Żyd Wujec wyje antypolską agitkę

Data: 2015-02-27 09:49:37
Autor: boukun
Żyd Wujec wyje antypolską agitkę
To jest jakaś kompromitacja! - powiedział Henryk Wujec, doradca Prezydenta RP ds. społecznych, w Radiu ZET, komentując wypowiedź Andrzeja Dudy, który wczoraj stwierdził że Polska nie powinna wysyłać personelu wojskowego na Ukrainę nawet wtedy, kiedy zdecyduje o tym NATO. - Ten Duda jest jakiś rozdarty. Najpierw się wychylił i zaczął mówić, że się zastanawia nad wysłaniem wojska, potem się z tego wycofywał. Teraz mówi, że nie należy - wytykał kandydatowi PiS doradca urzędującego prezydenta.

Henryk Wujec podkreślił, że żadne państwo nie wysyła na Ukrainę żołnierzy, którzy będą brać udział w działaniach bojowych, ale instruktorów, których zadaniem będzie szkolenie Ukraińców. - Cały czas się wysyła instruktorów, to nie jest nic niezwykłego. Jest konieczność szkolenia, ponieważ armia ukraińska nie radzi sobie z inwazją rosyjską i jej sprzętem - argumentował Wujec.

Monika Olejnik zapytała, czy po wysłaniu instruktorów Rosja nie uzna wówczas Polski za agresora. - Sto procent, że uzna - zaśmiał się Wujec. - Czyli agresor, który wysyła żołnierzy, ciężki sprzęt i rakiety oburza się, że ktoś inny ma czelność szkolić żołnierzy ukraińskich, którzy są atakowani? To jest cynizm! - dodał.

Jego zdaniem, niezależnie od tego, co Polska zrobi, i tak zostanie uznana przez Rosję za przeciwnika, ponieważ wynika to z potrzeb rosyjskiej propagandy. - Rosja dowodów nie potrzebuje, bo to jest wykorzystywane w wojnie propagandowej - stwierdził

"Jestem sceptyczny"

- Powinniśmy zabiegać o to, by Polska nie musiała wysyłać żołnierzy na Ukrainę - powiedział kandydat PiS na prezydenta Andrzej Duda. Jego zdaniem nie jest to wskazane ze względu na fakt, że oba kraje sąsiadują ze sobą.

Nie tak dawno premier Kopacz z oburzeniem w telewizji wymawiała słowa, których ja nie powiedziałem o wysyłaniu polskich wojsk na Ukrainę. Ja powiedziałem, że to jest sprawa nad którą, nawet gdyby stanęła, trzeba by się bardzo dobrze zastanowić. I że przede wszystkim jesteśmy w strukturach NATO. Nadal to powtarzam. Jest dla mnie znamienne, że to dzisiaj właśnie rząd występuje z inicjatywą wysyłania polskich żołnierzy - nieważne, czy oni tam jadą szkolić, czy chronić, czy cokolwiek. Jeśli taka decyzja jest podejmowana, powinna być podjęta przede wszystkim na forum NATO, bo jesteśmy w ramach Sojuszu Północnoatlantyckiego - powiedział Duda.

- Jestem sceptyczny i uważam, ze nawet gdyby na poziomie NATO taka decyzja była podejmowana, to powinniśmy zabiegać o to, byśmy nie musieli tam wysyłać naszych żołnierzy. Bo my jesteśmy bezpośrednio sąsiadem i jesteśmy w związku z tym w specyficznej sytuacji - mówił.

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Henryk-Wujec-ten-Duda-jest-jakis-rozdarty,wid,17295140,wiadomosc.html?

Żyd Wujec śmieje się, że Polska będzie uznana za agresora? Czemu to ma służyć?

boukun

Żyd Wujec wyje antypolską agitkę