I to ze względu na chemię i sterydy z wielką obawą.

Po co w 80tych latach w kraju potrzebne komu były autostrady?

Skoro nie były potrzebne w latach 80-tych  to po co Niemcy je budowali ?

Niemcy byli zmotoryzowanym narodem. Autostrady pozwalały częściowo rozładowywać korki na drogach i w miastach. U nas byłby w tamtym czasie tylko zbędny wydatek.

> Ludzie mieszkali pod mostami w oczekiwaniu na owe
mieszkania itditp.?

Albo u rodziców i dziadkó albo w hotelach robotniczych które teraz służą za noclegownie dla bezdomnych.

Albo?, czyli jednak w Twojej rzeczywistości w PRLu  ludzie bez względu na wolę mieszkali jednak pod mostami.. Pisz tak dalej.. A niektĂłrzy tu na psp zaczynają się na Twoje rewelacje powoływać biorąc ja za dobrą monetę!
Rzeczywistość była taka że wystarczyło pracować żeby mieć dach nad głową.

[...]

Ty mnie się nie pytaj po co. MoĹźe jad sączony z zagranicy  przez coś podobnego jak RFE by ich do tego skłonił? Zobacz Jugosławię, i jej przykład - ludzie Ĺźyjący dostatnio w tym kraju nie tylko zaczęli strajkować ale nawet wyrzynać się nawzajem. Bez wrogości i dywersji imperialistĂłw ten kraj istniałby do dzisiaj. Te gnoje łaskawie pozwolili zachować Serbii Vojevodinę.. Wystarczyło tylko złagodzić dywersyjne działania z zagranicy i juĹź Węgrzy stanowiący większość w tym rejonie Serbii porzucili zamiar secesji.

Data: 2012-07-28 19:10:01
Autor: Jaskiniowiec
Życie ponad stan
W dniu 28.07.2012 o 18:03 Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl> pisze:

[...]

Napisalem gdzies, ze bylo cudownie?! Czytaj ze zrozumieniem! OBIECYWALI,  ZE BEDZIE LEPIEJ!!!  Za komuny byla patologia, a z roku na rok jest  jeszcze wieksza! KPW, czy jak dziecku mam zaczac tlumaczyc?

Poza tym, wskaz mi prosze przyklad ukaranego komucha, albo lapowkarza za  naszych czasow. Ale nie jakiegos szczawika, tylko jakies scierwo z samej  gory! Nic takiego sie nie stanie, bo cale to stado trzody przy korycie  jest tak samo ubabrane w guanie. Nam sie urzadza cyrk, ze niby opozycja  itd, a jak juz jeden z drugim dopchaja sie do koryta, to jakos o  obietnicach rozliczenia poprzednikow zapominaja... Za komuny, jak ktorys w  partii podpadl, to przynajmniej wylatywal, a tu takiemu Balcerowiczowi czy  Buzkowi niedlugo oltarze bedzie sie budowac. Tylko jeszcze nie tak dawno  to samo spoleczenstwo nie dawalo im nawet 3% glosow. No to czym sie ta  rzeczywistosc rozni od falszowanych wyborow za komuny?

Poza tym, nawet w samym PZPR byly rozne frakcje, cos na dzisiejszy wzor  pseudo partii. Wskaz mi jakis nowy ruch polityczny, ktory nie wywodzilby  sie z okraglego stolu. Ciagle te same ryje przy korycie od 23 lat. To  nawet za komuny byly wieksze roszady.

Czymze sie rozni obecna propaganda i cenzura od tamtej, oprocz tego, ze  biura sa w innych miejscach? Patologia zwana nepotyzmem i kolesiostwem  jest wrecz spotegowana wobec tego co bylo. Korupcja wciaz taka sama,  jedynie kwoty wzrosly.

Jedyna obiecanka, ktora moze sie w czesci spelnic, to ze Polska bedzie  druga Japonia. Bo jak tak dalej bedzie, to Tusk zostanie cesarzem Polski....

A odnosnie demokracji, Amerykanie (pomimo, ze tam podobna patologia w  polityce jak i u nas) maja przynajmniej druga poprawke do konstytucji i  maja na co sie powolywac. U nas nawet na konstytucje nie mozna, bo wladza  moze Cie zapuszkowac za samo istnienie, powolujac sie na przepis z lat  50-ych(!) uw. Niby jestesmy krajem prawa (wiem, brednia, ale tak sie o nas  mowi), a aresztu tymczasowego (bywa ze jak nie zrobisz szumu, to i  dozywotniego) jakos zadna partia zniesc nie chce...

Dodam, ze w obecnych czasach, ten przepis ma rownie podobne dzialanie jak  dawniej, tyle ze wtedy puszkowano w ten sposob oponentow politycznych, a  dzisiaj puszkuje sie oponentow przeszkadzajacych w "interesach", lub  pierwszego lepszego, byle statystyki wzrosly.

Zatem, najpierw nalezaloby zmienic CALKOWICIE prawo, a dopiero pozniej  pierdolic, ze komuna sie skonczyla i mamy raj... Ubeckie scierwa na  wypasionych emeryturach zawsze beda zadowolone.

