Data: 2013-04-13 23:03:34 | |
Autor: J.F. | |
a moze elektryczny | |
Przyszlosc nalezy do elektrycznych ? http://www.youtube.com/watch?v=ltJRCjM6T_A kogo znudzi ... niech przewinie jeszcze do 4:40 J. |
|
Data: 2013-04-14 12:45:55 | |
Autor: ToMasz | |
a moze elektryczny | |
W dniu 13.04.2013 23:03, J.F. pisze:
ale o co chodzi? Mam autko zdalnie sterowane, ale nie z marketu i jeździ zasadniczo podobnie. tzn napewno nie staje dęba na tylnej osi, ale "bączka" robi spokojnie. jednak nie za darmo. akumulator 9V ok 2 Ah znika w 15 minut ostrej jazdy ToMasz |
|
Data: 2013-04-14 14:17:03 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
a moze elektryczny | |
W dniu 2013-04-13 23:03, J.F. pisze:
Raczej do hybryd. Ale takich jak Fisker, a nie Prius. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2013-04-14 07:37:56 | |
Autor: kogutek444 | |
a moze elektryczny | |
W dniu niedziela, 14 kwietnia 2013 14:17:03 UTC+2 użytkownik Marcin Kenickie Mydlak napisał:
W dniu 2013-04-13 23:03, J.F. pisze: Samochody elektryczne s± tak samo stare jak spalinowe i na razie się nie przebiły. Przyszło¶ć czyli najbliższe 50 lat należy do samochodów spalinowych. Na razie nic nie zapowiada wynalezienia akumulatora o gęsto¶ci energii jakie maj± dzisiejsze używane do zasilania silników paliwa.A`jak by brać pod uwagę paliwo na razie nie używane do zasilania silników spalinowych i o trzy razy wyższej warto¶ci opałowej niż to co można kupić na stacji benzynowej, to ¶wietlista przyszło¶ć napędu elektrycznego mocno przygasa. |
|
Data: 2013-04-14 19:04:38 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
W dniu 2013-04-14 16:37, kogutek444@gmail.com pisze:
W dniu niedziela, 14 kwietnia 2013 14:17:03 UTC+2 użytkownik Marcin Kenickie Mydlak napisał: Słowo na Niedziele http://pl.wikipedia.org/wiki/Who_Killed_the_Electric_Car%3F http://www.imdb.com/title/tt0489037/ Ja nie wiem po co się spierać skoro to już było. Dziwne że działało rewelacyjnie i były pojemne i długo trzymaj±ce akumulatory a teraz na rynku jest gówno. To nie jedyny dokument wystarczy spojrzeć na http://www.filmweb.pl/film/Spisek+%C5%BCar%C3%B3wkowy-2010-626947. We Wrocławiu miano budować konkurencyjn± elektrociepłownie do istniej±cej już węglowej z turbinami gazowymi. Skończyły się zielone certyfikaty i o elektrociepłowni na gaz cisza(ekonomicznie nieopłacalna)! Na razie cofamy się w czasie do epoki kamienia łupanego, mamy nawet wybudowane teleporty do tego okresu "broń atomowa". Póki jednostki będ± kierowały mas±, wszelkie dyskusje o masowej produkcji i zwi±zanej z ni± polityce nie maj± sensu. K. |
|
Data: 2013-04-14 19:25:57 | |
Autor: Robert Rędziak | |
a moze elektryczny | |
On Sun, 14 Apr 2013 19:04:38 +0200, hisjusz <hisjusz@wp.pl>
wrote: Ja nie wiem po co się spierać skoro to już było. Dziwne że działało rewelacyjnie i były pojemne i długo trzymaj±ce akumulatory a teraz na rynku jest gówno. Blablabla... Drób ma rację. 0.3-2.5MJ/kg vs 46MJ/kg to warto¶ć ¶miesznie marna. Do tego duża masa akumulatorów, długi czas ładowania (nie do skrócenia do czasu porównywalnego z tankowaniem paliw płynnych), problemy wynikaj±ce z wydobycia, przetwórstwa i utylizacji niklu, kadmu, litu, ołowiu. Samochód elektryczny to wspaniały wynalazek do taniego jeżdżenia wokół trzepaka, tylko TCO ma nieakceptowalnym poziomie. RR. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2013-04-14 21:46:11 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
a moze elektryczny | |
Dnia Sun, 14 Apr 2013 19:25:57 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):
On Sun, 14 Apr 2013 19:04:38 +0200, hisjusz <hisjusz@wp.pl> To jeszcze i tak nie jest najgorsze, zwłaszcza doliczaj±c że elektryka pozwala zaoszczędzić sporo kg na lżejszym napędzie. Prawdziwy problem który blokuje t± technologię, to cena tych akumulatorów. Bo cena powoduje że nie jest to póki co żadna alternatywa - nawet do taniego jeżdżenia wokół trzepaka. Skoro za to tanie wozidło trzeba zapłacić górę pieniędzy, to już nie jest wtedy tanie. |
|
Data: 2013-04-14 21:51:47 | |
Autor: J.F. | |
a moze elektryczny | |
Dnia Sun, 14 Apr 2013 19:25:57 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):
On Sun, 14 Apr 2013 19:04:38 +0200, hisjusz <hisjusz@wp.pl> Jak dorzucic sprawnosc silnika spalinowego rzedu 30%, a nawet mniej z uwagi na nieoptymalny punkt pracy, to juz nam wychodzi powiedzmy 12MJ/kg. Dorzuc odzysk energii przy hamowaniu ... a potem powiedz, ile wazy zbiornik paliwa z zawartoscia ... musisz policzyc ? To moze wazyc dwa razy wiecej :-) I juz nie jest tak zle. Do tego duża masa akumulatorów, długi czas Raczej zadne, ze starych zrobia nowe. Zreszta ropa sie skonczy i dyskusja sie stanie bezprzedmiotowa :-) J. |
|
Data: 2013-04-14 13:12:45 | |
Autor: kogutek444 | |
a moze elektryczny | |
W dniu niedziela, 14 kwietnia 2013 21:51:47 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Sun, 14 Apr 2013 19:25:57 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a): Pomimo ze użytkowa sprawno¶ć silnika spalinowego to nie ok 30% a przy dobrych wiatrach kilkana¶cie procent to powszechny indywidualny samochód z napędem elektrycznym na razie jest mrzonk±. Pr±du na ¦wiecie jest na styku. I szybko nie da się podwoić albo potroić ¶wiatowej produkcji. Poza tym produkcja pr±du w dużej mierze polega na spaleniu czego¶ co wydobyli¶my spod ziemi. Jest całkowity brak infrastruktury do ładowania akumulatorów. Podejrzewam że każda fabryka samochodów jest w stanie rozpocz±ć masow± produkcję samochodu elektrycznego w czasie krótszym niż trzy miesi±ce. Jest jeszcze drobny aspekt polityczny i społeczny. Polityczny bo ograniczenie spożycia ropy naftowej zakończyło by się kryzysem jakiego jeszcze nie było i najprawdopodobniej spor± wojn±. Społeczny bo w tej chwili przemysł samochodowy daje bardzo dużo miejsc pracy. Pracochłonno¶ć przy produkcji i obsłudze samochodu elektrycznego była by dużo niższa. Sporo ludzi zostało by bez pracy. |
|
Data: 2013-04-14 22:18:05 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
W dniu 2013-04-14 22:12, kogutek444@gmail.com pisze:
W dniu niedziela, 14 kwietnia 2013 21:51:47 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: Dzi¶ wypiłem dwa piwa czyli jestem prymityw. Jutro gdy wytrzeĽwieje ustosunkuje się do wypowiedzi. Na pierwszy rzut oka nikt nie wysilił się żeby zobaczyć Ľródła które podałem. Zmowa żarówkowa to fakt a nie spisek, potwierdza jeden z wła¶cicieli koncernu żarówkowego (obecny a nie wyjebany za np malwersacje albo umowę ¶mieciow±;/) |
|
Data: 2013-04-14 23:14:32 | |
Autor: J.F. | |
a moze elektryczny | |
Dnia Sun, 14 Apr 2013 13:12:45 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
Zreszta ropa sie skonczy i dyskusja sie stanie bezprzedmiotowa :-) 1kW przez 10h daje 13KMh, co powinno wystarczyc na doladowanie codziennego ubytku. A mocy w skali kraju bedzie trzeba mniej wiecej tyle co roznica miedzy szczytem wieczornym a nocna dolina. Czyli prad, przynajmniej w Polsce, jest. Podejrzewam że każda fabryka samochodów jest w stanie rozpocz±ć Watpie. To trzeba jednak zaprojektowac, linie zaprojektowac, kooperantow znalezc .. dwa lata przygotowan i miesiac przezbrojenia. Jest jeszcze drobny aspekt polityczny i społeczny. A kto z kim mialby sie bic ? I o co ? A prad trzeba robic, wiec zbyt na rope nadal by byl. Społeczny bo w tej chwili przemysł samochodowy daje bardzo dużo Jest obecnie za drogi ? To znaczy ze pracochlonnosc jest wieksza :-) J. |
|
Data: 2013-04-14 18:22:54 | |
Autor: kogutek444 | |
a moze elektryczny | |
W dniu niedziela, 14 kwietnia 2013 23:14:32 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Sun, 14 Apr 2013 13:12:45 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com >> Zreszta ropa sie skonczy i dyskusja sie stanie bezprzedmiotowa :-) Kraje arabskie kontra reszta ¦wiata, taka by była wojna. Obniżenie wpływów z ropy sprowadziło by kraje arabskie do epoki kamienia łupanego. Obwinili by za taki stan wszystkich tylko nie siebie. Je¶li by miał powstać w UE program rozwoju samochodu elektrycznego to rozpoczęło by go budowanie dużej ilo¶ci elektrowni atomowych. Inaczej nie dało by się zaspokoić zapotrzebowania na pr±d. Na razie o takim programie nie słychać. Za to wprowadzane s± coraz efektywniejsze technologie maj±ce zmniejszyć zużycie energii. Wycofanie z użytku żarówek jest tego przykładem. Kiedy¶ podawali że przej¶cie na oszczędne Ľródła ¶wiatła było równoważne z pojawieniem się w UE rezerwy mocy jak± wytwarza Rumunia. Jak by pr±du było do oporu to nikt by nie robił takiego rzutu na ta¶mę. Za kilkana¶cie lat ma być przepis zezwalaj±cy na stawianie tylko pasywnych budynków mieszkalnych. W Polsce nadmiar mocy o jakim piszesz jest teoretyczny. W przeci±gu kilkunastu ostatnich lat nie zbudowano żadnej dużej elektrowni. A niektóre z tych co s±, budowane były za Gomułki. W Polsce zaczyna brakować sznurka i drutu żeby reperować rozwalaj±ce się turbiny i generatory. A Ty piszesz o rezerwie. Na papierze może i jest bo papier jest cierpliwy. |
|
Data: 2013-04-15 11:50:50 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
a moze elektryczny | |
Hello J.F.,
Sunday, April 14, 2013, 11:14:32 PM, you wrote: 1kW przez 10h daje 13KMh, co powinno wystarczyc na doladowanieZreszta ropa sie skonczy i dyskusja sie stanie bezprzedmiotowa :-)Pomimo ze użytkowa sprawno¶ć silnika spalinowego to nie ok 30% a I sieć moteli co 100km, żeby było gdzie nocować czekaj±c na naładowanie akumulatorów? [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-04-15 13:12:29 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
W dniu 2013-04-15 11:50, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello J.F., http://www.chip.pl/news/wydarzenia/nauka-i-technika/2013/03/baterie-z-grafenu-laduja-sie-w-5-sekund nie wspominaj±c o ogniwach fotowoltaicznych i to żaden StarTrek. Ale co tu bić piane. Ty mnie powiedz "saddam husajn chemical weapon" http://www.youtube.com/watch?v=gMStCHtUNeY gdzie podziała się broń chemiczna u Sadama która była głównym pretekstem wej¶cia do Iraku. Akumulatory s± drogie przez licencje i politykę tak jak procesory ile wart jest piasek?! Kiedy będziesz posiadał technologię i nie podporz±dkujesz się polityce to wydarzy Ci się wypadek samochodem, pod prysznicem albo jak Panu w filmie żarówkowym zginiesz w zdarzeniu losowym na pokładzie swojego samolotu. To żaden spisek;] Czyste fakty. K. |
|
Data: 2013-04-15 11:11:22 | |
Autor: masti | |
a moze elektryczny | |
Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 13:12:29 +0200 osobnik zwany hisjusz
napisał: są drogie przez licencje i politykę tak jak procesory ile wart jest pójdź sobie na plażę, nakop piasku ipokaż ten swój tani procesor -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-04-15 13:39:04 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
W dniu 2013-04-15 13:11, masti pisze:
Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 13:12:29 +0200 osobnik zwany hisjusz "są drogie przez licencje i politykę" ja nie potrafię, więc za to płacę kupując nowy procesor. |
|
Data: 2013-04-15 12:51:43 | |
Autor: masti | |
a moze elektryczny | |
Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 13:39:04 +0200 osobnik zwany hisjusz
napisał: W dniu 2013-04-15 13:11, masti pisze: nie przez licencje tylko przez koszty opracowania prcesora i wdrozenia produkcji. One są obecnie niesamowicie tanie a nie drogie -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-04-15 15:08:59 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
W dniu 2013-04-15 14:51, masti pisze:
Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 13:39:04 +0200 osobnik zwany hisjusz Niesamowicie tanie przyrównując do czego?! Rozważyłeś skale produkcji? Zauważyłeś jak zmieniło się przez ostatnie lata zapotrzebowanie? |
|
Data: 2013-04-15 13:27:36 | |
Autor: masti | |
a moze elektryczny | |
Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 15:08:59 +0200 osobnik zwany hisjusz
napisał: W dniu 2013-04-15 14:51, masti pisze: w stosunku do tego ile kosztowało jeszcze niedawno, do innych rzeczy itd. a zauważyłeś, ze zapotrzebowanie rośnie w miarę tanienia produktu? -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-04-15 15:52:51 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
Niesamowicie tanie przyrównując do czego?! Rozważyłeś skale produkcji? Zauważyłem że im większy popyt na dane dobro tym większe grono chcące świadczyć dostęp do tego dobra (konkurencja wiąże się z obniżaniem cen-> nie dotyczy zmowy cenowej zabronionej w Unii Europejskiej jednak trudnej do udowodnienia) Zauważyłeś że nie tak dawno w domu zwykle był jeden tv , 20 lat temu nie było: telefonu w kieszeni, tabletów, domowych centr rozrywki multimedialnej, tylu osobistych komputerów przenośnych, samochodów z rozbudowaną elektroniką. Koło 1997 r mało ludzi w Polsce miało dostęp do internetu przez modem 56k i płaciło za to krocie. Później coraz więcej ludzi chciało korzystać z internetu jednocześnie zwiększała się konkurencja wśród dostawców, już nie był tylko jeden, ceny leciały w dół. Dziś za 60 zł można mieć ciągły dostęp do internetu koło 10 Mbitów, kiedyś za tyle miałem ciągły dostęp z prędkością 56k przez 3,5h w miesiącu;] |
|
Data: 2013-04-15 13:52:51 | |
Autor: masti | |
a moze elektryczny | |
Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 15:52:51 +0200 osobnik zwany hisjusz
napisał: weź się doucz trochę ekonomiiNiesamowicie tanie przyrównując do czego?! Rozważyłeś skale produkcji? -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-04-15 16:00:42 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
W dniu 2013-04-15 15:52, masti pisze:
Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 15:52:51 +0200 osobnik zwany hisjusz Dobrze. Podaj konkretny link do źródła w temacie o którym mówisz bez ciągnięcia za uszy! Obiecuje doczytać. Pokój na świecie |
|
Data: 2013-04-15 14:17:21 | |
Autor: masti | |
a moze elektryczny | |
Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 16:00:42 +0200 osobnik zwany hisjusz
napisał: W dniu 2013-04-15 15:52, masti pisze:sorki, ale mam ciekawsze rzeczy do roboty niż szukać źródeł podstaw ekonomii dla Ciebie. -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-04-15 16:29:58 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
sorki, ale mam ciekawsze rzeczy do roboty niż szukać źródeł podstaw Na wyzywanie nie szkoda Ci czasu. Pokój |
|
Data: 2013-04-15 16:53:10 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
a moze elektryczny | |
Hello hisjusz,
Monday, April 15, 2013, 4:29:58 PM, you wrote: sorki, ale mam ciekawsze rzeczy do roboty niż szukać Ľródeł podstawNa wyzywanie nie szkoda Ci czasu. http://rtfm.killfile.pl/#lajza Pokój Łajzienka -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-04-15 17:30:48 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
W dniu 2013-04-15 16:53, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello hisjusz, Idz zrób z 3 serie po 15 pompek, minie Ci. |
|
Data: 2013-04-15 20:28:07 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
a moze elektryczny | |
Hello hisjusz,
Monday, April 15, 2013, 5:30:48 PM, you wrote: Idz zrób z 3 serie po 15 pompek, minie Ci.http://rtfm.killfile.pl/#lajzasorki, ale mam ciekawsze rzeczy do roboty niż szukać Ľródeł podstawNa wyzywanie nie szkoda Ci czasu. Widzę, że masz spore do¶wiadczenie. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-04-15 22:49:43 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
W dniu 2013-04-15 20:28, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello hisjusz, Ja widzę że Cię kobieta nie kocha. Porób pompek, przebiegnij się w około osady kilka razy, ogol się, zacznij słychać. Hau hau hau |
|
Data: 2013-04-15 19:50:44 | |
Autor: masti | |
a moze elektryczny | |
Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 16:29:58 +0200 osobnik zwany hisjusz
napisał: sorki, ale mam ciekawsze rzeczy do roboty niż szukać źródeł podstawNa wyzywanie nie szkoda Ci czasu. wyzywanie? link poproszę. A w zasadzie możesz zacząć odszczekiwać -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-04-15 22:46:25 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
W dniu 2013-04-15 21:50, masti pisze:
Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 16:29:58 +0200 osobnik zwany hisjusz http://sjp.pl/wyzywanie Również 3 serie po 15 pompek Ci przepisuje na zapanowanie nad umysłem. |
|
Data: 2013-04-15 20:48:12 | |
Autor: masti | |
a moze elektryczny | |
Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 22:46:25 +0200 osobnik zwany hisjusz
napisał: W dniu 2013-04-15 21:50, masti pisze: no i?
