Żywotność klocków w BB5

Data: 2010-05-10 16:37:30
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Żywotność klocków w BB5
Witam!
Używam od dość niedługiego czasu zacisku Avid BB5 z tarczą Alligator Wind
Cutter (160mm) oraz metalicznymi klockami Alligator. Niestety, po zimie i
kawałku paskudnej wiosny, które przekładają się na 2200km, klocki są
zjechane. Chciałem zapytać, czy ktoś z grupowiczów używa może tego zacisku
jako przedniego, jeżeli tak to ile wytrzymują klocki i jakich używacie?
Porady typu "kup sobie zacisk XYZ" proszę wsadzić sobie w kieszeń, bo
ledwie mam kasę na klocki ;-) Chyba, że ktoś biednego studenta wesprze
polecanym zaciskiem wraz z nowymi klockami za cenę nowych klocków do BB5
;-))

Data: 2010-05-10 12:25:18
Autor: tadek
Żywotność klocków w BB5

--
Pozdrowienia,                            | Próżnoś repliki się spodziewał
Marek 'marcus075' Karweta                | Nie dam ci prztyczka ani klapsa.

Panie student czy satysfakcjonowałby Pana taki zacisk? Shimano BR-R505
zacisk mechaniczny

Data: 2010-05-10 21:32:52
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Żywotność klocków w BB5
tadek bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Panie student czy satysfakcjonowałby Pana taki zacisk? Shimano BR-R505
zacisk mechaniczny

Google podaje, że to zacisk z uciągiem szosowym, prawda to?

Data: 2010-05-10 12:40:23
Autor: tadek
Żywotność klocków w BB5

nie wiem,ja jeżdżę na hydraulikach

Data: 2010-05-10 12:52:14
Autor: tadek
Żywotność klocków w BB5
sp...@gmail.com> wrote:
> [...]

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | bo to mezalians byłby dla psa.

Shimano BR-R505 przód mechaniczny
znakomite działanie w korzystnym przedziale cenowym
regulacja dystansu okładzin z obu stron
metalowe okładziny w standardzie

łatwy montaż i regulacja
kompaktowa konstrukcja zacisku
potężna siła zatrzymywania z precyzyjną kontrolą
hamulce tarczowe zapewniają silne hamowanie
łatwo poddające się kontroli
redukują ścieranie i niwelują problem uszkodzenia obręczy
współpracuje z dźwignią V-brake
hamulce tarczowe uruchamiane linką mogą być używane z 1,5- lub 2,5-
palcowymi dźwigniami V-brake

Data: 2010-05-10 20:50:49
Autor: kml
Żywotność klocków w BB5

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:1exadgk91gby7.dlgpedaluje.ile.moze...
[...]

IMO to jest niemierzalne bo każdy jeździ inaczej i warunki glebowe są inne etc. Dla poprawy samopoczucia zapodaj sobie klocki żywiczne na błoto. Metaliczne allgiatory od razu zyskają w Twoich oczach :D

kml
Last update 26/04/2010 Avid Bleed Kit vs. home made Avid Bleed Kit

Data: 2010-05-10 20:53:54
Autor: Wojtek Paszkowski
Żywotność klocków w BB5

"Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote in message news:1exadgk91gby7.dlgpedaluje.ile.moze...

Chciałem zapytać, czy ktoś z grupowiczów używa może tego zacisku
jako przedniego

używaŁ

jeżeli tak to ile wytrzymują klocki i jakich używacie?

za czasów kiedy używał, to był wybór między drogimi oryginalnymi, a jeszcze droższymi BBB. Żywotność: od 100 do 1000km. Niezależnie od typu. BB5 ma okładziny bardzo małe i cienkie, 2kkm to jak na nie całkiem ładny przebieg. Na znacznie grubszych okładzinach znacznie skuteczniejszej Luizy robię góra 2-3kkm - nieskończenie długie przebiegi okładzin, jakimi niektórzy się chwalą, świadczą raczej o warunkach/trasach/wadze jeźdźca/stylu jazdy, a nie o samych klockach.

