[cross] a jednak...

Data: 2010-04-11 01:37:03
Autor: mkarwan
[cross] a jednak...

Użytkownik "pIOTER" <giray@wupe.peel> napisał w wiadomości news:hpqg1s$o1l$1nemesis.news.neostrada.pl...
Jest potwierdzenie. Załoga wylądowała wbrew poleceniom
Zapisy z rozmów w samolocie potwierdzają, że Tu-154 lądował na lotnisku w
Smoleńsku wbrew zaleceniom kontrolera lotów - poinformował przedstawiciel
rosyjskiej Prokuratury Generalnej Aleksandr Bastrykin

http://wiadomosci.onet.pl/2153361,12,jest_potwierdzenie_zaloga_wyladowala_wbrew_poleceniom,item.html

Półtorej godziny przed katastrofą na lotnisku smoleńskim lądował Jak-40 z polskimi dziennikarzami.
Tego samolotu nie odesłano do Mińska czy Moskwy?
Dlaczego?
Lądował we mgle bez ILS?
Był ILS w Smoleńsku czy nie?

Data: 2010-04-11 01:45:22
Autor: qqqqwww
[cross] a jednak...
[...]

Może się mylę ale wydaje mi się, że wymagania przy lądowaniu muszki typu Jak-
40 są nieco mniejsze niż w przypadku czegoś wielkości Tu-154M.

Data: 2010-04-11 01:55:07
Autor: mkarwan
[cross] a jednak...

Użytkownik <qqqqwww@op.pl> napisał w wiadomości news:3461.000015ae.4bc10d92newsgate.onet.pl...
[...]

Jak-40 może lądować w gorszysz warunkach niż tutka?
Bez ILS?

Data: 2010-04-11 01:59:31
Autor: qqqqwwwWYTNIJTO
[cross] a jednak...

> [...]
> 40 są nieco mniejsze niż w przypadku czegoś wielkości Tu-154M.

Jak-40 może lądować w gorszysz warunkach niż tutka?

Powtarzam, że może się mylę, ale tak na chłopski rozum - używając ekstremalnych porównań - łatwiej na pasie o długości kikuset metrów wylądować we mgle lotnią niż B747. Pewnie jest to gdzieś zapisane w "minimach", o których mogą wypowiedzieć się tutejsi fachowcy.

Data: 2010-04-11 03:09:51
Autor: p47
[cross] a jednak...

Użytkownik <qqqqwwwWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:3461.000015b0.4bc110e3newsgate.onet.pl...

> [...]

we mgle lotnią niż B747. Pewnie jest to gdzieś zapisane w "minimach", o
których mogą wypowiedzieć się tutejsi fachowcy.

Zdarzało mi sie latac rzadowym Jak-40 jak i (nierzadowym) tu- 154.
Wyposażenie nawigacyjne tego ostatniego jest o 2 przynajmniej klasy lepsze od jaka!

p47

Data: 2010-04-11 07:16:52
Autor: szauek
[cross] a jednak...
Użytkownik "p47" <karolakowie1@wp.pl> napisał w wiadomości news:hpr872$e33$1nemesis.news.neostrada.pl...
Zdarzało mi sie latac rzadowym Jak-40 jak i (nierzadowym) tu- 154.
Wyposażenie nawigacyjne tego ostatniego jest o 2 przynajmniej klasy lepsze od jaka!

Jako pilot?

szauek

Data: 2010-04-11 18:17:24
Autor: mkarwan
[cross] a jednak...

> [...]

we mgle lotnią niż B747. Pewnie jest to gdzieś zapisane w "minimach", o
których mogą wypowiedzieć się tutejsi fachowcy.

Pas ma 2500 m, w trudnych warunkach ląduje się podobnie, albo trafisz na pas na odpowiedniej wysokości albo nie.
Albo masz warunki do lądowania bez użycia ILS, albo nie.
Albo ILS działa prawidłowo albo nie.

[cross] a jednak...