Żywotność napędu jednorzędowego w porownaniu do 7-8-9 rz

Data: 2010-04-07 08:59:06
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Żywotność napędu jednorzędowego w porownaniu do 7-8-9 rz
Probowalem cos samemu wyszukac ale nie szlo > Ile wytrzymuje wam naped
jednorzedowy (planetka), w porownaniu do napedow 7-8-9 rz? Dluzej,
krocej, porownywalnie?
Szczegolnie interesuje mnie wytrzymalosc pod sakwami, wybieram sie na
wyprawe na tym:)
W serwisie dowiedzialem sie ze te najtansze 6zl za koronke i 10zl za
lancuch daja rade 15kkm. Mozliwe?
Z jednej strony gorsze materialy, z drugiej brak krzywienia
lancucha...

--
http://doba2010.tk

Data: 2010-04-07 18:04:26
Autor: kml
Zywotnosc napedu jednorzedowego w porownaniu do 7-8-9 rz

Uzytkownik "Michal 'miok' Rzeznik" <michal.r90@gmail.com> napisal w wiadomosci news:65ffae26-2637-475a-8bf7-8881c3335f9dr18g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

Nie jestem w stanie podac liczb, ale na podstawie moich obserwacji to 1sp wytrzyma CO NAJMNIEJ kilka razy dluzej niz ciagle przekoszony klasyczny naped. W takiej konfiguracji mozna zalozyc jakis naprawde mocny lancuch, który bedzie pracowal praktycznie idealnie prosto - w takich warunkach zywotnosc napedu drastycznie wzrasta.

kml
Last update 02/04/2010 AVID Elixir 5

Data: 2010-04-07 16:09:58
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-04-07, kml wrote:

[...]

Nie jestem w stanie podac liczb, ale na podstawie moich obserwacji to 1sp wytrzyma CO NAJMNIEJ kilka razy dluzej niz ciagle przekoszony klasyczny naped. W takiej konfiguracji mozna zalozyc jakis naprawde mocny lancuch, ktĂłry bedzie pracowal praktycznie idealnie prosto - w takich warunkach zywotnosc napedu drastycznie wzrasta.

A jaki to jest naprawdę mocny? Nexusa jednorzędowego zajechałem przez
zimę do ponad 2% (warunki wiadomo, około 1000km).

Data: 2010-04-07 18:12:59
Autor: kml

Użytkownik "Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał w wiadomości news:slrnhrpbim.1s6p.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...

A jaki to jest naprawdę mocny? Nexusa jednorzędowego zajechałem przez
zimę do ponad 2% (warunki wiadomo, około 1000km).

Może siakiś rohloff albo od BMX'a ;) Poza tym: czy są jakiekolwiek łańcuchy co zimę są w stanie przeżyć przy takiej ilości soli?

Data: 2010-04-07 19:29:56
Autor: Tomasso
Użytkownik "kml" napisał:

Poza tym: czy są jakiekolwiek łańcuchy co zimę są w stanie przeżyć przy takiej ilości soli?

W ukrainach i wigrach jakieś łańcuchy zakładali i działają do dziś.

Data: 2010-04-07 19:45:31
Autor: kml

Użytkownik "Tomasso" <t_dabrowski@USUN_TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hpifrd$me8$1news.onet.pl...
Użytkownik "kml" napisał:

Poza tym: czy są jakiekolwiek łańcuchy co zimę są w stanie przeżyć przy takiej ilości soli?

W ukrainach i wigrach jakieś łańcuchy zakładali i działają do dziś.

Te same łańcuchy możesz kupić nawet dzisiaj po circa 18PLN z metra :)

Data: 2010-04-07 12:24:12
Autor: tadek
On 7 Kwi, 19:45, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
> [...]

> W ukrainach i wigrach jakieś łańcuchy zakładali i działają do dziś.

Te same łańcuchy możesz kupić nawet dzisiaj po circa 18PLN z metra :)

kmlhttp://endurorider.plBeskidy na rowerze.
Last update 02/04/2010 AVID Elixir 5

im więcej zębatek z tyłu tym cieńszy łańcuch a obciążenia takie same.
Do pojedynczej zębatki można założyć grubszy łańcuch który znacznie
dłużej "pożyje" np taki na 5 zębatek lub mniej.

Data: 2010-04-07 21:58:27
Autor: kml

Użytkownik "tadek" <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:cad98690-fd27-4c3a-9f58-68a26e9ff407w42g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

To jest jedna z zalet napędu SS :)

Data: 2010-04-07 22:22:05
Autor: Marcin
Zywotnosc napedu jednorzedowego w porownaniu do 7-8-9 rz
To jest jedna z zalet napędu SS :)

Poza tym przy SS wszystkie elementy zużywają się równomiernie - nie będzie efektu przeskakiwania na mniej używanych koronkach :)

Liczb też nie podam - ale z obserwacji zgodzę się, że żywotność napędu jest znaaaacznie większa niż przy klasycznej przerzutce.

--
Pozdrawiam!
Marcin

Data: 2010-04-07 23:00:36
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 07.04.2010 17:59 użytkownik Michał 'miok' Rzeźnik napisał :
[...]