--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,  to mówi.

Data: 2012-07-28 20:23:19
Autor: Bogdan Idzikowski
Życie ponad stan

Użytkownik "Jaskiniowiec" <jaskinia@pl.pl> napisał w wiadomości news:op.wh51yzlnrdzrruhp.opteris.pl...
[...]

Mam rację. Pie****dolenie kotka przy pomocy młotka.
Wypłacz się jeszcze bardziej. Może ci chusteczkę podać? Siedzą przy korycie i ci miejsca nie chcą ustąpić. Jak tak można? Nieużyte chamy! I jeszcze biorą kilkadziesiąt tysięcy pensji, a tobie grosza nie poskąpią!
Co do tej Ameryki. Byłeś w Ameryce i tam mieszkałeś? Jeśli nie, to powtarzasz zasłyszane bajeczki.

I wkońcu zdecyduj się. Raz chwalisz PRL. Innym razem chyłkiem się wycofujesz. Więcej konsekwencji.
Nieborak.... Godny współczucia. Okrutnie potraktowany przez los. Nikt nie chciał zaofiarować ci wysokopłatnego stanowiska? Jak mogli się na tobie nie poznać?

Jeśli coś ci się nie podoba, to zakasz rękawy i weź się do roboty. Samym narzekaniem to tylko wrzodów żołądka się dorobisz.

Data: 2012-07-28 21:02:17
Autor: Jaskiniowiec
Życie ponad stan
W dniu 28.07.2012 o 20:23 Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl> pisze:

Mam rację. Pie****dolenie kotka przy pomocy młotka.
Wypłacz się jeszcze bardziej. Może ci chusteczkę podać? Siedzą przy
Nie dzieki, zasmarkanej nie chce ;)

[...]

Normalnie prorok jestes!

Tak! Kazdy tylko dybie, by dorwac sie do koryta! Az mi zal dupe sciska, ze  mnie nie dopuszczaja :D
Ech...

Jest SUPER! Zyjemy w cudownej (nosz, Tusk prawdziwym cudotworca!) krainie  bez patologii! Nie mamy prawa nawet do wypowiedzi i krytyki, bo nie ma  czego krytykowac!

Tylko zaraz zaraz - co Ty tu robisz? Tez placzesz?
--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,  to mówi.

Data: 2012-07-28 21:04:54
Autor: Bogdan Idzikowski
Życie ponad stan

Użytkownik "Jaskiniowiec" <jaskinia@pl.pl> napisał w wiadomości news:op.wh5653abrdzrruhp.opteris.pl...
[...]

Ja nabijam się z takich jak ty. Z nudów.

Data: 2012-07-28 21:23:20
Autor: Jaskiniowiec
Życie ponad stan
W dniu 28.07.2012 o 21:04 Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl> pisze:

Tylko zaraz zaraz - co Ty tu robisz? Tez placzesz?

Ja nabijam się z takich jak ty. Z nudów.

Podnieca Cie to?

--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,  to mówi.

Data: 2012-07-28 19:01:53
Autor: u2
Życie ponad stan
W dniu 2012-07-28 17:11, Jaskiniowiec pisze:
PS. Powie mi ktos, do czego sluzy Trybunal Stanu? Po UJ to w ogole
istnieje, skoro ani razu nie bylo uzyte jak nalezy?!

Jak to po co ? Po to aby miec sowito oplacana synekure :-)

Data: 2012-07-28 19:18:42
Autor: Jaskiniowiec
Życie ponad stan
W dniu 28.07.2012 o 19:01 u2 <u_2@o2.pl> pisze:

PS. Powie mi ktos, do czego sluzy Trybunal Stanu? Po UJ to w ogole
istnieje, skoro ani razu nie bylo uzyte jak nalezy?!

Jak to po co ? Po to aby miec sowito oplacana synekure :-)

No ale jak to? ;) Przeciez Tusk obiecywal ciecia i oszczednosci! ;)

--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,  to mówi.

Data: 2012-07-28 19:23:16
Autor: u2
Życie ponad stan
W dniu 2012-07-28 19:18, Jaskiniowiec pisze:
[...]

Dlatego Tuska nie cierpie, on nie nadaje sie do rzadzenia. Brakuje mu
nie tylko kompetencji, ale rowniez charakteru.

Data: 2012-07-28 10:47:24
Autor: Bogdan Idzikowski
Życie ponad stan

Użytkownik "Grzegorz Z." <pyjamarama@speccy.org> napisał w wiadomości news:1lovs7if8fuey$.1ouqe7ror8f6o.dlg40tude.net...
[...]

A z czego utrzymuje się pan Ikonowicz? Też pracuje na umowę śmieciową?
W każdym bąź razie, gdy nie będzie miał na obiad, przypuszczam, że jego siostrzyczka, Magda Gessler fundnie mu żebraczy obiad w jednej z jej restauracji?

Data: 2012-07-28 10:59:04
Autor: Grzegorz Z.
Życie ponad stan
Bogdan Idzikowski napisał:

[...]