nauczyciel WFu? -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-04-15 23:23:44 | |
Autor: kakmar | |
a moze elektryczny | |
Dnia 15.04.2013 hisjusz <hisjusz@wp.pl> napisał/a:
Z tym będzie problem bo literatury dużo, a ekonomia nie jest do końca nauką, a bardziej zespołem wierzeń wynikających z przekonań filozoficznych. Należało by od początku a życie krótkie. Idąc na skróty to kolejno: Kopernik(ten), John Locke, Adam Smith, Claude Frédéric Bastiat, potem znowu na skróty i Ludwig von Mises, Friedrich August von Hayek, John Maynard Keynes, UWAGA teraz trzeba wybrać samemu czerwoną lub niebieską pigułkę. Jak się zdecydujesz sam dobierzesz bardziej współczesną literaturę i byle kto Ci nie podskoczy na Usenecie z ekonomii. Pokój na świecieNo ba, tylko co na to interwencjoniści?;) -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2013-04-16 10:46:21 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
W dniu 2013-04-16 01:23, kakmar pisze:
Dnia 15.04.2013 hisjusz <hisjusz@wp.pl> napisał/a: Czy tych dwóch Panów co nie umieją robić pompek a jeden jest brodaty, najzwyczajniej w świecie mają problemy z okiełznaniem wolnego umysłu i czepiają się? |
|
Data: 2013-04-16 10:54:00 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
a moze elektryczny | |
Hello hisjusz,
Tuesday, April 16, 2013, 10:46:21 AM, you wrote: [...] dobierzesz bardziej współczesn± literaturę i byle kto Ci nie podskoczyCzy tych dwóch Panów co nie umiej± robić pompek a jeden jest brodaty, Problem w tym, że twój umysł jest zbyt wolny. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-04-16 10:47:36 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
No ba, tylko co na to interwencjoniści?;) Ależ ty mądre słowa znasz;) Pokłon |
|
Data: 2013-04-16 09:53:06 | |
Autor: kakmar | |
a moze elektryczny | |
Dnia 16.04.2013 hisjusz <hisjusz@wp.pl> napisał/a:
Ty idź już czytać, potem jeszcze czeka Cię fizyka, chemia i będziesz mógł dokonać przełomu. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2013-04-16 12:02:30 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
W dniu 2013-04-16 11:53, kakmar pisze:
Dnia 16.04.2013 hisjusz <hisjusz@wp.pl> napisał/a: Dobrze Tato, później pogramy w piłkę? |
|
Data: 2013-04-16 13:53:40 | |
Autor: J.F | |
a moze elektryczny | |
Użytkownik "hisjusz" napisał w wiadomości
Zauważyłem że im większy popyt na dane dobro tym większe grono chcące świadczyć dostęp do tego dobra (konkurencja wiąże się z obniżaniem cen-> nie dotyczy zmowy cenowej zabronionej w Unii Europejskiej jednak trudnej do udowodnienia) Zauważyłeś że nie tak dawno w domu zwykle był jeden tv , 20 lat temu nie było: telefonu w kieszeni, tabletów, domowych centr rozrywki multimedialnej, tylu osobistych komputerów przenośnych, Ale komputery juz byly. A wraz ze spadkiem cen narobilo sie tego coraz wiecej. I to nie jest tak ze chcesz tableta - oni ci emituja tyle reklam, ze ty chcesz tableta :-) samochodów z rozbudowaną elektroniką. To temat na dluzsza dyskusje. elektronika dodatkowa - mogla byc juz dawno. Wtedy jeszcze troche podnosila koszt samochodu, dzis potaniala i koszt jest znikomy, za to cena wzrasta bardzo. Na tym mozna dobrze zarobic. Elektronika z jednej strony potrafi pracowac latami, z drugiej - czasem sie psuje, a wtedy koszta napraw rosna. Ale ta dodatkowa moze byc zepsuta. Elektronika ta scisle w samochodzie ... tez sie rozbudowala. Najpierw silnikowa, potem ABS, ESP. Ale to tak bardziej z koniecznosci i mozliwosci. Koło 1997 r mało ludzi w Polsce miało dostęp do internetu przez modem 56k i płaciło za to krocie. Później coraz więcej ludzi chciało korzystać z internetu jednocześnie zwiększała się konkurencja wśród dostawców, już nie był tylko jeden, ceny leciały w dół. Kiepsko lecialy. Jakby TP w przyplywie dobrej woli nie zrobila neostrady, wczesniej DSL, a jeszcze wczesniej tych modemow, to by nadal internet byl dobrem dosc elitarnym - kto ma szczescie mieszkac w zasiegu energicznego providera ten ma, a inny moze sobie wykupic dostep przez telefon, po 10zl/h .. no dobra, dzis to moze komorkowcy by zrobili swoje i byloby 100MB/10zl. Dziś za 60 zł można mieć ciągły dostęp do internetu koło 10 Mbitów, kiedyś za tyle miałem ciągły dostęp z prędkością 56k przez 3,5h w miesiącu;] Ale to tez dlatego ze technika poszla do przodu i takie predkosci sa osiagalne ... i to za umiarkowane pieniadze. J. |
|
Data: 2013-04-17 11:09:07 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
Kiepsko lecialy. Jakby TP w przyplywie dobrej woli nie zrobila Nie miałem Neostrady. Pierwszy ciągły internet 12h na dobę miałem przez modem 56k z konkurencji TPSA-> DIALOG (TPSA wtedy dalej leciało za 30 groszy /minuta dostępu) później zmiana na DSL również nie z TPSA bo "nie było możliwości technicznych" a ponownie z DIALOG. Więc ja osobiście nie zauważyłem ze swojej małej norki we Wrocławiu pozytywnych działań TPSA bez kucia w brzuch przez konkurencje .. Dziś za 60 zł można mieć ciągły dostęp do internetu koło 10 Mbitów, Może i masz racje. Może właściwie a może i błędnie kojarzże więcej za mniej z pojawieniem się konkurencji. Żeby się nie cofać daleko w tył wystarczy popatrzeć na to czego dokonał PLAY: za 80 zł dzwonisz gdzie chcesz i ile chcesz. Przypominając sobie oferty z przed dwóch lat gdy było 3 graczy, oferta dzwonisz ile chcesz za 80 pln to kosmos. Przypomnieć należy nieskuteczne kombinacje zmowy trójki istniejących operatorów: inna kwota do trójcy świętej a inna do PLAY z naciskiem na różnice w reklamie. Przypomnieć należy niedawną wypowiedz Prezesa Orange że w Polsce jest miejsce tylko dla dwóch operatorów. |
|
Data: 2013-04-18 01:16:46 | |
Autor: J.F. | |
a moze elektryczny | |
Dnia Wed, 17 Apr 2013 11:09:07 +0200, hisjusz napisał(a):
Kiepsko lecialy. Jakby TP w przyplywie dobrej woli nie zrobila Dialog owszem - we Wroclawiu, Legnicy, Lubiniu mial niezla pozycje i cos 1/3 liczby abonentow TP, tym niemniej - jak byles w zasiegu ich dzialania, to mogles liczyc na internet, a jak poza ... to linie dociagniemy w pana okolice ... na razie nie mamy planow. A ten zasieg dzialania byl znikomy. Ale to tez dlatego ze technika poszla do przodu i takie predkosci saMoże i masz racje. Może wła¶ciwie a może i błędnie kojarzże więcej za mniej z pojawieniem się konkurencji. Żeby się nie cofać daleko w tył wystarczy popatrzeć na to czego dokonał PLAY: za 80 zł dzwonisz gdzie chcesz i ile chcesz. Przypominaj±c sobie oferty z przed dwóch lat gdy było 3 graczy, oferta dzwonisz ile chcesz za 80 pln to kosmos. Play ma troche dluzsza historie, a 2 lata temu za 80 zl to juz troche minut moozna bylo kupic, i ile mnie skleroza nie myli. Przypomnieć należy nieskuteczne kombinacje zmowy trójki istniej±cych operatorów: inna kwota do trójcy ¶więtej a inna do PLAY z naciskiem na różnice w reklamie. Ale znasz skrot "MTR" ? To jest oplata pobierana przez operatora komorkowego od innych operatorow, za rozmowy przychodzace do jego klientow. Ta oplata w pewnym momencie byla dosc wysoka, chyba nawet ~1.20/min, potem dzieki naciskom UKE i UE spadala, wszedl Play ... i dostal prawo pobierania znacznie wyzszej niz inni. Wiec tak z jednej strony to trojca bardzo prawidlowo ustalila wyzsze stawki do Play (*), z drugiej - rozwoj P4 byl sfinansowany przez klientow trojcy, no ale na dobre im wyszlo, z trzeciej - gdyby nie prawa regulacyjne UKE, to niewiele by z tego wyszlo, a z czwartej - gdyby obnizyl jak obnizal, to i bez Play byloby dzis taniej. Z piatej - jak bysmy przyjeli model amerykanski, to nie trzeba byloby cen urzedowych ustalac. (*)- stawki byly jednak nieproporcjonalnie wysokie, a potem MTR do Play spadlo, a stawki u innych operatorow zostaly ... Przypomnieć należy niedawn± wypowiedz Prezesa Orange że w Polsce jest miejsce tylko dla dwóch operatorów. Poczekamy, zobaczymy, siec trzeba ciagle modernizowac, a klienci dziela sie teraz na piec ... J. |
|
Data: 2013-04-15 14:19:37 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
a moze elektryczny | |
Hello hisjusz,
Monday, April 15, 2013, 1:39:04 PM, you wrote: "s± drogie przez licencje i politykę" ja nie potrafię, więc za to płacęs± drogie przez licencje i politykę tak jak procesory ile wart jestpójdĽ sobie na plażę, nakop piasku ipokaż ten swój tani procesor S± drogie przez piekielnie drog± technologię. Poza tym - tak naprawdę to one wcale nie s± drogie. Nie pojmuję, jak przy tak wymagaj±cych technologiach udaje się uzyskać tak niskie ceny. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-04-15 14:28:52 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
W dniu 2013-04-15 14:19, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello hisjusz, No to nie zdawałem sobie sprawy z faktu że układy scalone s± tanie w stosunku do ilo¶ci energii jakiej trzeba włożyć w ich uzyskanie. Widzę po twojej stronie że masz pojęcie o czym mówisz. Faktycznie co¶ mogłem prze bełkotać. Dziękuje za twój po¶więcony czas. K. |
|
Data: 2013-04-15 14:36:11 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
a moze elektryczny | |
Hello hisjusz,
Monday, April 15, 2013, 2:28:52 PM, you wrote: No to nie zdawałem sobie sprawy z faktu że układy scalone s± tanie wS± drogie przez piekielnie drog± technologię. Poza tym - tak naprawdę"s± drogie przez licencje i politykę" ja nie potrafię, więc za to płacęs± drogie przez licencje i politykę tak jak procesory ile wart jestpójdĽ sobie na plażę, nakop piasku ipokaż ten swój tani procesor Twoim zdanie tylko energia stanowi koszt? Jeste¶ dokumentnym pojebem bez pojęcia. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-04-15 14:38:04 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
W dniu 2013-04-15 14:36, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello hisjusz,Dziękuje. |
|
Data: 2013-04-15 13:41:10 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
a moze elektryczny | |
Hello hisjusz,
Monday, April 15, 2013, 1:12:29 PM, you wrote: http://www.chip.pl/news/wydarzenia/nauka-i-technika/2013/03/baterie-z-grafenu-laduja-sie-w-5-sekundI sieć moteli co 100km, żeby było gdzie nocować czekaj±c na1kW przez 10h daje 13KMh, co powinno wystarczyc na doladowanieZreszta ropa sie skonczy i dyskusja sie stanie bezprzedmiotowa :-)Pomimo ze użytkowa sprawno¶ć silnika spalinowego to nie ok 30% a Jasne. Pokaż mi sklep, który to sprzedaje i cenę. Poza tym - już ten temat rozważali¶my jaki¶ czas temu - dla samochodu osobowego potrzebujemy zapasu energii rzędu 100kWh. Żeby to naładować w 5 sekund, potrzebujesz mocy 72MW. Nawet ładowanie w 15 minut wymaga 400kW. nie wspominaj±c o ogniwach fotowoltaicznych Że co? Podaj powierzchnię ogniw dostarczaj±cych mocy 10kW przy pochmurnej pogodzie. i to żaden StarTrek. Ale co tu bić piane. Ty mnie powiedz "saddam husajn A po co ten idiotyczny wtręt? Akumulatory s± drogie przez licencje i politykę tak jak procesory ile wart jest piasek?! A już tego idiotyzmu nie zdzierżę. Dla ciebie procesor to piasek? Całkiem oczadziałes. Kiedy będziesz posiadał technologię i nie podporz±dkujesz się Bełkotem nadrabiasz niewiedzę. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-04-15 14:16:17 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
nie wspominaj±c o ogniwach fotowoltaicznych Kto powiedział że to musi być 100 % Ľródło?! Widziałe¶ paki do telefonów z ogniwem słonecznym?! Widziałe¶ ile to się musi l±dować ze słońca?! Pomimo niedogodno¶ci znajduje się na nie liczna grupa która bywa w miejscach z brakiem dostępu do gniazdka. Technologia odzyskiwanie energii z hamowania też w pełni nie naładuje akumulatorów a jest coraz czę¶ciej wykorzystywana. i to żaden StarTrek. Ale co tu bić piane. Ty mnie powiedz "saddam husajn PójdĽ proszę od pocz±tku rozumowania bo tak to się zaraz awantura zrobi, od razu bez argumentów możesz napisać o mnie DEBIL i kończymy dyskusje. Obejrzyj ze zrozumieniem po 1 "how killed the electric car' póĽniej "spisek żarówkowy" następnie wróć i oceniaj czy idiotyczny czy nie. Akumulatory s± drogie przez licencje i politykę tak jak procesory ile W m±drym elektronicznym technikum do którego chodziłem tak mawiał zwykle Director o układach scalonych "ile wart jest piasek?";) Wiem że to uproszczenie rozumowania bo poza krzemem występuj± złoto, aluminium, miedĽ i inne cenne pierwiastki. Kto¶ musi wynaleĽć technologie działania, inny przetłumaczyć na produkcje, inny dostosować do fizycznych procesów.