Z moich obserwacji wynika, że napęd SS to totalny szajs w porównaniu z
dobrym wielobiegowym. Łańcuch rozciąga się koszmarnie szybko, a nawet
potrafi się *urwać*. Tak, *urwać*, a nie rozkuć. Prawdopodobnie chodzi o
kiepskie materiały.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-04-07 23:45:23
Autor: Saurus
W dniu 2010-04-07 23:00, "Mikołaj \"Miki\" Menke" pisze:
[...]

To prawda, łańcuch zużywa się jakby był z plasteliny pomimo częstego smarowania. Nic nie stoi na przeszkodzie aby założyć dobry łańcuch 8 lub 9 rzędowy - są dostępne zębatki tylne o mniejszej grubości niż te najtańsze, o korbach nie wspominając.

Data: 2010-04-08 06:57:52
Autor: PeJot
Mikołaj "Miki" Menke pisze:

[...]

I jakość wykonania zębatek.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-04-08 11:00:40
Autor: Coaster
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
[...]

Nie uogolniaj. Zalezy od jakosci wykonania i materialow. Jak zwykle. Napedy SS w rowerach Raleigh z lat 50-tych z oslona lancucha trwaloscia dorownuja napedom na walek.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-04-08 12:00:07
Autor: PeJot
Coaster pisze:

Napedy SS w rowerach Raleigh z lat 50-tych z oslona lancucha trwaloscia dorownuja napedom na walek.

Mówimy o muzeum, czy o tym co leży w sklepach ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-04-08 12:01:28
Autor: Coaster
PeJot wrote:
Coaster pisze:

Napedy SS w rowerach Raleigh z lat 50-tych z oslona lancucha trwaloscia dorownuja napedom na walek.

Mówimy o muzeum, czy o tym co leży w sklepach ?

Musi lezec w zwyklym sklepie? Nie wystarczy, ze 'lezy' na ebay?

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-04-08 05:04:46
Autor: bob
[...]

Ja dobijam wlasnie do 7 kkm na nexusie, z lancuchem LX 9 rz, ktory
wczesniej jeszcze zaliczyl ze 2,5 kkm na klasycznym napedzie. Naped
przezyl juz dwie zimy, bez zbytniego dbania o niego (smaruje tylko
wtedy jak za glosno skrzypi). Lancucha w ogole nie czyscilem
(przynajmniej od czasu zalozenia na nexusa). Poki co nie ma zadnych
przeskokow, co wiecej, profil zebow nie zmienil sie jakos
dramatycznie, co swiadczy o tym, ze lancuch nie jest jeszcze mocno
rozciagniety.

Data: 2010-04-08 09:32:49
Autor: Bartosz Zaborowski
On Wed, 07 Apr 2010 08:59:06 -0700, Michał 'miok' Rzeźnik wrote:

[...]

realnie (z mojego doswiadczenia, jezdze w spd, takze z sakwami):
* zebatka owszem, 10+kkm wytrzymuje, ale tylko stara rometowska (szeroka i jedynie wycieta prasa, niewytloczona). Nowe waskie chinskie padaja po 5 (potrafia nawet PEKNAC/rozpasc sie w czasie jazdy).
* lancuch raczej nie 15kkm, dobre lancuchy bmxowe daja rade przezyc troche dluzej niz wielorzedowe, ale sa tez troche (czasem nawet duzo) ciezsze. Ogolnie 6-10kkm na bmxowym miche albo supergrubym KMC w warunkach calorocznych (lacznie z zima) jest do osiagniecia. Przytoczony powyzej lancuch do nexusa - szajs kompletny, do wymiany po 1kkm.

15kkm to chyba jedynie zestaw rohloffa po suchym i czyszczony/smarowany czesciej niz regularnie;)

* mozliwe, ze przy duzych zebatkach i idealnie bez przekosu bedzie lepiej (ja mam lekki przekos i zebatke 14t na piascie)

--
bart

Data: 2010-04-08 02:44:17
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 8 Kwi, 11:32, Bartosz Zaborowski <bzabo...@t.l.e.n.pl> wrote:
> [...]

* mozliwe, ze przy duzych zebatkach i idealnie bez przekosu bedzie lepiej
(ja mam lekki przekos i zebatke 14t na piascie)

O takie cos mi chodzilo:)
Bede mial 38/22t . Koronka niby z tych twardszych, lancuch podawal
jakas nazwe, 4-5literowa, ale nie pamietam. Nic z Sh,SRAM,KMC.
Masz zdjecia jakies jak rozroznic jedne od drugich zebatek?
--
http://doba2010.tk

Data: 2010-04-08 11:53:07
Autor: Coaster
Michał 'miok' Rzeźnik wrote:
[...]

Kup na ebay-u zebatke Sturmey-Archer z lat 60-70. W UK bywaja czesto takie NOS-y ze starych zapasow. Ilosc zebow od 11 do 22. Cena przystepna a cena za wysylke (small package) z UK tez jest nieduza.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-04-08 11:20:27
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-04-08, Coaster wrote:
Michał 'miok' Rzeźnik wrote:

[...]

