a moze nowa grupa ???

Data: 2012-11-05 12:09:17
Autor: Jaskiniowiec
a moze nowa grupa ???
W dniu 03.11.2012 o 18:07 <adresss@poczta.pl> pisze:

Czesc,

tablety zadomowily sie juz znacznie w naszych domach i tak do konca to
nie wiadomo, gdzie szukac pomocy, pytac itp.

pl.rec.telefonia.gsm
pl.comp.pecet

ani jedno ani drugie nie pasuje....

Nie mylisz czasem smartfona z tabletem?

A moze by tak powstala nowa grupa newsowa np.

pl.com.tablet

Moze admini od newsow by cos zdzialali?

Tablet to tez pecet. Moznaby nawet pokusic sie, ze jest on bardziej  personal, niz blaszak na biurku ;) Totez nie widze sensu tworzenia nowej  podgrupy.

Za to bardziej przydalaby sie grupa o wirtualizacji. Chyba ze takowa jest,  a mi nic o tym nie wiadomo?

--
W³adza wie co mówi. Jak mówi ¿e zabierze, to zabierze. A jak mówi ¿e da,  to mówi.

Data: 2012-11-05 12:45:35
Autor: RadoslawF
a moze nowa grupa ???
Dnia 2012-11-05 12:09, U¿ytkownik Jaskiniowiec napisa³:

[...]

Tablet z procesorem nie wystêpuj±cym w pecetach to tez pecet ?

Pozdrawiam

Data: 2012-11-05 13:23:26
Autor: m
a moze nowa grupa ???
W dniu 05.11.2012 12:45, RadoslawF pisze:
[...]

Je¿eli tablet jest pecetem (bo jest jednocze¶nie i P i C), to tablet z procesorem niewystêpuj±cym w pecetach z definicji - nie mo¿e istnieæ.

p. m.

Data: 2012-11-05 16:10:28
Autor: RadoslawF
a moze nowa grupa ???
Dnia 2012-11-05 13:23, U¿ytkownik m napisa³:
[...]

Czyli te istniej±ce nie s± jednak pecetami.
Dziêkujê.

Pozdrawiam

Data: 2012-11-05 16:20:41
Autor: m
a moze nowa grupa ???
W dniu 05.11.2012 16:10, RadoslawF pisze:
[...]

Nie. Te istniej±ce s± pecetami. Bo s± komputerami i s± bez w±tpienia osobiste. Wobec tego, twór który nazywasz "tablet z procesorem niewystêpuj±cym w pecetach" nie ma prawa zaistnieæ, bo jest pecetem, a pecet nie mo¿e mieæ w sobie nic niewystêpuj±cego w pecetach, bo skoro ma, to to co¶ automatycznie zaczyna w pecetach wystêpowaæ.

p. m.

Data: 2012-11-05 19:03:04
Autor: Jaskiniowiec
a moze nowa grupa ???
W dniu 05.11.2012 o 16:10 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

[...]

Zdefiniuj znaczenie "pecet", ewentualnie rozwin skrot "PC" (nie mylac z  "Porozumienie Centrum").
Amiga i Atari to tez byly PC (nawet bardziej, bo sluzyly zazwyczaj w  jednym domostwie, a nie jak blaszaki w firmach, wielu przypadkowym  osobom), tyle ze nie obnosily sie z tym. Haslo to zostalo wypromowane  dopiero przez blaszaki "compatible by IBM PC", jednakze obecnie wiekszosc  blaszakow "PC", potocznie zwanych pecetami tez nie powinno sie tak  nazywac, bo zamiast BIOS, maja EFI oraz kilka innych wynalazkow, ktore juz  nie podlegaja pod standard _IBM_ PC.

Personal Computer, to personal computer i zaklinanie rzeczywistosci  Intelem vs ARM na nic sie zda. Procesor to procesor. Jedynka to jedynka, a  zero to zero. Nawet udowadnianie, ze to ekran dotykowy bez klawiatury tez  na wiele sie nie zda (aczkolwiek klawiature USB da sie podlaczyc), bo jak  zdefiniowac laptopa? To tez PC, czy juz nie PC? Czy laptop jest [1]  personal? Czy laptop jest computer?

Teorie zostaw filozofom i nie bierz sie za nie, bo kiepsko Ci to  wychodzi...

1) Mozna sie przyczepic, ze to Portable, ale wciaz jest Personal...
--
W³adza wie co mówi. Jak mówi ¿e zabierze, to zabierze. A jak mówi ¿e da,  to mówi.

Data: 2012-11-06 09:42:52
Autor: Latet
a moze nowa grupa ???
Id±c Twoim tokiem rozumowania, to zwyk³y blaszak w kafejce internetowej nie jest pecetem, a za to jest nim ka¿dy Mac. Nie trzeba byæ filozofem, aby wiedzieæ, ¿e ka¿dy kto nazywa Mac-a pecetem jest kompletnie oderwany od rzeczywisto¶ci.

latet

Data: 2012-11-06 11:05:22
Autor: m
a moze nowa grupa ???
W dniu 06.11.2012 09:42, Latet pisze:
Id±c Twoim tokiem rozumowania, to zwyk³y blaszak w kafejce internetowej
nie jest pecetem,

Hmm, a jak¿e id±c tym tokiem rozumowania doszed³e¶ do takiego wniosku?

p. m.

Data: 2012-11-06 21:31:47
Autor: Radosław Sokół
a moze nowa grupa ???
W dniu 05.11.2012 19:03, Jaskiniowiec pisze:
Zdefiniuj znaczenie "pecet", ewentualnie rozwin skrot "PC" (nie mylac z "Porozumienie Centrum").