Masz prawo do własnego zdania. |
|
Data: 2013-04-15 12:54:01 | |
Autor: masti | |
a moze elektryczny | |
Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 14:16:17 +0200 osobnik zwany hisjusz
napisał: nie wspominając o ogniwach fotowoltaicznych taki drobiazg. telefon ma baterię 2Ah samochód o rząd wielkości więcej -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-04-15 15:03:11 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
W dniu 2013-04-15 14:54, masti pisze:
Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 14:16:17 +0200 osobnik zwany hisjusz Taki drobiazg pak ma Wymiary: 120x75x12mm http://allegro.pl/ladowarka-sloneczna-sunen-solarna-z-aku-2700-mah-i3167518333.html .. Maska samochodu i dach ma powierzchnie ciut większą. |
|
Data: 2013-04-15 15:08:16 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
a moze elektryczny | |
Hello hisjusz,
Monday, April 15, 2013, 3:03:11 PM, you wrote: Taki drobiazg pak ma Wymiary: 120x75x12mmtaki drobiazg. telefon ma baterię 2Ah samochód o rz±d wielko¶ci więcejKto powiedział że to musi być 100 % Ľródło?! Widziałe¶ paki do telefonównie wspominaj±c o ogniwach fotowoltaicznychŻe co? Podaj powierzchnię ogniw dostarczaj±cych mocy 10kW przy Jasne. A baterie słoneczne maj± takie aerodynamiczne kształty. I nadal to ledwie 2m^2 - w porywach 200W. W sam raz do napędzenia silniczka wspomagaj±cego roweru elektrycznego. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-04-15 15:22:14 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
W dniu 2013-04-15 15:08, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello hisjusz, Ty mnie nadal nie rozumiesz! Zaczęło się od twojego komentarza o postoju ze spaniem celem naładowania akumulatora. Na start podałem że jednym ze Ľródeł doładowywania akumulatorów a nie bezpo¶redniej energii dla napędzenia pojazdu może być ogniwo fotowoltaiczne. Po drugie ty od razu gdy słyszysz o samochodzie na pr±d my¶lisz o trasach Wrocław -> Londyn. Wielu ludzi prócz prawdziwego samochodu na długie trasy posiada drugi samochód do poruszania się po mie¶cie np do 100 km dziennie patrz filozofia SMART (samochód taki). Przez wspomniane 100 km zatrzymuj± się na pewien czas np id±c do pracy na 8h pod firm±, wtedy samochód stoi pod chmurk±, przejeżdżaj± 5km i id± do restauracji co¶ zje¶ć. Płaski kształt baterii można zakryć pozwalaj±c± się przenikać promieniom słonecznym sfer± dowolnych kształtów. |
|
Data: 2013-04-15 16:41:30 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
a moze elektryczny | |
Hello hisjusz,
Monday, April 15, 2013, 3:22:14 PM, you wrote: Ty mnie nadal nie rozumiesz! Zaczęło się od twojego komentarza o postojuJasne. A baterie słoneczne maj± takie aerodynamiczne kształty. I nadalTaki drobiazg pak ma Wymiary: 120x75x12mmtaki drobiazg. telefon ma baterię 2Ah samochód o rz±d wielko¶ci więcejKto powiedział że to musi być 100 % Ľródło?! Widziałe¶ paki do telefonównie wspominaj±c o ogniwach fotowoltaicznychŻe co? Podaj powierzchnię ogniw dostarczaj±cych mocy 10kW przy Nie trzeba Wrocław Londyn - wystarczy ledwie Opole-Kalisz, żeby był potrzebny nocleg. W dupie mam taki "samochód". Wielu ludzi prócz prawdziwego samochodu na długie trasy posiada drugi samochód do poruszania się po mie¶cie np do 100 km dziennie patrz filozofia SMART (samochód taki). No i co z tego, skoro przez te 8 godzin przy założeniu idealnego o¶wietlenia (w mie¶cie?!?) i 2m^2 ledwie 1.6kWh uzyskasz. Płaski kształt baterii można zakryć pozwalaj±c± się przenikać promieniom OMG! A wiesz jak taka sfera będzie przeszkadzać kierowcy? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-04-16 11:31:00 | |
Autor: J.F | |
a moze elektryczny | |
Użytkownik "hisjusz" napisał w wiadomo¶ci
Ty mnie nadal nie rozumiesz! Zaczęło się od twojego komentarza o postoju ze spaniem celem naładowania akumulatora. Na start podałem że jednym ze Ľródeł doładowywania akumulatorów a nie bezpo¶redniej energii dla napędzenia pojazdu może być ogniwo fotowoltaiczne. Po drugie ty od razu gdy słyszysz o samochodzie na pr±d my¶lisz o trasach Wrocław -> Londyn. Na jazde w trasie te ogniwa na pewno nie starcza. Na powrot do domu po 8h stania w pelnym sloncu ... tez nie bylbym pewien juz przy kilku km .. Wielu ludzi prócz prawdziwego samochodu na długie trasy posiada drugi samochód do poruszania się po mie¶cie np do 100 km dziennie patrz No owszem. I to nawet nie 100km, a wielu zadowoli 20-30. Polowa, jesli bedzie mozliwosc doladowania na parkingu. Tylko wez pod uwage ze czasem trzeba wiecej ("pojedz odebrac dzieci - nie moge, pradu mi zabraknie"), ktora to wada znika jesli jest awaryjny agregat spalinowy, no i pomnoz przez dwa - ten zasieg bedzie potrzebny takze za pare lat, jak baterie beda zuzyte. Płaski kształt baterii można zakryć pozwalaj±c± się przenikać promieniom słonecznym sfer± dowolnych kształtów. Ciezar, rozmiary, cena. To juz prosciej chyba doswietlajace lustro. Ale nie daje efektow przy zachmurzonym niebie. J. |
|
Data: 2013-04-16 12:03:28 | |
Autor: Michoo | |
a moze elektryczny | |
On 16.04.2013 11:31, J.F wrote:
No owszem. I to nawet nie 100km, a wielu zadowoli 20-30. Polowa, jesli Dlatego hybrydy (jak w poci±gach ;) ) - masz generator spalinowy, który może pracować w optimum swojej sprawno¶ci a przy tym korzysta z dużej gęsto¶ci energetycznej paliwa. Masz silnik elektryczny, który dobrze sobie radzi z przeci±żeniami przy ruszaniu i w momencie hamowania ładuje superkondensatory dzięki czemu masz "prawdziwe" regenerative braking. Tylko to nadal dobrze brzmi raczej do miejskiego samochodu, ale w korkach powinno działać nieĽle. -- Pozdrawiam Michoo |
|
Data: 2013-04-16 12:51:02 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
a moze elektryczny | |
Hello Michoo,
Tuesday, April 16, 2013, 12:03:28 PM, you wrote: No owszem. I to nawet nie 100km, a wielu zadowoli 20-30. Polowa, jesliDlatego hybrydy (jak w poci±gach ;) ) - masz generator spalinowy, który Superkondensatory nadal maj± zbyt mał± pojemno¶ć :( Duż± gęsto¶ć energii ma koło zamachowe ale efekt żyroskopowy katuje łożyska :( -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-04-16 13:35:24 | |
Autor: Michoo | |
a moze elektryczny | |
On 16.04.2013 12:51, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Michoo, Tonowy samochód jad±cy 50km/h to niecałe 100kJ. Patrz±c po tym maleństwie(przykład, do samochodu musiały by być o większym pr±dzie): http://www.dfrobot.com/index.php?route=product/product&product_id=483#.UW01MVFb-00 700J - potrzebujesz ledwie 150 sztuk, żeby zatrzymać cał± energię przy hamowaniu (a jeszcze przecież straty odejd±). 600 sztuk aby zatrzymać przy 100km/h. Nie wydaje się takie nierealne - chodzi przecież tylko o zatrzymanie energii na chwilę pomiędzy hamowaniem a ruszeniem. Duż± gęsto¶ć energii ma koło zamachowe ale efekt żyroskopowy katuje Większym problemem będ± chyba siły na przekładniach... Ale można by pozwolić mu się obracać swobodnie - taki duży żyroskop i napędzać/zwalniać elektromagnetycznie - siła na łożyskach znacznie mniejsza i nie próbuje stabilizować żyroskopowo pojazdu, ale wolę nie być w pobliżu tego w razie wypadku - taka rozpędzona gigantyczna piła - musiałby być jaki¶ mechanizm powoduj±cy jego całkowite zniszczenie w razie kolizji. -- Pozdrawiam Michoo |
|
Data: 2013-04-16 15:03:28 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
a moze elektryczny | |
Hello Michoo,
