a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas dro żeje mimo spadku dolara

Data: 2012-02-25 10:23:56
Autor: gregor
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas dro żeje mimo spadku dolara
Ostatnio jak pisałem było po 2,30 teraz niespodzianka kurs dolara spadł i paliwko jest po 2,13, a u nas jak zwykle kurs dolara w dół ceny paliw w górę

1USD = 3,10 zł

1 litr 92 oktanowej = 5700 rubli

1 USD = 8300 rubli

8300/3,1 = 2677 rubli za 1 zł

5700/2677 = 2,13 za 1 litr paliwa

pozdrawiam myślących

gregor

Data: 2012-02-25 03:41:55
Autor: Iguan_007
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Gregor,

No, benzyna moze i tania. Ale
zarabiajac te $350 brutto miesiecznie to przecietny czlowiek musi dlugo na samochod zbierac.
http://telegraf.by/en/2012/02/v-yanvare-belorusi-zarabativali-v-srednem-350-dollarov

Pozdrawiam,

Iguan

--
Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2012-02-25 10:37:58
Autor: jerzy.n

Użytkownik "gregor" <gregor@szu.pl> napisał w wiadomości news:jia9aq$o8$1inews.gazeta.pl...
Ostatnio jak pisałem było po 2,30 teraz niespodzianka kurs dolara spadł i paliwko jest po 2,13, a u nas jak zwykle kurs dolara w dół ceny paliw w górę

Ile razy mniej Białorusini zarabiają od średniej  krajowej  4015,37 zł.?

Data: 2012-02-25 11:19:43
Autor: gregor
W dniu 2012-02-25 10:37, jerzy.n pisze:

[...]

No tak a Niemcy zarabiaja 4krotnie więcej a paliwo w tej samej cenie, co za argument, tu chodzi o to, że w Tuskmenistanie nas dymają

gregor

Data: 2012-02-25 12:45:11
Autor: jerzy.n

[...]

No nie bardzo , przyjeżdżają do nas się tankować ...Litr oleju napędowego w
Niemczech kosztuje średnio 1,55 euro, a benzyny 1,68. W Polsce, w
przeliczeniu na euro, kierowcy płacą około 1,40 euro za litr diesla i
bezołowiowej.

Data: 2012-02-25 15:05:35
Autor: kogutek
gregor <gregor@szu.pl> napisał(a):
> [...]

No tak a Niemcy zarabiaja 4krotnie więcej a paliwo w tej samej cenie, co za argument, tu chodzi o to, że w Tuskmenistanie nas dymają

Masz rację że jesteśmy dymani. Ale przez Arabów. W przeciągu dziesięciu lat
ropa zdrożałą 300%. Nie ma na to żadnego wytłumaczenia z wyjątkiem jednego.
Ciapaki szykują się na dużą wojnę i potrzebują dużo kasy żeby nie popełnić
błędu jaki Hitler zrobił. W tej wojnie chcą wystąpić jako agresorzy. A po
wygraniu będą chcieli zaprowadzić swój porządek w podbitych krajach.  --

Data: 2012-02-25 23:33:02
Autor: Ghost

Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jiatbv$qkh$1inews.gazeta.pl...
> [...]

błędu jaki Hitler zrobił. W tej wojnie chcą wystąpić jako agresorzy. A po
wygraniu będą chcieli zaprowadzić swój porządek w podbitych krajach.

Taa... i mamy trzech lemowskich internatow zacytowanych.

Data: 2012-02-25 23:46:44
Autor: N1
W dniu 2012-02-25 16:05, kogutek pisze:
[...]

to niech robią szybciej tę wojnę, bo dywanik modlitewny kupie za 5 dych, ale ropa będzie po 0,50 zł

Data: 2012-02-27 12:06:41
Autor: kamil

UĹźytkownik "gregor"<gregor@szu.pl>  napisał w wiadomości
[...]

Siostro, pacjent znów wyszedł z sali bez przepustki!

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-02-25 11:05:26
Autor: Maciek
W dniu 2012-02-25 10:23, gregor pisze:
Ostatnio jak pisałem było po 2,30 teraz niespodzianka kurs dolara spadł i paliwko jest po 2,13, a u nas jak zwykle kurs dolara w dół ceny paliw w górę
pozdrawiam myślących
Ale nad czym tu myśleć? Trzeba się jak najszybciej przeprowadzać! :->

Maciek

Data: 2012-02-25 11:22:22
Autor: Krzysztof 45
Maciek napisał(a):
pozdrawiam myślących
Ale nad czym tu myśleć? Trzeba się jak najszybciej przeprowadzać! :->
No... To jest dowód na myślenie LOL
Jak Ci pies nasra w mieszkaniu, zmieniasz mieszkanie?
--
Krzysiek

Data: 2012-02-25 12:30:21
Autor: Maciek
W dniu 2012-02-25 11:22, Krzysztof 45 pisze:
Ale nad czym tu myśleć? Trzeba się jak najszybciej przeprowadzać! :->
No... To jest dowód na myślenie LOL
Jak Ci pies nasra w mieszkaniu, zmieniasz mieszkanie?
Racja! Trzeba zamienić Tuska na Łukaszenkę! :->

Maciek

Data: 2012-02-26 21:02:33
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Powitanko,

Racja! Trzeba zamienić Tuska na Łukaszenkę! :->

Gorzej by nie bylo.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  MroĹźek)

Data: 2012-02-26 22:08:46
Autor: Maciek
W dniu 2012-02-26 21:02, Pawel "O'Pajak" pisze:
Racja! Trzeba zamienić Tuska na Łukaszenkę! :->
Gorzej by nie bylo.
No to sp* na Białoruś! Tam nie dość, że gorzej nie jest, to paliwo tańsze.

Maciek

Data: 2012-02-26 22:25:57
Autor: Krzysztof 45
Maciek napisał(a):
Racja! Trzeba zamienić Tuska na Łukaszenkę! :->
Gorzej by nie bylo.
No to sp* na Białoruś! Tam nie dość, że gorzej nie jest, to paliwo tańsze.

Ty z tego większego procenta zbaraniałego narodu urodzonego po 80ątym roku?
--
Krzysiek

Data: 2012-02-26 23:34:10
Autor: Maciek
W dniu 2012-02-26 22:25, Krzysztof 45 pisze:
Ty z tego większego procenta zbaraniałego narodu urodzonego po 80ątym roku?
A Ty z tego procenta narodu przebywającego w Tworkach i innych tego typu
przybytkach??
Maciek

Data: 2012-02-26 23:24:36
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara

Powitanko,

No to sp* na Białoruś! Tam nie dość, że gorzej nie jest, to paliwo tańsze.

Normalny, zdrowy narod raczej zwykl kazac sp* okupantom, niz sam sp*. Choc akurat do Bialorusinow nic nie mam i Tuska im tam nie zycze.

Data: 2012-02-26 23:39:13
Autor: Maciek
W dniu 2012-02-26 23:24, Pawel "O'Pajak" pisze:
No to sp* na Białoruś! Tam nie dość, że gorzej nie jest, to paliwo tańsze.
Normalny, zdrowy narod raczej zwykl kazac sp* okupantom, niz sam sp*.
Ja nie każę sp* narodowi, tylko niektórym jego przedstawicielom, którym
jak widać, coś się pod czapką pokręciło i na poprawę raczej bym nie liczył.

Maciek

Data: 2012-02-27 00:03:28
Autor: RoMan Mandziejewicz
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Hello Pawel,

Sunday, February 26, 2012, 11:24:36 PM, you wrote:

No to sp* na Białoruś! Tam nie dość, że gorzej nie jest, to paliwo tańsze.
Normalny, zdrowy narod raczej zwykl kazac sp* okupantom,

Znaczy niby kto jest okupantem? Tusk? Łukaszenka? bo już się pogubiłem
w tej... "arhumentacji".

[...]

--
Best regards,

Data: 2012-03-06 12:08:49
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Maciek, Sun, 26 Feb 2012 22:08:46 +0100, pl.misc.samochody:

I drogi dobre.

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-03-06 12:29:29
Autor: Myjk
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
On 6 Mar, 12:08, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

I drogi dobre.

yhy! heheheh http://www.youtube.com/watch?v=1dlxeFlBZVY

Data: 2012-02-25 11:23:56
Autor: Krzysztof 45
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
gregor napisał(a):
pozdrawiam myślących

"... Kupiłem auto z dużym zbiornikiem i jeżdżę do Rosji po paliwo. Sprzedaję je zaufanym klientom,
ale i tak nie nadążam z zamówieniami. Zarabiam nawet trzy i pół tysiąca złotych miesięcznie..."

http://finanse.wp.pl/kat,104492,title,Tankuj-w-Rosji-i-zarabiaj-3-tys,wid,13989656,wiadomosc_prasa.html?ticaid=1dfbc&_ticrsn=3#czytajdalej

http://u.42.pl/2I1B

--
Krzysiek

Data: 2012-02-25 11:59:05
Autor: DoQ
W dniu 25-02-2012 10:23, gregor pisze:
Ostatnio jak pisałem było po 2,30 teraz niespodzianka kurs dolara spadł
i paliwko jest po 2,13, a u nas jak zwykle kurs dolara w dół ceny paliw
w górę

No zajebiście, niedługą będą żreć to paliwo jak ceny żywności dalej tak będą szły w górę.

--
Pozdr. Sędziwoj

Data: 2012-02-25 12:12:17
Autor: gregor
W dniu 2012-02-25 11:59, DoQ pisze:
[...]

No tak lepiej zrobić ściepę dla Tuskaszenki na loty do Sopotu by mógł pobiegać

gregor

Data: 2012-02-25 12:20:41
Autor: DoQ
W dniu 25-02-2012 12:12, gregor pisze:

No zajebiście, niedługą będą żreć to paliwo jak ceny żywności dalej tak
będą szły w górę.
No tak lepiej zrobić ściepę dla Tuskaszenki na loty do Sopotu by mógł
pobiegać

Tusk ma udziały w koncernach paliwowych? Dobrze się czujesz?
No i dlaczego nie wspominasz o cenach żywności na Białorusi?

--
Pozdr. Sędziwoj

Data: 2012-02-25 12:32:39
Autor: gregor
W dniu 2012-02-25 12:20, DoQ pisze:

Tusk ma udziały w koncernach paliwowych? Dobrze się czujesz?
No i dlaczego nie wspominasz o cenach żywności na Białorusi?

Nie interesuje mnie to, interesuje mnie cena paliw w Niemczech przy zarobkach 4krotnie większych płacą tyle co my, Białorusini przy zarobkach 2 krotnie niższych płacą 2,5 raza mniej za paliwo, a My płacimy tyle co w Niemczech za mieszkania, żywność i paliwo.

A ceny żywności na Białorusi są zbliżone do naszych, wiem bo 2 tyg. temu wydałem tam ok 50 USD na zakupy na różne produkty i nie czułem, że przepłacam

gregor

Data: 2012-02-25 12:47:38
Autor: DoQ
W dniu 25-02-2012 12:32, gregor pisze:
A ceny żywności na Białorusi są zbliżone do naszych, wiem bo 2 tyg. temu
wydałem tam ok 50 USD na zakupy na różne produkty i nie czułem, że
przepłacam

http://www.wykop.pl/ramka/699537/porownanie-cen-na-bialorusi-i-w-polsce/

Serio?

--
Pozdr. Sędziwoj

Data: 2012-02-25 15:22:53
Autor: to
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
begin DoQ
http://www.wykop.pl/ramka/699537/porownanie-cen-na-bialorusi-i-w-polsce/

Serio?

Ale za to można się nażreć tanich petów i popić tanią benzyną.

Data: 2012-02-28 21:45:53
Autor: Hans
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
W dniu 2012-02-25 16:22, to pisze:
begin DoQ

http://www.wykop.pl/ramka/699537/porownanie-cen-na-bialorusi-i-w-polsce/

Serio?

Ale za to można się nażreć tanich petów i popić tanią benzyną.

Kupy też jesz?

Data: 2012-02-28 21:08:18
Autor: to
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
begin Hans
Kupy teĹź jesz?

A Ty?

Data: 2012-02-27 09:21:49
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-02-25 12:47, DoQ pisze:
[...]

I jeszcze ma się na te zakupy 350$ pensji... I zapadła taka niezręczna cisza.

Data: 2012-02-28 21:47:02
Autor: Hans
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara

I jeszcze ma się na te zakupy 350$ pensji...

In Belarus salaries they pay in roubles

Data: 2012-02-28 21:52:14
Autor: DoQ
W dniu 28-02-2012 21:47, Hans pisze:
I jeszcze ma się na te zakupy 350$ pensji...
In Belarus salaries they pay in roubles

A w Polsce w PLNach. Pewnie zapierdzielasz po 12h za marne 1050PLN?

Data: 2012-02-29 01:08:41
Autor: RoMan Mandziejewicz
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Hello DoQ,

Tuesday, February 28, 2012, 9:52:14 PM, you wrote:

I jeszcze ma się na te zakupy 350$ pensji...
In Belarus salaries they pay in roubles
A w Polsce w PLNach. Pewnie zapierdzielasz po 12h za marne 1050PLN?

Może on nie. Ale sa tacy, którzy nie mają innego wyjścia...

--
Best regards,

Data: 2012-02-29 21:10:39
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 29 Feb 2012 01:08:41 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Może on nie. Ale sa tacy, którzy nie mają innego wyjścia...

Mają. Ale nie wezmą się za innną robotę. --
     ___________ (R)

Data: 2012-02-27 12:47:39
Autor: RobertP.
On Sat, 25 Feb 2012 12:47:38 +0100, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:

http://www.wykop.pl/ramka/699537/porownanie-cen-na-bialorusi-i-w-polsce/

Serio?

Hmm, wg. NBP (Tabela B kursĂłw średnich - Tabela nr 8/B/NBP/2012 z dnia  2012-02-22) to  100 BYR = 0,0385, a to duuuuĹźo odbiega od podanego w  artykule "1000 rubli białoruskich to mniej wiecej 1 złotĂłwka".

RobertP.

Data: 2012-02-27 13:55:45
Autor: DoQ
W dniu 27-02-2012 12:47, RobertP. pisze:

http://www.wykop.pl/ramka/699537/porownanie-cen-na-bialorusi-i-w-polsce/
Serio?
Hmm, wg. NBP (Tabela B kursów średnich - Tabela nr 8/B/NBP/2012 z dnia
2012-02-22) to 100 BYR = 0,0385, a to duuuużo odbiega od podanego w
artykule "1000 rubli białoruskich to mniej wiecej 1 złotówka".

Tia...
http://www.forbes.pl/artykuly/sekcje/wydarzenia/klopoty-bialorusi-- wartosc-rubla-spadla-o-polowe,20844,1 --
Pozdr. Sędziwoj

Data: 2012-02-25 15:20:22
Autor: to
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
begin gregor
Nie interesuje mnie to, interesuje mnie cena paliw w Niemczech przy
zarobkach 4krotnie większych płacą tyle co my, (...) a My
płacimy tyle co w Niemczech za mieszkania, żywność i paliwo.

Bo mieszkań, żywności ani paliwa nie produkuje się z zarobków, a poza jesteśmy w UE gdzie obowiązuje handel bezcłowy.

Data: 2012-02-28 21:48:24
Autor: Hans
W dniu 2012-02-25 16:20, to pisze:

Bo mieszkań, żywności ani paliwa nie produkuje się z zarobków, a poza
jesteśmy w UE gdzie obowiązuje handel bezcłowy.

ale bełkot :D

Data: 2012-02-29 10:52:55
Autor: Sebastian Kaliszewski
Hans wrote:
W dniu 2012-02-25 16:20, to pisze:

Bo mieszkań, żywności ani paliwa nie produkuje się z zarobków, a poza
jesteśmy w UE gdzie obowiązuje handel bezcłowy.

ale bełkot :D

Na razie dziecko nic mądrego nie napisałeś

Data: 2012-02-25 17:56:56
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2012-02-25 12:32, gregor pisze:
[...]

No właśnie. Ceny zbliżone do naszych, a zarobki ile razy niższe?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2012-02-25 18:51:10
Autor: Maciek
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
No właśnie. Ceny zbliżone do naszych, a zarobki ile razy niższe?
Jak ci Białorusini na to pozwalają? Powinni chyba inaczej zagłosować w
wyborach, bo to jawna niesprawiedliwość. No chyba, że niskie ceny paliwa
im wystarczają do szczęścia :->

Maciek

Data: 2012-02-25 23:32:50
Autor: Myjk
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Sat, 25 Feb 2012 18:51:10 +0100, Maciek
No chyba, Ĺźe niskie ceny paliwa
im wystarczają do szczęścia :->

Pewnie, w końcu dużo go nie kupią za swoją pensyjkę.
Zresztą, Łada pojedzie i na rzepaku.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-02-25 12:36:58
Autor: Myjk
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Sat, 25 Feb 2012 12:20:41 +0100, DoQ
No i dlaczego nie wspominasz o cenach żywności na Białorusi?

