(abecadłu, druciakowi) O odpowiedzialności za słowo w Sieci

Data: 2009-10-20 19:57:18
Autor: Grzegorz Z.
(abecadłu, druciakowi) O odpowiedzialności za słowo w Sieci
(...) Za pomówienie kodeks karny przewiduje karę grzywny (od 100 zł do 720
tys. zł), ograniczenia wolności (np. bezpłatną pracę na rzecz społeczności
lokalnej) lub do roku więzienia (a nawet - jeśli sąd uzna, że internetowe
forum to środek masowego komunikowania się - dwóch lat). Czy prezydent
Szczecina, mający dbać o interesy szczecinian, powinien w - niewątpliwie
przykrej dla niego sytuacji - działać tak radykalnie przeciwko
szczecinianom? Czy za internetowe chamstwo adekwatną karą jest wpisanie do
rejestru skazanych?

Równie dobrze Piotr Krzystek mógł założyć w sądzie cywilną sprawę o
naruszenie dóbr osobistych. Jaka to różnica? Taka, że w wypadku wygranej
otrzymałby satysfakcję (w postaci przeprosin, np. w prasie, czy
odszkodowania), ale po takim procesie internauci nie mieliby statusu
skazanych. Piotr Krzystek jest prawnikiem. Świetnie zdaje sobie sprawę z
tego niuansu. A jednak wybrał drogę szukania sprawiedliwości najbardziej
dotkliwą dla jego krytyków i najbardziej angażującą organy ścigania.

Z drugiej strony zdecydowanie przesadzone są reakcje na tę sprawę
społeczności internetowej. Można przeczytać głosy, że oto wraca cenzura, że
łamana jest konstytucyjna zasada wolności wypowiedzi, a nawet, że
demokracja jest zagrożona. Takie larum podnoszą często ci sami, którzy tę
"wolność" pojmowali jako prawo do rynsztokowego lżenia zza węgła, w błogim
przekonaniu, że anonimowość przekazu na internetowych forach zwalnia z
odpowiedzialności za napisane słowa.

Tym, co rwą włosy z głów, warto przypomnieć, że konstytucyjna zasada
wolności wyrażania poglądów (art. 54 Konstytucji RP) jest takim samym
elementem ładu demokratycznego jak prawo "do ochrony prawnej życia
prywatnego, rodzinnego, czci i dobrego imienia" (art. 47 Konstytucji RP).
Kto wypisuje na forum brzydkie rzeczy o innych, musi się liczyć z tym, że
ci inni mogą chcieć się przed tym bronić. (...)

http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34939,7163071,Krzystek_kontra_internauci_i_co_z_tego_wynika.html

Data: 2009-10-20 20:15:34
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Tue, 20 Oct 2009 11:05:38 -0700 (PDT), Antenka napisał(a):

http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34939,7163071,Krzystek_kontra_inte...

Tak się przejąłeś że aż zapomniałeś co miałeś napisać ;-)

Data: 2009-10-20 12:12:31
Autor: Antenka
(abecadłu, druciakowi) O odpowiedzialności za słowo w Sieci

Tak, ciebie się przestraszyłam, a najbardziej twojej upierdliwości

Antenka

Data: 2009-10-20 21:31:35
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Tue, 20 Oct 2009 12:12:31 -0700 (PDT), Antenka napisał(a):

Tak, ciebie się przestraszyłam, a najbardziej twojej upierdliwości

Antenka

O tak, mojej.

Data: 2009-10-20 20:47:41
Autor: awe

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1006zwg0z282w$.13djnut3kugzs.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 20 Oct 2009 11:05:38 -0700 (PDT), Antenka napisał(a):

http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34939,7163071,Krzystek_kontra_inte...

Tak się przejąłeś że aż zapomniałeś co miałeś napisać ;-)

-- -- -- -- -- -- -
to ciebie jeszcze ktos czyta?
awe

Data: 2009-10-20 21:53:09
Autor: Roger Perejro
[...]

Druciak chciał napisac, że jest skłonny ponieśc kare w naturze.

Przemek

--

"Sprawa Barbary Blidy. Prokuratura wyjaśniająca samobójstwo posłanki SLD przygotowała zarzuty dla generała Witolda M., byłego szefa ABW za rządów PiS. To on rozkazał filmować zatrzymywanych. Przez wiele lat bliski wspólpracownik Lecha Kaczyńskiego. W ciągu dwóch lat awansował z porucznika na generała".

Data: 2009-10-20 23:19:26
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Tue, 20 Oct 2009 21:53:09 +0200, Roger Perejro napisał(a):

[...]

Ręczny zbiór pyr z pola, niczym w "Chłopach" hehehe

Data: 2009-10-20 11:36:00
Autor: Antenka
(abecadłu, druciakowi) O odpowiedzialności za słowo w Sieci

A wiesz co  ja na to?

Powszechna Deklaracja Praw Człowieka  -art. 19

Antenka

P.s.  Krasnal to według ciebie brzydkie słowo? Wypad, bo stajesz
wyjatkowo upierdliwy!

Data: 2009-10-20 21:04:46
Autor: awe

Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał w wiadomości news:d0fa042f-9331-4292-a1c5-32befb65b072d23g2000vbm.googlegroups.com...

[...]

-- -- -- -- -- -- --
ja nie wiem skad sie tacy biora? czyzby kiedys az tak duzo sie pilo? robienie dzieci po pijaku to powazny blad
awe

Data: 2009-10-20 21:30:33
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Tue, 20 Oct 2009 21:04:46 +0200, awe napisał(a):

[...]

Myślisz że natrzaskał sobie potomków "korzystając z kalendarzyka" i teraz
przelewa swoją frustrację na Usenet? Jak to dobrze że ja się zabezpieczam :)

Data: 2009-10-21 17:25:21
Autor: awe

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ld30h3zvqty9$.o8ekgo566lh4.dlg40tude.net...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- --
zabezpieczaj sie zabezpieczaj, niektorzy ludzie nie powinni miec dzieci
awe

Data: 2009-10-21 19:32:46
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Wed, 21 Oct 2009 17:25:21 +0200, awe napisał(a):

[...]

Szkoda tylko że robicie wszystko by utrudnić mi owo zabezpieczanie się - np
ograniczacie dostęp do zabiegów sterylizacji czy aborcji.

Data: 2009-10-21 10:48:47
Autor: Antenka
(abecadłu, druciakowi) O odpowiedzialności za słowo w Sieci

> zabezpieczaj sie zabezpieczaj, niektorzy ludzie nie powinni miec dzieci

robicie wszystko by utrudnić mi owo zabezpieczanie się -do zabiegów sterylizacji<

Jesteś naprawdę stuknięty

Antenka

P.s. Ave ma rację - na pewno myślał o tobie, pokręcony Grzesiu.

Data: 2009-10-22 00:40:48
Autor: awe

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:uedir0c0lsuw.i95q6neh1tq7$.dlg40tude.net...
[...]

przeciwnie jakbym mogl to bym ci fundnal ta sterylizacje, absolutnie nie uwazam ze powinienies miec dzieci...
ja powinienem ich miec z tuzin, ale mnie nie stac. moja corka jest ladna, bystra, zdrowa i urocza...nie pisze tego nawet jako ojciec stwierdzam fakt obiektywny i obiegowe opinie...czym wiecej dzieci splodze tym lepiej dla Polski.
awe

Data: 2009-10-22 04:39:14
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Thu, 22 Oct 2009 00:40:48 +0200, awe napisał(a):

[...]

A gdyby ktoś ci tego zabronił i siłą ubezpłodnił?

Widzsz? To działa w obie strony!

Data: 2009-10-22 07:06:52
Autor: wsi spokojna, wsi wesola

"awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag news:hbo29a$idh$1news.onet.pl...

[...]

   wylacznie katolickich dzieci katolickich rodzicow - reszta niech
   idzie sie jebac gdzieindziej!

   ar

(abecadłu, druciakowi) O odpowiedzialności za słowo w Sieci