a tymczasem w Carrefour - namioty

Data: 2009-06-27 17:12:46
Autor: Titus Atomicus
a tymczasem w Carrefour - namioty
Witam,
A w Carrefour sprzedaja namioty - 4-osobowe igloo za 99zl. Z tym, ze do kazdego zakupu dokladaja igloo 2-osobowe gratis.
TA

Data: 2009-06-27 20:57:42
Autor: Waldek Brygier
Użytkownik wrote:
Witam,
A w Carrefour sprzedaja namioty - 4-osobowe igloo za 99zl. Z tym, ze
do kazdego zakupu dokladaja igloo 2-osobowe gratis.

Ty sobie z nas jaja robisz, prawda?
No bo nie wierzę, że chociaż przez chwilę pomyślałeś, by toto kupić...

Waldemar Brygier
www.naszesudety.pl - Prawie wszystko o Sudetach. Zapraszam!
mój e-mail: kliknij na http://cerbermail.com/?qVvHiHNwHr - GG 415880

Data: 2009-06-27 21:23:59
Autor: Titus Atomicus
a tymczasem w Carrefour - namioty
In article <h25q54$b8v$1@news.onet.pl>,
 "Waldek Brygier" <hejszowina@republika.pl> wrote:

Użytkownik wrote:
> [...]

Ty sobie z nas jaja robisz, prawda?
No bo nie wierzę, że chociaż przez chwilę pomyślałeś, by toto kupić...

E, nie. Ale myslaelem ze moze ktos na dzialke dla dzieci potrzebuje.
:-)

TA

Data: 2009-06-28 13:58:23
Autor: Krzysztof Halasa
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world writes:

> [...]
> do kazdego zakupu dokladaja igloo 2-osobowe gratis.

E, nie. Ale myslaelem ze moze ktos na dzialke dla dzieci potrzebuje.

Ale to tylko gdy nie pada chyba?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-28 16:17:47
Autor: Titus Atomicus
a tymczasem w Carrefour - namioty
In article <m3hby0fu3k.fsf@intrepid.localdomain>,
 Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote:

> E, nie. Ale myslaelem ze moze ktos na dzialke dla dzieci potrzebuje.
> :-)

Ale to tylko gdy nie pada chyba?

A, tego nie wiem. Moze ktos chce przetestowac?
Zawsze mozna sie do domu schowac.

No, ale ja znam przynajmniej jeden przypadek, gdy wlasnie taki namiot sprawdzil sie w turystyce rowerowej. Deszcz tez przetrzymal.

Zreszta... cwierc wieku temu jezdzilem po Europie (rowniez wyjazdy w skalki - zeby byla TG) z Chinka. I kilka burz w niej przezylem. Jakos nie przeciekala specjalnie.

TA

Data: 2009-06-27 23:12:53
Autor: dziobak
a tymczasem w Carrefour - namioty

Użytkownik "Waldek Brygier" napisał

Ty sobie z nas jaja robisz, prawda?
No bo nie wierzę, że chociaż przez chwilę pomyślałeś, by toto kupić...

He , Waldi , pewnie jakosc porównywalna do "markowych " angielskich namiotów Vango , które w zeszłym roku przemknęły przez polski rynek; tropik 2000, czyli odpornośc papieru kredowego z tygodników.  ;)

Generalnie można przecież w tym składowac coś co lubi wodę :>>

pozdrawiam wraz z Sudetami :)

Pieszy

Data: 2009-06-28 14:25:05
Autor: Krzysztof Halasa
"dziobak" <dziobak-usun@hot..pl> writes:

He , Waldi , pewnie jakosc porównywalna do "markowych " angielskich namiotów Vango , które w zeszłym roku przemknęły przez polski rynek; tropik 2000, czyli odpornośc papieru kredowego z tygodników.  ;)

2000 mm slupa wody to jest, Twoim zdaniem, "odpornosc" papieru
jakiegokolwiek? To ladny papier, ktory wytrzymuje (nie przepuszcza)
cisnienie slupa wody o wysokosci 2 metrow.

Inna sprawa, ze teraz te slupy wody (i oddychalnosci) sie chyba troche
"zdewaluowaly" - ostatnio mozna kupic np. kurtki, ktore podobno
wytrzymuja 20 metrow wody oraz "oddychaja" 20 kg / m2 / 24h.
Chcialbym zobaczyc material, ktory nie przepusci wody o wysokosci
8-pietrowego budynku, i jednoczesnie "wyoddycha" 20 litrow wody
w ciagu doby z kazdego metra kwadratowego.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-28 14:39:50
Autor: Zbynek Ltd.

Krzysztof Halasa napisał(a) :
[...]

Nikt nie twierdzi, że ten materiał robi to jednocześnie.
I dobrze o tym wiesz. Mam nadzieję.

Tak samo - "nasz samochód pali tylko 2l/100km i osiąga prędkość 275km/h". Nie masz tu informacji, że pali 2l przy tej prędkości.
Żebym takie rzeczy musiał tłumaczyć dorosłemu człowiekowi? ;-)

I dodatkowo ta membrana wyoddycha tę parę wodną nie w każdych warunkach bezdeszczowej pogody.

    Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-06-28 14:55:27
Autor: wobo1704
Zbynek Ltd. <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał(a):
> Chcialbym zobaczyc material, ktory nie przepusci wody o wysokosci
> 8-pietrowego budynku, i jednoczesnie "wyoddycha" 20 litrow wody
> w ciagu doby z kazdego metra kwadratowego.

A jakiej wysokości słup wody wytrzymuje zwykła ordynarna folia PE ?
(Co prawda nie oddycha ani wtedy 'gdy wytrzymuje' ani gdy nie musi wytrzymywać.;-)

Czy naprawdę ma sens ekscytować się wielkością przepuszczalności tkanin
namiotowych? Ma być nieprzepuszczalna i już.

Ps.Od niepamietnych czasów używam 'namiotu' z folii PE (ok.0,4 kg z alumatą!)
Jego dodatkową zaletą jest to, że po otrzepaniu z wody waży dokładnie tyle samo co przed deszczem. I widzę przez folię, czy te niedźwiedzice, które się do mnie skradają są wystarczająco atrakcyjne. ;-)
Nie zamienię go nawet na najlepszy namiot 'czołowej firmy'. Szkoda mi kolan i kręgosłupa.

Data: 2009-06-28 15:18:38
Autor:
a tymczasem w Carrefour - namioty

Ps.Od niepamietnych czasów używam 'namiotu' z folii PE (ok.0,4 kg z alumatą!)

A gdzie go kupiłeś / kto go zrobił / jak go zrobiłeś / skąd coś takiego
wytrzasnąć?

Pozdrawiam, J

Data: 2009-06-28 17:32:33
Autor: JKK

Użytkownik <rudabukowina.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h281ke$72h$1inews.gazeta.pl...

Ps.Od niepamietnych czasów używam 'namiotu' z folii PE (ok.0,4 kg z alumatą!)

A gdzie go kupiłeś / kto go zrobił / jak go zrobiłeś / skąd coś takiego
wytrzasnąć?

Ale bierzesz pod uwagę, że Ci będzie z powały na nos kapać ;-) ?

Pzdr

JKK

Data: 2009-06-28 19:23:40
Autor: wobo1704
  <rudabukowina.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):

A gdzie go kupiłeś / kto go zrobił / jak go zrobiłeś / skąd coś takiego
wytrzasnąć?

Nie chcę śmiecić na forum.
Jeżeli Cię to interesuje (dotyczy to także innych zainteresowanych)-proszę o maila. Wyślę szkic i opis.
wobo

Data: 2009-06-29 11:38:07
Autor: bans
rudabukowina.WYTNIJ@gazeta.pl pisze:

Ps.Od niepamietnych czasów używam 'namiotu' z folii PE (ok.0,4 kg z alumatą!)