Ja na jego miejscu bym skorzystał, dlaczego nie?

--
"Nie kradnę, nie zabijam, nie wierzę"

Data: 2012-07-28 12:07:09
Autor: Bogdan Idzikowski
Życie ponad stan

Użytkownik "Grzegorz Z." <pyjamarama@speccy.org> napisał w wiadomości news:omk3ybfxqx6i.c5ctkjewbpv$.dlg40tude.net...
Bogdan Idzikowski napisał:

[...]

A nie zabrał jej restauracji i rozdał biednym?

Data: 2012-07-28 13:22:46
Autor: Grzegorz Z.
Życie ponad stan

Bogdan Idzikowski napisał:

[...]

Mógłby np. umyć siostrze gary, albo podłogę w kuchni, albo kible i w zamian
za to zjeść u niej w tej restauracji obiad. --
"Nie kradnę, nie zabijam, nie wierzę"

Data: 2012-07-28 14:40:04
Autor: bolek
Życie ponad stan

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:5013a720$0$1314$65785112news.neostrada.pl...

[...]

A może coś na temat ?

Data: 2012-07-28 15:32:51
Autor: Bogdan Idzikowski
Życie ponad stan

Użytkownik "bolek" <bolek@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:5013dda6$0$26700$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Na trzy moje pytania, twoje czwarte.
Nie wiem nic o panu Ikonowiczu, po za tym, że ma bogatą siostrę (podobno). Nie wiem, czy jego spostrzeżenia nie powstały na ten przykład między piciem szampana, a spożywaniem kawioru lub szyjek rakowych?
Czy też pisał to przebywając w schronisku brata Alberta?
Czy on też żyje ponad stan czy cierpi biedę?

Data: 2012-07-28 23:11:30
Autor: Anatol
Życie ponad stan

Użytkownik "bolek" <bolek@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:5013dda6$0$26700$65785112news.neostrada.pl...

A może coś na temat ?

Dobrobyt obywateli jest funkcją PKB państwa ten zaś może być napędzany przez krwiożerczych kapitalistów jak w UK, Korei Pd. Niemczech czy USA albo światlych przedstawicieli awangardy robotniczej jak to było w NRD, PRL a obecnie w Korei Pd., na Kubie czy BiAłorusi (Chiny gospodarczo od dawna są kapitalistyczne do bólu) i innego wyboru nie ma. Porównywanie Polski i Niemiec czy UK jest jak porównywanie pięści do nosa - Polska zawsze była słabiej rozwinięta cywilizacyjnie i gospodarczo od tamtych krajów i niby dlaczego uważa się że w 20 lat miałoby być nadrobione 50 lat opóźnienia w rozwoju ?

Obecnie PKB per capita w Polsce jest na poziomie porównywalnym z UK z 1972 lub USA z 1964 Czy w 1972 UK albo w 1964 w USA była bieda ?
Jak będziemy się tak dobrze rozwijać jak Amerykanie i Brytyjczycy to już za 40-50 lat będziemy tak gdzie oni są dzisiaj. Szybsze tempo rozwoju  w należy oceniać jako cud.

Anatol

Data: 2012-07-28 20:09:37
Autor: aaaale
Życie ponad stan
Grzegorz Z. <pyjamarama@speccy.org> napisał(a):
[...]

BRUTALNA PRAWDA - dlaczego nie pokazano tego w żadnych wiadomościach?
http://www.youtube.com/watch?v=G45d9qzRefg&feature=related

Data: 2012-07-28 21:56:08
Autor: pluton
Życie ponad stan
Liberalne państwo Balcerowicza,
tnąc wydatki na pomoc najuboższym, zmusi obywateli by podejmowali
niewolniczą pracę za wynagrodzeniem o wiele niższym od płacy minimalnej.

Całe zło panstwa polega na tym, ze kosi od nas mase szmalu,
oddaje ją politykom, którzy napełniają sobie kieszenie
a na dodatek obiecuje miliony gruszek na wierzbie:
a to leczenie w sluzbie zdrowia, a to emerytury, a to bezpieczenstwo,
a to jeszcze inne bzdety.

I barany pozwalaja sie strzyc, placac daninie na koryta dla swin.

Jakby panstwo zapewnilo kazdemu codziennie sucha bulke i nic wiecej,
a ludzie nie musieli by placic haraaczu, to wszystko by wygladalo mocno
inaczej.

Nullification

Data: 2012-07-28 22:06:07
Autor: Bogdan Idzikowski
Życie ponad stan

Użytkownik "pluton" <zielonadupax@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jv1gcj$8mu$1inews.gazeta.pl...
[...]

Wypisz się z takiego państwa. Zapisz się do takiego, gdzie tobie będą płacić. Za friko!

Data: 2012-07-28 22:12:27
Autor: pluton
Życie ponad stan
Wypisz się z takiego państwa. Zapisz się do takiego, gdzie tobie będą
płacić. Za friko!

Przyslij mi druczek.

Nullification

Życie ponad stan