Zyxel nsa310

Data: 2013-04-13 12:45:56
Autor: 2late
Zyxel nsa310
Jak najszybciej skopiowac jednorazowo duza ilosc danych (2TB) bo po sieci to potrwa z miesiac.
Dane sa na zewnetrznych dyskach 2TB (USB) + 1TB (USB/eSATA).
W tej chwili kopiuje po wi-fi, mam do dyspozycji wolny router/switch, jezeli po kablu poszloby znacznie szybciej. A moze polaczenie bezposrednie sieciowe laptopa z Zyxelem, tylko czy mam odpowiebi kabel ( w sensie skretka, nie skretka ;) )
Opcja 'copy/sync' kopiuje tylko cale dyski.
Jakies inne pomysly?

Data: 2013-04-13 14:11:19
Autor: BQB
Zyxel nsa310
W dniu 2013-04-13 13:45, 2late pisze:
[...]

Wyciągnąć dyski z obudowy i podłączyć bezpośrednio w komputerze stacjonarnym wraz z dyskiem od laptopa i kopiować.

--
Smart PowerBank
www.idea4tec.pl

Data: 2013-04-13 13:20:18
Autor: m4rkiz
Zyxel nsa310
"BQB" <adres.anty@spamowy.com.invalid> wrote in message news:51694b5e$0$1220$65785112news.neostrada.pl...
[...]

ale ten nas ma gigabitowy ethernet, wiec po lanie wcale nie musi byc
wiele wolniej - a biorac pod uwage ze przedpisca meczy to po wifi
wydlubanie i podlaczenie dyskow moze nie byc dla niego trywialnym
zadaniem (dodatkowo: What is the file system supported in NSA 310?
Internal file system: XFS or EXT4 )

Data: 2013-04-13 14:32:08
Autor: 2late
Zyxel nsa310
On 13/04/2013 13:20, m4rkiz wrote:
[...]

Laptop stary 100GBit karta sieciowa.

wiele wolniej - a biorac pod uwage ze przedpisca meczy to po wifi
wydlubanie i podlaczenie dyskow moze nie byc dla niego trywialnym

Jak wspomnialem koledze, nie mam i nikt w okolicy nie ma peceta.

zadaniem (dodatkowo: What is the file system supported in NSA 310?
Internal file system: XFS or EXT4 )

EXT4

Data: 2013-04-13 16:06:46
Autor: BQB
Zyxel nsa310
W dniu 2013-04-13 14:20, m4rkiz pisze:

ale ten nas ma gigabitowy ethernet, wiec po lanie wcale nie musi byc
wiele wolniej

To, że coś ma port gigabitowy wcale nie oznacza pracy z taką szybkością - wiele penów ma USB 2.0 a z jaką szybkością działa?

Wiele zależy od tej przejściówki.

--
Smart PowerBank
www.idea4tec.pl

Data: 2013-04-13 15:49:40
Autor: miab
Zyxel nsa310
[...]

Po eternecie 100mb/s to będzie jakieś 600GB/dobę
Po USB które ma(jak widzę na obrazku) Zyxel nsa310 to będzie pewnie jakieś 1,5 TB/dobę

miab

Data: 2013-04-13 16:10:13
Autor: BQB
Zyxel nsa310
W dniu 2013-04-13 15:49, miab pisze:
[...]

jakieĹ› 1,5 TB/dobÄ™

Zależy od interfejsu - to, że coś może mieć taką prędkość, wcale nie znaczy, że ją będzie miało - zerknij jakie są peny USB 2.0 - ile z nich osiąga prędkość maksymalną dla tego portu? Albo peny USB 3.0 - ile ich działa z tą prędkością? Jeszcze pozostaje kwestia, czy to wiele małych plików, czy mało dużych, bo jeśli ta pierwsza opcja, to czas można spokojnie pomnożyć przez 4 jak nie 10.

--
Smart PowerBank
www.idea4tec.pl

Data: 2013-04-13 18:19:04
Autor: miab
Zyxel nsa310
W dniu 2013-04-13 16:10, BQB pisze:
[...]

Mowa jest o szybkich dyskach i szybkim NAS a nie o jakichĹ› penikach za dyszkÄ™.

miab

Data: 2013-04-14 12:24:14
Autor: BQB
Zyxel nsa310
W dniu 2013-04-13 18:19, miab pisze:

[...]

Miałem takie tanie "NASy", z portem 1Gbit, bo miałem nadzieję, że będzie szybko ale niestety było wolno. Prędkość w niektórych wynosiła 4 MB/s, w innych była większa, ale żaden tani - do 600 zł nie miał prędkości większej niż 10 MB/s. Trzeba było również używać specjalnego programu, aby można było się z tym dyskiem komunikować. Oczywiście program był pod windows, wymagał praw admina i nie mógł działać jako usługa. Co mnie bardzo zawiodło, brak możliwości zapisu z więcej niż z jednego kompa w danym czasie. Zobacz sobie, jak będzie szybko działać, gdy będziesz go używał przez sambę mając na dysku jakieś 300 000 plików. W dzisiejszych czasach szybciej coś przez neta wyślesz. Po FTP działa dobrze. Transfery po FTP jakieś 20-30 MB/s. Jak uważasz, że przy takich transferach to szybki NAS, to ja zakończę.

--
Smart PowerBank
www.idea4tec.pl

Data: 2013-04-14 17:09:43
Autor: Michal Kawecki
Zyxel nsa310
Dnia Sun, 14 Apr 2013 12:24:14 +0200, BQB napisał(a):

W dniu 2013-04-13 18:19, miab pisze:

Zależy od interfejsu - to, że co¶ może mieć tak± prędko¶ć, wcale nie
znaczy, że j± będzie miało - zerknij jakie s± peny USB 2.0 - ile z nich
osi±ga prędko¶ć maksymaln± dla tego portu? Albo peny USB 3.0 - ile ich
działa z t± prędko¶ci±? Jeszcze pozostaje kwestia, czy to wiele małych
plików, czy mało dużych, bo je¶li ta pierwsza opcja, to czas można
spokojnie pomnożyć przez 4 jak nie 10.

Mowa jest o szybkich dyskach i szybkim NAS a nie o jakich¶ penikach za
dyszkę.

Miałem takie tanie "NASy", z portem 1Gbit, bo miałem nadzieję, że będzie szybko ale niestety było wolno. Prędko¶ć w niektórych wynosiła 4 MB/s, w innych była większa, ale żaden tani - do 600 zł nie miał prędko¶ci większej niż 10 MB/s. Trzeba było również używać specjalnego programu, aby można było się z tym dyskiem komunikować. Oczywi¶cie program był pod windows, wymagał praw admina i nie mógł działać jako usługa. Co mnie bardzo zawiodło, brak możliwo¶ci zapisu z więcej niż z jednego kompa w danym czasie. Zobacz sobie, jak będzie szybko działać, gdy będziesz go używał przez sambę maj±c na dysku jakie¶ 300 000 plików. W dzisiejszych czasach szybciej co¶ przez neta wy¶lesz. Po FTP działa dobrze. Transfery po FTP jakie¶ 20-30 MB/s. Jak uważasz, że przy takich transferach to szybki NAS, to ja zakończę.

Hm. Zyxel NSA320, 2 dyski w RAID1, dla dużych plików transfer po Sambie
prawie równo 30 MB/s. Dostęp do zasobów normalny, przez udział sieciowy.
--
M.   /odpowiadaj±c na priv zmień px na pl/

Zyxel nsa310