Zyczenia swiateczne !.

Data: 2010-05-01 12:13:47
Autor: cyc
Zyczenia swiateczne !.
Z okazji wielkiego swieta sPiS-kowcow oraz innych faszyzujacych i totalitarnych partii , skladam wszystkim przyznajacym sie do pisolubnosci grupowiczom, zyczenie wszystkiego najlepszego w  zyciu osobistym oraz wszystkiego najgorszego w sferze partyjno-ideologicznej !.
Zycze wam aby hasla " niech sie swieci 1 maja " oraz " Lech K. santa subito " roily sie tylko w waszych pisowskich glowach a dzieci zawsze byly zdrowe i mialy co jesc !.

cyc

Data: 2010-05-01 12:29:19
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Zyczenia swiateczne !.

"cyc" <ja@ja.pl> schrieb im Newsbeitrag news:hrgut2$hi8$1news.onet.pl...
[...]
mialy co jesc !.

cyc

   I ani slowa o ksiezach?

   AR

Data: 2010-05-01 12:53:26
Autor: zenek
Zyczenia swiateczne !.
cyc pisze:
[...]

Jakbys chcial wiedziec to 1 maja jest swietem robotnikow ktorych dymaja takie menty jak SP L.K. specjalista od prawa pracy i im podobne  swinie.

"

Sytuacja w Chicago by艂a napi臋ta ju偶 kilka lat przed wydarzeniami z 1886 roku. Fatalne warunki pracy, niskie p艂ace i praca do dwunastu godzin na dob臋 by艂y standardem. Dodatkowo antykapitalistyczne nastroje by艂y skutecznie podsycane przez radykalnych w mniemaniu lokalnych biznesmen贸w agitator贸w walcz膮cych m.in. o o艣miogodzinny dzie艅 pracy. Jednym z takich biznesmen贸w by艂 niejaki McCormick kieruj膮cy firm膮 McCormick Harvester Co. W wyniku pr贸by modernizacji zak艂adu, kt贸ra spowodowa艂by zwolnienia ogromnej rzeszy pracownik贸w jego stosunki ze zwi膮zkami zawodowymi nie uk艂ada艂y si臋 najlepiej. Poci膮gn臋艂o to za sob膮 strajk robotnik贸w w wyniku kt贸rego, w艂a艣ciciel fabryki zmuszony zosta艂 do radykalnych ust臋pstw. Nie trwa艂o to jednak zbyt d艂ugo. Ju偶 w lutym 1886 roku dokona艂 zwolnienia wszystkich pracownik贸w. Na ich miejsce powo艂a艂 ca艂kowicie now膮 kadr臋 kt贸rej bezpiecze艅stwa mia艂a pilnowa膰 kilkudziesi臋cioosobowa grupa ochroniarzy.

Ofensywa Dzia艂acze zwi膮zkowi szybko przeszli do ofensywy. Rozpocz臋li przygotowania do demonstracji zapowiedzianej na pierwszego maja. Jej celem by艂o wywalczenie o艣miogodzinnego dnia pracy. Na czele demonstracji sta艂 Albert Parsons - zwi膮zkowiec, anarchokomunista; opowiadaj膮cy si臋 tak偶e m.in. za r贸wnouprawnieniem Czarnych. Pomimo obaw wielu ludzi poch贸d przeszed艂 bez rozlewu krwi. Wzi臋艂o w nim udzia艂 przesz艂o kilkadziesi膮t tysi臋cy os贸b.

Do dalszej ofensywy ruszy艂 inny urodzony w Niemczech zwi膮zkowiec, anarchista August Spies, redaktor pracowniczego pisma 鈥濧rbeiter-Zeitung鈥. Zorganizowa艂 on trzeciego maja wiec w trakcie, kt贸rego dosz艂o do b贸jki mi臋dzy wychodz膮cymi z zak艂adu McCormicka nowymi robotnikami a demonstrantami. Ponad dwustu policjant贸w interweniowa艂o u偶ywaj膮c rewolwer贸w i pa艂ek. Trudno jest okre艣li膰 dok艂adn膮 liczb臋 ofiar. Wed艂ug r贸偶nych 藕r贸de艂 zgin臋艂o od dw贸ch do pi臋ciu robotnik贸w, oko艂o sze艣ciu zosta艂o powa偶nie postrzelonych, wiele os贸b zosta艂o pobitych. Spies zbulwersowany brutalno艣ci膮 policji, apelowa艂 do robotnik贸w aby ci stawili si臋 na demonstracji nast臋pnego dnia.

Wiec przygotowany przez Spiesa, Parsona i Samuela Fieldena mia艂 miejsce na placu Haymarket. Przebiega艂 zasadniczo bez eksces贸w. Obecny na demonstracji burmistrz Chicago Carter Harrison, twierdzi艂 p贸藕niej, i偶 nic nie wskazywa艂o na to 偶e policja b臋dzie musia艂a interweniowa膰. Pod koniec przem贸wienia Fieldena na skutek obfitych opad贸w deszczu na placu pozosta艂o jedynie ok. 200 os贸b. Nagle, z nieznanych powod贸w, 180 policjant贸w dowodzonych przez kapitana Johna Bienfielda ruszy艂o do ataku na demonstrant贸w. Nie pomog艂y zapewnienia Fieldena, i偶 demonstracja jest pokojowa.

Chwil臋 p贸藕niej w stron臋 Policji poszybowa艂a bomba. Na miejscu zgin膮艂 jeden funkcjonariusz, kilkunastu zosta艂o rannych. W odpowiedzi policjanci otworzyli ogie艅 do demonstruj膮cych. Nie znana jest liczba zabitych robotnik贸w. Musia艂a by膰 jednak znaczna skoro w chaosie jaki zapanowa艂 na placu, wielu policjant贸w zosta艂a postrzelonych przez swoich koleg贸w.

Proces os贸b winnych zamieszek W wyniku tych zaj艣膰 dosz艂o do ostrych represji skierowanych przeciwko dzia艂aczom zwi膮zkowym. Masowe aresztowania i rewizje sta艂y si臋 standardem. Zakazano masowych zebra艅 i demonstracji. Wszystkie te dzia艂ania by艂y mocno podsycane przez prawicowe i establishmentowi chicagowskie gazety. Ostatecznie przed s膮dem stan臋艂o osiem os贸b. W tym trzej g艂贸wni organizatorzy majowego wiecu i pi臋ciu zwi膮zkowc贸w, kt贸rzy w wiecu nie uczestniczyli!

Proces rozpocz膮艂 si臋 21 czerwca 1886 roku. Wszystkich oskar偶ono o zabicie policjanta, kt贸ry zgin膮艂 na miejscu w wyniku wybuchu. Nikt nie podejrzewa艂, 偶e w obliczu braku jakichkolwiek dowod贸w na win臋 oskar偶onych mog膮 oni zosta膰 ukarani tak surowo. Siedem os贸b zosta艂o skazanych na 艣mier膰. 11 listopada 1887 roku zostali powieszeni.

Parson, Engel, Spies i Fischer. Dzie艅 wcze艣niej w celi odebra艂 sobie 偶ycie Luis Lingg. Pozostali skorzystali z prawa 艂aski i po 7 latach opu艣cili wi臋zienie. Przyczyni艂a si臋 do tego kampania prowadzona przez ruch robotniczy w wyniku kt贸rej wyroki zosta艂y anulowane. Obecnie historycy podejrzewaj膮, i偶 bomba zosta艂a rzucona przez z policyjnego agenta wsp贸艂pracuj膮cego z kapitanem Johnem Bienfieldem.

Znaczenie wydarze艅 w Chicago dla p贸藕niejszego ruchu komunistycznego Trzy lata po tragicznych wydarzeniach, czyli w 1889 roku II Mi臋dzynarod贸wka uzna艂a 1 Maja 艢wi臋tem Pracy. Chciano w ten spos贸b doceni膰 oddanie dla sprawy licznych ofiar, jakie w wyniku tych zaj艣膰 poni贸s艂 ruch robotniczy."

Data: 2010-05-01 13:10:34
Autor: cyc
Zyczenia swiateczne !.

