a moze nowa grupa ???

Data: 2012-11-03 18:07:13
Autor: adresss
a moze nowa grupa ???
Czesc,

tablety zadomowily sie juz znacznie w naszych domach i tak do konca to
nie wiadomo, gdzie szukac pomocy, pytac itp.

pl.rec.telefonia.gsm
pl.comp.pecet

ani jedno ani drugie nie pasuje....

A moze by tak powstala nowa grupa newsowa np.

pl.com.tablet

Moze admini od newsow by cos zdzialali?

--
ThinkXtra

Data: 2012-11-03 14:50:24
Autor: rs
a moze nowa grupa ???
On Sat, 03 Nov 2012 18:07:13 +0100, adresss@poczta.pl wrote:

[...]

tablety maja szanse w bliskiej przyszlosci zastapic laptopy, a te juz
sa tutaj bardzo dobrze zadomowione. ja jestem za tym, zeby pisac o
tabletach tutaj. <rs>

Data: 2012-11-03 17:20:42
Autor: PK
a moze nowa grupa ???
On 2012-11-03, adresss@poczta.pl <adresss@poczta.pl> wrote:
ani jedno ani drugie nie pasuje....

A moze by tak powstala nowa grupa newsowa np.

pl.com.tablet

Usenet zanika w takim tempie, że do następnych wakacji może już z niego
nic nie zostać (przynajmniej w formie jaką znamy dziś), a Ty byś chciał
nową grupę? Niby po co i dla kogo?

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-03 18:33:15
Autor: Piotr Rezmer
a moze nowa grupa ???
PK pisze:
Usenet zanika w takim tempie, że do następnych wakacji może już z niego
nic nie zostać (przynajmniej w formie jaką znamy dziś), a Ty byś chciał
nową grupę? Niby po co i dla kogo?

No właśnie, czy w razie czego wiadomo co zastąpi usenet? Gdzie jest/będzie portal dla grup pl.comp.*?
Mam wrażenie że część zadań pełni strona elektroda.pl

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-11-03 18:27:24
Autor: PK
a moze nowa grupa ???
On 2012-11-03, Piotr Rezmer <p.r@bezbzdur.pl> wrote:
No właśnie, czy w razie czego wiadomo co zastąpi usenet? Gdzie jest/będzie portal dla grup pl.comp.*?

W końcu ostatnie duże serwery publiczne zostaną zamknięte i zabawa
przejdzie całkowicie w ręce użytkowników. Już niemal 10 lat temu pisałem
na grupę utrzymywaną na prywatnym serwerze. Składka po kilka złotych
i spokój (wszystko dochodzi, wygodne archiwum na www i nikt nie robi po
gaciach, że mu odłączą w nocy jedyne okienko na świat :)).

No i pewnie część osób przy okazji w ogóle porzuci USENET na korzyść
WWW.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-05 18:11:55
Autor: BUNIEK
a moze nowa grupa ???
Usenet zanika w takim tempie, że do następnych wakacji może już z niego
nic nie zostać (przynajmniej w formie jaką znamy dziś), a Ty byś chciał
nową grupę? Niby po co i dla kogo?

Bo ktoś musi wreszcie zrobić fachowa bramkę www do usenet`u. aby to wróciło jak będzie wyglądało jak forum(kolorowe itp ale z wątkowaniem) to będzie ruch.
Z grupami IT jest o tyle gorzej ze pewnie wszyscy nieco zaawansowani użytkownicy usenet znają wiec jak nie używają obecnie to pewnie i przez WWW nie będą. Ale jest sporo ciekawych/przydatnych grup w innych dziedzinach i szkoda aby umarły bo pomocni ludzie pouciekają po całej sieci i weź szukaj wiatru w polu.
Po prostu szkoda :(

Buniek

Data: 2012-11-06 07:59:49
Autor: Tomek
a moze nowa grupa ???
W dniu 2012-11-05 18:11, BUNIEK pisze:
Bo ktoś musi wreszcie zrobić fachowa bramkę www do usenet`u. aby to
wróciło jak będzie wyglądało jak forum(kolorowe itp ale z wątkowaniem)
to będzie ruch.

A czy ktoś widział dobrze zrobione wątkowanie na jakimkolwiek forum? Nie spotkałem jak dotąd żadnego sensownego rozwiązania choć w kawałku tak wygodnego jak czytnik news...

Data: 2012-11-06 14:48:18
Autor: BUNIEK
a moze nowa grupa ???
A czy ktoś widział dobrze zrobione wątkowanie na jakimkolwiek forum?
..Nie spotkałem jak dotąd żadnego sensownego rozwiązania choć w kawałku
tak wygodnego jak czytnik news...

Zgadza się wiec musi być pierwsze forum które ma taka funkcjonalność :)
Kiedyś chciałem zainwestować kasę w stworzenie takiej bramki www->usenet ale nie bardzo wiedziałem czy uda się wychować kask z opłat, reklam etc.

Buniek

Data: 2012-11-06 15:20:58
Autor: m
a moze nowa grupa ???
W dniu 06.11.2012 14:48, BUNIEK pisze:
[...]

Myślisz że zrobiłbyś to lepiej niż google?

p. m.

Data: 2012-11-03 19:08:02
Autor: adresss
a moze nowa grupa ???
nie przesadzajmy z tym zanikaniem usenetu? Sa grupy, na ktorych jest
duzy ruch, inne moze mniej.

Ja preferuje usenet a fora, gdzie trzeba sie logowac, zostawiac swoje
emaile mnie nie interesuja. Fora sa z regyly zwiazane z jednym
serwerem (i czasami z p.... adminami - np. elektroda.pl).

grupa pl.comp.pecet jakos sobie radzi i mysle, ze pl.comp.tablet tez
by sobie poradzila.

Wiec jezeli jakis admin od newsow to czyta, to moze zalozy w
odpowiedniej hierarchi i zobaczymy co z nia bedzie. Wiec nie ferwujmy
wyrokow, ze usenet zanika.

ThinkXtra

Data: 2012-11-03 18:42:10
Autor: PK
a moze nowa grupa ???
On 2012-11-03, adresss@poczta.pl <adresss@poczta.pl> wrote:
[...]

Nie wiem co to jest "p.... adminami".
Jeśli chodzi Ci o administratorów, to tak - na forach istnieją takie
osoby. Dzięki nim jest lepsza organizacja, mniej mniej trolli
i chamstwa.
Poza tym są już różnice (tzn. wady i zalety - kwestia oczekiwań).

Wiec jezeli jakis admin od newsow to czyta, to moze zalozy w
odpowiedniej hierarchi i zobaczymy co z nia bedzie. Wiec nie ferwujmy
wyrokow, ze usenet zanika.

Ale "usenet zanika" to nie jest żaden wyrok tylko obserwacja. Każdy kto
używa go przynajmniej kilka lat widzi różnicę. pl.comp.pecet się trzyma,
bo to grupa zdominowana przez komputerowych hobbystów. Problem usenetu
polega na tym, że odchodzą "niekomputerowcy".

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-03 19:56:36
Autor: $heikh el $hah
a moze nowa grupa ???
W dniu 2012-11-03 19:42, PK pisze:
Dzięki nim jest lepsza organizacja, mniej mniej trolli
i chamstwa.

Nie, przez moderatorów wolność słowa jest najczęściej mocno ograniczana, nie można przeklinać, a czasami normalny facet potrzebuje i tworzą się kółka wzajemnej adoracji, czego prywatnie nie znoszę.
Na forum www można co najwyżej zadać jakieś pytanie, albo udzielić odpowiedzi. W usenecie można podyskutować pisząc to, co naprawdę się chce napisać, bez żadnego eufemizowania.

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-03 19:13:48
Autor: PK
a moze nowa grupa ???
On 2012-11-03, $heikh el $hah <sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:
Nie, przez moderatorów wolność słowa jest najczęściej mocno ograniczana, nie można przeklinać, a czasami normalny facet potrzebuje i tworzą się kółka wzajemnej adoracji, czego prywatnie nie znoszę.

To może Ty potrzebujesz.

Ogólnie rzecz biorąc: moderatorzy na forach przeszkadzają głównie
burakom, trollom i podobnej maści kreaturom. Te kreatury przechodzą
na Usenet. W efekcie Usenet odstrasza ludzi normalnych. No i już dawno
uciekły z niego kobiety (nigdy nie było ich wiele, ale teraz to jest
po prostu dziwne).

Na forum www można co najwyżej zadać jakieś pytanie, albo udzielić odpowiedzi. W usenecie można podyskutować pisząc to, co naprawdę się chce napisać, bez żadnego eufemizowania.

Większość ludzi jest na tyle wychowana, że nie musi niczego
"eufemizować". A jeśli ktoś ma z tym problem, bo do kobiet mówi
per "świnia" (żona == "moja świnia") i co 3 słowa wrzuca "kurwę"
czy jakiś jej zamienniki, to rzeczywiście fora nie są dla niego. Ani
Usenet. Ani jakiekolwiek formy kontaktu z innymi ludźmi (chyba że
takie na kozetce).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-03 21:41:47
Autor: $heikh el $hah
a moze nowa grupa ???
W dniu 2012-11-03 20:13, PK pisze:
On 2012-11-03, $heikh el $hah <sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:
[...]

Wiedziałem, że odpiszesz. Ty przypadkiem księdzem nie jesteś?
Przy kobietach nigdy nie przeklinam, w Internecie też unikam, a jeśli trzeba, to piszę np. "k-wa". Jednak czasami mam ochotę napisać "DO KURWY NĘDZY" i to robię, bo nie jestem świątojebliwym katolem.

LOL. Kobiety po prostu wolą http://wizaz.pl/forum/...

[...]

Dysponujesz taką wiedzą, a nie wiesz co to "kill file"?

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-03 21:09:02
Autor: PK
a moze nowa grupa ???
On 2012-11-03, $heikh el $hah <sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:
Wiedziałem, że odpiszesz. Ty przypadkiem księdzem nie jesteś?

Nie jestem nawet wierzący, ale to nie jest istotne. Zresztą skąd
to przekonanie, że księża tacy nieskazitelni? Chyba byś się bardzo
zdziwił.

LOL. Kobiety po prostu wolą http://wizaz.pl/forum/...

O kobietach wiesz tyle co o dobrym wychowaniu...

Ogólnie to masakra chłopie.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-03 22:21:20
Autor: $heikh el $hah
a moze nowa grupa ???
W dniu 2012-11-03 22:09, PK pisze:
O kobietach wiesz tyle co o dobrym wychowaniu...

Tak, bo Ty mnie znasz...
Używanie wulgaryzmów w tekstach skrajnie nieformalnych, jak ten, nie świadczy o braku kultury. Ja np. wiem, że dłoń na powitanie pierwsza powinna podać kobieta i jeśli tego nie robi, mężczyzna powinien skończyć na słownym przywitaniu. A jeśli całuje w rękę (mnie się jeszcze nie zdarzyło i pewnie się nie zdarzy), to tylko wtedy, gdy kobieta poda ją wierzchem do góry i trzeba się zgiąć, a nie podnosić ją sobie do ust, jak się zdarza np. Kaczyńskiemu. Po schodach pierwszy schodzi facet. Smacznego może życzyć tylko osoba przyrządzająca posiłek. Itd., itd. Choć nie ukrywam, że dość często dyskryminuję kobiety otwierając bądź przytrzymując im drzwi (na uczelni) lub płacąc całość rachunku np. w kawiarni...

