a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara

Data: 2012-02-25 11:59:05
Autor: DoQ
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
W dniu 25-02-2012 10:23, gregor pisze:
Ostatnio jak pisa貫m by這 po 2,30 teraz niespodzianka kurs dolara spad
i paliwko jest po 2,13, a u nas jak zwykle kurs dolara w d馧 ceny paliw
w g鏎

No zajebi軼ie, nied逝g b璠 穋e to paliwo jak ceny 篡wno軼i dalej tak b璠 sz造 w g鏎.

--
Pozdr. S璠ziwoj

Data: 2012-02-25 12:12:17
Autor: gregor
W dniu 2012-02-25 11:59, DoQ pisze:
[...]

No tak lepiej zrobi 軼iep dla Tuskaszenki na loty do Sopotu by m鏬 pobiega

gregor

Data: 2012-02-25 12:20:41
Autor: DoQ
W dniu 25-02-2012 12:12, gregor pisze:

No zajebi軼ie, nied逝g b璠 穋e to paliwo jak ceny 篡wno軼i dalej tak
b璠 sz造 w g鏎.
No tak lepiej zrobi 軼iep dla Tuskaszenki na loty do Sopotu by m鏬
pobiega

Tusk ma udzia造 w koncernach paliwowych? Dobrze si czujesz?
No i dlaczego nie wspominasz o cenach 篡wno軼i na Bia這rusi?

--
Pozdr. S璠ziwoj

Data: 2012-02-25 12:32:39
Autor: gregor
W dniu 2012-02-25 12:20, DoQ pisze:

Tusk ma udzia造 w koncernach paliwowych? Dobrze si czujesz?
No i dlaczego nie wspominasz o cenach 篡wno軼i na Bia這rusi?

Nie interesuje mnie to, interesuje mnie cena paliw w Niemczech przy zarobkach 4krotnie wi瘯szych p豉c tyle co my, Bia這rusini przy zarobkach 2 krotnie ni窺zych p豉c 2,5 raza mniej za paliwo, a My p豉cimy tyle co w Niemczech za mieszkania, 篡wno嗆 i paliwo.

A ceny 篡wno軼i na Bia這rusi s zbli穎ne do naszych, wiem bo 2 tyg. temu wyda貫m tam ok 50 USD na zakupy na r騜ne produkty i nie czu貫m, 瞠 przep豉cam

gregor

Data: 2012-02-25 12:47:38
Autor: DoQ
W dniu 25-02-2012 12:32, gregor pisze:
A ceny 篡wno軼i na Bia這rusi s zbli穎ne do naszych, wiem bo 2 tyg. temu
wyda貫m tam ok 50 USD na zakupy na r騜ne produkty i nie czu貫m, 瞠
przep豉cam

http://www.wykop.pl/ramka/699537/porownanie-cen-na-bialorusi-i-w-polsce/

Serio?

--
Pozdr. S璠ziwoj

Data: 2012-02-25 15:22:53
Autor: to
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
begin DoQ
http://www.wykop.pl/ramka/699537/porownanie-cen-na-bialorusi-i-w-polsce/

Serio?

Ale za to mo髒na si na髒re tanich pet籀w i popi tani benzyn.

Data: 2012-02-28 21:45:53
Autor: Hans
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
W dniu 2012-02-25 16:22, to pisze:
begin DoQ

http://www.wykop.pl/ramka/699537/porownanie-cen-na-bialorusi-i-w-polsce/

Serio?

Ale za to mo積a si na穋e tanich pet闚 i popi tani benzyn.

Kupy te jesz?

Data: 2012-02-28 21:08:18
Autor: to
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
begin Hans
Kupy te髒 jesz?

A Ty?

Data: 2012-02-27 09:21:49
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-02-25 12:47, DoQ pisze:
[...]

I jeszcze ma si na te zakupy 350$ pensji... I zapad豉 taka niezr璚zna cisza.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog by niepowa積e,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada w cz窷ci

Data: 2012-02-28 21:47:02
Autor: Hans
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara

I jeszcze ma si na te zakupy 350$ pensji...

In Belarus salaries they pay in roubles

Data: 2012-02-28 21:52:14
Autor: DoQ
W dniu 28-02-2012 21:47, Hans pisze:
I jeszcze ma si na te zakupy 350$ pensji...
In Belarus salaries they pay in roubles

A w Polsce w PLNach. Pewnie zapierdzielasz po 12h za marne 1050PLN?

Data: 2012-02-29 01:08:41
Autor: RoMan Mandziejewicz
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Hello DoQ,

Tuesday, February 28, 2012, 9:52:14 PM, you wrote:

I jeszcze ma si na te zakupy 350$ pensji...
In Belarus salaries they pay in roubles
A w Polsce w PLNach. Pewnie zapierdzielasz po 12h za marne 1050PLN?

Mo瞠 on nie. Ale sa tacy, kt鏎zy nie maj innego wyj軼ia...

--
Best regards,

Data: 2012-02-29 21:10:39
Autor: Adam P豉szczyca
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Dnia Wed, 29 Feb 2012 01:08:41 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa(a):

Mo瞠 on nie. Ale sa tacy, kt鏎zy nie maj innego wyj軼ia...

Maj. Ale nie wezm si za innn robot. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P豉szczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    K瘰zyca Le郾a 51/9, 66-305 Keszyca Le郾a
 _______/ /_     Wywo造wanie slajd闚 http://trzypion.pl/

Data: 2012-02-27 12:47:39
Autor: RobertP.
a na Biaorusi paliwo po 2,13 a u nas dro髒 eje mimo spadku dolara
On Sat, 25 Feb 2012 12:47:38 +0100, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:

http://www.wykop.pl/ramka/699537/porownanie-cen-na-bialorusi-i-w-polsce/

Serio?

Hmm, wg. NBP (Tabela B kurs籀w rednich - Tabela nr 8/B/NBP/2012 z dnia  2012-02-22) to  100 BYR = 0,0385, a to duuuu髒o odbiega od podanego w  artykule "1000 rubli biaoruskich to mniej wiecej 1 zot籀wka".

RobertP.

Data: 2012-02-27 13:55:45
Autor: DoQ
W dniu 27-02-2012 12:47, RobertP. pisze:

http://www.wykop.pl/ramka/699537/porownanie-cen-na-bialorusi-i-w-polsce/
Serio?
Hmm, wg. NBP (Tabela B kurs闚 鈔ednich - Tabela nr 8/B/NBP/2012 z dnia
2012-02-22) to 100 BYR = 0,0385, a to duuuu穎 odbiega od podanego w
artykule "1000 rubli bia這ruskich to mniej wiecej 1 z這t闚ka".

Tia...
http://www.forbes.pl/artykuly/sekcje/wydarzenia/klopoty-bialorusi-- wartosc-rubla-spadla-o-polowe,20844,1 --
Pozdr. S璠ziwoj

Data: 2012-02-25 15:20:22
Autor: to
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
begin gregor
Nie interesuje mnie to, interesuje mnie cena paliw w Niemczech przy
zarobkach 4krotnie wikszych pac tyle co my, (...) a My
pacimy tyle co w Niemczech za mieszkania, 髒ywno i paliwo.

Bo mieszka, 髒ywnoci ani paliwa nie produkuje si z zarobk籀w, a poza jestemy w UE gdzie obowizuje handel bezcowy.

Data: 2012-02-28 21:48:24
Autor: Hans
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
W dniu 2012-02-25 16:20, to pisze:

Bo mieszka, 篡wno軼i ani paliwa nie produkuje si z zarobk闚, a poza
jeste鄉y w UE gdzie obowi您uje handel bezc這wy.

ale be趾ot :D

Data: 2012-02-29 10:52:55
Autor: Sebastian Kaliszewski
Hans wrote:
W dniu 2012-02-25 16:20, to pisze:

Bo mieszka, 篡wno軼i ani paliwa nie produkuje si z zarobk闚, a poza
jeste鄉y w UE gdzie obowi您uje handel bezc這wy.

ale be趾ot :D

Na razie dziecko nic m康rego nie napisa貫

Data: 2012-02-25 17:56:56
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2012-02-25 12:32, gregor pisze:
[...]

No w豉郾ie. Ceny zbli穎ne do naszych, a zarobki ile razy ni窺ze?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc豉w, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2012-02-25 18:51:10
Autor: Maciek
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
No w豉郾ie. Ceny zbli穎ne do naszych, a zarobki ile razy ni窺ze?
Jak ci Bia這rusini na to pozwalaj? Powinni chyba inaczej zag這sowa w
wyborach, bo to jawna niesprawiedliwo嗆. No chyba, 瞠 niskie ceny paliwa
im wystarczaj do szcz窷cia :->

Maciek

Data: 2012-02-25 23:32:50
Autor: Myjk
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Sat, 25 Feb 2012 18:51:10 +0100, Maciek
No chyba, 髒e niskie ceny paliwa
im wystarczaj do szczcia :->

Pewnie, w kocu du髒o go nie kupi za swoj pensyjk.
Zreszt, ada pojedzie i na rzepaku.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-02-25 12:36:58
Autor: Myjk
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Sat, 25 Feb 2012 12:20:41 +0100, DoQ
No i dlaczego nie wspominasz o cenach 髒ywnoci na Biaorusi?

Poniewa髒 to jest nieporadny 髒yciowo troll, kt籀ry obwini wszystkich za swoj
z dol, tylko nie siebie. Wzgldnie mo髒e to by politycznie wypaczony
troll, kt籀ry myli, 髒e swoim sodkim pierdzeniem przyczyni si do upadku
obecnego rzdu, wtedy przyjdzie nowy lepszy rzd (oczywicie z jedynym
susznym premierem, bo przecie髒 obieca kiedy, 髒e nigdy nie bdzie
prezydentem), a za nim p籀jd spadki cen paliw i 髒ywnoci, wszyscy bd w si籀dmym niebie, etc. --
Pozdor Myjk

Data: 2012-02-25 12:48:09
Autor: DoQ
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
W dniu 25-02-2012 12:36, Myjk pisze:

Poniewa to jest nieporadny 篡ciowo troll, kt鏎y obwini wszystkich za swoj
z陰 dol, tylko nie siebie. Wzgl璠nie mo瞠 to by politycznie wypaczony

Nie wiem dlaczego jeszcze si tam nie wyprowadzi :))))))

--
Pozdr. S璠ziwoj

Data: 2012-02-26 21:11:23
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
a na Biaorusi paliwo po 2,13 a u nas dro髒eje mimo spadku dolara

Powitanko,

[...]

Cena noPb 95 na poczatku rzadow PiS to ok. 4zl/l, pod koniec bylo 3,80zl/l. Byl to jedyny rzad po 89, za ktorego paliwo nie zdrozalo. Jakos nie jestem wielkim fanem PiS, poprostu takie sa fakty, nie zmartwilbym sie wiec jakby rzadzili znowu.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna ma szkodliwo spoeczn?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro髒ek)

Data: 2012-02-26 21:56:55
Autor: RoMan Mandziejewicz
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Hello Pawel,

Sunday, February 26, 2012, 9:11:23 PM, you wrote:

 wtedy przyjdzie nowy lepszy rz康 (oczywi軼ie z jedynym
s逝sznym premierem, bo przecie obieca kiedy, 瞠 nigdy nie b璠zie
prezydentem), a za nim p鎩d spadki cen paliw i 篡wno軼i, wszyscy b璠
w si鏚mym niebie, etc.
[...]

Tylko z tego powodu? ζtwo Ci zadowoli...

--
Best regards,

Data: 2012-02-26 23:32:13
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara

Powitanko,

Tylko z tego powodu? ζtwo Ci zadowoli...

Hmm, jakby to powiedziec... jako osoba o pogladach prawicowych czuje sie niezrecznie chwalac PiS, ale niech mi Bog wybaczy: mniej bylo wtedy fotoradarow, urzednikow i afer. Anyway dla mnie na codzien cena paliw jest jedna z najwazniejszych.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna ma陰 szkodliwo嗆 spo貫czn?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro瞠k)

Data: 2012-02-27 00:06:27
Autor: RoMan Mandziejewicz

Sunday, February 26, 2012, 11:32:13 PM, you wrote:

Tylko z tego powodu? ζtwo Ci zadowoli...
Hmm, jakby to powiedziec... jako osoba o pogladach prawicowych czuje sie
niezrecznie chwalac PiS,

Bardzo to dziwne.

ale niech mi Bog wybaczy: mniej bylo wtedy fotoradarow, urzednikow i
afer.

Doprawdy? Ja rozumiem, 瞠 by to bardzo kr鏂iutki okres i min窸o od
tego czasu ponad 4 lata, ale trzeba jebitnej sklerozy, 瞠by pewnych
spraw nie pami皻a. Tylko jedno przypomn: LEPPER WICEPREMIEREM.

Anyway dla mnie na codzien cena paliw jest jedna z najwazniejszych.

畝這嗆 ogarnia.

--
Best regards,

Data: 2012-02-27 17:32:02
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
[...]

Co niby jest dziwne?

Doprawdy? Ja rozumiem, 瞠 by to bardzo kr鏂iutki okres i min窸o od
tego czasu ponad 4 lata, ale trzeba jebitnej sklerozy, 瞠by pewnych
spraw nie pami皻a.

Alez ja pamietam i podalem przyklady. Fotoradary i urzednicy - bylo mniej. Facet z prawem jazdy wypominal temu bez PJ, ze kupuje fotoradary, teraz sam nie zaluje pieniedzy na nowe.

Tylko jedno przypomn: LEPPER WICEPREMIEREM.

Jestes rolnikiem? On byl ministrem rolnictwa. Trudno mi sie wypowiedziec, bo rolnikiem nie jestem i nie znam zadnego. O protestach zainteresowanych nie slyszalem, zarcia mi wtedy nie brakowalo, wiec pewnie ani nie zaszkodzil, ani jakis super sukcesow nie mial. Krotko mowiac mi nie zaszkodzil i jest mi obojetny tak, jak obecny.

Anyway dla mnie na codzien cena paliw jest jedna z najwazniejszych.

畝這嗆 ogarnia.

Codziennie cos kupuje, co trzeba dowiesc, prawie codziennie gdzies jade, Polska jest dosyc duzym krajem i koszty transportu sa istotne dla gospodarki, co jest dziwnego w tym, ze cena paliwa ma dla mnie pierwszorzedne znaczenie. Co mam Ci napisac?, ze cena paliwa jest mi obojetna, za to spac nie moge, bo mi wstyd za Prezydenta, Niesiolowskiego, Palikota i Tuska?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-03-01 13:20:01
Autor: Arek
W dniu 2012-02-27 17:32, Pawel "O'Pajak" pisze:

Powitanko,

Hmm, jakby to powiedziec... jako osoba o pogladach prawicowych czuje sie
niezrecznie chwalac PiS,

Bardzo to dziwne.

Co niby jest dziwne?

No, 瞠 nie jeste tvn'owym lemingiem.

[...]

Pami皻am jak ten Tusk kiedy wylicza ile podro瘸 chleb i jab趾a. Szkoda, 瞠 teraz przesta liczy. Mo瞠 jak wprowadzi nam GMO to rolnictwo stanieje, bo nie b璠ziemy mogli eksportowa do UE.

A.

Data: 2012-03-02 16:22:28
Autor: Sebastian Kaliszewski
Arek wrote:
[...]

A co ma piernik do wiatraka?

[...]

Ju ci si kompletnie pozaj帷zkowa這. GMO w豉郾ie UE wymaga (i zreszt s逝sznie -- ale to rzecz do dyskusjji na pl.sci.biologia a nie tu).

pzdr
\SK

Data: 2012-02-27 08:21:35
Autor: Myjk
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Sun, 26 Feb 2012 23:32:13 +0100, Pawel "O'Pajak"
ale niech mi Bog wybaczy

No wanie, mo髒e by tak tego majstra poprosi o interwencj?
Mogli si kiedy PiSowcy modli o deszcz, to i o paliwo mog. --
Pozdor Myjk

Data: 2012-02-26 22:54:19
Autor: Myjk
a na Biaorusi paliwo po 2,13 a u nas dro髒eje mimo spadku dolara
Sun, 26 Feb 2012 21:11:23 +0100, Pawel "O'Pajak"
[...]

Czyli lata 2005-2007? Tymczasem w styczniu 2009 paliwo byo po 3,49 z/l
(BP Ultimate Diesel). Przypomnij, kto wtedy rzdzi? Nie, nie jestem
zwolennikiem PO. Po prostu wiem, 髒e na ceny paliwa rzd (nasz, niezale髒nie
od partii) ma absolutnie minimalny wpyw (poza akcyz). Tak samo gdy
rzdzio PiS -- akurat im si pofarcio, 髒e by stabilny okres u nas i na
wiecie. Ale jak kto twierdzi, 髒e te ceny byy zasug rzdu, to, nawet
nie przepraszam za to okrelenie, jest ZJEBEM.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-02-26 23:42:37
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
a na Biaorusi paliwo po 2,13 a u nas dro髒eje mimo spadku dolara
Powitanko,

Po prostu wiem, 髒e na ceny paliwa rzd (nasz, niezale髒nie
od partii) ma absolutnie minimalny wpyw (poza akcyz).

.... ktora to stanowi calkiem spory % ceny paliwa. Do tego jeszcze oplata paliwowa i VAT (tak, wiem, to nie rzad, to Sejm ustala).

Tak samo gdy
rzdzio PiS -- akurat im si pofarcio, 髒e by stabilny okres u nas i na
wiecie.

No tak, wtedy nie bylismy zielona wyspa;-)

Ale jak kto twierdzi, 髒e te ceny byy zasug rzdu, to, nawet
nie przepraszam za to okrelenie, jest ZJEBEM.

Kto jest glownym udzialowcem PKN Orlen?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-02-27 08:16:47
Autor: Myjk
a na Biaorusi paliwo po 2,13 a u nas dro髒eje mimo spadku dolara
Sun, 26 Feb 2012 23:42:37 +0100, Pawel "O'Pajak"
[...]

Czy w styczniu 2009, kiedy paliwo byo po 3,49 z/l zmniejszono, albo wrcz
zniesiono akcyz? NIE. Chcesz zmniejszenia akcyzy i podatk籀w w paliwie?
Bdziesz w zamian paci dla Viatrolla. No ale fakt, paliwo bdzie tasze,
to i samopoczucie lepsze. :/

Tak samo gdy rzdzio PiS -- akurat im si pofarcio, 髒e by stabilny okres u nas i na wiecie.
No tak, wtedy nie bylismy zielona wyspa;-)

Nie bylimy, cokolwiek to znaczy.

Ale jak kto twierdzi, 髒e te ceny byy zasug rzdu, to, nawet
nie przepraszam za to okrelenie, jest ZJEBEM.
Kto jest glownym udzialowcem PKN Orlen?

Nie ma to znaczenia. Mo髒esz twierdzi, 髒e ceny s sterowane bo kto chce
sobie kiesze napcha, a i tak nic nie zmieni faktu, 髒e najwikszy wpyw na
cen paliwa ma cena jej zakupu i waluta -- na to jednak, jako jedno z mniej
znaczcych na wiecie pastw, nie mamy wpywu. Miotanie si i wytrzsanie,
jak to mia w zwyczaju robi PiS za swoich rzd籀w (pod publiczk), te髒 nic
nie dao -- bo i da nie mogo. --
Pozdor Myjk

Data: 2012-02-29 11:11:59
Autor: Sebastian Kaliszewski
Myjk wrote:
[...]

On na pewno. Skoro twierdzi 髒e jest prawicowy i 髒e PiS nie jest prawicowy to pozostawia odpowiednio wskie pole manewru. W okolicach politynie nierealnej :)

Bdziesz w zamian paci dla Viatrolla. No ale fakt, paliwo bdzie tasze,
to i samopoczucie lepsze. :/

Co ty! Przyjdzie JKM i bdzie raj na zie^h^h^h^h^h^h^h^h^h^h^h^h powiesz go na latarni

Tak samo gdy rzdzio PiS -- akurat im si pofarcio, 髒e by stabilny okres u nas i na wiecie.
No tak, wtedy nie bylismy zielona wyspa;-)

Nie bylimy, cokolwiek to znaczy.

Wszystko w ok籀 byo zielone :)

[...]

Nie no -- patrzc po wszystkich stu kilkudziesiciu pastwach jednak nie jestemy jednym z mniej znaczcych. Mimo wszystko jestemy pi*drzwi 20 gospodark wiata, jako czonek UE mamy konkretny (coo nie domunijcy, oczywicie) wpyw na polityk UE, itd.

Ale pewnie summa summarum ok. 20 miejsce w poczeniu z niewielk iloci dostpnych wasnych zasob籀w nie daje nam realnego wpywu na ceny paliw pynnych. Na to trzeba by wy髒ej, istotnie wy髒ej.

Miotanie si i wytrzsanie,
jak to mia w zwyczaju robi PiS za swoich rzd籀w (pod publiczk), te髒 nic
nie dao -- bo i da nie mogo.

Oczywicie. Ale jak wida ciemnej masie si podobao wymachiwanie szabelk. A 髒e bez sensu -- a co tam, wa髒ne 髒e lud si cieszy!

pzdr
\SK

Data: 2012-02-27 19:58:54
Autor: Shrek
On 2012-02-26 23:42, Pawel "O'Pajak" wrote:

Ale jak kto twierdzi, 髒e te ceny byy zasug rzdu, to, nawet
nie przepraszam za to okrelenie, jest ZJEBEM.

Kto jest glownym udzialowcem PKN Orlen?

No i? Mieli sprzedawa poni髒ej koszt籀w na kartki?

Shrek.

Data: 2012-02-29 11:13:24
Autor: Sebastian Kaliszewski
On 2012-02-26 23:42, Pawel "O'Pajak" wrote:

Ale jak kto twierdzi, 髒e te ceny byy zasug rzdu, to, nawet
nie przepraszam za to okrelenie, jest ZJEBEM.

Kto jest glownym udzialowcem PKN Orlen?

No i? Mieli sprzedawa poni髒ej koszt籀w na kartki?

No pewnie! W kocu Pawe ma Prawicowe Pogldy(tm), tak prawicowe 髒e PiS to nie prawica. Centralne sterowanie jest wszak Bardzo Bardzo Prawicowe(tm) ;) ROTFL!

\SK

Data: 2012-02-29 11:02:51
Autor: Sebastian Kaliszewski
a na Biaorusi paliwo po 2,13 a u nas dro髒eje mimo spadku dolara
Pawel "O'Pajak" wrote:
Powitanko,

[...]

Wtedy wszdzie byo zielono. Teraz istotnie jestemy. Na Wgrzech np. rzdzi sobie prawica. Tak wspaniale rzdzi 髒e ten kraj kt籀ry by gospodarczo sporo przed nami ju髒 jest za nami.

Ale jak kto twierdzi, 髒e te ceny byy zasug rzdu, to, nawet
nie przepraszam za to okrelenie, jest ZJEBEM.

Kto jest glownym udzialowcem PKN Orlen?

A to PKN Orlen sam wydobywa rop na swoje potrzeby?

CVzy髒by okreslenie Myjka miao pasowa do Ciebie?

\SK

Data: 2012-03-01 01:55:03
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
[...]

Mylisz skutek z przyczyna. Lewactwo doprowadzilo ten piekny kraj niemal do upadku. Owczesny premier sam to przyznal, ktos to nagral. Zaczely sie ogromne demonstracje. (Zdjecia z tych demonstracji pokazywal niedawno TVN jako skierowane przeciw rzadowi Orbana). Bez wzgledu na zaklinanie rzeczywistosci przez michnikowszczyzne, to wlasnie V. Orban i partia Fidesz usiluja posprzatac to, co napaskudzili czerwoni.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-03-02 16:19:48
Autor: Sebastian Kaliszewski
Pawel "O'Pajak" wrote:
Powitanko,

Na Wgrzech np.
rzdzi sobie prawica. Tak wspaniale rzdzi 髒e ten kraj kt籀ry by
gospodarczo sporo przed nami ju髒 jest za nami.

Mylisz skutek z przyczyna.

Nie myl. To ty 髒yjesz w matriksie polityki nierealnej :)

Lewactwo

Sowo klucz nr. 1

doprowadzilo ten piekny kraj niemal do upadku.

Do upadku to im sporo brakowao. Lewica za to nagaa o finansach pastwa i zajmowaa si kreatywn ksigowoci. Tym ludziom podpada (i susznie 髒e podpada).

Owczesny premier sam to przyznal, ktos to nagral. Zaczely sie ogromne demonstracje. (Zdjecia z tych demonstracji pokazywal niedawno TVN jako skierowane przeciw rzadowi Orbana).

Udowodnij :)

Demostracje zar籀no tamte jak i przeciw obecnym rzdom Orbana s faktem. W kocu miao by tak piknie prawicowo a wyszo jak zwykle. Zamieni stryjek siekierk na kijek.

Bez wzgledu na zaklinanie rzeczywistosci przez michnikowszczyzne,

Sowo klucz nr. 2

to wlasnie V. Orban i partia Fidesz usiluja posprzatac to, co napaskudzili czerwoni.

To chyba tylko w twoim matrixie. W realnej rzeczywistoci to cotam poprawili jedoczenie psujc to co jeszcze popsute nie byo. Efekt wida.

No i najpierw potrzsali szabelk co to nie oni a potem do tej "lewackiej" UE ap po kas wycigaj.

pzdr
\SK

Data: 2012-02-26 23:53:22
Autor: J.F.
a na Biaorusi paliwo po 2,13 a u nas dro髒eje mimo spadku dolara
Dnia Sun, 26 Feb 2012 22:54:19 +0100, Myjk napisa(a):
Czyli lata 2005-2007? Tymczasem w styczniu 2009 paliwo by這 po 3,49 z/l
(BP Ultimate Diesel). Przypomnij, kto wtedy rz康zi? Nie, nie jestem
zwolennikiem PO. Po prostu wiem, 瞠 na ceny paliwa rz康 (nasz, niezale積ie
od partii) ma absolutnie minimalny wp造w (poza akcyz).

Akcyza chyba akurat od dawna nie zmieniana, albo w minimalnym stopniu,
natomiast ... przed wyborami ceny troche spadly. I jakby sie wyrownaly na
orlenach w calym kraju. Czyzby jednak rzad mial troche wplywu ?

J.

Data: 2012-03-01 13:20:53
Autor: Arek
W dniu 2012-02-26 22:54, Myjk pisze:
[...]

A 4.99 na orlenie przed wyborami to si samo ustawio?

A.

Data: 2012-03-02 16:20:47
Autor: Sebastian Kaliszewski
Arek wrote:
[...]

No i? Naciskiem mo髒na sobie cene popraw na 2 tygodnie. Ale nie na stae.

\SK

Data: 2012-02-27 06:52:48
Autor: masti
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Dnia piknego Sun, 26 Feb 2012 21:11:23 +0100 osobnik zwany Pawel
\"O'Pajak\" wystuka:

Powitanko,

[...]

a c籀髒 takiego oni zrobili, 髒e staniaa poza koniunktur wiatow?
Ty te髒 z tych prawicowc籀w co ich jedyn prawicowoci jest bieganie do kocioa?

mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci? -Wiem co m籀wi, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2012-02-27 09:11:50
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-02-27 07:52, masti pisze:

[...]

Za rzd籀w PiS na wiecie by szczyt koniunktury? By, to s fakty.
Ledwie odeszli, przyszed jeden z najgorszych kryzys籀w finansowych? Bez wtpienia.
Zwizek jest chyba oczywisty: PiS u wadzy przywr籀ci wiatowe prosperity.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog by niepowa髒ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada w czci

Data: 2012-02-27 16:02:45
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara

Zwi您ek jest chyba oczywisty: PiS u w豉dzy przywr鏂i 鈍iatowe prosperity.

Ale tylko na scenie kabaretowej.

Data: 2012-02-27 17:52:54
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
[...]

Ani jedni, ani drudzy orlami nie sa, po prostu wole szczesciarzy niz pechowcow;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-02-27 20:02:18
Autor: Shrek
On 2012-02-27 09:11, Jakub Witkowski wrote:

[...]

Ja myl, 髒e to jednak Tusk wywoa wiatowy kryzys;) W sumie ebski go - my lekko dostalimy, ale konkurencja to si dopiero posraa - w procentach wyszlimy na plus:). Skoro jest taki mocny, to dobrze, 髒e mamy go po swojej stronie;)

Shrek

Data: 2012-02-29 11:14:18
Autor: Sebastian Kaliszewski
Jakub Witkowski wrote:
[...]

Yes, Yes, Yes!!! ;)

\SK

Data: 2012-02-27 17:50:32
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
a na Biaorusi paliwo po 2,13 a u nas dro髒eje mimo spadku dolara
Powitanko,

a c籀髒 takiego oni zrobili, 髒e staniaa poza koniunktur wiatow?

Jesli koniunktura swiatowa jest obecnie zla (?), to i konsumpcja ropy powinna spadac, czyz nie? Zatem ceny tez powinny spadac.

Ty te髒 z tych prawicowc籀w co ich jedyn prawicowoci jest bieganie do
kocioa?

A co, piszesz "tez" bo sam taki jestes? Well, jestem katolikiem mam poglady prawicowe, ale za cholere nie widze zwiazku miedzy jednym, a drugim. Przekonanie, ze wlasnosc prywatna jest w panstwie najwazniejsza i zasluguje na najwyzsza ochrone, ze ludzie sami doskonale wiedza co maja robic i ze gospodarka najlepiej sie rozwija, gdy wladze nie przeszkadzaja jest sprawa niezalezna od wiary. Znam ludzi niewierzacych, ktorzy prowadza wlasne firmy i szlag ich trafia, jak slysza socjalistyczny belkot. Ot chocby o sprawiedliwosci spolecznej. Wiem co to sprawiedliwosc i bardzo jej kibicuje, ale boje sie sprawiedliwosci spolecznej. Podobnym idiotyzmem jest "spoleczna gospodarka rynkowa". Gospodarka rynkowa jest najlepsza z mozliwych, wszelkie modyfikacje w stylu "spoleczna" (co to do wafla nedzy ma znaczyc) tylko ja psuja.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-02-27 17:02:55
Autor: masti
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Dnia piknego Mon, 27 Feb 2012 17:50:32 +0100 osobnik zwany Pawel
\"O'Pajak\" wystuka:

Powitanko,

[...]

i daltego chcesz by rzdzili socjalici/etetyci?
Ciekawa logika

Data: 2012-02-27 22:56:57
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
a na Biaorusi paliwo po 2,13 a u nas dro髒eje mimo spadku dolara

Powitanko,

i daltego chcesz by rzdzili socjalici/etetyci?
Ciekawa logika

To tak jak w tej bajce:
666 - wiadomo - Szatan
777 - Nowy Lepszy Szatan
555 - mniejsze zlo;-)
Dla mnie PiS to takie 555. Raczej nie oczekuje, ze jakikolwiek rzad mi cos ulatwi/pomoze, bede szczesliwy jesli nie bedzie mi utrudnial, idealnie by bylo, jakby poprawil to, co spieprzyli poprzednicy. PiS ani nie ulatwil mi dzialalnosci poprzez np. likwidacje obowiazku placenia na ZUS, ale tez nie utrudnil. Od osob prowadzacych dzialalnosc gospodarcza i bioracych udzial w przetargach wiem, ze wtedy ogolna atmosfera byla raczej nie sprzyjajaca przekretom. Po prostu bali sie. Teraz Rychu, Zdzichu itd.
No ale odbiegamy od tematyki grupy zdecydowanie. Ani ja Cie nie przekonam, ani pewnie Ty mnie. Nie bedac czlonkiem ani sympatykiem zadnej z 2 glownych partii moge je oceniac w miare obiektywnie, co wlasnie czynie.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-02-29 11:30:27
Autor: Sebastian Kaliszewski
a na Biaorusi paliwo po 2,13 a u nas dro髒eje mimo spadku dolara
Pawel "O'Pajak" wrote:
Powitanko,

a c籀髒 takiego oni zrobili, 髒e staniaa poza koniunktur wiatow?

