a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara

Data: 2012-02-25 14:55:05
Autor: kogutek
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
gregor <gregor@szu.pl> napisa(a):
Ostatnio jak pisaem byo po 2,30 teraz niespodzianka kurs dolara spad i paliwko jest po 2,13, a u nas jak zwykle kurs dolara w d籀 ceny paliw w g籀r

1USD = 3,10 z

1 litr 92 oktanowej = 5700 rubli

1 USD = 8300 rubli

8300/3,1 = 2677 rubli za 1 z

5700/2677 = 2,13 za 1 litr paliwa

pozdrawiam mylcych

gregor
Za`bary趾 ropy musimy zap豉ci ze 100 dolar闚. Da si z niej zrobi ze 120
litr闚 paliw r騜nych mo磧iwych do u篡cia w silnikach spalinowych.
300z/120=2,5z
2,50 kosztuje w Polsce surowiec na na litr paliwa. Przerobienie darmo nie jest, kolejna z這t闚ka. Razem 3,50 za litr. Wychodzi 瞠
podatki, dystrybucja itp to 2 z這te. Wiesz dlaczego oni maj cen paliwa na stacji ni窺z ni 鈍iatowa cena surowca
potrzebna na wyprodukowanie 1 litra? Bo tam nie ma Kaczy雟kich, Maciarewicz闚
itd. I od Rosji kupuj rop praktycznie po kosztach wydobycia i transportu.
Tak polityk prowadzi Rosja. Jak kto z nimi kot闚 nie drze to rop i gaz ma
za p馧 darmo. Czyta貫m niedawno 瞠 w UE sraj pod siebie bo na Bia這rusi maj
zbudowa fabryk nawoz闚. Jak zbuduj i uruchomi to wyko鎍z wszystkie takie
fabryki w UE. Gaz maj kupowa od Rosji w takiej cenie 瞠 powietrze dro窺ze.
Kiedy by dowcip polityczny. Jak go przerobi do obecnej sytuacji to puenta
b璠zie taka. Kto si z Rosji 鄉ieje ten kie豚asy nie je. --

Data: 2012-02-25 16:56:23
Autor: Maciek
W dniu 2012-02-25 15:55, kogutek pisze:
Kiedy by dowcip polityczny. Jak go przerobi do obecnej sytuacji to puenta
b璠zie taka. Kto si z Rosji 鄉ieje ten kie豚asy nie je.
Przypomnij sobie baranie, jaki to dobrobyt mieli鄉y, gdy Rosja by豉
naszym najukocha雟zym wielkim bratem. Tak, paliwo wtedy by這
rzeczywi軼ie tanie.

Maciek

Data: 2012-02-25 16:43:02
Autor: kogutek
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Maciek <maciek@nospam.pl> napisa(a):
> [...]
naszym najukocha雟zym wielkim bratem. Tak, paliwo wtedy by這

Jak moje pokolenie wiedzia這 by jaki dobrobyt nas czeka to by鄉y w豉snymi
r瘯ami udusili Wa喚s i ca陰 ubeck opozycj. --

Data: 2012-02-25 18:26:25
Autor: Shrek
On 2012-02-25 17:43, kogutek wrote:
[...]

A z kt鏎ego ty pokolenia, 瞠 si za miliony wypowiadasz?

Shrek

Data: 2012-02-25 18:49:35
Autor: Maciek
W dniu 2012-02-25 17:43, kogutek pisze:
Jak moje pokolenie wiedzia這 by jaki dobrobyt nas czeka to by鄉y w豉snymi
r瘯ami udusili Wa喚s i ca陰 ubeck opozycj.
A co to za pokolenie? 4-latk闚 za prezydentury Wa喚sy?

Maciek

Data: 2012-02-25 18:58:22
Autor: jerzy.n
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara

U篡tkownik "kogutek" <sok_marchwiowy.SKASUJ@gazeta.pl> napisa w wiadomo軼i news:jib32m$cf2$1inews.gazeta.pl...

Jak moje pokolenie wiedzia這 by jaki dobrobyt nas czeka to by鄉y w豉snymi
r瘯ami udusili Wa喚s i ca陰 ubeck opozycj.
Oczywi軼ie ze niekt鏎zy mieli lepiej, mieli sklepy za 鄴速ymi firankami i mieli w豉dze i tego im brak, teraz niech nie  narzekaj ...

Data: 2012-02-25 22:35:42
Autor: Marek Dyjor
jerzy.n wrote:
[...]

no i wielu rzemie郵nik闚 mia這 lepiej bo nie by這 konkurencji i jak cz這wiek 篡 dobrze z wadz to mia jak p帷zek w ma郵e.

Data: 2012-02-25 22:56:00
Autor: John Ko豉lsky
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara

U篡tkownik "jerzy.n" <dobieszczyn@poczta.fm>

[...]

Nie o to chodzi. Po prostu "nie o tak Polsk walczyli鄉y" jak teraz mamy. Cho熲y fotoradary.

Data: 2012-02-26 12:39:20
Autor: Marek Dyjor
John Ko豉lsky wrote:
[...]

To nie walczyli鄉y o pa騅two prawa?

Tylko o dziki zach鏚?

Data: 2012-02-26 16:56:10
Autor: Krzysztof 45
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Marek Dyjor napisa(a):
To nie walczyli鄉y o pa騅two prawa? Tylko o dziki zach鏚?
Walczyli鄉y, tylko nie przewidzieli鄉y 瞠 nar鏚 b璠zie taki zbarania造 i zacznie tolerowa uk豉dy z komuchami.

Na dzikim zachodzie by這 wi璚ej prawa ni tu w "pa雟twie prawa".
--
Krzysiek

Data: 2012-02-25 22:34:33
Autor: Marek Dyjor
kogutek wrote:
[...]

bogu dzi瘯i g闚no mog貫 bo by鄉y teraz 篡li w takim grajdole jak Bia這ru czy Ukraina (pewnie bym nie 篡 tutaj bo bym wyemigrowa do USA)

Data: 2012-02-29 12:12:31
Autor: Sebastian Kaliszewski
kogutek wrote:
[...]

Po pierwsze m闚 za siebie.

Po drugie to pieprzysz bez sensu, bo nie UB tylko SB i toto chcia這 zachowania ustroju.

Po trzecie to masz wyj徠kowo kiepsk pami耩. Zapominia貫 o staniu po kilka godzin w kolejce (po benzyn te). Zapomnia貫 o tym, 瞠 鈔edni poziom 篡cia by 3 razy (sic!) ni窺zy ni teraz. Jak si dzieciak skaleczy to go podpity lekarz na 篡wca zszywa (bo brakowa這 igie i strzykawek, a podpity, bo przecie "wszyscy pili"). Jak kto dosta zawa逝 serca to go k豉dli, dali jakie proszki i jak jest silny to prze篡je.
Na wsiach przewa積ie chodzi這 si sra za stodo喚, samoch鏚 czy traktor to by u najbogatszych, po這wa ora豉 koniem. W mie軼ie pod blokiem by這 pusto -- kilka samochod闚. Jakim cudem to dzisiejsze biedne spo貫cze雟two ma ponad 20milion闚 samochod闚 na 38mln mieszka鎍闚?

Ale to, 瞠 pleciesz od rzeczy to nic nowego... :)

\SK

Data: 2012-02-29 12:10:06
Autor: RoMan Mandziejewicz
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Hello Sebastian,

[...]

[...]

Jasne. A Religa przeszczepu dokona na Ksi篹ycu.

Na wsiach przewa積ie chodzi這 si sra za stodo喚,

Chyba Ty.

samoch鏚 czy traktor to by u najbogatszych, po這wa ora豉 koniem.

Kiedy? W latach 60-tych? Bo w 80-tych juz by這 trudno spotka
furmank...

W mie軼ie pod blokiem by這 pusto -- kilka samochod闚. Jakim cudem to
dzisiejsze biedne spo貫cze雟two ma ponad 20milion闚 samochod闚 na
38mln mieszka鎍闚?

Si zastan闚 jakim cudem wtedy mieli te kilka milion闚...

Ale to, 瞠 pleciesz od rzeczy to nic nowego... :)

Duzo lepszy nie jeste. Mieszasz zmy郵enia z opowie軼iami z kilku
dekad. Na szcz窷cie ja te kilka dekad pami皻am. Nie, 瞠bym chcia
wraca ale na pewno nie "otake Polske my walczyli".

--
Best regards,

Data: 2012-02-29 12:00:35
Autor: masti
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Dnia piknego Wed, 29 Feb 2012 12:10:06 +0100 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz wystuka:

Hello Sebastian,

[...]

Jak moje pokolenie wiedziao by jaki dobrobyt nas czeka to bymy
wasnymi rkami udusili Was i ca ubeck opozycj.
Po pierwsze m籀w za siebie.
Po drugie to pieprzysz bez sensu, bo nie UB tylko SB i toto chciao
zachowania ustroju.
Po trzecie to masz wyjtkowo kiepsk pami. Zapominiae o staniu po
kilka godzin w kolejce (po benzyn te髒). Zapomniae o tym, 髒e redni
poziom 髒ycia by 3 razy (sic!) ni髒szy ni髒 teraz. Jak si dzieciak
skaleczy to go podpity lekarz na 髒ywca zszywa (bo brakowao igie i
strzykawek, a podpity, bo przecie髒 "wszyscy pili"). Jak kto dosta
zawau serca to go kadli, dali jakie proszki i jak jest silny to
prze髒yje.

Jasne. A Religa przeszczepu dokona na Ksi髒ycu.

a ile takich operracji wykonano?

W miecie pod blokiem byo pusto -- kilka samochod籀w. Jakim cudem to
dzisiejsze biedne spoeczestwo ma ponad 20milion籀w samochod籀w na 38mln
mieszkac籀w?

Si zastan籀w jakim cudem wtedy mieli te kilka milion籀w...

takim cudem jak ludzie wydawali wicej ni髒 zarabiali.

mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci? -Wiem co m籀wi, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2012-02-29 13:24:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Hello masti,

[...]

[...]
takim cudem jak ludzie wydawali wi璚ej ni zarabiali.

I to jest w豉snie jeden z wielkich cud闚 komuny. Kiedy by豉 taka
fajna lista...

--
Best regards,

Data: 2012-02-29 13:32:18
Autor: Mirek Ptak
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Dnia 2012-02-29 12:10,  *RoMan Mandziejewicz* napisa, a mnie co podkusi這, 瞠by odpisa:
samoch鏚 czy traktor to by u najbogatszych, po這wa ora豉 koniem.
Kiedy? W latach 60-tych? Bo w 80-tych juz by這 trudno spotka
furmank...

Chyba u Ciebie...
Wychowa貫m si na Lubelszczy幡ie i na pocz徠ku lat 80 by這 ich ca豉 masa - nawet w 90 by這 tego jeszcze sporo (cho na drogach ju nie - na polach tak).

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-02-29 13:39:53
Autor: RoMan Mandziejewicz
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Hello Mirek,

samoch鏚 czy traktor to by u najbogatszych, po這wa ora豉 koniem.
Kiedy? W latach 60-tych? Bo w 80-tych juz by這 trudno spotka
furmank...
Chyba u Ciebie...

Ano, u mnie.

Wychowa貫m si na Lubelszczy幡ie i na pocz徠ku lat 80 by這 ich ca豉 masa
- nawet w 90 by這 tego jeszcze sporo (cho na drogach ju nie - na polach tak).

Czyli nawet kapitalizm tam nie pom鏬? Autentycznie widzia貫 ork
konn? Bo ja ostatnie prace rolne koniem to widzia貫m  chyba na
pocz徠ku lat 70-tych - 積iwiark (maszyna jeszcze prostsza od
snopowi您a趾i - tylko 軼ina) konn kto si bawi.

--
Best regards,

Data: 2012-02-29 14:31:03
Autor: Maciek
[...]
Wiele chyba zale篡 od rejonu. Opole to nie to samo Bielsk Podlaski i to
nie tylko ze wzgl璠u na liczb mieszka鎍闚.

Maciek

Data: 2012-02-29 15:52:53
Autor: RoMan Mandziejewicz
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Hello Maciek,

[...]

Opole, to ma貫 miasto ale Opolszczyzna to faktycznie bogaty region.
Pod moimi rolnik ma kilkadziesi徠 ar闚 - op豉ca mu si kombajnem par
kilometr闚 jecha, 瞠by z tego sp豉chetka zebra...

--
Best regards,

Data: 2012-02-29 19:46:48
Autor: 'Tom N'
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
RoMan Mandziejewicz w <news:3737495272$20120229155254squadack.com>:

Hello Maciek,

[...]

Taaa, i kombajn rolnik kupi dla tych ar闚, a  tak w og鏊e to ka盥y
ma這lepszy ma kombajn w opolskiem

Nie bajeruj Roman prosz, jeden rolnik z arami wiosny nie czyni  ;-)

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-02-29 20:19:46
Autor: RoMan Mandziejewicz
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Hello 'Tom,

[...]
            ^
Tu brak這    oknami

kilometr闚 jecha, 瞠by z tego sp豉chetka zebra...
Taaa, i kombajn rolnik kupi dla tych ar闚,

Kombajn to on kupi dla hektar闚, kt鏎e ma gdzie indziej. Chodzi這 mi
o to, 瞠 przyje盥瘸 na to sp豉chetko kombajnem a nie jak捷 prostsz
maszyn. Nigdy si nie mog貫m nadziwi.

a tak w og鏊e to ka盥y ma這lepszy ma kombajn w opolskiem

Tak. Chyba ma這 wiesz o Opolszczy幡ie...

Nie bajeruj Roman prosz, jeden rolnik z arami wiosny nie czyni  ;-)

To, 瞠 czego nie zrozumia貫 i co sobie dopowiedzia貫 nie czyni z
tego prawdy.

--
Best regards,

Data: 2012-02-29 21:39:44
Autor: 'Tom N'
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
RoMan Mandziejewicz w <news:6520716927$20120229201947squadack.com>:

Hello 'Tom,

[...]
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[...]

Ja? To Ty najpierw o arach pisa貫... A na koniec nie zrozumia貫.
Podobnie jest na wschodzie, te z hektarami maja kombajn, kt鏎ym w wolnej
chwili ary przelec, tylko struktura ha(ar闚) nie taka jak w opolskiem [1] i
cz瘰to i g瘰to konia i woza wida -- nie ma A4 i barierek ;P [1] struktura w opolskie:lubelskie z moich obserwacji odpowiada strukturze
kujawsko-pomorskie:opolskie -- jedziesz 10 kilometr闚 i wielkie --
Tomasz Nycz

Data: 2012-02-29 14:54:51
Autor: Mirek Ptak
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Dnia 2012-02-29 13:39,  *RoMan Mandziejewicz* napisa, a mnie co podkusi這, 瞠by odpisa:

[...]

Tak, cho orka to nie to samo co furmanka - ostatnio mo瞠 pod koniec 70, jak jeszcze na wie je寮zi貫m do Babci :)

pocz徠ku lat 70-tych - 積iwiark (maszyna jeszcze prostsza od
snopowi您a趾i - tylko 軼ina) konn kto si bawi.

A taki sprz皻 to widzia貫m ca趾iem niedawno - z 5 lat temu jak si nie myl - przejazdem w Kieleckim - wr鵵 - 安i皻okrzyskim :)

Data: 2012-02-29 21:29:14
Autor: J.F.
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Dnia Wed, 29 Feb 2012 13:39:53 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa(a):
[...]

Kosiarke konna w akcji widzialem ... w ubieglym roku. pod czestochowa.

Ale to ponoc jakis pasjonat koni, bo reszta wsi nie ma ani konia, ani
traktora, ani krowy, ani nawet swini ..

J.

Data: 2012-03-02 17:13:59
Autor: Sebastian Kaliszewski
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Mirek,

[...]

45km od D.C.

Go軼iu za p這tem naszej dzia趾i regularnie ora koniem i kosi kos sic(!). W po這wie 80-tych. Traktor by w co 3-cim gospodarswtwie, samoch鏚 chyba w co 10.
Kibel w domu jeszcze rzadziej.

Znajomemu kt鏎y przyjecha z Holandii ma這 oczy z orbit nie wysz造.

Teraz to w okolicy ludzie je郵i maj konie to jako hobby -- kto ma nawet stadnin. W gospdarswtach w kt鏎cych na stale kto mieszka (a nie zmieni造 funkcji na domki letniskowe) stoi po par samochod闚. Jest wodoci庵. Ludzie maj normalne 豉zienki (poza paroma przypadkami starszych samotnych os鏏 kt鏎e si przyzwyzai造 po staremu).

pzdr
\SK

Data: 2012-02-29 14:09:23
Autor: Myjk
a na Biaorusi paliwo po 2,13 a u nas dro髒eje mimo spadku dolara
Wed, 29 Feb 2012 12:10:06 +0100, RoMan Mandziejewicz
Jasne. A Religa przeszczepu dokona na Ksi髒ycu.