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-04 04:52:08
Autor: astro
a moze nowa grupa ???
$heikh el $hah wrote in <news:k741sf$e7l$1usenet.news.interia.pl>
Cho nie ukrywam, e do czsto dyskryminuj kobiety otwierajc bd przytrzymujc im drzwi (na uczelni)

IV Kongres Kobiet i pyta
www.youtube.com/watch?v=mE0jxKp_MG8
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2012-11-04 10:01:36
Autor: $heikh el $hah
a moze nowa grupa ???
W dniu 2012-11-04 04:52, astro pisze:
$heikh el $hah wrote in <news:k741sf$e7l$1usenet.news.interia.pl>
Choć nie ukrywam, że dość często dyskryminuję kobiety otwierając bądź
przytrzymując im drzwi (na uczelni)

IV Kongres Kobiet i pyta

Nie, to był "Iw Kongres Kobiet". ;)

Data: 2012-11-04 10:05:40
Autor: PK
a moze nowa grupa ???
On 2012-11-03, $heikh el $hah <sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:
Tak, bo Ty mnie znasz...

Nie znam. Oceniam tylko to, jak się zachowujesz na Usenecie.

świadczy o braku kultury. Ja np. wiem, że dłoń na powitanie pierwsza powinna podać kobieta i jeśli tego nie robi, mężczyzna powinien skończyć

Nie wiem skąd to "wiesz". Savoir-vivre to kwestia bardzo lokalna i Twoja
wiedza na niewiele może się zdać w realnej sytuacji. Poza tym oczywiście
nie jest prawdą, aby to kobieta miała podać rękę pierwsza.
Ponadto podawanie ręki "wierzchem ku górze" nie ma żadnego związku
z oczekiwaniem obślinienia jej. W ten sposób może Ci podać rękę Twój
przełożony w pracy (niezależnie od płci). Podobnie podają rękę także
mieszkańcy USA/Kanady.

W ogóle cały ten tekst o podawaniu ręki i puszczaniu w drzwiach wygląda,
jakbyś tydzień temu wyrwał się z PGRu i zaczął hurtem czytać wszystkie
poradniki w Internecie :D.

Ale nie musisz tego brać do siebie, bo przecież nie oceniam Ciebie
tylko Twoje "internetowe alter ego". W końcu sam napisałeś, że na
grupach wypowiadasz się inaczej niż prywatnie.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-04 11:54:24
Autor: $heikh el $hah
a moze nowa grupa ???
W dniu 2012-11-04 11:05, PK pisze:
Ale nie musisz tego brać do siebie, bo przecież nie oceniam Ciebie
tylko Twoje "internetowe alter ego". W końcu sam napisałeś, że na
grupach wypowiadasz się inaczej niż prywatnie.

Inaczej niż na uczelni, inaczej niż w mieszkaniu z samymi kobietami, jednak podobnie, a raczej swobodnie jak w rozmowie z kumplem przy piwku.
To jest w końcu Internet. Ludzie walczą z ACTA, SOPA, PIPA, chcą wolności w sieci, która z założenia miała być niezależna od polityki i w ogóle wolna od jakichkolwiek kanonów zachowań wg myśli "bądź sobą", a tymczasem wielu stara się robić wrażenie alfy i omegi, tak myślowej, jak i kulturalnej, co skutkuje tym, że w moich oczach robią wrażenie, jakby 'połknęli kij od szczotki'. A w realu, tudzież biedronce, spotykam ludzi, którzy są dr. hab. i można z nimi na luzie pogadać. A ostatnio od jednego dr., wykładającego na UJ, usłyszeliśmy, że on uważa, iż studentom na zajęciach bądź w pisaniu prac (bo to seminarium akurat było) brakuje odwagi, luzu, dystansu do nauki. Między sobą, w przerwach, albo po zajęciach, są takimi luzakami, że Charlie Sheen wymięka, a na zajęciach zamieniają się w ciche trusie (ofc, z nielicznymi wyjątkami).

Jeszcze co do tej wyciągniętej wierzchem do góry, pod lekkim kątem (na plus) i zgiętej w knykciach dłoni – ja nie wiem, jaki facet tak Ci podawał rękę, ale ja bym nie chciał go spotkać. Oczywiście może być lekko odchylona od pionu w lewą stronę, czym sygnalizuje się wyższość nad witanym (bo jego dłoń jest wyżej), ale ma to być normalny uścisk. Raz może faktycznie popełniłem błąd, że przywitałem się z kumplami, a z dziewczynami nie [choć się upomniały i było ok]), ale w sytuacji 1:1, gdy już się znam z daną dziewczyną/kobietą, nie ma mowy. Dziewczynie, w razie czego, powiem, że taka jest zasada savoir-vivre'u, a jeśli kobieta jej nie zna, to już jej problem.

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-05 04:50:28
Autor: 1634Racine
a moze nowa grupa ???
PK in news:slrnk9apcg.2f2.PKnotb-dante.notb-home
[...............]
Jeśli chodzi Ci o administratorów, to tak - na forach istnieją takie
osoby. Dzięki nim jest lepsza organizacja, mniej mniej trolli
i chamstwa.

z tym, że masz na mysli oczywiscie adminow bez klopotow z ego i bez bolszewickiej paranoi w oku, czyli nie masz na mysli aminow z elektroda.pl.

Data: 2012-11-05 20:22:37
Autor: PK
a moze nowa grupa ???
On 2012-11-05, 1634Racine <1634@Racine.pl> wrote:
z tym, że masz na mysli oczywiscie adminow bez klopotow z ego i bez bolszewickiej paranoi w oku, czyli nie masz na mysli aminow z elektroda.pl.

Pisywałem w życiu na kilkanaście forów (mniej lub bardziej intensywnie).
Dwa (na szczęście niewielkie) moderowałem. W życiu nie spotkałem się z
chamskimi adminami ani niczym takim.

Za to mam wrażenie, że z adminami jest trochę jak z Policją. Najbardziej
narzekają Ci, którzy łamią jakieś normy i są "na celowniku".

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-05 23:01:08
Autor: 1634Racine
a moze nowa grupa ???
PK in news:slrnk9g812.1v9.PKnotb-dante.notb-home
On 2012-11-05, 1634Racine <1634@Racine.pl> wrote:
[...]

nikt nie powiedzial - ja nie powiedzialem, że  na elektroda.pl są chamscy admini; nieznosna, uniemozliwiajaca korzystanie z forum paranoja w adminowaniu / moderowaniu nie równa sie chamstwu.

Data: 2012-11-05 11:54:37
Autor: Jaskiniowiec
a moze nowa grupa ???
W dniu 03.11.2012 o 19:42 PK <PK@nospam.com> pisze:

[...]

Jeli chodzi Ci o administratorw, to tak - na forach istniej takie
osoby. Dziki nim jest lepsza organizacja, mniej mniej trolli
i chamstwa.
Poza tym s ju rnice (tzn. wady i zalety - kwestia oczekiwa).
Chyba nigdy nie pisywales na elektroda.pl

Tam nawet za brak polskich liter sa w stanie zbanowac, bo jakis mod mial  "okres". Z reszta, odpowiedzi tam, to sa glownie typu: zaktualizuj  sterowniki (pomimo ze problem tyczy czego innego), podeslij fotki (a te  czasem sa umieszczone w linku), wymen kondensatory (ktore byly wymienione  juz na poczatku) etc etc

Z reszta, tam jest pewna grupa, ktorej zalezy na jak najwiekszej  tajemnicy. Sa to zazwyczaj elektronicy kasujacy za dolutowanie rezystora  krocie, ktorzy nie chca dzielic sie wiedza z gawiedzia. Za amatorskie  porady (czesto b. pomocne) dostaje sie taki opier i czesto bana, ze glowa  mala... Sam raz zainteresowalem sie teatem, w ktorym koles umiescil filmik  reballingu chipsetu. Robil to amatorsko. Temat zostal przeniesiony do  smietnika, a komentarze to byly bluzgi na niego, ze odwazyl sie taka  amatorszczyzne pokazywac innym. Ze to zly wzor, ze nie uzyl do tego  sprzetu za kilkadziesiat tysi itd No i reklamy wlasnych, juz tych bardzo  profesjonalnych uslug (czesto robionych w kuchennych piekarnikach).

Usenet ma ta zalete, ze nie ma modow. O ile przestrzega sie pewnych regol  mozna pisac swobodnie. A i czesto odpowiedzi sa konkretniejsze, niz na  niektorych forach, gdzie dzieciarni od groma.

Jedyne czego brakuje mi w usenecie, to brak modyfikacji tego co sie  przeslalo.

--
Wadza wie co mwi. Jak mwi e zabierze, to zabierze. A jak mwi e da,  to mwi.

Data: 2012-11-05 12:49:08
Autor: Jacek Maciejewski
a moze nowa grupa ???
Dnia Mon, 05 Nov 2012 11:54:37 +0100, Jaskiniowiec napisa(a):

Jedyne czego brakuje mi w usenecie, to brak modyfikacji tego co sie  przeslalo.

Opanuj supersedes i cancel (cho np. na aioe nie dziaa).
--
Jacek

Data: 2012-11-05 15:39:57
Autor: m
a moze nowa grupa ???
W dniu 05.11.2012 12:49, Jacek Maciejewski pisze:
[...]

Na neostradzie te nie.

p. m.

Data: 2012-11-05 20:27:31
Autor: PK
a moze nowa grupa ???
On 2012-11-05, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:
Opanuj supersedes i cancel (choć np. na aioe nie działa).

Wiele serwerów blokuje cancel. M.in. jest tak na news.neostrada.pl,
czyli prawdopodobnie przyszłym ostatnim serwerze publicznym :).
I bardzo słusznie, bo po prostu buractwo usuwało cudze wiadomości.
Cancel na usenecie to fajna możliwość na grupach zamkniętych/małych.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-05 16:52:43
Autor: 1634Racine
a moze nowa grupa ???
Jaskiniowiec in news:op.wnaq9bzerdzrruhp.opteris.pl
[.........]
Chyba nigdy nie pisywales na elektroda.pl
Tam nawet za brak polskich liter sa w stanie zbanowac, bo jakis mod mial "okres". Z reszta, odpowiedzi tam, to sa glownie typu:

wiete slowa, forum z baz w Tworkach.

Data: 2012-11-03 19:10:41
Autor: Arkadiusz Dymek
a moze nowa grupa ???
W dniu 11/3/2012 7:08 PM, adresss@poczta.pl wrote:
Wiec jezeli jakis admin od newsow to czyta, to moze zalozy w
odpowiedniej hierarchi i zobaczymy co z nia bedzie. Wiec nie ferwujmy
wyrokow, ze usenet zanika.

Procedura tworzenia nowych grup jest sformalizowana i wygląda trochę inaczej niż jej założenie przez admina, który coś przeczytał. Trzeba napisać wniosek, zrobić głosowanie, ogólnie procedura żmudna i przy obecnej kondycji Usenetu ciężka do realizacji.

Pozdrawiam,
Arkadesh

Data: 2012-11-03 18:40:46
Autor: DooMiniK
a moze nowa grupa ???
On 03/11/2012 18:10, Arkadiusz Dymek wrote:
[...]

Ogólnie żmudna i dość betonowa jak dotycząca IRCnetu, ta sama
ekipa.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-11-05 04:52:59
Autor: 1634Racine
a moze nowa grupa ???
adresss@poczta.pl in news:22na98tibm3ojuk3gki0lepoiu13ah8k964ax.com
[................]
nie ferwujmy
wyrokow, ze usenet zanika.

ale to (niestety) prawda, tzw golym okiem widac.

Data: 2012-11-04 12:10:37
Autor: Jacek Maciejewski
a moze nowa grupa ???
Dnia Sat, 03 Nov 2012 18:07:13 +0100, adresss@poczta.pl napisa(a):

A moze by tak powstala nowa grupa newsowa np.

pl.com.tablet

Jestem przeciw rozdrabnianiu, zwaywszy stale malejc frekwencj. Na wielu
grupach specjalistycznych ani jednego postu, co wiadczy o tym e
tygodniami nikt tam nie pisze. I masz potem wtpliwoci czy jak napiszesz
to kto w ogle przeczyta.
Sdz e usenet bdzie ewoluowa w kierunku zmniejszenia liczby grup i
zmniejszenia liczby uczestnikw przy jednoczesnym podniesieniu ich jakoci.
Stanie si raczej elitarnym (jak to byo na pocztku) kanaem cznoci a
tzw. masy przenios si na tablety, komry i www fora.
--
Jacek

Data: 2012-11-04 12:01:05
Autor: PK
a moze nowa grupa ???
On 2012-11-04, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:
Jestem przeciw rozdrabnianiu, zważywszy stale malejącą frekwencję. Na wielu
grupach specjalistycznych ani jednego postu, co świadczy o tym że
tygodniami nikt tam nie pisze. I masz potem wątpliwości czy jak napiszesz
to ktoś w ogóle przeczyta.

Jest tak jak piszesz. Z drugiej strony jest ogromna bezwładność (beton)
wśród użytkowników. Na tej grupie odpowiedzi "NTG" pojawiają się po
pytaniach o systemy operacyjne czy jakiś konkretny soft. To odstrasza
nowe osoby i przeszkadza wielu bardziej doświadczonym.
Grupy z bardziej wyluzowanymi osobami radzą sobie dużo lepiej (myślę
o pl.rec.foto.cyfrowa, pl.rec.rowery i pl.misc.samochody).

Sądzę że usenet będzie ewoluował w kierunku zmniejszenia liczby grup i
zmniejszenia liczby uczestników przy jednoczesnym podniesieniu ich jakości.
Stanie się raczej elitarnym (jak to było na początku) kanałem łączności a
tzw. masy przeniosą się na tablety, komóry i www fora.

Wątpię. Usenet od początku istnienia obniżał poziom (w sensie wymiany
osób naprawdę znających się na temacie na mniej zaawansowanych
hobbystów). Trudno sobie wyobrazić powód do zmiany tego trendu.
Szczególnie w czasach tak ogromnych zmian w sposobie korzystania
z internetu. Usenet na pewno zostanie "sprywatyzowany" (w sensie
zastąpienia serwerów masowych takimi specjalistycznymi na kilka grup
i oderwania się od tradycyjnej hierarchii z betonowym zarządem).

Na bardziej współczesne kanały przenieśli się specjaliści. Usenet dziś
to tak naprawdę garstka osób (głównie o jakimś tle komputerowym - choćby
wyłącznie hobbystycznym). Wygląda to tak samo we wszystkich krajach.
O żadnej "elicie" nie ma mowy.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-04 13:42:21
Autor: Jacek Maciejewski
a moze nowa grupa ???
Dnia 04 Nov 2012 12:01:05 GMT, PK napisa(a):

Wtpi. Usenet od pocztku istnienia obnia poziom (w sensie wymiany
osb naprawd znajcych si na temacie na mniej zaawansowanych
hobbystw). Trudno sobie wyobrazi powd do zmiany tego trendu.

Czas pokae :) Wszystko si zmienia w zastraszajco szybkim tempie. Jeszcze
par lat i w ogle klawiatur bd si posugiwa wycznie literaci i moe
programici.  Masy bd gada do kompa :) o ile desktopy przetrwaj...
A usenet wymaga posugiwania si form pisemn, std promyk nadziei :)
--
Jacek

Data: 2012-11-04 12:55:20
Autor: PK
a moze nowa grupa ???
On 2012-11-04, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:
Czas pokaże :) Wszystko się zmienia w zastraszająco szybkim tempie. Jeszcze
parę lat i w ogóle klawiaturą będą się posługiwać wyłącznie literaci i może
programiści.  Masy będą gadać do kompa :) o ile desktopy przetrwają...
A usenet wymaga posługiwania się formą pisemną, stąd promyk nadziei :)

Tzn. wydaje Ci się, że usenet podniósłby poziom, gdyby używali go tylko
literaci i programiści?

Bo akurat dziś usenet jest właśnie zdominowany przez komputerowców
(w literatów raczej wątpię) i efekt jest taki jak widać.
BTW: polecam spojrzeć na "aktywność" pl.rec.ksiazki.

Poza tym założenie, że usenet wymaga pisania, więc osoby sterujące
komputerami głosem się nie załapią, jest zupełnie błędne. Dzisiejsze
systemy rozpoznawnia mowy pobijają styl pisania wielu uzytkowników
polskiego usenetu (o grupach anglojęzycznych nie wspominając - tam
dopiero jest rzeźnia!).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-04 14:10:10
Autor: Jacek Maciejewski
a moze nowa grupa ???
Dnia 04 Nov 2012 12:55:20 GMT, PK napisa(a):

Tzn. wydaje Ci si, e usenet podnisby poziom, gdyby uywali go tylko
literaci i programici?
Oczywicie, jeszcze userzy usenetu :) A poza tym mwiem nie o uywaniu
usenetu tylko klawiatury :)

Bo akurat dzi usenet jest wanie zdominowany przez komputerowcw
(w literatw raczej wtpi) i efekt jest taki jak wida.
BTW: polecam spojrze na "aktywno" pl.rec.ksiazki.
Dowiadzenie (moje) pokazuje e grupy, nazwabym je hobbystyczne, maj si
dobrze. Przykady - p.r.rowery, paralotnie, eglarstwo, tramping czy choby
pecet. Warunek jest taki eby hobbystw byo wystarczajco wielu a wymiana
dowiadcze niezbdna i owocna.

Poza tym zaoenie, e usenet wymaga pisania, wic osoby sterujce
komputerami gosem si nie zaapi, jest zupenie bdne. Dzisiejsze
systemy rozpoznawnia mowy pobijaj styl pisania wielu uzytkownikw
polskiego usenetu (o grupach anglojzycznych nie wspominajc - tam
dopiero jest rzenia!).
Za kilkanacie lat umiejtno pisania bdzie elitarna :) Hmmm... jako
dziwnie nie widz usera usenetu gadajcego do sitka by zredagowa posta :)
Nie bdzie po prostu wiedzia o takiej niszowej opcji jak usenet. A jak sie
dowie to skutecznie go odstrasz kopoty z instalowaniem  i konfiguracj
czytnika. A hobbyci s przyzwyczajeni pokonywa przeszkody na drodze do
uprawiania swojego hobby. --
Jacek

Data: 2012-11-04 13:38:16
Autor: PK
a moze nowa grupa ???
On 2012-11-04, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:
Doświadzenie (moje) pokazuje że grupy, nazwałbym je hobbystyczne, mają się
dobrze. Przykłady - p.r.rowery, paralotnie, żeglarstwo, tramping czy choćby
pecet. Warunek jest taki żeby hobbystów było wystarczająco wielu a wymiana
doświadczeń niezbędna i owocna.

Akurat z grup, które wymieniłeś, zaglądam tylko na dwie: rowery i pecet.
Tu piszę od niedawna, więc nie mam porównania. Na p.r.r jestem od
prawie dekady i zmiana jest ogromna.

Generalnie pporuszane są inne tematy. Kiedyś grupa rowerowa była o
rowerach. Teraz jest głównie o "złych przepisach" i "złych
kierowcach". Kiedyś można było powiedzieć, że nie lubi się ścieżek
albo że wygodniej jest pojechać do pracy autem. Dziś po takim
tekście zaczynają się ataki i wysyłanie na *.samochody...

No i w ogóle na większości grup jest coraz więcej polityki, głupich
sporów i buractwa. I nie dlatego, że liczba takich osób rośnie
(na grupach czy w ogóle w społeczeństwie). Po prostu ubywa takich
"zwrównoważonych".

W moich oczach jedyną grupą, na której zmienia się niewiele, jest
pl.rec.foto.cyfrowa (choć tam też coraz więcej jest gadek o różnych
SOPA czy ACTA, a coraz mniej "czy zrobiłem dobre zdjęcie?").
Tyle że w międzyczasie właściwie upadła pl.rec.foto (nastawiona
bardziej na fotografię, a nie sprzęt) i jej użytkownicy nie
przenieśli się na "sąsiada", tylko odpłynęli na www (widuję
ich np. na forum.nikoniarze.pl).

dowie to skutecznie go odstraszą kłopoty z instalowaniem  i konfiguracją
czytnika. A hobbyści są przyzwyczajeni pokonywać przeszkody na drodze do
uprawiania swojego hobby.

Pomijając kwestię instalacji (która nie jest trudna - nie przesadzajmy),
to napisałeś coś bardzo słusznego (nie wiem czy zupełnie świadomie :)).
Kiedyś na .foto byli hobbyści fotografii, na .rowery byli hobbyści
kolarstwa itp. Dziś na wszystkich grupach są głównie hobbyści Usenetu...

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-04 14:57:28
Autor: $heikh el $hah
a moze nowa grupa ???
W dniu 2012-11-04 14:38, PK pisze:
Po prostu ubywa takich "zwrównoważonych".

Zrównoważone osoby są zazwyczaj – choć z całkiem licznymi wyjątkami w pewnych kręgach – po prostu nudne, toteż poziom merytoryczny przy nich może być wysoki, ale poziom przyjemności z pisania i czytania – bardzo niski...

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-04 14:11:04
Autor: PK
a moze nowa grupa ???
On 2012-11-04, $heikh el $hah <sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:
[...]

Jeśli chcesz przez to powiedzieć, że wolałbyś (jako przyszły
dziennikarz) pracować w Fakcie, a nie w The Times, to generalnie
dla mnie nie jest to żaden problem.

Ale przypuśćmy, że masz jakiś problem. Np. masz starego kompa i nie
wiesz, jakiego ukraść do niego Windowsa. Zadajesz takie pytanie
na Usenecie i czy wolałbyś odpowiedzi:
a) merytoryczne ale potencjalnie nudne,
b) takie które przyjemnie się czyta (ew. komentuje), ale mało pomocne?

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-04 15:23:12
Autor: $heikh el $hah
a moze nowa grupa ???
W dniu 2012-11-04 15:11, PK pisze:
Ale przypuśćmy, że masz jakiś problem. Np. masz starego kompa i nie
wiesz, jakiego spiracić do niego Windowsa. Zadajesz takie pytanie
na Usenecie i czy wolałbyś odpowiedzi:
a) merytoryczne ale potencjalnie nudne,
b) takie które przyjemnie się czyta (ew. komentuje), ale mało pomocne?

Jedno nie wyklucza drugiego. Przy odrobinie elokwencji można odpowiedzieć zarówno merytorycznie, jak i humorystycznie. Na zajęciach z komunikacji interpersonalnej przeważnie co kilka minut cała sala się śmieje (np. z zabawnych przykładów), a jednak jest merytorycznie.
Branża komputerowa nie jest jedyna w tym Kraju. Naprawdę.

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-04 14:31:33
Autor: PK
a moze nowa grupa ???
On 2012-11-04, $heikh el $hah <sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:
na Usenecie i czy wolałbyś odpowiedzi:
a) merytoryczne ale potencjalnie nudne,
b) takie które przyjemnie się czyta (ew. komentuje), ale mało pomocne?

