Zydzi maja sie mocno

Data: 2019-08-12 12:31:30
Autor: J.F.
Zydzi maja sie mocno
sprawa uchwaly 447 wraca

https://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/usa-senatorowie-apeluja-do-pompeo-w-sprawie-ustawy-447-i-mienia-ofiar-holokaustu,958804.html

Tym razem Senat USA upomina sie o zydowskie mienie ...

A moze by im tak bezczelnie odpowiedziec, ze pretensje to do Roosevelta, Trumana i Churchila - uchwalili, ze w Polsce bedzie komunizm, to byl.

J.

Data: 2019-08-12 12:45:10
Autor: ąćęłńóśźż
Zydzi maja sie mocno
Byłe pożydowskie.

-- -- -
zydowskie mienie

Data: 2019-08-12 12:48:08
Autor: J.F.
Zydzi maja sie mocno
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d514336$0$541$65785112@news.neostrada.pl...
Byłe pożydowskie.

Zauwaz ze
"Członkowie wyższej izby Kongresu USA apelują do Pompeo o działania zmierzające do wypłacenia ofiarom Holokaustu lub ich rodzinom odszkodowań lub zwrotu nieruchomości, "które zostały bezprawnie przejęte przez nazistów, a następnie znacjonalizowane przez komunistów".

Wyglada na to, ze odrobili lekcje ...

J.

-- -- -
zydowskie mienie

Data: 2019-08-13 10:21:25
Autor: z
Zydzi maja sie mocno
W dniu 2019-08-12 o 12:48, J.F. pisze:

[...]

Dokładnie taki sam zarzut można wysmarować do Niemców.
Zobaczymy kto odrobił lekcje ;-)

PS. CHWILA

"a następnie znacjonalizowane przez komunistów"

To by znaczyło że obowiązujące nadal w Polsce prawo (od wieków) że mienie nie mające spadkobierców przechodzi na skarb gminy/państwa jest BEZPODSTAWNE? To by znaczyło że poszkodowanych jest też wielu Polaków znaczy organizacji które chętnie zajęły by się czyimś mieniem? ;-)

Data: 2019-08-13 10:59:48
Autor: J.F.
Zydzi maja sie mocno
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d527307$0$510$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Na razie Senat nie smaruje nic na Niemcow.

PS. CHWILA
[...]

Ale przeciez widzisz powyzej - ofiarom lub ich rodzinom, co jakby sugeruje ... zyjacych ...

J.

Data: 2019-08-13 09:24:11
Autor: Marcin Debowski
Zydzi maja sie mocno
On 2019-08-13, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Jak już drążyć, to kim są ofiary Holokaustu? Jak ktoś zdecydował się na wyjazd z PL np. 1938, to jest taką ofiarą? A kto jest rodziną?

--
Marcin

Data: 2019-08-13 11:33:04
Autor: J.F.
Zydzi maja sie mocno
Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:%kv4F.34344$Rs7.15743@fx05.ams1...
On 2019-08-13, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Tu sie zgodze - ofiara Holokaustu sugeruje, ze nie zyje ...

Jak ktoś zdecydował się na wyjazd z PL np. 1938, to jest taką ofiarą? A kto jest rodziną?

Definicja rodziny jest w miare prosta, ciekawsze beda te inne punkty.
Swoja droga - co sie stalo z tymi bogatymi zydowskimi fabrykantami ?
Niemcy ich nie lubili, Rosjanie/Sowieci tez nie ... wyjechali w 39 ?

No i jeszcze nam zostaja tacy, co wyjechali w 38 np z Breslau, ale kamienice tam mieli ...

J.

Data: 2019-08-14 00:51:43
Autor: Marcin Debowski
Zydzi maja sie mocno
On 2019-08-13, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Akurat zdecydowanie nie sugeruje MSZ, bo bycie nofiarą nie implikuje bycia trupem.

Jak ktoś zdecydował się na wyjazd z PL np. 1938, to jest taką ofiarą? A kto jest rodziną?

Definicja rodziny jest w miare prosta, ciekawsze beda te inne punkty.

Jaka jest ta definicja?

[...]

No np. o takich mówię. Są ofiarami Holokaustu?

--
Marcin

Data: 2019-08-14 05:42:56
Autor: J.F.
Zydzi maja sie mocno
Dnia Wed, 14 Aug 2019 00:51:43 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
On 2019-08-13, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Hm, Holocaust ma swoje tragiczne znaczenie, i kto przezyl ... czy
zasluguje na okreslenie "ofiara" ?

Jak ktoś zdecydował się na wyjazd z PL np. 1938, to jest taką ofiarą? A kto jest rodziną?

Definicja rodziny jest w miare prosta, ciekawsze beda te inne punkty.

Jaka jest ta definicja?

No musi byc spokrewniony lub przez malzenstwo ...

[...]

Raczej tych niemieckich przewojennych przesladowan Zydow, ozna by
rzec, ze wrecz niewinnych, w porownaniu z pozniejszym mordowaniem.

J.

Data: 2019-08-14 08:38:23
Autor: ąćęłńóśźż
Zydzi maja sie mocno
Skoro bardzo się powstrzymywali przed zbombardowaniem Auschwitz i innych obozów, to zapewne mają traumę.

-- -- -
No np. o takich mówię.
Są ofiarami Holokaustu?

Data: 2019-08-13 13:08:19
Autor: z
Zydzi maja sie mocno
W dniu 2019-08-13 o 10:59, J.F. pisze:
Ale przeciez widzisz powyzej - ofiarom lub ich rodzinom, co jakby sugeruje ... zyjacych ...

To taka dobra zmiana? ;-)
Wcześniej domagali się odszkodowań za cokolwiek co kiedyś było żydowskie a spadkobiercy nie znani.

Tak samo w sprawie odszkodowań dla Polaków od Niemców...

Albo rybki albo akwarium ;-)

Data: 2019-08-13 13:21:20
Autor: J.F.
Zydzi maja sie mocno
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d529a25$0$538$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Zalezy dla kogo dobra ... ale wyglada, jakbysmy kwestie generalnych odszkodowan wyplacanych ... panstwu Izrael ?,
mieli juz wyjasnioną ...

Tak samo w sprawie odszkodowań dla Polaków od Niemców...
Albo rybki albo akwarium ;-)

Ale o co chodzi - ze indywidualne czy zbiorczo przez panstwo ?

J.

Data: 2019-08-13 14:17:23
Autor: z
Zydzi maja sie mocno
W dniu 2019-08-13 o 13:21, J.F. pisze:
Ale o co chodzi - ze indywidualne czy zbiorczo przez panstwo ?

A WSZYSTKIE ;-) Żydzi rozpętali spiralę rewizjonizmu ;-)

Data: 2019-08-12 13:14:10
Autor: Wojtek
Zydzi maja sie mocno
W dniu 2019-08-12 o 12:31, J.F. pisze:

A moze by im tak bezczelnie odpowiedziec, ze pretensje to do Roosevelta, Trumana i Churchila - uchwalili, ze w Polsce bedzie komunizm, to byl.

Można, tylko po co?
W polityce decyduje siła a nie argumenty merytoryczne.
Silniejszy ma rację.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2019-08-12 13:59:57
Autor: J.F.
Zydzi maja sie mocno
Użytkownik "Wojtek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qirhm4$3heec$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Ale pamietasz, ze polityk jest slaby jak mucha - mozna go zabic gazetą.

J.

Data: 2019-08-13 08:01:40
Autor: Jacek Maciejewski
Zydzi maja sie mocno
Dnia Mon, 12 Aug 2019 12:31:30 +0200, J.F. napisał(a):

Tym razem Senat USA upomina sie o zydowskie mienie ...

Typowa prowokacja JF-a. Tytuł wskazuje na Żydów, jakoby mieli coś na
sumieniu, podczas gdy na sumieniu mają Polacy użytkujący w najlepsze
cudze mienie.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-08-12 23:28:42
Autor: przemek.jedrzejczak
Zydzi maja sie mocno
W istocie Polska jest jedynym krajem w Unii Europejskiej, który nie uchwalił kompleksowego prawa dotyczącego zwrotu lub rekompensaty za własność prywatną, mimo że w 2009 roku zatwierdziła deklarację terezińską w sprawie mienia z epoki Holokaustu 'w sposób sprawiedliwy, kompleksowy i niedyskryminacyjny'" - twierdzą senatorzy.

te *jedynym* trochę slabo wypada i sugeruje klasyczne podejście matołków w stylu jakoś to będzie :-)

Data: 2019-08-13 10:37:36
Autor: Wojtek
Zydzi maja sie mocno
W dniu 2019-08-13 o 08:28, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Komu ma Polska zwracać mienie bezspadkowe? Dla ułatwienia odpowiedzi: chodzi o majątek który nie ma spadkobierców.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2019-08-15 12:38:58
Autor: Liwiusz
Zydzi maja sie mocno
W dniu 2019-08-13 o 10:37, Wojtek pisze:
[...]

Szantażującym nas żydom.

--
Liwiusz

Data: 2019-08-15 12:54:21
Autor: Jacek Maciejewski
Zydzi maja sie mocno
Dnia Thu, 15 Aug 2019 12:38:58 +0200, Liwiusz napisał(a):

Komu ma Polska zwracać mienie bezspadkowe? Dla ułatwienia odpowiedzi: chodzi o majątek który nie ma spadkobierców.

Szantażującym nas żydom.

Nie róbcie z siebie kretynów. Cały czas chodzi tylko i wyłącznie o
mienie spadkowe.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-08-15 13:11:46
Autor: ąćęłńóśźż
Zydzi maja sie mocno
Co Ty pie.....sz???

-- -- -
Cały czas chodzi tylko i wyłącznie o mienie spadkowe.

Data: 2019-08-15 14:19:25
Autor: szalaput.kleska.alfred
Zydzi maja sie mocno
W dniu czwartek, 15 sierpnia 2019 12:54:23 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

Nie róbcie z siebie kretynów. Cały czas chodzi tylko i wyłącznie o
mienie spadkowe.

Sam robisz z nas debili. Spadkowe było i jest zwracane.
Chodzi o bez spadkowe w deklaracji sprytnie ujęte w słowie "następców".

cyt.
.. Uważamy, że ważne jest, tam gdzie nie zostało to jeszcze
skutecznie osiągnięte, zajęcie  się  prywatnymi  roszczeniami  ofiar
Holokaustu  (Shoah)  dotyczącymi nieruchomości byłych właścicieli,
spadkobierców lub ich następców, w  drodze  albo restytucji  in  rem
albo  rekompensaty, tak jak to będzie właściwe, w  sprawiedliwy,
wszechstronny i niedyskryminacyjny sposób, zgodny z prawem   krajowym i
odpowiednimi  regulacjami, jak również umowami międzynarodowymi. Proces
takiej restytucji lub rekompensaty powinien być szybki, prosty,
dostępny, transparentny i
ani uciążliwy ani kosztowny dla osoby występującej z roszczeniem; oraz
zauważamy inną pozytywną legislację w tej dziedzinie.

Data: 2019-08-16 05:23:01
Autor: szalaput.kleska.alfred
Zydzi maja sie mocno
użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

> dotyczącymi nieruchomości byłych właścicieli,
> spadkobierców lub ich następców,

A zapytałeś o wyjaśnienie kogo deklaracja uważa za "następców"? Nie.

Nikogo też nie pytałem o znaczenie słowo dupa.

No to dlaczego uważasz że wiesz o kogo chodzi lepiej od autora deklaracji?

Oj Macajew Macajew, rżniecie głupa.

Kto może być następcą? Zerknijcie do googla kto upomina się o forsę,
kto ciśnie rząd UK/USA który to rząd ma cisnąć PL,
zerknijcie do kogo popłynęła kasa z banków szwajcarskich z kont
pozostałych po pomordowanych w holo.

Data: 2019-08-16 14:28:49
Autor: Jacek Maciejewski
Zydzi maja sie mocno
Dnia Fri, 16 Aug 2019 05:23:01 -0700 (PDT),
szalaput.kleska.alfred@gmail.com napisał(a):

Kto może być następcą?

Może to być każdy. Ale kto nim *jest* wg. autorów? Dalej nic mądrego na
ten temat nie powiedziałeś. Znasz choćby angielski oryginał tekstu?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-08-16 05:48:29
Autor: szalaput.kleska.alfred
Zydzi maja sie mocno
użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Dnia Fri, 16 Aug 2019 05:23:01 -0700 (PDT),
szalaput.kleska.alfred@gmail.com napisał(a):

> Kto może być następcą?

Znasz choćby angielski oryginał tekstu?

