Żydzi wybaczyli Niemcom...

Data: 2009-09-11 09:48:11
Autor: Tzva Adonai
Żydzi wybaczyli Niemcom...
.... i za to ich kochamy...

***

70 lat po wybuchu II wojny światowej Izraelczycy mają pozytywny
stosunek do Niemców. Ponad dwie trzecie mieszkańców państwa
żydowskiego uważa, że Niemcy w odpowiedni sposób okazują swoje
poczucie winy i radzą sobie z odpowiedzialnością za Holokaust.

Jak wynika z sondażu przeprowadzonego na zlecenie Uniwersytetu
Hebrajskiego w Jerozolimie, zaledwie 5 procent Izraelczyków bojkotuje
niemieckie towary, filmy i książki, choć niegdyś w Izraelu było to
zjawiskiem powszechnym. 52 procent ankietowanych Żydów pozytywnie
ocenia również politykę, jaką Berlin prowadzi na Bliskim Wschodzie.
Podobnego zdania jest zaledwie 27 proc. izraelskich Arabów. Oznacza to
- jak podkreślają obserwatorzy - że Żydzi znacznie bardziej pozytywnie
myślą o Niemcach niż ich arabscy sąsiedzi.

"Wbrew temu, co się sądzi, izraelskie społeczeństwo odnosi się do
Niemców nie tylko neutralnie, ale wręcz z sympatią. Oczywiście na
stosunkach między narodami cieniem kładzie się przeszłość, ale
Izraelczycy uważają, że Niemcy z tą przeszłością radzą sobie w sposób
odpowiedni" - powiedział cytowany przez dziennik "Jediot Achronot"
prof. Moshe Zimmermann z UH.

http://www.fzp.net.pl/fn_news/fullnews.php?id=2653

Data: 2009-09-11 12:30:59
Autor: Mariusz Merta
nie wiem jak pan ale ja np. nie kupuje nic co jest aeg
w konca ta firma zainstalowala i serwisowala systemy wentylacyjne w
auchswitz...
inna sprawa, ze za taka kase jaka niemcy placa...
niejeden by wiele wybaczyl
jakby nie patrzec to w koncu jakis Zyd powiedzial
"jakie dobry ci wyrzadzilem skoro mnie tak nienawidzisz..."
mam na mysli stosunek przemyslu holocaust czepiajacy sie polakow i
panski

Mariusz Merta

Data: 2009-09-12 01:33:32
Autor: bartus
nie wiem jak pan ale ja np. nie kupuje nic co jest aeg

Uzytkownik "Mariusz Merta" <gumisiu1@wp.pl> napisal w wiadomosci news:32aeb85e-708b-4555-b104-93689ae3b948j39g2000yqh.googlegroups.com...

aspirynki tez pan nigdy nie lykal?

Pozdrawiam.

Data: 2009-09-11 22:11:56