Na tej grupie? Komputer wywodzÄ…cy siÄ™ z IBM PC.

pl.comp.pecet to nie grupa o komputerach osobistych, tylko
o IBM PC i kompatybilnych.

| RadosÅ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |                                        |

Data: 2012-11-06 22:48:00
Autor: Jaskiniowiec
a moze nowa grupa ???
W dniu 06.11.2012 o 21:31 Rados³aw Sokó³ <rsokol@magsoft.com.pl> pisze:

Zdefiniuj znaczenie "pecet", ewentualnie rozwin skrot "PC" (nie mylac z  "Porozumienie Centrum").

Na tej grupie? Komputer wywodz±cy siê z IBM PC.

pl.comp.pecet to nie grupa o komputerach osobistych, tylko
o IBM PC i kompatybilnych.

Tylko czy nowe "pecety" sa jeszcze jakos kompatybilne z IBM PC? I w ilu  procentach? Co znaczy "kompatybilny z IBM PC" w obecnych czasach? Czy nowe  Mac-i (dla ulatwienia, tez z prockiem Intela, na ktorych mozna  zainstalowac rowniez MS Windows oraz DOS) sa "kompatybilne z IBM PC"?  Jesli nie, to dlaczego? Bo jesli one nie sa "kompatybilne z IBM PC", to  rownie dobrze ta grupa niebawem wymrze ze wzgledu na to, iz coraz wiecej  sprzetu ma EFI zamiast BIOS(za ktory jakas czesc tantiem zbieral IBM od  Awarda itp)...

Moze troche trzezwego spojrzenia na obecny swiat, a nie tkwienia w  sredniowieczu? Rynek i technologia sie zmieniaja, jak i znaczenie  niektorych definicji... To, co kiedys zwalo sie meskim zwisem, dzisiaj  jest krawatem, a meski zwis w obecnych czasach ma zupelnie inne znaczenie.

To jak? Brniecie dalej?

--
W³adza wie co mówi. Jak mówi ¿e zabierze, to zabierze. A jak mówi ¿e da,  to mówi.

Data: 2012-11-06 13:53:49
Autor: Corran
a moze nowa grupa ???
W dniu wtorek, 6 listopada 2012 22:47:59 UTC+1 u¿ytkownik Jaskiniowiec napisa³:

W IBM nazywaj± t± platformê wintel

Data: 2012-11-11 17:35:57
Autor: Radosław Sokół
a moze nowa grupa ???
W dniu 06.11.2012 22:48, Jaskiniowiec pisze:
[...]

SÄ…:

a) EFI jest zgodne z BIOS na poziomie przerwań (*musi* być),
    z czego wynika punkt drugi...

b) Możesz uruchomić MS-DOS i normalnie pracować jak na PC/XT.

[...]

A gdzie tu tkwienie w średniowieczu? Że nie chcę, by na tej
grupie nagle zaczęły być dyskutowane tematy, które mnie w
ogóle nie interesują tylko dlatego, że komuś się nie chce
iść z nimi na właściwą grupę?

Data: 2012-11-07 02:07:13
Autor: Iguan_007 Iguan_007
a moze nowa grupa ???
On Wednesday, November 7, 2012 6:41:13 AM UTC+10, Rados³aw Sokó³ wrote:
W dniu 05.11.2012 19:03, Jaskiniowiec pisze:

> Zdefiniuj znaczenie "pecet", ewentualnie rozwin skrot "PC" (nie mylac z "Porozumienie Centrum").

Na tej grupie? Komputer wywodz±cy siê z IBM PC.

Przeczytaj opis grupy. Nie ma tam ani slowa o "IBM PC". Zacytowac?

pl.comp.pecet to nie grupa o komputerach osobistych, tylko
o IBM PC i kompatybilnych.

1. Tak jak juz napisalem, opis grupy nie mowi absolutnie nic o IBM PC. 2. Co to konkretnie znaczy "kompatybilny z IBM PC"? Ciekaw jestem Twojej definicji, a szczegolnie tego czy wyrzuci ona wszystkie widoczne tutaj watki - laptopy, monitory, drukarki itp. Czyl praktycznie cala zawartosc grupy.

Pozdrawiam,   Iguan   - Iguan007   Sezon caly rok:   http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia   --

Data: 2012-11-07 13:15:43
Autor: R.e.m.e.K
a moze nowa grupa ???
Dnia Wed, 7 Nov 2012 02:07:13 -0800 (PST), Iguan_007 Iguan_007 napisał(a):

Na tej grupie? Komputer wywodzÄ…cy siÄ™ z IBM PC.

Przeczytaj opis grupy. Nie ma tam ani slowa o "IBM PC". Zacytowac?

E, nie czepiaj sie opisu grupy, bo ktos powie, ze "sprzet komputerowy klasy
PC" dotyczy komputerow jakie posiadaja uczniowie klas P i C :-P

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-11-11 14:01:59
Autor: Radosław Sokół
a moze nowa grupa ???
W dniu 07.11.2012 11:07, Iguan_007 Iguan_007 pisze:
Przeczytaj opis grupy. Nie ma tam ani slowa o "IBM PC". Zacytowac?

Opis grupy jest nieprecyzyjny. Pobądź na grupie 10-15 lat
i wtedy wyciÄ…gaj wnioski na temat jej profilu i dyskusji.
A od ilu jesteÅ›?

[...]

Komputery z procesorami iAPX-86, IA-32 i AMD-64, wyposażone
w BIOS zgodny z BIOSem IBM PC, zdolne do uruchamiania systemów
operacyjnych od MS-DOS w górę, głównie wszystkich powszechnie
używanych na komputerach PC-Compatible (np. OS/2, Windows i Li-
nux), nie produkowane przez firmÄ™ Apple. Plus niesamodzielne
urządzenia peryferyjne dla tych komputerów.

Data: 2012-11-12 19:07:07
Autor: Jaskiniowiec
a moze nowa grupa ???
W dniu 11.11.2012 o 14:01 Rados³aw Sokó³ <rsokol@magsoft.com.pl> pisze:

Przeczytaj opis grupy. Nie ma tam ani slowa o "IBM PC". Zacytowac?

