Żydzi pielęgnują pamięć o dawnym Breslau....

Data: 2009-07-18 02:16:06
Autor: Tzva Adonai
Żydzi pielęgnują pamięć o dawnym Breslau....
Troje niemieckich Żydów, mieszkańców Breslau, przyjechało do Wrocławia
na zaproszenie Towarzystwa im. Edyty Stein. Ich wspomnienia stworzą
multimedialną kronikę historii przedwojennego miasta.

Chanan Hadar i nieco młodsi od niego Hanna Stier i Gavriel Holzer żyją
dziś w Izraelu. We Wrocławiu biorą udział w spotkaniach "Poszukiwanie
żydowskiego Breslau" z udziałem historyków z Polski, Niemiec i
Izraela.

Rodzina Hanny Stier mieszkała przy Parku Południowym, byli
właścicielami sklepu jubilerskiego na ulicy Świdnickiej. Jej ojciec
był weteranem I wojny światowej, odznaczonym Krzyżem Żelaznym. - Do
1918 roku mieszkał w Poznaniu, przeprowadził się do Breslau, bo nie
chciał żyć w Polsce. Uważał się za obywatela Niemiec - wspomina Hanna
Stier.

http://www.fzp.net.pl/fn_news/fullnews.php?id=2394

Data: 2009-07-18 16:47:46
Autor: HaMMeR
Tzva Adonai wrote:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -

Nie rozumiesz koo..wo antypolska, ze nie ma zadnego BRESLAU!!
Jest tylko Wroclaw sciero!

Data: 2009-07-18 17:20:59
Autor: Tzva Adonai
Żydzipielęgnująpamięć o dawnym Breslau....
Nie rozumiesz koo..wo antypolska, ze nie ma zadnego BRESLAU!!
Jest tylko Wroclaw sciero!

Wszystko w rękach wrocławian...

Data: 2009-07-18 18:06:13
Autor: Jakub A. Krzewicki
Żydzi pielęgnują pamięć o dawnym Breslau....
sobota, 18 lipca 2009 16:47. carbon entity 'HaMMeR' <tranzac@aster.pl>

Nie rozumiesz koo..wo antypolska, ze nie ma zadnego BRESLAU!!
Jest tylko Wroclaw sciero!

Hammer nie pyskuj waść jak nie wiesz! To są dwie nazwy tego samego miasta.
Jak Lipsk i Leipzig, Monachium i München, Roma i Rzym, Praha i Praga. I nie
jest to wcale antypolskie, poza tym moje miasto nazywa się również
Vratislav i Boroszló a w dialekcie śląskim Brassel. Założył je Czech,
książę Vratislav I, a należało kolejno do Czech, Polski, znowu Czech,
Węgier(!), Habsburgów, Prus, Republiki Weimarskiej, III Rzeszy i
ostatecznie Polski. Niestety tutaj Koopa ma rację, że polskość Wrocławia
aczkolwiek zawsze obecna, nie była jedynym jego wymiarem etnicznym i że
jest on najbardziej europejskim z polskich miast. Piszę to jako
wrocławianin i autor tekstów do przewodnika po Wrocławiu, więc nie
wyjeżdżaj tu waść z hasłami propagandowymi z czasów PRL-u, bo tylko tym
robisz tzw. Adonisowi wodę na młyn...

--
tois egregorosin hena kai koinon kosmon einai ton de koimomenon hekaston eis idion apostrephesthai

Data: 2009-07-18 18:00:10
Autor: Tzva Adonai
Żydzipielęgnująpamięć o dawnym Breslau....
polskość Wrocławia aczkolwiek zawsze obecna, nie była jedynym jego wymiarem etnicznym

Nie jedynym i najmniej ważnym... --

Data: 2009-07-18 18:08:52
Autor: matador
Jakub A. Krzewicki pisze:
[...]

Zakompleksione  Mazowsze nie przyzna Panu racji.

matador.

P.S.
Też mieszkam we "Wracławiu" ;-) (akcentować po Lwowsku)
Tak samo jak Tzvach, z kresów.
Tylko, że Tzvach to nie Polak.

Data: 2009-07-18 18:14:15
Autor: Tzva Adonai
Żydzipielęgnująpamięć o dawnym Breslau....
Tak samo jak Tzvach, z kresów.