Jesli koniunktura swiatowa jest obecnie zla (?), to i konsumpcja ropy powinna spadac, czyz nie? Zatem ceny tez powinny spadac.

O zobacz. Cena baryki przekroczya 125$. Czyli na pewno spada!

Jakie std wnioski? Tylko jeden!
Ten cay kryzys to spisek Tuska, Putina i Obamy! Oni wprowadzaj New World Order!

Mo髒na te髒 by chwil pomyle i przypomnie sobie, 髒e nawet na wolnym rynku cena zale髒y nie tylko od popytu ale od poda髒y. A ta ty髒 nie chce rosn. Bo mo髒e Szejkowie nie s gupi i po co sobie ten OPEC zao髒yli i si w sprawie poziomu poda髒y konsultuj ze sob tak by maksymalizowa sw籀j zysk. Bo mo髒e s nao髒one sankcje na Iran bo mimo wszystko wolimy mie dro髒sz benzyn ni髒 potencjaln wojn atomow na Bliskim Wschodzie? Ale po co myle...

Benzyna ma by tania i ju髒. Zarabiamy 4 razy (albo i mo髒e 10 razy -- ssa sobie z palca mo髒emy dowolnie) mniej ni髒 Niemcy to musi by 4 (albo 10) razy tasza ni髒 w Niemczech. Kropka! Tako rzecze Polska Prawica!

[...]

Dlatego te髒 髒dasz interwencji rzdu w celu obni髒enia cen. Ciekawe...

Znam ludzi niewierzacych, ktorzy prowadza wlasne firmy i szlag ich trafia, jak slysza socjalistyczny belkot.

Mnie za zawsze do ez rozbawia bekot korwinistyczny. Btw. te髒 prowadz wasn firm :)

Ot chocby o sprawiedliwosci spolecznej.  Wiem co
to sprawiedliwosc i bardzo jej kibicuje, ale boje sie sprawiedliwosci spolecznej.

C籀髒 髒yjesz w spoeczeswtwie. I jako tak si dziwnie skada 髒e w krajach w kt籀rych jest owa "sprawiedliwo spoeczna" ludziom 髒yje si lepiej. 驍yj du髒ej s zdrowsi, itd...

Podobnym idiotyzmem jest "spoleczna gospodarka rynkowa". Gospodarka rynkowa jest najlepsza z mozliwych,

Ach, mamy dogmat. Najlepsza z mo髒liwych.

Ja jednak poprosze o dow籀d zwaszcza tego "z mo髒liwych". Przypomn 髒e "z mo髒liwych" to zupenie co innego ni髒 "z istniejcych", "dotychczas znanych", itd.

wszelkie modyfikacje w stylu "spoleczna" (co to do wafla nedzy ma znaczyc) tylko ja psuja.

Uwzgldniajca wol spoeczestwa.

BTW czysto rynkowa nie istenie nigdzie i jakby si pojawia to by dosy kr籀tko 髒ya bo to jest stan r籀wnowagi chwiejnej i atwo si degeneruje.

pzdr
\SK

Data: 2012-03-01 02:23:05
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
a na Biaorusi paliwo po 2,13 a u nas dro髒eje mimo spadku dolara

Powitanko,

Dlatego te髒 髒dasz interwencji rzdu w celu obni髒enia cen. Ciekawe...

A co w tym dziwnego? Zwracam sie do glownego udzialowca i monopolisty. W tym wypadku jest to rzad. Ten sam udzialowiec ma przy okazji decydujacy wplyw na podatki.

C籀髒 髒yjesz w spoeczeswtwie. I jako tak si dziwnie skada 髒e w
krajach w kt籀rych jest owa "sprawiedliwo spoeczna" ludziom 髒yje si
lepiej. 驍yj du髒ej s zdrowsi, itd...

Zwykle emigruja do krajow gdzie jest sprawiedliwosc bezprzymiotnikowa.

Ja jednak poprosze o dow籀d zwaszcza tego "z mo髒liwych". Przypomn 髒e "z
mo髒liwych" to zupenie co innego ni髒 "z istniejcych", "dotychczas
znanych", itd.

Gospodarka rynkowa jest dokladnie opisana w wielu dzielach od A. Smitha po M. Friedmana. Ani ta grupa, ani miejsca na to nie ma.
Ale zeby nie bylo, ze sie wykrecam od odpowiedzi. Gospodarka rynkowa powstala w sposob naturalny. Ludzie sami wiedzieli (i zwykle wiedza) co maja robic, jak wykorzystywac swoje zdolnosci. Podstawa takiej gospodarki sa nieskrepowana konkurencja, brak monopoli i jedyna porzadana dzialalnosc wladz - wladza sadownicza. Kraje, ktore w/g tych zasad postepowaly, rozwinely sie. Caly zachod i daleki wschod (od stosunkowo niedawna).

Uwzgldniajca wol spoeczestwa.

W imie sprawiedliwosci spolecznej kara smierci powinna zatem zostac przywrocona.

BTW czysto rynkowa nie istenie nigdzie i jakby si pojawia to by dosy
kr籀tko 髒ya bo to jest stan r籀wnowagi chwiejnej i atwo si degeneruje.

Nie "sie", tylko ktos jest mniej zdolny/zaradny, takich z poczuciem krzywdy robi sie wiecej i przychodzi jakis pieknoduch by ich uszczesliwic. Potem albo ten uszczesliwiacz morduje w imie swoich idei, albo wywoluje wojne, albo w najlepszym razie buduje socjalizm, co nieuchronnie prowadzi do upadku.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-02-29 23:20:54
Autor: Iguan_007
Pawel napisal:
Zwykle emigruja do krajow gdzie jest sprawiedliwosc bezprzymiotnikowa.

A mozesz rozwinac? Na jakich danych sie tutaj oparles i o jakich panstwach  konkretnie mowisz?

Pozdrawiam,

Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2012-03-02 22:49:11
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
a na Biaorusi paliwo po 2,13 a u nas dro髒eje mimo spadku dolara
  Powitanko,

A mozesz rozwinac? Na jakich danych sie tutaj oparles i o jakich panstwach  konkretnie  mowisz?

Danych o rozmiarach emigracji nie mam i co ciekawe nikt nie ma, szacowana jest na ok 2mln osob. Ludzie emigruja z RP do GB, IRL, USA.
Po prostu "sprawiedliwosc spoleczna", czy "spoleczna gospodarka rynkowa" sa idiotycznymi sformuowaniami. Sebastian dowodzil, ze spoleczna oznacza, ze taka jest wola spoleczenstwa. Rozwazmy wiec 2 mozliwe sytuacje:
1. Spoleczenstwo chce kapitalizmu. W tym momencie dodanie slowa "spoleczna" do "gospodarki rynkowa" traci sens.
2. Spoleczenstwo chce socjalizmu. OK, tylko wtedy to juz nie jest gospodarka rynkowa.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-03-03 16:21:31
Autor: Iguan_007
Pawel napisal:
danych o rozmiarach emigracji nie mam i co ciekawe nikt nie ma,
szacowana jest na ok 2mln osob. Ludzie emigruja z RP do GB, IRL,

Lejesz wode i zapominasz na co odpowiadasz. Zeby Ci nieco odswiezyc pamiec:

Sebastian Kaliszewski napisal:
C騜 篡jesz w spo貫cze雟wtwie. I jako tak si dziwnie sk豉da 瞠 w
krajach w kt鏎ych jest owa "sprawiedliwo嗆 spo貫czna" ludziom 篡je si
lepiej. 砰j d逝瞠j s zdrowsi, itd...

Na co odpowiedziales:
"zwykle emigruja do krajow gdzie jest sprawiedliwosc bezprzymiotnikowa."

Poprosilem wiec o zrodlo na ktorym sie opierasz i jakie panstwa masz konkretnie na mysli. A Ty wyjezdzasz z odpowiedzia ze tak naprawde danych nie ma i chodzi o wyjazd z PL do UK,IRL i USA. Co to ma wspolnego z pierwsza wypowiedzia? Chcesz powiedziec ze np. pomoc socjalna jest lepsza w Polsce i dlatego ludzie jada do UK? Usilujesz (nieudolnie) dorabiac teorie do faktow. Ludzie nie emigruja wybierajac panswta z mniejszymu czy wiekszymi obciazeniami socjalnymi a raczej takie ktore zapewniaja wyzszy poziom zycia. Watpie zeby przecietny Szwed marzyl o emigracji do Polski, czy (jesze lepiej wg Twojej teorii) do Etiopii.

Zresza ( moim zdaniem ) w tej dyskusji bardzo niski poziom. Wymyslasz bajki i gdy ktos Cie na tym zlapie probujesz odwracac kota do gory ogonem ( " benzyna nie kosztowala x tylko wyswietlacz byl zepsuty"; "kurs walut nie wynosil y" - a jak pokazuja inni dyskutanci jednak wynosil). Moze zanim cos napiszesz to jednak sprawdz czy to prawda? Wiec juz tak z ciekawosci zapytam - powyzej napisales ze polska emigracja (uk, ir, usa) jest szacowana na 2 miliony. Nie mylisz przypadkiem calej emigracji z liczba ludzi ktorzy wyjechali do panstw UE po przylaczeniu? Podasz zrodlo tych 2 milionow czy nie zauwazysz pytania?

Pozdrawiam,

Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2012-03-05 02:40:01
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
[...]

A co ma pomoc socjalna do sprawiedliwosci spolecznej? Sprawiedliwosc spoleczna objawia sie m.in. mysleniem w stylu "wszyscy mamy takie same zoladki, to powinnismy dostawac tyle samo zarcia". Ot chocby progresywna skala podatkowa, skladka na ZUS placona przez emerytow z dzialalnoscia gospodarcza, czy gnebienie posiadaczy samochodow. Ze sprawiedliwoscia bezprzymiotnikowa, czyli rownym traktowaniem ma to tyle wspolnego, co krzeslo elektryczne ze zwyklym krzeslem.
Pomoc socjalna natomiast to ogolnie mowiac otoczenie opieka slabszych (chorych, dotknietych kleskami zywiolowymi itp).
To calkowicie rozne sprawy.
Ludzie wyjezdzaja do USA, gdzie nie maja praktycznie zadnej opieki socjalnej jesli pracuja na czarno, urlop maja w najlepszym razie 2 tygodniowy, a mimo to USA stosuje wobec Polakow wizy, w odwrotna strone jakos tlumow Jankesow nie widze.

 Ludzie nie emigruja
wybierajac panswta z mniejszymu czy wiekszymi obciazeniami socjalnymi
a raczej takie ktore zapewniaja wyzszy poziom zycia.

Poziom zycia zalezy tez od obciazen socjalnych. Mnie np. po "reformie" Buzka przestalo byc stac na placenie skladek na ZUS i w efekcie na dzialalnosc gospodarcza. Dochody mam bardzo nieregularne. W dodatku czesc skladek, ktora trafila do OFE zostala zmarnowana, te instytucje nie tylko nie osiagnely zysku porownywalnego z pierwszym lepszym bankiem, ale poniosly straty. Ale to nie byl moj wybor.

 Nie mylisz
przypadkiem calej emigracji z liczba ludzi ktorzy wyjechali do panstw
UE po przylaczeniu?

Nie, nie myle, wyjazd do innego panstwa na stale to jest emigracja. Nie ma znaczenia czy jest to panstwo nalezace do UE, NAFTA, czy cegokolwiek innego.

> Podasz zrodlo tych 2 milionow czy nie zauwazysz
> pytania?

Proszszsz:
http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/408022,na_emigracji_najwiecej_traci_wschodnia_polska.html

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna ma陰 szkodliwo嗆 spo貫czn?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro瞠k)
(moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com

Data: 2012-03-04 19:46:26
Autor: Iguan_007
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Pawel,

A co ma pomoc socjalna do sprawiedliwosci spolecznej? Sprawiedliwosc
spoleczna objawia sie m.in. ()

Nie na temat. Jeszcze raz: twierdziles ze ludzie wyjezdzaja z panstw gdzie jest sprawiedliwosc spoleczna do panstw gdzie jej nie ma. Pytanie bylo proste: jakie konkretnie panstwa miales na mysli I na jakich zrodlach sie oparles. Wiec nie opowiadaj bajek tylko odpowiedz na pytanie.

[...]

Nie manipuluj bo wyszlo zalosnie. Ludzie jada do USA bo szukaja wiekszych zarobkow a nie dlatego ze cieszy ich braku opieki spolecznej. Gdyby ludzie kierowali sie BRAKIEM opieki a nie WARUNKAMI zycia to Szwedzi emigrowaliby do Etiopii.

Poziom zycia zalezy tez od obciazen socjalnych.

Wlasnie. TEZ a nie TYLKO. Jakos poziom zycia w panstwach skandynawskich jest wyzszy niz w Afryce. A nawet nie szukajac takich drastycznych przykladow - w Australii jest duza emigracja z Malezji, pomimo nizszych obciazen podatkowych w Malezji.

[...]

2 Miliony? No wiec wlasnie mylisz. Ten artykul nie mowi o calej polskiej emigracji tylko jakims jej wycinku. Tak napisalem wczesniej, pewnie mowia tylko o emigracji po przylaczeniu do UE. Skad wiem? Bo w samym Chicago jest okolo 1.8 mln Polonii, jak mozna szacowac cala na 2 miliony?

Pozdrawiam,
Iguan

Data: 2012-03-05 21:47:09
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
[...]

RP->USA, Kanada, Australia, czesc panstw UE

[...]

Ja zauwazam tylko, ze ludziom nie przeszkadza brak wpieprzania sie panstwa w decyzje o emeryturze. Albo inaczej - opieka spoleczna nie jest wystarczajaca zacheta do pozostania w kraju.

[...]

Dla czesci ludnosci swiata motywacja do emigracji jest wlasnie opieka socjalna w krajach docelowych. Jak juz tych imigrantow jest duzo, to zwykle samochody robia sie latwopalne. Niedawny przyklad Francji to potwierdza. Jeszcze jeden argument przeciw nadmiernej pomocy socjalnej.
Polacy na szczescie generalnie maja w dupie socjal, poprostu chca zarobic, godnie zyc. W wyborach kierunku emigracji to potwierdzaja, w wyborach innych niestety nie.

 2 Miliony? No wiec wlasnie mylisz. Ten artykul nie mowi o calej
polskiej emigracji tylko jakims jej wycinku.

Czyli jest jeszcze wieksza?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-03-05 15:44:07
Autor: Iguan_007
Pawel napisal:

[...]

Aha, wiec teraz tylko powiedz mi jaka to "sprawiedliwosc spoleczna" jest w Polsce a nie ma jej w tej "czesci panstw UE" o ktorych mowisz. Napisz tez o Australii, chetnie dowiem sie dlaczego to wyjechalem z Polski do Australii I w ktorych miejscach Polska oferowala mi wieksza "sprawiedliwosc spoleczna". Tylko prosze, pisz konkretnie bo szkoda internetu na lanie wody.

Ja zauwazam tylko, ze ludziom nie przeszkadza brak wpieprzania sie panstwa w decyzje o emeryturze. Albo inaczej - opieka spoleczna nie jest wystarczajaca zacheta do pozostania w kraju.

Oczywiscie ze nie jest wystarczajaca zacheta zeby zostac w kraju. Ale nie jest tez zacheta zeby z niego wyjechac. Zwlaszcza ze ponizej sam piszesz ze ludzie jednak jada do panstw oferujacych wieksza pomoc niz odwrotnie.

Dla czesci ludnosci swiata motywacja do emigracji jest wlasnie opieka socjalna w krajach docelowych.

No to moze sie zdecyduj? Najpierw napisales ze "ludzie zwykle wyjezdzaja z panstw gdzie jest sprawiedliwosc spoleczna do panstw gdzie jej nie ma", teraz piszesz ze odwrotnie. A moze jest jednak tak jak ja napisalem - ludzie jada tam gdzie maja lepsze warunki do zycia. Malezyjczyk z panstwa z niskimi podatkami I mala pomoca socjalna jednak jedzie do Australii gdzie placi wieksze podatki I ma wieksza pomoc. Dlaczego? Bo warunki zycia sa lepsze, ot co. To samo napisalem Ci o Szwecji i Etiopii ale zrecznie to wycinasz za kazdym razem. Dlaczego ten Szwed nie pedzi do Etiopii? Placilby mniejsze podatki I nie mialby problemu z pomoca spoleczna.

2 Miliony? No wiec wlasnie mylisz. Ten artykul nie mowi o calej

polskiej emigracji tylko jakims jej wycinku.

Czyli jest jeszcze wieksza?

Oczywiscie. To kolejna rzecz po cenach paliw I kursach walut gdzie rzuciles haslem bez sprawdzenia faktow.

Pozdrawiam,

Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2012-03-06 05:11:36
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
[...]

Sprawiedliwosc spoleczna w Polsce, zapisana w Konstytucji objawia sie tym, ze jesli zglaszam popelnienie przestepstwa do prokuratury, to owa prokuratura to olewa. Sprawa dotyczyla bezpieczenstwa ruchu drogowego, zeby za bardzo NTG nie bylo. Za to jesli zlapia mnie na przekroczeniu predkosci, to Policja, sady, komornik, nie odpuszcza, chocby cala akcja kosztowala wiecej niz zysk z mandatu.
W sprawiedliwosci spolecznej w wykonaniu polskim za katastrofe lotnicza, w ktorej ginie Prezydent absolutnie nikt (zywy) nie jest odpowiedzialny. W kraju bardziej zblizonym do zwyklej sprawiedliwosci, za katastrofe lotnicza, w ktorej zginal sekretarz d/s handlu, paru wysoko postawionych ludzi przynajmniej stracilo stanowiska. O tym kto prowadzil sledztwa w w/w przypadkach juz nie wspomne.
Przykladow, ze slowo sprawiedliwosc nie potrzebuje zadnych dodatkow moznaby mnozyc.

Napisz tez o Australii, chetnie dowiem sie dlaczego to wyjechalem z
Polski do Australii I w ktorych miejscach Polska oferowala mi wieksza
"sprawiedliwosc spoleczna".

A tam maja sprawiedliwosc spoleczna zapisana w konstytucji? Czy po prostu maja zwykla sprawiedliwosc?

[...]

Placisz podatki, ubezpieczenia - dostajesz cos w zamian (opieke lekarska, skuteczna policje, szkoly, emeryture itd). To jest OK, do zaakceptowania.
W RP placisz podatki, skladki ubezpieczen - tos frajer, szkoly jakos owszem funkcjonuja (chwala nauczycielom, ktorym cokolwiek sie chce), Policja raczej trudno powiedziec, ze dziala jesli w nocy na moje 2 milionowe miasteczko jest 1 (tak, jeden) radiowoz "dyzurny", w dzien na przyjazd do kolizji czeka sie kilka godzin, opieka lekarska, no jest... prywatna, emerytura? OFE: "nie mamy panskich pieniedzy i co nam pan zrobi". Ehh...

[...]

Czemu z uporem mylisz pomoc spoleczna ze sprawiedliwoscia spoleczna?
Facet w Szwecji placi zajebiste podatki i pewnie ma zajebiscie duzo w zamian. Widocznie mu to odpowiada, jesli nie emigruje i nie robi zadymy u siebie. Samochody robia fajne;-)

Oczywiscie. To kolejna rzecz po cenach paliw I  kursach walut gdzie
rzuciles haslem bez sprawdzenia faktow.

A Ty znasz dokladniejsze dane o emigracji?
Ja znalazlem takie.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-03-06 11:08:33
Autor: Iguan_007
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
On Tuesday, March 6, 2012 2:11:36 PM UTC+10, Pawel O&#39;Pajak wrote:
Powitanko,

> [...]

Sprawiedliwosc spoleczna w Polsce, zapisana w Konstytucji objawia sie tym, ze jesli zglaszam popelnienie przestepstwa do prokuratury, to owa prokuratura to olewa. Sprawa dotyczyla bezpieczenstwa ruchu drogowego, zeby za bardzo NTG nie bylo. Za to jesli zlapia mnie na przekroczeniu predkosci, to Policja, sady, komornik, nie odpuszcza, chocby cala akcja kosztowala wiecej niz zysk z mandatu.

O czym Ty mowisz? Znowu tracisz watek. Pytanie brzmialo, cytuje "jaka to "sprawiedliwosc spoleczna" jest w Polsce a nie ma jej w tej "czesci panstw UE" o ktorych mowisz". A Ty mi wyjezdzasz ze w Polsce trzeba placic mandaty (to dziwne?) i jakis prokurator olal Twoje zgloszenie (moze bylo bezsensowne). To w jakim panstwie UE nie trzeba placic mandatow?

W sprawiedliwosci spolecznej w wykonaniu polskim za katastrofe lotnicza, w ktorej ginie Prezydent absolutnie nikt (zywy) nie jest odpowiedzialny.

Aha, poniewaz mamy zapis o sprawiedliwosci spolecznej to TRZEBA kogos wsadzic? Co ma jedno z drugim wspolnego?
W kraju bardziej zblizonym do zwyklej sprawiedliwosci, za katastrofe lotnicza, w ktorej zginal sekretarz d/s handlu, paru wysoko postawionych ludzi przynajmniej stracilo stanowiska.

Gdzie to bylo? I naprawde wypadek byl identyczny?

O tym kto prowadzil sledztwa w w/w przypadkach juz nie wspomne.
Przykladow, ze slowo sprawiedliwosc nie potrzebuje zadnych dodatkow moznaby mnozyc.

Jak narazie to mnozysz bzdury. Zaden z tych "przykladow" nie jest powodem do emigracji o ktorej mowiles. Mandaty wszedzie trzeba placic, prokurator oleje bezsensowne zgloszenia a i nie wsadza sie losowych ludzi do wiezienia bo ktos mial wypadek.

> [...]
> "sprawiedliwosc spoleczna".

A tam maja sprawiedliwosc spoleczna zapisana w konstytucji? Czy po prostu maja zwykla sprawiedliwosc?

Nie ma najmniejszej roznicy, przynajmniej nie w kontekscie "przykladow" ktore podales. U mnie tez trzeba placic mandaty. Wymysl cos madrzejszego.

[...]

To tez wina tego zapisu w konstytucji?
> [...]

Facet w Szwecji placi zajebiste podatki i pewnie ma zajebiscie duzo w zamian. Widocznie mu to odpowiada, jesli nie emigruje i nie robi zadymy u siebie. Samochody robia fajne;-)

Nic nie myle.Tylko w Twojej interpretacji "sprawiedliwosc spoleczna" polega na placeniu mandatow czy lapaniu wyimaginowanych winnych jakiegos wypadku. Ale sa tez inne interpretacje, wlasnie mowiace o niwelowaniu kontrastow w spoleczenstwie.(http://biznes.pwn.pl/index.php?module=haslo&id=3978499)..
> Oczywiscie. To kolejna rzecz po cenach paliw biorace pod uwage niwelowanie kontrastow spolecznych (I  kursach walut gdzie
> rzuciles haslem bez sprawdzenia faktow.

A Ty znasz dokladniejsze dane o emigracji?

Czy znam czy nie znam nie ma znaczenia bo to nie ja wyskakiwalem z jakimis liczbami bez ich sprawdzenia. Tobie w jednej dyskusji udalo sie "pomylic" ceny paliwa, kursy walut i liczbe emigrantow. Liczysz na to ze ludzie nie potrafia Google uzyc?

To juz moja ostatnia wypowiedz w tym temacie. Szkoda mi czasu na czytanie tego co akurat sobie wymysliles.

Pozdrawiam,  Iguan  --      --   Iguan007  Sezon caly rok:  http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia  --

Data: 2012-03-06 22:26:17
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
[...]

Mysle ze w kazdym trzeba placic. A zrozumiales, ze mnie sie to nie podoba? No jesli Twoje zrozumienie polegalo na takiej interpretacji mojej wypowiedzi, to ja sie poddaje.

Aha, poniewaz mamy zapis o sprawiedliwosci spolecznej to TRZEBA kogos
wsadzic? Co ma jedno z drugim wspolnego?

Sprawiedliwosc (ta normalna) polega na ukaraniu winnych. Wszystko jedno czy chodzi o wykroczenia drogowe, nie dopelnienie obowiazkow przez osoby odpowiedzialne za szkolenie pilotow, kradziez w sklepie, czy cokolwiek innego. Sprawiedliwosc spoleczna, czyli takie ch* wie co, objawia sie wybiorczym traktowaniem wykroczen/przestepstw.

Gdzie to bylo? I naprawde wypadek byl identyczny?

Bardzo podobny:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotnicza_w_Dubrowniku

[...]

Nie losowych, tylko winnych.

Nie ma najmniejszej roznicy, przynajmniej nie w kontekscie
"przykladow" ktore podales. U mnie tez trzeba placic mandaty. Wymysl
cos madrzejszego.

A sa tam u Ciebie "rowniejsi" co nie musza placic. Np. ci, co wykorzystuja do tego immunitet (prokuratorzy, assesorzy, parlamentarzysci)?

[...]

Konstytucja mowi o sprawiedliwosci spolecznej, a ja za cholere nie wiem co to za wynalazek. Wiem co to sprawiedliwosc i takiej bym sobie zyczyl.

 Ale sa tez inne interpretacje, wlasnie mowiace o
niwelowaniu kontrastow w
spoleczenstwie.(http://biznes.pwn.pl/index.php?module=haslo&id=3978499).

Bardzo dobry artykul. Przaczytaj uwaznie przedostatni akapit (ten od "Idea sprawiedliwoci spoecznej inspirowaa ...", a nastepnie ten cytat z Encykliki Rerum Novarum. Kompletnie 2 rozne podejscia. Nie ukrywam, ze ten drugi jest mi bardzo bliski, w przeciwienstwie do marksistowskiego belkotu.

A Ty znasz dokladniejsze dane o emigracji?

Czy znam czy nie znam nie ma znaczenia bo to nie ja wyskakiwalem z
jakimis liczbami bez ich sprawdzenia.

Na jakiej podstawie podwazasz  dane ktore podalem, jesli nie mozesz przeciwstawic im bardziej wiarygodnych?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-03-06 18:36:58
Autor: Myjk
a na Biaorusi paliwo po 2,13 a u nas dro髒eje mimo spadku dolara
Tue, 06 Mar 2012 05:11:36 +0100, Pawel "O'Pajak"
W sprawiedliwosci spolecznej w wykonaniu polskim za katastrofe lotnicza, w ktorej ginie Prezydent absolutnie nikt (zywy) nie jest odpowiedzialny.

Mo髒e dlatego, 髒e za t katastrof odpowiadaj piloci.
Nie pomn o tym, 髒e akty jednak zawisy (na 髒ywych).
Znowu nie masz kontaktu z rzeczywistoci.

[...]

Skd ty si urwa, czowieku? :/

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-03-06 19:04:10
Autor: Artur Malg
W dniu 2012-03-06 18:36, Myjk pisze:
[...]

To jednak nie jest takie proste i jednoznaczne.

Nie pomn o tym, 髒e akty jednak zawisy (na 髒ywych).
Znowu nie masz kontaktu z rzeczywistoci.

Z tym akurat si zgadzam ;)

[...]

Z polskiej rzeczywistoci, z katalizatorem psychicznym w postaci
"internetu".

Data: 2012-03-07 08:35:15
Autor: Myjk
a na Biaorusi paliwo po 2,13 a u nas dro髒eje mimo spadku dolara
Tue, 06 Mar 2012 19:04:10 +0100, Artur Malg
[...]

Przyczyny katastrofy s jasne. Wizyta moga by 驕le przygotowana, rosjanie mogli narobi mgy, a i tak niezale髒nie od tego, samolot rozbili piloci.
[...]

Pajakowi internet raczej niezbyt pomaga.
Typuj inne media.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-03-07 08:51:39
Autor: Artur Malg
W dniu 2012-03-07 08:35, Myjk pisze:
[...]

                         ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
To jednak nie jest takie proste i jednoznaczne.

Przyczyny katastrofy s jasne.

Jasne byy od pocztku i to nawet nie od momentu tego wypadku.

Wizyta moga by 驕le przygotowana, rosjanie mogli narobi mgy,

Mo髒e nie mieszaj do tego mgy, helu, czy Berii ze Stalinem, kt籀rzy
brzoz posadzili...

a i tak niezale髒nie od tego, samolot rozbili piloci.

To, 髒e oni siedzieli za sterami nie znaczy, 髒e to tylko oni (bd驕
g籀wnie) za katastrof odpowiadaj, co podkreliem w Twojej
wypowiedzi.

--
Jutro to dzi, tyle 髒e jutro.

Data: 2012-03-08 08:48:28
Autor: Myjk
a na Biaorusi paliwo po 2,13 a u nas dro髒eje mimo spadku dolara
Wed, 07 Mar 2012 08:51:39 +0100, Artur Malg
To jednak nie jest takie proste i jednoznaczne.
Przyczyny katastrofy s jasne.
Jasne byy od pocztku i to nawet nie od momentu tego wypadku.

M籀wisz o przyczynach porednich, przyczyna bezporednia jest tylko jedna.

Wizyta moga by 驕le przygotowana, rosjanie mogli narobi mgy,
Mo髒e nie mieszaj do tego mgy, helu, czy Berii ze Stalinem, kt籀rzy
brzoz posadzili...

Przecie髒 wanie nie mieszam.

a i tak niezale髒nie od tego, samolot rozbili piloci.
To, 髒e oni siedzieli za sterami nie znaczy, 髒e to tylko oni (bd驕
g籀wnie) za katastrof odpowiadaj, co podkreliem w Twojej
wypowiedzi.

Czyli jeli auto jadce z prdkoci 200/h (zamiast dozwolonych 90/h) do
tego jeszcze we mgle, rozbija si (nie zauwa髒ajc zakrtu i wysepki dla
pieszych), to winny nie jest kierowca, tylko ten kto dopuci drog do
ruchu, oraz pasa髒erowie zbyt gono prowadzcy konwersacj? Nie. To s
wszsytko przycyzny porednie. Przyczyn bezporedni jest bd kierowcy,
kt籀ry wbrew zdrowemu rozsdkowi (i przepisom) rozwin zbyt du髒 prdko
przy zbyt maej widocznoci. --
Pozdor Myjk

Data: 2012-03-08 09:29:30
Autor: Artur Malg
W dniu 2012-03-08 08:48, Myjk pisze:
[...]

Przy tego typu wypadkach w zasadzie nie zdarza si, by przyczyna bya
jedna i do tego tylko ta bezporednia. Std te髒 nie zgadzam si z tym
co napisae, 髒e "Mo髒e dlatego, 髒e za t katastrof odpowiadaj
piloci.". Wiele os籀b by tak chciao, ale niestety nie jest to zgodne
z rzeczywistoci. Oczywicie, sw籀j udzia w ty maj, ale to nie
jest takie proste jak w twojej opowieci o wypadku drogowym.

--
Jutro to dzi, tyle 髒e jutro.

Data: 2012-03-08 13:13:24
Autor: Myjk
a na Biaorusi paliwo po 2,13 a u nas dro髒eje mimo spadku dolara
Thu, 08 Mar 2012 09:29:30 +0100, Artur Malg
[...]

Po pierwsze nie mieszaj szyku zdania, bo wychodzi bzdura.

Po drugie, ze mn si mo髒esz nie zgadza, ale dlaczego nie zgadzasz si ze
specjalistami kt籀rzy orzekli, i髒 przyczyn wypadku byo, cytuj: zejcie
poni髒ej minimalnej wysokoci zni髒ania, przy nadmiernej prdkoci opadania,
w warunkach atmosferycznych uniemo髒liwiajcych wzrokowy kontakt z ziemi i
sp籀驕nione rozpoczcie procedury odejcia na drugi krg. Doprowadzio to do
zderzenia z przeszkod terenow, oderwania fragmentu lewego skrzyda wraz z
lotk, a w konsekwencji do utraty sterownoci samolotu i zderzenia z
ziemi. Za to wszystko odpowiadali piloci, ergo, jedyn bezporedni
przyczyn katastrofy byy powy髒sze bdy pilot籀w.

PONADTO specjalici wyliczyli par czynnik籀w majcych wpyw na to
zdarzenie, ale nie bdcych bezporednimi przyczynami rozbicia samolotu...

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-03-08 13:29:35
Autor: Artur Malg
W dniu 2012-03-08 13:13, Myjk pisze:
[...]

Nie wiem co Tobie si miesza, ale by mo髒e wszystko i std te髒 Ci
jakie bzdury wychodz.

Po drugie, ze mn si mo髒esz nie zgadza, ale dlaczego nie zgadzasz si ze
specjalistami kt籀rzy orzekli, i髒 przyczyn wypadku byo, cytuj: zejcie

Wiem co napisali r籀髒ni specjalici (nie tylko ci, kt籀rych sowa
przytoczye) - problemem jest Twoja binarna interpretacja.

--
Jutro to dzi, tyle 髒e jutro.

Data: 2012-03-08 13:52:39
Autor: Myjk
a na Biaorusi paliwo po 2,13 a u nas dro髒eje mimo spadku dolara
Thu, 08 Mar 2012 13:29:35 +0100, Artur Malg
problemem jest Twoja binarna interpretacja.

Zwyczajnie nie mieszam fakt籀w.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-03-08 11:50:03
Autor: RoMan Mandziejewicz
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Hello Myjk,

Thursday, March 8, 2012, 8:48:28 AM, you wrote:

[...]

Czyli je郵i auto jad帷e z pr璠ko軼i 200/h (zamiast dozwolonych 90/h) do
tego jeszcze we mgle, rozbija si (nie zauwa瘸j帷 zakr皻u i wysepki dla
pieszych), to winny nie jest kierowca, tylko ten kto dopu軼i drog do
ruchu, oraz pasa瞠rowie zbyt g這郾o prowadz帷y konwersacj? Nie. To s
wszsytko przycyzny po鈔ednie. Przyczyn bezpo鈔edni jest b陰d kierowcy,
kt鏎y wbrew zdrowemu rozs康kowi (i przepisom) rozwin掖 zbyt du膨 pr璠ko嗆
przy zbyt ma貫j widoczno軼i.

(Ironizuj帷) Znaczy mieli lecie nisko i powoli?

--
Best regards,

Data: 2012-03-01 08:36:58
Autor: Myjk
a na Biaorusi paliwo po 2,13 a u nas dro髒eje mimo spadku dolara
Thu, 01 Mar 2012 02:23:05 +0100, Pawel "O'Pajak"
[...]

Pytam po raz trzeci. Czy w styczniu 2009 kiedy to paliwo spado do 3,49 z/l diesla rzd
interweniowa w tej sprawie? --
Pozdor Myjk

Data: 2012-03-02 22:38:50
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
[...]

Widocznie nie przejezdzalem obok tej stacji, gdzie w styczniu 09 popsul sie wyswietlacz, bo ni cholery nie pamietam takiej chwalebnej obnizki;-) Wiem za to, ze za rzadow PO zdrozala (jak narazie) o 50%. W sprawach polityki cenowej firmy pytanie jej glownego udzialowca chyba nie jest bledem? A glownym udzialowcem PKN Orlen jest...

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-03-03 12:02:19
Autor: Myjk
a na Biaorusi paliwo po 2,13 a u nas dro髒eje mimo spadku dolara
Fri, 02 Mar 2012 22:38:50 +0100, Pawel "O'Pajak"
Widocznie nie przejezdzalem obok tej stacji, gdzie w styczniu 09 popsul sie wyswietlacz, bo ni cholery nie pamietam takiej chwalebnej obnizki;-)

Widocznie to jeste ignorantem. Z internetu chocia髒 korzysta umisz?
http://www.lotos.pl/handlowy/ceny_paliw/historia

Wiem za to, ze za rzadow PO zdrozala (jak narazie) o 50%.

Widzisz tylko to co chcesz widzie.
W sprawach polityki cenowej firmy pytanie jej glownego udzialowca chyba nie jest bledem?

W kwestii kt籀r omawiamy, jest bdem.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-03-03 13:10:10
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
a na Biaorusi paliwo po 2,13 a u nas dro髒eje mimo spadku dolara

Powitanko,

http://www.lotos.pl/handlowy/ceny_paliw/historia

Dzieki za linka. Faktycznie jest spadek w styczniu 2009, potem niestety systematycznie w gore. Nie zmienia to faktu, ze dziwnym trafem i oczywiscie absolutnie nie zwiazanym z glownym udzialowcem cena paliw za rzadow PiS oscylowala w okolicach 4zl/l, natomiast za rzadow PO (co oczywiscie absolutnie nie ma zwiazku z tym kto rzadzi) cena paliw wzrosla z 4 do ok. 6zl/l.

Widzisz tylko to co chcesz widzie.

Alez ja bardzo chcialbym widziec 4zl/l.

W sprawach polityki cenowej firmy pytanie jej glownego udzialowca
chyba nie jest bledem?

W kwestii kt籀r omawiamy, jest bdem.

?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-03-03 15:20:27
Autor: J.F.
a na Biaorusi paliwo po 2,13 a u nas dro髒eje mimo spadku dolara
Dnia Sat, 03 Mar 2012 13:10:10 +0100, Pawel "O'Pajak" napisa(a):
Powitanko,
[...]

Tym niemniej widac ze od 5 lat akcyza jest taka sama, a oplata paliwowa
wzrosla o 1.5gr/l ..

Tylko kiedys dolar byl po 2 zl, a potem barylka po 70$.

J.

Data: 2012-03-03 16:36:29
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
  Powitanko,

Tylko kiedys dolar byl po 2 zl, a potem barylka po 70$.

Przez jakies 2 miesiace dolar byl w okolicach 2,5. Nigdy nie byl po 2 zl. Szukam historycznych cen barylki ropy, AFAIR byly wtedy dosyc duze wahania i jakims cudem nie przelozyly sie na takie same zmiany cen paliw i to przez cale 2 lata. I pomyslec, ze cuda zapowiadal zupelnie kto inny i potem.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-03-03 17:10:05
Autor: Myjk
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Sat, 03 Mar 2012 16:36:29 +0100, Pawel "O'Pajak"
Nigdy nie byl po 2 zl.

21 lipca 2008 roku dolar by wart dokadnie 2 z. Tak czytam i mam
propozycj: we驕 mo髒e usid驕 na spokojnie i dowied驕 si wicej o wiecie w
kt籀rym 髒yjesz, bo najwidoczniej jeste deczko oderwany od rzeczywistoci.

--
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl - zmieniarka *MP3* http://put-and-go.pl - pasy niegowe

Data: 2012-03-03 17:44:50
Autor: Cavallino
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara

U篡tkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisa w wiadomo軼i grup dyskusyjnych:jitdpu$qmh$1@inews.gazeta.pl...
 Powitanko,

Tylko kiedys dolar byl po 2 zl, a potem barylka po 70$.

Przez jakies 2 miesiace dolar byl w okolicach 2,5. Nigdy nie byl po 2 zl.

By przez kilka miesi璚y.
Pami皻am jak dzi, bo dzi瘯i temu zaliczy貫m dwa razy pod rz康 wycieczki do Ameryki Po逝dniowej za 鄉ieszn kas.

Data: 2012-03-05 01:59:26
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Powitanko,

By przez kilka miesi璚y.

OK, macie racje, pamiec moja zawodna jest. Pamietalem, ze plulem sobie w brode, ze nie kupilem $, jak byly po 2,5.
Teraz jestesmy zielona wyspa, wtedy rzadzili faszysci;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-03-05 08:48:57
Autor: Cavallino
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara

U篡tkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisa w wiadomo軼i grup dyskusyjnych:jj135f$okm$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Je郵i 陰czysz cen dolara z tym kto rz康zi w Polsce, to zdecydowanie m霩g Ci wtedy wyprali.
Wi璚 m鏬豚y da sobie spok鎩 z publikowaniem tych chorych roje publicznie, bo ci篹ko si czyta a takie bzdury, nawet jak kogo obecna w豉dza mocno wkurza.
W ka盥ym razie PLONK WARNING.

Data: 2012-03-05 22:02:19
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara

Powitanko,

Je郵i 陰czysz cen dolara z tym kto rz康zi w Polsce, to zdecydowanie
m霩g Ci wtedy wyprali.

Od czego zalezy cena waluty? (relacja np. $-zl)
Pewnie od tego ilu i na jaka ilosc waluty sa chetni. Zgadza sie? Nie tak dawno temu obserwowalismy sile franka szwajcarskiego. Ludzie stracili zaufanie do innych walut i zaczeli kupowac franki. Tak?
Jesli Grecja mialaby dalej swoje drachmy, czy co tam mieli, to zapewne ich waluta narodowa bylaby w wartosci papieru na ktorym bylaby drukowana. No moze przesadzam, ale mechanizm mniej wiecej tak wyglada.
Tak, wiem sa jeszcze spekulacje i mozliwosc interwencji bankow centralnych.
Wiecej mechanizmow zmian kursow walut nie znam.
Czy zatem sila waluty zalezy bezposrednio od rzadu? Bezposrednio nie. Pomijajac interwencje oczywiscie, ale to doraznie.
No ale cos sprawilo, ze nie tak dawno rynki wywindowaly cene franka, a na zlotowki sie nie rzucili. Czemu? (tylko pytam).

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-03-03 22:07:39
Autor: J.F.
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Dnia Sat, 03 Mar 2012 16:36:29 +0100, Pawel "O'Pajak" napisa(a):
Tylko kiedys dolar byl po 2 zl, a potem barylka po 70$.

Przez jakies 2 miesiace dolar byl w okolicach 2,5. Nigdy nie byl po 2 zl.

a widziales tabele 141/A/NBP/2008
Szukam historycznych cen barylki ropy, AFAIR byly wtedy dosyc duze wahania i jakims cudem nie przelozyly sie na takie same zmiany cen paliw i to przez cale 2 lata.

Bo u nas w europie wysoka akcyza tlumi dynamike.
Masz stale ponac 2zl dodane do ceny.
I pomyslec, ze cuda zapowiadal zupelnie kto inny i potem.

Tak to jest jak wyborcy sa glupi ... choc akurat nie bardzo widze
alternatywe :-)

J.

Data: 2012-02-25 14:08:28
Autor: AZ
On 02/25/2012 12:20 PM, DoQ wrote:

Tusk ma udzia造 w koncernach paliwowych? Dobrze si czujesz?
No i dlaczego nie wspominasz o cenach 篡wno軼i na Bia這rusi?

Te, a akcyze to koncerny ustalaj?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-25 14:17:09
Autor: Maciek
W dniu 2012-02-25 14:08, AZ pisze:
Te, a akcyze to koncerny ustalaj?
No i wreszcie dyskusja schodzi na w豉軼iwe tory. Mo積a podyskutowa o
idiotach u ster闚 w豉dzy, kt鏎zy akcyzy b璠 broni jak niepodleg這軼i,
ale argument, 瞠 na Bia這rusi maj super tanie paliwo jest z gatunku
tych o autostradach tak sprawnie budowanych za czas闚 Hitlera.
Maciek

Data: 2012-02-25 14:51:36
Autor: DoQ
W dniu 25-02-2012 14:08, AZ pisze:

Tusk ma udzia造 w koncernach paliwowych? Dobrze si czujesz?
No i dlaczego nie wspominasz o cenach 篡wno軼i na Bia這rusi?
Te, a akcyze to koncerny ustalaj?

Te, a od kiedy to w UE jest w tym zakresie pe軟a swoboda?

--
Pozdr. S璠ziwoj

Data: 2012-02-25 23:18:35
Autor: nazgul
W dniu 2012-02-25 14:51, DoQ pisze:
W dniu 25-02-2012 14:08, AZ pisze:

Tusk ma udziay w koncernach paliwowych? Dobrze si czujesz?
No i dlaczego nie wspominasz o cenach 髒ywnoci na Biaorusi?
Te, a akcyze to koncerny ustalaj?

Te, a od kiedy to w UE jest w tym zakresie pena swoboda?

a kto jest euroentuzjast?

no i podobno mamy mie jaki gos w unii
tak Tusku m籀wi, 髒e przy stole bdziemy siedzieli a nie pod.
ale wida ochap z dopat lepszy ni髒 wynegocjowanie swobody fiskalnej.

Data: 2012-02-25 15:18:39
Autor: to
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
begin AZ
Te, a akcyze to koncerny ustalaj?

UE.

Data: 2012-02-26 22:11:18
Autor: venioo@interia.pl
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
W dniu 2012-02-25 16:18, to pisze:
begin AZ

Te, a akcyze to koncerny ustalaj?

UE.

Moze zwolnijmy tych 460 darmozjadow, jak wszystko "co zle" to nagle ustala UE. :)

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-02-26 22:06:02
Autor: to
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
begin venioo@interia.pl
Moze zwolnijmy tych 460 darmozjadow, jak wszystko "co zle" to nagle
ustala UE. :)

Ale taka prawda, 髒e minimalna akcyza na paliwo jest ustalona przez UE. Chcesz z tym podyskutowa? :>

Data: 2012-02-27 20:35:26
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-02-26 23:06, to pisze:
begin venioo@interia.pl

Moze zwolnijmy tych 460 darmozjadow, jak wszystko "co zle" to nagle
ustala UE. :)

Ale taka prawda, 瞠 minimalna akcyza na paliwo jest ustalona przez UE.
Chcesz z tym podyskutowa? :>

No wlasnie o tym pisze - skoro to UE decyduje o najwazniejszych sprawach, to tych 460 nierobow jest zupelnie zbednych. :)

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-02-27 19:43:03
Autor: to
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
begin venioo@interia.pl
No wlasnie o tym pisze - skoro to UE decyduje o najwazniejszych
sprawach,

Nie wiem czy to jest akurat najwa髒niejsza sprawa.

to tych 460 nierobow jest zupelnie zbednych. :)

Z 200 by spokojnie wystarczyo, ale to tak naprawd mao istotna kwestia.

Data: 2012-02-28 20:15:48
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-02-27 20:43, to pisze:
begin venioo@interia.pl

No wlasnie o tym pisze - skoro to UE decyduje o najwazniejszych
sprawach,

Nie wiem czy to jest akurat najwa積iejsza sprawa.

Dotyczaca pieniedzy z naszych (spoleczenstwa) kieszeni, a wszystkie takowe u mnie maja priorytet najwazniejszych. :)

to tych 460 nierobow jest zupelnie zbednych. :)

Z 200 by spokojnie wystarczy這, ale to tak naprawd ma這 istotna kwestia.

Wystarczyloby 50, ale madrych :) A istota tej kwestii jest taka, ze przestaliby obciazac budzet, a wraz z nimi ich rodziny pozatrudniane we wszelkich firmach panstwowych. A zaoszczedzone pieniadze moznaby przeznaczyc np. "na sierotki" ;)

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-02-29 11:38:38
Autor: Sebastian Kaliszewski
venioo@interia.pl wrote:
[...]

Ale wp造w tych 560 typ闚 (Senat te licz!) i ich pociot闚 to jest piku. Nawet jak tego jest 5000 czy nawet 10000 luda to ud德igniemy. Bez b鏊u. Tu by si trzeba dobra do samorz康owc闚 -- ok. 2000 gmin w ka盥ej po ilu radnych, w鎩t闚, burmistrz闚 i ich pociot闚? Tu jest armia darmozjad闚 do pogonienia.

Reducja tych 560 do 56 wiele nie da. Efekt by豚y symboliczny. Nawet jesli spowodowa這by to redukcj (nie liczy豚ym) o 10000 luda po 100000z za stanowisko rocznie to by豚y 1 miliard. Miliard to mo瞠 i co, nno mo瞠 by nie musieli zak陰da takich zysk闚 jakie zak豉daj z mandat闚 :) Ale to tyle.

pzdr
\SK

Data: 2012-02-29 20:48:41
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-02-29 11:38, Sebastian Kaliszewski pisze:
venioo@interia.pl wrote:
[...]

tylko ze na samorzadowcow masz bezposredni wplyw. napiszesz pismo, prosbe, cokolwiek, mozesz nawet zadzwonic albo osobiscie sie spotkac. tak samo przyjsc na sesje rady i podyskutowac. tego akurat bym nie likwidowal. a na tych z rzadu nie ma zadnego wplywu, a tylko towarzystwo mocno kryminogenne :|

Reducja tych 560 do 56 wiele nie da. Efekt by豚y symboliczny.

Policz teraz kazdego biuro poselskie, wydatki na podroze (oddawana NA OSWIADCZENIE, co jak pokazuja lata ubiegle, nie przeszkadza brac zwrotow za paliwo nawet nie majac samochodu). To sa setki tysiecy z/g這we. Co pomnozone przez ilosc daje kwote pozwalajaca rocznie na jakies sensowne inwestycje, a nie przezeranie.

Data: 2012-03-02 16:57:58
Autor: Sebastian Kaliszewski
venioo@interia.pl wrote:
[...]

Mo瞠sz te pisa do swojego pos豉, senatora, itd.

tego akurat bym nie likwidowal.

Ja nie chc likwidowa rad. Ale ch皻nie bym si stamt康 pozby armii pozatrudnianych w urz璠ach kumpli i pociot闚.

  a na tych z rzadu nie ma zadnego wplywu, a tylko towarzystwo
mocno kryminogenne :|

Te jest wp造w. Zobacz: ostatnio trzech student闚 zebra這 par瘰et tysi璚y podpis闚.

[...]

No wla郾ie policzy貫m. Doliczy貫m po 20 os鏏 na g這we gdzie zatrudnienie ka盥ej kosztuje 100000 rocznie.

Data: 2012-03-03 18:08:21
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-03-02 16:57, Sebastian Kaliszewski pisze:

[...]

Mo瞠sz, ale jednak wieksze prawdopodobienstwo, ze Cie oleje, niz czlowiek ktorego czasem spotykasz na zakupach w lokalnym sklepie.

tego akurat bym nie likwidowal.

Ja nie chc likwidowa rad. Ale ch皻nie bym si stamt康 pozby armii
pozatrudnianych w urz璠ach kumpli i pociot闚.

Dokladnie.

a na tych z rzadu nie ma zadnego wplywu, a tylko towarzystwo
mocno kryminogenne :|

Te jest wp造w. Zobacz: ostatnio trzech student闚 zebra這 par瘰et
tysi璚y podpis闚.

I... Calych 3 poslow bylo na sali podczas omawiania projektu obywatelskiego...

[...]

To troche naszej kasy by zostalo jednak w budzecie :)

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-02-29 21:52:11
Autor: J.F.
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Dnia Wed, 29 Feb 2012 11:38:38 +0100, Sebastian Kaliszewski napisa(a):
[...]

Jesli zniesiesz nawet 10 tys luda, to zniesiesz i 2500 wojtow. razem z
zastepcami itp. Radni moga byc obciazeniem, ale oni chyba duzych pieniedzy nie dostaja.

J.

Data: 2012-03-02 16:59:50
Autor: Sebastian Kaliszewski
J.F. wrote:
[...]

Chodiz mi o ca貫 rodzinki pozatrudniane przy samorz康ach. Poka mi gmin gdzie masz tylko w鎩ta zast瘼c i jedn pani do siedzenia w okienku...

Tu chodzi o armi id帷 w setki tysi璚y ludzi. A nie marne 10000.

pzdr
\SK

Data: 2012-03-02 17:24:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Hello Sebastian,

Friday, March 2, 2012, 4:59:50 PM, you wrote:

[...]

Chodiz mi o ca貫 rodzinki pozatrudniane przy samorz康ach. Poka mi gmin gdzie
masz tylko w鎩ta zast瘼c i jedn pani do siedzenia w okienku...
Tu chodzi o armi id帷 w setki tysi璚y ludzi. A nie marne 10000.

Chyba mylisz samorz康y z administracj rzadow... Urz璠nik闚
pa雟twowych masz ponad 700000.

--
Best regards,

Data: 2012-03-02 21:10:17
Autor: Krzysiek Kielczewski
a na Biaorusi paliwo po 2,13 a u nas dro髒eje mimo spadku dolara
Dnia 02.03.2012 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> napisa/a:

[...]

Masz mo瞠 廝鏚這 to potwierdzaj帷e? (to, 瞠 samej administracji
pa雟twowej jest ponad 700k)

Pzdr,
Krzysiek Kie販zewski

Data: 2012-02-25 17:56:10
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2012-02-25 12:12, gregor pisze:
[...]

Dlaczego nigdy nie odpowiadasz na wielokrotnie kierowane pod tw鎩 adres pytanie: dlaczego si tam nie przeprowadzisz, skoro uwa瘸sz Bia這ru za raj??

Data: 2012-02-27 09:31:40
Autor: Jakub Witkowski
[...]

W 篡ciu! Wolimy ju mie 100% inflacji, 350$ brutto pensji, oraz odda najwa積iejsze
elementy systemu energetycznego w r璚e Rosjan (bie速ransgaz ju, ropoci庵i za chwil),
w zamian za co jeszcze przez pewien czas dostaniemy paliwo za po這w ceny 鈍iatowej.
Oto m捫 stanu, oto w鏚z!