Sami Macajew niemożecie? Bozia rączek nie dała?
Czy po prostu ciągniecie oponenta za jęzor aby zbadać ile wie?

2. We consider it important, where it has not yet been effectively achieved, to address the private property claims of Holocaust (Shoah) victims concerning immovable (real) property of former owners, heirs or successors, by either in rem restitution or compensation, as may be appropriate, in a fair, comprehensive and nondiscriminatory manner consistent with relevant national law and regulations, as well as international agreements. The process of such restitution or compensation should be expeditious, simple,
 accessible, transparent, and neither burdensome nor costly to the individual claimant; and we note other positive legislation in this area.

Data: 2019-08-16 15:36:25
Autor: Jacek Maciejewski
Zydzi maja sie mocno
Dnia Fri, 16 Aug 2019 05:48:29 -0700 (PDT),
[...]

2. We consider it important, where it has not yet been effectively achieved, to address the private property claims of Holocaust (Shoah) victims concerning immovable (real) property of former owners, heirs or successors, by either in rem restitution or compensation, as may be appropriate, in a fair, comprehensive and ; and we note other positive legislation in this area

1.Skoro znasz to powinieneś wiedzieć że heir oraz succesor to w
angielskim synonimy. W polskim natomiast sukcesor w żadnym wypadku nie
jest spadkobiercą. Mylisz znaczenia.
2.W cytowanym fragmencie nie słowo succesor jest ważne tylko
[...]
the individual claimant", ponieważ słuszne roszczenia spadkobierców
spotykają się w Polsce z biurokratycznymi utrudnieniami, graniem na
zwłokę i spychotechniką. Skąd się to bierze, wiadomo.
3. Gminy żydowskie miały swój majątek. Komu go zwrócić? Przecież gmina
nie może mieć spadkobierców. A może uważasz że jak Niemcy wybili Żydów
to majątek gmin możemy sobie przywłaszczyć? Ja uważam że takie
przywłaszczenie czyni z nas wspólników Niemców i mnie taki majątek
paliłby ręce. Oddałbym go komukolwiek, byle go nie mieć. Może autor
rezolucji ten przypadek miał na myśli używając słowa succesor? 4. Przekręcanie przez ciebie mojego nazwiska w taki sposób by sugerowało
że jestem Żydem, utwierdza mnie  w poglądzie że jesteś głupcem z którym
rozmawiać nie warto, więc to ostatnia moja wypowiedź do ciebie.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-08-16 07:32:33
Autor: szalaput.kleska.alfred
Zydzi maja sie mocno
[...]

Co ty Macajew bredzisz, zerknij do komisji majątkowej która działała:
    ugodą - 424
    orzeczeniem - 329
    umorzeniem - 631
    orzeczeniem o oddaleniu, odrzuceniu wniosku - 340
    nie uzgodniono orzeczenia - 56
    postępowanie zostało zawieszone - 14.

+

Gminy spieniężały także elementy żydowskiego dziedzictwa. Chociażby świetnie zachowaną synagogę w Lubrańcu (za 500 tys. zł), neoklasycystyczny szpital w Siedlcach (za 610 tys. zł) czy remontowany przed sprzedażą Bejt Midrasz w Sokołowie Podlaskim (za 100 tys. zł). Nie wstydzą się tego liderzy stojący na czele polskich społeczności żydowskich i Michael Schudrich

Data: 2019-08-16 18:46:23
Autor: u2
Zydzi maja sie mocno
W dniu 16.08.2019 o 15:36, Jcek Maciejew pisze:
[...]

czyli jcek przyznaje, że obrabował żydów, trzeba mu wytoczyć proces i przykładnie ukarać, tak jak pełomafiozów ze złodziejskiej reprywatyzacji w Warszawie:)

4. Przekręcanie przez ciebie mojego nazwiska w taki sposób by sugerowało
że jestem Żydem, utwierdza mnie  w poglądzie że jesteś głupcem z którym
rozmawiać nie warto, więc to ostatnia moja wypowiedź do ciebie.

ano kapucie, jcek to nie macajew, tylko maciejew, zakonotuj to sobie na the future:)

--
I love love

Data: 2019-08-16 19:10:19
Autor: Robert Tomasik
Zydzi maja sie mocno

3. Gminy żydowskie miały swój majątek. Komu go zwrócić? Przecież gmina
nie może mieć spadkobierców.

Już się kiedyś nad tym zastanawiałem i mojim zdaniem spadkobiercą
wszystkich przedwojennych gmin (również żydowskich) powinien być
samorząd lokalny. Bo taka była przedwojenna funkcja tych gmin. Przed
wojną gminy wyznaniowe organizowały pochówki (cmentarze), pomoc medyczną
(szpitale) itd. Po wojnie nie wyróżnia się gmin wyznaniowych.

Data: 2019-08-16 19:15:51
Autor: u2
Zydzi maja sie mocno
[...]

ty możesz się nadal zastanawiać, a TW Carex, tow. Cimoszka jako premier Bolandy już podpisał odpowiednią ustawkę w 1997 (o roku ów), gdzie mienie pożydowskie typu kirkuty i synagogi przechodzą pod zarząd gmin żydowskich:)

btw nieprzypadkowo zarządcą gminy żydoskiej w Warszafce jest żyd z New Yorka Michael (Majkel) Schudrich, a liczba obywateli polskich z Izraela lawinowo wzrosła w ostatnim 10 - leciu, choć nie spełniają podstawowych wymogów na przyznanie takiego obywatelstwa:)

--
I love love

Data: 2019-08-16 20:03:18
Autor: Robert Tomasik
Zydzi maja sie mocno
W dniu 16.08.2019 o 19:15, u2 pisze:

[...]

No ale to wydaje się dośc sensowne. Chyba ni o tym teraz dyskutujemy, do
kogo ma dom modlitwy należeć.

Data: 2019-08-16 20:06:56
Autor: u2
Zydzi maja sie mocno
[...]

ale ale jest kilkaset takich miejsc w samej Warszafce, gdzie stoją zupełnie inne budynki lub służą czemuś/komuś innemu, wy żydki jesteście bardzo cwane i łase na cudzą kaskę:)

--
I love love

Data: 2019-08-16 20:33:11
Autor: Robert Tomasik
Zydzi maja sie mocno
W dniu 16.08.2019 o 20:06, u2 pisze:

[...]

To chcieli zwrotu domów modlitwy, czy miejsc, w których kiedyś stały? Bo
trudno za Tobą nadążyć.

Data: 2019-08-16 21:57:31
Autor: u2
Zydzi maja sie mocno
[...]

oj Robercik, nikt z was mi gojcowi nie zdradzi, na czym polega szwindel, przed jego dokonaniem, ja wskazuję na tropy prowadzące do twoich ziomali, a wy ciągle się śmiejecie durnym tępym ciemnym moherowym polaczkom w twarz:)

vide FOZZ, Art-B, tajna operacja Most, Amber Gie itd itp:)

--
I love love

Data: 2019-08-16 19:28:26
Autor: ąćęłńóśźż
Zydzi maja sie mocno
A teraz nam wytłumacz syjonistyczny ch..ju, dlaczego Polak w sprawie polskich nieruchomości w Polsce ma znać angielski?

-- -- -
Znasz choćby angielski oryginał tekstu?

Data: 2019-08-16 08:39:16
Autor: Jacek Maciejewski
Zydzi maja sie mocno
Dnia Thu, 15 Aug 2019 14:19:25 -0700 (PDT),
szalaput.kleska.alfred@gmail.com napisał(a):

dotyczącymi nieruchomości byłych właścicieli,
spadkobierców lub ich następców,

A zapytałeś o wyjaśnienie kogo deklaracja uważa za "następców"? Nie. No

Data: 2019-08-16 11:03:19
Autor: u2
Zydzi maja sie mocno
W dniu 16.08.2019 o 08:39, Jcek Maciejew pisze:
[...]

jcek uważa, że mu się należy jako "następcy" koniec kropka:))))))))

--
I love love

Data: 2019-08-19 09:08:51
Autor: Liwiusz
Zydzi maja sie mocno
[...]

*bezspadkowe, czyli nie przypadające żadnemu spadkobiercy. Uprasza się, aby żydki nie robiły tu wody z mózgu.

--
Liwiusz

Data: 2019-08-19 09:32:44
Autor: Jacek Maciejewski
Zydzi maja sie mocno
Dnia Mon, 19 Aug 2019 09:08:51 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

Tobie się nie da, bo już ją masz. W Polsce istniało wiele organizacji
żydowskich mających swój majątek. Domy, grunty. Co ocalało z wojny,
powinno zostać zwrócone. Komu i w jakiej formie, sprawa do
rozstrzygnięcia przez ustawodawcę. Który rozmyślnie tego nie robi bo
załatwienie sprawy pozbawiłoby go jednego publicznego wroga i byloby
trudniej robić politykę strachu. No i etatowi antysemici przestaliby
głosować :)
Niezadośćuczynienie w tej sprawie  czyni z nas wspólników ludobójczych
Niemców. No ale z Liwiuszkiem o etyce to daremna sprawa :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-08-19 09:54:57
Autor: Liwiusz
Zydzi maja sie mocno
[...]

Już to zostało rozstrzygnięte. Jeśli są spadkobiercy, sądy zwracają spadkobiercom. Jeśli nie ma spadkobierców, zwraca się państwu.

Podaj przykład jakiejś organizacji żydowskiej, która przed wojną posiadała majątek, a po wojnie go nie odzyskała.

--
Liwiusz

Data: 2019-08-19 11:58:53
Autor: J.F.
Zydzi maja sie mocno
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d5a55d2$0$508$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nie wiem jakie przed wojna byly zwyczaje, ale te synagogi, to chyba jakies dobro wspolne ... a jak byly za Bugiem, to przepadly.
W Warszawie - pewnie zburzone, zreszta zabrane przez Niemcow, a potem kto wie co bylo - np sprzedali budynek, jakis Polak kupil ... i co z tym zrobic ?

W duzej czesci to juz pewnie nie bylo komu zwracac, jesli wszyscy czlonkowie organizacji zamordowani.

Z ciekawostek
https://pl.wikipedia.org/wiki/Synagoga_Pod_Bia%C5%82ym_Bocianem_we_Wroc%C5%82awiu

Przetrwala hitleryzm, przekazano Zydom, mozna powiedziec, ze forma odszkodowania za utracone wczesniej mienie ...

Zaraz ... czy te za Bugiem traktowac jako straty wojenne ? Czesc tamtych Zydow witalo serdecznie Armie Czerwoną w 1939, potem sie wycofalo i uniknelo zaglady, potem wrocili ... i zostali, co cos im sie z Polski strony nalezy, czy jak sobie wybrali, tak maja ?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Hasmonea_Lw%C3%B3w
https://pl.wikipedia.org/wiki/Makkabi_Grodno

Nie tylko synagogi.

J.

Data: 2019-08-19 12:17:42
Autor: Robert Tomasik
Zydzi maja sie mocno
W dniu 19.08.2019 o 09:54, Liwiusz pisze:

Już to zostało rozstrzygnięte. Jeśli są spadkobiercy, sądy zwracają
spadkobiercom. Jeśli nie ma spadkobierców, zwraca się państwu.

Akurat, jesli nie ma spadkobiercy, to Gminie, ale to osobna sprawa.

Podaj przykład jakiejś organizacji żydowskiej, która przed wojną
posiadała majątek, a po wojnie go nie odzyskała.

Będzie ciężko. Ponieważ Niemcy większość populacji zamordowali, toteż te
organizacje utraciły osobowość prawną wobec braku rejestracji po wojnie.
Teraz po tych 80 latach, to nawet pewnie nie ma żadnych dokumentów
pozwalających na ustalenie, kto je może reprezentować.

Data: 2019-08-19 12:31:06
Autor: J.F.
Zydzi maja sie mocno
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d5a7747$0$17349$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Gminie w sensie jednostki samorzadu ?

No, to moze byc w przyszlosci ciekawie.
Taki miliarder bezdzietny ... łakomy kąsek dla wojta i gminy :-)

[...]

A byla potrzeba jakas rejestracja po wojnie ?

J.

Data: 2019-08-19 18:28:19
Autor: Robert Tomasik
Zydzi maja sie mocno
W dniu 19.08.2019 o 12:31, J.F. pisze:

Akurat, jesli nie ma spadkobiercy, to Gminie, ale to osobna sprawa.
Gminie w sensie jednostki samorzadu ?

Wprowadziłem w błąd. Przypada Skarbowi Państwa (art. 935 kc), tyle, że
jest on reprezentowany przez Gminę - ale nie chce mi się szukać, na
jakiej podstawie.

