"Żydzi i Polacy - raus!"...

Data: 2009-11-13 23:55:15
Autor: Tzva Adonai
"Żydzi i Polacy - raus!"...
Podolski, Klose, Trochowski - tych piłkarzy nasza kadra już straciła.
Teraz "Franz" Smuda walczy, żeby w reprezentacji zagrał Sebastian
Boenisch. Czemu wybór barw narodowych jest dla nich taki trudny?
Dlaczego każdy z nich opowiada o przywiązaniu do Polski i wielkiej
miłości do naszego kraju, ale ostatecznie gra dla Niemiec?

Historia każdego z wymienionych piłkarzy jest właściwie identyczna.
Ojcowie Klosego, Podolskiego i Boenischa byli piłkarzami, którzy nie
znaleźli dla siebie miejsca w Polsce po zakończeniu kariery.
Zdecydowali się więc na wyjazd do Niemiec w ramach łączenia rodzin, to
była końcówka lat 80. Na emigracji Józef Klose zatrudnił się w fabryce
sprzętu RTV, Waldemar Podolski przy produkcji grzejników, Wiesław
Trochowski kładł glazurę. Podobną drogę przeszedł ojciec lewego
obrońcy Werderu. - Pochodzę z górniczej rodziny. Ojciec pracował w
kopalni Sośnica jako elektryk. Ja jako górnik na dole, później
dostałem etat opiekuna obiektów sportowych - wspomina Piotr Boenisch.
- Przyjechaliśmy do Niemiec w 1988 r. Moje babcia, matka i siostra już
tu się osiedliły. Pamiętam jak dziś, to był 2 listopada, miałem wtedy
25 lat.

- Takich rodzin są w Niemczech miliony. To są tacy sami Polacy jak my,
dlatego jako selekcjoner będę jeździć i namawiać chłopaków do gry dla
naszego kraju - zapowiada Franciszek Smuda. Pomaga mu w tym Jacek
Protasewicz, który z ramienia PZPN wyszukuje za granicą młodych
piłkarzy polskiego pochodzenia. Mieszkający w Gladbeck Protasewicz
Boenischa odkrył kilka lat temu.

- Z matką Sebastiana rozmawiałem, kiedy on miał 15 lat. Nie było to
miłe. Nawet po polsku rozmawiać nie chciała, nie mówiąc o grze syna w
naszej kadrze. Była w stosunku do nas bardzo agresywna.

- "Żydzi i Polacy raus!" - wołała od progu.

http://www.dziennik.pl/magazyn-dziennika/article481630/Futbolowa_bitwa_niemiecko_polska.html

Data: 2009-11-14 09:11:22
Autor: u2
"Żydzi i Polacy - raus!"...
Tzva Adonai pisze:

- Takich rodzin są w Niemczech miliony. To są tacy sami Polacy jak my,
dlatego jako selekcjoner będę jeździć i namawiać chłopaków do gry dla
naszego kraju - zapowiada Franciszek Smuda.

Zamiast szukać talentów w Polsce i ich promować cudaki szukają ich na
obcej ziemi.

Data: 2009-11-14 00:17:34
Autor: Tzva Adonai
"Żydzi i Polacy - raus!"...
On 14 Lis, 09:11, u2 <u...@o2.pl> wrote:

Zamiast szukać talentów w Polsce i ich promować cudaki szukają ich na
obcej ziemi.

Niemcy zainwestowali miliony euro w wytrenowanie tych talentów.. Nie
dziwota, że orły z PZPN chcą je teraz przejąć...

Data: 2009-11-14 13:22:34
Autor: u2
"Żydzi i Polacy - raus!"...
Tzva Adonai pisze:

Niemcy zainwestowali miliony euro w wytrenowanie tych talentów.. Nie
dziwota, że orły z PZPN chcą je teraz przejąć...

Tak, tak, DDR inwestowało w sport i pakowało w swoich sportsmenów
sterydy. Aż strach pomyśleć co pakują obecnie w RFN w swoich piłkarzyków :)

Data: 2009-11-14 11:24:48
Autor: HaMMeR
"Żydzi i Polacy - raus!"...
Tzva Adonai wrote:
[...]

Dokladnie jak ty Kupo, tyle, ze ty grasz jeszcze dla 'starszych'!

CIACH, a co mnie ich losy obchodza!

[...]

Ani chybi antysemitka ze skrzywieniem...