Pozdr

Data: 2010-05-10 21:09:37
Autor: MadMan
Żywotność klocków w BB5
Dnia Mon, 10 May 2010 20:53:54 +0200, Wojtek Paszkowski napisał(a):

za czasów kiedy używał, to był wybór między drogimi oryginalnymi, a jeszcze droższymi BBB. Żywotność: od 100 do 1000km

Serio piszesz? Bo to wygląda na jakiś żart. Te 100 km to w jakich warunkach? 1000 w jakich?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-05-10 22:46:12
Autor: Wojtek Paszkowski
Żywotność klocków w BB5
"MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote in message news:13aslee4g4h5r$.dlgrower.power.pl...

za czasów kiedy używał, to był wybór między drogimi oryginalnymi, a jeszcze
droższymi BBB. Żywotność: od 100 do 1000km

Serio piszesz? Bo to wygląda na jakiś żart.

Takie miałem po prostu doświadczenia z kilku kompletów klocków do BB5. Poczytaj sobie relacje z mokrych Transcarpatii, a najlepiej z Odysei Świętokrzyskiej sprzed 3 lat - gdzie po kilkudziesięciu km deszczowej, choć dość płaskiej trasy kupa ludzi z tarczówkami została bez hamulców na drugim etapie. Po prostu trzeba się liczyć z tym, że nawet okładziny od tarcz mogą zniknąć w jeden dzień - ja osobiście kilkukrotnie tego doświadczyłem, choć akurat głównie z Shimano.

Te 100 km to w jakich warunkach? 1000 w jakich?

generalnie klocki - czy to V, czy T - dostają po tyłku najbardziej w deszczu (nawet na asfalcie), ewentualnie przy bardzo grząskiej, wodnistej nawierzchni, gdy w zacisku cały czas chlupie woda. Wbrew pozorom, samo błoto, bez opadu, specjalnie klocków nie zżera (zwłaszcza tych od tarcz). Oczywiście do tego trochę tego hamulca trzeba używać - im większe góry i cięższy zawodnik, tym okładziny szybciej popłyną.

pozdr

Data: 2010-05-12 22:27:07
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
Żywotność klocków w BB5
Wojtek Paszkowski pisze:
[...]

Hehm...
Stare wykładziny w sznurkowym promaxie żyły jakieś 10Mm,
padły na dystansie około 1km w płaskim terenie...
Najpierw przeprawa przez błoto (glina z piaskiem wylądowała w zacisku
i na tarczy), potem jedno hamowanie i myślałem, że zgubiłem klocki (no,
stare były, mogły uciec...).
Po wyczyszczeniu zacisku i tarczy okazało się, że klocki są, nawet coś
łapią, ale tam, gdzie tarcza miała dziury, w klocku wyfrezowany był
"kanałek" - i klocki łapały na niespełna 2mm szerokości tarczy...

Pozdrawiam
Wojtek

PS: Dla Wrocławiaków: wojsko zwinęło mosty na Widawie :(
Zostawili koziołki i biało-czerwoną taśmę, jak to zniknie, jest szansa
zaliczyć "dropa" do rzeki (szczególnie jadąc płytówką)

Data: 2010-05-12 21:18:38
Autor: solar
Żywotność klocków w BB5
W dniu 2010-05-10 21:09, MadMan pisze:

Serio piszesz? Bo to wygląda na jakiś żart.
Te 100 km to w jakich warunkach? 1000 w jakich?

DHowcy w Szczyrku potrafią zajechać metaliki w jeden mokry łikend. Ile oni przejadą czy też raczej zjadą w sumie? 30 km? :)

Ja 1/3 klocków i 1/2 blachy zjechałem w jeden dzień.
http://www.solar.blurp.org/piwniczna_5_2008/imagepages/image42.html

"Kobiety są błędem natury (...). Pełnym urzeczywistnieniem rodzaju ludzkiego jest mężczyzna."
                                    św. Tomasz z Akwinu

Data: 2010-05-11 08:23:42
Autor: Raist
Żywotność klocków w BB5
[...]

rozejrzyj sie za okładzinami Baradine, polecam

Raist

Żywotność klocków w BB5