[press] a ciebie co najbardziej wk...ia w fotoradarach?

Data: 2009-07-13 12:05:47
Autor: Grzenio
[press] a ciebie co najbardziej wk...ia w fotoradarach?
Ja juz dwa razy dostalem w nocy mocno flashem po oczach - choc fotoradar
cykal zdjecie zupelnie kumu innemu. Przeciez po takim blysku przez
kilkadziesiat/kilkaset metrow jedzie sie "na slepo".
Grzenio

temat 1
http://moto.onet.pl/1565919,1,fotoradary-w-polsce-dzialaja-nielegalnie,artykul.html?node=2
Fotoradary w Polsce działają nielegalnie?
dziś o 11:30
nadrogach.pl
Uprawnienia strażników gminnych oraz wynajmowanie fotoradarów przez gminy od
firm prywatnych stały się tematem wystąpienia rzecznika praw obywatelskich
do ministra spraw wewnętrznych i administracji - pisze Danuta Frey w
"Rzeczpospolitej".
Rzecznik chce poznać stanowisko ministra w tej kwestii. Takie umowy
dzierżawy były bowiem w 2008 r. zawierane lub kontynuowane, a cała sprawa
nie została należycie uregulowana w przepisach prawa.
Wątpliwości nie rozwiązuje uchwalona 2 kwietnia 2009 r. obszerna nowelizacja
prawa o ruchu drogowym, skierowana zresztą przez prezydenta Kaczyńskiego do
Trybunału Konstytucyjnego - stwierdza rzecznik.

Choć doprecyzowano w niej kompetencje organów ruchu drogowego i strażników
gminnych (miejskich), nie sprecyzowano zasad zawierania lub przedłużenia
umów z gminami i podmiotami prywatnymi dotyczących udostępniania i
zarządzania konserwacją i utrzymaniem sprawności sieci fotoradarów, którą
mają docelowo stworzyć.

temat 2
http://moto.onet.pl/1556628,1,artykul.html
Polska wojna z radarami
Bronisław Tumiłowicz / Przegląd
Na internetowym forum mieszkańców podkarpackiego Jasła wielkie poruszenie.
Opisana sytuacja przypomina zuchwałą akcję partyzantów. Oto na oczach
strażników miejskich jakiś śmiałek podjechał pod fotoradar i prysnął w niego
farbą w spreju.
Strażnicy ruszyli w pościg za wandalem, dopadli go i ukarali.
Następnie komendant straży miejskiej wystąpił do burmistrza miasta o
przyznanie specjalnej nagrody dla funkcjonariusza, który złapał "malarza".
To wystarczyło na początek dyskusji. Wzięli w niej udział rozgorączkowani
młodzi kierowcy, i tylko od czasu do czasu włączał się ktoś bardziej
stateczny.
- To jest masakra z tymi fotoradarami - napisał zmotoryzowany internauta. -
Przynajmniej niech robią zdjęcia dopiero od 100 km/h wzwyż.
- Jest podobno projekt ustawy o tym, że straż miejska już niedługo nie
będzie mogła dawać mandatów za przekroczenie prędkości - pocieszał się inny
użytkownik sieci.
- Od jakiej prędkości robi zdjęcia ta maszyna? - pytał ktoś mniej biegły w
obyczajach na drodze. - To absurd - że na obwodnicy obowiązuje 50 km i na
dróżkach osiedlowych, gdzie nie ma innych znaków (a przeważnie ich nie ma),
też 50. Tylko że na osiedlach jest to racjonalne, ale nie rozumiem, po co są
obwodnice, skoro mamy się poruszać w żółwim tempie.
- Radar to jest taka maszynka do zarabiania pieniędzy... nikomu jeszcze
życia nie uratowała... - pisał zdecydowany przeciwnik urządzeń
ograniczających prędkość samochodów.

Na polskich drogach wytworzył się obyczaj, że znaczna część kierowców
reaguje na znaki nakazujące ograniczenie prędkości tylko wówczas, o ile są
one "podparte" informacją o fotoradarze. Resztę się bagatelizuje. Nawet
ministrowie spraw wewnętrznych mają tego świadomość. Ludwik Dorn przyznał
kiedyś, że nie zna nikogo, kto trasę Warszawa-Wrocław pokonywałby autem w 13
godzin - a tyle czasu trzeba, jeśli chcemy jechać zgodnie z oznakowaniami.
Skoro skuteczne są tylko radarowe punkty pomiarów prędkości (i w pewnym
zakresie również budowane na środku drogi zwężenia - wysepki z
krawężnikami), to polskie drogi będą coraz gęściej zabezpieczane przez takie
urządzenia. Jednak chęć szybkiej jazdy jest u kierowców przemożna i znajdują
oni dziesiątki sposobów, aby przechytrzyć służby drogowe. W tej walce o
prędkość przegrywają najczęściej przypadkowi ludzie, przechodnie,
pasażerowie rozbitych samochodów, o rozjechanych zwierzętach nie
wspominając.
- Przepisy nie są złe - pisał na forum jeden z uczestników dyskusji o
zamalowanym radarze. - Tylko "terenów zabudowanych" jest stanowczo za dużo.
Przecież nikt nie będzie jechał 50 km/h na pięknej, prostej, długiej drodze.

Data: 2009-07-13 12:27:55
Autor: Katanka
Grzenio wrote:
Ja juz dwa razy dostalem w nocy mocno flashem po oczach - choc
fotoradar cykal zdjecie zupelnie kumu innemu. Przeciez po takim
blysku przez kilkadziesiat/kilkaset metrow jedzie sie "na slepo".

Mnie to, że patałachy nie potrafią zrobic atrapy obiektywu i pusty fotoradar jest bardzo łatwo rozpoznać, podobnie jak ten, który ma w puszcze wsadzony obiektyw. Uważaja ludzi za głupków chyba ;)

--
Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy
katanka24@interia.pl | PSN: Katanka_PL

Data: 2009-07-13 12:29:56
Autor: Cyprian Prochot

Użytkownik "Katanka" <katanka24@interia.pl> napisał w wiadomości news:h3f27b$1oq$1inews.gazeta.pl...
Grzenio wrote:
[...]

co za roznica...

w nieznanym terenie i tak zwolnisz bo nie wiesz czy jest czynny, a w znanym znasz lepiej droge wiec nawet jak "u siebie" nie zwolnisz do tego poziomu co czlowiek z drugiego konca polski to i tak zagrozenie mniejsze bo sam z siebie wiesz gdzie jest niebezpieczny zakret lub przejscie dla pieszych i automatycznie uwazasz bardziej ;)

Cyprian Prochot

Data: 2009-07-13 12:43:40
Autor: Katanka
Cyprian Prochot wrote:

[...]

Tutaj mam pytanie, z jakiej odległosci fotoradar robi zdjęcia? Nie wiem, bo od kiedy jeżdżę (1997r) nigdy nie dostałem radarowego mandatu :)

Data: 2009-07-13 12:49:05
Autor: Grzenio
[...]

ja jezde od 1989r., (A i B) zona od 1992r. (B) i jeszcze nigdy nie
dostalismy ZADNEGO mandatu :)
Grzenio

Data: 2009-07-13 13:00:13
Autor: Katanka
Grzenio wrote:
[...]

w takim razie niech wypowie się ktos obeznany w temacie ;) Z jakiej odległosci fotoradar cyka fotki ?

Data: 2009-07-13 13:18:45
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2009-07-13 13:00,  *Katanka* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

w takim razie niech wypowie się ktos obeznany w temacie ;) Z jakiej
odległosci fotoradar cyka fotki ?

Na oko 15-20 m

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-07-13 13:20:32
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
[press] a ciebie co najbardziej wk...ia w fotoradarach?
Mirek Ptak pisze:
(...)
Na oko 15-20 m

A jak Ci wyszły oczy? ;)

Data: 2009-07-13 13:40:08
Autor: Grzenio
[press] a ciebie co najbardziej wk...ia w fotoradarach?
> Na oko 15-20 m

A jak Ci wyszły oczy? ;)

jedno zielone drugie niebieskie czyli brazowe a delfin i tak powiedzial, ze
czrne...

Data: 2009-07-13 13:48:59
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Grzenio pisze:
Na oko 15-20 m
A jak Ci wyszły oczy? ;)

jedno zielone drugie niebieskie czyli brazowe a delfin i tak powiedzial, ze
czrne...

Ciekawe, pisałeś, że to nie Tobie fotoradar uwiecznił wyraz twarzy...

Data: 2009-07-13 13:53:14
Autor: Grzenio
[press] a ciebie co najbardziej wk...ia w fotoradarach?

Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w
wiadomości news:h3f6u5$o8r$1inews.gazeta.pl...
Grzenio pisze:

> jedno zielone drugie niebieskie czyli brazowe a delfin i tak powiedzial,
ze
> czrne...

Ciekawe, pisałeś, że to nie Tobie fotoradar uwiecznił wyraz twarzy...

Myslem, ze pytasz jak mi oczy wyszly - tak ogolnie, po tacie i mamie :)

Data: 2009-07-13 14:00:36
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
[press] a ciebie co najbardziej wk...ia w fotoradarach?
Grzenio pisze:
(...)
Myslem, ze pytasz jak mi oczy wyszly - tak ogolnie, po tacie i mamie :)

Skąd taki pomysł? Mirka pytałem.

Data: 2009-07-13 14:05:36
Autor: Grzenio
[press] a ciebie co najbardziej wk...ia w fotoradarach?
> Myslem, ze pytasz jak mi oczy wyszly - tak ogolnie, po tacie i mamie :)

Skąd taki pomysł? Mirka pytałem.

ups, cos prze'oczy'lem ;)

Data: 2009-07-13 14:37:35
Autor: Mirek Ptak
[press] a ciebie co najbardziej wk...ia w fotoradarach?
Dnia 2009-07-13 13:20,  *Artur 'futrzak' Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Mirek Ptak pisze:
(...)
Na oko 15-20 m

A jak Ci wyszły oczy? ;)

Nie było twarzy widać :) - to był taki na trójnogu w 2004 bodaj.

Data: 2009-07-13 15:07:34
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
[press] a ciebie co najbardziej wk...ia w fotoradarach?
Mirek Ptak pisze:
(...)
Nie było twarzy widać :) - to był taki na trójnogu w 2004 bodaj.

Ale tandeta - rozumiem, że usługa z rabatem była? ;)

Data: 2009-07-13 15:20:22
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2009-07-13 15:07,  *Artur 'futrzak' Maśląg* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Nie było twarzy widać :) - to był taki na trójnogu w 2004 bodaj.

Ale tandeta - rozumiem, że usługa z rabatem była? ;)

Chciałbym - 127/90 - 6 pkt i 250 zł jeśli dobrze pamiętam (50 zł kosztów SG).

Data: 2009-07-13 06:36:01
Autor: Jakub Wiśniewski
a ciebie co najbardziej wk...ia w fotoradarach?
Odpowiadając na pytanie zadane w temacie:

To, że przejeżdżając obok fotoradaru często zwracamy uwagę czy
przypadkiem nie zrobi zdjęcia zamiast skupić się na sytuacji na
drodze...

Data: 2009-07-13 14:45:57
Autor: Katanka
Mirek Ptak wrote:
[...]

Jesli z tak małej, to nie ma problemu - chyba kazdy kto nie ma wady wzroku już z około 30m potrafi stwierdzić czy to tylko puszka, czy faktycznie obiektyw jest w urządzeniu. Obiektyw widziałem tylko kilka razy, w 95% przypadków gołe puszki, często zamazane jakims sprayem ;)

Data: 2009-07-13 14:53:18
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2009-07-13 14:45,  *Katanka* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

No a potem spróbuj jeszcze zahamować :) - powodzenia.
Poza tym na wzrok nie narzekam, a obiektyw widzę w Zuradach przy sprzyjających okolicznościach pewnie nie więcej niż z 10m (dwie długości samochodu) - przy niesprzyjających to czasem w ogóle :)

Data: 2009-07-13 15:14:13
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Mirek Ptak pisze:

w takim razie niech wypowie się ktos obeznany w temacie ;) Z jakiej
odległosci fotoradar cyka fotki ?
Na oko 15-20 m

Z instrukcji obsługi, którą kiedyś tu linkowałem: do 60 metrów wg producenta.

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-07-13 15:56:15
Autor: Katanka
"Rafał \"SP\" Gil" wrote:
Mirek Ptak pisze:

[...]

W takim razie nie ma szans :(

Data: 2009-07-14 19:08:31
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 13 Jul 2009 15:56:15 +0200, Katanka napisał(a):

Z instrukcji obsługi, którą kiedyś tu linkowałem: do 60 metrów
wg producenta.