A gdzie go kupiłeś / kto go zrobił / jak go zrobiłeś / skąd coś takiego
wytrzasnąć?

Lat temu z 25 wzbudzałem furorę zjeżdżając zimą górki na plastikowym worku wypchanym słomą - wszyscy tak zjeżdżali, ale tylko ja miałem na nim napisa "POLICE". Podejrzewam, że również doskonale sprawdziłby się w roli płachty biwakowej. A po noclegu można by go używać zamiast plecaka ;)

--
bans

Data: 2009-06-29 11:44:25
Autor: Zbynek Ltd.
bans napisał(a) :
Lat temu z 25 wzbudzałem furorę zjeżdżając zimą górki na plastikowym worku wypchanym słomą - wszyscy tak zjeżdżali, ale tylko ja miałem na nim napisa "POLICE".

Zakłady Chemiczne Police? :-D

    Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-06-29 11:47:28
Autor: bans
Zbynek Ltd. pisze:

ale tylko ja miałem na nim napisa "POLICE".

Zakłady Chemiczne Police? :-D

No, chyba oczywiste, że nie był to worek policyjny?

--
bans

Data: 2009-06-30 06:52:51
Autor: wobo1704
bans <goc@o2.pl> napisał(a):
[...]

I nadal zjeżdżają (widziałem -okolice Kubalonki)!
Na płachtę biwakową taka folia za ciężka.

Data: 2009-06-29 03:58:50
Autor: Krzysztof Halasa
"wobo1704" <wobo1704.WYTNIJ@gazeta.pl> writes:

A jakiej wysokości słup wody wytrzymuje zwykła ordynarna folia PE ?

Trudno powiedziec, ale na pewno wiecej niz cos, co musi oddychac, nie?

Czy naprawdę ma sens ekscytować się wielkością przepuszczalności tkanin
namiotowych? Ma być nieprzepuszczalna i już.

To jest pewien problem niestety, w srodku zbiera sie woda/szron. I to
duzo. Otwarcie namiotu + troche wiatru oczywiscie pomaga, ale to moze
takze byc problemem.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-28 16:20:44
Autor: JKK

Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h27obi$ed9$1inews.gazeta.pl...
Nikt nie twierdzi, że ten materiał robi to jednocześnie.
I dobrze o tym wiesz. Mam nadzieję.

Tak samo - "nasz samochód pali tylko 2l/100km i osiąga prędkość 275km/h".

Miałeś zajęcia z logiki ?

Pzdr

JKK

Data: 2009-06-28 16:37:17
Autor: Krzysztof Halasa
"Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> writes:

[...]

Jednoczesnie w sensie "ten sam material", oczywiscie.

I dodatkowo ta membrana wyoddycha tę parę wodną nie w każdych
warunkach bezdeszczowej pogody.

Wiesz, nie zaglebialem sie w procedure testowa, ale mysle ze byloby to
zasadniczym problemem nawet przy cisnieniu 50% normalnego oraz przy
temperaturze rzedu 50 st.C. i praktycznie zerowej wilgotnosci na
zewnatrz. Ale powiedzmy ze wtedy moglbym to sobie przynajmniej
wyobrazic.

Zostawmy to oddychanie, wierzysz ze taki material moze zatrzymac
20-metrowy slup wody? Prales kiedys tropik albo kurtke?

Podloga w moim namiocie ma 10 metrow wody - ale 0 litrow/m2/24h.
Fakt, pod namiotem moze plynac "rzeka" i w srodku jest calkowicie
sucho.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-28 17:58:30
Autor: Zbynek Ltd.
Krzysztof Halasa napisał(a) :
Zostawmy to oddychanie, wierzysz ze taki material moze zatrzymac
20-metrowy slup wody? Prales kiedys tropik albo kurtke?

20m to akurat membrana Goretex. Materiał "namiotowy" na tropik to zwykle 3m (3000mm słupa wody). Chcesz sprawdzić te 20m zakładając kurtkę na wylot rynny w 7 piętrowym bloku i lejąc do rynny wodę? Powodzenia.

Nie mam powodu, by nie wierzyć producentowi. Obalisz dane katalogowe - będziesz słynny.

Tropiku nie prałem. Kurtkę Gore a i owszem, ale co to ma dowodzić?

Podloga w moim namiocie ma 10 metrow wody - ale 0 litrow/m2/24h.
Fakt, pod namiotem moze plynac "rzeka" i w srodku jest calkowicie
sucho.

Podłoga nie musi oddychać.

    Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-06-29 03:54:21
Autor: Krzysztof Halasa
a tymczasem w Carrefour - namioty
"Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> writes:

20m to akurat membrana Goretex.

Jakis link? Myslalem o innym producencie akurat.

Materiał "namiotowy" na tropik to
zwykle 3m (3000mm słupa wody). Chcesz sprawdzić te 20m zakładając
kurtkę na wylot rynny w 7 piętrowym bloku i lejąc do rynny wodę?
Powodzenia.

Sam wiec rozumiesz chyba ze to bzdura?

Nie mam powodu, by nie wierzyć producentowi. Obalisz dane katalogowe -
będziesz słynny.

Watpie, duzo ciekawsze rzeczy robilem wielokrotnie i nie wydaje mi sie
bym byl bardzo slynny.

Podloga w moim namiocie ma 10 metrow wody - ale 0 litrow/m2/24h.
Fakt, pod namiotem moze plynac "rzeka" i w srodku jest calkowicie
sucho.

Podłoga nie musi oddychać.

Wlasnie. A mimo tego ma "tylko" 10 metrow wody. A teraz bierzesz kurtke,
ktora jednak musi oddychac, i ona wytrzymuje 2 razy tyle? Sam pomysl czy
to moze byc realne.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-29 10:36:28
Autor: Zbynek Ltd.

Krzysztof Halasa napisał(a) :
"Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> writes:

20m to akurat membrana Goretex.

Jakis link? Myslalem o innym producencie akurat.

Link do parametrów wodoodporności Gore? Żartujesz chyba. Nie chce mi się szukać. Trochę samodzielności.
Jesteś obecny na grupie jakiś czas i nie znasz pewnych podstawowych rzeczy? Gdybyś tu dopiero zajrzał, to co innego.

[...]

Bzdura? Znasz jakiś udokumentowany dowód na potwierdzenie tego?

Podłoga nie musi oddychać.

Wlasnie. A mimo tego ma "tylko" 10 metrow wody. A teraz bierzesz kurtke,
ktora jednak musi oddychac, i ona wytrzymuje 2 razy tyle? Sam pomysl czy
to moze byc realne.

*Wydaje* Ci się, że nierealne, więc *jest* nierealne? :-D

    Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-06-29 21:44:02
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Napisales ze tyle podaja, wiec do Ciebie nalezy dowod.

Bzdura? Znasz jakiś udokumentowany dowód na potwierdzenie tego?

Jasne, pisalem przeciez o praniu namiotu i kurtki. Puszcza wode. Widzisz
cos zlego w takim dowodzie?

[...]

Naprawde wierzysz w to, ze oddychajaca kurtka moze lepiej zatrzymywac
wode niz gruba folia? Twoj wybor.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-06-29 22:38:53
Autor: Zbynek Ltd.
Krzysztof Halasa napisał(a) :
[...]

Myśliwy, Ty tu nie na polowanie przychodzisz.

EOT

    Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-06-28 09:38:19
Autor: Slawomir Gorniak
On 27 Cze, 20:57, "Waldek Brygier" <hejszow...@republika.pl> wrote:
U ytkownik wrote:
> Witam,
> A w Carrefour sprzedaja namioty - 4-osobowe igloo za 99zl. Z tym, ze
> do kazdego zakupu dokladaja igloo 2-osobowe gratis.

Ty sobie z nas jaja robisz, prawda?
No bo nie wierz , e chocia przez chwil pomy la e , by toto kupi ...

Mialem kiedys dwojke z Geanta, tez kosztowala ponizej stowy (chociaz
byla jedna). Wytrzymywala znacznie wiecej niz Alpinusowy Moon-cos-tam
kupiony niemal jednoczesnie na bardziej stacjonarne wyjazdy.
Zalatwilem ja dopiero jak mnie naszlo na wyczyszczenie tropiku w
wodzie z proszkiem do prania..

S.

Data: 2009-06-30 11:04:44
Autor: nuroslaw
a tymczasem w Carrefour - namioty

Zalatwilem ja dopiero jak mnie naszlo na wyczyszczenie tropiku w
wodzie z proszkiem do prania..

S.

rozpuścił się ? czy tylko nie użyłeś środka do impregnacji po praniu?

Data: 2009-06-30 05:23:53
Autor: Slawomir Gorniak
On Jun 30, 11:04 am, nuros...@poczta.fm wrote:
> Zalatwilem ja dopiero jak mnie naszlo na wyczyszczenie tropiku w
> wodzie z proszkiem do prania..
rozpuścił się ? czy tylko nie użyłeś środka do impregnacji po praniu?

Nie zaimpregnowalem, po czym mialem wrazenie ze kazda kropla
przelatuje przez powloke jakby jej nie bylo. Porcja srodka do
impregnacji kosztowalaby tyle co nowy taki sam namiot wiec.. stoi
teraz gdzies na wielkiej niebieskiej łące dla namiotow ktore
odeszly ;-)

S.

Data: 2009-06-30 14:26:24
Autor: bans
Slawomir Gorniak pisze:

Nie zaimpregnowalem, po czym mialem wrazenie ze kazda kropla
przelatuje przez powloke jakby jej nie bylo. Porcja srodka do
impregnacji kosztowalaby tyle co nowy taki sam namiot wiec

Hm, ja się nie znam, ale czy namiot tak jak np. kurtkę nie impregnuje się czasem przy pomocy pralki lub w misce z odpowiednio rozcieńczonym preparatem?

--
bans

Data: 2009-06-30 15:30:44
Autor: nuroslaw
Slawomir Gorniak pisze:

> [...]

Hm, ja się nie znam, ale czy namiot tak jak np. kurtkę nie impregnuje się czasem przy pomocy pralki lub w misce z odpowiednio rozcieńczonym preparatem?

dokładnie tak.
Jednakże koszt środka do impregnacji
http://www.cerrotorre.pl/product-pol-94-Impregnat-Nikwax-TX-Direct-plyn.html
to jednak 30 zł czyli połowa nowego namiotu, to wciąż wydaje się że jednak opłacalne. Ale rozumiem, zaoszczędzone 30 zł bogatego nie uczyni, a co nowy towar to nowy.... tylko śmieci przybywa. Dziwne że ludzie potrafią dbac o drogie rzeczy, chociażby to g..o było, ale co łatwo,tanio zdobyte to już nie szanowane.

pozdr.

Data: 2009-06-30 15:21:54
Autor: Slawomir Gorniak
On Jun 30, 4:30 pm, nuros...@poczta.fm wrote:
[...]

Cywilizacja sie chyli ku upadkowi, panie.. :(

Ale dobra wiadomosc - mam go ciagle w piwnicy, jakbys go chcial latwo
i tanio zdobyc, zapraszam. Niestety oprocz wspomnianej niedogodnosci
ma tez inne - po paru latach uzywania czesciowo splesniala powloke
wewnetrzna (kiedys nie mialem go jak wysuszyc), wazy kolo 4 kg i z
trudem miesci dwie osoby z malym bagazem. Ale ciagle go mozna sobie
poszanowac..

S.

Data: 2009-06-30 15:45:28
Autor: bans
nuroslaw@poczta.fm pisze:

Jednakże koszt środka do impregnacji
http://www.cerrotorre.pl/product-pol-94-Impregnat-Nikwax-TX-Direct-plyn.html
to jednak 30 zł czyli połowa nowego namiotu,

A, nie doczytałem ile ten namiot kosztował. Wszystko jasne.

--
bans

Data: 2009-06-30 16:30:52
Autor: __Maciek
a tymczasem w Carrefour - namioty
Sat, 27 Jun 2009 17:12:46 +0200 Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
napisał:

A w Carrefour sprzedaja namioty - 4-osobowe igloo za 99zl. Z tym, ze do kazdego zakupu dokladaja igloo 2-osobowe gratis.

Podłączę się do wątku - ma ktoś jakieś opinie o namiotach z
Decathlonu, np. takich:

http://www.decathlon.com.pl/PL/2-seconds-i-ciemnozielony-68835225/
http://www.decathlon.com.pl/PL/2-seconds-ii-120-niebieski-68836286/

Nadaje się to do czegoś, czy raczej jednorazówka? Czy warto dołożyć te
dwie stówy i kupić markowy?

--
I really hate this damn machine,
I wish that they would sell it.

Data: 2009-07-01 11:18:23
Autor: jar
[...]

Nie w tym rzecz,ze jednorazówka -ta konstrukcja po prostu jest relatywnie ciężka, ze wzgledu na wagę stelaża. Kształt i gabaryty po złożeniu też niewygodne dla plecakowców, ale to akurat zarzut dla większych modeli. Do innych zastosowań, typu spływ kajakowy czy szybki biwak w podróży stopem, motocyklem albo samochodem może być b. O.K.
Pozdrawiam
-J.

Data: 2009-07-01 11:24:58
Autor: Jar
a tymczasem w Carrefour - namioty
A, jeszcze w Decathlonie można dostac inne namioty, całkiem przyzwoite, z ultralekkich oglądałem np. model T2 Ultralite Pro [T2 Ultralite to inny model -
igloo lub "duży" tunel] -tunel klasy "trumna" dla 2 osób, waży 2kg. Nie podobało mi sie w nim na oko tylko jedno: siatka wentylacyjna w nogach zbyt słabo osłonieta przed zacinającym deszczem, przy silnym wietrze z tamtej strony bedzie się lać do środka, można temu zaradzić we własnym zakresie bez pogarszania wentylacji.
Pzdr.
-J.

Data: 2009-07-01 23:01:32
Autor: Slawomir Gorniak
a tymczasem w Carrefour - namioty
On Jul 1, 11:24 am, "Jar" <jarwpawWYTNI...@interia.pl> wrote:
A, jeszcze w Decathlonie mo na dostac inne namioty, ca kiem przyzwoite, z
ultralekkich ogl da em np. model T2 Ultralite Pro [T2 Ultralite to inny model -
igloo lub "du y" tunel] -tunel klasy "trumna" dla 2 os b, wa y 2kg. Nie
podoba o mi sie w nim na oko tylko jedno: siatka wentylacyjna w nogach zbyt
s abo os onieta przed zacinaj cym deszczem, przy silnym wietrze z tamtej
strony bedzie si la do rodka, mo na temu zaradzi we w asnym zakresie bez
pogarszania wentylacji.

Namioty z Decathlonu ogólnie są dość przyzwoite. W "zwyklym" T2 (ktory
kupilem po wypraniu starego) sporo deszczów przetrzymałem, choć
niestety pierwszy egzemplarz musiałem wymienić, podłoga w jednym rogu
przez niewidoczne dziurki puszczała wodę jak tektura. Niedawno kupiłem
też T3 Ultralite Pro, ale użylem tylko parę razy w upale. Nie miałem
jak sprawdzić odporności na wodę :), ale wentylację ma fatalną, przy
25 st na zewnątrz w środku nie dało się wytrzymać..

S.

a tymczasem w Carrefour - namioty