Ponieważ to jest nieporadny życiowo troll, który obwini wszystkich za swoją
złą dolę, tylko nie siebie. Względnie może to być politycznie wypaczony
troll, który myśli, że swoim słodkim pierdzeniem przyczyni się do upadku
obecnego rządu, wtedy przyjdzie nowy lepszy rząd (oczywiście z jedynym
słusznym premierem, bo przecież obiecał kiedyś, że nigdy nie będzie
prezydentem), a za nim pójdą spadki cen paliw i żywności, wszyscy będą w siódmym niebie, etc. --
Pozdor Myjk

Data: 2012-02-25 12:48:09
Autor: DoQ
W dniu 25-02-2012 12:36, Myjk pisze:

Ponieważ to jest nieporadny życiowo troll, który obwini wszystkich za swoją
złą dolę, tylko nie siebie. Względnie może to być politycznie wypaczony

Nie wiem dlaczego jeszcze się tam nie wyprowadził :))))))

--
Pozdr. Sędziwoj

Data: 2012-02-26 21:11:23
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
[...]

w siĂłdmym niebie, etc.

Cena noPb 95 na poczatku rzadow PiS to ok. 4zl/l, pod koniec bylo 3,80zl/l. Byl to jedyny rzad po 89, za ktorego paliwo nie zdrozalo. Jakos nie jestem wielkim fanem PiS, poprostu takie sa fakty, nie zmartwilbym sie wiec jakby rzadzili znowu.

Data: 2012-02-26 21:56:55
Autor: RoMan Mandziejewicz

Sunday, February 26, 2012, 9:11:23 PM, you wrote:

[...]

Tylko z tego powodu? Łatwo Cię zadowolić...

--
Best regards,

Data: 2012-02-26 23:32:13
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara

Powitanko,

Tylko z tego powodu? Łatwo Cię zadowolić...

Hmm, jakby to powiedziec... jako osoba o pogladach prawicowych czuje sie niezrecznie chwalac PiS, ale niech mi Bog wybaczy: mniej bylo wtedy fotoradarow, urzednikow i afer. Anyway dla mnie na codzien cena paliw jest jedna z najwazniejszych.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-02-27 00:06:27
Autor: RoMan Mandziejewicz

Sunday, February 26, 2012, 11:32:13 PM, you wrote:

Tylko z tego powodu? Łatwo Cię zadowolić...
Hmm, jakby to powiedziec... jako osoba o pogladach prawicowych czuje sie
niezrecznie chwalac PiS,

Bardzo to dziwne.

ale niech mi Bog wybaczy: mniej bylo wtedy fotoradarow, urzednikow i
afer.

Doprawdy? Ja rozumiem, że był to bardzo króciutki okres i minęło od
tego czasu ponad 4 lata, ale trzeba jebitnej sklerozy, żeby pewnych
spraw nie pamiętać. Tylko jedno przypomnę: LEPPER WICEPREMIEREM.

Anyway dla mnie na codzien cena paliw jest jedna z najwazniejszych.

Żałość ogarnia.

--
Best regards,

Data: 2012-02-27 17:32:02
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
[...]

Co niby jest dziwne?

Doprawdy? Ja rozumiem, że był to bardzo króciutki okres i minęło od
tego czasu ponad 4 lata, ale trzeba jebitnej sklerozy, żeby pewnych
spraw nie pamiętać.

Alez ja pamietam i podalem przyklady. Fotoradary i urzednicy - bylo mniej. Facet z prawem jazdy wypominal temu bez PJ, ze kupuje fotoradary, teraz sam nie zaluje pieniedzy na nowe.

Tylko jedno przypomnę: LEPPER WICEPREMIEREM.

Jestes rolnikiem? On byl ministrem rolnictwa. Trudno mi sie wypowiedziec, bo rolnikiem nie jestem i nie znam zadnego. O protestach zainteresowanych nie slyszalem, zarcia mi wtedy nie brakowalo, wiec pewnie ani nie zaszkodzil, ani jakis super sukcesow nie mial. Krotko mowiac mi nie zaszkodzil i jest mi obojetny tak, jak obecny.

Anyway dla mnie na codzien cena paliw jest jedna z najwazniejszych.

Żałość ogarnia.

Codziennie cos kupuje, co trzeba dowiesc, prawie codziennie gdzies jade, Polska jest dosyc duzym krajem i koszty transportu sa istotne dla gospodarki, co jest dziwnego w tym, ze cena paliwa ma dla mnie pierwszorzedne znaczenie. Co mam Ci napisac?, ze cena paliwa jest mi obojetna, za to spac nie moge, bo mi wstyd za Prezydenta, Niesiolowskiego, Palikota i Tuska?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-03-01 13:20:01
Autor: Arek
W dniu 2012-02-27 17:32, Pawel "O'Pajak" pisze:

Powitanko,

Hmm, jakby to powiedziec... jako osoba o pogladach prawicowych czuje sie
niezrecznie chwalac PiS,

Bardzo to dziwne.

Co niby jest dziwne?

No, że nie jesteś tvn'owym lemingiem.

[...]

Pamiętam jak ten Tusk kiedyś wyliczał ile podrożał chleb i jabłka. Szkoda, że teraz przestał liczyć. Może jak wprowadzi nam GMO to rolnictwo stanieje, bo nie będziemy mogli eksportować do UE.

A.

Data: 2012-03-02 16:22:28
Autor: Sebastian Kaliszewski
Arek wrote:
[...]

A co ma piernik do wiatraka?

[...]

Już ci się kompletnie pozajączkowało. GMO właśnie UE wymaga (i zresztą słusznie -- ale to rzecz do dyskusjji na pl.sci.biologia a nie tu).

pzdr
\SK

Data: 2012-02-27 08:21:35
Autor: Myjk
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Sun, 26 Feb 2012 23:32:13 +0100, Pawel "O'Pajak"
ale niech mi Bog wybaczy

No właśnie, może by tak tego majstra poprosić o interwencję?
Mogli się kiedyś PiSowcy modlić o deszcz, to i o paliwo mogą. --
Pozdor Myjk

Data: 2012-02-26 22:54:19
Autor: Myjk
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Sun, 26 Feb 2012 21:11:23 +0100, Pawel "O'Pajak"
[...]

Czyli lata 2005-2007? Tymczasem w styczniu 2009 paliwo było po 3,49 zł/l
(BP Ultimate Diesel). Przypomnij, kto wtedy rządził? Nie, nie jestem
zwolennikiem PO. Po prostu wiem, że na ceny paliwa rząd (nasz, niezależnie
od partii) ma absolutnie minimalny wpływ (poza akcyzą). Tak samo gdy
rządziło PiS -- akurat im się pofarciło, że był stabilny okres u nas i na
świecie. Ale jak ktoś twierdzi, że te ceny były zasługą rządu, to, nawet
nie przepraszam za to określenie, jest ZJEBEM.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-02-26 23:42:37
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Powitanko,

Po prostu wiem, że na ceny paliwa rząd (nasz, niezależnie
od partii) ma absolutnie minimalny wpływ (poza akcyzą).

.... ktora to stanowi calkiem spory % ceny paliwa. Do tego jeszcze oplata paliwowa i VAT (tak, wiem, to nie rzad, to Sejm ustala).

Tak samo gdy
rządziło PiS -- akurat im się pofarciło, że był stabilny okres u nas i na
świecie.

No tak, wtedy nie bylismy zielona wyspa;-)

Ale jak ktoś twierdzi, że te ceny były zasługą rządu, to, nawet
nie przepraszam za to określenie, jest ZJEBEM.

Kto jest glownym udzialowcem PKN Orlen?

Data: 2012-02-27 08:16:47
Autor: Myjk
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Sun, 26 Feb 2012 23:42:37 +0100, Pawel "O'Pajak"
[...]

Czy w styczniu 2009, kiedy paliwo było po 3,49 zł/l zmniejszono, albo wręcz
zniesiono akcyzę? NIE. Chcesz zmniejszenia akcyzy i podatków w paliwie?
Będziesz w zamian płacił dla Viatrolla. No ale fakt, paliwo będzie tańsze,
to i samopoczucie lepsze. :/

Tak samo gdy rządziło PiS -- akurat im się pofarciło, że był stabilny okres u nas i na świecie.
No tak, wtedy nie bylismy zielona wyspa;-)

Nie byliśmy, cokolwiek to znaczy.

Ale jak ktoś twierdzi, że te ceny były zasługą rządu, to, nawet
nie przepraszam za to określenie, jest ZJEBEM.
Kto jest glownym udzialowcem PKN Orlen?

Nie ma to znaczenia. Możesz twierdzić, że ceny są sterowane bo ktoś chce
sobie kieszeń napchać, a i tak nic nie zmieni faktu, że największy wpływ na
cenę paliwa ma cena jej zakupu i waluta -- na to jednak, jako jedno z mniej
znaczących na świecie państw, nie mamy wpływu. Miotanie się i wytrząsanie,
jak to miał w zwyczaju robić PiS za swoich rządów (pod publiczkę), też nic
nie dało -- bo i dać nie mogło. --
Pozdor Myjk

Data: 2012-02-29 11:11:59
Autor: Sebastian Kaliszewski
Myjk wrote:
[...]

On na pewno. Skoro twierdzi że jest prawicowy i że PiS nie jest prawicowy to pozostawia odpowiednio wąskie pole manewru. W okolicach politynie nierealnej :)

Będziesz w zamian płacił dla Viatrolla. No ale fakt, paliwo będzie tańsze,
to i samopoczucie lepsze. :/

Co ty! Przyjdzie JKM i będzie raj na zie^h^h^h^h^h^h^h^h^h^h^h^h powieszą go na latarni

Tak samo gdy rządziło PiS -- akurat im się pofarciło, że był stabilny okres u nas i na świecie.
No tak, wtedy nie bylismy zielona wyspa;-)

Nie byliśmy, cokolwiek to znaczy.

Wszystko w okół było zielone :)

[...]

Nie no -- patrząc po wszystkich stu kilkudziesięciu państwach jednak nie jesteśmy jednym z mniej znaczących. Mimo wszystko jesteśmy pi*drzwi 20 gospodarką świata, jako członek UE mamy konkretny (cooć nie domunijący, oczywiście) wpływ na politykę UE, itd.

Ale pewnie summa summarum ok. 20 miejsce w połączeniu z niewielką ilością dostępnych własnych zasobów nie daje nam realnego wpływu na ceny paliw płynnych. Na to trzeba być wyżej, istotnie wyżej.

Miotanie się i wytrząsanie,
jak to miał w zwyczaju robić PiS za swoich rządów (pod publiczkę), też nic
nie dało -- bo i dać nie mogło.

Oczywiście. Ale jak widać ciemnej masie się podobało wymachiwanie szabelką. A że bez sensu -- a co tam, ważne że lud się cieszy!

pzdr
\SK

Data: 2012-02-27 19:58:54
Autor: Shrek
On 2012-02-26 23:42, Pawel "O'Pajak" wrote:

Ale jak ktoś twierdzi, że te ceny były zasługą rządu, to, nawet
nie przepraszam za to określenie, jest ZJEBEM.

Kto jest glownym udzialowcem PKN Orlen?

No i? Mieli sprzedawać poniżej kosztów na kartki?

Shrek.

Data: 2012-02-29 11:13:24
Autor: Sebastian Kaliszewski
On 2012-02-26 23:42, Pawel "O'Pajak" wrote:

Ale jak ktoś twierdzi, że te ceny były zasługą rządu, to, nawet
nie przepraszam za to określenie, jest ZJEBEM.

Kto jest glownym udzialowcem PKN Orlen?

No i? Mieli sprzedawać poniżej kosztów na kartki?

No pewnie! W końcu Paweł ma Prawicowe Poglądy(tm), tak prawicowe że PiS to nie prawica. Centralne sterowanie jest wszak Bardzo Bardzo Prawicowe(tm) ;) ROTFL!

\SK

Data: 2012-02-29 11:02:51
Autor: Sebastian Kaliszewski
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Pawel "O'Pajak" wrote:
Powitanko,

[...]

Wtedy wszędzie było zielono. Teraz istotnie jesteśmy. Na Węgrzech np. rządzi sobie prawica. Tak wspaniale rządzi że ten kraj który był gospodarczo sporo przed nami już jest za nami.

Ale jak ktoś twierdzi, że te ceny były zasługą rządu, to, nawet
nie przepraszam za to określenie, jest ZJEBEM.

Kto jest glownym udzialowcem PKN Orlen?

A to PKN Orlen sam wydobywa ropę na swoje potrzeby?

CVzyżby okreslenie Myjka miało pasować do Ciebie?

\SK

Data: 2012-03-01 01:55:03
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Powitanko,

Na Węgrzech np.
rządzi sobie prawica. Tak wspaniale rządzi że ten kraj który był
gospodarczo sporo przed nami juĹź jest za nami.

Mylisz skutek z przyczyna. Lewactwo doprowadzilo ten piekny kraj niemal do upadku. Owczesny premier sam to przyznal, ktos to nagral. Zaczely sie ogromne demonstracje. (Zdjecia z tych demonstracji pokazywal niedawno TVN jako skierowane przeciw rzadowi Orbana). Bez wzgledu na zaklinanie rzeczywistosci przez michnikowszczyzne, to wlasnie V. Orban i partia Fidesz usiluja posprzatac to, co napaskudzili czerwoni.

Data: 2012-03-02 16:19:48
Autor: Sebastian Kaliszewski
Pawel "O'Pajak" wrote:
[...]

Nie mylę. To ty żyjesz w matriksie polityki nierealnej :)

Lewactwo

Słowo klucz nr. 1

doprowadzilo ten piekny kraj niemal do upadku.

Do upadku to im sporo brakowało. Lewica za to nałgała o finansach państwa i zajmowała się kreatywną księgowością. Tym ludziom podpadła (i słusznie że podpadła).

Owczesny premier sam to przyznal, ktos to nagral. Zaczely sie ogromne demonstracje. (Zdjecia z tych demonstracji pokazywal niedawno TVN jako skierowane przeciw rzadowi Orbana).

Udowodnij :)

Demostracje zarółno tamte jak i przeciw obecnym rządom Orbana są faktem. W końcu miało być tak pięknie prawicowo a wyszło jak zwykle. Zamienił stryjek siekierkę na kijek.

Bez wzgledu na zaklinanie rzeczywistosci przez michnikowszczyzne,

Słowo klucz nr. 2

to wlasnie V. Orban i partia Fidesz usiluja posprzatac to, co napaskudzili czerwoni.

To chyba tylko w twoim matrixie. W realnej rzeczywistości to cośtam poprawili jedocześnie psując to co jeszcze popsute nie było. Efekt widać.

No i najpierw potrząsali szabelką co to nie oni a potem do tej "lewackiej" UE łapę po kasę wyciągają.

pzdr
\SK

Data: 2012-02-26 23:53:22
Autor: J.F.
Dnia Sun, 26 Feb 2012 22:54:19 +0100, Myjk napisał(a):
[...]

Akcyza chyba akurat od dawna nie zmieniana, albo w minimalnym stopniu,
natomiast ... przed wyborami ceny troche spadly. I jakby sie wyrownaly na
orlenach w calym kraju. Czyzby jednak rzad mial troche wplywu ?

J.

Data: 2012-03-01 13:20:53
Autor: Arek
W dniu 2012-02-26 22:54, Myjk pisze:
[...]

A 4.99 na orlenie przed wyborami to się samo ustawiło?

A.

Data: 2012-03-02 16:20:47
Autor: Sebastian Kaliszewski
Arek wrote:
[...]

No i? Naciskiem można sobie cene poprawć na 2 tygodnie. Ale nie na stałe.

\SK

Data: 2012-02-27 06:52:48
Autor: masti
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Dnia pięknego Sun, 26 Feb 2012 21:11:23 +0100 osobnik zwany Pawel
\"O'Pajak\" wystukał:

Powitanko,

[...]

a cóż takiego oni zrobili, że staniała poza koniunkturą światową?
Ty też z tych prawicowców co ich jedyną prawicowością jest bieganie do kościoła?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-02-27 09:11:50
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-02-27 07:52, masti pisze:

[...]

Za rządów PiS na świecie był szczyt koniunktury? Był, to są fakty.
Ledwie odeszli, przyszedł jeden z najgorszych kryzysów finansowych? Bez wątpienia.
Związek jest chyba oczywisty: PiS u władzy przywróci światowe prosperity.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2012-02-27 16:02:45
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara

Związek jest chyba oczywisty: PiS u władzy przywróci światowe prosperity.

Ale tylko na scenie kabaretowej.

Data: 2012-02-27 17:52:54
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
[...]

