Żydostwo po matce

Data: 2013-05-21 13:14:47
Autor: mkarwan
Żydostwo po matce
Podstawą tego są wersety z Tory, z księgi Dewarim 7:3-4 (można sprawdzić gdyby ktoś nie wierzył), gdzie jest napisane o stosunku Żydów do niektórych obcych ludów:
"Nie będziesz się z nimi łączył przez małżeństwa.
Nie dasz swojej córki ich synowi ani ich córki nie weźmiesz dla swojego syna, bo sprawi, że twoje dzieci zboczą z Mojej drogi i będą służyć bożkom narodów".

W komentarzu do Tory, w tłumaczeniu Pardes Lauder , jest to tak wyjaśnione:
"Syn nie-Żyda, który poślubi twoją córkę, odwiedzie Mnie od twojego wnuka, który urodzi się z tego związku.
Dowiadujemy się stąd, iż syna twej córki, który został spłodzony przez nie-Żyda, nazywa się "twoim synem".
Nie nazywa się natomiast w ten sposób syna twojego syna urodzonego przez nie-Żydówkę, gdyż to "jej syn".
Nie zostało bowiem napisane: <<Nie bierz jej za żonę, gdyż odwiedziecie ona twojego syna ode Mnie>>"
(Talmud: Jewamot 23a, Kiduszin 68b). (Raszi)

źródło
http://www.anneofgreengables.fora.pl/poezja,9/krzysztof-kamil-baczynski,1398-15.html
http://www.the614thcs.com/40.1634.0.0.1.0.phtml

Data: 2013-05-21 14:22:29
Autor: boukun
Żydostwo po matce
Gówno prawda, Żyd to Żyd, czy to po matce, czy to po ojcu.
A Tora tu nie ma z tym nic wspólnego...

Stanowiska w administracji rozdysponowywane są dla Żydów i po ojcu i tych tylko
po matce...

boukun

Data: 2013-05-26 22:43:27
Autor: miś z okienka
Żydostwo po matce

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:knfpit$7mi$1mx1.internetia.pl...
| Gówno prawda, Żyd to Żyd, czy to po matce, czy to po ojcu.
| A Tora tu nie ma z tym nic wspólnego...
|
| Stanowiska w administracji rozdysponowywane są dla Żydów i po ojcu i tych tylko
| po matce...

A co powiesz o administracji prezydenckiej debilu?
Komoruski jest Zydem po matce, czy po ojcu tez?

Data: 2013-05-27 08:53:59
Autor: Bogdan Idzikowski
Żydostwo po matce

Użytkownik "miś z okienka" <miszokienka@.pl> napisał w wiadomości news:knts59$ebd$1node1.news.atman.pl...

> [...]
| po matce...

A co powiesz o administracji prezydenckiej debilu?
Komoruski jest Zydem po matce, czy po ojcu tez?

A może po listonoszu?

ubawiony

--
Dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-05-28 08:48:08
Autor: dante
Żydostwo po matce
Dnia Mon, 27 May 2013 08:53:59 +0200, Bogdan Idzikowski napisał(a):

> [...]

| po matce...

A co powiesz o administracji prezydenckiej debilu?
Komoruski jest Zydem po matce, czy po ojcu tez?

Nie, Dziadek, to taki "Nikoś dyŻ-ma"

--
Ego scio quoniam intrabunt post discessionem meam lupi graves in vos non
parcentes gregi

Data: 2013-05-21 14:43:54
Autor: Grzegorz Z.
Żydostwo po matce
Dnia Tue, 21 May 2013 13:14:47 +0200, mkarwan napisał(a):

[...]

A co żydostwem po książce?

"Igor Ostachowicz odpowiedzialny za kreowanie wizerunku rządu i premiera
Donalda Tuska został nominowany do tegorocznej nagrody Nike za swoją
powieść "Noc żywych Żydów" - historię człowieka, który odkrył pod swoim
domem na terenie byłego getta w Warszawie podziemny świat zaludniony żywymi
trupami Żydów pomordowanych w czasie II wojny światowej."

Data: 2013-05-26 22:37:35
Autor: miś z okienka
Żydostwo po matce

Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:knfkv5$4fi$1usenet.news.interia.pl...
| Podstawą tego są wersety z Tory, z księgi Dewarim 7:3-4
[ciach...]

Odkad skonczyl ci sie temat Jaruzelskiego, stales sie strasznie monotematyczny mkarwan. Uwazasz, ze wersety z hebrajskich objawien sa dzisiaj dla gawiedzi czyms ciekawszym od wiary w jaruzelskie  zbawienie?

Żydostwo po matce