U縴tkownik "zenek" <zenek@op.pl> napisa w wiadomo禼i news:hrh173$nni$1news.onet.pl...
cyc pisze:
[...]

Niczego nowego mi  nie powiedziales .
Problem  w tym jak podchodzi sie do tego swieta.
Faszysci i bolszewicy widza je calkiem inaczej niz opisywala je idea i zamysl tworcow 1 maja .

cyc

Data: 2010-05-01 13:13:34
Autor: zenek
Zyczenia swiateczne !.
cyc pisze:
[...]

Niestety podstawowy problem to ze polscy tzw komunisci myla Karola Marksa z Karolem MaY'em

Data: 2010-05-01 13:33:04
Autor: u2
Zyczenia swiateczne !.
W dniu 2010-05-01 13:13, zenek pisze:
Niestety podstawowy problem to ze polscy tzw komunisci myla Karola
Marksa z Karolem MaY'em

Ty na pewno widzisz r罂nic jak ka縟y rasowy GWniany komuch :)

Data: 2010-05-01 13:15:39
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Zyczenia swiateczne !.

"cyc" <ja@ja.pl> schrieb im Newsbeitrag news:hrh27h$qef$1news.onet.pl...

> [...]

Problem  w tym jak podchodzi sie do tego swieta.
Faszysci i bolszewicy widza je calkiem inaczej niz opisywala je idea i

   Jakiz to byl zamysl ,tworcow 1 maja'?

   AR

Data: 2010-05-01 13:40:08
Autor: awe
Zyczenia swiateczne !.

U縴tkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisa w wiadomo禼i news:hrgut2$hi8$1news.onet.pl...
[...]

-- -- -- -- -- -- -
dziekuje i spierdalaj komuchu i zlodzieju. oddaj te kase ktora idzie na twoja emeryture kosztem przyszlych pokolen.
awe

Data: 2010-05-01 14:09:39
Autor: jadrys
Zyczenia swiateczne !.
W dniu 2010-05-01 12:13, cyc pisze:
[...]

Niech 縴je 1 maja!! - 秝i阾o wszystkich uczciwych ludzi!!!

--
Kapitalizm jest chorob (zaraz) z kt髍 nale縴 walczy..
Instaluj眂 Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2010-05-01 14:35:18
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Zyczenia swiateczne !.

"jadrys" <andrzej203@op.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]

-- Kapitalizm jest chorob (zaraz) z kt髍 nale縴 walczy..
Instaluj眂 Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym

   Nalezy pisac ,,Niech zyje 1. Maja!", a co do waszej uczciwosci
   tow. jadrys, to moim zdaniem jestescie antypolskim smieciem,
   ideologicznym lumpem i zaklamana do szpiku kosci menda.

   AR

Data: 2010-05-01 15:15:44
Autor: jadrys
Zyczenia swiateczne !.
W dniu 2010-05-01 14:35, Wlodzimierz Zabotynski pisze:
[...]

Nale縴 pisa -  nale縴 a nie "nalezy",  縴je anie "zyje" itd. Akurat ty spamerze nie masz prawa mnie poucza..

Jednak to nie ja jak  uczy砮m sie na koszt Polak體 a nast阷nie wyjacha砮m ze swoim wykszta砪eniem za granic wys硊giwa si potomkom Hitlera.  Jakim prawem w砤秐ie  kto taki jak ty neguje m骿 patriotyzm?

Data: 2010-05-01 16:02:53
Autor: cirrus
Zyczenia swiateczne !.
U縴tkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisa w wiadomo禼i news:hrh5mg$53v$1news.onet.pl...
[...]

Wr骳i砮 ju z pochodu?

--
stevep

Data: 2010-05-01 22:22:25
Autor: jadrys
Zyczenia swiateczne !.
W dniu 2010-05-01 16:02, cirrus pisze:

Niech 縴je 1 maja!! - 秝i阾o wszystkich uczciwych ludzi!!!

Wr骳i砮 ju z pochodu?

Niestety - w okolicy nikt nie organizowa 縜dnych pochod體.