a propso zorek

Data: 2009-03-11 09:57:43
Autor: Kokos
a propso zorek
Jakos nie znalaz³em w guglu...
Jaka jest róznica miêdzy Zork± 4 a Zork± 4K, oprócz tego ze ta druga jest dro¿sza:)?
Z tego co widze po zjdeciach to nie ró¿ni± sie niczym, te same czasy.

Pozdrawiam

Data: 2009-03-11 10:00:40
Autor: Piotr Keplicz
a propso zorek
Kokos:

Jakos nie znalaz�em w guglu...
Jaka jest r�znica mi�dzy Zork� 4 a Zork� 4K, opr�cz tego ze ta druga jest
dro�sza:)?

4K ma szpulę powrotną zamocowaną na stałe i dźwignię naciągu filmu (zamiast pokrętła).

..pk.

Data: 2009-03-11 22:24:39
Autor: Michał Kwiatkowski
a propso zorek
W dniu 2009-03-11 10:00, Piotr Keplicz pisze:
4K ma szpul� powrotn� zamocowan� na sta�e i dźwigni� naci�gu filmu (zamiast pokr�t�a).

Poza tym wprowadzoną radziecką myśl techniczną i oszczędność materiałów - przez co gorzej trzyma czasy i generalnie jest mocniej awaryjna.

--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski (at home)

Data: 2009-03-11 16:40:10
Autor: dagon0@vp.pl
a propso zorek
On 11 Mar, 22:24, Micha³ Kwiatkowski <mikes...@wstawka.op.pl> wrote:
W dniu 2009-03-11 10:00, Piotr Keplicz pisze:

> 4K ma szpulÄ powrotnÄ zamocowanÄ na staÅ e i dźwigniÄ naciÄ gu filmu (zamiast
> pokrÄ tÅ a).

Poza tym wprowadzon± radzieck± my¶l techniczn± i oszczêdno¶æ materia³ów
- przez co gorzej trzyma czasy i generalnie jest mocniej awaryjna.

Zorka 4 ma grawerowan± skalê czasów , 4K malowan± - ³atwo ¶cieraln±
Pozdro Marcin

Data: 2009-03-12 08:32:33
Autor: Kokos
a propso zorek
Zorka 4 ma grawerowan± skalê czasów , 4K malowan± - ³atwo ¶cieraln±
Pozdro Marcin

A jak sie przewija film t± rolk± w Zorce 4? W miare wygodnie?

Data: 2009-03-12 08:41:04
Autor: Grzegorz Krukowski
a propso zorek
On Thu, 12 Mar 2009 08:32:33 +0100, "Kokos" <kokos@kokos.com> wrote:

Zorka 4 ma grawerowan± skalę czasów , 4K malowan± - łatwo ¶cieraln±
Pozdro Marcin

A jak sie przewija film t± rolk± w Zorce 4? W miare wygodnie?
IMHO gorzej niż w Smienie - w Smienie (jak w każdym aparacie z kółkiem
do przewijania na pleckach) wystarczyło oddalić aparat od twarzy i
przewijać mogłeś od razu, a Zorce musisz jednak to kółko uchwycić od
góry dwoma palcami, a jako bonus w stosunku do Smieny masz naciągniętą
migawkÄ™.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2009-03-12 05:04:29
Autor: dagon0@vp.pl
a propso zorek
On 12 Mar, 08:41, Grzegorz Krukowski <registered.u...@op.pl> wrote:

> [...]

przewijać mogłeś od razu, a Zorce musisz jednak to kółko uchwycić od
góry dwoma palcami, a jako bonus w stosunku do Smieny masz naciągniętą

Niekoniecznie, jeżeli mechanicm lekko chodzi , można naciągnąć po
prostu popychajÄ…c jednym palcem...
Pozdro Marcin

Data: 2009-03-12 21:28:29
Autor: Gotfryd Smolik news
a propso zorek
On Thu, 12 Mar 2009, dagon0@vp.pl wrote:

On 12 Mar, 08:41, Grzegorz Krukowski <registered.u...@op.pl> wrote:

A jak sie przewija film tÿÿ rolkÿÿ w Zorce 4? W miare wygodnie?

IMHO gorzej ni¿ w Smienie - w Smienie (jak w ka¿dym aparacie z kó³kiem
do przewijania na pleckach) wystarczy³o oddaliæ aparat od twarzy i
przewijaæ mog³e¶ od razu, a Zorce musisz jednak to kó³ko uchwyciæ od
góry dwoma palcami, a jako bonus w stosunku do Smieny masz naci±gniêt±
migawkê.

Niekoniecznie, je¿eli mechanicm lekko chodzi , mo¿na naci±gn±æ po
prostu popychaj±c jednym palcem...

  W Zorkij 4?

Pozdro Marcin

  Wzajem, Gotfryd

Data: 2009-03-12 15:09:32
Autor: dagon0@vp.pl
a propso zorek
On 12 Mar, 21:28, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:

> Niekoniecznie, je¿eli mechanicm lekko chodzi , mo¿na naci±gn±æ po
> prostu popychaj±c jednym palcem...

  W Zorkij 4?

Da siê ( w³a¶nie sprawdzi³em) .
 W Zorki (bez numeru) idzie l¿ej ze wzglêdu na szersze karbowanie , w
4 deczko trudniej.
Pozdro Marcin

a propso zorek