Żydowskie służby wywiadowcze wywierają na inne państwa presje w sprawie ataku na Iran

Data: 2011-11-06 23:08:24
Autor: boukun
Żydowskie służby wywiadowcze wywierają na inne państwa presje w sprawie ataku na Iran
- Atak na Iran ze strony Izraela i innych krajów jest coraz bardziej prawdopodobny - stwierdził prezydent Izraela Szimon Peres w telewizyjnym wywiadzie.
- Służby wywiadowcze różnych krajów, które zajmują się Iranem, są zaniepokojone i wywierają presję na ich przywódców ostrzegając, że Iran jest gotów do uzyskania broni atomowej - powiedział Peres. Prezydent dodał, że "należy zwrócić się do tych krajów aby wypełniły swoje zobowiązania" oraz, że "w grę wchodzi długa lista opcji".
http://www.tvn24.pl/0,1723310,0,1,atak-na-iran-jest-coraz-bardziej-prawdopodobny,wiadomosc.html

Czy ja dobrze rozumię?
Peres cieszy się, że służby wywiadowcze różnych krajów współpracują ze sobą w kwestii wywierania presji na przywódców tych państw?
Służby wywiadowcze poszczególnych państw są w rękach żydowskich? Państwo żydowskie w innych państwach?

boukun

Data: 2011-11-07 09:37:14
Autor: t-1
Żydowskie służby wywiadowcze wywierają na inne państwa presje w sprawie ataku na Iran

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:j970ic$s5$1mx1.internetia.pl...
Czy ja dobrze rozumię?
boukun

Internauci mają co najmniej 2 teorie:

1. Jednen z naszych prezydentów powiedział "nie chcem ale muszem" co zostało powszechnie ośmieszone w mediach.
Niektórzy osobnicy rozumiejąc, że jest to błąd i chcąc uniknąć podobnego ośmieszenia zaczęli zmieniać końcówki wszystkich czasowników w pierwszej osobie liczbie pojedynczej, uznając, że skoro nie mówi się chcem, muszem, lubiem tylko chcę, muszę, lubię automatycznie nie mówi się rozumiem, umiem, wiem, tylko rozumię, umię, wię.

2. Jest to forma rusycyzmu, ciągnąca się jeszcze od czasów Rokossowskiego i Gomułki. Po rosyjsku 1 os. liczby pojedynczej czasownika panimat', znat' kończy się na samogłoskę czyli "ja panimaju", "ja znaju" a nie "panimajem", "znajem" (które jest formą 1 os. lp. mnogiej - my panimajem).
Stąd bliżej do fatalnego spolszczenia "ja rozumie", "ja wie", "ja umie" itd ..

pozdrawiam

t-1

Data: 2011-11-07 12:49:31
Autor: boukun

Użytkownik "t-1" <t-1@spam.pl> napisał w wiadomości news:j985bs$h76$1pippin.nask.net.pl...

[...]

http://www.polszczyzna.fora.pl/blad-czy-nie-blad,9/rozumie-czy-rozumiem,584.html

boukun

Żydowskie służby wywiadowcze wywierają na inne państwa presje w sprawie ataku na Iran