"abonent wylaczyl telefon" - makabryczne rozwiazanie

Data: 2011-08-28 12:20:16
Autor: adresss
"abonent wylaczyl telefon" - makabryczne rozwiazanie

wg mnie kolejny kwiatek do kolekcji:

czasami z pewnych wzgledow, chce sie byc niedostepnym (niewazne z
jakich).

w Play wylacze sobie telefon (guziczkiem)....i dzwoniacy dostaje
komunikat, ze "abonent wylaczyl telefon". Czyli swiadomie dokonal
czynnosci - co zdradza intencje. Sposobem na to jest "wydarcie" z
aparatu akumulatora, tak aby telefon sie nie zdarzyl poprawnie
wylogowac z sieci. I wtedy jest dobrze - ...abonent jest nieosiagalny
lub poza zasiegiem....

Dlaczego sie zdradza moja prywatnosc? Ja bym chcial miec zawsze
komunikat o tym, ze "abonent jest nieosiagalny lub poza zasiegiem"

Da sie to jakos pozmieniac? Pewnie dziwnymi przekierowaniami gdy ....

gdy zajety
gdy nie odpowiada
gdy poza zasiegiem
gdy nieosiagalny
gdy wylaczyl telefon
gdy jest zagranica
gdy jest w ubikacji
gdy......

--
ThinkXtra

Data: 2011-08-28 11:58:26
Autor: Pszemol
<adresss@poczta.pl> wrote in message news:955k57tfgub5bkkauv72gbl1t95ftuff764ax.com...
[...]

Nie masz wlaczonej poczty glosowej? Dlaczego nie?
Nie mialbys takich problemów.
Wylaczasz telefon, czy wychodzisz poza zasieg, czy konczy Ci sie
bateria - dzwoniacy maja szanse sie nagrac z wiadomoscia...
O ile maja cos waznego, a jak nic waznego to spróbuja pózniej.

Problemem jest jednak to, ze jak ktos dostanie telefon sluzbowy
bo jego praca polega na byciu dostepnym dla dzwoniacych to
pewnie nie chce aby szef mógl stwierdzic ze pracownik nie jest
poza zasiegiem tylko po prostu bezczelnie w pracy wylaczyl fonika :-)

Data: 2011-08-28 20:55:39
Autor: cyberm no
[...]
wszystkich oceniasz przez pryzmat swojego zachowania? czytam od jakiego¶ czasu Twoje wypociny i dochodze do wniosku ¿e powinni Ci s±downie zakazaæ dostêpu do sieci (nawet rybackich).
--
Robert CyberM

Data: 2011-08-29 07:33:38
Autor: Pszemol
<cyberm_no_@_spam_tlen.pl> wrote in message news:j3e2vd$rv8$3news.onet.pl...
[...]

B³êdnie mnie oceniasz bo niestety NIE posiadam s³u¿bowego telefonu.

Data: 2011-08-29 12:19:33
Autor: jerzy.n
"abonent wylaczyl telefon" - makabryczne rozwiazanie

U¿ytkownik <cyberm_no_@_spam_tlen.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j3e2vd$rv8$3news.onet.pl...
[...]

Tak siê g³upio sk³ada ze nie ty jeste¶ od oceny maili , za cenzora robisz ???

Data: 2011-08-28 21:34:38
Autor: SDD
"abonent wylaczyl telefon" - makabryczne rozwiazanie

Uzytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisal w wiadomosci news:j3dah2.5qo.0poczta.onet.pl...

Nie masz wlaczonej poczty glosowej? Dlaczego nie?

Bo szanuje dzwoniacych i nie chce obciazac ich kosztem polaczen/zubazac ich pakiety minut.
Poza tym wiekszosc dzwoniacych i tak sie nie nagrywa.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-08-29 07:36:05
Autor: Pszemol
"SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> wrote in message news:j3e589$79j$1news.onet.pl...
[...]

Dziwne podejscie - skoro dzwonisz to masz jakas sprawe.
Chcesz sie skontaktowac... Chyba mozesz te pare sekund
nagrania zrobic aby odsluchujacy wiedzial o co Ci chodzilo?

Dla mnie to jest szacunek dla dzwoniacego aby byle czym
mu dupy nie zawracac... Jak to nie bylo cos, co bylo warte
nagrania sie to pewnie nie bylo nic wartego dzwonienia...

Na calym swiecie poczta glosowa jest normalna codziennoscia
tylko w Polsce ludzie nie umieja sie tym narzedziem poslugiwac
a co gorsze, z tego co piszesz, celowo i swiadomie go unikaja?

Data: 2011-08-29 05:45:33
Autor: Pawe³ Depczyñski
"abonent wylaczyl telefon" - makabryczne rozwiazanie
Jaki¶ rok temu Play wprowadzi³ Notkê SMS, która po jej wy³±czeniu
przez u¿ytkownika kompletnie zepsu³a powiadomienia o wy³±czonym
telefonie.