Ani jedni, ani drudzy orlami nie sa, po prostu wole szczesciarzy niz pechowcow;-)

Data: 2012-02-27 20:02:18
Autor: Shrek
On 2012-02-27 09:11, Jakub Witkowski wrote:

[...]

Ja myślę, że to jednak Tusk wywołał światowy kryzys;) W sumie łebski gość - my lekko dostaliśmy, ale konkurencja to się dopiero posrała - w procentach wyszliśmy na plus:). Skoro jest taki mocny, to dobrze, że mamy go po swojej stronie;)

Shrek

Data: 2012-02-29 11:14:18
Autor: Sebastian Kaliszewski
Jakub Witkowski wrote:
[...]

Yes, Yes, Yes!!! ;)

\SK

Data: 2012-02-27 17:50:32
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Powitanko,

a cóż takiego oni zrobili, że staniała poza koniunkturą światową?

Jesli koniunktura swiatowa jest obecnie zla (?), to i konsumpcja ropy powinna spadac, czyz nie? Zatem ceny tez powinny spadac.

Ty też z tych prawicowców co ich jedyną prawicowością jest bieganie do
kościoła?

A co, piszesz "tez" bo sam taki jestes? Well, jestem katolikiem mam poglady prawicowe, ale za cholere nie widze zwiazku miedzy jednym, a drugim. Przekonanie, ze wlasnosc prywatna jest w panstwie najwazniejsza i zasluguje na najwyzsza ochrone, ze ludzie sami doskonale wiedza co maja robic i ze gospodarka najlepiej sie rozwija, gdy wladze nie przeszkadzaja jest sprawa niezalezna od wiary. Znam ludzi niewierzacych, ktorzy prowadza wlasne firmy i szlag ich trafia, jak slysza socjalistyczny belkot. Ot chocby o sprawiedliwosci spolecznej. Wiem co to sprawiedliwosc i bardzo jej kibicuje, ale boje sie sprawiedliwosci spolecznej. Podobnym idiotyzmem jest "spoleczna gospodarka rynkowa". Gospodarka rynkowa jest najlepsza z mozliwych, wszelkie modyfikacje w stylu "spoleczna" (co to do wafla nedzy ma znaczyc) tylko ja psuja.

Data: 2012-02-27 17:02:55
Autor: masti
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Dnia pięknego Mon, 27 Feb 2012 17:50:32 +0100 osobnik zwany Pawel
\"O'Pajak\" wystukał:

Powitanko,

[...]

i daltego chcesz by rządzili socjaliści/etetyści?
Ciekawa logika

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-02-27 22:56:57
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara

Powitanko,

i daltego chcesz by rządzili socjaliści/etetyści?
Ciekawa logika

To tak jak w tej bajce:
666 - wiadomo - Szatan
777 - Nowy Lepszy Szatan
555 - mniejsze zlo;-)
Dla mnie PiS to takie 555. Raczej nie oczekuje, ze jakikolwiek rzad mi cos ulatwi/pomoze, bede szczesliwy jesli nie bedzie mi utrudnial, idealnie by bylo, jakby poprawil to, co spieprzyli poprzednicy. PiS ani nie ulatwil mi dzialalnosci poprzez np. likwidacje obowiazku placenia na ZUS, ale tez nie utrudnil. Od osob prowadzacych dzialalnosc gospodarcza i bioracych udzial w przetargach wiem, ze wtedy ogolna atmosfera byla raczej nie sprzyjajaca przekretom. Po prostu bali sie. Teraz Rychu, Zdzichu itd.
No ale odbiegamy od tematyki grupy zdecydowanie. Ani ja Cie nie przekonam, ani pewnie Ty mnie. Nie bedac czlonkiem ani sympatykiem zadnej z 2 glownych partii moge je oceniac w miare obiektywnie, co wlasnie czynie.

Data: 2012-02-29 11:30:27
Autor: Sebastian Kaliszewski
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Pawel "O'Pajak" wrote:
Powitanko,

a cóż takiego oni zrobili, że staniała poza koniunkturą światową?

Jesli koniunktura swiatowa jest obecnie zla (?), to i konsumpcja ropy powinna spadac, czyz nie? Zatem ceny tez powinny spadac.

O zobacz. Cena baryłki przekroczyła 125$. Czyli na pewno spada!

Jakie stąd wnioski? Tylko jeden!
Ten cały kryzys to spisek Tuska, Putina i Obamy! Oni wprowadzają New World Order!

Można też by chwilę pomyśleć i przypomnieć sobie, że nawet na wolnym rynku cena zależy nie tylko od popytu ale od podaży. A ta tyż nie chce rosnąć. Bo może Szejkowie nie są głupi i po coś sobie ten OPEC założyli i się w sprawie poziomu podaży konsultują ze sobą tak by maksymalizować swój zysk. Bo może są nałożone sankcje na Iran bo mimo wszystko wolimy mieć droższą benzynę niż potencjalną wojnę atomową na Bliskim Wschodzie? Ale po co myśleć...

Benzyna ma być tania i już. Zarabiamy 4 razy (albo i może 10 razy -- ssać sobie z palca możemy dowolnie) mniej niż Niemcy to musi być 4 (albo 10) razy tańsza niż w Niemczech. Kropka! Tako rzecze Polska Prawica!

[...]

Dlatego też żądasz interwencji rządu w celu obniżenia cen. Ciekawe...

Znam ludzi niewierzacych, ktorzy prowadza wlasne firmy i szlag ich trafia, jak slysza socjalistyczny belkot.

Mnie zaś zawsze do łez rozbawia bełkot korwinistyczny. Btw. też prowadzę własną firmę :)

Ot chocby o sprawiedliwosci spolecznej.  Wiem co
to sprawiedliwosc i bardzo jej kibicuje, ale boje sie sprawiedliwosci spolecznej.

Cóż żyjesz w społeczeńswtwie. I jakoś tak się dziwnie składa że w krajach w których jest owa "sprawiedliwość społeczna" ludziom żyje się lepiej. Żyją dłużej są zdrowsi, itd...

Podobnym idiotyzmem jest "spoleczna gospodarka rynkowa". Gospodarka rynkowa jest najlepsza z mozliwych,

Ach, mamy dogmat. Najlepsza z moĹźliwych.

Ja jednak poprosze o dowód zwłaszcza tego "z możliwych". Przypomnę że "z możliwych" to zupełnie co innego niż "z istniejących", "dotychczas znanych", itd.

wszelkie modyfikacje w stylu "spoleczna" (co to do wafla nedzy ma znaczyc) tylko ja psuja.

Uwzględniająca wolę społeczeństwa.

BTW czysto rynkowa nie istenie nigdzie i jakby się pojawiła to by dosyć krótko żyła bo to jest stan równowagi chwiejnej i łatwo się degeneruje.

pzdr
\SK

Data: 2012-03-01 02:23:05
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara

Powitanko,

Dlatego też żądasz interwencji rządu w celu obniżenia cen. Ciekawe...

A co w tym dziwnego? Zwracam sie do glownego udzialowca i monopolisty. W tym wypadku jest to rzad. Ten sam udzialowiec ma przy okazji decydujacy wplyw na podatki.

Cóż żyjesz w społeczeńswtwie. I jakoś tak się dziwnie składa że w
krajach w których jest owa "sprawiedliwość społeczna" ludziom żyje się
lepiej. Żyją dłużej są zdrowsi, itd...

Zwykle emigruja do krajow gdzie jest sprawiedliwosc bezprzymiotnikowa.

Ja jednak poprosze o dowód zwłaszcza tego "z możliwych". Przypomnę że "z
możliwych" to zupełnie co innego niż "z istniejących", "dotychczas
znanych", itd.

Gospodarka rynkowa jest dokladnie opisana w wielu dzielach od A. Smitha po M. Friedmana. Ani ta grupa, ani miejsca na to nie ma.
Ale zeby nie bylo, ze sie wykrecam od odpowiedzi. Gospodarka rynkowa powstala w sposob naturalny. Ludzie sami wiedzieli (i zwykle wiedza) co maja robic, jak wykorzystywac swoje zdolnosci. Podstawa takiej gospodarki sa nieskrepowana konkurencja, brak monopoli i jedyna porzadana dzialalnosc wladz - wladza sadownicza. Kraje, ktore w/g tych zasad postepowaly, rozwinely sie. Caly zachod i daleki wschod (od stosunkowo niedawna).

Uwzględniająca wolę społeczeństwa.

W imie sprawiedliwosci spolecznej kara smierci powinna zatem zostac przywrocona.

BTW czysto rynkowa nie istenie nigdzie i jakby się pojawiła to by dosyć
krótko żyła bo to jest stan równowagi chwiejnej i łatwo się degeneruje.

Nie "sie", tylko ktos jest mniej zdolny/zaradny, takich z poczuciem krzywdy robi sie wiecej i przychodzi jakis pieknoduch by ich uszczesliwic. Potem albo ten uszczesliwiacz morduje w imie swoich idei, albo wywoluje wojne, albo w najlepszym razie buduje socjalizm, co nieuchronnie prowadzi do upadku.

Data: 2012-02-29 23:20:54
Autor: Iguan_007
Pawel napisal:
Zwykle emigruja do krajow gdzie jest sprawiedliwosc bezprzymiotnikowa.

A mozesz rozwinac? Na jakich danych sie tutaj oparles i o jakich panstwach  konkretnie  mowisz?

Pozdrawiam,

Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2012-03-02 22:49:11
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
  Powitanko,

A mozesz rozwinac? Na jakich danych sie tutaj oparles i o jakich panstwach  konkretnie  mowisz?

Danych o rozmiarach emigracji nie mam i co ciekawe nikt nie ma, szacowana jest na ok 2mln osob. Ludzie emigruja z RP do GB, IRL, USA.
Po prostu "sprawiedliwosc spoleczna", czy "spoleczna gospodarka rynkowa" sa idiotycznymi sformuowaniami. Sebastian dowodzil, ze spoleczna oznacza, ze taka jest wola spoleczenstwa. Rozwazmy wiec 2 mozliwe sytuacje:
1. Spoleczenstwo chce kapitalizmu. W tym momencie dodanie slowa "spoleczna" do "gospodarki rynkowa" traci sens.
2. Spoleczenstwo chce socjalizmu. OK, tylko wtedy to juz nie jest gospodarka rynkowa.

Data: 2012-03-03 16:21:31
Autor: Iguan_007
Pawel napisal:
danych o rozmiarach emigracji nie mam i co ciekawe nikt nie ma,
szacowana jest na ok 2mln osob. Ludzie emigruja z RP do GB, IRL,

Lejesz wode i zapominasz na co odpowiadasz. Zeby Ci nieco odswiezyc pamiec:

Sebastian Kaliszewski napisal:
Cóż żyjesz w społeczeńswtwie. I jakoś tak się dziwnie składa że w
krajach w których jest owa "sprawiedliwość społeczna" ludziom żyje się
lepiej. Żyją dłużej są zdrowsi, itd...

Na co odpowiedziales:
"zwykle  emigruja do krajow gdzie jest sprawiedliwosc bezprzymiotnikowa."

Poprosilem wiec o zrodlo na ktorym sie opierasz i jakie panstwa masz konkretnie na mysli. A Ty wyjezdzasz z odpowiedzia ze tak naprawde danych nie ma i chodzi o wyjazd z PL do UK,IRL i USA. Co to ma wspolnego z pierwsza wypowiedzia? Chcesz powiedziec ze np. pomoc socjalna jest lepsza w Polsce i dlatego ludzie jada do UK? Usilujesz (nieudolnie) dorabiac teorie do faktow. Ludzie nie emigruja wybierajac panswta z mniejszymu czy wiekszymi obciazeniami socjalnymi a raczej takie ktore zapewniaja wyzszy poziom zycia. Watpie zeby przecietny Szwed marzyl o emigracji do Polski, czy (jesze lepiej wg Twojej teorii) do Etiopii.

Zresza ( moim zdaniem ) w tej dyskusji bardzo niski poziom. Wymyslasz bajki i gdy ktos Cie na tym zlapie probujesz odwracac kota do gory ogonem ( " benzyna nie kosztowala x tylko  wyswietlacz byl zepsuty"; "kurs walut nie wynosil y" -  a jak pokazuja inni dyskutanci jednak wynosil).  Moze zanim cos napiszesz to jednak sprawdz czy to prawda? Wiec juz tak z ciekawosci zapytam - powyzej napisales ze polska emigracja (uk, ir, usa) jest szacowana na 2 miliony. Nie mylisz przypadkiem calej emigracji z liczba ludzi ktorzy wyjechali do panstw UE po przylaczeniu? Podasz zrodlo tych 2 milionow czy nie zauwazysz pytania?

Pozdrawiam,

Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2012-03-05 02:40:01
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
[...]

A co ma pomoc socjalna do sprawiedliwosci spolecznej? Sprawiedliwosc spoleczna objawia sie m.in. mysleniem w stylu "wszyscy mamy takie same zoladki, to powinnismy dostawac tyle samo zarcia". Ot chocby progresywna skala podatkowa, skladka na ZUS placona przez emerytow z dzialalnoscia gospodarcza, czy gnebienie posiadaczy samochodow. Ze sprawiedliwoscia bezprzymiotnikowa, czyli rownym traktowaniem ma to tyle wspolnego, co krzeslo elektryczne ze zwyklym krzeslem.
Pomoc socjalna natomiast to ogolnie mowiac otoczenie opieka slabszych (chorych, dotknietych kleskami zywiolowymi itp).
To calkowicie rozne sprawy.
Ludzie wyjezdzaja do USA, gdzie nie maja praktycznie zadnej opieki socjalnej jesli pracuja na czarno, urlop maja w najlepszym razie 2 tygodniowy, a mimo to USA stosuje wobec Polakow wizy, w odwrotna strone jakos tlumow Jankesow nie widze.

 Ludzie nie emigruja
wybierajac panswta z mniejszymu czy wiekszymi obciazeniami socjalnymi
a raczej takie ktore zapewniaja wyzszy poziom zycia.

Poziom zycia zalezy tez od obciazen socjalnych. Mnie np. po "reformie" Buzka przestalo byc stac na placenie skladek na ZUS i w efekcie na dzialalnosc gospodarcza. Dochody mam bardzo nieregularne. W dodatku czesc skladek, ktora trafila do OFE zostala zmarnowana, te instytucje nie tylko nie osiagnely zysku porownywalnego z pierwszym lepszym bankiem, ale poniosly straty. Ale to nie byl moj wybor.

 Nie mylisz
przypadkiem calej emigracji z liczba ludzi ktorzy wyjechali do panstw
UE po przylaczeniu?

Nie, nie myle, wyjazd do innego panstwa na stale to jest emigracja. Nie ma znaczenia czy jest to panstwo nalezace do UE, NAFTA, czy cegokolwiek innego.

> Podasz zrodlo tych 2 milionow czy nie zauwazysz
> pytania?

Proszszsz:
http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/408022,na_emigracji_najwiecej_traci_wschodnia_polska.html

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
(moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com

Data: 2012-03-04 19:46:26
Autor: Iguan_007
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Pawel,

A co ma pomoc socjalna do sprawiedliwosci spolecznej? Sprawiedliwosc
spoleczna objawia sie m.in. (…)

Nie na temat. Jeszcze raz: twierdziles ze ludzie wyjezdzaja z panstw gdzie jest sprawiedliwosc spoleczna do panstw gdzie jej nie ma. Pytanie bylo proste: jakie konkretnie panstwa miales na mysli I na jakich zrodlach sie oparles. Wiec nie opowiadaj bajek tylko odpowiedz na pytanie.

[...]

Nie manipuluj bo wyszlo zalosnie. Ludzie jada do USA bo szukaja wiekszych zarobkow a nie dlatego ze cieszy ich braku opieki spolecznej. Gdyby ludzie kierowali sie BRAKIEM opieki a nie WARUNKAMI zycia to Szwedzi emigrowaliby do Etiopii.

Poziom zycia zalezy tez od obciazen socjalnych.

Wlasnie. “TEZ”  a nie “TYLKO”. Jakos poziom zycia w panstwach skandynawskich jest wyzszy niz w  Afryce. A nawet nie szukajac takich drastycznych przykladow - w Australii jest duza emigracja z Malezji, pomimo nizszych obciazen podatkowych w Malezji.

[...]

2 Miliony? No wiec wlasnie mylisz. Ten artykul nie mowi o calej polskiej emigracji tylko jakims jej wycinku. Tak napisalem wczesniej, pewnie mowia tylko o emigracji po przylaczeniu do UE. Skad wiem? Bo w samym Chicago jest okolo 1.8 mln Polonii, jak mozna szacowac cala na 2 miliony?

Pozdrawiam,
Iguan

Data: 2012-03-05 21:47:09
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
[...]

RP->USA, Kanada, Australia, czesc panstw UE

[...]

Ja zauwazam tylko, ze ludziom nie przeszkadza brak wpieprzania sie panstwa w decyzje o emeryturze. Albo inaczej - opieka spoleczna nie jest wystarczajaca zacheta do pozostania w kraju.

[...]

Dla czesci ludnosci swiata motywacja do emigracji jest wlasnie opieka socjalna w krajach docelowych. Jak juz tych imigrantow jest duzo, to zwykle samochody robia sie latwopalne. Niedawny przyklad Francji to potwierdza. Jeszcze jeden argument przeciw nadmiernej pomocy socjalnej.
Polacy na szczescie generalnie maja w dupie socjal, poprostu chca zarobic, godnie zyc. W wyborach kierunku emigracji to potwierdzaja, w wyborach innych niestety nie.

 2 Miliony? No wiec wlasnie mylisz. Ten artykul nie mowi o calej
polskiej emigracji tylko jakims jej wycinku.

Czyli jest jeszcze wieksza?

Data: 2012-03-05 15:44:07
Autor: Iguan_007
Pawel napisal:

[...]

Aha, wiec teraz tylko powiedz mi jaka to "sprawiedliwosc spoleczna" jest w Polsce a nie ma jej w tej "czesci panstw UE" o ktorych mowisz. Napisz tez o Australii, chetnie dowiem sie dlaczego to wyjechalem z Polski do Australii I w ktorych miejscach Polska oferowala mi wieksza "sprawiedliwosc spoleczna". Tylko prosze, pisz konkretnie bo szkoda internetu na lanie wody.

Ja zauwazam tylko, ze ludziom nie przeszkadza brak wpieprzania sie panstwa w decyzje o emeryturze. Albo inaczej - opieka spoleczna nie jest wystarczajaca zacheta do pozostania w kraju.

Oczywiscie ze nie jest wystarczajaca zacheta zeby zostac w kraju. Ale nie jest tez zacheta zeby z niego wyjechac. Zwlaszcza ze ponizej sam piszesz ze ludzie jednak jada do panstw oferujacych wieksza pomoc niz odwrotnie.

Dla czesci ludnosci swiata motywacja do emigracji jest wlasnie opieka socjalna w krajach docelowych.

No to moze sie zdecyduj? Najpierw napisales ze "ludzie zwykle wyjezdzaja z panstw  gdzie jest sprawiedliwosc spoleczna do panstw gdzie jej nie ma", teraz piszesz ze odwrotnie. A moze jest jednak tak jak ja napisalem - ludzie jada tam gdzie maja lepsze warunki do zycia. Malezyjczyk z panstwa z niskimi podatkami I mala pomoca socjalna jednak jedzie do Australii gdzie placi wieksze podatki I ma wieksza pomoc. Dlaczego? Bo warunki zycia sa lepsze,  ot co. To samo napisalem Ci o Szwecji i Etiopii ale zrecznie to wycinasz za kazdym razem. Dlaczego ten Szwed nie pedzi do Etiopii? Placilby mniejsze podatki I nie mialby problemu z pomoca spoleczna.

 2 Miliony? No wiec wlasnie mylisz. Ten artykul nie mowi o calej

polskiej emigracji tylko jakims jej wycinku.

Czyli jest jeszcze wieksza?

Oczywiscie. To kolejna rzecz po cenach paliw I  kursach walut gdzie rzuciles haslem bez sprawdzenia faktow.

Pozdrawiam,

Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2012-03-06 05:11:36
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
[...]

Sprawiedliwosc spoleczna w Polsce, zapisana w Konstytucji objawia sie tym, ze jesli zglaszam popelnienie przestepstwa do prokuratury, to owa prokuratura to olewa. Sprawa dotyczyla bezpieczenstwa ruchu drogowego, zeby za bardzo NTG nie bylo. Za to jesli zlapia mnie na przekroczeniu predkosci, to Policja, sady, komornik, nie odpuszcza, chocby cala akcja kosztowala wiecej niz zysk z mandatu.
W sprawiedliwosci spolecznej w wykonaniu polskim za katastrofe lotnicza, w ktorej ginie Prezydent absolutnie nikt (zywy) nie jest odpowiedzialny. W kraju bardziej zblizonym do zwyklej sprawiedliwosci, za katastrofe lotnicza, w ktorej zginal sekretarz d/s handlu, paru wysoko postawionych ludzi przynajmniej stracilo stanowiska. O tym kto prowadzil sledztwa w w/w przypadkach juz nie wspomne.
Przykladow, ze slowo sprawiedliwosc nie potrzebuje zadnych dodatkow moznaby mnozyc.

Napisz tez o Australii, chetnie dowiem sie dlaczego to wyjechalem z
Polski do Australii I w ktorych miejscach Polska oferowala mi wieksza
"sprawiedliwosc spoleczna".

A tam maja sprawiedliwosc spoleczna zapisana w konstytucji? Czy po prostu maja zwykla sprawiedliwosc?

[...]

Placisz podatki, ubezpieczenia - dostajesz cos w zamian (opieke lekarska, skuteczna policje, szkoly, emeryture itd). To jest OK, do zaakceptowania.
W RP placisz podatki, skladki ubezpieczen - tos frajer, szkoly jakos owszem funkcjonuja (chwala nauczycielom, ktorym cokolwiek sie chce), Policja raczej trudno powiedziec, ze dziala jesli w nocy na moje 2 milionowe miasteczko jest 1 (tak, jeden) radiowoz "dyzurny", w dzien na przyjazd do kolizji czeka sie kilka godzin, opieka lekarska, no jest... prywatna, emerytura? OFE: "nie mamy panskich pieniedzy i co nam pan zrobi". Ehh...

[...]

Czemu z uporem mylisz pomoc spoleczna ze sprawiedliwoscia spoleczna?
Facet w Szwecji placi zajebiste podatki i pewnie ma zajebiscie duzo w zamian. Widocznie mu to odpowiada, jesli nie emigruje i nie robi zadymy u siebie. Samochody robia fajne;-)

Oczywiscie. To kolejna rzecz po cenach paliw I  kursach walut gdzie
rzuciles haslem bez sprawdzenia faktow.

A Ty znasz dokladniejsze dane o emigracji?
Ja znalazlem takie.

Data: 2012-03-06 11:08:33
Autor: Iguan_007
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
On Tuesday, March 6, 2012 2:11:36 PM UTC+10, Pawel O&#39;Pajak wrote:
Powitanko,

> [...]

Sprawiedliwosc spoleczna w Polsce, zapisana w Konstytucji objawia sie tym, ze jesli zglaszam popelnienie przestepstwa do prokuratury, to owa prokuratura to olewa. Sprawa dotyczyla bezpieczenstwa ruchu drogowego, zeby za bardzo NTG nie bylo. Za to jesli zlapia mnie na przekroczeniu predkosci, to Policja, sady, komornik, nie odpuszcza, chocby cala akcja kosztowala wiecej niz zysk z mandatu.

O czym Ty mowisz? Znowu tracisz watek. Pytanie brzmialo, cytuje "jaka to "sprawiedliwosc spoleczna" jest w Polsce a nie ma jej w tej "czesci panstw UE" o ktorych mowisz". A Ty mi wyjezdzasz ze w Polsce trzeba placic mandaty (to dziwne?) i jakis prokurator olal Twoje zgloszenie (moze bylo bezsensowne). To w jakim panstwie UE nie trzeba placic mandatow?

W sprawiedliwosci spolecznej w wykonaniu polskim za katastrofe lotnicza, w ktorej ginie Prezydent absolutnie nikt (zywy) nie jest odpowiedzialny.

Aha, poniewaz mamy zapis o sprawiedliwosci spolecznej to TRZEBA kogos wsadzic? Co ma jedno z drugim wspolnego?
W kraju bardziej zblizonym do zwyklej sprawiedliwosci, za katastrofe lotnicza, w ktorej zginal sekretarz d/s handlu, paru wysoko postawionych ludzi przynajmniej stracilo stanowiska.

Gdzie to bylo? I naprawde wypadek byl identyczny?

O tym kto prowadzil sledztwa w w/w przypadkach juz nie wspomne.
Przykladow, ze slowo sprawiedliwosc nie potrzebuje zadnych dodatkow moznaby mnozyc.

Jak narazie to mnozysz bzdury. Zaden z tych "przykladow" nie jest powodem do emigracji o ktorej mowiles. Mandaty wszedzie trzeba placic, prokurator oleje bezsensowne zgloszenia a i nie wsadza sie losowych ludzi do wiezienia bo ktos mial wypadek.

> [...]
> "sprawiedliwosc spoleczna".

A tam maja sprawiedliwosc spoleczna zapisana w konstytucji? Czy po prostu maja zwykla sprawiedliwosc?

Nie ma najmniejszej roznicy, przynajmniej nie w kontekscie "przykladow" ktore podales. U mnie tez trzeba placic mandaty. Wymysl cos madrzejszego.

[...]

To tez wina tego zapisu w konstytucji?
> [...]

Facet w Szwecji placi zajebiste podatki i pewnie ma zajebiscie duzo w zamian. Widocznie mu to odpowiada, jesli nie emigruje i nie robi zadymy u siebie. Samochody robia fajne;-)

Nic nie myle.Tylko w Twojej interpretacji "sprawiedliwosc spoleczna" polega na placeniu mandatow czy lapaniu wyimaginowanych winnych jakiegos wypadku. Ale sa tez inne interpretacje, wlasnie mowiace o niwelowaniu kontrastow w spoleczenstwie.(http://biznes.pwn.pl/index.php?module=haslo&id=3978499)..
> Oczywiscie. To kolejna rzecz po cenach paliw biorace pod uwage niwelowanie kontrastow spolecznych (I  kursach walut gdzie
> rzuciles haslem bez sprawdzenia faktow.

A Ty znasz dokladniejsze dane o emigracji?

Czy znam czy nie znam nie ma znaczenia bo to nie ja wyskakiwalem z jakimis liczbami bez ich sprawdzenia. Tobie w jednej dyskusji udalo sie "pomylic" ceny paliwa, kursy walut i liczbe emigrantow. Liczysz na to ze ludzie nie potrafia Google uzyc?

To juz moja ostatnia wypowiedz w tym temacie. Szkoda mi czasu na czytanie tego co akurat sobie wymysliles.

Pozdrawiam,  Iguan  --      --   Iguan007  Sezon caly rok:  http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia  --

Data: 2012-03-06 22:26:17
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
[...]

Mysle ze w kazdym trzeba placic. A zrozumiales, ze mnie sie to nie podoba? No jesli Twoje zrozumienie polegalo na takiej interpretacji mojej wypowiedzi, to ja sie poddaje.

Aha, poniewaz mamy zapis o sprawiedliwosci spolecznej to TRZEBA kogos
wsadzic? Co ma jedno z drugim wspolnego?

Sprawiedliwosc (ta normalna) polega na ukaraniu winnych. Wszystko jedno czy chodzi o wykroczenia drogowe, nie dopelnienie obowiazkow przez osoby odpowiedzialne za szkolenie pilotow, kradziez w sklepie, czy cokolwiek innego. Sprawiedliwosc spoleczna, czyli takie ch* wie co, objawia sie wybiorczym traktowaniem wykroczen/przestepstw.

Gdzie to bylo? I naprawde wypadek byl identyczny?

Bardzo podobny:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotnicza_w_Dubrowniku

[...]

Nie losowych, tylko winnych.

Nie ma najmniejszej roznicy, przynajmniej nie w kontekscie
"przykladow" ktore podales. U mnie tez trzeba placic mandaty. Wymysl
cos madrzejszego.

A sa tam u Ciebie "rowniejsi" co nie musza placic. Np. ci, co wykorzystuja do tego immunitet (prokuratorzy, assesorzy, parlamentarzysci)?

[...]

Konstytucja mowi o sprawiedliwosci spolecznej, a ja za cholere nie wiem co to za wynalazek. Wiem co to sprawiedliwosc i takiej bym sobie zyczyl.

 Ale sa tez inne interpretacje, wlasnie mowiace o
niwelowaniu kontrastow w
spoleczenstwie.(http://biznes.pwn.pl/index.php?module=haslo&id=3978499).

Bardzo dobry artykul. Przaczytaj uwaznie przedostatni akapit (ten od "Idea sprawiedliwości społecznej inspirowała ...", a nastepnie ten cytat z Encykliki Rerum Novarum. Kompletnie 2 rozne podejscia. Nie ukrywam, ze ten drugi jest mi bardzo bliski, w przeciwienstwie do marksistowskiego belkotu.

A Ty znasz dokladniejsze dane o emigracji?

Czy znam czy nie znam nie ma znaczenia bo to nie ja wyskakiwalem z
jakimis liczbami bez ich sprawdzenia.

Na jakiej podstawie podwazasz  dane ktore podalem, jesli nie mozesz przeciwstawic im bardziej wiarygodnych?

Data: 2012-03-06 18:36:58
Autor: Myjk
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Tue, 06 Mar 2012 05:11:36 +0100, Pawel "O'Pajak"
W sprawiedliwosci spolecznej w wykonaniu polskim za katastrofe lotnicza, w ktorej ginie Prezydent absolutnie nikt (zywy) nie jest odpowiedzialny.

Może dlatego, że za tę katastrofę odpowiadają piloci.
Nie pomnę o tym, że akty jednak zawisły (na żywych).
Znowu nie masz kontaktu z rzeczywistością.

[...]

Skądś tyś się urwał, człowieku? :/

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-03-06 19:04:10
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-03-06 18:36, Myjk pisze:
[...]

To jednak nie jest takie proste i jednoznaczne.

Nie pomnę o tym, że akty jednak zawisły (na żywych).
Znowu nie masz kontaktu z rzeczywistością.

Z tym akurat się zgadzam ;)

[...]

Z polskiej rzeczywistości, z katalizatorem psychicznym w postaci
"internetu".

Data: 2012-03-07 08:35:15
Autor: Myjk
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Tue, 06 Mar 2012 19:04:10 +0100, Artur Maśląg
[...]

Przyczyny katastrofy są jasne. Wizyta mogła być Ĺşle przygotowana, rosjanie mogli narobić mgły, a i tak niezaleĹźnie od tego, samolot rozbili piloci.
[...]

Pajakowi internet raczej niezbyt pomaga.
Typuję inne media.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-03-07 08:51:39
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-03-07 08:35, Myjk pisze:
[...]

                         ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
To jednak nie jest takie proste i jednoznaczne.

Przyczyny katastrofy są jasne.

Jasne były od początku i to nawet nie od momentu tego wypadku.

Wizyta mogła być źle przygotowana, rosjanie mogli narobić mgły,

Może nie mieszaj do tego mgły, helu, czy Berii ze Stalinem, którzy
brzozę posadzili...

a i tak niezaleĹźnie od tego, samolot rozbili piloci.

To, że oni siedzieli za sterami nie znaczy, że to tylko oni (bądź
głównie) za katastrofę odpowiadają, co podkreśliłem w Twojej
wypowiedzi.

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

Data: 2012-03-08 08:48:28
Autor: Myjk
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Wed, 07 Mar 2012 08:51:39 +0100, Artur Maśląg
To jednak nie jest takie proste i jednoznaczne.
Przyczyny katastrofy są jasne.
Jasne były od początku i to nawet nie od momentu tego wypadku.

Mówisz o przyczynach pośrednich, przyczyna bezpośrednia jest tylko jedna.

Wizyta mogła być źle przygotowana, rosjanie mogli narobić mgły,
Może nie mieszaj do tego mgły, helu, czy Berii ze Stalinem, którzy
brzozę posadzili...

Przecież właśnie nie mieszam.

a i tak niezaleĹźnie od tego, samolot rozbili piloci.
To, że oni siedzieli za sterami nie znaczy, że to tylko oni (bądź
głównie) za katastrofę odpowiadają, co podkreśliłem w Twojej
wypowiedzi.

Czyli jeśli auto jadące z prędkością 200/h (zamiast dozwolonych 90/h) do
tego jeszcze we mgle, rozbija się (nie zauważając zakrętu i wysepki dla
pieszych), to winny nie jest kierowca, tylko ten kto dopuścił drogę do
ruchu, oraz pasażerowie zbyt głośno prowadzący konwersację? Nie. To są
wszsytko przycyzny pośrednie. Przyczyną bezpośrednią jest błąd kierowcy,
który wbrew zdrowemu rozsądkowi (i przepisom) rozwinął zbyt dużą prędkość
przy zbyt małej widoczności. --
Pozdor Myjk

Data: 2012-03-08 09:29:30
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-03-08 08:48, Myjk pisze:
[...]

Przy tego typu wypadkach w zasadzie nie zdarza się, by przyczyna była
jedna i do tego tylko ta bezpośrednia. Stąd też nie zgadzam się z tym
co napisałeś, że "Może dlatego, że za tę katastrofę odpowiadają
piloci.". Wiele osób by tak chciało, ale niestety nie jest to zgodne
z rzeczywistością. Oczywiście, swój udział w ty mają, ale to nie
jest takie proste jak w twojej opowieści o wypadku drogowym.

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

Data: 2012-03-08 13:13:24
Autor: Myjk
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Thu, 08 Mar 2012 09:29:30 +0100, Artur Maśląg
[...]

Po pierwsze nie mieszaj szyku zdania, bo wychodzi bzdura.

Po drugie, ze mną się możesz nie zgadzać, ale dlaczego nie zgadzasz się ze
specjalistami którzy orzekli, iż przyczyną wypadku było, cytuję: „zejście
poniżej minimalnej wysokości zniżania, przy nadmiernej prędkości opadania,
w warunkach atmosferycznych uniemożliwiających wzrokowy kontakt z ziemią i
spóźnione rozpoczęcie procedury odejścia na drugi krąg. Doprowadziło to do
zderzenia z przeszkodą terenową, oderwania fragmentu lewego skrzydła wraz z
lotką, a w konsekwencji do utraty sterowności samolotu i zderzenia z
ziemią”. Za to wszystko odpowiadali piloci, ergo, jedyną bezpośrednią
przyczyną katastrofy były powyższe błędy pilotów.

PONADTO specjaliści wyliczyli parę czynników mających wpływ na to
zdarzenie, ale nie będących bezpośrednimi przyczynami rozbicia samolotu...

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-03-08 13:29:35
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-03-08 13:13, Myjk pisze:
[...]

Nie wiem co Tobie się miesza, ale być może wszystko i stąd też Ci
jakieś bzdury wychodzą.

Po drugie, ze mną się możesz nie zgadzać, ale dlaczego nie zgadzasz się ze
specjalistami którzy orzekli, iż przyczyną wypadku było, cytuję: „zejście

Wiem co napisali różni specjaliści (nie tylko ci, których słowa
przytoczyłeś) - problemem jest Twoja binarna interpretacja.

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

Data: 2012-03-08 13:52:39
Autor: Myjk
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Thu, 08 Mar 2012 13:29:35 +0100, Artur Maśląg
problemem jest Twoja binarna interpretacja.

Zwyczajnie nie mieszam faktĂłw.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-03-08 11:50:03
Autor: RoMan Mandziejewicz
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Hello Myjk,

Thursday, March 8, 2012, 8:48:28 AM, you wrote:

[...]

[...]

(Ironizując) Znaczy mieli lecieć nisko i powoli?

--
Best regards,

Data: 2012-03-01 08:36:58
Autor: Myjk
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Thu, 01 Mar 2012 02:23:05 +0100, Pawel "O'Pajak"
[...]

Pytam po raz trzeci. Czy w styczniu 2009 kiedy to paliwo spadło do 3,49 zł/l diesla rząd
interweniował w tej sprawie? --
Pozdor Myjk

Data: 2012-03-02 22:38:50
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
[...]

Widocznie nie przejezdzalem obok tej stacji, gdzie w styczniu 09 popsul sie wyswietlacz, bo ni cholery nie pamietam takiej chwalebnej obnizki;-) Wiem za to, ze za rzadow PO zdrozala (jak narazie) o 50%. W sprawach polityki cenowej firmy pytanie jej glownego udzialowca chyba nie jest bledem? A glownym udzialowcem PKN Orlen jest...

Data: 2012-03-03 12:02:19
Autor: Myjk
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Fri, 02 Mar 2012 22:38:50 +0100, Pawel "O'Pajak"
Widocznie nie przejezdzalem obok tej stacji, gdzie w styczniu 09 popsul sie wyswietlacz, bo ni cholery nie pamietam takiej chwalebnej obnizki;-)

Widocznie to jesteś ignorantem. Z internetu chociaż korzystać umisz?
http://www.lotos.pl/handlowy/ceny_paliw/historia

Wiem za to, ze za rzadow PO zdrozala (jak narazie) o 50%.

Widzisz tylko to co chcesz widzieć.
W sprawach polityki cenowej firmy pytanie jej glownego udzialowca chyba nie jest bledem?

W kwestii którą omawiamy, jest błędem.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-03-03 13:10:10
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara

Powitanko,

http://www.lotos.pl/handlowy/ceny_paliw/historia

Dzieki za linka. Faktycznie jest spadek w styczniu 2009, potem niestety systematycznie w gore. Nie zmienia to faktu, ze dziwnym trafem i oczywiscie absolutnie nie zwiazanym z glownym udzialowcem cena paliw za rzadow PiS oscylowala w okolicach 4zl/l, natomiast za rzadow PO (co oczywiscie absolutnie nie ma zwiazku z tym kto rzadzi) cena paliw wzrosla z 4 do ok. 6zl/l.

Widzisz tylko to co chcesz widzieć.

Alez ja bardzo chcialbym widziec 4zl/l.

?

Data: 2012-03-03 15:20:27
Autor: J.F.
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Dnia Sat, 03 Mar 2012 13:10:10 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
Powitanko,
[...]

Tym niemniej widac ze od 5 lat akcyza jest taka sama, a oplata paliwowa
wzrosla o 1.5gr/l ..

Tylko kiedys dolar byl po 2 zl, a potem barylka po 70$.

J.

Data: 2012-03-03 16:36:29
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
  Powitanko,

Tylko kiedys dolar byl po 2 zl, a potem barylka po 70$.

Przez jakies 2 miesiace dolar byl w okolicach 2,5. Nigdy nie byl po 2 zl. Szukam historycznych cen barylki ropy, AFAIR byly wtedy dosyc duze wahania i jakims cudem nie przelozyly sie na takie same zmiany cen paliw i to przez cale 2 lata. I pomyslec, ze cuda zapowiadal zupelnie kto inny i potem.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-03-03 17:10:05
Autor: Myjk
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Sat, 03 Mar 2012 16:36:29 +0100, Pawel "O'Pajak"
Nigdy nie byl po 2 zl.

21 lipca 2008 roku dolar był wart dokładnie 2 zł. Tak czytam i mam
propozycję: weź może usiądź na spokojnie i dowiedź się więcej o świecie w
którym żyjesz, bo najwidoczniej jesteś deczko oderwany od rzeczywistości.

--
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl - zmieniarka *MP3* http://put-and-go.pl - pasy śniegowe

Data: 2012-03-03 17:44:50
Autor: Cavallino
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara

Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jitdpu$qmh$1@inews.gazeta.pl...
 Powitanko,

Tylko kiedys dolar byl po 2 zl, a potem barylka po 70$.

Przez jakies 2 miesiace dolar byl w okolicach 2,5. Nigdy nie byl po 2 zl.

Był przez kilka miesięcy.
Pamiętam jak dziś, bo dzięki temu zaliczyłem dwa razy pod rząd wycieczki do Ameryki Południowej za śmieszną kasę.

Data: 2012-03-05 01:59:26
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Powitanko,

Był przez kilka miesięcy.

OK, macie racje, pamiec moja zawodna jest. Pamietalem, ze plulem sobie w brode, ze nie kupilem $, jak byly po 2,5.
Teraz jestesmy zielona wyspa, wtedy rzadzili faszysci;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-03-05 08:48:57
Autor: Cavallino

Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jj135f$okm$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Jeśli łączysz cenę dolara z tym kto rządzi w Polsce, to zdecydowanie mózg Ci wtedy wyprali.
Więc mógłbyś dać sobie spokój z publikowaniem tych chorych rojeń publicznie, bo ciężko się czyta aż takie bzdury, nawet jak kogoś obecna władza mocno wkurza.
W każdym razie PLONK WARNING.

Data: 2012-03-05 22:02:19
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara

Powitanko,

Jeśli łączysz cenę dolara z tym kto rządzi w Polsce, to zdecydowanie
mózg Ci wtedy wyprali.

Od czego zalezy cena waluty? (relacja np. $-zl)
Pewnie od tego ilu i na jaka ilosc waluty sa chetni. Zgadza sie? Nie tak dawno temu obserwowalismy sile franka szwajcarskiego. Ludzie stracili zaufanie do innych walut i zaczeli kupowac franki. Tak?
Jesli Grecja mialaby dalej swoje drachmy, czy co tam mieli, to zapewne ich waluta narodowa bylaby w wartosci papieru na ktorym bylaby drukowana. No moze przesadzam, ale mechanizm mniej wiecej tak wyglada.
Tak, wiem sa jeszcze spekulacje i mozliwosc interwencji bankow centralnych.
Wiecej mechanizmow zmian kursow walut nie znam.
Czy zatem sila waluty zalezy bezposrednio od rzadu? Bezposrednio nie. Pomijajac interwencje oczywiscie, ale to doraznie.
No ale cos sprawilo, ze nie tak dawno rynki wywindowaly cene franka, a na zlotowki sie nie rzucili. Czemu? (tylko pytam).

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-03-03 22:07:39
Autor: J.F.
Dnia Sat, 03 Mar 2012 16:36:29 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
Tylko kiedys dolar byl po 2 zl, a potem barylka po 70$.

Przez jakies 2 miesiace dolar byl w okolicach 2,5. Nigdy nie byl po 2 zl.

a widziales tabele 141/A/NBP/2008
Szukam historycznych cen barylki ropy, AFAIR byly wtedy dosyc duze wahania i jakims cudem nie przelozyly sie na takie same zmiany cen paliw i to przez cale 2 lata.

Bo u nas w europie wysoka akcyza tlumi dynamike.
Masz stale ponac 2zl dodane do ceny.
I pomyslec, ze cuda zapowiadal zupelnie kto inny i potem.

Tak to jest jak wyborcy sa glupi ... choc akurat nie bardzo widze
alternatywe :-)

J.

Data: 2012-02-25 14:08:28
Autor: AZ
On 02/25/2012 12:20 PM, DoQ wrote:

Tusk ma udziały w koncernach paliwowych? Dobrze się czujesz?
No i dlaczego nie wspominasz o cenach żywności na Białorusi?

Te, a akcyze to koncerny ustalają?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-25 14:17:09
Autor: Maciek
W dniu 2012-02-25 14:08, AZ pisze:
Te, a akcyze to koncerny ustalają?
No i wreszcie dyskusja schodzi na właściwe tory. Można podyskutować o
idiotach u sterów władzy, którzy akcyzy będą bronić jak niepodległości,
ale argument, że na Białorusi mają super tanie paliwo jest z gatunku
tych o autostradach tak sprawnie budowanych za czasów Hitlera.
Maciek

Data: 2012-02-25 14:51:36
Autor: DoQ
W dniu 25-02-2012 14:08, AZ pisze:

Tusk ma udziały w koncernach paliwowych? Dobrze się czujesz?
No i dlaczego nie wspominasz o cenach żywności na Białorusi?
Te, a akcyze to koncerny ustalają?

Te, a od kiedy to w UE jest w tym zakresie pełna swoboda?

--
Pozdr. Sędziwoj

Data: 2012-02-25 23:18:35
Autor: nazgul
W dniu 2012-02-25 14:51, DoQ pisze:
[...]

a kto jest euroentuzjastą?

no i podobno mamy mieć jakiś głos w unii
tak Tusku mówi, że przy stole będziemy siedzieli a nie pod.
ale widać ochłap z dopłat lepszy niż wynegocjowanie swobody fiskalnej.

Data: 2012-02-25 15:18:39
Autor: to
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
begin AZ
Te, a akcyze to koncerny ustalają?

UE.

Data: 2012-02-26 22:11:18
Autor: venioo@interia.pl
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
W dniu 2012-02-25 16:18, to pisze:
begin AZ

Te, a akcyze to koncerny ustalają?

UE.

Moze zwolnijmy tych 460 darmozjadow, jak wszystko "co zle" to nagle ustala UE. :)

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-02-26 22:06:02
Autor: to
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
begin venioo@interia.pl
Moze zwolnijmy tych 460 darmozjadow, jak wszystko "co zle" to nagle
ustala UE. :)

Ale taka prawda, że minimalna akcyza na paliwo jest ustalona przez UE. Chcesz z tym podyskutować? :>

Data: 2012-02-27 20:35:26
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-02-26 23:06, to pisze:
begin venioo@interia.pl

Moze zwolnijmy tych 460 darmozjadow, jak wszystko "co zle" to nagle
ustala UE. :)

Ale taka prawda, że minimalna akcyza na paliwo jest ustalona przez UE.
Chcesz z tym podyskutować? :>

No wlasnie o tym pisze - skoro to UE decyduje o najwazniejszych sprawach, to tych 460 nierobow jest zupelnie zbednych. :)

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-02-27 19:43:03
Autor: to
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
begin venioo@interia.pl
No wlasnie o tym pisze - skoro to UE decyduje o najwazniejszych
sprawach,

Nie wiem czy to jest akurat najwaĹźniejsza sprawa.

to tych 460 nierobow jest zupelnie zbednych. :)

Z 200 by spokojnie wystarczyło, ale to tak naprawdę mało istotna kwestia.

Data: 2012-02-28 20:15:48
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-02-27 20:43, to pisze:
begin venioo@interia.pl

No wlasnie o tym pisze - skoro to UE decyduje o najwazniejszych
sprawach,

Nie wiem czy to jest akurat najważniejsza sprawa.

Dotyczaca pieniedzy z naszych (spoleczenstwa) kieszeni, a wszystkie takowe u mnie maja priorytet najwazniejszych. :)

to tych 460 nierobow jest zupelnie zbednych. :)

Z 200 by spokojnie wystarczyło, ale to tak naprawdę mało istotna kwestia.

Wystarczyloby 50, ale madrych :) A istota tej kwestii jest taka, ze przestaliby obciazac budzet, a wraz z nimi ich rodziny pozatrudniane we wszelkich firmach panstwowych. A zaoszczedzone pieniadze moznaby przeznaczyc np. "na sierotki" ;)

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-02-29 11:38:38
Autor: Sebastian Kaliszewski
venioo@interia.pl wrote:
[...]

Ale wpływ tych 560 typów (Senat też licz!) i ich pociotów to jest pikuś. Nawet jak tego jest 5000 czy nawet 10000 luda to udźwigniemy. Bez bólu. Tu by się trzeba dobrać do samorządowców -- ok. 2000 gmin w każdej po ilu radnych, wójtów, burmistrzów i ich pociotów? Tu jest armia darmozjadów do pogonienia.

Reducja tych 560 do 56 wiele nie da. Efekt byłby symboliczny. Nawet jesli spowodowałoby to redukcję (nie liczyłbym) o 10000 luda po 100000zł za stanowisko rocznie to byłby 1 miliard. Miliard to może i coś, nno może by nie musieli zakłądać takich zysków jakie zakładają z mandatów :) Ale to tyle.

pzdr
\SK

Data: 2012-02-29 20:48:41
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-02-29 11:38, Sebastian Kaliszewski pisze:
venioo@interia.pl wrote:
[...]

tylko ze na samorzadowcow masz bezposredni wplyw. napiszesz pismo, prosbe, cokolwiek, mozesz nawet zadzwonic albo osobiscie sie spotkac. tak samo przyjsc na sesje rady i podyskutowac. tego akurat bym nie likwidowal. a na tych z rzadu nie ma zadnego wplywu, a tylko towarzystwo mocno kryminogenne :|

Reducja tych 560 do 56 wiele nie da. Efekt byłby symboliczny.

Policz teraz kazdego biuro poselskie, wydatki na podroze (oddawana NA OSWIADCZENIE, co jak pokazuja lata ubiegle, nie przeszkadza brac zwrotow za paliwo nawet nie majac samochodu). To sa setki tysiecy zł/głowe. Co pomnozone przez ilosc daje kwote pozwalajaca rocznie na jakies sensowne inwestycje, a nie przezeranie.

Data: 2012-03-02 16:57:58
Autor: Sebastian Kaliszewski
venioo@interia.pl wrote:
[...]

Możesz też pisać do swojego posła, senatora, itd.

tego akurat bym nie likwidowal.

Ja nie chcę likwidować rad. Ale chętnie bym się stamtąd pozbył armii pozatrudnianych w urzędach kumpli i pociotów.

  a na tych z rzadu nie ma zadnego wplywu, a tylko towarzystwo
mocno kryminogenne :|

Też jest wpływ. Zobacz: ostatnio trzech studentów zebrało paręset tysięcy podpisów.

[...]

No wlaśnie policzyłem. Doliczyłem po 20 osób na głowe gdzie zatrudnienie każdej kosztuje 100000 rocznie.

Data: 2012-03-03 18:08:21
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-03-02 16:57, Sebastian Kaliszewski pisze:

[...]

Możesz, ale jednak wieksze prawdopodobienstwo, ze Cie oleje, niz czlowiek ktorego czasem spotykasz na zakupach w lokalnym sklepie.

tego akurat bym nie likwidowal.

Ja nie chcę likwidować rad. Ale chętnie bym się stamtąd pozbył armii
pozatrudnianych w urzędach kumpli i pociotów.

Dokladnie.

a na tych z rzadu nie ma zadnego wplywu, a tylko towarzystwo
mocno kryminogenne :|

Też jest wpływ. Zobacz: ostatnio trzech studentów zebrało paręset
tysięcy podpisów.

I... Calych 3 poslow bylo na sali podczas omawiania projektu obywatelskiego...

[...]

To troche naszej kasy by zostalo jednak w budzecie :)

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-02-29 21:52:11
Autor: J.F.
Dnia Wed, 29 Feb 2012 11:38:38 +0100, Sebastian Kaliszewski napisał(a):
[...]

Jesli zniesiesz nawet 10 tys luda, to zniesiesz i 2500 wojtow. razem z
zastepcami itp. Radni moga byc obciazeniem, ale oni chyba duzych pieniedzy nie dostaja.

J.

Data: 2012-03-02 16:59:50
Autor: Sebastian Kaliszewski
J.F. wrote:
[...]

Chodiz mi o całe rodzinki pozatrudniane przy samorządach. Pokaż mi gminę gdzie masz tylko wójta zastępcę i jedną panią do siedzenia w okienku...

Tu chodzi o armię idącą w setki tysięcy ludzi. A nie marne 10000.

pzdr
\SK

Data: 2012-03-02 17:24:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Hello Sebastian,

Friday, March 2, 2012, 4:59:50 PM, you wrote:

[...]

Chodiz mi o całe rodzinki pozatrudniane przy samorządach. Pokaż mi gminę gdzie
masz tylko wójta zastępcę i jedną panią do siedzenia w okienku...
Tu chodzi o armię idącą w setki tysięcy ludzi. A nie marne 10000.

Chyba mylisz samorządy z administracją rzadową... Urzędników
państwowych masz ponad 700000.

--
Best regards,

Data: 2012-03-02 21:10:17
Autor: Krzysiek Kielczewski
Dnia 02.03.2012 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> napisał/a:

[...]

Masz może źródło to potwierdzające? (to, że samej administracji
państwowej jest ponad 700k)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-02-25 17:56:10
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2012-02-25 12:12, gregor pisze:
[...]

Dlaczego nigdy nie odpowiadasz na wielokrotnie kierowane pod twój adres pytanie: dlaczego się tam nie przeprowadzisz, skoro uważasz Białoruś za raj??

Data: 2012-02-27 09:31:40
Autor: Jakub Witkowski
[...]

W życiu! Wolimy już mieć 100% inflacji, 350$ brutto pensji, oraz oddać najważniejsze
elementy systemu energetycznego w ręce Rosjan (biełtransgaz już, ropociągi za chwilę),
w zamian za co jeszcze przez pewien czas dostaniemy paliwo za połowę ceny światowej.
Oto mąż stanu, oto wódz!

Data: 2012-02-25 14:55:05
Autor: kogutek
[...]

Za`baryłkę ropy musimy zapłacić ze 100 dolarów. Da się z niej zrobić ze 120
litrów paliw różnych możliwych do użycia w silnikach spalinowych.
300zł/120=2,5zł
2,50 kosztuje w Polsce surowiec na na litr paliwa. Przerobienie darmo nie jest, kolejna złotówka. Razem 3,50 za litr. Wychodzi że
podatki, dystrybucja itp to 2 złote. Wiesz dlaczego oni mają cenę paliwa na stacji niższą niż światowa cena surowca
potrzebna na wyprodukowanie 1 litra? Bo tam nie ma Kaczyńskich, Maciarewiczów
itd. I od Rosji kupują ropę praktycznie po kosztach wydobycia i transportu.
Taką politykę prowadzi Rosja. Jak ktoś z nimi kotów nie drze to ropę i gaz ma
za pół darmo. Czytałem niedawno że w UE srają pod siebie bo na Białorusi mają
zbudować fabrykę nawozów. Jak zbudują i uruchomią to wykończą wszystkie takie
fabryki w UE. Gaz mają kupować od Rosji w takiej cenie że powietrze droższe.
Kiedyś był dowcip polityczny. Jak go przerobić do obecnej sytuacji to puenta
będzie taka. Kto się z Rosji śmieje ten kiełbasy nie je. --

Data: 2012-02-25 16:56:23
Autor: Maciek
W dniu 2012-02-25 15:55, kogutek pisze:
Kiedyś był dowcip polityczny. Jak go przerobić do obecnej sytuacji to puenta
będzie taka. Kto się z Rosji śmieje ten kiełbasy nie je.
Przypomnij sobie baranie, jaki to dobrobyt mieliśmy, gdy Rosja była
naszym najukochańszym wielkim bratem. Tak, paliwo wtedy było
rzeczywiście tanie.

Maciek

Data: 2012-02-25 16:43:02
Autor: kogutek
Maciek <maciek@nospam.pl> napisał(a):
> [...]
naszym najukochańszym wielkim bratem. Tak, paliwo wtedy było

Jak moje pokolenie wiedziało by jaki dobrobyt nas czeka to byśmy własnymi
rękami udusili Wałęsę i całą ubecką opozycję. --

Data: 2012-02-25 18:26:25
Autor: Shrek
On 2012-02-25 17:43, kogutek wrote:
[...]

A z którego ty pokolenia, że się za miliony wypowiadasz?

Shrek

Data: 2012-02-25 18:49:35
Autor: Maciek
W dniu 2012-02-25 17:43, kogutek pisze:
Jak moje pokolenie wiedziało by jaki dobrobyt nas czeka to byśmy własnymi
rękami udusili Wałęsę i całą ubecką opozycję.
A co to za pokolenie? 4-latków za prezydentury Wałęsy?

Maciek

Data: 2012-02-25 18:58:22
Autor: jerzy.n

Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jib32m$cf2$1inews.gazeta.pl...

Jak moje pokolenie wiedziało by jaki dobrobyt nas czeka to byśmy własnymi
rękami udusili Wałęsę i całą ubecką opozycję.
Oczywiście ze niektórzy mieli lepiej, mieli sklepy za żółtymi firankami i mieli władze i tego im brak, teraz niech nie  narzekają ...

Data: 2012-02-25 22:35:42
Autor: Marek Dyjor
jerzy.n wrote:
[...]

no i wielu rzemieślników miało lepiej bo nie było konkurencji i jak człowiek żył dobrze z wadzą to miał jak pączek w maśle.

Data: 2012-02-25 22:56:00
Autor: John Kołalsky
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara

Użytkownik "jerzy.n" <dobieszczyn@poczta.fm>

[...]

Nie o to chodzi. Po prostu "nie o taką Polskę walczyliśmy" jaką teraz mamy. Choćby fotoradary.

Data: 2012-02-26 12:39:20
Autor: Marek Dyjor
John Kołalsky wrote:
[...]

To nie walczyliśmy o pańśtwo prawa?

Tylko o dziki zachód?

Data: 2012-02-26 16:56:10
Autor: Krzysztof 45
Marek Dyjor napisał(a):
To nie walczyliśmy o pańśtwo prawa? Tylko o dziki zachód?
Walczyliśmy, tylko nie przewidzieliśmy że naród będzie taki zbaraniały i zacznie tolerować układy z komuchami.

Na dzikim zachodzie było więcej prawa niż tu w "państwie prawa".
--
Krzysiek

Data: 2012-02-25 22:34:33
Autor: Marek Dyjor
kogutek wrote:
[...]

bogu dzięki gówno mogłeś bo byśmy teraz żyli w takim grajdole jak Białoruś czy Ukraina (pewnie bym nie żył tutaj bo bym wyemigrował do USA)

Data: 2012-02-29 12:12:31
Autor: Sebastian Kaliszewski
kogutek wrote:
[...]

Po pierwsze mów za siebie.

Po drugie to pieprzysz bez sensu, bo nie UB tylko SB i toto chciało zachowania ustroju.

Po trzecie to masz wyjątkowo kiepską pamięć. Zapominiałeś o staniu po kilka godzin w kolejce (po benzynę też). Zapomniałeś o tym, że średni poziom życia był 3 razy (sic!) niższy niż teraz. Jak się dzieciak skaleczył to go podpity lekarz na żywca zszywał (bo brakowało igieł i strzykawek, a podpity, bo przecież "wszyscy pili"). Jak kto dostał zawału serca to go kładli, dali jakieś proszki i jak jest silny to przeżyje.
Na wsiach przeważnie chodziło się srać za stodołę, samochód czy traktor to był u najbogatszych, połowa orała koniem. W mieście pod blokiem było pusto -- kilka samochodów. Jakim cudem to dzisiejsze biedne społeczeństwo ma ponad 20milionów samochodów na 38mln mieszkańców?

Ale to, że pleciesz od rzeczy to nic nowego... :)

\SK

Data: 2012-02-29 12:10:06
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Jasne. A Religa przeszczepu dokonał na Księżycu.

Na wsiach przeważnie chodziło się srać za stodołę,

Chyba Ty.

samochód czy traktor to był u najbogatszych, połowa orała koniem.

Kiedy? W latach 60-tych? Bo w 80-tych juz było trudno spotkać
furmankę...

W mieście pod blokiem było pusto -- kilka samochodów. Jakim cudem to
dzisiejsze biedne społeczeństwo ma ponad 20milionów samochodów na
38mln mieszkańców?

Się zastanów jakim cudem wtedy mieli te kilka milionów...

Ale to, że pleciesz od rzeczy to nic nowego... :)

Duzo lepszy nie jesteś. Mieszasz zmyślenia z opowieściami z kilku
dekad. Na szczęście ja te kilka dekad pamiętam. Nie, żebym chciał
wracać ale na pewno nie "otake Polske my walczyli".

--
Best regards,

Data: 2012-02-29 12:00:35
Autor: masti
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Dnia pięknego Wed, 29 Feb 2012 12:10:06 +0100 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz wystukał:

Hello Sebastian,

[...]

Jak moje pokolenie wiedziało by jaki dobrobyt nas czeka to byśmy
własnymi rękami udusili Wałęsę i całą ubecką opozycję.
Po pierwsze mĂłw za siebie.
[...]
przeĹźyje.

Jasne. A Religa przeszczepu dokonał na Księżycu.

a ile takich operracji wykonano?

[...]

takim cudem jak ludzie wydawali więcej niż zarabiali.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-02-29 13:24:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Hello masti,

[...]

[...]

I to jest własnie jeden z wielkich cudów komuny. Kiedyś była taka
fajna lista...

--
Best regards,

Data: 2012-02-29 13:32:18
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2012-02-29 12:10,  *RoMan Mandziejewicz* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
samochód czy traktor to był u najbogatszych, połowa orała koniem.
Kiedy? W latach 60-tych? Bo w 80-tych juz było trudno spotkać
furmankę...

Chyba u Ciebie...
Wychowałem się na Lubelszczyźnie i na początku lat 80 było ich cała masa - nawet w 90 było tego jeszcze sporo (choć na drogach już nie - na polach tak).

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-02-29 13:39:53
Autor: RoMan Mandziejewicz
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Hello Mirek,

samochód czy traktor to był u najbogatszych, połowa orała koniem.
Kiedy? W latach 60-tych? Bo w 80-tych juz było trudno spotkać
furmankę...
Chyba u Ciebie...

Ano, u mnie.

Wychowałem się na Lubelszczyźnie i na początku lat 80 było ich cała masa
- nawet w 90 było tego jeszcze sporo (choć na drogach już nie - na polach tak).

Czyli nawet kapitalizm tam nie pomógł? Autentycznie widziałeś orkę
konną? Bo ja ostatnie prace rolne koniem to widziałem  chyba na
początku lat 70-tych - żniwiarką (maszyna jeszcze prostsza od
snopowiązałki - tylko ścina) konną ktoś się bawił.

--
Best regards,

Data: 2012-02-29 14:31:03
Autor: Maciek
[...]
Wiele chyba zależy od rejonu. Opole to nie to samo Bielsk Podlaski i to
nie tylko ze względu na liczbę mieszkańców.

Maciek

Data: 2012-02-29 15:52:53
Autor: RoMan Mandziejewicz
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Hello Maciek,

[...]

Opole, to małe miasto ale Opolszczyzna to faktycznie bogaty region.
Pod moimi rolnik ma kilkadziesiąt arów - opłaca mu się kombajnem parę
kilometrów jechać, żeby z tego spłachetka zebrać...

--
Best regards,

Data: 2012-02-29 19:46:48
Autor: 'Tom N'
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
RoMan Mandziejewicz w <news:3737495272$20120229155254squadack.com>:

Hello Maciek,

[...]

Taaa, i kombajn rolnik kupił dla tych arów, a  tak w ogóle to każdy
małolepszy ma kombajn w opolskiem

Nie bajeruj Roman proszę, jeden rolnik z arami wiosny nie czyni  ;-)

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-02-29 20:19:46
Autor: RoMan Mandziejewicz
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Hello 'Tom,

[...]
            ^
Tu brakło    oknami

kilometrów jechać, żeby z tego spłachetka zebrać...
Taaa, i kombajn rolnik kupił dla tych arów,

Kombajn to on kupił dla hektarów, które ma gdzie indziej. Chodziło mi
o to, że przyjeżdżał na to spłachetko kombajnem a nie jakąś prostszą
maszyną. Nigdy się nie mogłem nadziwić.

a tak w ogóle to każdy małolepszy ma kombajn w opolskiem

Tak. Chyba mało wiesz o Opolszczyźnie...

Nie bajeruj Roman proszę, jeden rolnik z arami wiosny nie czyni  ;-)

To, że czegoś nie zrozumiałeś i coś sobie dopowiedziałeś nie czyni z
tego prawdy.

--
Best regards,

Data: 2012-02-29 21:39:44
Autor: 'Tom N'
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
RoMan Mandziejewicz w <news:6520716927$20120229201947squadack.com>:

Hello 'Tom,

[...]
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[...]

Ja? To Ty najpierw o arach pisałeś... A na koniec nie zrozumiałeś.
Podobnie jest na wschodzie, te z hektarami maja kombajn, którym w wolnej
chwili ary przelecą, tylko struktura ha(arów) nie taka jak w opolskiem [1] i
często i gęsto konia i woza widać -- nie ma A4 i barierek ;P [1] struktura w opolskie:lubelskie z moich obserwacji odpowiada strukturze
kujawsko-pomorskie:opolskie -- jedziesz 10 kilometrów i wielkie --
Tomasz Nycz

Data: 2012-02-29 14:54:51
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2012-02-29 13:39,  *RoMan Mandziejewicz* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Tak, choć orka to nie to samo co furmanka - ostatnio może pod koniec 70, jak jeszcze na wieś jeździłem do Babci :)

początku lat 70-tych - żniwiarką (maszyna jeszcze prostsza od
snopowiązałki - tylko ścina) konną ktoś się bawił.

A taki sprzęt to widziałem całkiem niedawno - z 5 lat temu jak się nie mylę - przejazdem w Kieleckim - wróć - Świętokrzyskim :)

Data: 2012-02-29 21:29:14
Autor: J.F.
Dnia Wed, 29 Feb 2012 13:39:53 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
[...]

Kosiarke konna w akcji widzialem ... w ubieglym roku. pod czestochowa.

Ale to ponoc jakis pasjonat koni, bo reszta wsi nie ma ani konia, ani
traktora, ani krowy, ani nawet swini ..

J.

Data: 2012-03-02 17:13:59
Autor: Sebastian Kaliszewski
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Mirek,

[...]

45km od D.C.

Gościu za płotem naszej działki regularnie orał koniem i kosił kosą sic(!). W połowie 80-tych. Traktor był w co 3-cim gospodarswtwie, samochód chyba w co 10.
Kibel w domu jeszcze rzadziej.

Znajomemu który przyjechał z Holandii mało oczy z orbit nie wyszły.

Teraz to w okolicy ludzie jeśli mają konie to jako hobby -- ktoś ma nawet stadninę. W gospdarswtach w którcych na stale ktoś mieszka (a nie zmieniły funkcji na domki letniskowe) stoi po parę samochodów. Jest wodociąg. Ludzie mają normalne łazienki (poza paroma przypadkami starszych samotnych osób które się przyzwyzaiły po staremu).

pzdr
\SK

Data: 2012-02-29 14:09:23
Autor: Myjk
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Wed, 29 Feb 2012 12:10:06 +0100, RoMan Mandziejewicz
Jasne. A Religa przeszczepu dokonał na Księżycu.

Pewnie lepiej byłoby na księżycu, tam było czyściej niż w polskich
szpitalach. Dlatego własnie Religa, owszem zrobił przeszczep, ale pacjent
zszedł na sepsę. Czyli standardowo, operacja się udała, pacjent nie żyje.
Pewnie dlatego, że operację robili brudnym skalpelem, narkozę strzykawką
wielorazową (bo te jednorazowe z Madagaskaru strasznie długo płynęły).
Jedyne czego było wtedy pod dostatkiem, to gazy łzawiązej.
 --
Pozdor Myjk

Data: 2012-02-29 15:48:55
Autor: kamil
On 29/02/2012 13:09, Myjk wrote:
[...]

Dodajmy jeszcze, że w zgniłych, kapitalistycznych Stanach takie operacje przeprowadzano już od 1967 roku.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-03-02 17:07:19
Autor: Sebastian Kaliszewski
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Sebastian,

[...]

[...]

Ilu takich przeszczepów dokonał?

Na wsiach przeważnie chodziło się srać za stodołę,

Chyba Ty.

Ja też.

Tzw. sławojka to był standard.

samochód czy traktor to był u najbogatszych, połowa orała koniem.

Kiedy? W latach 60-tych? Bo w 80-tych juz było trudno spotkać
furmankę...

Oj krótka pamięć krótka. W 80, jak najbardziej. 45km od centrum Warszawy.

Może tam u was w dawnych Niemczech było lepiej. Ale w centrum kraju było tak jak mówię.

[...]

Mieli kilka razy mniej.

Ale to, że pleciesz od rzeczy to nic nowego... :)

Duzo lepszy nie jesteś. Mieszasz zmyślenia z opowieściami z kilku
dekad.

Nie. Mam może po prostu lepszą pamięć.

Na szczęście ja te kilka dekad pamiętam. Nie, żebym chciał
wracać ale na pewno nie "otake Polske my walczyli".

Ludzie to sobie wyobrażali że wystarczy komuchów wyrzucić i od razu będzie u nas Hamerka i raj na ziemi. A tu guzik.

pzdr
\SK

Data: 2012-03-02 17:28:29
Autor: RoMan Mandziejewicz
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Hello Sebastian,

Friday, March 2, 2012, 5:07:19 PM, you wrote:

[...]

[...]

To, że 45 km od centrum Warszawy psy dupami szczekały i ludzie końmi
orali ma się nijak do reszty kraju.

Może tam u was w dawnych Niemczech było lepiej. Ale w centrum kraju
było tak jak mówię.

Warszawa to centrum kraju? Spójrz na mapę, z kim graniczy województwo.
Toż to prawie Białoruś.

[...]

--
Best regards,

Data: 2012-03-02 19:02:13
Autor: Artur Maśląg
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
W dniu 2012-03-02 17:07, Sebastian Kaliszewski pisze:
(...)
Na wsiach przeważnie chodziło się srać za stodołę,

Chyba Ty.

Ja też.

Tzw. sławojka to był standard.

No nie bardzo. Zależy gdzie.

[...]

Zdaje się, że tak naprawdę to możesz pisać o wspomnieniach z
dzieciństwa w tej lokalizacji. Jeżeli chodzi o orkę w latach 80 to już
rzadko kiedy była realizowana przez pojazd z napędem owsianym - co
innego różne prace pomocnicze (jeszcze pytanie, jaki był areał do
obrobienia). Roman trochę przesadził z tymi furmankami, niemniej w
sumie niewiele. Rok 1980 to nie lata 80.

Może tam u was w dawnych Niemczech było lepiej. Ale w centrum kraju było
tak jak mówię.

Mówić możesz, ale to nie znaczy, że tak było. Specjalnie dla Ciebie
odkopałem dane statystyczne:

Historia gospodarcza Polski
Andrzej Jezierski, Cecylia Leszczyńska

http://books.google.pl/books?id=_75stIZO7WAC&printsec=frontcover&hl=pl&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false

Jak widać na załączonym obrazku dane są dość jednoznaczne.
Tak w skrócie:

Rok     liczba traktorów  liczba koni na 100ha
1970         224,5 tys.            13
1980         619,4 tys.             9
1989        1152,6 tys.
1990        1185,0 tys.             5
1997        1210,5 tys.
2009        1577,3 tys.

Wynika z powyższego, że nie było tak jak mówisz. Dynamika zmian jest
dość dobrze widoczna, niemniej warto zaznaczyć, że mechanizacja
nie była regularna regionalnie, wiec mogłeś przeoczyć wiele zmian.
Ba, co jeszcze jest widoczne - widać, że to w PRL-u jednak zaszły
potężne zmiany na korzyść rolnictwa (no i państwa), a nie później.

Duzo lepszy nie jesteś. Mieszasz zmyślenia z opowieściami z kilku
dekad.

Nie. Mam może po prostu lepszą pamięć.

Jak widać ta lepsza pamięć to tylko Twoje wyobrażenie, a nie stan
faktyczny.

[...]

Niektórzy tak, a niektórym to nadal się wiele rzeczy wydaje.

Data: 2012-02-29 20:33:00
Autor: Myjk
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Wed, 29 Feb 2012 12:12:31 +0100, Sebastian Kaliszewski
Jak się dzieciak skaleczył to go podpity lekarz na żywca zszywał (bo brakowało igieł i strzykawek

Skąd ja to znam? A tak, też mi głowę na żywca szyli (znieczulenie? a co
to?), łamiąc przy tym dwie igły (ciekawe czy dlatego że były już
"przesilone", czy że lekarz pijany i zamiast w skórę wbijał mi się w kość).
Innym razem sobie nogę rozprułem (całe udo), to na ostrym nawet zastrzyka
przeciwtężcowego nie dostałem, bo nie było W CAŁEJ WARSZAWIE. To był
odpowiednio 88 i 87 rok.

Na wsiach przeważnie chodziło się srać za stodołę

Ba, tu gdzie mieszkam obecnie (w domu rodzinnym żony), czyli Stara Miłosna
pod Wawą (16 km od centrum!, obecnie już należy do Warszawy), jeszcze w '95
był WYCHODEK, dopiero w '96 powstała łazienka z prawdziwego zdarzenia.

Jednakowoż, jak się upewniałem o powyższą datę u żony, to podpowiedziała,
że chodząc w pielgrzymkach jeszcze 5-6 lat temu ludzie na wsiach mieli
wychodki -- więc co to w ogóle za pierdolenie, Roman? Z choinki się
urwałeś? To że ty miałeś dobrze, albo całe twoje otoczenie, nie znaczy że
inni też. Jak można twierdzić, że wtedy, za tej pieprzonej komuny, oj, czy też
porawniej, socjalizmu, "nie było tak źle"? Skundlenie ludzkie, to jedyne co
się kojarzy z tym okresem. Choćby paliwo miało kosztować, zgodnie z życzeniem jednego z tutejeszych
trolli, dziesięc złotych, to wolę tyrać na te dziesięć złotych za litr niż
żyć w Bialorus style za trzy złote.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-02-29 20:44:00
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Dziwne rzeczy opowiadasz - mój syn się oparzył w 1987 roku, zastrzyk
przeciwtężcowy dostał od razu na pogotowiu. Działo się to w
prowincjonalnym Opolu. Jeszcze byłem zdziwiony, że mu go w ogóle dają.

Za komuny miał operowanego naczyniaka pod okiem - gdyby nie operacja
to raz, że byłby zeszpecony na całe zycie a dwa, że istniało ciągłe
zagrożenie życia - naczyniak był z tych mocno krwawiących przy każdym
urazie.

[...]

--
Best regards,

Data: 2012-02-29 21:15:08
Autor: J.F.
Dnia Wed, 29 Feb 2012 20:44:00 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
[...]

nie wiesz jak to w budzetowce ?  musieli wydac, zeby im nie obcieli
przydzialu w kolejnym roku :-)

albo ktos sie pomylil, zamowil za duzo, i teraz trzeba bylo zuzyc przed
uplywem terminu waznosci, zeby nie bylo 50% strat ..

No chybas ze mnie jakis lekarz sprostuje i powie ze jest sens szczepienia
przeciw tezcowi przy oparzeniu. Powazne oparzenie ? skora zeszla ? tak czy inaczej - z iglami komuna miala klopoty, a wlasnie wchodzil aids.

J.

Data: 2012-02-29 21:46:10
Autor: 'Tom N'
J.F. w <news:1c4kdhixs0gg8.6wjvdvy7u4ze.dlg40tude.net>:

tak czy inaczej - z iglami komuna miala klopoty, a wlasnie wchodzil aids.

Ty zacznij od doczytania co to komuna i czym się różni od komunizmu -- skup
się na igłach i aids

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-02-29 22:35:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Hello J.F.,

[...]

No własnie nic poważnego. Człowiek jechał na pogotowie, bo to dziecko.
A tu zastrzyk, opatrunek.

tak czy inaczej - z iglami komuna miala klopoty, a wlasnie wchodzil aids.

Ja naprawdę czytam i nie rozumiem. Ostatnie zastrzyki ze szklanej
strzykawki sam dostawałem jako dziecko. Mój syn chyba nigdy nie dostał
zastrzyku ze szklanej strzykawki. Chorował sporo, zastrzyków dostał
mnóstwo ale jakoś nie pamiętam problemów z igłami.

Może chodzi o znacznie wczesniejsze lata?

--
Best regards,

Data: 2012-02-29 22:51:04
Autor: Michał Baszyński
[...]

były, początek lat '80. Sam na zastrzyki biegałem z załatwionymi po znajomości igłami jednorazowymi.

--
Pozdr.
Michał

Data: 2012-02-29 23:03:21
Autor: RoMan Mandziejewicz
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Hello Michał,

[...]

Ale mowa była o 87/88 roku a nie początku lat 80-tych, gdy brakowało
rzeczywiście wszystkiego (ale i tak wszyscy mieli to czego
potrzebowali).

--
Best regards,

Data: 2012-02-29 23:11:35
Autor: J.F.
Dnia Wed, 29 Feb 2012 23:03:21 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
[...]

No coz, co sie dzialo w roznych latach to juz nie pamietam tak dokladnie,
ale przypominam ze komuna nie rozpadla sie dlatego ze ludziom zylo sie
dostatnio :-)

Kartke zeby do gipsowania przychodzic z wlasna wata pamietam, ale to chyba
byly juz lata 90-te ..

J.

Data: 2012-02-29 23:23:08
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Jak mnie w 2001 zagipsowali to na poprawkę po 3 tygodniach żona kupiła
nie tylko "watę" ale również plastikowy "gips". To też z powodu
komuny?

--
Best regards,

Data: 2012-03-02 17:19:15
Autor: Sebastian Kaliszewski
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello J.F.,

[...]

Nie o 80-te. Dzieciaki szczepione po 3 jedną strzykawką tylko igłę zmieniały (ktoś załatwił igły). Centrum Warszawy.

\SK

Data: 2012-02-29 21:42:54
Autor: Myjk
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Wed, 29 Feb 2012 20:44:00 +0100, RoMan Mandziejewicz
Dziwne rzeczy opowiadasz

Oczywiście, wszystko czego Roman nie doświadczył jest dziwne. --
Pozdor Myjk

Data: 2012-02-29 22:31:19
Autor: RoMan Mandziejewicz
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Hello Myjk,

Dziwne rzeczy opowiadasz
Oczywiście, wszystko czego Roman nie doświadczył jest dziwne.

Tak się składa, że dość stary jestem. I sporo pamiętam z bardzo
osobistych doświadczeń. Wierz mi, że bardziej pamięta się operację
syna niż własną.

--
Best regards,

Data: 2012-03-01 07:50:18
Autor: Myjk
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Wed, 29 Feb 2012 22:31:19 +0100, RoMan Mandziejewicz
Dziwne rzeczy opowiadasz
Oczywiście, wszystko czego Roman nie doświadczył jest dziwne.
Tak się składa, że dość stary jestem.

Co nie znaczy równocześnie, że widziałeś i wiesz wszystko. Zachowujesz się
natomiast tak, jakbyś wraz ze starością posiadł wszytkie rozumy, a swoje
wypowiedzi uważasz za prawdę obiawioną. Problem w tym, że nie jesteś
jedynym starym na świecie i nie jesteś jedynym który doświadczył paru dekad
życia, w końcu nie jesteś jedynym, który o tym opowiada.

I sporo pamiętam z bardzo osobistych doświadczeń. Wierz mi, że bardziej pamięta się operację syna niż własną.

Domyślam się -- narkoza nie pozwala pamiętać operacji.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-03-01 10:30:08
Autor: RoMan Mandziejewicz

Thursday, March 1, 2012, 7:50:18 AM, you wrote:

[...]

I dlatego próbujesz mi odebrać prawo do opowiadania?

I sporo pamiętam z bardzo osobistych doświadczeń. Wierz mi, że bardziej pamięta się operację syna niż własną.
Domyślam się -- narkoza nie pozwala pamiętać operacji.

Trzeba jak krowie na rowie? Dobrze: okoliczności operacji.
Jak dorośniesz i wychowasz własne dzieci - zrozumiesz.

--
Best regards,

Data: 2012-03-02 08:02:01
Autor: Myjk
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Thu, 1 Mar 2012 10:30:08 +0100, RoMan Mandziejewicz
I dlatego próbujesz mi odebrać prawo do opowiadania?

Powtarzanie w kółko regułki pt. "jestem dorosły, wszystko przeżyłem i wiem
najlepiej, reszta dyskutantów to gnoje bez pojęcia o życiu", to nie jest
opowiadanie, tylko trucie.

Data: 2012-03-02 10:55:35
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, March 2, 2012, 8:02:01 AM, you wrote:

[...]

nie podoba się - nie czytaj. Nie ma najmniejszego przymusu.

Trzeba jak krowie na rowie? Dobrze: okoliczności operacji.
Jak dorośniesz i wychowasz własne dzieci - zrozumiesz.
Żałość ogarnia.

Jak się ciebie czyta.

--
Best regards,

Data: 2012-03-02 11:26:52
Autor: Myjk
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Fri, 2 Mar 2012 10:55:35 +0100, RoMan Mandziejewicz
[...]

Pytałeś, to ci odpisałem. Ja od ciebie, w szczególności od ciebie, rad nie potrzebuję.

Gorzej z toba jak dzieckiem.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-03-02 16:03:36
Autor: Krzysiek Kielczewski
[...]

http://demotywatory.pl/3711727/Nastolatku-Masz-juz-dosc-swoich-durnych-starych

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-02-29 21:44:10
Autor: J.F.
Dnia Wed, 29 Feb 2012 12:12:31 +0100, Sebastian Kaliszewski napisał(a):
Po trzecie to masz wyjątkowo kiepską pamięć. Zapominiałeś o staniu po kilka godzin w kolejce (po benzynę też). Zapomniałeś o tym, że średni poziom życia był 3 razy (sic!) niższy niż teraz.

a jak ten poziom zycia liczony ? Iloscia telewizorow ? Bo tak za gomulki to mieszkanie M4 liczylo 44m. za gierka 54, a za jaruzela
64m. no i wieksze tez sie zdarzaly.  A dzis ? Jakie mieszkania dostepne
przecietnu polakowi oferuje najblizszy deweloper ?  za komuny domek byl ograniczy do 110m kw. Malo mowiac szczerze.
Ale ... ile dzis oferuja duzi deweloperzy ?
[...]

ale skad te kolejki na stacjach benzynowych ? trzeba by spojrzec do danych, ale cos mi sie wydaje ze w 1989 nie bylo tych
samochodow tak malo. cos mi chodzi po glowie ze ~3 razy mniej - ale mam
wrazenie ze obecnie sporo samochodow jest tylko na papierze ..

J.

Data: 2012-02-29 22:18:26
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-02-29 21:44, J.F. pisze:
[...]

Ciężko stwierdzić, ponieważ tego się wprost porównać nie da.
A kolejkach to się w różnych okresach różnie stało. No, ale jak ludzie
z "Misia" wiedzę czerpią...

Bo tak za gomulki to mieszkanie M4 liczylo 44m. za gierka 54, a za jaruzela
64m. no i wieksze tez sie zdarzaly.  A dzis ? Jakie mieszkania dostepne
przecietnu polakowi oferuje najblizszy deweloper ?

Takie jakie będziesz chciał- pytanie tylko za ile...

za komuny domek byl ograniczy do 110m kw. Malo mowiac szczerze.

Mało - spróbuj teraz taki domek utrzymać. Patrz pan jakie płacze.
Że gaz drogi, że umowy trzeba podpisywać, że podatki itd. :)

Ale ... ile dzis oferuja duzi deweloperzy ?

Tyle ile będziesz chciał.

[...]

Były - samochodów było wcale nie tak mało i największe kolejki były
chyba na przełomie 80/90, choć i wcześniej się trafiały.

trzeba by spojrzec do danych, ale cos mi sie wydaje ze w 1989 nie bylo tych
samochodow tak malo.