Tuesday, April 16, 2013, 1:35:24 PM, you wrote: Superkondensatory nadal maj± zbyt mał± pojemno¶ć :(Tonowy samochód jad±cy 50km/h to niecałe 100kJ. To bardzo dużo. Tym bardziej, że samochód z 600 sstukami takich kondensatorów będzie ważył sporo więcej... Patrz±c po tym maleństwie(przykład, do samochodu musiały by być o większym pr±dzie): 364J zakładaj±c prace w pełnym zakresie napięcia. W rzeczywisto¶ci wykorzystasz może 70% a do tego dojdzie sprawno¶ć przetwarzania tego samego rzędu oraz sprawno¶ć mechaniczna w obie strony również tego rzędu i zostanie 120J żeby zatrzymać cał± energię przy hamowaniu (a jeszcze przecież Razy 6. A teraz zadbaj o równomierne ładowanie/rozładowanie 3600 kondensatorów. Nie wydaje się takie nierealne - chodzi przecież tylko o zatrzymanie Jako¶ jednak się Duż± gęsto¶ć energii ma koło zamachowe ale efekt żyroskopowy katujeWiększym problemem będ± chyba siły na przekładniach... Jakie siły? Przekładnia oczywi¶cie elektryczna. Koło zamachowe ł±czone z silnikiem/pr±dnic±. Ale można by pozwolić mu się obracać swobodnie - taki duży żyroskop i napędzać/zwalniać elektromagnetycznie - siła na łożyskach znacznie mniejsza i nie próbuje stabilizować żyroskopowo pojazdu, ale wolę nie być w pobliżu tego w razie wypadku - taka rozpędzona gigantyczna piła - Nic nie da - za duża energia. Ale nie widzę problemu w konstrukcji takiej masy wiruj±cej, której nie rozerwie. Zawsze można Ł±giewkę zapytać ;) -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-04-16 11:22:58 | |
Autor: J.F | |
a moze elektryczny | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
Jasne. A baterie słoneczne maj± takie aerodynamiczne kształty. I nadal I taka przyszlosc nas czeka ? Rower z daszkiem ? :-) J. |
|
Data: 2013-04-16 11:37:09 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
a moze elektryczny | |
Hello J.F,
Tuesday, April 16, 2013, 11:22:58 AM, you wrote: Jasne. A baterie słoneczne maj± takie aerodynamiczne kształty. II taka przyszlosc nas czeka ? Rower z daszkiem ? :-) Tuk-tuk z silniczkiem 200W i pedałami jak chmurka słoneczko zasłoni... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-04-16 11:44:19 | |
Autor: J.F | |
a moze elektryczny | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
Hello J.F, Tuk-tuk z silniczkiem 200W i pedałami jak chmurka słoneczko zasłoni...Jasne. A baterie słoneczne maj± takie aerodynamiczne kształty. II taka przyszlosc nas czeka ? Rower z daszkiem ? :-) Akumulatorek 200Wh nie jest znow taki duzy :-) a w razie sprzyjajacego wiatru mozna daszek pionowo :-) J. |
|
Data: 2013-04-16 11:54:41 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
a moze elektryczny | |
Hello J.F,
Tuesday, April 16, 2013, 11:44:19 AM, you wrote: Akumulatorek 200Wh nie jest znow taki duzy :-)Tuk-tuk z silniczkiem 200W i pedałami jak chmurka słoneczko zasłoni...Jasne. A baterie słoneczne maj± takie aerodynamiczne kształty. II taka przyszlosc nas czeka ? Rower z daszkiem ? :-) A na wypadek tornada trzy spadochrony w wyposażeniu opcjonalnym. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-04-16 12:22:56 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
W dniu 2013-04-16 11:37, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello J.F, Akumulatory AA 10 lat temu jak miały 600 mAh to była dyskoteka, dzi¶ za grosze kupujesz 3000 mAh. Pierwszy z brzegu http://pl.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster Osi±gi Przyspieszenie 0-100km/h : 3,9 s. Prędko¶ć maksymalna : ograniczona elektronicznie - 201 km/h. Zasięg 352 km Masa 1220 kg. Napęd na tyln± o¶ Akumulatory Typ: litowo-jonowe Liczba pojedynczych ogniw: 6831 Czas pełnego ładowania : 3,5 h Szacowana żywotno¶ć: 160 000 km Pojemno¶ć : 53 kWh Całkowita masa : 400-450 kg Bez debilnych ogniw słonecznych żeby się nie sprzeczać i nie detonować bomb. Jakim cudem do wspomnianego Priusa "53.3 kg w tym 15kg lantanu, który jest do¶ć niedostępnym materiałem."Ekologiczny" samochód " Masti i 1,5 km zasiegu Tesla ma wage aku 450kg i zasieg 352 km. 450/53.3=8,49 ->350km/8,49=41 km h zasiegu winno byc w Priusie ale nie jest bo co¶ jest ewidentnie Ľle zrobione. Widzę ze Tesla zbija teorie Brodatego o długo¶ci ładowania i noclegu na czas operacji. Brodaty czy widziałe¶ wczorajsze wiadomo¶ci co nienawi¶ć robi z ludĽmi? Idę na dwa kółka w około domu. |
|
Data: 2013-04-16 13:09:41 | |
Autor: J.F | |
a moze elektryczny | |
Użytkownik "hisjusz" napisał w wiadomo¶ci
Akumulatory AA 10 lat temu jak miały 600 mAh to była dyskoteka, dzi¶ za grosze kupujesz 3000 mAh. Obawiam sie ze za grosze kupujesz, bo 3000 to one maja tylko na etykiecie. Ale 2000 to dzis standard, a i troche wiecej sie zdarza. Pierwszy z brzegu http://pl.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster Akumulatory Typ: litowo-jonowe Liczba pojedynczych ogniw: 6831 Tylko ze to takie same ogniwa jak w laptopach, ktore zreszta 10 lat temu tez juz byly, no moze wtedy nieco gorsze. (1500mAh w 18650, z czasem trwalosci 1.5 roku :-) Czas pełnego ładowania : 3,5 hNie chcesz chyba tyle w trasie tankowac. Szacowana żywotno¶ć: 160 000 km Poczekamy, zobaczymy .. Pojemno¶ć : 53 kWh Jakby mial brac 10kW to by na 5h starczylo. A z taka moca ... 80km/h pojechac by sie chyba dalo. km zasiegu Tesla ma wage aku 450kg i zasieg 352 km. 450/53.3=8,49 Widzę ze Tesla zbija teorie Brodatego o długo¶ci ładowania i noclegu na czas operacji. Zalezy 350km to z Wroclawia nad morze nie starczy, szczegolnie nad Adriatyk, a i niedzielna wycieczka na narty do Spindla moze sie zle skonczyc, bo to 2*180km. A jak sie bateryjki troche zuzyja, to i ze Szklarskiej nie wroce - choc moglbym miec gniazdko na parkingu .. J. |
|
Data: 2013-04-16 13:23:59 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
Zalezy 350km to z Wroclawia nad morze nie starczy, szczegolnie nad Gniazdko na parkingu. Powyżej 100 km spalinowy samochód.Ile razy w roku jedziesz nad Adriatyk, 2xrazy? Widziałe¶ z linkowany artykuł do baterii z grafenu ładuj±cych się w 5s? |
|
Data: 2013-04-16 16:59:51 | |
Autor: J.F | |
a moze elektryczny | |
Użytkownik "hisjusz" napisał w wiadomo¶ci
Zalezy 350km to z Wroclawia nad morze nie starczy, szczegolnie nad Ok, troche pomoze. Powyżej 100 km spalinowy samochód. Ok, ale to juz ogranicza. Nie kupie sobie elektrycznego zamiast spalinowego. Moze jako drugi w rodzinie. Ile razy w roku jedziesz nad Adriatyk, 2xrazy? Wystarczy ze raz, nie mam ochoty spedzac 3 nocy w drodze i trzech wracajac. Owszem, moge wypozyczyc, moge poleciec .. Widziałe¶ z linkowany artykuł do baterii z grafenu ładuj±cych się w 5s Nie widzialem, ale tu RoMan ma racje. 50kWh w 5s - wiesz jakie to moce i prady ? Ok, moze byc w 2, a nawet w 5 minut - nadal troche duzo. Poza tym poczekajmy az beda dostepne - ja juz z 10 lat czekam na ogniwa paliwowe do telefonu, co to niby juz za chwileczke, juz za momencik mialy byc do kupienia. J. |
|
Data: 2013-04-16 17:54:06 | |
Autor: Michoo | |
a moze elektryczny | |
On 16.04.2013 16:59, J.F wrote:
Użytkownik "hisjusz" napisał w wiadomo¶ci Przy 375V - 1.6kA, fajny elektromagnes się z przewodów robi ;), ale da się przeżyć. Poza tym poczekajmy az beda dostepne - ja juz z 10 lat czekam na ogniwa Już s± kilku producentów - można kupić. Tylko cena trochę niezachęcaj±ca w porównaniu z eneloopem + przetwornic±. Wagowo również. -- Pozdrawiam Michoo |
|
Data: 2013-04-16 14:54:37 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
a moze elektryczny | |
Hello hisjusz,
Tuesday, April 16, 2013, 12:22:56 PM, you wrote: [...] Pierwszy z brzegu http://pl.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster Jedyny produkowany w większych ilo¶ciach a nie pierwszy z brzegu. Osi±gi Przyspieszenie 0-100km/h : 3,9 s. Przy jakiej prędko¶ci ten zasięg? 30mph? Masa 1220 kg. Akumulatory Typ: litowo-jonowe Moc dostarczona prawie 20kW - masz tak± moc zainstalowana w domu? Podasz cenę ładowarki (uprzedzaj±c - nie jest zainstalowana w samochodzie)? Ile takich ładowarek jest publicznie dostępnych w Polsce? I co robić przez te 3.5 godziny? Szacowana żywotno¶ć: 160 000 km Jaka pojemno¶ć po 80000 km? Pojemno¶ć : 53 kWh [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-04-16 20:10:52 | |
Autor: Robert Rędziak | |
a moze elektryczny | |
On Tue, 16 Apr 2013 14:54:37 +0200, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> wrote: Jedyny produkowany w większych ilo¶ciach a nie pierwszy z brzegu. Już nieprodukowany. Większe ilo¶ci to około 2500 egzemplarzy. Teraz w modzie jest Tesla S. Zasięg 352 km EPA combined cycle :) Masa 1220 kg. Ciekawostka: masa dawcy chassis około 860-910kg RR. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2013-04-17 11:18:37 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
Jedyny produkowany w większych ilo¶ciach a nie pierwszy z brzegu. http://www.samochodyelektryczne.org/tesla_opublikowala_wykres_zasiegu_modelu_s_w_funkcji_predkosci.htm |
|
