Data: 2009-04-14 16:54:07 | |
Autor: robert 21 | |
Żywotność silnika - motocykl i samochód | |
Witam,
w samochodach żywotność silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do miliona km, a jak to wygląda dla porównania w motocyklach? -- |
|
Data: 2009-04-14 17:01:09 | |
Autor: Arni | |
Żywotność silnika - motocykl i samochód | |
robert_21@wp.pl pisze:
Witam, jak ma wiecej niz 40 tys km to juz wszyscy narzekaja ze remont niedlugo. Tylko ze przebiegi rzedu 100 tys (normalnej eksploatacji) w niczym silnikowi nie szkodzą a wiekszosc opiera sie na mitach. -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat |
|
Data: 2009-04-14 17:01:57 | |
Autor: Paweł Andziak | |
Żywotność silnika - motocykl i samochód | |
robert_21@wp.pl pisze:
Witam, Nie wiadomo, bo wszystkie motocykle mają w Polsce poniżej 30 kkm... -- ganda |
|
Data: 2009-04-15 09:26:24 | |
Autor: Magic | |
Żywotność silnika - motocykl i samochód | |
robert_21@wp.pl pisze:
Witam, Dla porónania najbardziej żywotny silnik z VFR wykręcił coś kole 480 tys km. Wychodzi na to że 2 x wyższe obroty = 2 x mniejsza żywotność, ale ja bym się do tej myśli nie przyzwyczajał. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-04-15 09:52:15 | |
Autor: (pj) | |
Żywotność silnika - motocykl i samochód | |
Magic pisze:
Wychodzi na to że 2 x wyższe obroty = 2 x mniejsza żywotność tzn. mus enfielda diesla dla bicia rekordów tego typu mieć? ;-) p.s. mnie tam ta koncepcja sie podobie, bo zawsze lepiej mieć czerwone pole od 11, a nie 17 krpm! :-) -- pozdr pj gsx1300r FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-04-15 19:47:41 | |
Autor: Don Pedro | |
Żywotność silnika - motocykl i samochód | |
Magic pisze:
robert_21@wp.pl pisze: No właśnie, bo np. w niskoobrotowych singlach lubią się wybijać łożyskowania wałków rozrządu przy przebiegach rzędu 50-70 tys. km. Generalnie żywotność jest jeszcze uwarunkowana typem silnika i rodzajem moto. Najgorzej mają enduraki 2T, bo tu co chwile robi się jakiś remont, a najlepiej chyba wielocylindrowe silniki rzędowe i V w motocyklach turystycznych. No i przyznaję, choć niechętnie, że IMO najbardziej kuloodporne są obecnie silniki Hondy, choć zdarzają się notoryczne wpadki typu wadliwy napinacz rozrządu. Ale to tylko moje prywatne spostrzeżenie. pozdr DP TL-S |
|
Data: 2009-04-15 14:00:21 | |
Autor: masti | |
Żywotność | |
Dnia Tue, 14 Apr 2009 16:54:07 +0200, robert_21 napisaĹ(a):
Witam, to zaleĹźy w jakich moĹźesz mieÄ kilkadziesiÄ t motogodzin w wyczynowych, 50-100kkm w sportach czy 300-500kkm w takich jak w sigu :) -- mst <at> gazeta <.> pl BMW R1100GS '94 (DC) "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" Terry Pratchett |
|
Data: 2009-04-15 16:08:36 | |
Autor: Kefir | |
¯ywotnoœÌ silnika - motocykl i samochód | |
"masti" <gone@to.hell> wrote in message news:eab893861204012cdb0456d8763a7aa3f650.pl.eu.org... Dnia Tue, 14 Apr 2009 16:54:07 +0200, robert_21 napisaĹ(a): Taaa? Pokrec to z siga troche czesciej pod czerwone na obrotomierzu i zobaczymy jak sie maja panewki ;) -- Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta |
|
Data: 2009-04-15 14:50:21 | |
Autor: masti | |
Żywotność | |
Dnia Wed, 15 Apr 2009 16:08:36 +0200, Kefir napisaĹ(a):
"masti" <gone@to.hell> wrote in message i tak bÄdzie lepiej niĹź w szlifierce :) ale ja to jeĹźdĹźÄ kapeluszniczo xD -- mst <at> gazeta <.> pl BMW R1100GS '94 (DC) "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" Terry Pratchett |
|
Data: 2009-04-15 19:49:11 | |
Autor: Don Pedro | |
¯ywotnoœÌ silnika - motocykl i sam ochód | |
masti pisze:
Dnia Wed, 15 Apr 2009 16:08:36 +0200, Kefir napisaĹ(a): No chyba niekoniecznie. Obecnie szlifierki majÄ silniki caĹkiem dobrze przystosowane do znoszenia ostrego traktowania. pozdr DP TL-S |
|
Data: 2009-04-15 19:00:10 | |
Autor: ..:maniek:.. | |
Żywotność silnika - motocykl i samochód | |
Jak jeszcze jedzilem po swiecie to :
- VT500E - kupiona z ok.70kkm na liczniku, sprzedana z 190kkm - jezdzi pewnie do dzis, ale pare miesiecy temu widzialem ja na allegro z przebiegiem 40kkm :-) - XJ750seca - kupiona z przebiegiem licznikowym 80kkm - sprzedana z przebiegiem 200kkm, w tej chwili ma jakies 270kkm i jezdzi nadal u sasiada -- |