[...]

Zgodnie z art. 927 kc "nie może być spadkobiercą osoba fizyczna, która
nie żyje w chwili otwarcia spadku, ani osoba prawna, która w tym czasie
nie istnieje."

Jeśli chodzi o osobę prawną, to zgodnie z art. 33 kc "osobami prawnymi
są Skarb Państwa i jednostki organizacyjne, którym przepisy szczególne
przyznają osobowość prawną". Jednostka organizacyjna uzyskuje osobowość
prawną z chwilą jej wpisu do właściwego rejestru (art. 37), chyba że
przepisy szczególne stanowią inaczej. Rodzaje  rejestrów  oraz  ich
organizację  i sposób  prowadzenia  regulują odrębne przepisy.

Czyli sytuację mamy następującą. Niemcy na podstawie wydanych przez
siebie przepisów zdelegalizowali jakieś tam osoby prawne prowadzone
przez osoby wyznania Żydowskiego. Podejrzewam, że te przepisy
przewidywały konfiskatę majątku na rzecz - no i teraz ne wiem kogo.
Skarbu Państwa? No ale wówczas niemieckiego albo Generalnej Guberni,
która teoretycznie była państwem.

Można podyskutować na temat legalności takiego uczynku. Prawo wojny
chroni przed konfiskatą mienie prywatne. O mieniu organizacji ja tam nic
nie widzę. Ale nawet zakładając, że to było nielegalne, to co?

Po przejściu frontu ówczesny Skarb Państwa przejmuje wszystko to, co
należało do Skarbu Państwa okupanta. Nielegalność delegalizacji związku
wyznaniowego Żydów dało się spokojnie wywieść, więc stąd ten majątek
(domy modlitwy, cmentarze) zwrócono. Ale co ze stowarzyszeniami? Gdyby
bezpośrednio po wojnie stawili się przedstawiciele takiego
stowarzyszenia i wykazali, że chcą nadal działań, to podejrzewam, że po
prostu by je ponownie zarejestrowano i wydano majątek. Ale wiemy, że
Niemcy wymordowali większość Żydów i nie za bardzo kto miał po wojnie
troszczyć się o majątek jakiś stowarzyszeń. No a teraz pozostaje
pytanie, kto jest uprawniony do reprezentowania takiego stowarzyszenia?
Czy tylko z tego powodu, że do danego stowarzyszenia należeli Żydzi, to
prawo takie przysługuje każdemu z Żydów? Niektórym, a jeśli tak, to którym?

Gdybyśmy uznali, że z jakiegoś powodu to się jednak Żydom należy, to ja
podrzucam kilka pytań:

1) Co z Kasatą Józefińską na terenie Galicji? Należałoby oddać domom
zakonnym nieruchomości bezprawnie wówczas zabrane.
2) Co z roszczeniami Cerkwi - szerzej o tym znajdziesz tu:
https://tiny.pl/t5ljp

To jest problem o wiele bardziej złożony i moim zdaniem należałoby
zrobić grubą linię i nie cofać się wstecz dalej, niż na 30 lat. Może to
i byłaby niesprawiedliwość, ale jak zaczniemy rozliczać się za
Austro-Węgry i Cara, to może Polski nie wystarczyć. Moim zdaniem, jeśli
ktoś ma do któregoś z okupantów Polski pretensje, to powinien je
kierować do tych okupantów.. Tyle, że wiadomo, że Rosja, Austria, czy
Niemcy nic nikomu nie oddadzą i stąd pomysł, że może coś od Polski by
się dało.

Data: 2019-08-19 20:16:20
Autor: Michal Jankowski
Zydzi maja sie mocno

Art. 935. KC
Dziedziczenie przez gminę lub Skarb Państwa
W braku małżonka spadkodawcy, jego krewnych i dzieci małżonka spadkodawcy, powołanych do dziedziczenia z ustawy, spadek przypada gminie ostatniego miejsca zamieszkania spadkodawcy jako spadkobiercy ustawowemu. Jeżeli ostatniego miejsca zamieszkania spadkodawcy w Rzeczypospolitej Polskiej nie da się ustalić albo ostatnie miejsce zamieszkania spadkodawcy znajdowało się za granicą, spadek przypada Skarbowi Państwa jako spadkobiercy ustawowemu.

Ale to jest oczywiście jest obecna treść tego artykułu, dawniej było inaczej.

   MJ

Data: 2019-08-19 20:49:50
Autor: ąćęłńóśźż
Zydzi maja sie mocno
Jako ostatnie miejsce zamieszkania można traktować Auschwitz?
Trzeba by odróżnić tych, co mieszkali w barakach od tych, co prosto z pociągu.

-- -- -
spadek przypada gminie ostatniego miejsca zamieszkania spadkodawcy jako spadkobiercy ustawowemu.

Data: 2019-08-19 21:01:08
Autor: u2
Zydzi maja sie mocno
W dniu 19.08.2019 o 20:58, u2 pisze:
[...]

oczywiście przewożenie ludzi w wagonach towarowych/bydlęcych dawało do myślenia, ale niewielu żydów myślało o śmierci, chcieli przeżyć:)

--
I love love

Data: 2019-08-19 21:52:33
Autor: Robert Tomasik
Zydzi maja sie mocno
W dniu 19.08.2019 o 21:01, u2 pisze:

[...]

Takie były wówczas standardy. Wojsko się tak woziło również.

Data: 2019-08-19 21:51:31
Autor: Robert Tomasik
Zydzi maja sie mocno
W dniu 19.08.2019 o 20:49, ąćęłńóśźż pisze:
Jako ostatnie miejsce zamieszkania można traktować Auschwitz?
Trzeba by odróżnić tych, co mieszkali w barakach od tych, co prosto z
pociągu.

O ile pamiętam z wizyty w obozie, to tych "z rampy" nie ewidencjonowano.
Ewidencjonowano tych, co szli "do baraku". No i stąd się biorą
rozbieżności w tych szacunkach co do ilości zamordowanych. Dla Niemców
nie było znaczenia, więc nie wydawali aktów zgonu dla tych, co "prosto z
rampy". Część ludzi umierała w transporcie, albo przy próbie ucieczki.

Ponieważ więzienie, czy obóz trudno za "miejsce zamieszkania" uznać, to
moim zdaniem należało by jednak trzymać się miejsca, skad ich wywożono.
Choć i tu przecież było tak, że do gett przenoszono żydów z sąsiednich
miejscowości.

Data: 2019-08-19 21:46:02
Autor: Robert Tomasik
Zydzi maja sie mocno
W dniu 19.08.2019 o 20:16, Michal Jankowski pisze:

[...]

Fakt. Obecne unormowanie jest od 1962 roku, ale to taka dość ogólna
zasada prawa cywilnego. Dlatego dawniej wiele osób nie mających
spadkobierców kościołowi majątki zapisywało w zamian za opiekę. W
wypadku mordowanych Żydów nie pisali oni testamentów, bo większość nie
zdawała sobie sprawy, że jadą na śmierć. Zostawiali upoważnienia
przekonani, że kiedyś wrócą.

Data: 2019-08-20 00:24:08
Autor: Marcin Debowski
Zydzi maja sie mocno
On 2019-08-19, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:
[...]

Jesli niemieckie przepisy miały by być brane pod uwagę to chyba wyłącznie w zakresie pokrywającym się z polskimi przedwojennymi. Tam zapewne nie będzie instytucji przejecie majatku społeczności wymordowanej przez przejmującego?

--
Marcin

Data: 2019-08-20 23:09:15
Autor: Robert Tomasik
Zydzi maja sie mocno

[...]

Tu niekoniecznie masz rację. Trzeba by było to zbadać. Przede wszystkim
podejrzewam, że kolejność ma tu znaczenie. Z tego co czytałem, to Niemcy
na samym początku okupacji po prostu zdelegalizowali stowarzyszenia
żydowskie. Czy mogli? Przepis, jak przepis. Teraz też raz na czas sąd
delegalizuje takie, czy inne stowarzyszenie. Wyrok się uprawomocnia. I
za 100 lat jakiś potomek osoby tego samego wyznania, co członkowie tego
stowarzyszenia pójdzie do sądu z wnioskiem o przywrócenie?

Członków stowarzyszenia mordowano później. Teraz mamy Ustawę z dnia 7
kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach. Mam świadomość, że w 139 roku
mogło to być zupełnie co innego. Obecnie zgodnie z art. 38 "Majątek
zlikwidowanego  stowarzyszenia  przeznacza  się  na  cel określony  w
statucie  lub  w  uchwale  walnego  zebrania  członków  (zebrania
delegatów) o likwidacji stowarzyszenia. W razie braku postanowienia
statutu lub uchwały  w tej  sprawie,  sąd  orzeka  o  przeznaczeniu
majątku  na  określony  cel społeczny." Wątpię, by Hitlerowcy pozwolili
Żydom wskazać, na co mają majątek przeznaczyć. Sądzę, że poszedł na
Skarb Państwa. Zresztą jeszcze po wojnie była instytucja "konfiskaty
mienia". NAwet w kodeksie karnym z 1967 roku było coś takiego.

Tak, czy siak obecnie ustawa nie przewiduje przekazania majątku członkom
likwidowanego stowarzyszenia. Wątpię, by wówczas było jakoś szczególnie
inaczej.

Data: 2019-08-20 00:43:26
Autor: J.F.
Zydzi maja sie mocno
Dnia Mon, 19 Aug 2019 18:28:19 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
[...]

Ale co znaczy "nie istnieje" ? Byla utworzona, zarejestrowana czy co tam przed wojna wymagano ...
a od 1943 utracila czesc lub calosc zarzadu, ale niekoniecznie
wszystkich czlonkow.

Czyli sytuację mamy następującą. Niemcy na podstawie wydanych przez
siebie przepisów zdelegalizowali jakieś tam osoby prawne prowadzone

Ale tych przepisow nie uznajemy.

[...]

O ile ktokolwiek wywodzil.

(domy modlitwy, cmentarze) zwrócono.

Chyba czesto nie. Nie bylo co - bo Niemcy spalili, nie bylo komu, no i
troche godzilo w nowa polityke panstwa.

[...]

Ale po co/jakim prawem rejestrowac cos, co juz jest zarejestrowane ?

Tylko kto z nowej wladzy by sie starym prawem przejmowal w 1945 ...

[...]

Stowarzyszenie zapewne mialo swoj statut i czlonkow, wiec jesli choc
jeden czlonek przezyl, to juz mial podstawe.
No, jeden byc moze nie mogl spelnic statutowych wymogow co do ilosci
osob ...

Tylko jak sie powolac na czlonkowstwo jesli lista czlonkow spalona, a
legtymacje zaginela.

[...]

A co z Branickimi, Zamojskimi itp ..

[...]

Zdaje sie, ze tak chcielismy, ale jakis miedzynarodowy trybunal
orzekl, ze tak nam nie wolno.

[...]

No ale jesli chodzi o nieruchomosci, to ich przeciez nie zabral
okupant, tylko juz nowa wladza nie chce oddac.
 J.

Data: 2019-08-20 01:44:59
Autor: Robert Tomasik
Zydzi maja sie mocno
W dniu 20.08.2019 o 00:43, J.F. pisze:

Ale co znaczy "nie istnieje" ? Byla utworzona, zarejestrowana czy co
tam przed wojna wymagano ... a od 1943 utracila czesc lub calosc
zarzadu, ale niekoniecznie wszystkich czlonkow.

Trzeba by było znać ówczesne unormowanie, ale pacząc na obecne, to nie
wystarczy, że będą członkowie. Jeśli jest stowarzyszenie i zostanie
wykreślone z rejestru, to fakt, że żyją jego członkowie tego nie
zmienia, że stowarzyszenie przestaje istnieć.

Zakładając, że uznamy, że stowarzyszenie wykreślono nielegalnie, to
ewentualnie można by rozważać roszczenia odszkodowawcze jego członków,
czy ich spadkobierców. No ale koncepcja, że przy ich braku roszczenia
mają inne przypadkowe osoby tego samego wyznania wydaje mi się mocno
kontrowersyjna.

Czyli sytuację mamy następującą. Niemcy na podstawie wydanych
przez siebie przepisów zdelegalizowali jakieś tam osoby prawne
prowadzone
Ale tych przepisow nie uznajemy.

Można by spróbować przeprowadzić takie rozumowanie.

[...]

To wywodzono.

(domy modlitwy, cmentarze) zwrócono.

Chyba czesto nie. Nie bylo co - bo Niemcy spalili, nie bylo komu, no
i troche godzilo w nowa polityke panstwa.

Bezpośrednio po wojnie nie zwracano, ale obecnie chyba to, co jest
zwrócono. Na ile ja się przynajmniej w mojej okolicy orientuję.

[...]

Ależ przejmowano. Weź pod uwagę, że prawo próżni nie znosi. JAk Polska
odzyskała po I WS niepodległość, to przez kilka lat na obszarach
poszczególnych zaborów stosowano prawo tych zaborców, a ujednolicano to
dopiero później.

Tak samo było po II WS. Oczywiście nowe władze wprowadzały ustawy, tym
nie mniej dokąd nowego prawa nie było, to stosowano stare. Inaczej byłby
bajzel nie do ogarnięcia.

[...]

No właśnie? Jak daleko się cofać?

[...]

A wiesz jaki? Jakiś link?

[...]

No właśnie, ze okupant zabrał. Prawnie włączył do Skarbu Państwa.
Pytanie, kto ma za owe bezprawne działania wypłacić odszkodowania. W
końcu zakładamy, że nie były to działania Polski, tylko Niemiec.

Data: 2019-08-20 05:56:50
Autor: J.F.
Zydzi maja sie mocno
Dnia Tue, 20 Aug 2019 01:44:59 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
[...]

Ale kto wykreslil ? Niemcy ? Nie uznajemy.

Zreszta jakim prawem mieliby wykreslic - nie mieli umocowania w
konstytucji. Wiec nie uznajemy z definicji.

[...]

W przypadku majatku organizacji wyznaniowych ... hm, czlonkow łączy
wlasnie wyznanie.
U nak KK trzyma sie mocno, ale w krajach prostetankich  powiedzmy ze
jakas wies zbudowala kosciol, zatrudnila pastora ... kto ma prawo do
budynku kosciola po 100 latach ?

A propos - jaka byla definicja spadkobiercy ?
Bo jesli szeroka ... czlonkow nie ma, ich dzieci nie ma, rodzice i
rodzenstwo nie zyja ... czy wtedy np wujek dziedziczyl ?

[...]

IMO tu nawet nie ma co probowac - nie uznajemy i juz, pytanie kto
uznaje ...

[...]

Chyba nie. Moze w przypadku Ziem Odzyskanych - gdy zyskalismy nowy
majatek. A poza tym nowa wladza od 45 sie chyba malo prawem przejmowala.

[...]

Bezposrednio po wojnie tez zwracano, tylko nowa wladza religii
niechetna, a tu jak pisalem - czesto nie bylo ani co zwracac, ani
komu, wiec nowy rzad czesto przejal teren czy budynek.

[...]

No i nowa wladza wymyslila "przydzial", "dekret" itp.

[...]

Nie trzeba sie cofac - Ordynacja Zamojska istniala w 1939 i pozniej -
rozparcelowal ja dopiero PKWN w 1944.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Ordynacja_Zamojska#Likwidacja_ordynacji

[...]

Teraz juz nie znajde, zreszta byc moze dziennikarskie doniesienia
potraktowalem zbyt serio.
Ale wychodzi na to, ze do ETPCz wystepowali wywlaszczeni wlasciciele
wielokrotnie, np https://www.rp.pl/artykul/941561-O-odszkodowania-za-reprywatyzacje-trzeba-walczyc-w-Polsce-- a-nie-przed-ETPCz.html

I nawet jesli ETPCz ich tu zbył z niczym, to ktos w rzadzie sie mogl
przestraszyc. Zreszta sprawy nie sa zamkniete.

Nawiasem mowiac z jakiegos opracowania:
Ustawa z dnia 3 stycznia 1946 r. o przejęciu na własność Państwa
podstawowych gałęzi gospodarki narodowej, Dz. U. z 1946 r. Nr 3, poz. 17.

W świetle tej ustawy nacjonalizacja przemysłu innego niż niemiecki
miała dokonać się za odszkodowaniem.
W art. 3 stanowiła ona, że państwo za odszkodowaniem przejmuje na
własność określone kategorie przedsiębiorstw. Wypłata odszkodowań, w
papierach wartościowych, a w wyjątkowych gospodarczo uzasadnionych
przypadkach również w gotówce lub innych wartościach, miała nastąpić w
terminie jednego roku, licząc od dnia doręczenia zawiadomienia w
przedmiocie prawomocnego ustalenia wysokości przypadającego
odszkodowania przez ,,specjalne komisje". Jednocześnie ust. 4 art. 7 i 8 odsyłał do rozporządzenia
RM, które miało określać m.in. szczegółowe zasady obliczania
odszkodowania oraz sposób wypłacania odszkodowania i tryb amortyzacji
papierów wartościowych. Rozporządzenie to nie zostało - jak wiadomo - nigdy wydane, co
uniemożliwiało zrealizowanie ustawowego przyrzeczenia wypłaty
odszkodowań

Czyli mamy juz dzialania czysto powojenne ...

[...]

No, to "prawnie właczył" ... podasz jakąś podstawe ? I do skarbu ktorego panstwa ?

Poza tym nieruchomosci maja to do siebie, ze pozostaja, wiec to "prawne włączenie" wystarczy w 1945 uznac za niebyle ...
Ale przyszedl drugi okupant i zaczal wprowadzac swoj porzadek.

J.

Data: 2019-08-21 00:11:12
Autor: Robert Tomasik
Zydzi maja sie mocno
W dniu 20.08.2019 o 05:56, J.F. pisze:

[...]

Twoje i moje zdanie tu niewiele zmieni. Sprawę normuje Konwencja haska
IV z 1907 roku. Polska to ratyfikowała w 1927 roku - tu masz tekst
źródłowy:
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU19270210161 - zaś
Niemcy byli współtwórcami tego aktu.

Rzuć okiem na treść od art. 42. Nas chyba najbardziej zainteresuje art.
46 oraz 56. No i teraz nie podlega konfiskacie "własność prywatna". Co
autor miał na myśli i czy dotyczy to stowarzyszeń? W art. 56 wymieniono
kilka podciągniętych instytucji, ale uważam, że nie każde
stowarzyszenie, choćby jej członkowie byli tylko i wyłącznie jednego
wyznania jest od razu religijne.

Przykładowo z kolegami założyliśmy stowarzyszenie zwykłe. Jest nas tam
kilkunastu i z dużą dozą prawdopodobieństwa zakładam, ż wszyscy są
chrześcijanami, a nawet najprawdopodobniej katolikami. Ale czy to
stowarzyszenie religijne? Raczej zdecydowanie nie.

Co więcej, jeśli nawet uznamy, że było to działanie bezprawne, to czemu
Polska miałaby za nie odpowiadać? A z drugiej strony, kto jest
uprawniony do odszkodowania w takim wypadku? Członkowie stowarzyszenia
bezprawnie rozwiązanego? Może i na zasadach ogólnych jako naprawa
szkody. Ale przecież nie ogół społeczności tego samego wyznania.

W przypadku majatku organizacji wyznaniowych ... hm, czlonkow łączy
wlasnie wyznanie.

Ale czy to działa w drugą stronę? Czy stowarzyszenie osób jednego
wyznania, zawsze jest religijne? Osobiście mam spore wątpliwości.

U nak KK trzyma sie mocno, ale w krajach prostetankich  powiedzmy ze
jakas wies zbudowala kosciol, zatrudnila pastora ... kto ma prawo do
budynku kosciola po 100 latach ?

Widzisz! To nie takie proste. W moim mieście jest zespół klasztorny. Do
XVIII wieku zakonnicy katoliccy prowadzili tam szkołę. W trakcie kasaty
Józefińskiej zabrano to zakonnikom, ale Austro-Węgry nie za bardzo miały
pomysł, co z tym zrobić, i stało to puste, aż kupili Żydzi. Żydzi
kupili, ale tylko po to, by sprzedać Ewangelikom. Ewangelicy, by kupić
od Żydów musieli sprzedać swój kościół w sąsiedniej miejscowości. Ten
kościół kupili katolicy, i po rozebraniu przenieśli do swojej
miejscowości. Wyobraź sobie, ze teraz przychodzi kościół Katolicki i
żąda tego klasztoru.

A propos - jaka byla definicja spadkobiercy ?
Bo jesli szeroka ... czlonkow nie ma, ich dzieci nie ma, rodzice i
rodzenstwo nie zyja ... czy wtedy np wujek dziedziczyl ?

Wątpię. Zacznijmy od tego, że Stowarzyszenie to nie spółka. Majątek
stowarzyszenia nie jest majątkiem członków.

[...]

Prawo międzynarodowe.
(...)

[...]

Błądzisz. U nas w ten sposób przykładowo Milicja, a później Policja
znajdowała się w budynku zdelegalizowanej przez Niemców jakiejś tam Kasy
Zaliczkowej.

A poza tym nowa wladza od 45 sie chyba malo prawem przejmowala.

To tylko próbuje się do tego przekonać ludzi. Po prostu to prawo
zmieniano pod nowe zapotrzebowanie. Był Sejm. Były ustawy.

[...]

Dokładnie masz rację. Ale były przepisy, że jak właściciela nie ma, to
przejmowali. Wyobraź sobie, że przez dziesięciolecia stały by ruiny, bo
Niemcy wymordowali właścicieli. Sądzisz, że teraz ktokolwiek by
kombinował, by takike "zabytki" odzyskać?

U mnie w mieście taka wielka Bożnica stała w charakterze półruiny do lat
70-tych. Nikt się tym nie interesował. W końcu zrobiono w tym muzeum
remontując. Jak już wyremontowali i muzeum tam wystawę chyba obrazów
zrobiło, to nagle przypomniano sobie, ze to Bom Modlitwy i wyciągnięto
po to rękę. Muzeum musiało się wyprowadzić. Działa Dom Modlitwy, ale
głównie dla przyjezdnych, bo u nas, to nawet Rabina nie ma. Też ładny
zabytek i nie twierdze, że źle się stało, ale ...

[...]

Bo coś trzeba było wymyślić, a nie bardzo był czas na czekanie, aż sie
Sejm zbierze. zwłaszcza, ze trwały przepychanki, który rząd jest
ważniejszy i dlaczego. A ludzie po prostu chcieli żyć.

[...]

Widzisz, sprawa oczywista w każdym razie nie jest

[...]

A moim zdaniem powinny być. Inaczej bedziesz miał tak, jak ejszcze nie
dawno na "Ziemiach odzyskjanych". Ludzie nie wiedzieli, czy czasem nie
będzie zwrotu majątku. Jak dach przeciekał, to położyli blachę. Ale nikt
tego na serio nie remontował.

[...]

Rozporządzenia były władz niemieckich i one tym majątkiem
administrowały. Po wojnie uznano to za zbrodnie wojenne, ale przecież
nie Polski, tylko Niemiec.

Poza tym nieruchomosci maja to do siebie, ze pozostaja, wiec to "prawne włączenie" wystarczy w 1945 uznac za niebyle ...
Ale przyszedl drugi okupant i zaczal wprowadzac swoj porzadek.

Tu dokładnie masz rację. Początkowo robiono to na "Ruską modę". Potem
zaczęto jednak próbować to lepiej lub gorzej legalizować. Tak, czy siak
powstał okrutny bajzel i dlatego uważam, że zasiedzenie będzie
najlepszym rozwiązaniem.

Data: 2019-08-21 13:03:38
Autor: J.F.
Zydzi maja sie mocno
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d5c7003$0$543$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No wlasnie - co autor mial na mysli ?

Mozna zabrac maszyny z fabryki, bedące wlasnoscią sp. z .o.o. osob prywatnych ?

W art. 56 wymieniono
kilka podciągniętych instytucji, ale uważam, że nie każde
stowarzyszenie, choćby jej członkowie byli tylko i wyłącznie jednego
wyznania jest od razu religijne.

Za to sa wprost instytucje religijne.
Wiec co tam jeszcze Zydzi mieli w formie wspolnej - kluby sportowe na pewno ... i co jeszcze ?

[...]

Ale o ile kwestie majatku mamy niewyjasnioną, to gdzie zapis, ze okupant moze rozwiazac wasze stowarzyszenie ? :-)

ciekawe sa tez art 55 i 53 ..

A propos - jest tam coś o łupach wojennych ?
Bo zdaje sie, ze tak Niemcy sie domagali polskiego złota wywiezionego w 39, argumentujac, ze im sie slusznie nalezy.
Przy czym to zloto bylo panstowe...

Co więcej, jeśli nawet uznamy, że było to działanie bezprawne, to czemu

Oprocz generalnej Guberni, byly tez jeszcze obszary wlaczone do Niemiec ... a potem przywrocone.