W takim razie nie ma szans :(

W takim razie ma marne szanse, żeby na zdjęciu był tylko jeden pojazd. A
wystarczy 1,000001 pojazdu w kadrze i zdjęcie w kosz. --
     ___________ (R)

Data: 2009-07-13 13:57:24
Autor: Paweł Ubysz

Użytkownik "Grzenio" <grzegorz@ankar.pl> napisał w wiadomości news:h3f1c2$4lp$1nemesis.news.neostrada.pl...
 Ludwik Dorn przyznał
kiedyś, że nie zna nikogo, kto trasę Warszawa-Wrocław pokonywałby autem w 13
godzin - a tyle czasu trzeba, jeśli chcemy jechać zgodnie z oznakowaniami.

350 km w 13 godzin ? Znaczy na całej trasie jest ograniczenie do 30 km/h? Albo ktos liczyć nie umie albo tak ma od dziecka.....

Data: 2009-07-13 14:06:21
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
[press] a ciebie co najbardziej wk...ia w fotoradarach?
Paweł Ubysz pisze:
(...)
350 km w 13 godzin ? Znaczy na całej trasie jest ograniczenie do 30 km/h? Albo ktos liczyć nie umie albo tak ma od dziecka.....

Jakiś czas temu była o tym dyskusja - typowo medialne kłamstwo, które
działa na psychikę niektórych osób - powtarzane w kółko staje się
jakimś durnym argumentem, w który część osób wierzy i przekazuje dalej.

Data: 2009-07-13 14:43:04
Autor: Jarosław Postawa
Paweł Ubysz pisze:
350 km w 13 godzin ? Znaczy na całej trasie jest ograniczenie do 30 km/h? Albo ktos liczyć nie umie albo tak ma od dziecka.....

Komuś zapomniało się powiedzieć, że w obie strony. Wtedy to realny czas.

Pozdrawiam,
Jarek

Data: 2009-07-13 15:15:41
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Paweł Ubysz pisze:

350 km w 13 godzin ? Znaczy na całej trasie jest ograniczenie do 30 km/h? Albo ktos liczyć nie umie albo tak ma od dziecka.....

A się uprę w jakiś weekend i zmierzę. Ale na pewno będzie to grubo powyżej 6 h a taki czas jak dla mnie jest niedopuszczalny.
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-07-13 15:35:47
Autor: Cyprian Prochot

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:h3fc1p$lo7$2inews.gazeta.pl...

grubo powyżej 6 h a taki czas jak dla mnie jest niedopuszczalny.

to moze polec przez Katowice bedzie szybciej :)

tak na logike powinno byc niezle - autostradka zgodnie z przepisami pewnie w 2h sie do katowic dokulasz skoro do Krk wychodzi 1.50 jadac normalnie ;P

a z Katowic gierkowka tez kolo 4 h max mysle zgodnie z przepisami wyjdzie.

Cyprian Prochot

Data: 2009-07-15 04:22:38
Autor: Bard13
a ciebie co najbardziej wk...ia w fotoradarach?
Mnie tam irytuje co innego.

Odcinek Gierkówki od Mszczonowa do Warszawy
Ze dwa fotoradary na prostym odcinku, brak ograniczeń, czyli wg PRD
mogę jechać 110.

A wszyscy mi przed maską do 70 i wolniutko się czołgają.

Powtarzam, brak jakichkolwiek ograniczeń (że zabudowany, ze do 70,
nic)

Po prostu ludziska już nie myślą tylko odruch pawłowa, jak FR to do
70/50 a potem ogień

A biorąc pod uwagę, że nie patrzą na znaki, to te 50 nie wiem jak
wyczuwają...

Data: 2009-07-15 13:37:12
Autor: Artur Miller

"Bard13" <kilanowski.michal@gmail.com> wrote in message news:b314e86c-53af-441e-871d-008cb4eb7184k30g2000yqf.googlegroups.com...
Mnie tam irytuje co innego.

Odcinek Gierkówki od Mszczonowa do Warszawy
Ze dwa fotoradary na prostym odcinku, brak ograniczeń, czyli wg PRD
mogę jechać 110.

100. DK8 nie dorobiła sie jeszcze statusu ekspresówki. i patrząc na ilość montowanych sygnalizacji swietlnych szybko się nie dorobi.

A wszyscy mi przed maską do 70 i wolniutko się czołgają.

swiatła, klakson ewentualnie wiązanka przez radio jak ma druta wystawionego.

@

[press] a ciebie co najbardziej wk...ia w fotoradarach?