Jedno nie wyklucza drugiego. Przy odrobinie elokwencji można

Nie pytam czy się wykluczają, tylko którą byś wolał.

Jakbym Cię spytał, czy wolisz jabłka czy gruszki, to też byś napisał,
że "przecież można kupić oba"? Tego Cię uczą na studiach? :/

odpowiedzieć zarówno merytorycznie, jak i humorystycznie. Na zajęciach z komunikacji interpersonalnej przeważnie co kilka minut cała sala się śmieje (np. z zabawnych przykładów), a jednak jest merytorycznie.

My się śmialiśmy na Mechanice Kwantowej, ale jaki to ma związek
z poruszanym tu problemem?

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-04 16:48:54
Autor: $heikh el $hah
a moze nowa grupa ???
W dniu 2012-11-04 15:31, PK pisze:
Jakbym Cię spytał, czy wolisz jabłka czy gruszki, to też byś napisał,
że "przecież można kupić oba"?

Napisałbym, że wolę sok jabłkowo-gruszkowy z odrobiną dobrej wódki.

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-06 16:19:44
Autor: 1634Racine
a moze nowa grupa ???
$heikh el $hah in news:k75toe$d14$1usenet.news.interia.pl
[...]

z godnie z jakze modnym trendem pisania w usenecie troche nie a propos:
mam takie skojarzenie: i pomyslec, ze dziennikarstwo skonczyl np. (bo kilka
jest takich kwiatkow) Lis... Czego oni ich tam ucza? Ano wlasnie...
Tajemnica taka, ze z "tym" sie rodzi,"tego" sie nie wyedukuje. Nie jest
potrzebna zadna szkola dziennikarstwa. Mam mocno stalinowski poglad: żadna
nie jest potrzebna. Pol roku stazu w dziennikarstwie - i jestes gosc. Jesli
jestes. Te wszystkie "interpersonalne", te wszystkie "komunikacje"...
Koncza, a potem i tak wychodza "Olejniki". Siano w glowie, chaos,
prowincjonalny celebrytyzm dziennikarski . Nie ma co epatowac szkola
dziennikarstwa, kursami,wykladami, mistrzami - albo juz sie jest, albo nigdy
sie nie bedzie.

Data: 2012-11-04 15:47:11
Autor: Jacek Maciejewski
a moze nowa grupa ???
Dnia 04 Nov 2012 13:38:16 GMT, PK napisa(a):

Kiedy na .foto byli hobbyci fotografii, na .rowery byli hobbyci
kolarstwa itp. Dzi na wszystkich grupach s gwnie hobbyci Usenetu...

No, co w tym jest :) Ale wol by optymist.
--
Jacek

Data: 2012-11-05 00:30:21
Autor: Animka
a moze nowa grupa ???
On 2012-11-04, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:
[...]

Ach, to chyba Ty pojechałeś do Islandii na rowerze?
Zdjęcia to chyba wszyscy wtedy obejrzeli :-)

--
animka

Data: 2012-11-05 00:17:19
Autor: PK
a moze nowa grupa ???
On 2012-11-04, Animka <animka.to.nie> wrote:
Ach, to chyba Ty pojechałeś do Islandii na rowerze?
Zdjęcia to chyba wszyscy wtedy obejrzeli :-)

Nie ja.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-06 21:58:38
Autor: Przemysaw Ryk
a moze nowa grupa ???
Dnia 04 Nov 2012 13:38:16 GMT, PK napisał(a):

(ciach…)
Pomijając kwestię instalacji (która nie jest trudna - nie przesadzajmy),
to napisałeś coś bardzo słusznego (nie wiem czy zupełnie świadomie :)).
(ciach…)

Czepnę się - instalacja akurat jest banalna. „Dalej, dalej, dalej, OK”.
Konfiguracja i netykieta…

[ Tylko pokłady bezinteresownego skurwysyństwa mają nieograniczone         ]
[ możliwości regeneracyjne.                           (znalezione w necie) ]

Data: 2012-11-11 13:56:37
Autor: Radosław Sokół
a moze nowa grupa ???
W dniu 04.11.2012 14:38, PK pisze:
[...]
[...]

Problem, wydaje mi się, ma dwa wspólne podłoża dla wszystkich
grup dyskusyjnych i dla Usenetu jako całości.

Powód pierwszy wynika z szybko postępującej likwidacji moż-
liwości bycia fascynatem jakiejś dziedziny techniki. Sprzęt
staje się tak skomplikowany, a wiedza tak zazdrośnie chro-
niona przez koncerny, że trudno się rozeznawać dobrze w te-
macie, a ludziom też po prostu przestaje się *chcieć* tym
zajmować (zresztą patrz powód drugi). Chcesz grzebać w sa-
mochodzie? Super, ale nic nie zmienisz w silniku na własną
rękę, a dokumentacja jest okryta NDA i wysokimi opłatami.
Chcesz robić dobre zdjęcia? Automatyka aparatu ustrzeże Cię
przed podstawowymi błędami i nie zrobisz niczego gorszego
niż poprawna przeciętność, więc po co się męczyć. Chcesz
zautomatyzować jakąś funkcję na komputerze? Za $2.95 jest
dostępny w "app-store-jakiejś-firmy" program który to zro-
bi bez konieczności uczenia się programowania.

Powód drugi wynika z rosnącej komercjalizacji życia. Wszyscy
przeliczają wszystko - a szczególnie *czas* - na pieniądze i
jeżeli dysponują wiedzą, nie chcą marnować jej za darmo.
Lepiej popracować po godzinach za kasę, albo poleniuchować
za darmo, zamiast pracować za darmo...

Wszystko to jest jak najbardziej na rękę rynkowi, ale musi
skutkować odpływaniem ludzi z pół-profesjonalnych forów
takich jak Usenet i zmianą charakteru z dyskusji fascynatów
na dyskusję użytkowników chcących tylko jak najszybciej
rozwiązać problem lub ponarzekać na błędy innych.

W każdym razie nie wiem, czy ma sens w ogóle dyskutować tu
takie tematy, bo całość jest od początku do końca NTG ;)

|                 |                                        |

Data: 2012-11-06 12:11:22
Autor: Corran
a moze nowa grupa ???
W dniu niedziela, 4 listopada 2012 13:01:44 UTC+1 uytkownik PK napisa:

Jest tak jak piszesz. Z drugiej strony jest ogromna bezwadno (beton)

wrd uytkownikw. Na tej grupie odpowiedzi "NTG" pojawiaj si po

pytaniach o systemy operacyjne czy jaki konkretny soft. To odstrasza

nowe osoby i przeszkadza wielu bardziej dowiadczonym.

Grupy z bardziej wyluzowanymi osobami radz sobie duo lepiej (myl

o pl.rec.foto.cyfrowa, pl.rec.rowery i pl.misc.samochody).

Jeli masz z tym problem to co czuje, e musisz zmieni zasilacz. ;D

Data: 2012-11-04 12:27:44
Autor: RadoslawF
a moze nowa grupa ???
Dnia 2012-11-04 12:10, Uytkownik Jacek Maciejewski napisa:

[...]

Elitarne stan si niektre dobrze moderowane fora. Usenet zostanie
mieciowiskiem nkanym przez frustratw chccych koniecznie zaistnie
udajc kogo lepszego i ciekawszego ni s w rzeczywistoci.
Masz wtpliwoci to poczytaj co w tym wtku wypisuje "szejk",
niestety ale w usenecie zostan gwnie tacy bo tylko tutaj nie
bdzie skutecznych mechanizmw obronnych.

Pozdrawiam

Data: 2012-11-04 13:22:25
Autor: $heikh el $hah
a moze nowa grupa ???
W dniu 2012-11-04 12:27, RadoslawF pisze:
Dnia 2012-11-04 12:10, Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

[...]

Elitarne staną się niektóre dobrze moderowane fora. Usenet zostanie
śmieciowiskiem nękanym przez frustratów chcących koniecznie zaistnieć
udając kogoś lepszego i ciekawszego niż są w rzeczywistości.
Masz wątpliwości to poczytaj co w tym wątku wypisuje "szejk",
niestety ale w usenecie zostaną głównie tacy bo tylko tutaj nie
będzie skutecznych mechanizmów obronnych.

Haha, ja jestem frustratem? Mnie bardziej cieszy to, że 'zaistniałem' i istnieję nadal w realu, na uczelni i poza nią w gronie 'akademickim'.
A że reaguję, jak reaguję, na posty takich zakompleksionych cieci jak Ty, to tylko dlatego, że nie jestem oazą spokoju; pierdolonym, kurwa, zajebiście wyciszonym kwiatem lotosu na spokojnej jak sam skurwysyn tafli jebanego stawu.

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-04 12:31:25
Autor: PK
a moze nowa grupa ???
On 2012-11-04, $heikh el $hah <sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:
Haha, ja jestem frustratem? Mnie bardziej cieszy to, że 'zaistniałem' i istnieję nadal w realu, na uczelni i poza nią w gronie 'akademickim'.

Co Ty tak szpanujesz tymi studiami? Pierwszy w rodzinie dostałeś
indeks czy co? :o Zainstaniałeś w gronie akademickim? Tzn. dostałeś
tytuł od prezydenta czy co?
Myślisz, że na grupie wszyscy kiblowali w podstawówce?

Normalnie żal dupę ściska. Na którym jesteś roku? Robiłeś już jakiś
wywiad? Ktoś chciał z Tobą gadać? :]

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-04 13:48:59
Autor: $heikh el $hah
a moze nowa grupa ???
W dniu 2012-11-04 13:31, PK pisze:
On 2012-11-04, $heikh el $hah <sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:
[...]

Nie. Po prostu są kierunki i 'kierunki'. Są uczelnie i 'uczelnie'. Są grona akademickie i 'studenci'.

Myślisz, że na grupie wszyscy kiblowali w podstawówce?

Nie, ale nasz instytut nazywają "instytutem gier i zabaw", co jednak jest właściwe tylko dla pierwszego roku. Na drugim też jest fajnie, ale zaczynają się już schody.

Normalnie żal dupę ściska. Na którym jesteś roku? Robiłeś już jakiś
wywiad? Ktoś chciał z Tobą gadać? :]

Krótko: Dziennik Polski, oddział regionalny.

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-04 13:18:44
Autor: PK
a moze nowa grupa ???
On 2012-11-04, $heikh el $hah <sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:
Nie. Po prostu są kierunki i 'kierunki'. Są uczelnie i 'uczelnie'. Są grona akademickie i 'studenci'.

No ale przecież studiujesz dziennikarstwo - kierunek uznawany za
najgorzej przygotowujący do pracy zawodowej (i AFAIR mający jeden
z największych odsetków bezrobotnych absolwentów). Na pewno jest się
czym chwalić?

Krótko: Dziennik Polski, oddział regionalny.

Oczywiście że regionalny. Przecież to jest regionalna gazeta.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-04 14:49:55
Autor: $heikh el $hah
a moze nowa grupa ???
W dniu 2012-11-04 14:18, PK pisze:
On 2012-11-04, $heikh el $hah <sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:
[...]

Dziennikarstwo i komunikację społeczną w systemie dwustopniowym na UJ (sama pracownia telewizyjna kosztowała kilka milionów zł, a zajęcia z prac. radiowej mamy w Radiu Kraków). Nie jest to dziennikarstwo na Papieskiej Akademii Teologicznej, czy w ogóle jakieś małej, niepaństwowej szkole.
Public relations, reklama, fotografika, wszelkiego rodzaju montaże – do tego przygotowują nas bardzo dobrze. A że różnie bywa i mogę skończyć na stanowisku przewijacza paska informnacyjnego w TVN24 – cóż, ja wole wierzyć, że jak się chce i uwierzy, to można wszystko.