Z całą pewnością nie i kilometrowe kolejki po benzynę też nie były
czymś dziwnym.

cos mi chodzi po glowie ze ~3 razy mniej - ale mam

Jak tam nie wiem, ale w 1989 było podobno milion samochodów,
a 1990 już 9 milionów :) Z innych materiałów mam informację, że
w 1989 na 10 tys. mieszkańców przypadało 1/3 tego, co w UK.
To chyba jednak nie tak mało. GUS podaje, że:
" polskich drogach poruszało się w 1990 roku 5,26 mln samochodów
osobowych, w 2009 roku już 16,5 miliona"

wrazenie ze obecnie sporo samochodow jest tylko na papierze ..

Cześć pewnie tak, ale jaka?

Data: 2012-02-25 19:11:20
Autor: J.F.
Dnia Sat, 25 Feb 2012 14:55:05 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
[...]

Byc moze troche mniej. Jako duzy hurtowy odbiorca nalezy sie rabat.

Te kontrakty tajne i nie podaja po ile kupujemy, ale z gazem do niedawna
sie mowilo ze dywersyfikacja bedzie nas duzo kosztowac.

[...]

Pomijajac kaczynskich, to jeszcze kwestia czego Rosja w zamian sobie zyczy
i ile to naprawde kosztuje.

Czytałem niedawno że w UE srają pod siebie bo na Białorusi mają
zbudować fabrykę nawozów. Jak zbudują i uruchomią to wykończą wszystkie takie
fabryki w UE. Gaz mają kupować od Rosji w takiej cenie że powietrze droższe.

a potem nie wiadomo kiedy im Rosja kurek zakreci.
o ile pamietam - to juz pare razy zakrecala - a przy okazji i nam.

J.

Data: 2012-02-26 21:28:55
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Powitanko,

Bo tam nie ma Kaczyńskich, Maciarewiczów
itd.

A to wyjatkowe swinie, nie rzadza od 5 lat, a te ceny to przez nich. I jeszcze perfidnie jak sami rzadzili, to cena paliwa spadla (4->3,8zl/l), a teraz na zlosc Tuskowi Kaczynski z Macierewiczem przestawiaja liczniki na stacjach, zrzucaja stonke z samolotow i dmuchaja tak, ze zimno bylo strasznie. A z Kaczynskich to Lech najgorszy - w samobojczym ataku samolotem chcial zniszczyc odwieczna przyjazn laczaca nasze narody i szlachetne gesty jak chocby ten ugoszczenia na/w radzieckiej ziemi polskich oficerow, niezapomniane wakacje na Syberii dla naszych rodakow itd.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-02-29 12:15:17
Autor: Sebastian Kaliszewski
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Pawel "O'Pajak" wrote:
Powitanko,

[...]

Ależ oczywiscie -- KAczyński i MAciuerewicz to lekarstwo na światowy kryzys! JAk odeszli to się kryzys zaczął! Muszą wrócić i uratować świat!

\SK

Data: 2012-02-29 12:01:35
Autor: Sebastian Kaliszewski
kogutek wrote:
gregor <gregor@szu.pl> napisał(a):
Ostatnio jak pisaĹ?em byĹ?o po 2,30 teraz niespodzianka kurs dolara spadĹ? i paliwko jest po 2,13, a u nas jak zwykle kurs dolara w dĂłĹ? ceny paliw w gĂłrÄ?

1USD = 3,10 zĹ?

1 litr 92 oktanowej = 5700 rubli

1 USD = 8300 rubli

8300/3,1 = 2677 rubli za 1 zĹ?

5700/2677 = 2,13 za 1 litr paliwa

pozdrawiam myĹ?lÄ?cych

gregor
Za`baryłkę ropy musimy zapłacić ze 100 dolarów.

ostatnio było 125. Iran...

Da się z niej zrobić ze 120
litrów paliw różnych możliwych do użycia w silnikach spalinowych.
300zł/120=2,5zł
2,50 kosztuje w Polsce surowiec na na litr paliwa.

Nie 300 tylko 375. Czyli pow. 3zł.

Przerobienie darmo nie jest, kolejna złotówka. Razem 3,50 za litr.

Raczej 4,50zł.

[...]

Tylko musi im zapłacić czym innym.

Czytałem niedawno że w UE srają pod siebie bo na Białorusi mają
zbudować fabrykę nawozów. Jak zbudują i uruchomią to wykończą wszystkie takie
fabryki w UE.

Obłożą nawóz białoruski cłem i tyle. Białoruś w WTO nie jest, a nawet jak by była to wskazanie nielegalnego (wg umów WTO) dofinansowania (produkt tańszy od surowca). Wtedy stosuje się karne cła na ten produkt i produkty związane (czyt. żarcie). I komu ten nawóz sprzedadzą? do Wenezueli? Sąsiedzi północni i zachodni są w UE, Rosja ma tą ropę na miejscu więc sobie zrobi ten nawóz jeszcze taniej. Ukraina? Ci mają swoje fabryki, też będą chronić. Janukowycz o swój przemysł dba (to w końcu partia oligarchów, swoim krzywdy nie da zrobić)

Data: 2012-02-25 17:46:27
Autor: masti
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Dnia pięknego Sat, 25 Feb 2012 10:23:56 +0100 osobnik zwany gregor
wystukał:

Ostatnio jak pisałem było po 2,30

też ci sie marzą ceny urzędowe?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-02-26 08:55:05
Autor: gregor
W dniu 2012-02-25 18:46, masti pisze:
Dnia pięknego Sat, 25 Feb 2012 10:23:56 +0100 osobnik zwany gregor
wystukał:

Ostatnio jak pisałem było po 2,30

też ci sie marzą ceny urzędowe?

Wynika z tego, że Wam odpowiada obecna cena 5,59 no to życzę paliwka po 10 zł może zmięknięcie

gregor

Data: 2012-02-26 10:09:21
Autor: Maciek
W dniu 2012-02-26 08:55, gregor pisze:
Wynika z tego, że Wam odpowiada obecna cena 5,59 no to życzę paliwka po 10 zł może zmięknięcie
No nie podoba mi się. Podobnie jak cena dolara, euro, czy franka. I
uważam, że ktoś powinien coś z tym zrobić! :->
Maciek

Data: 2012-02-26 14:40:21
Autor: Myjk
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Sun, 26 Feb 2012 10:09:21 +0100, Maciek
No nie podoba mi się. Podobnie jak cena dolara, euro, czy franka. I
uważam, że ktoś powinien coś z tym zrobić! :->

Ja-ro-sław! Ja-ro-sław! Ja-ro-sław!
Razem!!!111jeden Ja-ro... ....sław! K...a! No nic nie pomagacie! Jak ma być dobrze? :(((

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-02-26 16:08:05
Autor: Maciek
W dniu 2012-02-26 14:40, Myjk pisze:
Ja-ro-sław! Ja-ro-sław! Ja-ro-sław!
Razem!!!111jeden Ja-ro... ...sław! K...a! No nic nie pomagacie! Jak ma być dobrze? :(((
Fpisujceia mniasta co chcom paliwo po złotówce!
1. Wawa Jarosława!

Maciek

Data: 2012-02-26 17:01:35
Autor: Krzysztof 45
Myjk napisał(a):
K...a! No nic nie pomagacie! Jak ma być dobrze? :(((

Jestem za ceną 9,90,- Więcej na tablicach sie nie zmieści.
Jak będzie taka cena, może ten naród zbaraniały pójdzie po rozum i zacznie kupować kałasznikowy. Nowy model wyszedł ale posiada starą duszę.
--
Krzysiek

Data: 2012-02-26 22:58:58
Autor: Myjk
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Sun, 26 Feb 2012 17:01:35 +0100, Krzysztof 45
Jestem za ceną 9,90,- Więcej na tablicach sie nie zmieści.
Jak będzie taka cena, może ten naród zbaraniały pójdzie po rozum i zacznie kupować kałasznikowy.

Idź do Jaruzelskiego -- pewnie w piwnicy chowa jeszcze parę sztuk.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-02-26 14:44:11
Autor: Myjk
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Sun, 26 Feb 2012 08:55:05 +0100, gregor
no to życzę paliwka po 10 zł może zmięknięcie

Typowy kato-polaczek "w końcu" z ciebie wyszedł.
http://www.youtube.com/watch?v=V2sedTLIRWU --
Pozdor Myjk

Data: 2012-02-26 15:37:49
Autor: masti
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Dnia pięknego Sun, 26 Feb 2012 08:55:05 +0100 osobnik zwany gregor
wystukał:

nie, z tego wynika, że jesteś komuchem

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-02-26 22:09:32
Autor: Tomasz Pyra
On Sat, 25 Feb 2012 17:46:27 +0000 (UTC), masti wrote:

Dnia pięknego Sat, 25 Feb 2012 10:23:56 +0100 osobnik zwany gregor
wystukał:

Ostatnio jak pisałem było po 2,30

też ci sie marzą ceny urzędowe?

Akurat w tym przypadku cenę urzędową to szybciej masz u nas - wyznaczoną
przez odpowiednie urzędy UE które wyekzekwowały na Polsce stosowanie
narzuconych stawek akcyzy i podatku VAT na paliwa.

Do białoruskiego paliwa masowo wywożonego z Bialorusi przez "drobny handel
przygraniczny" naprawdę Łukaszenka nie dopłaca, a jeszcze na tym zarabia.

Wysoka cena paliwa w Polsce bierze się z tego, że w całej UE ustalone są
minimalne stawki akcyzy (kwotowe), bo państwa unijne nie mogą między sobą
konkurować podatkami w sytuacji swobodnego przepływu towarów.

Data: 2012-02-26 22:34:33
Autor: J.F.
Dnia Sun, 26 Feb 2012 22:09:32 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
[...]

ale nie bylismy w UE, a akcyza tez byla wysoka.

Panstwo tak latwo z podatku nie zrezygnuje, a drogi trzeba z czegos
budowac..

Wysoka cena paliwa w Polsce bierze się z tego, że w całej UE ustalone są
minimalne stawki akcyzy (kwotowe), bo państwa unijne nie mogą między sobą
konkurować podatkami w sytuacji swobodnego przepływu towarów.

a mamy minimalna stawke ? generalnie nie, choc przy tym kursie to nie
jestem juz pewien.
Poza tym jak widac konkuruja.

J.

Data: 2012-02-26 23:13:45
Autor: Tomasz Pyra
On Sun, 26 Feb 2012 22:34:33 +0100, J.F. wrote:

[...]

No ale chyba jednak gdzieś o połowę niższa.

a mamy minimalna stawke ? generalnie nie, choc przy tym kursie to nie
jestem juz pewien.

Z tego co wiem mamy teraz minimalną.
Do 2012 na ON nawet była poniżej minimalnej.

Poza tym jak widac konkuruja.

Przy narzuconych stawkach minimalnych słaba to konurencja jak państwa mogą
akcyzę tylko podnosić.

Data: 2012-02-27 09:29:41
Autor: AZ
On 02/26/2012 10:34 PM, J.F. wrote:

ale nie bylismy w UE, a akcyza tez byla wysoka.

No i ON wtedy też był droższy od benzyny?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-27 10:16:22
Autor: J.F
Użytkownik "AZ"  napisał w wiadomości grup
On 02/26/2012 10:34 PM, J.F. wrote:
ale nie bylismy w UE, a akcyza tez byla wysoka.
No i ON wtedy też był droższy od benzyny?

Akcyza na ON i wtedy i teraz byla nizsza od benzynowej.

Tylko w miedzyczasie ON podrozal wszedzie na swiecie. Za duzo diesli jezdzi.

A tak prawde mowiac ... to czemu akcyza na ON ma byc nizsza od benzynowej ? Powinna byc taka sama na kg ..

J.

Data: 2012-02-27 10:22:53
Autor: AZ
On 02/27/2012 10:16 AM, J.F wrote:

Akcyza na ON i wtedy i teraz byla nizsza od benzynowej.

Tylko w miedzyczasie ON podrozal wszedzie na swiecie. Za duzo diesli
jezdzi.

No do pewnego momentu akcyze obniżali ale od 2012 obowiązują nas minimalne stawki dla całej UE.

http://mrc.tychy.pl/blog/?id=243&wersja=0

A tak prawde mowiac ... to czemu akcyza na ON ma byc nizsza od
benzynowej ? Powinna byc taka sama na kg ..

No a na gaz czemu jest niższa? Na dieslu jeździ cały transport a jeżeli drożeje transport to drożeje wszystko.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-27 11:41:36
Autor: J.F
On 02/27/2012 10:16 AM, J.F wrote:
[...]

Tylko musialbys jeszcze odgrzebac te minimalne stawki UE i kursy zlotowki - byc moze wczesniej dobrowolnie mielismy wieksza, a teraz juz musimy stosowac minimalna.

A tak prawde mowiac ... to czemu akcyza na ON ma byc nizsza od
benzynowej ? Powinna byc taka sama na kg ..
No a na gaz czemu jest niższa?

Bardzo dobre pytanie :-)

Na dieslu jeździ cały transport a jeżeli drożeje transport to drożeje wszystko.

Jakos przy wprowadzaniu viatola sie tym nie przejmowalismy. Wiec czemu mamy sie przejmowac wplywem akcyzy ?

I czemu transport nie ma placic na drogi, ktore rzekomo zuzywa w znacznie wiekszym stopniu ?

J.

Data: 2012-02-27 11:50:02
Autor: AZ
On 02/27/2012 11:41 AM, J.F wrote:

Tylko musialbys jeszcze odgrzebac te minimalne stawki UE i kursy
zlotowki - byc moze wczesniej dobrowolnie mielismy wieksza, a teraz juz
musimy stosowac minimalna.

No ta minimalna to jest 330E na ON i 359E na benzyny. Mieliśmy wcześniej mniejszą i Państwo jak chciało mogło obniżyć koszt paliwa, teraz już nie może.

[...]

Niech płaci tylko regulowanie tego płacenia podnoszeniem podatków na ON na którym jeżdżą też ludzie jest lekko krzywdzące. No i chciałbym wiedzieć ile z tej akcyzy idzie faktycznie na drogi...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-29 07:42:32
Autor: MarcinJM
W dniu 2012-02-27 11:50, AZ pisze:
na którym jeżdżą też ludzie jest lekko krzywdzące. No i chciałbym
wiedzieć ile z tej akcyzy idzie faktycznie na drogi...

Pewnie nic, akcyza od paliw nie jest podatkiem celowym.

MarcinJM

Data: 2012-02-27 17:42:03
Autor: Cavallino
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:jifi1d$8gv$1node2.news.atman.pl...
On 02/27/2012 10:16 AM, J.F wrote:

[...]

Zawsze obowiązywałoy tyle że Euro było o 20% tańsze, więc i stawka akcyzy takoż.

Data: 2012-02-29 12:20:49
Autor: Sebastian Kaliszewski
AZ wrote:
On 02/27/2012 10:16 AM, J.F wrote:

[...]

Być może częściowo przez to że gazu mamy stosunkowo najwięcej (w tym własnego).

\SK

Data: 2012-02-27 06:54:00
Autor: masti
a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
Dnia pięknego Sun, 26 Feb 2012 22:09:32 +0100 osobnik zwany Tomasz Pyra
wystukał:

[...]

nstępny co niedoróżnia podatków od cen urzędowych.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-02-29 12:18:35
Autor: Sebastian Kaliszewski
Tomasz Pyra wrote:
[...]

Jesteś pewien? Ktoś do interesu dokłąda bo cena gotowego produktu wychodzi niżej niż cena samego surowca na światowych rynkach (~120$ za baryłkę).

Wysoka cena paliwa w Polsce bierze się z tego, że w całej UE ustalone są
minimalne stawki akcyzy (kwotowe), bo państwa unijne nie mogą między sobą
konkurować podatkami w sytuacji swobodnego przepływu towarów.

To też prawda. Ale nie cała.

pzdr
\SK

Data: 2012-02-29 18:23:49
Autor: Tomasz Pyra
On Wed, 29 Feb 2012 12:18:35 +0100, Sebastian Kaliszewski wrote:

Do białoruskiego paliwa masowo wywożonego z Bialorusi przez "drobny handel
przygraniczny" naprawdę Łukaszenka nie dopłaca, a jeszcze na tym zarabia.

Jesteś pewien?

Sądzę że Białoruś nie miałaby interesu w dopłacniu do paliwa które wywożą
od nich Polacy i w przypadku gdyby do paliwa dopłacali, to wprowadziliby
ograniczenia sprzedaży i w wywozie za granicę.

Data: 2012-02-29 19:41:17
Autor: Cavallino
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:17s7cjkwmk5uz$.16ipomjsz8uwl$.dlg40tude.net...
[...]

Wiesz, waluty nie śmierdzą, a oni ich potrzebują jak kania dżdżu.

Data: 2012-02-29 10:50:38
Autor: Sebastian Kaliszewski
gregor wrote:
[...]

Więc sam zacznij myśleć :)

Wiesz pewien kraj parę dni temu zawrócił swoje tankowce w odpowiedzi na sankcje dot. jego programu atomowego.

\SK

a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas dro żeje mimo spadku dolara