Polska miałaby za nie odpowiadać?

Tylko mowimy o nieruchomosci. Ktora zalozmy ze przetrwala wojne.
Polsce wystarczy tylko uznac, ze wlasnosc jest nadal taka sama, jak zapisana w ksiedze wieczystej ..

[...]

Nawet nie sugeruje - ale te synagogi, dzialki pod nimi itp - wyznaniowe.

Swoja droga - ktos te dzialke kupil, ktos zaplacil za budowe - lub kupil budynek ... kto ?
Zydowska lokalna "gmina wyznaniowa" ?

[...]

Ale my tu o 6 latach raptem.
Chyba, ze Niemcy zdazyli zlicytowac, ktos to kupil, moze sprzedal innemu ...

[...]

Ktos tu cytowal przepisy - w razie likwidacji dobrowolnej ... czlonkowie decyduja co zrobic z majatkiem.

[...]

Pewnie troche prawem kaduka.
Tyle ze Kasy juz nie bylo, i nie protestowala.

A poza tym nowa wladza od 45 sie chyba malo prawem przejmowala.
To tylko próbuje się do tego przekonać ludzi. Po prostu to prawo
zmieniano pod nowe zapotrzebowanie. Był Sejm. Były ustawy.

I bylo MO i KBP ... ustawy szczytne, a wladza faktyczna robila czesto co chciala.

[...]

W miescie ? teren cenny.
A nawet i szczerym polu tez troche warty.
Tylko przez lata pewnie zagospodarowano.

[...]

Bo komuchy jak zwykle sie nie przejmowaly - trzeba bylo formalnie wywlaszczyc/przejac, jak jeszcze byla ruiną.

[...]

Ludzie chcieli zyc, ale komusza wladza chciala demokracji ludowe, pieprzyc Sejm :-(

[...]

A moim zdaniem powinny być.

Ale widzisz - nie sa, i nie moga byc.
Trzeba bylo nie podpisywac konwencji ETPCz, lub podpisac z zastrzezeniem, lub zgromadzic jakis fundusz i wyplacic symboliczne odszkodowania.

[...]

Ale administrowaly sam piszesz. To nieruchomosc zostala i wystarczylo zwrocic, czy wrecz uwazac za zwroconą.

Ba - rozwiazanie stowarzyszenia, zeby jego majatek przeszedl na skarb Panstwa Polskiego, zeby Niemcy mogli go nastepnie zarekwirowac ... cos mi tu smierdzi naruszeniem ducha konwencji :-)

[...]

Pytanie czy panstwo moze zasiedziec. Byla kamienica, panstwo czy miasto po wojnie przejelo, zasiedlilo lokatorami z "kwaterunku" ... i kto zyskuje prawo po tych 30 latach ?

Poza tym przejelo prawem kaduka, wiec mamy złą wiarę.

I masz przyklad tej kamienicy Walców.
Jak rozumiem - sprzedane na podstawie sfalszowanego upowaznienia, nabyte ... trudno powiedziec - w zlej czy dobrej wierze, potem spadkobierczyni sie znalazla, sprawe w sadzie zalozyla, falszerza skazano, ale jej do ksiegi wieczystej nie wpisano ...

J.

Data: 2019-08-21 13:37:37
Autor: ąćęłńóśźż
Zydzi maja sie mocno
A o przypadku Giszowca i innych słyszałeś?

-- -- -
Polsce wystarczy tylko uznac, ze wlasnosc jest nadal taka sama, jak zapisana w ksiedze wieczystej.

Data: 2019-08-21 16:53:54
Autor: Robert Tomasik
Zydzi maja sie mocno
W dniu 21.08.2019 o 13:03, J.F. pisze:

No wlasnie - co autor mial na mysli ? Mozna zabrac maszyny z fabryki,
bedące wlasnoscią sp. z .o.o. osob prywatnych ?

Zabrać wszystko można, tyle, że należy się odszkodowanie.

Za to sa wprost instytucje religijne. Wiec co tam jeszcze Zydzi mieli
w formie wspolnej - kluby sportowe na pewno ... i co jeszcze ?

U nas przykładowo Kasę Zaliczkową. ALe pewnie teatry, biblioteki i
szereg innych podobnych tworów.

[...]

Konwencja pisze, czego nie wolno.

[...]

Od kogo?

Co więcej, jeśli nawet uznamy, że było to działanie bezprawne, to
czemu
Oprocz generalnej Guberni, byly tez jeszcze obszary wlaczone do
Niemiec ... a potem przywrocone.

o tam niemieckie ustawy działały.

Polska miałaby za nie odpowiadać?

Tylko mowimy o nieruchomosci. Ktora zalozmy ze przetrwala wojne. Polsce wystarczy tylko uznac, ze wlasnosc jest nadal taka sama, jak zapisana w ksiedze wieczystej ..

Ale tego obalać niekt nie próbuje. Powiedzmy, że jest tam Stowarzyszenie
Wielkiegoi Posłannictwa, które zdelegalizowali w 1939, a w 1942
zamordowali wszystkich członków z ich spadkobiercami i spadkobiercami
spadkobierców. Czemu chcesz oddać to przypadkowym Żydom obecnie żyjącym?

Swoja droga - ktos te dzialke kupil, ktos zaplacil za budowe - lub
kupil budynek ... kto ? Zydowska lokalna "gmina wyznaniowa" ?

Niektóre b yły przez kogoś fundowane.

Ale my tu o 6 latach raptem. Chyba, ze Niemcy zdazyli zlicytowac,
ktos to kupil, moze sprzedal innemu ...

U mnie w mieście Niemcy sob ie tym nie zawracali głowy. Z jednej
kamienicy wywalili bank i zrobili tam policję niemiecką, a Milicja to po
1945 roku przejęła. Pozostałymi kamienicami administrowało
Stowarzyszenie Właścicieli Nieruchomości opierając się na upoważnieniach
wywożonych przez Niemców właścicieli.

[...]

To w naszej ustawie. Sądzisz, że Niemcy pytali Żydów? W Niemczech
majątki im odbierano, a w Polsce mieli skrupuły?

[...]

Nie było komu.

Ba - rozwiazanie stowarzyszenia, zeby jego majatek przeszedl na
skarb Panstwa Polskiego, zeby Niemcy mogli go nastepnie zarekwirowac
... cos mi tu smierdzi naruszeniem ducha konwencji :-)

Mnie też. To niech Niemcy płacą.

Pytanie czy panstwo moze zasiedziec. Byla kamienica, panstwo czy
miasto po wojnie przejelo, zasiedlilo lokatorami z "kwaterunku" ... i
kto zyskuje prawo po tych 30 latach ?

Ale to niue państwo zasiedzało, tylko stowarzyszenia tym administrujące.

Poza tym przejelo prawem kaduka, wiec mamy złą wiarę.

To 30, a nie 20 lat.>

Data: 2019-08-22 16:45:00
Autor: J.F.
Zydzi maja sie mocno
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d5d5b05$0$541$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 21.08.2019 o 13:03, J.F. pisze:
No wlasnie - co autor mial na mysli ? Mozna zabrac maszyny z fabryki,
bedące wlasnoscią sp. z .o.o. osob prywatnych ?
Zabrać wszystko można, tyle, że należy się odszkodowanie.

Eee - to juz bysmy ich dawno do Niemcow odeslali :-)

[...]

W formie stowarzyszenia ?
Kasa spodziewam sie ze formie adekwatnej do roli - spoldzielnia ?
Teatr - czy nie na zasadzie jakies spolki prawa handlowego ?

[...]

IMO tak roznie pisze ... akurat o rozwiazaniu nic nie widze ...

[...]

Od Rumunow
https://www.forbes.pl/wiadomosci/porwane-zloto-ii-rp-co-sie-stalo-z-polskim-zlotem/tscvpwk

A potem jeszcze grozilo od Francuzow.

[...]

I tych ustaw nie uznajemy :-)

[...]

Nie mowie nie - co jednak, jesli kilku czlonkow lub spadkobiercow przetrwalo,
a nieruchomosc tak na dobre zabral im dopiero PRL ?

Swoja droga - ktos te dzialke kupil, ktos zaplacil za budowe - lub
kupil budynek ... kto ? Zydowska lokalna "gmina wyznaniowa" ?

Niektóre były przez kogoś fundowane.

OK, ale co dalej - formalnie podarowal/przekazal, czy figurowalo nadal niego ?
A co z tymi, gdzie nie bylo jednego fundatora ?

[...]

Przyszedl rok 45, milicja sie oczywiscie formalnosciami nie przejmowala.
A ze wlasciciele w duzej czesci nie zyli, to i nikt nie protestowal.

Tym niemniej formalnie wlasciciel byl - i w 1990 sprawa zaczela smierdziec.
Tam gdzie wlasciciel byl jeden i zmarl wraz rodzina sprawe mamy w miare prostą - przeszlo na gmine/skarb Panstwa.

Ale ten bank czy inne stowarzyszenia, czy synagogi ?

[...]

Oczywiscie zadnych, ale przyszedl rok 1945 i co wtedy ?
Uznajemy niemieckie dzialania ... bo nawet niekoniecznie jakies decyzje, jesli przyjechala druzyna zandarmow i kazala sie wynosic ...

[...]

W przypadku "uwazac za zwrocona" nie ma tego problemu.

A po latach wyszlo, ze czasem bylo komu ...

[...]

Owszem. Tylko ze te zarekwirowane nieruchomosci zostaly, i przejal je PRL.

[...]

Jakas kontynuacja przedwojnnych stowarzyszen ?

Bo wydaje mi sie, ze szybko panstwo/gminy/miasta przejely administrowanie.

Tzn ten "dekret Bieruta" z 1945 dotyczyl Warszawy, google podpowiada
Dekret z dnia 21 grudnia 1945 r. o publicznej gospodarce lokalami i kontroli najmu.

http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU19460040027

Dotyczyl pierwotnie Lodzi, Gdanska, Lublina, Krakowa, Katowic i Poznania, potem ponoc rozszerzono.

Ja niestety z miasta poniemieckiego, to nie wiem jak to w reszcie kraju bywalo.
Ale chyba wszedzie "kamienicznikow" wydziedziczono - nie pasowali do ustroju.

Poza tym przejelo prawem kaduka, wiec mamy złą wiarę.
To 30, a nie 20 lat.>

Biorac pod uwage ze to organ panstwowy, ktory blokowal takze mozliwosc upominania sie o swoje,
to nawet jesli w polskim sadzie sie nic nie wywalczy, to slusznie obawiano sie ETPCz :-)

Data: 2019-08-22 19:51:07
Autor: Robert Tomasik
Zydzi maja sie mocno
W dniu 22.08.2019 o 16:45, J.F. pisze:

Zabrać wszystko można, tyle, że należy się odszkodowanie.
Eee - to juz bysmy ich dawno do Niemcow odeslali :-)

Próbujemy.

[...]

Teatry w formie spółek?

Konwencja pisze, czego nie wolno.
IMO tak roznie pisze ... akurat o rozwiazaniu nic nie widze ...

Ja też :-D

Od kogo?

Od Rumunow
https://www.forbes.pl/wiadomosci/porwane-zloto-ii-rp-co-sie-stalo-z-polskim-zlotem/tscvpwk
A potem jeszcze grozilo od Francuzow.

Ciekawa historia, choć gdzieś widziałem informację, że z tego złota
pokryto koszty polskiej armii w Wielkiej Brytanii.

o tam niemieckie ustawy działały.
I tych ustaw nie uznajemy :-)

My, toi sobie możemy :-)

[...]

Nie wiem, ale moim zdaniem wprost zwrot się nie nalezy.

[...]

Że zacytuję naszego kolegę z grupy :-) - pytania się mnożą.

Ale chyba wszedzie "kamienicznikow" wydziedziczono - nie pasowali do
ustroju.

Nie wiem, jak wszędzie, ale u nas na pewno nie. Jedynie przejmowano
administrację.

Data: 2019-08-22 20:46:53
Autor: J.F.
Zydzi maja sie mocno
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d5ed60d$0$31099$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jesli ma sprzedawac bilety, zatrudniac aktorow i zarabiac - to chyba jak najbardziej tak.
Chyba, ze o teatr amatorski chodzi ... taki dzisiejszy Dom Kultury ...

[...]

Pod koniec o tym pisza. I nie tyle "pokryto", co
"Natomiast 11 ton złota zatrzymała Wielka Brytania jako pokrycie wydatków łożonych przez nią podczas wojny na cywilne potrzeby polskie."