Data: 2013-04-17 09:21:48 | |
Autor: masti | |
a moze elektryczny | |
Dnia pięknego Wed, 17 Apr 2013 11:18:37 +0200 osobnik zwany hisjusz
napisał: tesla_opublikowala_wykres_zasiegu_modelu_s_w_funkcji_predkosci.htmJedyny produkowany w większych ilościach a nie pierwszy z brzegu. Przy założeniu warunków: płaska droga, bezwietrzne warunki, wyłączone ogrzewanie/klimatyzacja, masa pasażera i bagażu 136 kg, zamknięte okna i dach, zalecane ciśnienie w oponach, nowy pakiet akumulatorów (poniżej 1 roku i 40 tys. km), taaa. -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-04-17 12:20:34 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
W dniu 2013-04-17 11:21, masti pisze:
Dnia pięknego Wed, 17 Apr 2013 11:18:37 +0200 osobnik zwany hisjuszhttp://www.samochodyelektryczne.pl/ http://www.rp.pl/artykul/686966.html http://www.auto_elektryczne.republika.pl/oferta.html |
|
Data: 2013-04-18 01:45:02 | |
Autor: h.w.d.p. | |
a moze elektryczny | |
http://www.samochodyelektryczne.pl/ cytat z tej strony: "W życiu najważniejsza jest miłość, ale na pierwszym miejscu powinien być Pan Bóg" <japierdole> |
|
Data: 2013-04-18 02:38:27 | |
Autor: kogutek444 | |
a moze elektryczny | |
W dniu czwartek, 18 kwietnia 2013 01:45:02 UTC+2 użytkownik h.w.d.p. napisał:
> http://www.samochodyelektryczne.pl/ Ciekawe o ile większe przebiegi maj± po¶więcone akumulatory w stosunku do ¶wieckich. |
|
Data: 2013-04-18 15:02:34 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
W dniu 2013-04-18 01:45, h.w.d.p. pisze:
http://www.samochodyelektryczne.pl/ Lepiej twoim zdaniem żeby napisał: lubię konstruować bomby i niwelować inaczej myślących z dopiskiem hwdp"? |
|
Data: 2013-04-18 15:05:10 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
a moze elektryczny | |
Hello hisjusz,
Thursday, April 18, 2013, 3:02:34 PM, you wrote: Lepiej twoim zdaniem żeby napisał: lubię konstruować bomby i niwelowaćhttp://www.samochodyelektryczne.pl/cytat z tej strony: Tylko fanatycy widz± ¶wiat czarno-białym. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-04-18 15:36:33 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
W dniu 2013-04-18 15:05, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello hisjusz, http://pogromcymitowmedycznych.pl/myth/765/daltoni%C5%9Bci-widz%C4%85-tylko-w-czarno-bia%C5%82ych-barwach/ W rzadkich przypadkach daltonista widzi tylko kolor czarny, biały i szary. Przepisuje rundkę rowerem po parku. Roman robisz nadal pompki? |
|
Data: 2013-04-18 21:42:09 | |
Autor: h.w.d.p. | |
a moze elektryczny | |
Lepiej twoim zdaniem żeby napisał: lubię konstruować bomby i niwelować lepiej to jakbyś przestudiował cala stronę tego faceta. jak nie dojrzysz tam fanatyzmu i pierdolingu w stylu łągiewki, to żal mi ciebie. ps. fajna jest oferta płatnego konsultingu. cos akurat dla takich jak ty. |
|
Data: 2013-04-19 22:56:44 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
W dniu 2013-04-18 21:42, h.w.d.p. pisze:
Lepiej twoim zdaniem żeby napisał: lubię konstruować bomby i niwelować dziękuje Coś poza szczekaniem potrafisz? Płot sąsiada bez rozbiegu weźmiesz? 30 przysiadów i 3 x 30 pompek, odmaszerować. K. |
|
Data: 2013-04-16 12:07:19 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
W dniu 2013-04-16 11:22, J.F pisze:
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał http://www.youtube.com/watch?v=A4VRhIQPrtg |
|
Data: 2013-04-16 20:10:22 | |
Autor: Robert Rędziak | |
a moze elektryczny | |
On Tue, 16 Apr 2013 11:22:58 +0200, J.F
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: I taka przyszlosc nas czeka ? Rower z daszkiem ? :-) Tak, tylko musisz uważać na siłę no¶n± ;) RR. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2013-04-15 15:06:23 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
a moze elektryczny | |
Hello masti,
Monday, April 15, 2013, 2:54:01 PM, you wrote: taki drobiazg. telefon ma baterię 2Ah samochód o rz±d wielko¶ci więcejKto powiedział że to musi być 100 % Ľródło?! Widziałe¶ paki do telefonównie wspominaj±c o ogniwach fotowoltaicznychŻe co? Podaj powierzchnię ogniw dostarczaj±cych mocy 10kW przy Tylko rz±d? To chyba taki zabawkowy, dla kilkulatka albo skuterek elektryczny ;) -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-04-15 13:07:39 | |
Autor: masti | |
a moze elektryczny | |
Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 15:06:23 +0200 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał: Hello masti, taki Prius ma baterie 273.6V, 6.5 Ah, ładowaną do 40-60% pojemności. Ale za to zapewnia ze 1.5km zasiegu przy 40kmh :) -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-04-15 15:26:10 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
W dniu 2013-04-15 15:07, masti pisze:
Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 15:06:23 +0200 osobnik zwany RoMan Ile waży taki akumulator? Tylko 1,5 km z prędkością 40km/h można przejechać na tym aku?! Ciekawe co były za ogniwa w "Who Killed the Electric Car" i skąd taki strach że nie ma ani jednego zachowanego modelu, nawet do muzeum w Londynie oddali tylko wydmuszkę pojazdu, cały napęd zdemontowano. |
|
Data: 2013-04-15 13:26:32 | |
Autor: masti | |
a moze elektryczny | |
Dnia pięknego Mon, 15 Apr 2013 15:26:10 +0200 osobnik zwany hisjusz
napisał: W dniu 2013-04-15 15:07, masti pisze: 53.3 kg w tym 15kg lantanu, który jest dość niedostępnym materiałem. "Ekologiczny" samochód :) -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-04-15 17:45:52 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
a moze elektryczny | |
hisjusz wrote:
Ile waży taki akumulator? Tylko 1,5 km z prędkością 40km/h można Zwykłe. Gorsze od współczesnych laptopowych. Tyle że produkowane w postaci większych skrzynek. \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" |
|
Data: 2013-04-15 18:10:23 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
W dniu 2013-04-15 17:45, Sebastian Kaliszewski pisze:
hisjusz wrote: To o co awantura w tym dokumencie? |
|
Data: 2013-04-18 11:45:43 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
a moze elektryczny | |
hisjusz wrote:
W dniu 2013-04-15 17:45, Sebastian Kaliszewski pisze: Częściowo przesadzona, a częściowo o to, że położyli łapę na technologii i w wielkości dobrej do laptopów czy wkrętarek akumulatorowych robią, ale w wielkości sensownej do zasilania pojazdów już nie. W pojazdach typu Tesla masz całą masę akumulatorków w formacie ja do wkrętarki... A i cenę sobie za te aku śpiewają wysoką. Co prawda ochrona patentowa powoli dobiega końca (dziś muszą to być patenty przyznane nie wcześniej niż w 1993 roku) i chińczycy pewnie zmuszą swoją własną konkurencją do obniżenia cen. pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" |
|
Data: 2013-04-15 16:37:16 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
a moze elektryczny | |
Hello masti,
Monday, April 15, 2013, 3:07:39 PM, you wrote: taki Prius ma baterie 273.6V, 6.5 Ah, ładowan± do 40-60% pojemno¶ci. AleTylko rz±d? To chyba taki zabawkowy, dla kilkulatka albo skuterektaki drobiazg. telefon ma baterię 2Ah samochód o rz±d wielko¶ci więcejKto powiedział że to musi być 100 % Ľródło?! Widziałe¶ paki donie wspominaj±c o ogniwach fotowoltaicznychŻe co? Podaj powierzchnię ogniw dostarczaj±cych mocy 10kW przy Ale prius ma też silnik spalinowy i tak naprawdę to co zaoszczędzisz np. na hamowaniu, zmarnujesz na rozruch. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-04-15 14:23:48 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
a moze elektryczny | |
Hello hisjusz,