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-06 23:18:39
Autor: Przemysaw Ryk
a moze nowa grupa ???
Dnia Sun, 04 Nov 2012 14:49:55 +0100, $heikh el $hah napisał(a):

Dziennikarstwo i komunikację społeczną w systemie dwustopniowym na UJ (sama pracownia telewizyjna kosztowała kilka milionów zł, a zajęcia z prac. radiowej mamy w Radiu Kraków).

Wzruszyć się tylko wypada. Tak wypasione narzędzia dają.

(ciach…)
Public relations, reklama, fotografika, wszelkiego rodzaju montaże – do tego przygotowują nas bardzo dobrze.

A kto to ocenia? Ty? O ROTFLu…

A że różnie bywa i mogę skończyć na stanowisku przewijacza paska
informnacyjnego w TVN24 – cóż, ja wole wierzyć, że jak się chce i
uwierzy, to można wszystko.

Z podejściem „jestem student i nie mam jak pracować” - do paska możesz nie
dotrzeć…

[ Chase: How would you feel if I interfered in your personal life?         ]
[ House: I'd hate it - that's why I cleverly have no personal life.        ]
[                                               ("House M.D. 1x13 Cursed") ]

Data: 2012-11-06 21:08:38
Autor: Przemysaw Ryk
a moze nowa grupa ???
Dnia Sun, 04 Nov 2012 13:48:59 +0100, $heikh el $hah napisał(a):

[...]

To pochwalisz się ową uczelnią i kierunkiem? Ciekaw jestem niezmiernie…

(ciach…)
Normalnie żal dupę ściska. Na którym jesteś roku? Robiłeś już jakiś
wywiad? Ktoś chciał z Tobą gadać? :]

Krótko: Dziennik Polski, oddział regionalny.

I żadnego sznurka do publikacji? Ojoj…

[ Twa opowieść mnie znudziła, albowiem nie była o mnie… kumasz zależność?  ]
[                                                Król Julian, „Madagaskar” ]

Data: 2012-11-04 14:00:57
Autor: aL
a moze nowa grupa ???
W dniu 2012-11-03 18:07, adresss@poczta.pl pisze:
Czesc,

tablety zadomowily sie juz znacznie w naszych domach i tak do konca to
nie wiadomo, gdzie szukac pomocy, pytac itp.

http://forum.android.com.pl/
aL

--
There’s no normal life, Wyatt. There’s just life.

Data: 2012-11-05 12:09:17
Autor: Jaskiniowiec
a moze nowa grupa ???
W dniu 03.11.2012 o 18:07 <adresss@poczta.pl> pisze:

[...]

Nie mylisz czasem smartfona z tabletem?

A moze by tak powstala nowa grupa newsowa np.

pl.com.tablet

Moze admini od newsow by cos zdzialali?

Tablet to tez pecet. Moznaby nawet pokusic sie, ze jest on bardziej  personal, niz blaszak na biurku ;) Totez nie widze sensu tworzenia nowej  podgrupy.

Za to bardziej przydalaby sie grupa o wirtualizacji. Chyba ze takowa jest,  a mi nic o tym nie wiadomo?

--
Wadza wie co mwi. Jak mwi e zabierze, to zabierze. A jak mwi e da,  to mwi.

Data: 2012-11-05 12:45:35
Autor: RadoslawF
a moze nowa grupa ???
Dnia 2012-11-05 12:09, Uytkownik Jaskiniowiec napisa:

[...]

Tablet z procesorem nie wystpujcym w pecetach to tez pecet ?

Pozdrawiam

Data: 2012-11-05 13:23:26
Autor: m
a moze nowa grupa ???
W dniu 05.11.2012 12:45, RadoslawF pisze:
[...]

Jeeli tablet jest pecetem (bo jest jednoczenie i P i C), to tablet z procesorem niewystpujcym w pecetach z definicji - nie moe istnie.

p. m.

Data: 2012-11-05 16:10:28
Autor: RadoslawF
a moze nowa grupa ???
Dnia 2012-11-05 13:23, Uytkownik m napisa:
[...]

Czyli te istniejce nie s jednak pecetami.
Dzikuj.

Pozdrawiam

Data: 2012-11-05 16:20:41
Autor: m
a moze nowa grupa ???
W dniu 05.11.2012 16:10, RadoslawF pisze:
[...]

Nie. Te istniejce s pecetami. Bo s komputerami i s bez wtpienia osobiste. Wobec tego, twr ktry nazywasz "tablet z procesorem niewystpujcym w pecetach" nie ma prawa zaistnie, bo jest pecetem, a pecet nie moe mie w sobie nic niewystpujcego w pecetach, bo skoro ma, to to co automatycznie zaczyna w pecetach wystpowa.

p. m.

Data: 2012-11-05 19:03:04
Autor: Jaskiniowiec
a moze nowa grupa ???
W dniu 05.11.2012 o 16:10 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

[...]

Zdefiniuj znaczenie "pecet", ewentualnie rozwin skrot "PC" (nie mylac z  "Porozumienie Centrum").
Amiga i Atari to tez byly PC (nawet bardziej, bo sluzyly zazwyczaj w  jednym domostwie, a nie jak blaszaki w firmach, wielu przypadkowym  osobom), tyle ze nie obnosily sie z tym. Haslo to zostalo wypromowane  dopiero przez blaszaki "compatible by IBM PC", jednakze obecnie wiekszosc  blaszakow "PC", potocznie zwanych pecetami tez nie powinno sie tak  nazywac, bo zamiast BIOS, maja EFI oraz kilka innych wynalazkow, ktore juz  nie podlegaja pod standard _IBM_ PC.

Personal Computer, to personal computer i zaklinanie rzeczywistosci  Intelem vs ARM na nic sie zda. Procesor to procesor. Jedynka to jedynka, a  zero to zero. Nawet udowadnianie, ze to ekran dotykowy bez klawiatury tez  na wiele sie nie zda (aczkolwiek klawiature USB da sie podlaczyc), bo jak  zdefiniowac laptopa? To tez PC, czy juz nie PC? Czy laptop jest [1]  personal? Czy laptop jest computer?

Teorie zostaw filozofom i nie bierz sie za nie, bo kiepsko Ci to  wychodzi...

1) Mozna sie przyczepic, ze to Portable, ale wciaz jest Personal...
--
Wadza wie co mwi. Jak mwi e zabierze, to zabierze. A jak mwi e da,  to mwi.

Data: 2012-11-06 09:42:52
Autor: Latet
a moze nowa grupa ???
Idc Twoim tokiem rozumowania, to zwyky blaszak w kafejce internetowej nie jest pecetem, a za to jest nim kady Mac. Nie trzeba by filozofem, aby wiedzie, e kady kto nazywa Mac-a pecetem jest kompletnie oderwany od rzeczywistoci.

latet

Data: 2012-11-06 11:05:22
Autor: m
a moze nowa grupa ???
W dniu 06.11.2012 09:42, Latet pisze:
Idc Twoim tokiem rozumowania, to zwyky blaszak w kafejce internetowej
nie jest pecetem,

Hmm, a jake idc tym tokiem rozumowania doszede do takiego wniosku?

p. m.

Data: 2012-11-06 21:31:47
Autor: Radosław Sokół
a moze nowa grupa ???
W dniu 05.11.2012 19:03, Jaskiniowiec pisze:
Zdefiniuj znaczenie "pecet", ewentualnie rozwin skrot "PC" (nie mylac z "Porozumienie Centrum").

Na tej grupie? Komputer wywodzący się z IBM PC.

pl.comp.pecet to nie grupa o komputerach osobistych, tylko
o IBM PC i kompatybilnych.

|                 |                                        |

Data: 2012-11-06 22:48:00
Autor: Jaskiniowiec
a moze nowa grupa ???
W dniu 06.11.2012 o 21:31 Radosaw Sok <rsokol@magsoft.com.pl> pisze:

Zdefiniuj znaczenie "pecet", ewentualnie rozwin skrot "PC" (nie mylac z  "Porozumienie Centrum").

Na tej grupie? Komputer wywodzcy si z IBM PC.

pl.comp.pecet to nie grupa o komputerach osobistych, tylko
o IBM PC i kompatybilnych.

Tylko czy nowe "pecety" sa jeszcze jakos kompatybilne z IBM PC? I w ilu  procentach? Co znaczy "kompatybilny z IBM PC" w obecnych czasach? Czy nowe  Mac-i (dla ulatwienia, tez z prockiem Intela, na ktorych mozna  zainstalowac rowniez MS Windows oraz DOS) sa "kompatybilne z IBM PC"?  Jesli nie, to dlaczego? Bo jesli one nie sa "kompatybilne z IBM PC", to  rownie dobrze ta grupa niebawem wymrze ze wzgledu na to, iz coraz wiecej  sprzetu ma EFI zamiast BIOS(za ktory jakas czesc tantiem zbieral IBM od  Awarda itp)...

Moze troche trzezwego spojrzenia na obecny swiat, a nie tkwienia w  sredniowieczu? Rynek i technologia sie zmieniaja, jak i znaczenie  niektorych definicji... To, co kiedys zwalo sie meskim zwisem, dzisiaj  jest krawatem, a meski zwis w obecnych czasach ma zupelnie inne znaczenie.

To jak? Brniecie dalej?

--
Wadza wie co mwi. Jak mwi e zabierze, to zabierze. A jak mwi e da,  to mwi.

Data: 2012-11-06 13:53:49
Autor: Corran
a moze nowa grupa ???
W dniu wtorek, 6 listopada 2012 22:47:59 UTC+1 uytkownik Jaskiniowiec napisa:

W IBM nazywaj t platform wintel

Data: 2012-11-11 17:35:57
Autor: Radosław Sokół
a moze nowa grupa ???
W dniu 06.11.2012 22:48, Jaskiniowiec pisze:
[...]

Są:

a) EFI jest zgodne z BIOS na poziomie przerwań (*musi* być),
    z czego wynika punkt drugi...

b) Możesz uruchomić MS-DOS i normalnie pracować jak na PC/XT.

[...]

A gdzie tu tkwienie w średniowieczu? Że nie chcę, by na tej
grupie nagle zaczęły być dyskutowane tematy, które mnie w
ogóle nie interesują tylko dlatego, że komuś się nie chce
iść z nimi na właściwą grupę?

|                 |                                        |

Data: 2012-11-07 02:07:13
Autor: Iguan_007 Iguan_007
a moze nowa grupa ???
On Wednesday, November 7, 2012 6:41:13 AM UTC+10, Radosaw Sok wrote:
W dniu 05.11.2012 19:03, Jaskiniowiec pisze:

> Zdefiniuj znaczenie "pecet", ewentualnie rozwin skrot "PC" (nie mylac z "Porozumienie Centrum").

Na tej grupie? Komputer wywodzcy si z IBM PC.

Przeczytaj opis grupy. Nie ma tam ani slowa o "IBM PC". Zacytowac?

pl.comp.pecet to nie grupa o komputerach osobistych, tylko
o IBM PC i kompatybilnych.

1. Tak jak juz napisalem, opis grupy nie mowi absolutnie nic o IBM PC. 2. Co to konkretnie znaczy "kompatybilny z IBM PC"? Ciekaw jestem Twojej definicji, a szczegolnie tego czy wyrzuci ona wszystkie widoczne tutaj watki - laptopy, monitory, drukarki itp. Czyl praktycznie cala zawartosc grupy.

Pozdrawiam,   Iguan   - Iguan007   Sezon caly rok:   http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia   --

Data: 2012-11-07 13:15:43
Autor: R.e.m.e.K
a moze nowa grupa ???
Dnia Wed, 7 Nov 2012 02:07:13 -0800 (PST), Iguan_007 Iguan_007 napisał(a):

Na tej grupie? Komputer wywodzący się z IBM PC.

Przeczytaj opis grupy. Nie ma tam ani slowa o "IBM PC". Zacytowac?

E, nie czepiaj sie opisu grupy, bo ktos powie, ze "sprzet komputerowy klasy
PC" dotyczy komputerow jakie posiadaja uczniowie klas P i C :-P

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-11-11 14:01:59
Autor: Radosław Sokół
a moze nowa grupa ???
W dniu 07.11.2012 11:07, Iguan_007 Iguan_007 pisze:
Przeczytaj opis grupy. Nie ma tam ani slowa o "IBM PC". Zacytowac?

Opis grupy jest nieprecyzyjny. Pobądź na grupie 10-15 lat
i wtedy wyciągaj wnioski na temat jej profilu i dyskusji.
A od ilu jesteś?

[...]

Komputery z procesorami iAPX-86, IA-32 i AMD-64, wyposażone
w BIOS zgodny z BIOSem IBM PC, zdolne do uruchamiania systemów
operacyjnych od MS-DOS w górę, głównie wszystkich powszechnie
używanych na komputerach PC-Compatible (np. OS/2, Windows i Li-
nux), nie produkowane przez firmę Apple. Plus niesamodzielne
urządzenia peryferyjne dla tych komputerów.

|                 |                                        |

Data: 2012-11-12 19:07:07
Autor: Jaskiniowiec
a moze nowa grupa ???
W dniu 11.11.2012 o 14:01 Radosaw Sok <rsokol@magsoft.com.pl> pisze:

Przeczytaj opis grupy. Nie ma tam ani slowa o "IBM PC". Zacytowac?

Opis grupy jest nieprecyzyjny. Pobd na grupie 10-15 lat
i wtedy wycigaj wnioski na temat jej profilu i dyskusji.
A od ilu jeste?
A co to ma do rzeczy? Kiedys mowilo sie adidasy na trampki, odry/wycierusy  na jeansy. Kiedys byl inny ustroj. Chcesz do tego wszystkiego wracac?  czlowieku, obudz sie, bo widocznie o te 10-15 lat za dlugo siedzisz w  archeologii.

Jak sam zauwazyles, opis nie jest precyzyjny, wiec co nie jest zakazane,  jest dozwolone, a czy Tobie sie to podoba, bo za komuny byles TW, badz  innym naczelnikiem czy towarzyszem, a obecnie nie mozesz juz przywalic  ZOMOwska pala za byle co, to juz Twoj problem. Nawet ramole z SLD to  zrozumieli i jak kiedys zamykali gejow w wiezieniach, dzisiaj sa ich  zagorzalymi obroncami. Zmien mentalnosc i tok rozumowania. (nie odbieraj  personalnie, to tylko uszczypliwosc odzwierciedlajaca Twoj konserwatywny  tok postrzegania swiata)

[...]

Komputery z procesorami iAPX-86, IA-32 i AMD-64, wyposaone
w BIOS zgodny z BIOSem IBM PC, zdolne do uruchamiania systemw
operacyjnych od MS-DOS w gr, gwnie wszystkich powszechnie
uywanych na komputerach PC-Compatible (np. OS/2, Windows i Li-
nux), nie produkowane przez firm Apple. Plus niesamodzielne
urzdzenia peryferyjne dla tych komputerw.

No ale na Apple tez uruchomisz Windows, Linuksa, *BSD etc Powyzsze  uruchomisz tez na emulatorach, czy wirtualizatorach, wiec mam traktowac ta  grupe jako pomocna przy problemach z ESXi, Hyper-V badz XEN? DOS nie  uruchomisz juz na niektorych nowych plytach NIE Apple. Z reszta, nie  rozumiem wykluczenia Apple z tego grona. Bo towarzyszowi sie nie podoba  nowa nomenklatura?

Powiedzmy, ze zgodzilbym sie z Toba 10-15 lat temu, gdy Usenet byl jako  tako popularny, sprzet jako tako jednakowy. Obecnie coraz wiecej grup  zanika, za to Ty chcesz rozdrabniac to na pierdyliard podgrup.

Ciesz sie, ze w ogole ktokolwiek chce pisac na tej grupie, bo gdyby nie te  OT, to od 10-15 lat pisalbys tu sobie do powietrza albo z botami.
--
Wadza wie co mwi. Jak mwi e zabierze, to zabierze. A jak mwi e da,  to mwi.

Data: 2012-11-12 19:39:55
Autor: JoteR
a moze nowa grupa ???
"Jaskiniowiec" napisał:

Kiedys mowilo sie adidasy na trampki,

Chyba u ciebie w rodzinnych stronach. Dla normalnych ludzi trampki zawsze były trampkami ewentualnie trampołkami, w skrajnych przypadkach pepegami (że niby z PPG - Państwowy Przemysł Gumowy) aczkolwiek tą nazwą określało się głównie tenisówki z gumką zamiast sznurowadeł. Zanim zaczniesz bredzić o czasach znanych ci tylko z prawicowej propagandy, zapytaj swoich rodziców lub dziadków. O ile będą chcieli z takim głąbem gadać.

Tobie sie to podoba, bo za komuny byles TW, badz  innym naczelnikiem
czy towarzyszem, a obecnie nie mozesz juz przywalic ZOMOwska pala
za byle co, to juz Twoj problem. Nawet ramole z SLD [...]

Dostałeś wczoraj pałką w swój łysy, narodowy łeb?

Bo towarzyszowi sie nie podoba  nowa nomenklatura?

A ty za głupi jesteś, żeby założyć odpowiednią grupę?
Jeśli przerasta cię złożenie stosownego RFD, to załóż sobie grupę w hierarchii alt.*. Ta procedura powinna być do ogarnięcia nawet przez takiego prymitywnego dresa, jak ty.

Ciesz sie, ze w ogole ktokolwiek chce pisac na tej grupie,

Martw się o to, żeby ktoś chciał pisać na twoją.

JoteR

PS. Bywało, że się z Radosławem nie zgadzałem, ale żeby pisać takie brednie o ZOMO, towarzyszach etc... Ręce opadają. Co za durny, łysy łeb trzeba nosić na karku, żeby hodować w nim takie pokłady frustracji?

Data: 2012-11-13 12:38:24
Autor: Radosław Sokół
a moze nowa grupa ???
W dniu 12.11.2012 19:07, Jaskiniowiec pisze:
Jak sam zauwazyles, opis nie jest precyzyjny, wiec co nie jest zakazane, jest dozwolone

Aha, czyli jesteś zwolennikiem idei pokolenia gimbusów, że
jeżeli wprost nie jest napisane, że nie wolno pluć, to zna-
czy, że wolno pluć? I nie uznajesz niepisanych zwyczajów
środowiska, które należy znać, bo są wynikiem lat działania
tego środowiska? Jeżeli tak, to nie mamy o czym rozmawiać
ani teraz, ani nigdy.

[...]

Nie zauważasz przypadkiem, że to, co napisałeś, może zostać
potraktowane jako publiczne znieważenie i stać się podstawą
procesu z powództwa cywilnego? W Usenecie nie jest się
anonimowym, nawet za Neostradą.

A osobiste docinki to zazwyczaj oznaka braku argumentów, tylko
nagromadzonej frustracji i wybujałego ego. Znów jak w pokole-
niu gimbusów.

Generalnie: *PLONK* warning.

|                 |                                        |

Data: 2012-11-13 14:55:14
Autor: Jaskiniowiec
a moze nowa grupa ???
W dniu 13.11.2012 o 12:38 Radosaw Sok <Radoslaw.Sokol@grush.one..pl>  pisze:

Jak sam zauwazyles, opis nie jest precyzyjny, wiec co nie jest  zakazane, jest dozwolone

Aha, czyli jeste zwolennikiem idei pokolenia gimbusw, e
jeeli wprost nie jest napisane, e nie wolno plu, to zna-
czy, e wolno plu? I nie uznajesz niepisanych zwyczajw
rodowiska, ktre naley zna, bo s wynikiem lat dziaania
tego rodowiska? Jeeli tak, to nie mamy o czym rozmawia
ani teraz, ani nigdy.

[...]

Nie zauwaasz przypadkiem, e to, co napisae, moe zosta
potraktowane jako publiczne zniewaenie i sta si podstaw
procesu z powdztwa cywilnego? W Usenecie nie jest si
anonimowym, nawet za Neostrad.

A osobiste docinki to zazwyczaj oznaka braku argumentw, tylko
nagromadzonej frustracji i wybujaego ego. Znw jak w pokole-
niu gimbusw.

Generalnie: *PLONK* warning.

Ok, kajam sie i przepraszam. Fakt, zachowalem sie jak smarkacz. Serio, nie  chce, bys odbieral tego osobiscie, co zaznaczylem powyzej. Mimo wszystko  jeszcze raz przepraszam.

Nie zmienia to faktu, iz rynek jednak sie zmienil i wiele znaczen, ktore  kiedys okreslaly dane produkty, po prostu sie zmienilo.

W calej tej sprawie nalezy wypracowac kompromis. O ile obecnie tablety to  glownie procesory ARM, wiec rozumiem ideologie, ze niekoniecznie musza  nazywac sie pecetami, o tyle niebawem pojawia sie (juz sa) tablety z  prockami Intela x86 i Windows 8 (nie pisze o RT, tylko o pelnym W8).  Bedzie to normalny komputerek z ekranem dotykowym. Kolejna podgrupa  sprzetu, jak dzisiaj MediaPC, ktore oparte na Atomach i plytach ITX  goszcza na tej grupie i nikt nie odwazy sie nazwac ich "niepecetami". To  samo NAS-y, ktore sa w roznej postaci, z roznymi systemami i  prockami/architekturami sprzetowymi, a jednak o nich sie na grupie  dyskutuje.
Oczywiscie, nalezaloby sie przyczepic, ze tablety maja swoja nazwe, wiec  zasadne jest je odrozniac od potocznych blaszakow. Niby tak, ale w takim  razie, co robia tutaj tematy okolopecetowe? Czemu nie stworzyc grupy o  peryferiach, ktore obecnie mozna podlaczyc nawet do telefonu i nie  wymagaja fizycznej obecnosci zadnego komputera? To, ze od kilkunastu lat  jest jak jest, nie oznacza, ze musi byc tak po wsze czasy. Jak  wielokrotnie zaznaczylem, rynek sprzetu i oprogramowania sie zmienia.  Kompromis i zdrowy rozsadek bylby w tym wszystkim najbardziej odpowiedni..  Wg mojej teorii, rownie dobrze pod PC mozna podciagnac nowe telewizory  (sam mam plazme w ktorej siedzi FreeBSD, oraz tuner w ktorym jest normalny  Windows). I powiem szczerze, ze o ile temat z wyborem/polecaniem  telewizora nie bylby tu stosowny, o tyle problem natury sprzetowej (jesli  nie dotyczylby obrazu/elektroniki, a problemow jak w komputerach) moglby  sie pojawic, bo w srodku jednak siedzi normalny pecet okraszony  dodatkowymi procesorami i softem.

