Zywotnosc napedu jednorzedowego w porownaniu do 7-8-9 rz

Data: 2010-04-07 18:04:26
Autor: kml
Zywotnosc napedu jednorzedowego w porownaniu do 7-8-9 rz

Uzytkownik "Michal 'miok' Rzeznik" <michal.r90@gmail.com> napisal w wiadomosci news:65ffae26-2637-475a-8bf7-8881c3335f9dr18g2000yqd.googlegroups.com...
Probowalem cos samemu wyszukac ale nie szlo > Ile wytrzymuje wam naped
jednorzedowy (planetka), w porownaniu do napedow 7-8-9 rz? Dluzej,
krocej, porownywalnie?
Szczegolnie interesuje mnie wytrzymalosc pod sakwami, wybieram sie na
wyprawe na tym:)
W serwisie dowiedzialem sie ze te najtansze 6zl za koronke i 10zl za
lancuch daja rade 15kkm. Mozliwe?
Z jednej strony gorsze materialy, z drugiej brak krzywienia
lancucha...

Nie jestem w stanie podac liczb, ale na podstawie moich obserwacji to 1sp wytrzyma CO NAJMNIEJ kilka razy dluzej niz ciagle przekoszony klasyczny naped. W takiej konfiguracji mozna zalozyc jakis naprawde mocny lancuch, który bedzie pracowal praktycznie idealnie prosto - w takich warunkach zywotnosc napedu drastycznie wzrasta.

kml
Last update 02/04/2010 AVID Elixir 5

Data: 2010-04-07 16:09:58
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-04-07, kml wrote:

[...]

Nie jestem w stanie podac liczb, ale na podstawie moich obserwacji to 1sp wytrzyma CO NAJMNIEJ kilka razy dluzej niz ciagle przekoszony klasyczny naped. W takiej konfiguracji mozna zalozyc jakis naprawde mocny lancuch, ktĂłry bedzie pracowal praktycznie idealnie prosto - w takich warunkach zywotnosc napedu drastycznie wzrasta.

A jaki to jest naprawdę mocny? Nexusa jednorzędowego zajechałem przez
zimę do ponad 2% (warunki wiadomo, około 1000km).

Data: 2010-04-07 18:12:59
Autor: kml

Użytkownik "Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał w wiadomości news:slrnhrpbim.1s6p.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...

A jaki to jest naprawdę mocny? Nexusa jednorzędowego zajechałem przez
zimę do ponad 2% (warunki wiadomo, około 1000km).

Może siakiś rohloff albo od BMX'a ;) Poza tym: czy są jakiekolwiek łańcuchy co zimę są w stanie przeżyć przy takiej ilości soli?

Data: 2010-04-07 19:29:56
Autor: Tomasso
Zywotnosc napedu jednorzedowego w porownaniu do 7-8-9 rz
Użytkownik "kml" napisał:

Poza tym: czy s± jakiekolwiek łańcuchy co zimę s± w stanie przeżyć przy takiej ilo¶ci soli?

W ukrainach i wigrach jakie¶ łańcuchy zakładali i działaj± do dzi¶.

Data: 2010-04-07 19:45:31
Autor: kml
Zywotnosc napedu jednorzedowego w porownaniu do 7-8-9 rz

Użytkownik "Tomasso" <t_dabrowski@USUN_TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hpifrd$me8$1news.onet.pl...
Użytkownik "kml" napisał:

Poza tym: czy s± jakiekolwiek łańcuchy co zimę s± w stanie przeżyć przy takiej ilo¶ci soli?

W ukrainach i wigrach jakie¶ łańcuchy zakładali i działaj± do dzi¶.

Te same łańcuchy możesz kupić nawet dzisiaj po circa 18PLN z metra :)

Data: 2010-04-07 12:24:12
Autor: tadek
On 7 Kwi, 19:45, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
> [...]

> W ukrainach i wigrach jakie¶ łańcuchy zakładali i działaj± do dzi¶.

Te same łańcuchy możesz kupić nawet dzisiaj po circa 18PLN z metra :)

kmlhttp://endurorider.plBeskidy na rowerze.
Last update 02/04/2010 AVID Elixir 5

im więcej zębatek z tyłu tym cieńszy łańcuch a obci±żenia takie same.
Do pojedynczej zębatki można założyć grubszy łańcuch który znacznie
dłużej "pożyje" np taki na 5 zębatek lub mniej.

Data: 2010-04-07 21:58:27
Autor: kml
Zywotnosc napedu jednorzedowego w porownaniu do 7-8-9 rz

Użytkownik "tadek" <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:cad98690-fd27-4c3a-9f58-68a26e9ff407w42g2000yqm.googlegroups.com...
--

To jest jedna z zalet napędu SS :)

Data: 2010-04-07 22:22:05
Autor: Marcin
Zywotnosc napedu jednorzedowego w porownaniu do 7-8-9 rz
To jest jedna z zalet napędu SS :)

Poza tym przy SS wszystkie elementy zużywaj± się równomiernie - nie będzie efektu przeskakiwania na mniej używanych koronkach :)

Liczb też nie podam - ale z obserwacji zgodzę się, że żywotno¶ć napędu jest znaaaacznie większa niż przy klasycznej przerzutce.

--
Pozdrawiam!
Marcin

Zywotnosc napedu jednorzedowego w porownaniu do 7-8-9 rz