„Odwalczmy Warszawę Dla Polski!”

Data: 2013-11-24 08:11:52
Autor: stevep
„Odwalczmy Warszawę Dla Polski!”
# 013-11-23. Ostatni wieczór w Warszawie spędziłam w Śródmieściu na  spacerze z przyjaciółką. Był jesienny sobotni wieczór, tuż przed  referendum. Na Krakowskim Przedmieściu – tłum „patriotycznej” ludności  razem z turystami i takimi jak ja ciekawskimi, flagi i głośniki, nadające  śpiewy i przemówienia treści narodowej.

Kobieta na chodniku pod dziwnym transparentem „Odwalczmy Warszawę Dla  Polski!” rozdawała ulotki; mnie też wręczyła.. Spojrzałam nieuważnie na  treść pod tytułem „Godzina >W<”. Nic nowego, zwykła propaganda. Wrzuciłam  do torebki i poszłam sobie.

Była wrogość w powietrzu. Przyjaciółka ostrzegała mnie, żebym nie  rozmawiała z narodowcami, bo jak usłyszą mój miękki akcent – mogę dostać w  mordę.

Wtedy jeszcze nie mogłam wiedzieć co zdarzy się ma placu Zbawiciela  miesiąc później; tam właśnie, gdzie tym razem mieszkałam w Warszawie.  Widok spalonej tęczy nie opuszczał mnie przez kilka dni po „Marszu  Niepodległości” 11 listopada.

Ulotkę znalazłam miesiąc później,  już w domu, w Bostonie; na jej drugiej  stronie pod tytułem „Nasze Reduty” przeczytałam propagandowy wiersz „Krzyż  Smoleński”. Takich śmieci było w ostatnich latach pod dostatkiem, ale tym  razem pod wierszykiem ukazała się niespodzianka, którą  cytuję dosłownie:
„Pozwalam sobie zaprotestować słowami Benjamina Franklina (1706 – 1790)  Ojca Założyciela Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej, współautora  amerykańskiej Deklaracji Niepodległości oraz Konstytucji. Mój protest, to  przesłanie słów poniżej zamieszczonych: Aby gawiedź wykształcona  zrozumiała swą nikczemności, bylejakość i zbrodnie moralną… – „Ostrzegam  was Panowie, jeśli nie wykluczycie stąd Żydów na zawsze, wasze dzieci i  dzieci waszych dzieci będą was przeklinać w swoich pacierzach” Rok 1789  Benjamin Franklin W dwusetna rocznicę tych słów Polakom zabrakło tak  odwagi jak i rozumu i Żydom oddali Polskę we władanie. I znowu zostałem  sam!!! Warszawa – Wilanów 30.05.2012 r. Godz.15.34, Edward „Mocher”  Mizikowski.

Biednyś poeto, takiś samotny, ale… niestety, nie sam. Masz zwolenników,  którzy rozpowszechniają twoje słowo wśród „prawdziwych Polaków” tu, za  oceanem; i nie szkodzi, że słowo to nie jest prawdziwe, że jest  antysemicką fałszywką, przypisaną do Benjamina Franklina, wybitnego męża  stanu USA. Fałszywka ta jest w USA doskonale znana i nazywana „The  Franklin Prophecy” („Przepowiednia Franklina”) albo, czasem, „The Franklin  Forgery”. Pojawiła się w 1934 roku na stronach pronazistowskiego tygodnika  „Liberation”.

Z raportu Kongresu USA „Anti-Semitism in Europe: Hearing Before the  Subcommittee on European Affairs of the Committee on Foreign Relations  (2004): The Franklin „Prophecy” is a classic anti-Semitic canard that  falsely claims that American statesman Benjamin Franklin made anti-Jewish  statements during the Constitutional Convention of 1787.”

Dziś, w erze Internetu (Wikipedia), niezależnie od nielicznych  dyskredytacji tego tekstu,  zainteresowany może znaleźć sporo informacji o  tym, jak uporczywie powtarzał ją każdy chętny antysemita, od islamskiego  ekstremisty poczynając, poprzez polskiego narodowca do Osamy Bin Ladena.  Taką trwałość falsyfikatu z początku dwudziestego wieku w Europie można  porównać tylko z dziejami innego słynnego „dokumentu” –  „Protokołów  Mędrców Syjonu”, fałszywki carskiej Ochrany.

Brawo zatem, polski patrioto, ale mniejsza z tym. Największe  niebezpieczeństwo kryje się w jednym z dzisiejszych zajęć (hobby?) owego  poety. Nie w jego działaniu politycznym; tym bardziej nie w tomikach  wydanych wierszydeł, ale w „wychowaniu młodzieży”, jak donosi Polska  Wikipedia.

Uwaga, Polsko: jeden taki – co prawda,  nie poeta, a malarz-beztalencie –   wychował zastępy młodzieży niemieckiej. Od Hitlerjugend do SA.  Wielu z  tych wychowanków ma na sumieniu 5,6 mln Polaków, zabitych w II Wojnie  Światowej.

Rena Kownacka #
Ze strony:
http://tiny.pl/qrml6

Boston, USA