Jak doskonale wiesz, wszystko ewoluuje, totez i jakas mala ewolucja  przydalaby sie tej grupie. Ale jak ktos chce, niech tworzy nowa grupe. Nie  mam nic przeciwko, a nawet jestem za...

Wadza wie co mwi. Jak mwi e zabierze, to zabierze. A jak mwi e da,  to mwi.

Data: 2012-11-13 17:31:44
Autor: Radosław Sokół
a moze nowa grupa ???
W dniu 13.11.2012 14:55, Jaskiniowiec pisze:
Ok, kajam sie i przepraszam. Fakt, zachowalem sie jak smarkacz. Serio, nie chce, bys odbieral tego osobiscie, co zaznaczylem powyzej. Mimo wszystko jeszcze raz przepraszam.

Dziękuję i polecam następnym razem spokojnie czytać posty
przed wysłaniem -- emocje to bardzo zły doradca :)

Nie zmienia to faktu, iz rynek jednak sie zmienil i wiele znaczen, ktore kiedys okreslaly dane produkty, po prostu sie zmienilo.

To jest kwestia do dyskusji. Bo tak naprawdę zaskakująco mało
się zmieniło. Mam takie hobby polegające na okresowym czytaniu
sobie starej prasy informatycznej sprzed np. 20 lat i okazuje
się, że wiele problemów, z którymi wtedy się borykano, zostało
do dziś, mimo całego postępu.

Natomiast częściej jest - niestety! - tak, że to nie znaczenia
się zmieniły, tylko zaczęto źle stosować pewne pojęcia. To
nieuniknione w dziedzinie, która nie jest zamknięta w pewnej
grupie specjalistów, ale według mnie to nie znaczy, że należy
się godzić z wprowadzanymi stochastycznie zmianami.

[...]

Tu nawet nie chodzi o procesory, tylko o:
  - funkcjonalność urządzenia,
  - sposób używania urządzenia,
  - zakres otwartości urządzenia,
  - spójność grupy różnych urządzeń,
  - grupę docelową.

Wszystko sprowadza się do usystematyzowania pewnego podziału
według powyższych kryteriów. Uważam, że obecnie mamy następu-
jące kategorie (od razu scalam w podpunktach), którym można
by poświęcić po jednej grupie, *ewentualnie* z podgrupami:

1) a. Komputery stacjonarne pochodne IBM PC.
    b. Komputery przenośne pochodne IBM PC.
    c. Urządzenia peryferyjne dla IBM PC-pochodnych.
    TYLKO SPRZĘT (oprogramowanie jest na pl.comp.os.*)

2) a. Komputery stacjonarne Apple.
    b. Komputery przenośne Apple.
    c. Tablety Apple iPad.
    d. Telefony Apple iPhone.
    e. Urządzenia peryferyjne i akcesoria do powyższych.
    SPRZĘT + OPROGRAMOWANIE (na Apple jest tylko iOS i Mac OS,
    więc nie ma problemu różnorodności występującego na PC).

3) a. Telefony "smartphone" Android / Windows Mobile /
       Windows Phone / Symbian / Blackberry / nieliczne
       inne rozwiązania.
    b. Tablety i PocketPC wykorzystujące powyższe.
    c. Tablety z Windows RT, z wyłączeniem kwestii programo-
       wych, lepiej załatwianych chyba na pl.comp.os.*
    SPRZĘT + OPROGRAMOWANIE, ponieważ są nierozerwalne z ma-
    łymi wyjątkami (mody)

4) "Sprytny" osprzęt RTV/AGD/foto.
    SPRZĘT + OPROGRAMOWANIE, bo są jeszcze bardziej nierozer-
    walne w zasadzie, niż w przypadku 3).

Jak widzisz, tak naprawdę wystarczyłyby cztery grupy i nie
trzeba na siłę dołączać tabletów do kategorii 1. Tym bardziej,
że pl.comp.pecet zajmuje się *sprzętem*, a jeżeli chodzi o
sprzęt, to w tabletach nie ma *nic* interesującego, bo to
są systemy zamknięte. Nie wymieni się procesora, nie rozsze-
rzy pamięci RAM, nie naprawi czegoś nawet zazwyczaj. Tablet
jest najbliższy telefonowi: ma silnie okrojony system opera-
cyjny (użytkowo okrojony -- niekoniecznie stopniem skompliko-
wania), nie ma otwartej architektury, nie daje użytkownikowi
wielkiego pola do popisu w zakresie napraw, rozbudowy czy
konfigurowania (bo kupuje się gotowe produkty). Zostają je-
dynie kwestie oprogramowania i użytkowania. To gotowy
produkt, do konsumowania na zasadzie "wybierz / zapłać /
używaj".

Tak naprawdę jedynymi argumentami za tym, by na pl.comp.pecet
dodatkowo rozmawiać o tabletach, byłyby:

  a) trudność z założeniem nowej grupy,

  b) lenistwo tych, którzy używają tabletów i pecetów i nie
     chce im się subskrybować dwóch grup,

ale to nie są dobre powody przecież. Tym bardziej b), bo
zasubskrybowanie drugiej grupy nie jest żadnym problemem,
a do tego - niestety - wiele osób używa grupy na zasadzie
"fire and forget", zadając pytanie, czytając odpowiedzi na
nie i zapominając potem o grupie aż do kolejnego problemu.

Popatrz też na to od strony osób, które czytają *wszystko*
na grupie i starają się odpowiadać. Zwiększenie ruchu - a
pl.comp.pecet ma bardzo duży ruch nawet jeszcze teraz! -
to zniechęcanie osób, które *dają* i strata dla tych, któ-
rzy *biorą* tylko zadając pytania i nie pomagając innym.

Według mnie nie jest zatem żadnym argumentem to, czy pewne
rzeczy zmieniają swoje nazwy, albo czy pewne znaczenia się
zmieniają, jak to piszesz. Zmiana charakteru grupy musi mieć
sens, a ja nie widzę sensu w dopuszczaniu na grupę sprzętową
o otwartym standardzie przemysłowym zupełnie innej kategorii
zamkniętego sprzętu, i to jeszcze obecnie o zupełnie innej
architekturze i zakresie zastosowań.

Podsumowując: przedstaw proszę swoje argumenty za zmianami,
mając na uwadze to, że - zgodnie z historią i zasadami, opi-
sanymi zresztą też w FAQ grupy kiedyś (nie wiem, czy jeszcze
istniejącym) - pl.comp.pecet powinno się zajmować nie tylko
sprzętem komputerów zgodnych z IBM PC, ale też czymś więcej
(i czym dokładnie). Wtedy możemy dyskutować dalej :)

PS. FAQ istnieje nadal!
     http://www.pecetfaq.republika.pl/index2.htm
     Może powinienem kiedyś zbudować swoją drogą nowe, do-
     kańczając dzieło Krzyśka sprzed blisko 10 lat :)

|                 |                                        |

Data: 2012-11-15 03:20:08
Autor: Iguan_007 Iguan_007
a moze nowa grupa ???
On Sunday, November 11, 2012 11:08:20 PM UTC+10, Radosaw Sok wrote:
> [...]

Opis grupy jest nieprecyzyjny. Pobd na grupie 10-15 lat

i wtedy wycigaj wnioski na temat jej profilu i dyskusji.

Nie zamierzam sie z Toba licytowac "ile czasu pisze na grupie" bo uwazam to za bezsensowne. Jesli ktos pisze zgodnie z tym co widzi w opisie grupy to nie widze powodu zeby musial dostosowywac sie do Ciebie "bo pisesz x lat".

> [...]

operacyjnych od MS-DOS w gr, gwnie wszystkich powszechnie

uywanych na komputerach PC-Compatible (np. OS/2, Windows i Li-

Piekna definicja. Pozostaje Ci tylko przekonanie admina zeby to umiescil w opisie grupy. Powodzenia!

Niesmialo tylko zapytam czy bedziesz ja zmienial jak wejda inne procesory czy zmieni sie np. kompatybilinosc z MS-DOS?

nux), nie produkowane przez firm Apple.

Tak sobie po prostu wykluczyles akurat tego producenta bo go nie lubisz?

Plus niesamodzielne  urzdzenia peryferyjne dla tych komputerw.

"Do _tych_ komputerow"?  Z watkow ktore widze - monitory, myszy, drukarki, reutery itd. chyba kazde mozna rownie dobrze podlaczyc zarowno do PC jak i do MACa. A taka drukarka to pewnie I z telefonu wydrukuje. Wiec to nie sa stricte akcesoria do "Twojego" PC. Jesli wiec nie jestes w stanie zaakceptowac tabletow, ale akceptujesz ogolne akcesoria (bo mozna je podlaczyc _tez_ do PC) to mam rozwiazanie Twojego problemu z tabletami - wyobraz soebie ze sa to akcesoria do sterowania np. muzyka w "Twoim PC". Wilk syty i owca cala, mozemy na tym zakonczyc? Pozdrawiam,   Iguan   - Iguan007   Sezon caly rok:   http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia   --

Data: 2012-11-21 20:23:18
Autor: Radosław Sokół
a moze nowa grupa ???
W dniu 15.11.2012 12:20, Iguan_007 Iguan_007 pisze:
[...]

Jest jeszcze FAQ, gdzie jest *szerszy* opis.

I robot, który każdemu poważnemu piszącemu, podającemu na
grupie prawdziwy (lub lekko tylko zmodyfikowany) adres e-mail,
wysyła podstawowe informacje i adres FAQ grupy.

Piekna definicja. Pozostaje Ci tylko przekonanie admina zeby to umiescil w opisie grupy. Powodzenia!

Jest w FAQ. Może prostsza, ale nie pozostawiająca wątpliwości.

Niesmialo tylko zapytam czy bedziesz ja zmienial jak wejda inne procesory czy zmieni sie np. kompatybilinosc z MS-DOS?

To wtedy już nie będzie PC i trzeba będzie założyć nową grupę.
Ale nie martw się, to nie nastąpi raczej w przewidywalnym
czasie. Już była parę lat temu taka próba z PowerPC i spaliła
na panewce, a obecnie "beton" architektury x86 jest jeszcze
silniej związany.

Tak sobie po prostu wykluczyles akurat tego producenta bo go nie lubisz?

Tak sobie wykluczyłem bo z premedytacją buduje on komputery
niby bazujące na architekturze PC, ale z własnym ekosystemem
oprogramowania i sprzętu, aż po specjalne blokowanie modułów
pamięci tak, by działały tylko oryginalne albo produkowane
"pod błogosławieństwem" Apple przez firmy trzecie.

[...]

Jeżeli jakiś sprzęt działa ze zwykłym pecetem pod Windows i
Linuksem, to nie obchodzi mnie już, czy działa z komputerami
Apple, czy nie.

|                 |                                        |

Data: 2012-11-22 02:19:46
Autor: Iguan_007 Iguan_007
a moze nowa grupa ???
On Thursday, November 22, 2012 5:23:25 AM UTC+10, Radosaw Sok wrote:
> [...]

Jest jeszcze FAQ, gdzie jest *szerszy* opis.

Jest bardzo podobny do tego z opisu grupy. Pozwol ze zacytuje:
"Tematyk grupy s wszystkie zagadnienia zwizane z komputerami klasy PC, dotyczce sprztu. ".

Nadal nie widze zadnego odniesienia do IBM PC czy wymaganych procesorow ktore decyduja czy wolno o danym komputerze rozmawiac czy nie. Czyli jestesmy tam gdzie bylismy - Jesli ktos pisze zgodnie z tym co widzi w opisie grupy/FAQ to nie widze powodu zeby musial dostosowywac sie do Ciebie "bo pisesz x lat".