Monday, April 15, 2013, 2:16:17 PM, you wrote: Kto powiedział że to musi być 100 % Ľródło?! Widziałe¶ paki do telefonównie wspominaj±c o ogniwach fotowoltaicznychŻe co? Podaj powierzchnię ogniw dostarczaj±cych mocy 10kW przy Facet, piszesz w kontek¶cie szybkiego ładowania a nie uzysku 1% energii - bo tyle uda ci się w powierzchni samochodu w słoneczny dzień. PójdĽ proszę od pocz±tku rozumowania bo tak to się zaraz awantura zrobi,i to żaden StarTrek. Ale co tu bić piane. Ty mnie powiedz "saddam husajnA po co ten idiotyczny wtręt? Paranoja jest trudna w leczeniu ale da się ja złagodzić. Zacznij od elementarnej fizyki i ekonomii. W m±drym elektronicznym technikum do którego chodziłem tak mawiał zwykleAkumulatory s± drogie przez licencje i politykę tak jak procesory ileA już tego idiotyzmu nie zdzierżę. Dla ciebie procesor to piasek? A teraz wykłada w wariatkowie? Wiem że to uproszczenie rozumowania bo poza krzemem występuj± złoto, No popatrz - czyli jednak co¶ więcej... Masz prawo do własnego zdania.Kiedy będziesz posiadał technologię i nie podporz±dkujesz sięBełkotem nadrabiasz niewiedzę. A ty do leczenia paranoi. Tylko już zacznij, bo jeszcze trochę i już tylko nogi warto będzie leczyć. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-04-15 14:25:03 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
Że co? Podaj powierzchnię ogniw dostarczaj±cych mocy 10kW przy Równie bzdurne zadanie dla Ciebie http://www.bmw.pl/pl/pl/insights/technology/efficientdynamics/phase_1/measures_brake_energy_regeneration.html Ile trzeba hamować żeby przy pochmurnej pogodzie otrzymać 10 kW?;] |
|
Data: 2013-04-15 14:35:20 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
a moze elektryczny | |
Hello hisjusz,
Monday, April 15, 2013, 2:25:03 PM, you wrote: Że co? Podaj powierzchnię ogniw dostarczaj±cych mocy 10kW przyRównie bzdurne zadanie dla Ciebie Chyba dla ciebie, skoro w kontek¶cie ogniw słonecznych piszesz o hamowaniu. http://www.bmw.pl/pl/pl/insights/technology/efficientdynamics/phase_1/measures_brake_energy_regeneration.html Ile trzeba zmarnować energii na rozpędzanie, żeby mieć co hamować? Pisałem - zacznij od podstaw fizyki i ekonomii - potem wróć dyskutować. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-04-15 14:37:32 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
W dniu 2013-04-15 14:35, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello hisjusz, Teraz ty tak na poważnie czy żart? Pisałem - zacznij od podstaw fizyki i ekonomii - potem wróćDobrze |
|
Data: 2013-04-18 12:02:18 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
a moze elektryczny | |
hisjusz wrote:
[...] Akumulatory są drogie przez licencje i politykę tak jak procesory ile Wiesz przez ile kroków produkcji przechodzi krzemowy wafel który dopiero potem zostanie pocięty na procesory? Tak ok 500. Rozmiary nakładanych elementów to się już w dziesiątkach / setkach atomów liczy. Grubuści niektórych warstw to już pojedyncze atomy. W dodatku procesor musi być wcześniej zaprojektowany -- ot praca 600osób przez 3 lata -- same koszty stanowisk pracy to ok 360 000 000 mln dolarów. Fabryka do produckji takich procwesorów to "tylko" kilka miliardów, upgrade takiej fabryki, potrzebny co ok 6 lat jest już tańszy tak i ok połowę. Przy czym trzeba mieć 2 fabryki i upgrejdować w "przeciwfazie" czyli co 3 lata raz jedną raz drugą. To są właśnie czyste fakty \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" |
|
Data: 2013-04-18 13:37:42 | |
Autor: Andrzej Kubiak | |
a moze elektryczny | |
Dnia Thu, 18 Apr 2013 12:02:18 +0200, Sebastian Kaliszewski napisał(a):
W dodatku procesor musi być wcze¶niej zaprojektowany -- ot praca 600osób przez 3 lata -- same koszty stanowisk pracy to ok 360 000 000 mln dolarów. Prawie 16,7 miliarda dolarów na jedno stanowisko. Miesięcznie. Na co idzie ta kasiora? To s± wła¶nie czyste fakty Te twoje "fakty" dla mnie nijak nie trzymaj± się kupy. Znalazłem na szybko co¶ takiego: http://www.computerworld.pl/news/363037/Rekordowa.sprzedaz.procesorow.Intela.html 3 mld dolarów zysku kwartalnie, przy obrotach 11,1 mld. Ekstrapoluj±c wprost, bez uwzględnienia, że s± kwartały lepsze i gorsze, wychodzi <50 miliardów obrotu i 12 miliardów zysku rocznie. Jaki jest sens płacenia 120 bilionów rocznie 600 projektantom, skoro cały interes jest nierentowny? Bo mnie wychodzi, że to jaka¶ gigantyczna pralnia. AK |
|
Data: 2013-04-18 15:07:52 | |
Autor: hisjusz | |
a moze elektryczny | |
Znalazłem na szybko co¶ takiego: Bardzo Cię proszę upro¶ć swoj± wypowiedz bo ja jej kompletnie nie rozumiem. Dziękuje |
|
Data: 2013-04-18 16:56:56 | |
Autor: J.F | |
a moze elektryczny | |
Użytkownik "Sebastian Kaliszewski" napisał w
hisjusz wrote: [...] Akumulatory są drogie przez licencje i politykę tak jak procesory ile Wiesz przez ile kroków produkcji przechodzi krzemowy wafel który dopiero A przeciez krzemowy wafel to juz bardzo zaawansowana technologia i daleko stoi od piasku. potem zostanie pocięty na procesory? Tak ok 500. Rozmiary nakładanych A potem kawalek tego krzemu liczacy np 64mld bitow jest sprzedawany za 20zl. A garnek z blachy za 200 :-) J. |
|
Data: 2013-04-14 20:31:42 | |
Autor: masti | |
a moze elektryczny | |
Dnia pięknego Sun, 14 Apr 2013 21:51:47 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:
Dnia Sun, 14 Apr 2013 19:25:57 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a): a czemu mm liczyć wagę zbiornika? Jeśli już to porównaj ją z wagą akumulatorów i już jest jeszcze gorzej -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-04-14 23:29:30 | |
Autor: z | |
[OT] a moze CNG? | |
A może UE i ta cała ekologia się na co¶ przyda? :-)
http://www.auto-swiat.pl/1-przydomowa-stacja-cng http://moto.onet.pl/1657782,1,tanie-paliwo-cng-z-domowej-instalacji,artykul.html?node=8 z |
|
Data: 2013-04-14 18:30:49 | |
Autor: kogutek444 | |
[OT] a moze CNG? | |
W dniu niedziela, 14 kwietnia 2013 23:29:30 UTC+2 użytkownik z napisał:
A może UE i ta cała ekologia się na co¶ przyda? :-) Wierzysz w to co durne dziennikarzyny pisz±. Po co gaz ziemny? Ciężkie butle małe zasięgi. LPG też można tankować ze zbiornika przy domu. Na pewno sporo ludzi trzyma zbiornik z gazem płynnym przy domu żeby z niego samochód tankować. Poza tym gaz płynny to odpad. Jak się go nie wyjeĽdzi to zostanie spalony w rafineriach bo do niczego więcej niż do zasilania samochodów się nie nadaje. |
|
Data: 2013-04-15 07:05:26 | |
Autor: z | |
[OT] a moze CNG? | |
W dniu 2013-04-15 03:30, kogutek444@gmail.com pisze:
Wierzysz w to co durne dziennikarzyny pisz±. Po co gaz ziemny? Ciężkie butle małe zasięgi. LPG też można tankować ze zbiornika przy domu. Na pewno sporo ludzi trzyma zbiornik z gazem płynnym przy domu żeby z niego samochód tankować. Poza tym gaz płynny to odpad. Jak się go nie wyjeĽdzi to zostanie spalony w rafineriach bo do niczego więcej niż do zasilania samochodów się nie nadaje. Ale przecież Unii cng się podoba, ekologia ... i będzie dotować stację tankowania ;-) z |
|
Data: 2013-04-14 21:10:24 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
a moze elektryczny | |
Dnia Sun, 14 Apr 2013 19:04:38 +0200, hisjusz napisał(a):
Ja nie wiem po co się spierać skoro to już było. Dziwne że działało rewelacyjnie i były pojemne i długo trzymaj±ce akumulatory a teraz na rynku jest gówno. Ale gdzie były takie akumulatory? I jakie niby? Cykl życia samochodów elektrycznych póki co jest taki, że najpierw producent ma prototyp i zapowiada rewolucję - tanio, ogromny zasięg, trwało¶ć i super osi±gi. Potem jak wchodzi to do produkcji okazuje się że jest drogo, a zasięg do bani, a akumulatory szybko się zużywaj±. Nowe drogie i ogólnie cała impreza przestaje się finansowo trzymać kupy. Zainteresowanie modelem słabe, bo za te same pieni±dze można kupić samochód spalinowy dużo wyższej klasy. Albo za te pieni±dze które trzeba dorzucić na "elektrykę" można sobie kupić cysternę paliwa. Tu naprawdę nie ma co szukać teorii spiskowych - ogniwa elektryczne takie same jak w masowej elektronice (np. laptopy). Wystarczy policzyć ile ich trzeba do samochodu, jak± to ma trwało¶ć i parametry i wszystko się staje jasne. Po prostu magazynowanie energii elektrycznej jest drogie. A brednie że ropa się skończy za 20 lat... Powtarzaj± to już jakie¶ 100 lat :) |
|
Data: 2013-04-18 20:26:19 | |
Autor: uPemek | |
a moze elektryczny | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> naskrobal(a):
Przyszlosc nalezy do elektrycznych ? Wszystko to kwestia pojemnosci silnika, blisko 4KM mocy i moje auto wcale gorzej sie nie zachowuje, fikolek na starcie to zaden problem. Elektryk ma tylko jedna zalete, nie trzeba przy nim tak latac z pirometrem... ale to jak z gokartami, elektryki mimo ze fajnenie maja tego czegos. Pozdr |