Nie pochodzę z Kresów... --

Data: 2009-07-18 18:25:38
Autor: matador
Żydzipielęgnująpamięć o dawnym Breslau....
Tzva Adonai pisze:
Tak samo jak Tzvach, z kresów.

Nie pochodzę z Kresów...

To ty jesteś "autochton".

matador.

Data: 2009-07-18 18:35:29
Autor: Jakub A. Krzewicki
Żydzi pielęgnują pamięć o dawnym Breslau....
sobota, 18 lipca 2009 18:08. carbon entity 'matador' <matador@neostrada.pl>

P.S.
Też mieszkam we "Wracławiu" ;-) (akcentować po Lwowsku)
Tak samo jak Tzvach, z kresów.
Tylko, że Tzvach to nie Polak.

Tudzież nie z kresów tylko z junkrów pruskich (czy przypadkiem nie ma na
nazwisko Ungern von Sternberg abo jakoś tak???). Ale to insza inszość.

--
tois egregorosin hena kai koinon kosmon einai ton de koimomenon hekaston eis idion apostrephesthai

Data: 2009-07-18 18:55:27
Autor: matador
Jakub A. Krzewicki pisze:
[...]

"Autochton"? ;-0

matador.

Data: 2009-07-18 19:11:03
Autor: Jakub A. Krzewicki
Żydzi pielęgnują pamięć o dawnym Breslau....
sobota, 18 lipca 2009 18:55. carbon entity 'matador' <matador@neostrada.pl>

"Autochton"? ;-0

matador.

Być może. Chociaż jeśli z pruskich, to nasz wyleniały lew pseudosalonowy
może być równie dobrze imigrantem z Ostpreussen czy jakoś tak.

--
tois egregorosin hena kai koinon kosmon einai ton de koimomenon hekaston eis idion apostrephesthai

Data: 2009-07-18 18:59:08
Autor: Tzva Adonai
Żydzipielęgnująpamięć o dawnym Breslau....
czy przypadkiem nie ma na nazwisko Ungern von Sternberg

Moi przodkowie też nosili nazwisko z przedimkiem... --

Data: 2009-07-19 02:52:09
Autor: HaMMeR
Tzva Adonai wrote:
czy przypadkiem nie ma na nazwisko Ungern von Sternberg

Moi przodkowie też nosili nazwisko z przedimkiem...

-- -- -- -- -- -- -

Tak tak.., do czasu kiedy rzezak zajal sie waszym 'przedimkiem'...

Data: 2009-07-19 01:42:28
Autor: Andrzej Kokakolski
HaMMeR <tranzac@aster.pl> napisał(a):
Tzva Adonai wrote:

> Moi przodkowie też nosili nazwisko z przedimkiem...

-- -- -- -- -- -- -

Tak tak.., do czasu kiedy rzezak zajal sie waszym 'przedimkiem'...

Do niego najbardziej pasuje "de" :)

AK

Data: 2009-07-19 02:50:36
Autor: HaMMeR
Jakub A. Krzewicki wrote:
sobota, 18 lipca 2009 16:47. carbon entity 'HaMMeR'<tranzac@aster.pl>

Nie rozumiesz koo..wo antypolska, ze nie ma zadnego BRESLAU!!
Jest tylko Wroclaw sciero!

Hammer nie pyskuj waść jak nie wiesz!

Licz sie ze slowami, przeintelektualizowana meska piczo!

[...]

Ty tez 'do nich nalezysz', wiec ci to wisi.., taka mentalnosc 'internacjonalnej dziwki jest wasza z Kupa, naturalna cecha, wiec sie nie dziwie...

[...]

Placili ci w markach jeszcze czy juz w 'ojro'?

  więc nie
wyjeżdżaj tu waść z hasłami propagandowymi z czasów PRL-u, bo tylko tym
robisz tzw. Adonisowi wodę na młyn...

A od kiedy to upominanie sie o polskie nazewnictwo jest haslem propagandowym
z czasow PRL-u???
Jestes plytkim, sprzedajnycm gnojem, usilujacym sie ustawic zgodnie z wiejacymi wiatrami.. Zenua...
Tocz swoje pedalskie dysputy z Kupa, bo macie bardzo wiele ze soba wspolnego, ale nie zwracaj mi wiecej uwagi, jak pisze o polskich sprawach, po prostu:
nie pyskuj!! Zrozumiales?!

Data: 2009-07-19 03:55:42
Autor: Jakub A. Krzewicki
Żydzi pielęgnują pamięć o dawnym Breslau....
niedziela, 19 lipca 2009 02:50. carbon entity 'HaMMeR' <tranzac@aster.pl>

Licz sie ze slowami, przeintelektualizowana meska piczo!

Waść się też licz. Bo przez waść, a nie per ty do waćpana mówię!

Ty tez 'do nich nalezysz', wiec ci to wisi.., taka mentalnosc
'internacjonalnej dziwki jest wasza z Kupa, naturalna cecha, wiec sie nie
dziwie...

Jak "do nich należę"? Ogólnie jestem przeciwnikiem obu komunizmów,
syjonistycznego i "narodowego", jeśli o to chodzi...

Placili ci w markach jeszcze czy juz w 'ojro'?

W złotówkach. W dodatku marketingowiec źle rozdysponował pożyczoną forsą i
poza początkowym honorarium royalties z książki idą w zasadzie na ratowanie
tego małego wydawnictwa, z którym miałem umowę-zlecenie. Ale co
najzabawniejsze w tej sprawie, gość był natolińczykiem/moczarystą z
Olsztyna i byłym pracownikiem urzędu na Mysiej. Gdybym wiedział, że już
karany za malwersacje i niegospodarność, na których straciły władze wielu
małych miasteczek, pewnie nie wziąłbym tej fuchy. Poznańska policja zwinęła
mi go sprzed nosa w przeddzień podpisania właściwego kontraktu - w dodatku
z papierami. Bałem się, że i mnie przez pomyłkę wsadzą.

[...]

Nie jestem pedałem. Jedyne, co mnie łączy w sprawach seksualnych z
"Adonisem" to upodobanie do licealistek. Co w polskim prawie nie jest ZTCW
zakazane...

bo macie bardzo wiele ze soba wspolnego, ale nie zwracaj mi wiecej uwagi, jak pisze o polskich sprawach,
po prostu: nie pyskuj!! Zrozumiales?!

Jeśli te "polskie sprawy" nie są prawami wrocławskimi. Oddawać no nam
"bracia" tę cegłę, z której se waszmoście książęta udzielne pobudowaliście
Warszawkę.

--
tois egregorosin hena kai koinon kosmon einai ton de koimomenon hekaston eis idion apostrephesthai

Data: 2009-07-19 11:48:27
Autor: Tzva Adonai
Żydzipielęgnująpamięć o dawnym Breslau....
Placili ci w markach jeszcze czy juz w 'ojro'?

Zrozum tępy wieśniaku z PiS, że Wrocław od zawsze był miastem wielonarodowym...
Był nim jeszcze wtedy, gdy nikomu nie śniło się o postpeerelowskim nacjonalizmie
postępowo-patriotyczno-boguojczyźnianym odwołującym się do "piastowskich
korzeni" Wrocławia... Zostałeś prostaku wychowany na komuszych podręcznikach i
peerelowskich plakatach propagandowych, których celem było uwiarygodnienie
_wyłącznego_ prawa Polaków do zamieszkiwania tego
niemiecko-austriacko-czesko-żydowskiego miasta...

Data: 2009-07-19 12:05:55
Autor: HaMMeR
Tzva Adonai wrote:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Nie jestem z PISu, to raz, a poza tym nie kumacie antypolskie ciecie,
ze nie o wielonarodowa historie Wroclawia mi chodzi, tylko o prowokacyjne
uzywanie szwabskich, ruskich czy tez czeskich lub zydowskich nazw CZEGOKOLWIEK
jako wyraz waszej, pazdziezackiej w rzeczywistosci, 'europejskosci'!!
Jestescie banda zakompleksionych snobow, ktorzy mysla, ze jak uniosa swoje sukienki wysoko w kierunku Berlina czy Moskwy, to was to w jakis sposob nobilituje!
Zalosne ciule z was, bo te wasze politpoprawnosciowe awanse wobec obcych,
obnizajace w rzeczywistosci range polskosci , to was kompromituje w oczach
tych, ktorym nadstawiacie sie tak gorliwie, jak i w oczach polakow, posrod
ktorych 'okrutny los' kazal wam zyc!
Dlatego, nie mam dla was najmniejszego szacunku naleznego czlowiekowi i ode
mnie otrzymacie zawsze wredna, pogardliwa i wulgarna 'wiazanke'!

Data: 2009-07-19 12:14:54
Autor: Tzva Adonai
Żydzipielęgnująpamięć o dawnym Breslau....
Jestescie banda zakompleksionych snobow, ktorzy mysla, ze jak uniosa swoje sukienki wysoko w kierunku Berlina czy Moskwy, to was to w jakis sposob nobilituje!

W czasach ruskiej okupacji bronienie polskości Wrocławia stanowiło jeden z
najważniejszych celów politycznych ówczesnych władz, podobnie jak potęgowanie
uprzedzeń wobec Niemców... Wtedy takich krzykliwych patriotów jak ty było na
pęczki... Każdy jeden posługiwał się podobną argumentacją... Zrozum ciulu bury,
że rezygnacja z własnych partykularnych interesów i nacjonalistycznych ciągotek
stanowi dziś o heroizmie, a nie o sprzedajności... Skłócić Polskę ze wszystkimi
jest niesamowicie łatwo, potrafi to nawet z metra cięty tępak Kaczyński,
znacznie trudniej jest odzyskać dobrą opinię w międzynarodowej społeczności... --

Data: 2009-07-19 17:19:00
Autor: Jakub A. Krzewicki
Żydzipielęgnująpamięć o dawnym Breslau....
niedziela, 19 lipca 2009 12:14. carbon entity 'Tzva Adonai'
<tzva_adonai@amorki.pl> contaminated pl.soc.polityka with the following
letter:

[...]

Pan HaMMeR myśli, że jak mówimy Breslau czy Boroszló to chcemy zwrócić
miasto terytorialnie do Reichu czy Państwa Węgierskiego, bo mu takie
skojarzenia automatyczne wdrukowało wychowanie w ubiegłej epoce. Mnie,
powiem ku mojemu wstydowi też. Wtedy to się nawet wydawało logiczne i jako
gówniarzowi Niemcy kojarzyli mi się z żołnierzami Wehrmachtu ze "Stawki
większej niż życie" i "Czterech pancernych" Długo musiałem się przekonywać,
że po układzie Mazowieckiego z Kohlem w Krzyżowej (jeden Mazowiecki
naprawił to co drugi ongiś zepsuł ;) ) to jednak _nieprawda_ . Jeśli nawet
osiedli się tu z powrotem więcej niemieckich dawnych obywateli miasta niż
ta garstka, która pozostała -- - granice otwarte i spokojne!!! -- - to
Wrocław, "choć nie zawsze był polski, ale na zawsze polski pozostanie" bo
prawo suwerenności w federacji państw (a nawet niech i w tym "państwie
federalnym") zjednoczonych wiecznym pokojem zawsze będzie przestrzegane. To
samo tyczy się mile zapraszanych tu Czechów, Węgrów, Żydów (z wyjątkiem
tych manifestujących szowinistyczne przekonania, przede wszystkim nazistów
i syjonistów!!!)

--
tois egregorosin hena kai koinon kosmon einai ton de koimomenon hekaston eis idion apostrephesthai

Data: 2009-07-19 18:29:02
Autor: HaMMeR
Jakub A. Krzewicki wrote:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Obaj jestescie siebie warci bo wlasny konformizm pokryc chcecie niby moim 'zasciankowym nacjonalizmem' wszczepionym mi ponoc w czasach PRLu!
A goowno prawda sprzedajni panowie, po prostu jestem polakiem i nigdy mi do
glowy by nie przyszlo okreslac Wroclawia szwabska nazwa Breslau, natomiast wy,
kosmopolityczne, straganiarskie pomioty, jesli czujecie sie szwabami, to brak
wam odwagi by to powiedziec! Czaicie roznice? Nigdy polak nie okresli Gdanska
nazwa Danzig, ani Poznania Posen, natomiast wam to przychodzi w sposob naturalny
do tego stopnia, ze nawet dziwicie sie moim protestom!
Jestescie hebanymi 'szwabami', nie niemcami, ale 'szwabami', lub w innych
okolicznosciach, jestescie hebanymi szabesgojami, nie zydami, ale wlasnie szabesgojami, czyli jestescie niczym, takim czyms do wykorzystania przez obcych, swietnie wyhodowanym, kosmopolitycznym materialem na potrzeby lepienia pozytecznych idiodow lub tworzenia wrecz piatych kolumn...
Dlatego mam was kolo doopy, a dlatego kolo, poniewaz bardzo ja szanuje !
Z wami juz skonczylem.