Opis grupy jest nieprecyzyjny. Pob±d¼ na grupie 10-15 lat
i wtedy wyci±gaj wnioski na temat jej profilu i dyskusji.
A od ilu jeste¶?
A co to ma do rzeczy? Kiedys mowilo sie adidasy na trampki, odry/wycierusy  na jeansy. Kiedys byl inny ustroj. Chcesz do tego wszystkiego wracac?  czlowieku, obudz sie, bo widocznie o te 10-15 lat za dlugo siedzisz w  archeologii.

Jak sam zauwazyles, opis nie jest precyzyjny, wiec co nie jest zakazane,  jest dozwolone, a czy Tobie sie to podoba, bo za komuny byles TW, badz  innym naczelnikiem czy towarzyszem, a obecnie nie mozesz juz przywalic  ZOMOwska pala za byle co, to juz Twoj problem. Nawet ramole z SLD to  zrozumieli i jak kiedys zamykali gejow w wiezieniach, dzisiaj sa ich  zagorzalymi obroncami. Zmien mentalnosc i tok rozumowania. (nie odbieraj  personalnie, to tylko uszczypliwosc odzwierciedlajaca Twoj konserwatywny  tok postrzegania swiata)

[...]

Komputery z procesorami iAPX-86, IA-32 i AMD-64, wyposa¿one
w BIOS zgodny z BIOSem IBM PC, zdolne do uruchamiania systemów
operacyjnych od MS-DOS w górê, g³ównie wszystkich powszechnie
u¿ywanych na komputerach PC-Compatible (np. OS/2, Windows i Li-
nux), nie produkowane przez firmê Apple. Plus niesamodzielne
urz±dzenia peryferyjne dla tych komputerów.

No ale na Apple tez uruchomisz Windows, Linuksa, *BSD etc Powyzsze  uruchomisz tez na emulatorach, czy wirtualizatorach, wiec mam traktowac ta  grupe jako pomocna przy problemach z ESXi, Hyper-V badz XEN? DOS nie  uruchomisz juz na niektorych nowych plytach NIE Apple. Z reszta, nie  rozumiem wykluczenia Apple z tego grona. Bo towarzyszowi sie nie podoba  nowa nomenklatura?

Powiedzmy, ze zgodzilbym sie z Toba 10-15 lat temu, gdy Usenet byl jako  tako popularny, sprzet jako tako jednakowy. Obecnie coraz wiecej grup  zanika, za to Ty chcesz rozdrabniac to na pierdyliard podgrup.

Ciesz sie, ze w ogole ktokolwiek chce pisac na tej grupie, bo gdyby nie te  OT, to od 10-15 lat pisalbys tu sobie do powietrza albo z botami.
--
W³adza wie co mówi. Jak mówi ¿e zabierze, to zabierze. A jak mówi ¿e da,  to mówi.

Data: 2012-11-12 19:39:55
Autor: JoteR
a moze nowa grupa ???
"Jaskiniowiec" napisał:

Kiedys mowilo sie adidasy na trampki,

Chyba u ciebie w rodzinnych stronach. Dla normalnych ludzi trampki zawsze były trampkami ewentualnie trampołkami, w skrajnych przypadkach pepegami (że niby z PPG - Państwowy Przemysł Gumowy) aczkolwiek tą nazwą określało się głównie tenisówki z gumką zamiast sznurowadeł. Zanim zaczniesz bredzić o czasach znanych ci tylko z prawicowej propagandy, zapytaj swoich rodziców lub dziadków. O ile będą chcieli z takim głąbem gadać.

Tobie sie to podoba, bo za komuny byles TW, badz  innym naczelnikiem
czy towarzyszem, a obecnie nie mozesz juz przywalic ZOMOwska pala
za byle co, to juz Twoj problem. Nawet ramole z SLD [...]

Dostałeś wczoraj pałką w swój łysy, narodowy łeb?

Bo towarzyszowi sie nie podoba  nowa nomenklatura?

A ty za głupi jesteś, żeby założyć odpowiednią grupę?
Jeśli przerasta cię złożenie stosownego RFD, to załóż sobie grupę w hierarchii alt.*. Ta procedura powinna być do ogarnięcia nawet przez takiego prymitywnego dresa, jak ty.

Ciesz sie, ze w ogole ktokolwiek chce pisac na tej grupie,

Martw się o to, żeby ktoś chciał pisać na twoją.

JoteR

PS. Bywało, że się z Radosławem nie zgadzałem, ale żeby pisać takie brednie o ZOMO, towarzyszach etc... Ręce opadają. Co za durny, łysy łeb trzeba nosić na karku, żeby hodować w nim takie pokłady frustracji?

Data: 2012-11-13 12:38:24
Autor: Radosław Sokół
a moze nowa grupa ???
W dniu 12.11.2012 19:07, Jaskiniowiec pisze:
Jak sam zauwazyles, opis nie jest precyzyjny, wiec co nie jest zakazane, jest dozwolone

Aha, czyli jesteś zwolennikiem idei pokolenia gimbusów, że
jeżeli wprost nie jest napisane, że nie wolno pluć, to zna-
czy, że wolno pluć? I nie uznajesz niepisanych zwyczajów
środowiska, które należy znać, bo są wynikiem lat działania
tego środowiska? Jeżeli tak, to nie mamy o czym rozmawiać
ani teraz, ani nigdy.

[...]

Nie zauważasz przypadkiem, że to, co napisałeś, może zostać
potraktowane jako publiczne znieważenie i stać się podstawą
procesu z powództwa cywilnego? W Usenecie nie jest się
anonimowym, nawet za NeostradÄ….

A osobiste docinki to zazwyczaj oznaka braku argumentów, tylko
nagromadzonej frustracji i wybujałego ego. Znów jak w pokole-
niu gimbusów.

Generalnie: *PLONK* warning.

Data: 2012-11-13 14:55:14
Autor: Jaskiniowiec
a moze nowa grupa ???
W dniu 13.11.2012 o 12:38 Rados³aw Sokó³ <Radoslaw.Sokol@grush.one..pl>  pisze:

Jak sam zauwazyles, opis nie jest precyzyjny, wiec co nie jest  zakazane, jest dozwolone

Aha, czyli jeste¶ zwolennikiem idei pokolenia gimbusów, ¿e
je¿eli wprost nie jest napisane, ¿e nie wolno pluæ, to zna-
czy, ¿e wolno pluæ? I nie uznajesz niepisanych zwyczajów
¶rodowiska, które nale¿y znaæ, bo s± wynikiem lat dzia³ania
tego ¶rodowiska? Je¿eli tak, to nie mamy o czym rozmawiaæ
ani teraz, ani nigdy.

[...]

Nie zauwa¿asz przypadkiem, ¿e to, co napisa³e¶, mo¿e zostaæ
potraktowane jako publiczne zniewa¿enie i staæ siê podstaw±
procesu z powództwa cywilnego? W Usenecie nie jest siê
anonimowym, nawet za Neostrad±.

A osobiste docinki to zazwyczaj oznaka braku argumentów, tylko
nagromadzonej frustracji i wybuja³ego ego. Znów jak w pokole-
niu gimbusów.

Generalnie: *PLONK* warning.

Ok, kajam sie i przepraszam. Fakt, zachowalem sie jak smarkacz. Serio, nie  chce, bys odbieral tego osobiscie, co zaznaczylem powyzej. Mimo wszystko  jeszcze raz przepraszam.

Nie zmienia to faktu, iz rynek jednak sie zmienil i wiele znaczen, ktore  kiedys okreslaly dane produkty, po prostu sie zmienilo.

W calej tej sprawie nalezy wypracowac kompromis. O ile obecnie tablety to  glownie procesory ARM, wiec rozumiem ideologie, ze niekoniecznie musza  nazywac sie pecetami, o tyle niebawem pojawia sie (juz sa) tablety z  prockami Intela x86 i Windows 8 (nie pisze o RT, tylko o pelnym W8).  Bedzie to normalny komputerek z ekranem dotykowym. Kolejna podgrupa  sprzetu, jak dzisiaj MediaPC, ktore oparte na Atomach i plytach ITX  goszcza na tej grupie i nikt nie odwazy sie nazwac ich "niepecetami". To  samo NAS-y, ktore sa w roznej postaci, z roznymi systemami i  prockami/architekturami sprzetowymi, a jednak o nich sie na grupie  dyskutuje.
Oczywiscie, nalezaloby sie przyczepic, ze tablety maja swoja nazwe, wiec  zasadne jest je odrozniac od potocznych blaszakow. Niby tak, ale w takim  razie, co robia tutaj tematy okolopecetowe? Czemu nie stworzyc grupy o  peryferiach, ktore obecnie mozna podlaczyc nawet do telefonu i nie  wymagaja fizycznej obecnosci zadnego komputera? To, ze od kilkunastu lat  jest jak jest, nie oznacza, ze musi byc tak po wsze czasy. Jak  wielokrotnie zaznaczylem, rynek sprzetu i oprogramowania sie zmienia.  Kompromis i zdrowy rozsadek bylby w tym wszystkim najbardziej odpowiedni..  Wg mojej teorii, rownie dobrze pod PC mozna podciagnac nowe telewizory  (sam mam plazme w ktorej siedzi FreeBSD, oraz tuner w ktorym jest normalny  Windows). I powiem szczerze, ze o ile temat z wyborem/polecaniem  telewizora nie bylby tu stosowny, o tyle problem natury sprzetowej (jesli  nie dotyczylby obrazu/elektroniki, a problemow jak w komputerach) moglby  sie pojawic, bo w srodku jednak siedzi normalny pecet okraszony  dodatkowymi procesorami i softem.

Jak doskonale wiesz, wszystko ewoluuje, totez i jakas mala ewolucja  przydalaby sie tej grupie. Ale jak ktos chce, niech tworzy nowa grupe. Nie  mam nic przeciwko, a nawet jestem za...

W³adza wie co mówi. Jak mówi ¿e zabierze, to zabierze. A jak mówi ¿e da,  to mówi.

Data: 2012-11-13 17:31:44
Autor: Radosław Sokół
a moze nowa grupa ???
W dniu 13.11.2012 14:55, Jaskiniowiec pisze:
Ok, kajam sie i przepraszam. Fakt, zachowalem sie jak smarkacz. Serio, nie chce, bys odbieral tego osobiscie, co zaznaczylem powyzej. Mimo wszystko jeszcze raz przepraszam.

Dziękuję i polecam następnym razem spokojnie czytać posty
przed wysłaniem -- emocje to bardzo zły doradca :)

Nie zmienia to faktu, iz rynek jednak sie zmienil i wiele znaczen, ktore kiedys okreslaly dane produkty, po prostu sie zmienilo.

To jest kwestia do dyskusji. Bo tak naprawdę zaskakująco mało
się zmieniło. Mam takie hobby polegające na okresowym czytaniu
sobie starej prasy informatycznej sprzed np. 20 lat i okazuje
się, że wiele problemów, z którymi wtedy się borykano, zostało
do dziś, mimo całego postępu.

Natomiast częściej jest - niestety! - tak, że to nie znaczenia
się zmieniły, tylko zaczęto źle stosować pewne pojęcia. To
nieuniknione w dziedzinie, która nie jest zamknięta w pewnej
grupie specjalistów, ale według mnie to nie znaczy, że należy
się godzić z wprowadzanymi stochastycznie zmianami.

W calej tej sprawie nalezy wypracowac kompromis. O ile obecnie tablety to glownie procesory ARM, wiec rozumiem ideologie, ze niekoniecznie musza nazywac sie pecetami, o tyle niebawem pojawia sie (juz
[...]

Tu nawet nie chodzi o procesory, tylko o:
  - funkcjonalność urzÄ…dzenia,
  - sposób używania urzÄ…dzenia,
  - zakres otwartoÅ›ci urzÄ…dzenia,
  - spójność grupy różnych urzÄ…dzeÅ„,
  - grupÄ™ docelowÄ….

Wszystko sprowadza się do usystematyzowania pewnego podziału
według powyższych kryteriów. Uważam, że obecnie mamy następu-
jące kategorie (od razu scalam w podpunktach), którym można
by poświęcić po jednej grupie, *ewentualnie* z podgrupami:

1) a. Komputery stacjonarne pochodne IBM PC.
    b. Komputery przenoÅ›ne pochodne IBM PC.
    c. UrzÄ…dzenia peryferyjne dla IBM PC-pochodnych.
    TYLKO SPRZĘT (oprogramowanie jest na pl.comp.os.*)

2) a. Komputery stacjonarne Apple.
    b. Komputery przenoÅ›ne Apple.
    c. Tablety Apple iPad.
    d. Telefony Apple iPhone.
    e. UrzÄ…dzenia peryferyjne i akcesoria do powyższych.
    SPRZĘT + OPROGRAMOWANIE (na Apple jest tylko iOS i Mac OS,
    wiÄ™c nie ma problemu różnorodnoÅ›ci wystÄ™pujÄ…cego na PC).

3) a. Telefony "smartphone" Android / Windows Mobile /
       Windows Phone / Symbian / Blackberry / nieliczne
       inne rozwiÄ…zania.
    b. Tablety i PocketPC wykorzystujÄ…ce powyższe.
    c. Tablety z Windows RT, z wyÅ‚Ä…czeniem kwestii programo-
       wych, lepiej zaÅ‚atwianych chyba na pl.comp.os.*
    SPRZĘT + OPROGRAMOWANIE, ponieważ sÄ… nierozerwalne z ma-
    Å‚ymi wyjÄ…tkami (mody)

4) "Sprytny" osprzęt RTV/AGD/foto.
    SPRZĘT + OPROGRAMOWANIE, bo sÄ… jeszcze bardziej nierozer-
    walne w zasadzie, niż w przypadku 3).

Jak widzisz, tak naprawdę wystarczyłyby cztery grupy i nie
trzeba na siłę dołączać tabletów do kategorii 1. Tym bardziej,
że pl.comp.pecet zajmuje się *sprzętem*, a jeżeli chodzi o
sprzęt, to w tabletach nie ma *nic* interesującego, bo to
są systemy zamknięte. Nie wymieni się procesora, nie rozsze-
rzy pamięci RAM, nie naprawi czegoś nawet zazwyczaj. Tablet
jest najbliższy telefonowi: ma silnie okrojony system opera-
cyjny (użytkowo okrojony -- niekoniecznie stopniem skompliko-
wania), nie ma otwartej architektury, nie daje użytkownikowi
wielkiego pola do popisu w zakresie napraw, rozbudowy czy
konfigurowania (bo kupuje siÄ™ gotowe produkty). ZostajÄ… je-
dynie kwestie oprogramowania i użytkowania. To gotowy
produkt, do konsumowania na zasadzie "wybierz / zapłać /
używaj".

Tak naprawdÄ™ jedynymi argumentami za tym, by na pl.comp.pecet
dodatkowo rozmawiać o tabletach, byłyby:

  a) trudność z zaÅ‚ożeniem nowej grupy,

  b) lenistwo tych, którzy używajÄ… tabletów i pecetów i nie
     chce im siÄ™ subskrybować dwóch grup,

ale to nie są dobre powody przecież. Tym bardziej b), bo
zasubskrybowanie drugiej grupy nie jest żadnym problemem,
a do tego - niestety - wiele osób używa grupy na zasadzie
"fire and forget", zadajÄ…c pytanie, czytajÄ…c odpowiedzi na
nie i zapominając potem o grupie aż do kolejnego problemu.

Popatrz też na to od strony osób, które czytają *wszystko*
na grupie i starają się odpowiadać. Zwiększenie ruchu - a
pl.comp.pecet ma bardzo duży ruch nawet jeszcze teraz! -
to zniechęcanie osób, które *dają* i strata dla tych, któ-
rzy *biorÄ…* tylko zadajÄ…c pytania i nie pomagajÄ…c innym.

Według mnie nie jest zatem żadnym argumentem to, czy pewne
rzeczy zmieniajÄ… swoje nazwy, albo czy pewne znaczenia siÄ™
zmieniają, jak to piszesz. Zmiana charakteru grupy musi mieć
sens, a ja nie widzę sensu w dopuszczaniu na grupę sprzętową
o otwartym standardzie przemysłowym zupełnie innej kategorii
zamkniętego sprzętu, i to jeszcze obecnie o zupełnie innej
architekturze i zakresie zastosowań.

PodsumowujÄ…c: przedstaw proszÄ™ swoje argumenty za zmianami,
mając na uwadze to, że - zgodnie z historią i zasadami, opi-
sanymi zresztą też w FAQ grupy kiedyś (nie wiem, czy jeszcze
istniejącym) - pl.comp.pecet powinno się zajmować nie tylko
sprzętem komputerów zgodnych z IBM PC, ale też czymś więcej
(i czym dokładnie). Wtedy możemy dyskutować dalej :)

PS. FAQ istnieje nadal!
     http://www.pecetfaq.republika.pl/index2.htm
     Może powinienem kiedyÅ› zbudować swojÄ… drogÄ… nowe, do-
     kaÅ„czajÄ…c dzieÅ‚o KrzyÅ›ka sprzed blisko 10 lat :)

Data: 2012-11-15 03:20:08
Autor: Iguan_007 Iguan_007
a moze nowa grupa ???
On Sunday, November 11, 2012 11:08:20 PM UTC+10, Rados³aw Sokó³ wrote:
> [...]

Opis grupy jest nieprecyzyjny. Pob±d¼ na grupie 10-15 lat

i wtedy wyci±gaj wnioski na temat jej profilu i dyskusji.

Nie zamierzam sie z Toba licytowac "ile czasu pisze na grupie" bo uwazam to za bezsensowne. Jesli ktos pisze zgodnie z tym co widzi w opisie grupy to nie widze powodu zeby musial dostosowywac sie do Ciebie "bo pisesz x lat".

> [...]

operacyjnych od MS-DOS w górê, g³ównie wszystkich powszechnie

u¿ywanych na komputerach PC-Compatible (np. OS/2, Windows i Li-

Piekna definicja. Pozostaje Ci tylko przekonanie admina zeby to umiescil w opisie grupy. Powodzenia!

Niesmialo tylko zapytam czy bedziesz ja zmienial jak wejda inne procesory czy zmieni sie np. kompatybilinosc z MS-DOS?

nux), nie produkowane przez firmê Apple.

Tak sobie po prostu wykluczyles akurat tego producenta bo go nie lubisz?

Plus niesamodzielne  urz±dzenia peryferyjne dla tych komputerów.

"Do _tych_ komputerow"?  Z watkow ktore widze - monitory, myszy, drukarki, reutery itd. chyba kazde mozna rownie dobrze podlaczyc zarowno do PC jak i do MACa. A taka drukarka to pewnie I z telefonu wydrukuje. Wiec to nie sa stricte akcesoria do "Twojego" PC. Jesli wiec nie jestes w stanie zaakceptowac tabletow, ale akceptujesz ogolne akcesoria (bo mozna je podlaczyc _tez_ do PC) to mam rozwiazanie Twojego problemu z tabletami - wyobraz soebie ze sa to akcesoria do sterowania np. muzyka w "Twoim PC". Wilk syty i owca cala, mozemy na tym zakonczyc? Pozdrawiam,   Iguan   - Iguan007   Sezon caly rok:   http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia   --

Data: 2012-11-21 20:23:18
Autor: Radosław Sokół
a moze nowa grupa ???
W dniu 15.11.2012 12:20, Iguan_007 Iguan_007 pisze:
[...]

Jest jeszcze FAQ, gdzie jest *szerszy* opis.

I robot, który każdemu poważnemu piszącemu, podającemu na
grupie prawdziwy (lub lekko tylko zmodyfikowany) adres e-mail,
wysyła podstawowe informacje i adres FAQ grupy.

Piekna definicja. Pozostaje Ci tylko przekonanie admina zeby to umiescil w opisie grupy. Powodzenia!

Jest w FAQ. Może prostsza, ale nie pozostawiająca wątpliwości.

Niesmialo tylko zapytam czy bedziesz ja zmienial jak wejda inne procesory czy zmieni sie np. kompatybilinosc z MS-DOS?

To wtedy już nie będzie PC i trzeba będzie założyć nową grupę.
Ale nie martw siÄ™, to nie nastÄ…pi raczej w przewidywalnym
czasie. Już była parę lat temu taka próba z PowerPC i spaliła
na panewce, a obecnie "beton" architektury x86 jest jeszcze
silniej zwiÄ…zany.

Tak sobie po prostu wykluczyles akurat tego producenta bo go nie lubisz?

Tak sobie wykluczyłem bo z premedytacją buduje on komputery
niby bazujące na architekturze PC, ale z własnym ekosystemem
oprogramowania i sprzętu, aż po specjalne blokowanie modułów
pamięci tak, by działały tylko oryginalne albo produkowane
"pod błogosławieństwem" Apple przez firmy trzecie.

[...]

Jeżeli jakiś sprzęt działa ze zwykłym pecetem pod Windows i
Linuksem, to nie obchodzi mnie już, czy działa z komputerami
Apple, czy nie.

Data: 2012-11-22 02:19:46
Autor: Iguan_007 Iguan_007
a moze nowa grupa ???
On Thursday, November 22, 2012 5:23:25 AM UTC+10, Rados³aw Sokó³ wrote:
> [...]

Jest jeszcze FAQ, gdzie jest *szerszy* opis.

Jest bardzo podobny do tego z opisu grupy. Pozwol ze zacytuje:
"Tematyk± grupy s± wszystkie zagadnienia zwi±zane z komputerami klasy PC, dotycz±ce sprzêtu. ".

Nadal nie widze zadnego odniesienia do IBM PC czy wymaganych procesorow ktore decyduja czy wolno o danym komputerze rozmawiac czy nie. Czyli jestesmy tam gdzie bylismy - Jesli ktos pisze zgodnie z tym co widzi w opisie grupy/FAQ to nie widze powodu zeby musial dostosowywac sie do Ciebie "bo pisesz x lat".

> Piekna definicja. Pozostaje Ci tylko przekonanie admina zeby to umiescil w opisie grupy. Powodzenia!

Jest w FAQ. Mo¿e prostsza, ale nie pozostawiaj±ca w±tpliwo¶ci.

Twoja definicja:
"Komputery z procesorami iAPX-86, IA-32 i AMD-64, wyposa¿one w BIOS zgodny z BIOSem IBM PC, zdolne do uruchamiania systemów operacyjnych od MS-DOS w górê, g³ównie wszystkich powszechnie u¿ywanych na komputerach PC-Compatible (np. OS/2, Windows i Li- nux), nie produkowane przez firmê Apple. Plus niesamodzielne urz±dzenia peryferyjne dla tych komputerów."

Tematyka grupy z FAQ:
"Tematyk± grupy s± wszystkie zagadnienia zwi±zane z komputerami klasy PC, dotycz±ce sprzêtu. ".

Wybacz, Twoja definicja nie ma zadnego pokrycia ani w opisie grupy ani w FAQ. A wiec tak jak mowilem - pozostaje Ci przekonac admina do umieszczenia Twojej wersji. Do tego czasu to tylko Twoje widzimisie.

> Niesmialo tylko zapytam czy bedziesz ja zmienial jak wejda inne procesory czy zmieni sie np. kompatybilinosc z MS-DOS?

To wtedy ju¿ nie bêdzie PC i trzeba bêdzie za³o¿yæ now± grupê.

A ja mysle ze tak jak ludzie zaczeli pisac o laptopach, tak zaczna pisac o tabletach i co tam dalej po nich bedzie.

> Tak sobie po prostu wykluczyles akurat tego producenta bo go nie lubisz?

Tak sobie wykluczy³em bo z premedytacj± buduje on komputery

niby bazuj±ce na architekturze PC, ale z w³asnym ekosystemem

oprogramowania i sprzêtu, a¿ po specjalne blokowanie modu³ów

pamiêci tak, by dzia³a³y tylko oryginalne albo produkowane

"pod b³ogos³awieñstwem" Apple przez firmy trzecie.

No i? W ktorym miejscu kloci sie to z opisem temtyki grupy?

> "Do _tych_ komputerow"?  Z watkow ktore widze - monitory, myszy, drukarki, reutery itd. chyba kazde mozna rownie dobrze podlaczyc zarowno do PC jak i do MACa. A taka drukarka to pewnie I z telefonu wydrukuje. Wiec to nie sa stricte akcesoria do "Twojego" PC.

Je¿eli jaki¶ sprzêt dzia³a ze zwyk³ym pecetem pod Windows i

Linuksem, to nie obchodzi mnie ju¿, czy dzia³a z komputerami

Apple, czy nie.

Oj, cos Ci sie wycielo. Pozwol ze wkleje to co zrecznie opusciles:

Data: 2012-11-22 11:24:43
Autor: Radosław Sokół
a moze nowa grupa ???
W dniu 22.11.2012 11:19, Iguan_007 Iguan_007 pisze:
[...]

Jak dla mnie definicja w FAQ jest jasna. Komputer klasy PC
to komputer wywodzÄ…cy siÄ™ z IBM PC. Komputer osobisty to
komputer osobisty. Komputer PC jest komputerem osobistym,
komputer osobisty niekoniecznie jest komputerem klasy PC.
Tak jest od 1981 roku i trzeba naprawdę nie znać historii
informatyki, żeby twierdzić inaczej.

A ja mysle ze tak jak ludzie zaczeli pisac o laptopach, tak zaczna pisac o tabletach i co tam dalej po nich bedzie.

Jak zniechęcą w ten sposób osoby, które coś wiedzą, to
będą mogli sobie dyskutować do woli, ale o niczym.

No i? W ktorym miejscu kloci sie to z opisem temtyki grupy?

Z tym, że jest to zupełnie inna specyfika. "Pecetowiec" nie
zna specyfiki Apple, a użytkownik Apple nie zna specyfiki PC.
To jak, jakbyś na forum Mercedesa zaczął pytać o szczegóły
dotyczÄ…ce BMW.

[...]

Tablety NIE SÄ„ akcesoriami do sterowania muzykÄ…. Nie naginaj
rzeczywistości.

Data: 2012-11-22 02:57:44
Autor: Iguan_007 Iguan_007
a moze nowa grupa ???
On Thursday, November 22, 2012 8:24:43 PM UTC+10, Rados³aw Sokó³ wrote:
> [...]

Jak dla mnie definicja w FAQ jest jasna. Komputer klasy PC

to komputer wywodz±cy siê z IBM PC.

A dla mnie klasa PC to klasa komputerow osobistych. Cos takiego jak ta definicja (za Wikipedia):"A personal computer (PC) is any general-purpose computer whose size, capabilities, and original sales price make it useful for individuals, and which is intended to be operated directly by an end-user with no intervening computer operator. This contrasted with the batch processing or time-sharing models which allowed larger, more expensive minicomputer and mainframe systems to be used by many people, usually at the same time..".

Jesli nie widze ani jednej ani drugiej interpretacji w FAQ, nie uwazam ze Twoja definicja ma byc z zalozenia lepsza.
Dla mnie PC oznacza PC i do czasu do kiedy poprosisz admina o dopisanie "_IBM_ PC", mowimy tylko o komputerze osobistym.

> A ja mysle ze tak jak ludzie zaczeli pisac o laptopach, tak zaczna pisac o tabletach i co tam dalej po nich bedzie.

Jak zniechêc± w ten sposób osoby, które co¶ wiedz±, to bêd± mogli sobie dyskutowaæ do woli, ale o niczym.

Mysle ze nikt nie bedzie plakal.
> No i? W ktorym miejscu kloci sie to z opisem temtyki grupy?

Z tym, ¿e jest to zupe³nie inna specyfika. "Pecetowiec" nie

zna specyfiki Apple, a u¿ytkownik Apple nie zna specyfiki PC.

Apple jest komuputerem osobistym. Wracamy do punktu wyjscia - co mowi opis grupy, a co sobie dopowiedziales.

To jak, jakby¶ na forum Mercedesa zacz±³ pytaæ o szczegó³y
dotycz±ce BMW.

To nie jest forum Mercedesa (IBM). Opis grupy mowi o klasie PC, bez wyszczegolnienia jakiejkolwiek marki.

> "Jesli wiec nie jestes w stanie zaakceptowac tabletow, ale akceptujesz ogolne akcesoria (bo mozna je podlaczyc _tez_ do PC) to mam rozwiazanie Twojego problemu z tabletami - wyobraz soebie ze sa to akcesoria do sterowania np. muzyka w "Twoim PC". Wilk syty i owca cala, mozemy na tym zakonczyc?"