Deponowanie w londynskim banku okazalo sie niebezpieczne ... ale w sumie to wszedzie bylo niebezpieczne :-(

o tam niemieckie ustawy działały.
I tych ustaw nie uznajemy :-)
My, toi sobie możemy :-)

A na jakiej podstawie one mialyby obowiazywac ?
Polski rzad nie podpisal kapitulacji, w ktorej oddalby te ziemie Niemcom.

[...]

A na moj gust istotne jest, ze zabral PRL.
No chyba, zeby sie czepiac, ze Niemcy zabrali i powinny zaplacic odszkodowanie,
a PRL zabral Niemcom na podstawie aktu kapitulacji ... czy raczej uzgodnien wielkiej trojki ?

Tak czy inaczej - nieruchomosci Niemcy zwrocili/pozostawili/opuscili ...

Ale chyba wszedzie "kamienicznikow" wydziedziczono - nie pasowali do
ustroju.
Nie wiem, jak wszędzie, ale u nas na pewno nie. Jedynie przejmowano
administrację.

Wraz z pobieraniem czynszow ?
Tzn wlasciciel przestawal cokolwiek dostawac ze swojej kamienicy ?

J.

Data: 2019-08-22 22:14:59
Autor: Robert Tomasik
Zydzi maja sie mocno
W dniu 22.08.2019 o 20:46, J.F. pisze:

Teatry w formie spółek?

Jesli ma sprzedawac bilety, zatrudniac aktorow i zarabiac - to chyba
jak najbardziej tak. Chyba, ze o teatr amatorski chodzi ... taki
dzisiejszy Dom Kultury ...

O takim przedsięwzięciu myślałem.

[...]

Wiesz, ja to czytałem w kontekście pokrycia kosztów paliwa polskich
lotników walczących w Bitwie o Wielką Brytanię.

[...]

Na podstawie prawa wojny :-) Przecież podałem Ci link.

[...]

Próbujesz do lokalnych spraw dopasować wielką politykę.

Tak czy inaczej - nieruchomosci Niemcy zwrocili/pozostawili/opuscili
..
Spróbuję jeszcze raz. W Księdze Wieczystej masz wpisane Stowarzyszenie
Wielkiego Posłannictwa. Ale nie ma nie tylko Stowarzyszenia, ale nikogo
z jego władz albo choć jednego członka. Nie wiemy zresztą, kto był
członkiem, bo papiery spalono, a świadków wymordowano. Komu oddać? Czy
ma stać ruina do końca świata?

Ale chyba wszedzie "kamienicznikow" wydziedziczono - nie pasowali
do ustroju.
Nie wiem, jak wszędzie, ale u nas na pewno nie. Jedynie
przejmowano administrację.
Wraz z pobieraniem czynszów ? Tzn właściciel przestawał cokolwiek
dostawać ze swojej kamienicy ?

Co więcej. Stowarzyszenie wszystko do jednego worka wkładało przez 50
lat. Z przychodów z jednej kamienicy remontowali dach na drugiej, która
miała mniejsze przychody. W momencie gdy znajdował się właściciel
którejś z nich i odzyskiwał nawet nie można było tego rozliczyć.

Data: 2019-08-22 22:29:32
Autor: J.F.
Zydzi maja sie mocno
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d5ef7c4$0$514$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

To bardziej skomplikowane bylo.
Armia byla polska a nie brytyjska - wiec polski rzad ja utrzymywal.
Z udzielonej przez brytyjski rzad pozyczki.
Ale pozyczki sa do zwrotu.

oczywiscie o zaplacie za "uslugi militarne" nie bylo mowy - mysmy ich bronili za darmo, oni w sumie dla naszego interesu tez mieli walczyc za darmo.

Ale za wszelkie inne ... samoloty, mechanikow, szkolenie.

I tak chyba mielismy lepiej niz USA - oni bodajze placili za wynajete bazy, mysmy koszary i lotniska dostali za darmo. Chyba.

[...]

Ale tu jest o tych terenach wlaczonych do Rzeszy.

[...]

Eee - a czy to nie jest wielka polityka ?

[...]

A jak jeden czlonek przezyl ?
Zreszta na jakiej podstawie "nie ma Stowarzyszenia" ?
Niemcy cos oficjalnie zlikwidowali ?

Nie wiemy zresztą, kto był
członkiem, bo papiery spalono, a świadków wymordowano. Komu oddać? Czy
ma stać ruina do końca świata?

A jak jednak jakis swiadek przezyl ?
Przeciez nie musial byc Zydem - mogl "prawdziwy Polak" zaswiadczyc, ze przed wojna Mosze byl w Stowarzyszeniu ...

[...]

Ok, tylko jesli rozumiem - to jak panstwo przejelo administracje, to przejelo i remonty dachow.

Czy u was nie przejelo i jakies przedwojenne Stowarzyszenie administrowalo ?
No ale zaraz ... przedwojenne to chyba przekazywalo zysk wlascicielom ?

J.

Data: 2019-08-22 22:55:20
Autor: Robert Tomasik
Zydzi maja sie mocno
W dniu 22.08.2019 o 22:29, J.F. pisze:

[...]

My "Ziemie Odzyskane" włączyliśmy do Polski. Jakim prawem polskie prawo
tam stosować?

[...]

O ile czytałem, to tak. Zaczęli od zdelegalizowania wszystkich
żydowskich stowarzyszeń.

[...]

A skąd wiedział? Po za tym problemem jest to, że próbujemy to po 80
latach prostować, a tu oi świadków trudno.

[...]

TAk. Ale to nie było właśnie państwo.

Czy u was nie przejelo i jakies przedwojenne Stowarzyszenie
administrowalo ?
No ale zaraz ... przedwojenne to chyba przekazywalo zysk wlascicielom ?

Nie znamy ustawy, ale sądzę, że nie.

Data: 2019-08-19 14:43:43
Autor: u2
Zydzi maja sie mocno
[...]

ale żeś siknął, widać, żeś żydek z gazowni:)

poniżej przykład "zwrotu" mienia pożydowskiego dla cwanych żydków z gazowni :

https://www.youtube.com/watch?v=xPoF0nnsFY4

jszemper

Opublikowany 9 lip 2009

Bolesław Szenicer, polski Żyd od pokoleń, oskarża Żydów o celowe niszczenie zabytków i pamiątek żydowskich w Polsce.

--
I love love

Data: 2019-08-19 09:34:53
Autor: szalaput.kleska.alfred
Zydzi maja sie mocno
użytkownik u2 napisał:

> [...]

Bolesław Szenicer, polski Żyd od pokoleń, oskarża Żydów o celowe niszczenie zabytków i pamiątek żydowskich w Polsce.

Przemyślałem jednak sprawę i jestem za rozbieraniem ruder
gdyż albowiem ponieważ kłania się urbex na YT i w chj takich ruder w PL jak i w wawce.
Ale jestem przeciwny przekazywaniu tych ruder obecnemu zespołowi
cwaniaków z usa, przechrztów zresztą na potrzeby geszeftu.
Sprawę można było rozwiązać podobnie jak w niemczech, tzn. jaki srulkowy majątek wspólny przekazać tutejszym srulkom, a nie przyjezdnym
z usa.

Data: 2019-08-19 19:31:23
Autor: u2
Zydzi maja sie mocno
W dniu 19.08.2019 o 18:34, szalaput.kleska.alfred@gmail.com pisze:
[...]

no nie zabytek w rejestrze zabytków, nawet jak grozi katastrofą należy ratować, takie jest prawo, dura lex, sed lex:)

[...]

ano, właśnie po raz kolejny wyprztykali prawdziwych polskich żydów, typu Bronisław Szenicer, w Kadiszu za milion dolarów, który wczoraj zacytowałem na psprawo, jest przykład innego polskiego żyda wyprztykanego przez hamerykańskich pazernych żydków:)
--
I love love

Data: 2019-08-16 14:55:29
Autor: Robert Tomasik
Zydzi maja sie mocno
W dniu 15.08.2019 o 12:38, Liwiusz pisze:

[...]

Odnoszę wrażenie, że oni celowo przeczekali czas, gdy ewentualnie byli
jacyś świadkowie mogący weryfikować prawa do mienia.

Data: 2019-08-16 15:24:52
Autor: Jacek Maciejewski
Zydzi maja sie mocno
Dnia Fri, 16 Aug 2019 14:55:29 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

[...]

1.Odnoszę wrażenie że jesteś antysemitą. Czyli osobnikiem skłonnym
przypisywać Żydom więcej złej woli i złych cech aniżeli innym nacjom.
Nieważne że Niemcy wraz z Ruskimi setki lat nas niszczyli i mordowali.
Wolisz dyskretnie tego nie postrzegać. Najgorsi ludzie to wg. ciebie
Żydzi. Założę się że jesteś katolikiem :) Wierzysz w podkradzionego
Żydom boga i pewnego Żyda, jego proroka. Prawdopodobnie chodzi tu o
kompleks zazdrości, że ten bóg nie nas Polaków wybrał i nie nam się
objawił. Cóż za kretyństwo z twojej i innych katoli strony :) Podwójne,
bo wszak od dawna rozumni ludzie wiedzą że żadnych bogów nie ma.

2.Tomasik, oprócz świadków są jeszcze dokumenty.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-08-16 16:47:23
Autor: Robert Tomasik
Zydzi maja sie mocno

[...]

Ale co to ma wspólnego z omawianym przez nas tematem?

[...]

Bo to z prawem własności nie ma nic wspólnego.

2.Tomasik, oprócz świadków są jeszcze dokumenty.

No właśnie. I kodeks, który mówi o tzw. zasiedzeniu. W Polsce nawet to w
złej wierze to 30 lat.

Data: 2019-08-16 17:19:18
Autor: Jacek Maciejewski
Zydzi maja sie mocno
Dnia Fri, 16 Aug 2019 16:47:23 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

Ale co to ma wspólnego z omawianym przez nas tematem?
Przysłowie mówi "wedle stawu grobla". Wskazuję na brak proporcji w
postrzeganiu Żydów i innych nacji.

Bo to z prawem własności nie ma nic wspólnego.
Ależ ma. Odległy ale bezsporny.

No właśnie. I kodeks, który mówi o tzw. zasiedzeniu. W Polsce nawet to w
złej wierze to 30 lat.
Oprócz dokumentów i prawa jest coś takiego jak zwykła przyzwoitość.
Niektórym zasiedzenie na działce pożydowskiej nie przeszkadza.
Kuchciński czy inni notable z innych opcji też nie widzieli nic
zdrożnego  w tym że polecą sobie do domu. Widzę tu na grupie wielu
takich którzy dopuszczają nieprzyzwoitości o ile prawo wprost ich nie
zabrania. Ty, Liwiusz, u2, szalaput i inni. Po prostu słoma wam z butów
wyłazi.

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-08-16 08:38:02
Autor: szalaput.kleska.alfred
Zydzi maja sie mocno
użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

Oprócz dokumentów i prawa jest coś takiego jak zwykła przyzwoitość.

To nie żadna przyzwoitość, to zwykłe wyłudzenie czy interes. Inna nazwa: Przedsiębiorstwo holokaust.
https://youtu.be/sCPf-OTDQyw

Masz  Macajew (na inne określenie nie załugujesz) wklejkę o przyzwoitości:

,,Szwajcarskie miliardy ofiar Holocaustu okazały się zupełnym mitem", pisał The Times w wydaniu sobotnim z 13 października 2001 r., odsłaniając kulisy jednego z najbardziej groteskowych i niesmacznych dramatów, jakim zawsze pozostaje kryminalny akt wyłudzenia i rabunku. A zaczęło się to wszystko w 1995 roku, kiedy to dwóch ważnych gentlemanów, Edgar Bronfman (przewodniczący Światowego Kongresu Żydów) i Abraham Burg (wschodząca gwiazda izraelskiej polityki), odwiedziło banki szwajcarskie z humanitarną misją. "Macie miliardy dolarów zdeponowane na waszych kontach przez Żydów przed II Wojną Światową", powiedzieli. "Żądamy natychmiastowego wypłacenia pieniędzy, dopóki Żydzi ocaleni z Holocaustu jeszcze żyją. Niech ostatnie chwile ich życia przeżyją w miarę dostatnio".

VS

Ze 180 tysięcy Żydów ocalałych i mieszkających teraz w Izraelu, aż 45 tysięcy żyje w upokarzającej nędzy - wynika z raportu izraelskiego Stowarzyszenia Natychmiastowej Pomocy dla Ocalałych z Holocaustu.

Raport z 2015 roku przypomniał brytyjski Telegraph

Nie lećcie sobie Macajew w kulki.

Data: 2019-08-16 18:31:36
Autor: Robert Tomasik
Zydzi maja sie mocno

[...]

Ba! Ja nie widzę powodu, by Żydów i inne nacje osobno postrzegać.

No właśnie. I kodeks, który mówi o tzw. zasiedzeniu. W Polsce nawet to w
złej wierze to 30 lat.
Oprócz dokumentów i prawa jest coś takiego jak zwykła przyzwoitość.

Poprzednio twierdziłeś, że o dokumenty chodzi.

Niektórym zasiedzenie na działce pożydowskiej nie przeszkadza.

Ale o co Tobie chodzi? Idąc Twoim tokiem rozumowania trzeba by było
badać pod kątem etycznym nieruchomości od prehistorii.

[...]

Czy ja kiedykowiek pochwalałem te osoby?

Data: 2019-08-16 19:15:08
Autor: Jacek Maciejewski
Zydzi maja sie mocno
Dnia Fri, 16 Aug 2019 18:31:36 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

Poprzednio twierdziłeś, że o dokumenty chodzi.
I dalej tak twierdzę. Wskazałem tylko na głębszą warstwę, z której prawo
wypływa.

Ale o co Tobie chodzi? Idąc Twoim tokiem rozumowania trzeba by było
badać pod kątem etycznym nieruchomości od prehistorii.
Nie od rzeczy propozycja. Wciąż na tym świecie jest wiele pretensji
terytorialnych czy materialnych a wolnego miejsca i majątku już brak.
Zatem, potrzeba konsensusu. Jak go osiągnąć to już nie moja sprawa.
Wszelako podjudzanie jednych nacji na drugie uważam za przeciwskuteczne,
krótkowzroczne i obrzydliwe etycznie.

Czy ja kiedykowiek pochwalałem te osoby?
Nie musisz pochwalać. Po prostu w twoich wypowiedziach widzę ten sam
motyw myślenia o Żydach. Jeśli z tobą rozmawiam a z nimi nie, to jedynie
dlatego że umiesz zachować zimną krew i nie używasz wulgaryzmów,
przezwisk czy wyzwisk a w niektórych sprawach wypowiadasz się
kompetentnie (choć niekoniecznie etycznie :)

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-08-16 19:18:27
Autor: u2
Zydzi maja sie mocno
W dniu 16.08.2019 o 19:15, Jcek Maciejew pisze:
[...]

wielki etyk jcek pochwalający żydo-ubeckie mordy na Polakach:))))))

--
I love love

Data: 2019-08-16 20:04:19
Autor: Robert Tomasik
Zydzi maja sie mocno
[...]

No to do Słowian to należało. :-)

Data: 2019-08-16 18:38:04
Autor: Robert Tomasik
Zydzi maja sie mocno
W dniu 16.08.2019 o 17:38, szalaput.kleska.alfred@gmail.com pisze:

To nie żadna przyzwoitość, to zwykłe wyłudzenie czy interes.

Skoro zeszliśmy na taki temat. Ma ktoś wiedzę, jak to rozwiązano w
innych krajach? Bo przecież Polska nie jest jedynym, w którym Niemcy
mordowali Żydów.

Data: 2019-08-16 10:03:37
Autor: szalaput.kleska.alfred
Zydzi maja sie mocno
> [...]

innych krajach? Bo przecież Polska nie jest jedynym, w którym Niemcy

Musiałbym po internetch szukać już któryś raz, a nie bardzo mi się chce.
Są opracowania, ale gdzie ich teraz szukać? I czy dotyczyły
spadkowego/bezpadkowego?
Pierwsze naciski były na PL bodaj za Kwaśnieskiego.

https://2001-2009.state.gov/p/eur/rls/or/93062.htm

Data: 2019-08-16 19:07:17
Autor: Robert Tomasik
Zydzi maja sie mocno
W dniu 16.08.2019 o 19:03, szalaput.kleska.alfred@gmail.com pisze:

[...]

Polską historię nieźle znamy. Mnie chodzi o inne kraje.

Data: 2019-08-16 15:29:12
Autor: szalaput.kleska.alfred
Zydzi maja sie mocno
W dniu piątek, 16 sierpnia 2019 19:07:19 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

> [...]
> https://2001-2009.state.gov/p/eur/rls/or/93062.htm
> Polską historię nieźle znamy. Mnie chodzi o inne kraje.

Najlepiej zajrzeć do zainteresowanych

https://tinyurl.com/y5z5uxvw

Data: 2019-08-16 19:05:30
Autor: u2
Zydzi maja sie mocno
[...]

niemożliwe:)

twoi ziomale, profesorowie Gross i Grabowski twierdzą coś zupełnie przeciwnego, według nich Polacy zamordowali 200 tysięcy żydów:)

--
I love love

Data: 2019-08-16 20:05:22
Autor: Robert Tomasik
Zydzi maja sie mocno
W dniu 16.08.2019 o 19:05, u2 pisze:

niemożliwe:)

twoi ziomale, profesorowie Gross i Grabowski twierdzą coś zupełnie
przeciwnego, według nich Polacy zamordowali 200 tysięcy żydów:)

Jak wrócisz na ziemię, to daj znać.

Data: 2019-08-16 20:11:18
Autor: u2
Zydzi maja sie mocno
[...]

http://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103454,23152084,polacy-przyczynili-sie-do-smierci-200-tys-zydow-mowi-historyk.html

  "Polacy przyczynili się do śmierci 200 tys. Żydów" - mówi historyk znienawidzony przez prawicę

Opracował Maciek Piasecki 17.03.2018 11:53

- Antysemityzm w przedwojennej Polsce występował ponad podziałami politycznymi, a Polacy przyczynili się do śmierci 200 tys. Żydów - przekonywał w TOK FM prof. Jan Grabowski. Jego zdaniem, jesteśmy w "światowej czołówce pychy narodowej".

https://www.newsweek.pl/polska/spoleczenstwo/jak-polacy-mordowali-zydow-okladka-newsweeka/90txll1

  W ,,Newsweeku": Jak Polacy mordowali Żydów. Ta książka wstrząśnie naszą wiedzą historyczną

Data publikacji: 08.04.2018, 12:03 Ostatnia aktualizacja: 09.04.2018, 15:01

Aleksandra Pawlicka

Od dawna żadna książka naukowa nie wzbudziła takiego zainteresowania. ,,Dalej jest noc" to wstrząsająca opowieść o losach Żydów zdanych na łaskę i niełaskę Polaków. ,,Z naszych badań wynika, że zdecydowana większość próbujących się ratować Żydów zginęła z rąk polskich bądź też została zabita przy współudziale Polaków" - piszą autorzy. Z każdych trzech poszukujących ratunku dwóch zginęło - dodają.

--
I love love

Data: 2019-08-16 20:13:11
Autor: u2
Zydzi maja sie mocno
W dniu 16.08.2019 o 20:11, u2 pisze:
[...]

masz jeszcze jeden rodzynek od twojego ziomala z gazowni:)

https://wiadomosci.wp.pl/blazejak-jan-tomasz-gross-stwierdzil-ze-polacy-zabili-wiecej-zydow-niz-niemcy-6352261191005825a

Patryk Osowski
22-02-2019 (16:49)

Błażejak: Jan Tomasz Gross stwierdził, że Polacy zabili więcej Żydów niż Niemcy
- Polacy na wsiach zabili więcej Żydów, niż Niemcy w obozach koncentracyjnych i zagłady - miał powiedzieć na konferencji naukowej we Francji prof. Jan Tomasz Gross. - To pranie mózgu - mówi dr. Marek Błażejak, który był na spotkaniu i cytuje słowa polskiego-amerykańskiego historyka.

--
I love love

Data: 2019-08-16 19:33:09
Autor: ąćęłńóśźż
Zydzi maja sie mocno
Zacznijmy od ZSRR.

-- -- -
Polska nie jest jedynym, w którym Niemcy mordowali Żydów

Data: 2019-08-16 20:06:03
Autor: Robert Tomasik
Zydzi maja sie mocno
W dniu 16.08.2019 o 19:33, ąćęłńóśźż pisze:

Polska nie jest jedynym, w którym Niemcy mordowali Żydów
Zacznijmy od ZSRR.

Oni, to tam generalnie mordowali, jak leci.

Data: 2019-08-16 20:16:00
Autor: u2
Zydzi maja sie mocno
W dniu 16.08.2019 o 19:33, ąćęłńóśźż pisze:

Polska nie jest jedynym, w którym Niemcy mordowali Żydów
Zacznijmy od ZSRR.

Oni, to tam generalnie mordowali, jak leci.

nie ściemniaj, żydów tam nie mordowali, to żydzi tam mordowali

--
I love love

Data: 2019-08-16 20:34:07
Autor: Robert Tomasik
Zydzi maja sie mocno
W dniu 16.08.2019 o 20:16, u2 pisze:

Polska nie jest jedynym, w którym Niemcy mordowali Żydów
Zacznijmy od ZSRR.
Oni, to tam generalnie mordowali, jak leci.
nie ściemniaj, żydów tam nie mordowali, to żydzi tam mordowali

Nie wiem, czy ktokolwiek się zastanawiał nad wyznaniem w tamtym okresie.

Data: 2019-08-16 22:00:13
Autor: u2
Zydzi maja sie mocno
[...]

w CV twoi ziomale z gazowni pisali wyznania mojżeszowego, nie ściemniaj, poducz się, hop hop hop:)

--
I love love

Data: 2019-08-16 21:38:41
Autor: ąćęłńóśźż
Zydzi maja sie mocno
A w Polsce nie?

-- -- -
tam generalnie mordowali, jak leci.

Data: 2019-08-16 22:01:34
Autor: u2
Zydzi maja sie mocno
W dniu 16.08.2019 o 21:38, ąćęłńóśźż pisze:
A w Polsce nie?

-- -- -
tam generalnie mordowali, jak leci.

no nie, w pierwszym rzędzie AK-owców, ale nie tych z Afrika Korps, jeden z żydo-ubeków miał nawet pseudo Akower:)

--
I love love

Data: 2019-08-16 22:22:56
Autor: Robert Tomasik
Zydzi maja sie mocno
W dniu 16.08.2019 o 21:38, ąćęłńóśźż pisze:

tam generalnie mordowali, jak leci.
A w Polsce nie?
W Polsce Niemcy Żydów mordowali. W Rosji komuniści jak leci swoich
obywateli bez zważania na wyznanie akurat. O to mi chodzi.

Data: 2019-08-16 22:41:05
Autor: ąćęłńóśźż
Żydzi maja się mocno
A Polaków nie?
No zobacz...

-- -- -
W Polsce Niemcy Żydów mordowali.

Data: 2019-08-16 22:59:21
Autor: Robert Tomasik
Żydzi maja się mocno
W dniu 16.08.2019 o 22:41, ąćęłńóśźż pisze:

W Polsce Niemcy Żydów mordowali.
A Polaków nie?
No zobacz...

Też, ale nie tak "kompleksowo", ja Żydów i Romów.

Data: 2019-08-16 23:02:51
Autor: u2
Żydzi maja się mocno
W dniu 16.08.2019 o 22:41, ąćęłńóśźż pisze:

W Polsce Niemcy Żydów mordowali.
A Polaków nie?
No zobacz...

Też, ale nie tak "kompleksowo", ja Żydów i Romów.

ty Żydów i Romów ? tyś żyd z gazowni:)

--
I love love

Data: 2019-08-16 23:06:26
Autor: ąćęłńóśźż
Żydzi maja się mocno
Może jedni się do pracy nadają, a drudzy nie?

-- -- -
Też, ale nie tak "kompleksowo", ja Żydów i Romów.

Data: 2019-08-16 22:59:40
Autor: u2
Żydzi maja się mocno
W dniu 16.08.2019 o 22:41, ąćęłńóśźż pisze:
A Polaków nie?
No zobacz...

-- -- -
W Polsce Niemcy Żydów mordowali.

wśród siepaczy NKWD dominowali żydzi, pierwsze czystki etniczne, czyli ludobójstwo, dokonali właśnie na etnicznych Polakach, ponad 100 tysięcy ich wymordowali:)

--
I love love

Data: 2019-08-16 19:02:42
Autor: u2
Zydzi maja sie mocno
W dniu 16.08.2019 o 17:19, Jcek Maciejew pisze:
[...]

e tam ostatnio byłem na spotkaniu autorskim z Tomaszem Organkiem i on otwarcie, acz nieopatrznie (ach ta wieczna młodość) przyznał, że w dzieciństwie mieszkał w pożydowskim domku, a Organek nijak nie wygląda na żyda, czyli na pewno jcek będzie chciał zrobić geszeft na ten nawiedzony domek Organka:)

--
I love love

Data: 2019-08-13 11:03:27
Autor: J.F.
Zydzi maja sie mocno
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ce2decb6-b95b-43f7-bcae-87f5cc1f22cc@googlegroups.com...

[...]

Moze i slabo, ale co uchwalily inne kraje ?
Te postkomunistyczne - bo chyba wszedzie byla podobna nacjonalizacja ....

A my ... mamy niedyskyminacyjne i kompleksowe, i do pewnego stopnia sprawiedliwe  - najpierw nikomu nie zwracalismy, potem cos tam zwracalismy - Zydom nie czyniac wyjatku,
mogli wystapic tak samo jak "prawdziwi Polacy" :-)

J.

Data: 2019-08-13 08:34:13
Autor: u2
Zydzi maja sie mocno
W dniu 13.08.2019 o 08:01, Jcek Maciejew pisze:
[...]

jcek znowu konfabuluje, jak cudze, to na pewno są prawowici właściciele, mogą być 130-letni jak w Warszafce:)))))))))
--
I love love

Data: 2019-08-13 09:15:30
Autor: ąćęłńóśźż
Zydzi maja sie mocno
Typowa prowokacja JM-a.
Jak zwykle pluje na Polaków i Polskę, podczas gdy od setek lat minie zmarłych nie pozostawiających po sobie spadkobierców przechodziło na własność państwa lub gminy.

Kto użytkuje mienie 200 tysięcy Polaków-Warszawian poległych w Powstaniu Warszawskim?
A kto użytkuje mienie Polaków zakatowanych i zamordowanych przez Żydów w latach 1944-1956?

-- -- -
Tytuł wskazuje na Żydów, jakoby mieli coś na sumieniu

Data: 2019-08-13 10:11:01
Autor: J.F.
Zydzi maja sie mocno
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1ahvdnf6s24hn$.3c9c3p2h9ok6$.dlg@40tude.net...
Dnia Mon, 12 Aug 2019 12:31:30 +0200, J.F. napisał(a):
Tym razem Senat USA upomina sie o zydowskie mienie ...

Typowa prowokacja JF-a. Tytuł wskazuje na Żydów, jakoby mieli coś na

Tytul mial byc informacyjny, ot - oni potrafia zalatwic w Senacie i Kongresie, a my nie :-(

sumieniu, podczas gdy na sumieniu mają Polacy użytkujący w najlepsze
cudze mienie.

No, poniekad maja - nie chca sie pogodzic z wyrokami historii :-)

Dalej mozna by przypomniec ze te historie to w pewnej czesci przyniesli nam Zydzi, pod flaga NKWD.

A jeszcze dalej ... swoim nie chcemy oddac, a Zydom i Kosciolowi powinnismy ?

Choc akurat swoim oddajemy .. w tym i chyba czesciowo Zydom - te warszawskie kamienice ...

J.

Data: 2019-08-15 13:56:02
Autor: szalaput.kleska.alfred
Zydzi maja sie mocno
użytkownik J.F. napisał:

Choc akurat swoim oddajemy .. w tym i chyba czesciowo Zydom - te warszawskie kamienice ...

J.

Nówki odremontowane (Hanka Gronkiewicz). Nie patrz ile komisja Jakiego oddała
mieszkań ludowi, patrz ile w czasie trwania komisji p.Jakiego oddało miasto spadkobiercom/"spadkobiercom" na rympał.

Data: 2019-08-16 11:04:48
Autor: u2
Zydzi maja sie mocno
W dniu 15.08.2019 o 22:56, szalaput.kleska.alfred@gmail.com pisze:
użytkownik J.F. napisał:

[...]

no ile ?

--
I love love

Data: 2019-08-13 10:53:18
Autor: u2
Zydzi maja sie mocno
W dniu 13.08.2019 o 09:15, ąćęłńóśźż pisze:
[...]

ano, bezczelne te żydo-ubeckie qrwy i nachalne, że tak polecę klasykiem:)

--
I love love

Data: 2019-08-13 11:06:36
Autor: Animka
Zydzi maja sie mocno
[...]

Czy Twoje i Twoich rodziców mienie ktoś użytkuje? Macie swoją chałupę na "czarnych drogach". Czego jeszcze chcesz.

--
animka

Data: 2019-08-13 12:41:30
Autor: Jacek Maciejewski
Zydzi maja sie mocno
Dnia Tue, 13 Aug 2019 11:06:36 +0200, Animka napisał(a):

[...]

Ktoś rozumie o co jej chodzi?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-08-13 14:23:57
Autor: u2
Zydzi maja sie mocno

W dniu 2019-08-13 o 08:01, Jcek Maciejew pisze:
[...]

jcek jak zwykle udaje większego durnia niż jest:)))))))))))
--
I love love

Data: 2019-08-15 12:40:22
Autor: Liwiusz
Zydzi maja sie mocno
[...]

Chodzi o to, że palnąłeś głupstwo, że mienie przekazane państwu jako bezspadkowe w rzeczywistości jest "czyimś" mieniem, które należy "komuś" oddać.

--
Liwiusz

Data: 2019-08-13 14:45:47
Autor: Robert Tomasik
Zydzi maja sie mocno

[...]

Żydzi, to nie jest jakaś osobna nacja. Ci mający obywatelstwo Polskie
nadal są polakami. Nie widzę głębszego sensu uchwalania szczególnych
przepisów dotyczących jakiejś grupy obywateli. Jest to to choćby
niezgodne z konstytucją nakazującą równe traktowanie wszystkich obywateli.

Data: 2019-08-13 15:41:07
Autor: J.F.
Zydzi maja sie mocno
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d52b0fb$0$520$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A jednak troche jest.

[...]

Akurat w tym przypadku moze chodzic o tych, ktorzy juz nie maja.

No i przeciez nie oni przekonali senatorow, tylko ... no wlasnie - kto ?

A jak pamietasz, to komuna po wojnie czasem nierowno potratkowala i nielicznym odszkodowania wyplacila, w imie dobrych stosunkow.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Umowy_indemnizacyjne

Na ile one dotyczyly  bylych (?) polskich obywateli na emigracji ... zreszta sprytny Zyd mogl sprzedac swoja kamienice amerykanskiej firmie, a polski notariusz nie widzial nic zlego we wpisaniu daty 28 sierpnia ... albo 30 grudnia 1945 ...

J.

Data: 2019-08-13 15:43:33
Autor: Wojtek
Zydzi maja sie mocno
[...]

Z tą równością to jest słabo. Chociażby immunitet powoduje inne traktowanie osoby z immunitetem i osoby bez tegoż.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2019-08-13 18:28:26
Autor: Robert Tomasik
Zydzi maja sie mocno
W dniu 13.08.2019 o 15:43, Wojtek pisze:

[...]

Ale nie ma nic wspólnego z wyznawaną religią.

Data: 2019-08-13 18:50:19
Autor: ąćęłńóśźż
Zydzi maja sie mocno
Dla próby spluń na Polaka z krzyżykiem i na żyda w mycce, po czym poczytaj "prasę światową".
Na początek w swoim mieście, a nie Hajfie.

-- -- -
Ale nie ma nic wspólnego z wyznawaną religią.

Data: 2019-08-13 18:49:06
Autor: u2
Zydzi maja sie mocno

[...]

tylko pieprzony żydek, ewentualnie kacapski żydek, może napisać Polacy z małej litery, ale tomasik siknął:)))))))))))))))))

--
I love love

Data: 2019-08-15 14:09:01
Autor: szalaput.kleska.alfred
Zydzi maja sie mocno
[...]

Niemców którzy chcieli odzyskać mienie w PL też?

cyt.
Od połowy lat 90. aktywnie propagowała zwrot ,,utraconych na wschodzie majątków" ich niemieckim właścicielom, mimo faktu, iż ci otrzymali od władz
niemieckich odszkodowanie. Erika Steinbach

A może Polaków którzy są spadkobiercami majątków na ziemiach wschodnich?:)
Są jakieś PL organizacje które próbują odzyskać mienie Polaków
na ukrainie czy białorusi "na katolika"? Nie ma.
A czy są takie organizacje żydowskie? Owszem, tylko mało kto wychwytuje takie niusy z szumu medialnego. Łukaszenkę mogą cmoknąć w dupkę, ale
na ukrainie... (ż prezydent/premier) będzie aj waj:)

Data: 2019-08-16 14:54:10
Autor: Robert Tomasik
Zydzi maja sie mocno
W dniu 15.08.2019 o 23:09, szalaput.kleska.alfred@gmail.com pisze:
[...]

A mają obywatelstwo Polskie? Byli Polakami? Przy czym również nie widzę
powodu, by ich inaczej traktować. Jako obywatele obcego państwa
nieruchomości posiadać tu nie mogą :-)

A może Polaków którzy są spadkobiercami majątków na ziemiach wschodnich?:)

Nasze prawo działa poza granicami kraju w określonym zakresie. Zresztą
osoby wywożone ze wschodu przeważnie otrzymywały odszkodowania albo
nieruchomości w Polsce.

Data: 2019-08-15 12:38:08
Autor: Liwiusz
Zydzi maja sie mocno
[...]

W jaki sposób cudze, skoro legalnie przeszło na państwo, jako bezspadkowe? Uważasz przepisy w Polsce i w USA w tej materii za nieuczciwe?

--
Liwiusz

Data: 2019-08-15 13:52:42
Autor: szalaput.kleska.alfred
Zydzi maja sie mocno
W dniu wtorek, 13 sierpnia 2019 08:01:41 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Dnia Mon, 12 Aug 2019 12:31:30 +0200, J.F. napisał(a):

> Tym razem Senat USA upomina sie o zydowskie mienie ...

Typowa prowokacja JF-a. Tytuł wskazuje na Żydów, jakoby mieli coś na
sumieniu

A kto wygnał z izraela 600-800 tysi muzułmanów i zajął
ich ziemię i nieruchomości? Głupa rżniesz?
Kontrargument znam. Polacy wygnali niemców w 1945r z ziem
zachodnich, tyle że Polacy mieli w 1945r tyle do gadania co obecnie muslimy w izraelu.

Co do usa, historię kolonizacji znają wszyscy.

Jeżeli możemy rozliczać ostatnie 70 lat, możemy i ostatnie 200 lat
panie spryciula.

Deklaracja terezińska (czasy PO):) Głupie żydy w PL najpierw piszą "to nic takiego", "z tego nie wynikają żadne zobowiązania", gdy tym
czasem głupie żydy z usa powołują się właśnie na terezin.
Głupie żydy myślą że pozjadali wszystkie rozumy.

Do tego chcą wymusić na PL prawo jakie nie istnieje nigdzie indziej.
2000 żydoskich organizacji na świecie, więc jest moc i ciśnienie
można wywierać.

I info dla innych. Nie łudźcie się że pis różni się ws. roszeń od peło.
Różnica jest tylko w formie/standardach.

Data: 2019-08-16 08:44:51
Autor: Jacek Maciejewski
Zydzi maja sie mocno
Dnia Thu, 15 Aug 2019 13:52:42 -0700 (PDT),
szalaput.kleska.alfred@gmail.com napisał(a):

Jeżeli możemy rozliczać ostatnie 70 lat, możemy i ostatnie 200 lat
panie spryciula.

A tam będziemy się rozdrabniać. Załatwmy całość począwszy od paleolitu
:)
Ciekawe zjawisko socjologiczne obserwujemy w kraiku. Żydów od wojny jak
na lekarstwo a antysemityzm kwitnie. Czyżby wpływ ambony? Czy po prostu
głupich nie sieją, sami rosną...
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-08-16 09:32:09
Autor: ąćęłńóśźż
Zydzi maja sie mocno
Nie kwitnie, bo choćby nie ma przeciw komu.
I nie od wojny, skoro po wojnie żydzi torturowali i mordowali Polaków.
To sami żydzi wrzeszczą o antysemityzmie.
W przypadku Polski wrzeszczą j.w. spoza Polski.
Drobna reszta co pozostała już dawno jest ustawiona na parę pokoleń.

-- -- -
Żydów od wojny jak na lekarstwo a antysemityzm kwitnie.

Data: 2019-08-16 11:06:56
Autor: u2
Zydzi maja sie mocno
W dniu 16.08.2019 o 09:32, ąćęłńóśźż pisze:
[...]

jcek znowu udaje większego durnia niż jest, żydki byli i są w Bolanda, tuż po wojnie w aparacie bezpieki, masowo mordowali Polaków:)

--
I love love

Zydzi maja sie mocno