> Piekna definicja. Pozostaje Ci tylko przekonanie admina zeby to umiescil w opisie grupy. Powodzenia!

Jest w FAQ. Moe prostsza, ale nie pozostawiajca wtpliwoci.

Twoja definicja:
[...]

Tematyka grupy z FAQ:
"Tematyk grupy s wszystkie zagadnienia zwizane z komputerami klasy PC, dotyczce sprztu. ".

Wybacz, Twoja definicja nie ma zadnego pokrycia ani w opisie grupy ani w FAQ. A wiec tak jak mowilem - pozostaje Ci przekonac admina do umieszczenia Twojej wersji. Do tego czasu to tylko Twoje widzimisie.

> Niesmialo tylko zapytam czy bedziesz ja zmienial jak wejda inne procesory czy zmieni sie np. kompatybilinosc z MS-DOS?

To wtedy ju nie bdzie PC i trzeba bdzie zaoy now grup.

A ja mysle ze tak jak ludzie zaczeli pisac o laptopach, tak zaczna pisac o tabletach i co tam dalej po nich bedzie.

> Tak sobie po prostu wykluczyles akurat tego producenta bo go nie lubisz?

Tak sobie wykluczyem bo z premedytacj buduje on komputery

niby bazujce na architekturze PC, ale z wasnym ekosystemem

oprogramowania i sprztu, a po specjalne blokowanie moduw

pamici tak, by dziaay tylko oryginalne albo produkowane

"pod bogosawiestwem" Apple przez firmy trzecie.

No i? W ktorym miejscu kloci sie to z opisem temtyki grupy?

> "Do _tych_ komputerow"?  Z watkow ktore widze - monitory, myszy, drukarki, reutery itd. chyba kazde mozna rownie dobrze podlaczyc zarowno do PC jak i do MACa. A taka drukarka to pewnie I z telefonu wydrukuje. Wiec to nie sa stricte akcesoria do "Twojego" PC.

Jeeli jaki sprzt dziaa ze zwykym pecetem pod Windows i

Linuksem, to nie obchodzi mnie ju, czy dziaa z komputerami

Apple, czy nie.

Oj, cos Ci sie wycielo. Pozwol ze wkleje to co zrecznie opusciles:

Data: 2012-11-22 11:24:43
Autor: Radosław Sokół
a moze nowa grupa ???
W dniu 22.11.2012 11:19, Iguan_007 Iguan_007 pisze:
[...]

Jak dla mnie definicja w FAQ jest jasna. Komputer klasy PC
to komputer wywodzący się z IBM PC. Komputer osobisty to
komputer osobisty. Komputer PC jest komputerem osobistym,
komputer osobisty niekoniecznie jest komputerem klasy PC.
Tak jest od 1981 roku i trzeba naprawdę nie znać historii
informatyki, żeby twierdzić inaczej.

A ja mysle ze tak jak ludzie zaczeli pisac o laptopach, tak zaczna pisac o tabletach i co tam dalej po nich bedzie.

Jak zniechęcą w ten sposób osoby, które coś wiedzą, to
będą mogli sobie dyskutować do woli, ale o niczym.

No i? W ktorym miejscu kloci sie to z opisem temtyki grupy?

Z tym, że jest to zupełnie inna specyfika. "Pecetowiec" nie
zna specyfiki Apple, a użytkownik Apple nie zna specyfiki PC.
To jak, jakbyś na forum Mercedesa zaczął pytać o szczegóły
dotyczące BMW.

[...]

Tablety NIE SĄ akcesoriami do sterowania muzyką. Nie naginaj
rzeczywistości.

|                 |                                        |

Data: 2012-11-22 02:57:44
Autor: Iguan_007 Iguan_007
a moze nowa grupa ???
On Thursday, November 22, 2012 8:24:43 PM UTC+10, Radosaw Sok wrote:
> [...]

Jak dla mnie definicja w FAQ jest jasna. Komputer klasy PC

to komputer wywodzcy si z IBM PC.

A dla mnie klasa PC to klasa komputerow osobistych. Cos takiego jak ta definicja (za Wikipedia):"A personal computer (PC) is any general-purpose computer whose size, capabilities, and original sales price make it useful for individuals, and which is intended to be operated directly by an end-user with no intervening computer operator. This contrasted with the batch processing or time-sharing models which allowed larger, more expensive minicomputer and mainframe systems to be used by many people, usually at the same time..".

Jesli nie widze ani jednej ani drugiej interpretacji w FAQ, nie uwazam ze Twoja definicja ma byc z zalozenia lepsza.
Dla mnie PC oznacza PC i do czasu do kiedy poprosisz admina o dopisanie "_IBM_ PC", mowimy tylko o komputerze osobistym.

> A ja mysle ze tak jak ludzie zaczeli pisac o laptopach, tak zaczna pisac o tabletach i co tam dalej po nich bedzie.

Jak zniechc w ten sposb osoby, ktre co wiedz, to bd mogli sobie dyskutowa do woli, ale o niczym.

Mysle ze nikt nie bedzie plakal.
> No i? W ktorym miejscu kloci sie to z opisem temtyki grupy?

Z tym, e jest to zupenie inna specyfika. "Pecetowiec" nie

zna specyfiki Apple, a uytkownik Apple nie zna specyfiki PC.

Apple jest komuputerem osobistym. Wracamy do punktu wyjscia - co mowi opis grupy, a co sobie dopowiedziales.

To jak, jakby na forum Mercedesa zacz pyta o szczegy
dotyczce BMW.

To nie jest forum Mercedesa (IBM). Opis grupy mowi o klasie PC, bez wyszczegolnienia jakiejkolwiek marki.

> "Jesli wiec nie jestes w stanie zaakceptowac tabletow, ale akceptujesz ogolne akcesoria (bo mozna je podlaczyc _tez_ do PC) to mam rozwiazanie Twojego problemu z tabletami - wyobraz soebie ze sa to akcesoria do sterowania np. muzyka w "Twoim PC". Wilk syty i owca cala, mozemy na tym zakonczyc?"

Tablety NIE S akcesoriami do sterowania muzyk. Nie naginaj
rzeczywistoci.

Chcialem tylko Ci pomoc w akceptacji tego urzadzenia :) Dla mnie jest to po prostu komputer osobisty. Pomyslalem ze bedzie milej jesli znajdziemy jakies rozwiazanie. Nie uznajesz tabletow jako komputerow na tej grupie, wiec porozmawiajmy o akcesoriach. Moga byc monitorem, urzadzeniem do sterowania filmami czy co tam jeszcze sobie wymyslisz. Jesli spojrzysz na ostatnie watki to zobaczysz pytania o reutery, dyski sieciowe, sluchawki czy drukarki. Akcepujesz te urzadzenia bo mozna je _tez_ podlaczyc do "Twojego" PC? Dlaczego wiec nie mozesz zaakceptowac tableta ktorego _tez_ mozna podlaczyc? Pozdrawiam,   Iguan   - Iguan007   Sezon caly rok:   http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia   --

Data: 2012-11-24 12:10:46
Autor: Radosław Sokół
a moze nowa grupa ???
W dniu 22.11.2012 11:57, Iguan_007 Iguan_007 pisze:
[...]

To Twoje zdanie. Masz do niego prawo i masz prawo się mylić,
że ta grupa zajmuje się PC w sensie komputera osobistego, a
nie PC w sensie IBM PC. Nie bierzesz pod uwagę tego, co było,
zanim tu zacząłeś pisać.

W każdym razie dla mnie to oznacza EOT, nie zamierzam tracić
czasu na dyskusje z Tobą ani zmieniać swojego zdania. Pisz
o czym chcesz ale licz się z moim odpowiedziami wskazującymi
że to jest NTG.

[...]

To nie jest komputer osobisty tylko komputer specjalizowany,
a w zasadzie zabawka, często bez możliwości tworzenia i uru-
chamiania własnego oprogramowania, co kłóci się z ideą kom-
putera osobistego.

|                 |                                        |

Data: 2012-11-24 04:30:21
Autor: Iguan_007 Iguan_007
a moze nowa grupa ???
On Saturday, November 24, 2012 9:10:40 PM UTC+10, Radosaw Sok wrote:
> [...]

> A dla mnie klasa PC to klasa komputerow osobistych. Cos takiego jak ta definicja (za Wikipedia):"A personal computer (PC) is any general-purpose computer whose size, capabilities, and original sales price make it useful for individuals, and which is intended to be operated directly by an end-user with no intervening computer operator. This contrasted with the batch processing or time-sharing models which allowed larger, more expensive minicomputer and mainframe systems to be used by many people, usually at the same time.".

To Twoje zdanie. Masz do niego prawo i masz prawo si myli,

Ty rowniez, czego najwyrazniej nie bierzesz pod uwage. Wiem, szokujace.

e ta grupa zajmuje si PC w sensie komputera osobistego, a
nie PC w sensie IBM PC. Nie bierzesz pod uwag tego, co byo,
zanim tu zacze pisa.

Co niby bylo? Zerknalem do archiwum sprzed 10 lat - bylo to jest teraz. Ktos pisal o komputerze, ktos o drukarce a ktos nie na temat o Windowsie. Chyba oczywiste ze kiedys nie bylo wpisow o tabletach. To niz znaczy, ze teraz ma ich nie byc.

> W kadym razie dla mnie to oznacza EOT, nie zamierzam traci
czasu na dyskusje z Tob ani zmienia swojego zdania.

Jakos mnie to nie dziwi.

Pisz

o czym chcesz ale licz si z moim odpowiedziami wskazujcymi

e to jest NTG.

Wowczas Ty licz sie moimi odpowiedziami, ze Twoje widzimisie nie jest prawem obowiazujacym na tej grupie. Ale masz moje slowo, ze jesli opis grupy lub FAQ zawezi temat dyskusji to nie napisze nic kontrowersyjnego.

> [...]

To nie jest komputer osobisty tylko komputer specjalizowany,

"Komputer specjalizowany", hahaha :))
Prosze, nie zartuj. Tablet jest komuputerem osobistym bardziej niz pudlo stojace pod biurkiem. Moze wpisz w Goole "Tablet PC"? A pozniej poszukaj tabletow pod swoim haslem "komputer specjalizowany". Jak poszlo, gdzie znalazles te tablety?
a w zasadzie zabawka, czsto bez moliwoci tworzenia i uru-
chamiania wasnego oprogramowania, co kci si z ide kom-
putera osobistego.

Kolejna definicje naraz sobie wymysliles? Niezle Ci idzie! w sumie po "komputerze specjalizowanym" nic mnie juz nie zdziwi. Komputer przestanie byc komputerem osobistym bo zamiast pisania wlasnego oprogramowania bede korzystal z gotowego? To co, takie typowe programy dla komputera osobistego jak przegladarka www, klient poczty czy arkusz kalkulacyjny trzeba sobie teraz samemu pisac?

Pozdrawiam i zycze milego weekendu,   Iguan   - Iguan007   Sezon caly rok:   http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia   --

Data: 2012-11-05 19:12:01
Autor: Animka
a moze nowa grupa ???
W dniu 2012-11-05 12:45, RadoslawF pisze:
Dnia 2012-11-05 12:09, Użytkownik Jaskiniowiec napisał:

[...]

Tablet z procesorem nie występującym w pecetach to tez pecet ?

Mogłaby być grupa "Tablety z androidem".

--
animka

a moze nowa grupa ???