... a jak działają karty przedpłacone?

Data: 2011-06-18 14:13:04
Autor: Maruda
... a jak działają karty przedpłacone?
Rozpatruję na przykładzie (podsuniętym mi tu przez uczynnego "kogoś"):
<http://indywidualni.bzwbk.pl/karty/przedplacone-pre-paid/z-doladowaniem/visa-premium/oplaty-i-prowizje/karta-przedplacona-z-doladowaniem-premium-oplaty-i-prowizje.html>

1. Jak to jest z anonimowością? Czy cokolwiek się podpisuje?
2. Jak długo się na to czeka, np przy zakupie na allegro (co-też-to-się pani porobiło, banki sprzedają na allegro...):
http://sklepy.allegro.pl/karta-internetowa-bz-wbk-i1672968256.html
3. Czy mam obowiązek pamiętać komu tę kartę po pijoku dałem (bo nie widzę w regulaminie)?
4. Czym się różni taka karta w np. EUR od "zwykłej", czyli w PLN? Czy chodzi tylko o wydymanie na kursie?

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-06-18 14:21:19
Autor: gazeta.pl
... a jak dzia³aj± karty przedp³acone?
http://sklepy.allegro.pl/karta-internetowa-bz-wbk-i1672968256.html

ta strona to fake. Zg³osi³em ju¿ allegro. Próbuje wgraæ trojana

Data: 2011-06-18 15:04:37
Autor: Maruda
W dniu 2011-06-18 14:21, gazeta.pl pisze:
http://sklepy.allegro.pl/karta-internetowa-bz-wbk-i1672968256.html

ta strona to fake. Zg³osi³em ju¿ allegro. Próbuje wgraæ trojana

Co prawda to nie ta grupa, ale powiem Ci co¶ w zaufaniu:

           Wypierdalaj w podskokach!

--

Dziêkujê. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-06-18 16:57:43
Autor: gazeta.pl
... a jak dzia³aj± karty przedp³acone?
Co prawda to nie ta grupa, ale powiem Ci co¶ w zaufaniu:

jeste¶ tu nowy wiecn najpeierw wypada siê przywitaæ.....

Gosia

Data: 2011-06-19 11:52:16
Autor: Q
... a jak dzia³aj± karty przedp³acone?
Co prawda to nie ta grupa, ale powiem Ci co¶ w zaufaniu:

jeste¶ tu nowy wiecn najpeierw wypada siê przywitaæ.....

Gosia

Droga Gosiarzyno,
Tym razem mam dla Ciebie muzyczna odpowiedz:
http://www.youtube.com/watch?v=ZXAOSwZSXKI

Data: 2011-06-19 20:39:45
Autor: dwr
W dniu 2011-06-18 14:13, Maruda pisze:
[...]

widzÄ™ w regulaminie)?
4. Czym się różni taka karta w np. EUR od "zwykłej", czyli w PLN? Czy
chodzi tylko o wydymanie na kursie?

Z doświadczenia:
1) nabycie karty w placówce i Allegro zostawia ślad bo ktoś to kupił.
NIc siÄ™ nie podpisuje.
Przy wpłacie w placówce czasem proszono o dokument a czasem tylko o dane wpłacającego.
Robiłem przelewy z różnych kont na konto kart wpisując różne dane
i żadnych kłopotów - aczkolwiek nie jest dobry środek do prania pieniędzy! ślady jednak zawsze jakieś są.
2) kupowałem ich kilka na Alledrogo właśnie i z reguły za kilka dnia koperta czekała.
Znacznie gorzej wyglądały próby zakupienia w placówce banku - może źle trafiałem ale proponowano mi tak karty z krótkim (nawet kilka m-cy) terminem ważnści. Widać słabo im to schodzi.
Dla mnie na aledrogo jest prosto i wygodnie - cena ta sama co w banku.
3) regulamin mówi prosto, że jest prawo do podarowania tej karty innej osobie. Nie ma obowiązku legitomownia :) czy też pamiętania - żaden zapis tego nie mówi.
4) karta w EUR owszem jest dmaniem na kursie jeśli użyjesz jej do zapłaty w zł. Natomiast jest wygodna jeśli dalej płacisz w EURO.
Ja używam ją do szybkiego przekazania waluty osobie gdzieś w świecie.
Wpłacam w placówce i w tym momencie ktoś mający tą kartę ma tą kwotę do dyspozycji.
Oczywiście są banki z lepszymi kursami ale bez prepaidów!

Podsumowując - wygodne toto. No i MC można w Ryanie bez opłat karcianych bilet zakupić (jeden feler to limit dobowy na 500 zł).
Mnie sie te karty podobają i używam z powodzeniem.
Zp raktyki jeszcze - zdarzyło mi się z PINem po zmianie zamotać.
3 razy zablokowałem karte kombinując co wpisałem wcześniej.
Wystarczy telefon do banku i po podaniu 2 prostych informacji karte odblokowując bez zbędnych pytań nawet 3 razy z rzędu w ciągu kilku minut.

Co do minusów - przydałoby się aby umożliwili wpłaty we wpłatomatach.
Chociaż to może mieć związek z ochroną przed praniem kasy - wpłatomat nie potwierdzi tożsamości.
I przydałyby się nieco większe limity dobowe - pewnie ograniczenie ma związek z tym jak wyżej. Rada - kilka kart w portfelu.

Pozdr.

Data: 2011-06-19 21:37:09
Autor: Maruda
W dniu 2011-06-19 20:39, dwr pisze:
[...]

Wielkie dzięki za wysoce rzeczową odpowiedź!
A jak dalej praktycznie z tym (pkt 4) podjęciem kasy w EUR (czy USD) gdzieś w świecie? No-bo skoro to tylko "numer", to odbiorca musi sobie jakoś tę kasę wpłacić/przelać. Czy tylko PayPal i jemu podobne, czy są inne sposoby przekazania kasy z takiej karty na własne konto?
Czy może masz na myśli, że ten Twój "ktoś" już ma taką kartę bankomatową (fizyczną) od jakiegoś czasu, a Ty ją tylko zasilasz?

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-07-04 22:04:33
Autor: dwr
... a jak działają karty przedpłacone ?
W dniu 2011-06-19 21:37, Maruda pisze:
[...]
> [...]
> Czy może masz na myśli, że ten Twój "ktoś" już ma taką kartę bankomatową
> (fizycznÄ…) od jakiegoÅ› czasu, a Ty jÄ… tylko zasilasz?

Dokładnie tak :)
Ktoś w świecie ma kartę w EUR/GBP a ja wrzucam normalnie PLN - czyli kupno waluty "na" tej karcie po kursie BZ WBK.
Może i nie najtańszy sposób (dla małych kwot może i jeden z tańszych) ale z pewnością najszybszy :)
Natomiast inaczej jak bankomat lub transakcje z konta tej karty nie da się wyjąć (po za wykupem likwidacyjnym w kasie).

Data: 2011-07-04 22:11:58
Autor: dwr
W dniu 2011-07-04 22:04, dwr pisze:
> [...]
Natomiast inaczej jak bankomat lub transakcje z konta tej karty nie da
się wyjąć (po za wykupem likwidacyjnym w kasie).
A dokładniek ten "ktoś" ma ją fizycznie :)
Zwyczajnie wysłaną pocztą.

Data: 2011-06-22 10:17:49
Autor: As
... a jak działają karty przedpłacone?
Robiłem przelewy z różnych kont na konto kart wpisując różne dane
i żadnych kłopotów - aczkolwiek nie jest dobry środek do prania pieniędzy! ślady jednak zawsze jakieś są.

Czy można tą kartę zasilać korzystając z popularnych ostatnio "walutomatów"?

Data: 2011-07-04 22:10:21
Autor: dwr
W dniu 2011-06-22 10:17, As pisze:

> Czy można tą kartę zasilać korzystając z popularnych ostatnio
> "walutomatów"?

Nie ma to raczej sensu.
Zasilenie karty jest w PLN a dostępne środki w walucie po przeliczeniu wg kursu BZ WBK.
Chociaż pkt 25 regulaminu mówi, że można zasilić dowolną walutą wg kursu średniego NBP. Wydaje się jednak, że wtedy przewalutowanie po nim na PLN i dalej zakup waluty rachunku technicznego karty - przetestuje kiedyś z ciekawości. Na razie zasilałem tylko PLN.

Data: 2011-07-06 19:39:23
Autor: AS
... a jak dzia³aj± karty przedp³acone?
> Czy mo¿na t± kartê zasilaæ korzystaj±c z popularnych ostatnio
> "walutomatów"?

Nie ma to raczej sensu.
Zasilenie karty jest w PLN a dostêpne ¶rodki w walucie po przeliczeniu wg kursu BZ WBK.
Chocia¿ pkt 25 regulaminu mówi, ¿e mo¿na zasiliæ dowoln± walut± wg kursu ¶redniego NBP. Wydaje siê jednak, ¿e wtedy przewalutowanie po nim na PLN i dalej zakup waluty rachunku technicznego karty - przetestuje kiedy¶ z ciekawo¶ci. Na razie zasila³em tylko PLN.

Zaciekawi³ mnie temat dlatego wys³a³em zapytanie do "¼ród³a". Oto odpowied¼:

Uprzejmie informujê, ¿e w przypadku zasilenia karty przedp³aconej walutowej kwot± w walucie rachunku tej karty nie wystêpuje przewalutowanie. Kwota zaksiêgowana jest równa kwocie przez Pana wp³aconej.

Z powa¿aniem

Krzysztof Pó³rolniczak
starszy doradca ds. obs³ugi klienta

... a jak działają karty przedpłacone?