Tablety NIE S¡ akcesoriami do sterowania muzyk±. Nie naginaj
rzeczywisto¶ci.

Chcialem tylko Ci pomoc w akceptacji tego urzadzenia :) Dla mnie jest to po prostu komputer osobisty. Pomyslalem ze bedzie milej jesli znajdziemy jakies rozwiazanie. Nie uznajesz tabletow jako komputerow na tej grupie, wiec porozmawiajmy o akcesoriach. Moga byc monitorem, urzadzeniem do sterowania filmami czy co tam jeszcze sobie wymyslisz. Jesli spojrzysz na ostatnie watki to zobaczysz pytania o reutery, dyski sieciowe, sluchawki czy drukarki. Akcepujesz te urzadzenia bo mozna je _tez_ podlaczyc do "Twojego" PC? Dlaczego wiec nie mozesz zaakceptowac tableta ktorego _tez_ mozna podlaczyc? Pozdrawiam,   Iguan   - Iguan007   Sezon caly rok:   http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia   --

Data: 2012-11-24 12:10:46
Autor: Radosław Sokół
a moze nowa grupa ???
W dniu 22.11.2012 11:57, Iguan_007 Iguan_007 pisze:
[...]

To Twoje zdanie. Masz do niego prawo i masz prawo się mylić,
że ta grupa zajmuje się PC w sensie komputera osobistego, a
nie PC w sensie IBM PC. Nie bierzesz pod uwagę tego, co było,
zanim tu zacząłeś pisać.

W każdym razie dla mnie to oznacza EOT, nie zamierzam tracić
czasu na dyskusje z Tobą ani zmieniać swojego zdania. Pisz
o czym chcesz ale licz siÄ™ z moim odpowiedziami wskazujÄ…cymi
że to jest NTG.

[...]

To nie jest komputer osobisty tylko komputer specjalizowany,
a w zasadzie zabawka, często bez możliwości tworzenia i uru-
chamiania własnego oprogramowania, co kłóci się z ideą kom-
putera osobistego.

Data: 2012-11-24 04:30:21
Autor: Iguan_007 Iguan_007
a moze nowa grupa ???
On Saturday, November 24, 2012 9:10:40 PM UTC+10, Rados³aw Sokó³ wrote:
> [...]

> A dla mnie klasa PC to klasa komputerow osobistych. Cos takiego jak ta definicja (za Wikipedia):"A personal computer (PC) is any general-purpose computer whose size, capabilities, and original sales price make it useful for individuals, and which is intended to be operated directly by an end-user with no intervening computer operator. This contrasted with the batch processing or time-sharing models which allowed larger, more expensive minicomputer and mainframe systems to be used by many people, usually at the same time.".

To Twoje zdanie. Masz do niego prawo i masz prawo siê myliæ,

Ty rowniez, czego najwyrazniej nie bierzesz pod uwage. Wiem, szokujace.

¿e ta grupa zajmuje siê PC w sensie komputera osobistego, a
nie PC w sensie IBM PC. Nie bierzesz pod uwagê tego, co by³o,
zanim tu zacz±³e¶ pisaæ.

Co niby bylo? Zerknalem do archiwum sprzed 10 lat - bylo to jest teraz. Ktos pisal o komputerze, ktos o drukarce a ktos nie na temat o Windowsie. Chyba oczywiste ze kiedys nie bylo wpisow o tabletach. To niz znaczy, ze teraz ma ich nie byc.

> W ka¿dym razie dla mnie to oznacza EOT, nie zamierzam traciæ
czasu na dyskusje z Tob± ani zmieniaæ swojego zdania.

Jakos mnie to nie dziwi.

Pisz

o czym chcesz ale licz siê z moim odpowiedziami wskazuj±cymi

¿e to jest NTG.

Wowczas Ty licz sie moimi odpowiedziami, ze Twoje widzimisie nie jest prawem obowiazujacym na tej grupie. Ale masz moje slowo, ze jesli opis grupy lub FAQ zawezi temat dyskusji to nie napisze nic kontrowersyjnego.

> [...]

To nie jest komputer osobisty tylko komputer specjalizowany,

"Komputer specjalizowany", hahaha :))
Prosze, nie zartuj. Tablet jest komuputerem osobistym bardziej niz pudlo stojace pod biurkiem. Moze wpisz w Goole "Tablet PC"? A pozniej poszukaj tabletow pod swoim haslem "komputer specjalizowany". Jak poszlo, gdzie znalazles te tablety?
a w zasadzie zabawka, czêsto bez mo¿liwo¶ci tworzenia i uru-
chamiania w³asnego oprogramowania, co k³óci siê z ide± kom-
putera osobistego.

Kolejna definicje naraz sobie wymysliles? Niezle Ci idzie! w sumie po "komputerze specjalizowanym" nic mnie juz nie zdziwi. Komputer przestanie byc komputerem osobistym bo zamiast pisania wlasnego oprogramowania bede korzystal z gotowego? To co, takie typowe programy dla komputera osobistego jak przegladarka www, klient poczty czy arkusz kalkulacyjny trzeba sobie teraz samemu pisac?

Pozdrawiam i zycze milego weekendu,   Iguan   - Iguan007   Sezon caly rok:   http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia   --

Data: 2012-11-05 19:12:01
Autor: Animka
a moze nowa grupa ???
W dniu 2012-11-05 12:45, RadoslawF pisze:
Dnia 2012-11-05 12:09, Użytkownik Jaskiniowiec napisał:

[...]

Tablet z procesorem nie występującym w pecetach to tez pecet ?

Mogłaby być grupa "Tablety z androidem".

--
animka

a moze nowa grupa ???