Pewnie lepiej byoby na ksi髒ycu, tam byo czyciej ni髒 w polskich
szpitalach. Dlatego wasnie Religa, owszem zrobi przeszczep, ale pacjent
zszed na seps. Czyli standardowo, operacja si udaa, pacjent nie 髒yje.
Pewnie dlatego, 髒e operacj robili brudnym skalpelem, narkoz strzykawk
wielorazow (bo te jednorazowe z Madagaskaru strasznie dugo pyny).
Jedyne czego byo wtedy pod dostatkiem, to gazy zawizej.
 --
Pozdor Myjk

Data: 2012-02-29 15:48:55
Autor: kamil
On 29/02/2012 13:09, Myjk wrote:
Wed, 29 Feb 2012 12:10:06 +0100, RoMan Mandziejewicz

Jasne. A Religa przeszczepu dokona na Ksi篹ycu.

Pewnie lepiej by這by na ksi篹ycu, tam by這 czy軼iej ni w polskich
szpitalach. Dlatego w豉snie Religa, owszem zrobi przeszczep, ale pacjent
zszed na seps. Czyli standardowo, operacja si uda豉, pacjent nie 篡je.
Pewnie dlatego, 瞠 operacj robili brudnym skalpelem, narkoz strzykawk
wielorazow (bo te jednorazowe z Madagaskaru strasznie d逝go p造n窸y).
Jedyne czego by這 wtedy pod dostatkiem, to gazy 透awi您ej.

Dodajmy jeszcze, 瞠 w zgni造ch, kapitalistycznych Stanach takie operacje przeprowadzano ju od 1967 roku.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-03-02 17:07:19
Autor: Sebastian Kaliszewski
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Sebastian,

[...]

[...]

Ilu takich przeszczep闚 dokona?

Na wsiach przewa積ie chodzi這 si sra za stodo喚,

Chyba Ty.

Ja te.

Tzw. s豉wojka to by standard.

samoch鏚 czy traktor to by u najbogatszych, po這wa ora豉 koniem.

Kiedy? W latach 60-tych? Bo w 80-tych juz by這 trudno spotka
furmank...

Oj kr鏒ka pami耩 kr鏒ka. W 80, jak najbardziej. 45km od centrum Warszawy.

Mo瞠 tam u was w dawnych Niemczech by這 lepiej. Ale w centrum kraju by這 tak jak m闚i.

W mie軼ie pod blokiem by這 pusto -- kilka samochod闚. Jakim cudem to
dzisiejsze biedne spo貫cze雟two ma ponad 20milion闚 samochod闚 na
38mln mieszka鎍闚?

Si zastan闚 jakim cudem wtedy mieli te kilka milion闚...

Mieli kilka razy mniej.

Ale to, 瞠 pleciesz od rzeczy to nic nowego... :)

Duzo lepszy nie jeste. Mieszasz zmy郵enia z opowie軼iami z kilku
dekad.

Nie. Mam mo瞠 po prostu lepsz pami耩.

Na szcz窷cie ja te kilka dekad pami皻am. Nie, 瞠bym chcia
wraca ale na pewno nie "otake Polske my walczyli".

Ludzie to sobie wyobra瘸li 瞠 wystarczy komuch闚 wyrzuci i od razu b璠zie u nas Hamerka i raj na ziemi. A tu guzik.

pzdr
\SK

Data: 2012-03-02 17:28:29
Autor: RoMan Mandziejewicz
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Hello Sebastian,

Friday, March 2, 2012, 5:07:19 PM, you wrote:

[...]

[...]

To, 瞠 45 km od centrum Warszawy psy dupami szczeka造 i ludzie ko闓i
orali ma si nijak do reszty kraju.

Mo瞠 tam u was w dawnych Niemczech by這 lepiej. Ale w centrum kraju
by這 tak jak m闚i.

Warszawa to centrum kraju? Sp鎩rz na map, z kim graniczy wojew鏚ztwo.
To to prawie Bia這ru.

[...]

--
Best regards,

Data: 2012-03-02 19:02:13
Autor: Artur Ma郵庵
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
W dniu 2012-03-02 17:07, Sebastian Kaliszewski pisze:
(...)
Na wsiach przewa積ie chodzi這 si sra za stodo喚,

Chyba Ty.

Ja te.

Tzw. s豉wojka to by standard.

No nie bardzo. Zale篡 gdzie.

[...]

Zdaje si, 瞠 tak naprawd to mo瞠sz pisa o wspomnieniach z
dzieci雟twa w tej lokalizacji. Je瞠li chodzi o ork w latach 80 to ju
rzadko kiedy by豉 realizowana przez pojazd z nap璠em owsianym - co
innego r騜ne prace pomocnicze (jeszcze pytanie, jaki by area do
obrobienia). Roman troch przesadzi z tymi furmankami, niemniej w
sumie niewiele. Rok 1980 to nie lata 80.

Mo瞠 tam u was w dawnych Niemczech by這 lepiej. Ale w centrum kraju by這
tak jak m闚i.

M闚i mo瞠sz, ale to nie znaczy, 瞠 tak by這. Specjalnie dla Ciebie
odkopa貫m dane statystyczne:

Historia gospodarcza Polski
Andrzej Jezierski, Cecylia Leszczy雟ka

http://books.google.pl/books?id=_75stIZO7WAC&printsec=frontcover&hl=pl&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false

Jak wida na za陰czonym obrazku dane s do嗆 jednoznaczne.
Tak w skr鏂ie:

Rok     liczba traktor闚  liczba koni na 100ha
1970         224,5 tys.            13
1980         619,4 tys.             9
1989        1152,6 tys.
1990        1185,0 tys.             5
1997        1210,5 tys.
2009        1577,3 tys.

Wynika z powy窺zego, 瞠 nie by這 tak jak m闚isz. Dynamika zmian jest
do嗆 dobrze widoczna, niemniej warto zaznaczy, 瞠 mechanizacja
nie by豉 regularna regionalnie, wiec mog貫 przeoczy wiele zmian.
Ba, co jeszcze jest widoczne - wida, 瞠 to w PRL-u jednak zasz造
pot篹ne zmiany na korzy嗆 rolnictwa (no i pa雟twa), a nie p騧niej.

Duzo lepszy nie jeste. Mieszasz zmy郵enia z opowie軼iami z kilku
dekad.

Nie. Mam mo瞠 po prostu lepsz pami耩.

Jak wida ta lepsza pami耩 to tylko Twoje wyobra瞠nie, a nie stan
faktyczny.

Na szcz窷cie ja te kilka dekad pami皻am. Nie, 瞠bym chcia
wraca ale na pewno nie "otake Polske my walczyli".

Ludzie to sobie wyobra瘸li 瞠 wystarczy komuch闚 wyrzuci i od razu
b璠zie u nas Hamerka i raj na ziemi. A tu guzik.

Niekt鏎zy tak, a niekt鏎ym to nadal si wiele rzeczy wydaje.

Data: 2012-02-29 20:33:00
Autor: Myjk
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Wed, 29 Feb 2012 12:12:31 +0100, Sebastian Kaliszewski
Jak si dzieciak skaleczy to go podpity lekarz na 髒ywca zszywa (bo brakowao igie i strzykawek

Skd ja to znam? A tak, te髒 mi gow na 髒ywca szyli (znieczulenie? a co
to?), amic przy tym dwie igy (ciekawe czy dlatego 髒e byy ju髒
"przesilone", czy 髒e lekarz pijany i zamiast w sk籀r wbija mi si w ko).
Innym razem sobie nog rozpruem (cae udo), to na ostrym nawet zastrzyka
przeciwt髒cowego nie dostaem, bo nie byo W CAEJ WARSZAWIE. To by
odpowiednio 88 i 87 rok.

Na wsiach przewa髒nie chodzio si sra za stodo

Ba, tu gdzie mieszkam obecnie (w domu rodzinnym 髒ony), czyli Stara Miosna
pod Waw (16 km od centrum!, obecnie ju髒 nale髒y do Warszawy), jeszcze w '95
by WYCHODEK, dopiero w '96 powstaa azienka z prawdziwego zdarzenia.

Jednakowo髒, jak si upewniaem o powy髒sz dat u 髒ony, to podpowiedziaa,
髒e chodzc w pielgrzymkach jeszcze 5-6 lat temu ludzie na wsiach mieli
wychodki -- wic co to w og籀le za pierdolenie, Roman? Z choinki si
urwae? To 髒e ty miae dobrze, albo cae twoje otoczenie, nie znaczy 髒e
inni te髒. Jak mo髒na twierdzi, 髒e wtedy, za tej pieprzonej komuny, oj, czy te髒
porawniej, socjalizmu, "nie byo tak 驕le"? Skundlenie ludzkie, to jedyne co
si kojarzy z tym okresem. Choby paliwo miao kosztowa, zgodnie z 髒yczeniem jednego z tutejeszych
trolli, dziesic zotych, to wol tyra na te dziesi zotych za litr ni髒
髒y w Bialorus style za trzy zote.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-02-29 20:44:00
Autor: RoMan Mandziejewicz
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Hello Myjk,

Jak si dzieciak skaleczy to go podpity lekarz
na 篡wca zszywa (bo brakowa這 igie i strzykawek
Sk康 ja to znam? A tak, te mi g這w na 篡wca szyli (znieczulenie? a co
to?), 豉mi帷 przy tym dwie ig造 (ciekawe czy dlatego 瞠 by造 ju
"przesilone", czy 瞠 lekarz pijany i zamiast w sk鏎 wbija mi si w ko嗆).
Innym razem sobie nog rozpru貫m (ca貫 udo), to na ostrym nawet zastrzyka
przeciwt篹cowego nie dosta貫m, bo nie by這 W CAΒJ WARSZAWIE. To by
odpowiednio 88 i 87 rok.

Dziwne rzeczy opowiadasz - m鎩 syn si oparzy w 1987 roku, zastrzyk
przeciwt篹cowy dosta od razu na pogotowiu. Dzia這 si to w
prowincjonalnym Opolu. Jeszcze by貫m zdziwiony, 瞠 mu go w og鏊e daj.

Za komuny mia operowanego naczyniaka pod okiem - gdyby nie operacja
to raz, 瞠 by豚y zeszpecony na ca貫 zycie a dwa, 瞠 istnia這 ci庵貫
zagro瞠nie 篡cia - naczyniak by z tych mocno krwawi帷ych przy ka盥ym
urazie.

[...]

--
Best regards,

Data: 2012-02-29 21:15:08
Autor: J.F.
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Dnia Wed, 29 Feb 2012 20:44:00 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa(a):
[...]

nie wiesz jak to w budzetowce ?  musieli wydac, zeby im nie obcieli
przydzialu w kolejnym roku :-)

albo ktos sie pomylil, zamowil za duzo, i teraz trzeba bylo zuzyc przed
uplywem terminu waznosci, zeby nie bylo 50% strat ..

No chybas ze mnie jakis lekarz sprostuje i powie ze jest sens szczepienia
przeciw tezcowi przy oparzeniu. Powazne oparzenie ? skora zeszla ? tak czy inaczej - z iglami komuna miala klopoty, a wlasnie wchodzil aids.

J.

Data: 2012-02-29 21:46:10
Autor: 'Tom N'
J.F. w <news:1c4kdhixs0gg8.6wjvdvy7u4ze.dlg40tude.net>:

tak czy inaczej - z iglami komuna miala klopoty, a wlasnie wchodzil aids.

Ty zacznij od doczytania co to komuna i czym si r騜ni od komunizmu -- skup
si na ig豉ch i aids

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-02-29 22:35:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Hello J.F.,

[...]

No w豉snie nic powa積ego. Cz這wiek jecha na pogotowie, bo to dziecko.
A tu zastrzyk, opatrunek.

tak czy inaczej - z iglami komuna miala klopoty, a wlasnie wchodzil aids.

Ja naprawd czytam i nie rozumiem. Ostatnie zastrzyki ze szklanej
strzykawki sam dostawa貫m jako dziecko. M鎩 syn chyba nigdy nie dosta
zastrzyku ze szklanej strzykawki. Chorowa sporo, zastrzyk闚 dosta
mn鏀two ale jako nie pami皻am problem闚 z ig豉mi.

Mo瞠 chodzi o znacznie wczesniejsze lata?

--
Best regards,

Data: 2012-02-29 22:51:04
Autor: Micha Baszy雟ki
[...]

by造, pocz徠ek lat '80. Sam na zastrzyki biega貫m z za豉twionymi po znajomo軼i ig豉mi jednorazowymi.

--
Pozdr.
Micha

Data: 2012-02-29 23:03:21
Autor: RoMan Mandziejewicz
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Hello Micha,

[...]

Ale mowa by豉 o 87/88 roku a nie pocz徠ku lat 80-tych, gdy brakowa這
rzeczywi軼ie wszystkiego (ale i tak wszyscy mieli to czego
potrzebowali).

--
Best regards,

Data: 2012-02-29 23:11:35
Autor: J.F.
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Dnia Wed, 29 Feb 2012 23:03:21 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa(a):
[...]

No coz, co sie dzialo w roznych latach to juz nie pamietam tak dokladnie,
ale przypominam ze komuna nie rozpadla sie dlatego ze ludziom zylo sie
dostatnio :-)

Kartke zeby do gipsowania przychodzic z wlasna wata pamietam, ale to chyba
byly juz lata 90-te ..

J.

Data: 2012-02-29 23:23:08
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Jak mnie w 2001 zagipsowali to na poprawk po 3 tygodniach 穎na kupi豉
nie tylko "wat" ale r闚nie plastikowy "gips". To te z powodu
komuny?

--
Best regards,

Data: 2012-03-02 17:19:15
Autor: Sebastian Kaliszewski
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello J.F.,

[...]

Nie o 80-te. Dzieciaki szczepione po 3 jedn strzykawk tylko ig喚 zmienia造 (kto za豉twi ig造). Centrum Warszawy.

\SK

Data: 2012-02-29 21:42:54
Autor: Myjk
a na Biaorusi paliwo po 2,13 a u nas dro髒eje mimo spadku dolara
Wed, 29 Feb 2012 20:44:00 +0100, RoMan Mandziejewicz
Dziwne rzeczy opowiadasz

Oczywicie, wszystko czego Roman nie dowiadczy jest dziwne. --
Pozdor Myjk

Data: 2012-02-29 22:31:19
Autor: RoMan Mandziejewicz
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Hello Myjk,

Dziwne rzeczy opowiadasz
Oczywi軼ie, wszystko czego Roman nie do鈍iadczy jest dziwne.

Tak si sk豉da, 瞠 do嗆 stary jestem. I sporo pami皻am z bardzo
osobistych do鈍iadcze. Wierz mi, 瞠 bardziej pami皻a si operacj
syna ni w豉sn.

--
Best regards,

Data: 2012-03-01 07:50:18
Autor: Myjk
a na Biaorusi paliwo po 2,13 a u nas dro髒eje mimo spadku dolara
Wed, 29 Feb 2012 22:31:19 +0100, RoMan Mandziejewicz
Dziwne rzeczy opowiadasz
Oczywicie, wszystko czego Roman nie dowiadczy jest dziwne.
Tak si skada, 髒e do stary jestem.

Co nie znaczy r籀wnoczenie, 髒e widziae i wiesz wszystko. Zachowujesz si
natomiast tak, jakby wraz ze staroci posiad wszytkie rozumy, a swoje
wypowiedzi uwa髒asz za prawd obiawion. Problem w tym, 髒e nie jeste
jedynym starym na wiecie i nie jeste jedynym kt籀ry dowiadczy paru dekad
髒ycia, w kocu nie jeste jedynym, kt籀ry o tym opowiada.

I sporo pamitam z bardzo osobistych dowiadcze. Wierz mi, 髒e bardziej pamita si operacj syna ni髒 wasn.

Domylam si -- narkoza nie pozwala pamita operacji.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-03-01 10:30:08
Autor: RoMan Mandziejewicz

Thursday, March 1, 2012, 7:50:18 AM, you wrote:

Dziwne rzeczy opowiadasz
Oczywi軼ie, wszystko czego Roman nie do鈍iadczy jest dziwne.
Tak si sk豉da, 瞠 do嗆 stary jestem.
Co nie znaczy r闚nocze郾ie, 瞠 widzia貫 i wiesz wszystko. Zachowujesz si
natomiast tak, jakby wraz ze staro軼i posiad wszytkie rozumy, a swoje
wypowiedzi uwa瘸sz za prawd obiawion. Problem w tym, 瞠 nie jeste
jedynym starym na 鈍iecie i nie jeste jedynym kt鏎y do鈍iadczy paru dekad
篡cia, w ko鎍u nie jeste jedynym, kt鏎y o tym opowiada.

I dlatego pr鏏ujesz mi odebra prawo do opowiadania?

I sporo pami皻am z bardzo osobistych do鈍iadcze. Wierz mi, 瞠 bardziej pami皻a si operacj syna ni w豉sn.
Domy郵am si -- narkoza nie pozwala pami皻a operacji.

Trzeba jak krowie na rowie? Dobrze: okoliczno軼i operacji.
Jak doro郾iesz i wychowasz w豉sne dzieci - zrozumiesz.

--
Best regards,

Data: 2012-03-02 08:02:01
Autor: Myjk
a na Biaorusi paliwo po 2,13 a u nas dro髒eje mimo spadku dolara
Thu, 1 Mar 2012 10:30:08 +0100, RoMan Mandziejewicz
I dlatego pr籀bujesz mi odebra prawo do opowiadania?

Powtarzanie w k籀ko reguki pt. "jestem dorosy, wszystko prze髒yem i wiem
najlepiej, reszta dyskutant籀w to gnoje bez pojcia o 髒yciu", to nie jest
opowiadanie, tylko trucie.

Trzeba jak krowie na rowie? Dobrze: okolicznoci operacji.
Jak doroniesz i wychowasz wasne dzieci - zrozumiesz.

驍ao ogarnia.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-03-02 10:55:35
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, March 2, 2012, 8:02:01 AM, you wrote:

I dlatego pr鏏ujesz mi odebra prawo do opowiadania?
Powtarzanie w k馧ko regu趾i pt. "jestem doros造, wszystko prze篡貫m i wiem
najlepiej, reszta dyskutant闚 to gnoje bez poj璚ia o 篡ciu", to nie jest
opowiadanie, tylko trucie.

nie podoba si - nie czytaj. Nie ma najmniejszego przymusu.

Trzeba jak krowie na rowie? Dobrze: okoliczno軼i operacji.
Jak doro郾iesz i wychowasz w豉sne dzieci - zrozumiesz.
畝這嗆 ogarnia.

Jak si ciebie czyta.

--
Best regards,

Data: 2012-03-02 11:26:52
Autor: Myjk
a na Biaorusi paliwo po 2,13 a u nas dro髒eje mimo spadku dolara
Fri, 2 Mar 2012 10:55:35 +0100, RoMan Mandziejewicz
[...]

Pytae, to ci odpisaem. Ja od ciebie, w szczeg籀lnoci od ciebie, rad nie potrzebuj.

Gorzej z toba jak dzieckiem.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-03-02 16:03:36
Autor: Krzysiek Kielczewski
a na Biaorusi paliwo po 2,13 a u nas dro髒eje mimo spadku dolara
Dnia 02.03.2012 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> napisa/a:

http://demotywatory.pl/3711727/Nastolatku-Masz-juz-dosc-swoich-durnych-starych

Pzdr,
Krzysiek Kie販zewski

Data: 2012-02-29 21:44:10
Autor: J.F.
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Dnia Wed, 29 Feb 2012 12:12:31 +0100, Sebastian Kaliszewski napisa(a):
Po trzecie to masz wyj徠kowo kiepsk pami耩. Zapominia貫 o staniu po kilka godzin w kolejce (po benzyn te). Zapomnia貫 o tym, 瞠 鈔edni poziom 篡cia by 3 razy (sic!) ni窺zy ni teraz.

a jak ten poziom zycia liczony ? Iloscia telewizorow ? Bo tak za gomulki to mieszkanie M4 liczylo 44m. za gierka 54, a za jaruzela
64m. no i wieksze tez sie zdarzaly.  A dzis ? Jakie mieszkania dostepne
przecietnu polakowi oferuje najblizszy deweloper ?  za komuny domek byl ograniczy do 110m kw. Malo mowiac szczerze.
Ale ... ile dzis oferuja duzi deweloperzy ?
[...]

ale skad te kolejki na stacjach benzynowych ? trzeba by spojrzec do danych, ale cos mi sie wydaje ze w 1989 nie bylo tych
samochodow tak malo. cos mi chodzi po glowie ze ~3 razy mniej - ale mam
wrazenie ze obecnie sporo samochodow jest tylko na papierze ..

J.

Data: 2012-02-29 22:18:26
Autor: Artur Ma郵庵
W dniu 2012-02-29 21:44, J.F. pisze:
[...]

Ci篹ko stwierdzi, poniewa tego si wprost por闚na nie da.
A kolejkach to si w r騜nych okresach r騜nie sta這. No, ale jak ludzie
z "Misia" wiedz czerpi...

Bo tak za gomulki to mieszkanie M4 liczylo 44m. za gierka 54, a za jaruzela
64m. no i wieksze tez sie zdarzaly.  A dzis ? Jakie mieszkania dostepne
przecietnu polakowi oferuje najblizszy deweloper ?

Takie jakie b璠ziesz chcia- pytanie tylko za ile...

za komuny domek byl ograniczy do 110m kw. Malo mowiac szczerze.

Ma這 - spr鏏uj teraz taki domek utrzyma. Patrz pan jakie p豉cze.
疾 gaz drogi, 瞠 umowy trzeba podpisywa, 瞠 podatki itd. :)

Ale ... ile dzis oferuja duzi deweloperzy ?

Tyle ile b璠ziesz chcia.

[...]

By造 - samochod闚 by這 wcale nie tak ma這 i najwi瘯sze kolejki by造
chyba na prze這mie 80/90, cho i wcze郾iej si trafia造.

trzeba by spojrzec do danych, ale cos mi sie wydaje ze w 1989 nie bylo tych
samochodow tak malo.

Z ca陰 pewno軼i nie i kilometrowe kolejki po benzyn te nie by造
czym dziwnym.

cos mi chodzi po glowie ze ~3 razy mniej - ale mam

Jak tam nie wiem, ale w 1989 by這 podobno milion samochod闚,
a 1990 ju 9 milion闚 :) Z innych materia堯w mam informacj, 瞠
w 1989 na 10 tys. mieszka鎍闚 przypada這 1/3 tego, co w UK.
To chyba jednak nie tak ma這. GUS podaje, 瞠:
" polskich drogach porusza這 si w 1990 roku 5,26 mln samochod闚
osobowych, w 2009 roku ju 16,5 miliona"

wrazenie ze obecnie sporo samochodow jest tylko na papierze ..

Cze嗆 pewnie tak, ale jaka?

Data: 2012-02-25 19:11:20
Autor: J.F.
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Dnia Sat, 25 Feb 2012 14:55:05 +0000 (UTC), kogutek napisa(a):
Za`bary趾 ropy musimy zap豉ci ze 100 dolar闚. Da si z niej zrobi ze 120
litr闚 paliw r騜nych mo磧iwych do u篡cia w silnikach spalinowych.
300z/120=2,5z
2,50 kosztuje w Polsce surowiec na na litr paliwa.

Byc moze troche mniej. Jako duzy hurtowy odbiorca nalezy sie rabat.

Te kontrakty tajne i nie podaja po ile kupujemy, ale z gazem do niedawna
sie mowilo ze dywersyfikacja bedzie nas duzo kosztowac.

[...]

Pomijajac kaczynskich, to jeszcze kwestia czego Rosja w zamian sobie zyczy
i ile to naprawde kosztuje.

Czyta貫m niedawno 瞠 w UE sraj pod siebie bo na Bia這rusi maj
zbudowa fabryk nawoz闚. Jak zbuduj i uruchomi to wyko鎍z wszystkie takie
fabryki w UE. Gaz maj kupowa od Rosji w takiej cenie 瞠 powietrze dro窺ze.

a potem nie wiadomo kiedy im Rosja kurek zakreci.
o ile pamietam - to juz pare razy zakrecala - a przy okazji i nam.

J.

Data: 2012-02-26 21:28:55
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Powitanko,

Bo tam nie ma Kaczy雟kich, Maciarewicz闚
itd.

A to wyjatkowe swinie, nie rzadza od 5 lat, a te ceny to przez nich. I jeszcze perfidnie jak sami rzadzili, to cena paliwa spadla (4->3,8zl/l), a teraz na zlosc Tuskowi Kaczynski z Macierewiczem przestawiaja liczniki na stacjach, zrzucaja stonke z samolotow i dmuchaja tak, ze zimno bylo strasznie. A z Kaczynskich to Lech najgorszy - w samobojczym ataku samolotem chcial zniszczyc odwieczna przyjazn laczaca nasze narody i szlachetne gesty jak chocby ten ugoszczenia na/w radzieckiej ziemi polskich oficerow, niezapomniane wakacje na Syberii dla naszych rodakow itd.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna ma陰 szkodliwo嗆 spo貫czn?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro瞠k)

Data: 2012-02-29 12:15:17
Autor: Sebastian Kaliszewski
a na Bia這rusi paliwo po 2,13 a u nas dro瞠je mimo spadku dolara
Pawel "O'Pajak" wrote:
Powitanko,

[...]

Ale oczywiscie -- KAczy雟ki i MAciuerewicz to lekarstwo na 鈍iatowy kryzys! JAk odeszli to si kryzys zacz掖! Musz wr鏂i i uratowa 鈍iat!

\SK

Data: 2012-02-29 12:01:35
Autor: Sebastian Kaliszewski
kogutek wrote:
[...]

ostatnio by這 125. Iran...

Da si z niej zrobi ze 120
litr闚 paliw r騜nych mo磧iwych do u篡cia w silnikach spalinowych.
300z/120=2,5z
2,50 kosztuje w Polsce surowiec na na litr paliwa.

Nie 300 tylko 375. Czyli pow. 3z.

Przerobienie darmo nie jest, kolejna z這t闚ka. Razem 3,50 za litr.

Raczej 4,50z.

[...]

Tylko musi im zap豉ci czym innym.

Czyta貫m niedawno 瞠 w UE sraj pod siebie bo na Bia這rusi maj
zbudowa fabryk nawoz闚. Jak zbuduj i uruchomi to wyko鎍z wszystkie takie
fabryki w UE.

Ob這膨 naw霩 bia這ruski c貫m i tyle. Bia這ru w WTO nie jest, a nawet jak by by豉 to wskazanie nielegalnego (wg um闚 WTO) dofinansowania (produkt ta雟zy od surowca). Wtedy stosuje si karne c豉 na ten produkt i produkty zwi您ane (czyt. 瘸rcie). I komu ten naw霩 sprzedadz? do Wenezueli? S御iedzi p馧nocni i zachodni s w UE, Rosja ma t rop na miejscu wi璚 sobie zrobi ten naw霩 jeszcze taniej. Ukraina? Ci maj swoje fabryki, te b璠 chroni. Janukowycz o sw鎩 przemys dba (to w ko鎍u partia oligarch闚, swoim krzywdy nie da zrobi)