Data: 2009-07-19 18:52:40
Autor: Jakub A. Krzewicki
Żydzipielęgnująpamięć o dawnym Breslau....
niedziela, 19 lipca 2009 18:29. carbon entity 'HaMMeR' <tranzac@aster.pl>

Nigdy
polak nie okresli Gdanska nazwa Danzig, ani Poznania Posen,

Nigdy uczciwy Polak nie napisze nazwy swojej narodowości z małej litery.
Wydała się agenturalna prowokacja Francuza ze Wschodu. Waść jesteście w
dziąsło szarpany 'Kacap' nie Ruski tylko Kacap. Piąte koło u wozu albo i
piąta kolumna, a prawicie ni tu kazania егомость батюшка HaMMeR.

--
tois egregorosin hena kai koinon kosmon einai ton de koimomenon hekaston eis idion apostrephesthai

Data: 2009-07-19 23:06:57
Autor: HaMMeR
Jakub A. Krzewicki wrote:
[...]

Wal sie lajdacki smieciu!

Data: 2009-07-20 04:25:27
Autor: Jakub A. Krzewicki
Żydzipielęgnująpamięć o dawnym Breslau....
niedziela, 19 lipca 2009 23:06. carbon entity 'HaMMeR' <tranzac@aster.pl>

Wal sie lajdacki smieciu!

Sam waść zacząłeś ze Szkopem, to był tylko "answer of a kind".
Polak się w Polsce pisze z dużej litery, tu nie Tuła czy Kaługa.

--
tois egregorosin hena kai koinon kosmon einai ton de koimomenon hekaston eis idion apostrephesthai

Data: 2009-07-20 08:20:46
Autor: konserwator

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <ebredel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h40k18$rlj$2news.onet.pl...
[...]

Nie z "duzej litery" tylko "wielką literą"
jak chcesz kogos pouczac to sam nie popelniaj bledow
Tu nie Berlin czy Cwel-aviv...

Data: 2009-07-20 08:05:47
Autor: konserwator

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <ebredel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h3vcvn$3av$1news.onet.pl...
[...]

Wielka sile przekonywania ma Michnik i jego GWno...

Data: 2009-07-20 08:04:24
Autor: konserwator

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva_adonai@amorki.pl> napisał w wiadomości news:12d2.000001da.4a62f21enewsgate.onet.pl...
[...]

no jaja jak berety!

czyli najbardziej sprzedajni sa Zydzi i Niemcy!

Data: 2009-07-19 08:35:27
Autor: konserwator

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <ebredel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h3srcf$u84$1news.onet.pl...
 Niestety tutaj Koopa ma rację, że polskość Wrocławia
aczkolwiek zawsze obecna, nie była jedynym jego wymiarem etnicznym i że
jest on najbardziej europejskim z polskich miast.

wedlug jakich kryteriow?

Data: 2009-07-19 09:58:36
Autor: Panslavista

Użytkownik "konserwator" <djmac§don¨Čald@algonet.se> napisał w wiadomości

> [...]
> aczkolwiek zawsze obecna, nie była jedynym jego wymiarem etnicznym i że
> jest on najbardziej europejskim z polskich miast.

Kto da parchu więcej...

Data: 2009-07-19 10:10:34
Autor: konserwator

Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:h3uk9e$2g3$1nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]

> aczkolwiek zawsze obecna, nie była jedynym jego wymiarem etnicznym i że
> jest on najbardziej europejskim z polskich miast.

albo od ilosci parcha w komisji...

Data: 2009-07-19 08:43:42
Autor: jan paszek
Tzva Adonai wrote:
> [...]
> 1918 roku mieszkał w Poznaniu, przeprowadził się do Breslau, bo nie
> chciał żyć w Polsce. Uważał się za obywatela Niemiec - wspomina Hanna

polska jest tylko w granich przed 1945 reszta jest niemieckie ,lub
rosyjskie ,lub zydowski( lodz) -polskiego niema nic ,nawet biskupy musza wszystko odać niemcom i zydom i ruskim!!!!!!

Data: 2009-07-19 10:55:23
Autor: HaMMeR
Żydzi pielęgnują pamięć o d awnym Breslau....

Ze sie powtorze od slow: