Zyxel NSA310S

Data: 2015-04-23 10:37:37
Autor: Poldek
Zyxel NSA310S
  ...:::WISKOLER:::... wrote:
Witam.
mMam pytanie do fachowców o NAS wymieniony w tytule posta.
Chodzi o zyxel NSA310S 1-Bay Media Server.
Informacje podane na stronach nie bardzo rozwiewaja moje wątpliwości. Otórz
chodzi mi o taki dostęp do zasobów na tymże dysku jak to się odbtwa w
iwndows za pomoca mapowania dysków.
Czy będe mógł tak skonfigurować użyszkodnikowi ten dysk że nawet nie bedzie
wiedział że korzysta z dysku sieciowego?
Czy może to wygląda w jakiś inny, magiczny sposób?

Wyc polaga na tym że użyszkodnik to całkowicie nieobeznana osoba z
działaniem komputerów, tenże komputer obsługuje program do rozliczeń i ma
swoją baze danych. Zaszła konieczność udostępnienia w/w bazy na inny
komputer pracujący w tej samej sieci LAN, ale niestety zdarzają sie kłopoty
przy udostępnianiu bazy poprzez "net use" bo nie za każdym razem mapowanie
działa tak jak działać powinno i drugi komputer odmawia pracy z bazą.
Dlatego wpadłem na pomysł udostępnienia dysku po sieci LAN i wpadł mi w oko
właśnie ten NAS.

Za podpowiedzi innych rozwiązań również będę dźwięczny.

I dlatego należało zakupić prawdziwego NASa, np. ReadyNAS, a nie tani zamiennik NASa.

Wracając do meritum z pytania - jeżeli ten NAS obsługuje SCSI target, a system użyszkodnika do Win7 lub lepiej, to wtedy można tak zrobić, żeby nie wiedział, czy ma do czynienia z dyskiem lokalnym, czy sieciowym.

Data: 2015-04-23 12:04:39
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Zyxel NSA310S
Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Poldek naskrobał(a):

[...]

Ja mam właśnie w ten sposób postawiona bazę Buchaltera i Płatnika. Obydwa
programy pracują na dwóch komputerach w sieci lokalnej, dostęp do bazy jest
na zasadzie zamapowania dysku w Windows 7. Do momentu gdy działało to na
zasadzie udostępniania jednego z dysków z pierwszego komputera to zdarzały
się mecyje i niemożność dostępu do tego dysku w drugim komputerze. Nie
pomagało żadne "net use" czy tym podobne wariacje. Nie dziłało po restarcie
i już.
Kupiłem NASa, wsadziłem do niego mały dysk (160GB), zamapowałem na obu
komputerach, nadałem prawa do zapisu i odczytu dla obu kont w NAS. I teraz
czasami jest tak że na którymś z komputerów tuż po włączeniu wyświetla
komunikat o niemożności ponownego podłączenia do dysku sieciowego - to
porobiłem skróty na pulpicie i księgowa czy też jej pomocniczka ma kliknąć
w skrót i wszystko działa bezproblemowo.
Tak więc polecam takie rozwiązanie. Oczywiście Buchalter musi być już w
wersji sieciowej.
--
....:::WISKOLER:::...
Stirlitz wszedł do gabinetu i ujrzał Mullera leżącego na podłodze i nie

Zyxel NSA310S