A jakie toto ma mocowanie? Nakręcane jakieś, czy takie, jakie mają
obecnie Nexusy (3 wypustki, blokowane stalowym pierścieniem), czy
jeszcze jakieś inne?

Data: 2010-04-08 17:30:00
Autor: Bartosz Zaborowski
Żywotność napędu jednorzędowego w porownaniu do 7-8-9 rz
On Thu, 08 Apr 2010 02:44:17 -0700, Michał 'miok' Rzeźnik wrote:

(...)

[...]

http://bzaborow.org/galer/pg/photo/24156 to jest troche za dlugo jezdzona chinszczyzna, jak widzisz 2 zeby juz sie wylamaly. Tej sie udalo nie peknac na pol, pekl inny egzemplarz.

tej "dobrej" nie mam na zdjeciu i nie mam przy sobie ani aparatu ani zapasowej zdjetej, zeby jej zrobic zdjecie. Jak bardzo potrzebujesz pisz na priv, w weekend moge zrobic.

--
bart

Data: 2010-04-08 20:26:06
Autor: live_evil
W dniu 08.04.2010 19:30, Bartosz Zaborowski pisze:
[...]

Z mojego doświadczenia, najżywotniejsze zębatki 1/8" były zębatki Sachs,
czasami pojawiają się na portalach aukcyjnych.

--
live_evil

Data: 2010-04-08 03:16:22
Autor: rzymo
[...]

Muszę się zgodzić - niecałe 550km w warunkach głównie śniegowo-
deszczowych i do wymiany.
(w tzw. międzyczasie czyszczony dwukrotnie)
Właśnie jadę do sklepu po jakiś 8rz - HG40/50.

* mozliwe, ze przy duzych zebatkach i idealnie bez przekosu bedzie lepiej
(ja mam lekki przekos i zebatke 14t na piascie)

U mnie przekos delikatny, 39 przód i 21 tył - nie pomogło Nexusowi ;)

Data: 2010-04-08 23:07:15
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 08.04.2010 11:32 użytkownik Bartosz Zaborowski napisał :
[...]

I to ma być wytrzymałe? Ja na 8b napędzie z trzema łańcuchami zrobiłem
40 Mm i nadal działa.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-04-09 06:29:49
Autor: kml

Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisał w wiadomości news:35t197-odp.ln1menek.one.pl...

I to ma być wytrzymałe? Ja na 8b napędzie z trzema łańcuchami zrobiłem
40 Mm i nadal działa.

40 milinów metrów to musiało być dużo jeżdzenia :D

Data: 2010-04-09 21:49:05
Autor: MadMan
Dnia Fri, 9 Apr 2010 06:29:49 +0200, kml napisał(a):

I to ma być wytrzymałe? Ja na 8b napędzie z trzema łańcuchami zrobiłem
40 Mm i nadal działa.

40 milinów metrów to musiało być dużo jeżdzenia :D

No 40.000 km. 4 lata jazdy :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-11 11:23:06
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 09.04.2010 06:29 użytkownik kml napisał :

[...]

YPB?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-04-11 13:14:23
Autor: kml

Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisał w wiadomości news:q0h897-gi1.ln1menek.one.pl...
[...]

Żaden konkret, takigo podśmiechujka sobie robie ;) Mam nadzieję, udowodnić że napęd 1sp jest lepszy po kupnie alfine'a i dobraniu odpowiedniej reszty tj. koła zębatego i łańcucha ;)

Data: 2010-04-08 11:51:40
Autor: Marcin J.
Zywotnosc napedu jednorzedowego w porownaniu do 7-8-9 rz
Nie wiem, czy ktos juz zauwazyl ale, o ile konstrukcja na to pozwala, w SS mozna zebatki odwrócic.

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2010-04-09 21:49:42
Autor: MadMan
Dnia Thu, 8 Apr 2010 11:51:40 +0200, Marcin J. napisał(a):

Nie wiem, czy ktos juz zauwazyl ale, o ile konstrukcja na to pozwala, w SS mozna zebatki odwrócic.

Środkową w korbie 3-rzędowej też :P

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-09 14:31:20
Autor: Kazimierz Uromski
On 07.04.2010 17:59, Michał 'miok' Rzeźnik wrote:
[...]

4zł za koronkę Romet
szeroki łańcuch shimano za 15zł
Przy mojej miejskiej eksploatacji w singlu (szacuję ok. 8kkm/rok):
Zębatka po roku ma już zjechane ząbki, ale mniemam iż rok by wytrzymała. Zmieniam w ramach przeglądu pozimowego i niskiej ceny tegoż elementu.
Łańcuch zaś żyje te dwa sezony*, na koniec widać już dość znaczne rozciągnięcie ale... nie zmienia to wiele. Tylną zębatkę i tak wymieniam, a dla stalowej korby Romet-Wałcz za 20zł to nic strasznego (:

*-sezon=365 lub 366 dni

Żywotność napędu jednorzędowego w porownaniu do 7-8-9 rz