Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Żywotność silnika - motocykl i samochód

Żywotność silnika - motocykl i samochód

Data: 2009-04-14 16:54:07
Autor: robert 21
Żywotność silnika - motocykl i samochód
Witam,

w samochodach żywotność silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do miliona km, a jak to wygląda dla porównania w motocyklach?

--


Data: 2009-04-14 17:01:09
Autor: Arni
Żywotność silnika - motocykl i samochód
robert_21@wp.pl pisze:
Witam,

w samochodach żywotność silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do miliona km, a jak to wygląda dla porównania w motocyklach?

jak ma wiecej niz 40 tys km to juz wszyscy narzekaja ze remont niedlugo. Tylko ze przebiegi rzedu 100 tys (normalnej eksploatacji) w niczym silnikowi nie szkodzą a wiekszosc opiera sie na mitach.

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

Data: 2009-04-14 17:01:57
Autor: Paweł Andziak
Żywotność silnika - motocykl i samochód
robert_21@wp.pl pisze:
Witam,

w samochodach żywotność silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do miliona km, a jak to wygląda dla porównania w motocyklach?


Nie wiadomo, bo wszystkie motocykle mają w Polsce poniżej 30 kkm...


--
ganda

Data: 2009-04-15 09:26:24
Autor: Magic
Żywotność silnika - motocykl i samochód
robert_21@wp.pl pisze:
Witam,

w samochodach żywotność silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do miliona km, a jak to wygląda dla porównania w motocyklach?


Dla porónania najbardziej żywotny silnik z VFR wykręcił coś kole 480 tys km. Wychodzi na to że 2 x wyższe obroty = 2 x mniejsza żywotność, ale ja bym się do tej myśli nie przyzwyczajał.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2009-04-15 09:52:15
Autor: (pj)
Żywotność silnika - motocykl i samochód
Magic pisze:
Wychodzi na to że 2 x wyższe obroty = 2 x mniejsza żywotność

tzn. mus enfielda diesla dla bicia rekordów tego typu mieć? ;-)

p.s. mnie tam ta koncepcja sie podobie, bo zawsze lepiej mieć czerwone pole od 11, a nie 17 krpm! :-)

--

pozdr
pj
gsx1300r
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2009-04-15 19:47:41
Autor: Don Pedro
Żywotność silnika - motocykl i samochód
Magic pisze:
robert_21@wp.pl pisze:
Witam,

w samochodach żywotność silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do miliona km, a jak to wygląda dla porównania w motocyklach?


Dla porónania najbardziej żywotny silnik z VFR wykręcił coś kole 480 tys km. Wychodzi na to że 2 x wyższe obroty = 2 x mniejsza żywotność, ale ja bym się do tej myśli nie przyzwyczajał.

No właśnie, bo np. w niskoobrotowych singlach lubią się wybijać łożyskowania wałków rozrządu przy przebiegach rzędu 50-70 tys. km.

Generalnie żywotność jest jeszcze uwarunkowana typem silnika i rodzajem moto. Najgorzej mają enduraki 2T, bo tu co chwile robi się jakiś remont, a najlepiej chyba wielocylindrowe silniki rzędowe i V w motocyklach turystycznych. No i przyznaję, choć niechętnie, że IMO najbardziej kuloodporne są obecnie silniki Hondy, choć zdarzają się notoryczne wpadki typu wadliwy napinacz rozrządu. Ale to tylko moje prywatne spostrzeżenie.

pozdr
DP
TL-S

Data: 2009-04-15 14:00:21
Autor: masti
Żywotność
Dnia Tue, 14 Apr 2009 16:54:07 +0200, robert_21 napisał(a):

Witam,

w samochodach żywotność silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do
miliona km,
a jak to wygląda dla porównania w motocyklach?


to zaleĹźy w jakich
możesz mieć kilkadziesiąt motogodzin w wyczynowych, 50-100kkm w sportach czy 300-500kkm w takich jak w sigu :)


--
mst <at> gazeta <.> pl BMW R1100GS '94 (DC) "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" Terry Pratchett

Data: 2009-04-15 16:08:36
Autor: Kefir
¯ywotnoœÌ silnika - motocykl i samochód

"masti" <gone@to.hell> wrote in message news:eab893861204012cdb0456d8763a7aa3f650.pl.eu.org...
Dnia Tue, 14 Apr 2009 16:54:07 +0200, robert_21 napisał(a):

Witam,

w samochodach żywotność silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do
miliona km,
a jak to wygląda dla porównania w motocyklach?


to zaleĹźy w jakich
możesz mieć kilkadziesiąt motogodzin w wyczynowych, 50-100kkm w sportach
czy 300-500kkm w takich jak w sigu :)

Taaa? Pokrec to z siga troche czesciej pod czerwone na obrotomierzu i zobaczymy jak sie maja panewki ;)

--
Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

Data: 2009-04-15 14:50:21
Autor: masti
Żywotność
Dnia Wed, 15 Apr 2009 16:08:36 +0200, Kefir napisał(a):

"masti" <gone@to.hell> wrote in message
news:eab893861204012cdb0456d8763a7aa3f650.pl.eu.org...
Dnia Tue, 14 Apr 2009 16:54:07 +0200, robert_21 napisał(a):

Witam,

w samochodach żywotność silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do
miliona km,
a jak to wygląda dla porównania w motocyklach?


to zaleĹźy w jakich
możesz mieć kilkadziesiąt motogodzin w wyczynowych, 50-100kkm w
sportach czy 300-500kkm w takich jak w sigu :)

Taaa? Pokrec to z siga troche czesciej pod czerwone na obrotomierzu i
zobaczymy jak sie maja panewki ;)


i tak będzie lepiej niż w szlifierce :)
ale ja to jeżdżę kapeluszniczo xD


--
mst <at> gazeta <.> pl BMW R1100GS '94 (DC) "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" Terry Pratchett

Data: 2009-04-15 19:49:11
Autor: Don Pedro
¯ywotnoœÌ silnika - motocykl i sam ochód
masti pisze:
Dnia Wed, 15 Apr 2009 16:08:36 +0200, Kefir napisał(a):

"masti" <gone@to.hell> wrote in message
news:eab893861204012cdb0456d8763a7aa3f650.pl.eu.org...
Dnia Tue, 14 Apr 2009 16:54:07 +0200, robert_21 napisał(a):

Witam,

w samochodach żywotność silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do
miliona km,
a jak to wygląda dla porównania w motocyklach?

to zaleĹźy w jakich
możesz mieć kilkadziesiąt motogodzin w wyczynowych, 50-100kkm w
sportach czy 300-500kkm w takich jak w sigu :)
Taaa? Pokrec to z siga troche czesciej pod czerwone na obrotomierzu i
zobaczymy jak sie maja panewki ;)


i tak będzie lepiej niż w szlifierce :)

No chyba niekoniecznie. Obecnie szlifierki mają silniki całkiem dobrze przystosowane do znoszenia ostrego traktowania.

pozdr
DP
TL-S

Data: 2009-04-15 19:00:10
Autor: ..:maniek:..
Żywotność silnika - motocykl i samochód
Jak jeszcze jedzilem po swiecie to :
- VT500E - kupiona z ok.70kkm na liczniku, sprzedana z 190kkm - jezdzi pewnie do dzis, ale pare miesiecy temu widzialem ja na allegro z przebiegiem 40kkm :-)
- XJ750seca - kupiona z przebiegiem licznikowym 80kkm  - sprzedana z przebiegiem 200kkm, w tej chwili ma jakies 270kkm i jezdzi nadal u sasiada --


Żywotność silnika - motocykl i samochód

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona