Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   a propos narzekania na uno ;)

a propos narzekania na uno ;)

Data: 2010-12-09 15:29:26
Autor: Mateusz
a propos narzekania na uno ;)
http://www.youtube.com/watch?v=YnmarC_xz7A&feature=player_embedded

wiem, że go¶ć to kamikadze... ale mimo wszystko pozytywne nie ? ;)
żałuję, że nie widziałem tych min kolesi w evo po redukcji ;) Swoj±
drog± to mam jedno pytanko. Przy zmianie biegów jest taki
charakterystyczny dĽwięk. Z czego on wynika ?

Data: 2010-12-10 00:32:35
Autor: Lewis
a propos narzekania na uno ;)
W dniu 2010-12-10 00:29, Mateusz pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=YnmarC_xz7A&feature=player_embedded

wiem, że gość to kamikadze... ale mimo wszystko pozytywne nie ? ;)
żałuję, że nie widziałem tych min kolesi w evo po redukcji ;) Swoją
drogÄ… to mam jedno pytanko. Przy zmianie biegĂłw jest taki
charakterystyczny dźwięk. Z czego on wynika ?

Ten dźwięk to dźwięk upuszczanego powietrza z układu dolotowego przez tak zwany zawór blow off.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2010-12-10 15:01:10
Autor: Paweł Andziak
a propos narzekania na uno ;)
W dniu 10.12.2010 00:29, Mateusz pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=YnmarC_xz7A&feature=player_embedded

wiem, że go¶ć to kamikadze... ale mimo wszystko pozytywne nie ? ;)
żałuję, że nie widziałem tych min kolesi w evo po redukcji ;) Swoj±
drog± to mam jedno pytanko. Przy zmianie biegów jest taki
charakterystyczny dĽwięk. Z czego on wynika ?

Turbo ma duż± bezwładno¶ć. Jak trzymasz gaz w podłodze, a silnik pracuje
na wysokoch obrotach, to ci¶nienie w układzie dolotowym jest wysokie. W
momencie puszczenia gazu i wci¶nięcia sprzęgła obroty bardzo szybko
spadaj±, ale sprężarka dalej tłoczy powietrze, które nie ma się gdzie
podziać. Po przekroczeniu pewnego ci¶nienia otwiera się zawór blow off,
który upuszcza nadmiar powietrza i zabezpiecza przed rozwaleniem układu
dolotowego. Wtedy wła¶nie słychać specyficzne psssssst.

Przynajmniej tak ja to rozumiem.

Pozdrawiam,

--
ganda

Data: 2010-12-10 14:24:51
Autor: kamil
a propos narzekania na uno ;)
On 10/12/2010 14:01, Paweł Andziak wrote:
W dniu 10.12.2010 00:29, Mateusz pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=YnmarC_xz7A&feature=player_embedded

wiem, że go¶ć to kamikadze... ale mimo wszystko pozytywne nie ? ;)
żałuję, że nie widziałem tych min kolesi w evo po redukcji ;) Swoj±
drog± to mam jedno pytanko. Przy zmianie biegów jest taki
charakterystyczny dĽwięk. Z czego on wynika ?

Turbo ma duż± bezwładno¶ć. Jak trzymasz gaz w podłodze, a silnik pracuje
na wysokoch obrotach, to ci¶nienie w układzie dolotowym jest wysokie. W
momencie puszczenia gazu i wci¶nięcia sprzęgła obroty bardzo szybko
spadaj±, ale sprężarka dalej tłoczy powietrze, które nie ma się gdzie
podziać. Po przekroczeniu pewnego ci¶nienia otwiera się zawór blow off,
który upuszcza nadmiar powietrza i zabezpiecza przed rozwaleniem układu
dolotowego. Wtedy wła¶nie słychać specyficzne psssssst.

Przynajmniej tak ja to rozumiem.


Prawie dobrze. Standardowy zawor montowany fabrycznie chyba w kazdym aucie z turbo nie wypuszcza cisnienia doladowania do atmosfery po odjeciu nogi z gazu. W jego miejsce mozesz wlozyc blow offa, chodzi glownie o zmniejszenie turbodziury. Ze standardowym zaworem turbina tloczy powietrze, ktore przy wiekszych cisnieniad doladowania i przy zamknietej przepistnicy nie ma gdzie sie podziac i zatrzymuje lopatki. Wdepniesz gaz i turbinie znow chwila zejdzie, zanim sie rozkreci.


Poza tym pakujac go do silnika ze standardowa mapa wtrysku i przeplywomierzem za turbo mozesz narobic balaganu, bo ECU nie wie ze powietrza w ukladzie juz nie ma i przelewa paliwo. U mnie nawet po remapie objawia sie to czasem strzalem z wydechu.


A tak naprawde wiekszosc ludzi instaluje go, bo robi fajne psssss, tu masz moj:

http://www.youtube.com/watch?v=DaAuMgM3Ctw





Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-12-10 20:54:15
Autor: to
a propos narzekania na uno ;)
begin Paweł Andziak
Po przekroczeniu pewnego ciśnienia otwiera się zawór blow off,
który upuszcza nadmiar powietrza i zabezpiecza przed rozwaleniem układu
dolotowego.

No i samej sprężarki. A może raczej przede wszystkim...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-11 02:49:55
Autor: Michał
a propos narzekania na uno ;)
Mateusz <mateusz.chmurzynski@gmail.com> napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?v=3DYnmarC_xz7A&feature=3Dplayer_embedded

wiem, =BFe go=B6=E6 to kamikadze... ale mimo wszystko pozytywne nie ? ;)
=BFa=B3uj=EA, =BFe nie widzia=B3em tych min kolesi w evo po redukcji ;) Swo=
j=B1
drog=B1 to mam jedno pytanko. Przy zmianie bieg=F3w jest taki
charakterystyczny d=BCwi=EAk. Z czego on wynika ?

etam, Tipo było lepsze ;)

Ale na zakręcie pełnym kolein i wody to Misubishi oraz Uno
weĽmie Safrane seryjne z lat tego uno :) testowałem, tylko nie wersje evo. (fakt że z 8 uno za to trzeba było wtedy dać).
a dzi¶ za prawie darmo tylko każdy amrtyzator 2 una :) za to silniki za słabe.

pozdrawiam.

--


a propos narzekania na uno ;)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona