abc: przed urodzeniem mieliśmy zalecenie hierarchii w ... [Was: "Przeszliśmy przez piekło in vitro" ]

Data: 2010-10-22 20:44:25
Autor: Andrzej Adam Filip
abc: przed urodzeniem mieliśmy zalecenie hierarchii w ... [Was: "Przeszliśmy przez piekło in vitro" ]
"abc" <abc@wp.pl> pisze:
W rozmowie ze Stefanem Sękowskim Adam Szulc opowiedział, jak wyglądają
przygotowania do procedury in vitro.

- W klinikach mężczyźni stoją w kolejkach z pojemnikami na nasienie i po
kolej wchodzą do pokoju pobrań. Tam, korzystając najczęściej z gazetek
erotycznych, muszą napełnić swoim nasieniem pojemnik. Potem wychodzą z
pokoju i wchodzi następna osoba. To wszystko dzieje się niemal na oczach
obcych ludzi, na oczach żon. Można nawet powiedzieć, że to ośmiesza proces
poczęcia dziecka - tłumaczył.

Kobiety z kolei, jak wspominał gość Stefana Sękowskiego, poddawane są
stymulacji hormonalnej.

- To jest związane z ogromnym napięciem nerwowym, stresującymi wizytami u
lekarzy. Potem następuje pobranie komórki jajowej - opisał Szulc. Jak
zaznacza, po zapłodnieniu często małżonkowie wraz z lekarzem wybierają
zarodek do zaimplementowania.

Adamowi Szulcowi oraz jego żonie po pięciu latach od pierwszych prób
wspomagania poczęcia, oraz po dwóch próbach sztucznego zapłodnienia, udało
się urodzić upragnione dziecko. Jednak wtedy pojawiły się ogromne
wątpliwości i wyrzuty sumienia.

- Świadomość, że kilkanaście zarodków jest zamrożonych, że z roku na rok, z
miesiąca na miesiąc ich zdolność do życia maleje, jest bardzo trudna do
zaakceptowania, szczególnie dla osoby, która patrzy na życie przez pryzmat
wiary i zasad moralnych - mówił.

Jak zaznaczył, połowę niewykorzystanych embrionów oddali innej rodzinie
starającej się o dziecko, jednak wciąż budzi to jego wątpliwości. Nie
wiadomo bowiem, co dalej stało się z tymi zarodkami.

Więcej http://fronda.pl/news/czytaj/przeszlismy_przez_pieklo_in_vitro

A zrezygnowali *przed* urodzeniem czy dopiero po?
Niby mieli wątpliwości które by ich zatrzymały *przed*?

Nie podcinaj gałęzi na której siedzisz, chyba że chcą cię na niej powiesić.
  -- Lec, StanisÅ‚aw Jerzy (1909-1966)

Data: 2010-10-22 20:49:06
Autor: abc
przed urodzeniem mieli¶my zalecenie hierarchii w ... [Was: "Przeszli¶my przez piek³o in vitro" ]
A zrezygnowali *przed* urodzeniem czy dopiero po?
Niby mieli w±tpliwo¶ci które by ich zatrzyma³y *przed*?

Go¶æ "Audycji Po¶wiêconej" przyznaje, ¿e emocje zwi±zane ze staraniem siê o
dziecko by³y tak wielkie, ¿e dopiero po zakoñczeniu procedury by³ w stanie
zastanowiæ siê nad jej przebiegiem oraz skutkami. Jego zdaniem, g³ówn±
motywacj± ludzi zg³aszaj±cych siê na in vitro jest egoizm.

- Tak by³o w moim przypadku. Z perspektywy czasu widzê, ¿e nam nie chodzi³o
o poczêcie ¿ycia, chcieli¶my mieæ dziecko, jak ka¿da inna para -
zstwierdzi³.

Doda³ te¿, ¿e gdyby udro¿niæ mechanizmy adopcji oraz u¶wiadomiæ ma³¿onkom,
ile dzieci umiera z g³odu, czy czeka na prawdziw± rodzinê w domach dziecka,
by³oby mniejsze parcie na in vitro.

W opinii Adama Szulca metoda in vitro dokona³a równie¿ wielu zmian w jego
relacjach z ¿on±.

- Ca³y proces atomizuje ogromnie zwi±zek, relacje ma³¿eñskie. In vitro
spowodowa³o ogromne zmiany w psychice mojej oraz ¿ony. W wyniku stosowania
sztucznego zap³odnienia mamy do czynienia z upadkiem autorytetu. Wiara w
transcendentalno¶æ poczêcia, jego tajemnica gdzie¶ siê ulatnia. Nastêpuje
odarcie z tajemnicy zwi±zanej z aktem poczêcia - powiedzia³ go¶æ Stefana
Sêkowskiego.

Doda³, ¿e po urodzeniu dziecka ich ma³¿eñstwo zaczê³o prze¿ywaæ ogromny
kryzys.

Wiêcej http://fronda.pl/news/czytaj/przeszlismy_przez_pieklo_in_vitro

--
Nie da siê oddzieliæ polityki od religii. Nie da siê w cz³owieku oddzieliæ
katolika od obywatela. Rozdzia³ pañstwa od Ko¶cio³a jest sztuczny.

Data: 2010-10-22 21:43:56
Autor: Grzegorz Z.
Jego zdaniem, g³ówn±
motywacj± ludzi zg³aszaj±cych siê na in vitro jest egoizm.

A mo¿e tak im wmówili w ko¶ciele, na lekcjach katechizmu i w merdiach?

¯e jak "normalni" to koniecznie "musz± mieæ dziecko" ? Nie prawda. Nie musz±. Nikt nie musi.

Data: 2010-10-22 21:51:06
Autor: kochamspamWYTNIJTO
A kto wmów³...
> [...]

¯e jak "normalni" to koniecznie "musz± mieæ dziecko" ? Nie prawda. Nie musz±. Nikt nie musi.

A kto wmówi³ parom pedalskim i lesbijskim, ¿e musz± wychowywaæ dzieci?
Czy same przez siê tak walcz± o prawo do adopcji?

Data: 2010-10-22 21:56:27
Autor: Grzegorz Z.

Jego zdaniem, g³ówn±
[...]

A kto wmówi³ parom [-- -- ] i lesbijskim, ¿e musz± wychowywaæ dzieci?
Czy same przez siê tak walcz± o prawo do adopcji?

Ja gejem nie jestem i adoptowaæ dziecka te¿ nie chcê - zabezpieczam siê.
Jest mnóstwo sposobów by nie mieæ potomstwa. Ja tak egoistycznie chcê i tak
a nie inaczej bêdzie.

Data: 2010-10-23 00:49:53
Autor: kochamspamWYTNIJTO
zatem nie da³e¶ sobie wmówiæ...

> [...]

Jest mnóstwo sposobów by nie mieæ potomstwa. Ja tak egoistycznie chcê i tak

Czyli nie da³e¶ sobie wmówiæ ¿e "musisz nieæ dzieci".
Ale da³e¶ sobie wmówiæ, ¿e "lepiej nie mieæ dzieci".

Zapewne obrazi³em ciê, jako ¿e wykreskowa³e¶ u¿yte przeze s³owa "parom pedalskim". Dziwne - s±dzi³em ¿e gej jest bardziej pejoratywne ni¿ peda³, bo przecie¿ to geje uzewnêtrzniaj± swoj± dewiacjê, i to z dum±.

--

abc: przed urodzeniem mieliśmy zalecenie hierarchii w ... [Was: "Przeszliśmy przez piekło in vitro" ]