Aby je naprawiæ, nale¿y sprawdziæ na jakie numery mamy ustawione
przekierowania.
Prawid³owo powinno byæ - +48 790 998 725. Pozosta³o¶æ po Notce SMS to
koñcówka 9 zamiast 5.

Data: 2011-08-29 22:31:16
Autor: z
Pszemol pisze:

Na calym swiecie poczta glosowa jest normalna codziennoscia
tylko w Polsce ludzie nie umieja sie tym narzedziem poslugiwac
a co gorsze, z tego co piszesz, celowo i swiadomie go unikaja?

Z moich obserwacji wynika że głosowa jest do niczego nie potrzebna.
Jak muszę pilnie zadzwonić to muszę już. Jak ktoś nie odbiera to ma powody. Na smsa się reaguje a poczty nikt nie ma czasu odsłuchiwać.
Dlatego nie ma sensu się nagrywać. Pewnie zostało w pamięci płacenie za odsłuchiwanie z dawnych czasów.
Pogaduszki to wieczorem w specjalnych taryfach albo przez net.

Data: 2011-08-29 21:41:54
Autor: Pszemol
"z" <zch280672@gazeta.pl> wrote in message news:j3gsul$6jo$1inews.gazeta.pl...
Na smsa się reaguje a poczty nikt nie ma czasu odsłuchiwać.
Dlatego nie ma sensu się nagrywać. Pewnie zostało w pamięci
płacenie za odsłuchiwanie z dawnych czasów.

Chyba raczej z czasów gdy nie było komórek a mało kto
miał w Polsce "answering machine"... Cud był jak był telefon.

Data: 2011-08-30 06:47:30
Autor: z
Pszemol pisze:

Chyba raczej z czasów gdy nie było komórek a mało kto
miał w Polsce "answering machine"... Cud był jak był telefon.

Na poczcie się nie znam. Zawsze wyłączam. :-)
Gdzieś z tyłu głowy mi siedzi opłata za odsłuchanie.
Może jak zaczynałem z taktakiem...
(to już chyba 12 lat minęło ale ten czas zap...)

Data: 2011-08-30 08:35:03
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-08-30 04:41, Pszemol pisze:
[...]

Kiedyś to miało sens, jak ktoś kupował sobie automatyczną sekretarkę, to wiadomo było, że będzie jej odsłuchiwał jak wróci do domu.

A teraz? Zupełnie bez sensu. Po pierwsze: jak dzwonię na komórkę, to znaczy, że chcę pogadać, a nie się nagrywać. Po drugie: operatorzy włączają pocztę automatycznie, a wielu ludzi nie wie jak odsłuchać i nie wie jak wyłączyć. Po trzecie: odsłuchiwanie poczty jest upierdliwe, o wiele wygodniejsze jest zagajenie kontaktu smsem (chyba że ktoś smsów nie umie odczytywać, ale wówczas i poczty raczej nie odsłuchuje).

--
Liwiusz

Data: 2011-08-28 21:44:42
Autor: Jacek Osiecki
"abonent wylaczyl telefon" - makabryczne rozwiazanie
Dnia Sun, 28 Aug 2011 11:58:26 -0500, Pszemol napisa³(a):
[...]

Bo to najwiêkszy syf jaki mo¿e byæ.
Cz³owiek przechodzi przez jaki¶ pancerny budynek - i dzwoni±cy od razu siê
nadziewa na to dziadostwo. Rozmawiasz - i dzwoni±cy zamiast us³yszeæ sygna³
zajêto¶ci b±d¼ CW trafia na pocztê. I oczywi¶cie od razu siê roz³±cza, bo po
co zostawiaæ jakie¶ "zadzwoñ do mnie" skoro i tak ten do którego dzwoniono
dowie siê dziêki SMSom ¿e ten a ten dzwoni³ o danej porze?

Nie mialbys takich problemów.

Za to mia³by wiele innych :)

Wylaczasz telefon, czy wychodzisz poza zasieg, czy konczy Ci sie
bateria - dzwoniacy maja szanse sie nagrac z wiadomoscia...
O ile maja cos waznego, a jak nic waznego to spróbuja pózniej.

Jak maj± co¶ wa¿nego, to zdadz± siê na powiadomienie operatora albo sami
wy¶l± SMS z pro¶b± o kontakt. A je¶li nic istotnego, to zadzwoni± pó¼niej.
Po grzyba poczta g³osowa?

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2011-08-29 07:38:20
Autor: Pszemol
"Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> wrote in message news:slrnj5ldm9.938.joshuatau.ceti.pl...
[...]

No je¶li mia³by¶ zostawiæ tylko zadzwoñ to rzeczywi¶cie syf :-)

Nie mialbys takich problemów.

Za to mia³by wiele innych :)

Jakie?

[...]

Po to aby nie staæ jak idiota i nie wstukiwaæ 60 znaków z klawiaturki
tylko powiedzieæ te dwa zdania po ludzku, swoim g³osem, z odpowiedni±
dla sytuacji barw± i tonem g³osu daj±cym mniej nieporozumieñ ni¿ SMS.
Ludzie to nie automaty, komputery - po to maj± g³os aby siê nim pos³ugiwaæ.

Data: 2011-08-29 22:19:18
Autor: Q
"abonent wylaczyl telefon" - makabryczne rozwiazanie
Ludzie to nie automaty, komputery - po to maj± g³os aby siê nim pos³ugiwaæ.

Dokladnie.
Powiem wiecej - ludzie uwielbiaja rozmawiac z ludzmi
a nie z automatami typu automatyczna sekretarka.

Jesli dzwonie gdzies w jakiejs sprawie,
to tak czy siak chce sie z kims skontaktowac,
chce zeby ten ktos np. odpowiedzial na moje pytanie,
czy wysluchal mnie i potwierdzil, ze zrozumial, itd.

Jesli chce tylko powiadomic o czyms bez zbednego
(wg mnie) zawracania dupy, to wysylam sms,
bo od tego one sa, od tego sa one, od tego wlasnie!
:)

PS
Mam wylaczona poczte + wlaczonego ACR'a.
Jesli dzwonil do mnie znany mi nr
lub jesli spodziewalem sie telefonu,
to oddzwaniam.

Data: 2011-08-28 12:56:11
Autor: Tomaszek
W dniu 2011-08-28 12:20, adresss@poczta.pl pisze:
w Play wylacze sobie telefon (guziczkiem)....i dzwoniacy dostaje
komunikat, ze "abonent wylaczyl telefon". Czyli swiadomie dokonal
czynnosci - co zdradza intencje.

Nie zwracałem na to do tej pory uwagi, ale faktycznie masz rację. Wyłączyłem na chwilę telefon w Mobilking i tu jest komunikat: "abonent jest nieosiągalny" bez zagłębiania się w przyczyny.

Nie wiem jednak czy jest o co "kruszyć kopie" Równie dobrze mogłoby być: "rozmówca ma Cię w dupie" Samego wyłączenia telefonu nie traktowałbym jako intencję. Przyczyn wyłączenia telefonu może być wiele, niekoniecznie zła wola.

Data: 2011-08-28 21:36:18
Autor: Bydlê
On 2011-08-28 12:56:11 +0200, Tomaszek <tomaszek1983@onet.pl> said:

W dniu 2011-08-28 12:20, adresss@poczta.pl pisze:
w Play wylacze sobie telefon (guziczkiem)....i dzwoniacy dostaje
komunikat, ze "abonent wylaczyl telefon". Czyli swiadomie dokonal
czynnosci - co zdradza intencje.

Nie zwraca³em na to do tej pory uwagi, ale faktycznie masz racjê. Wy³±czy³em na chwilê telefon w Mobilking i tu jest komunikat: "abonent jest nieosi±galny" bez zag³êbiania siê w przyczyny.

A w Play:

"nie mo¿emy zrealizowaæ tego po³±czenia:

Po w³±czeniu telefonu - SMS z informacj± jakie numery próbowa³y siê po³±czyæ.
Przed chwil± sprawdza³em...

--
Bydlê

Data: 2011-08-28 13:00:46
Autor: DK
"abonent wylaczyl telefon" - makabryczne rozwiazanie
Użytkownik adresss@poczta.pl napisał:
..

[...]

Ja mam inne spostrzeżenia co do Playa. Mianowicie, że jakiś czas temu całkiem sknocili sygnalizację. Przed chwilą sprawdziłem (sprawdzałem też jakieś trzy tygodnie temu - było to samo) i dzwoniąc
na wyłączony numer Playa (zalogowany wcześniej do sieci własnej Play) mam:

- dzwoniÄ…c z Plusa: tik tik tik
- dzwoniąc z (byłej) Ery: ciszę
- dzwoniąc ze stacjonarnego Dialogu: zajętość
- dzwoniąc z VoIPa: zajętość

KiedyÅ› mieli sknocone tylko przy dzwonieniu ze stacjonarnego, teraz
mają sknocone ogólnie. Ogólnie Play to zlewa. Może ma znaczenie z jakiego rejonu się dzwoni albo gdzie znajduje się telefon docelowy, w moim przypadku jest to Dolny Śląsk.

pozdr.

Data: 2011-08-29 00:00:13
Autor: Zenkosek

Użytkownik "DK" <cnok@WYTNIJTOsiec.wroclaw.pl> napisał w wiadomości

[...]

Co ty za bzdury wypisujesz ?
Sadzisz, że Play zamówił w Plusie sygnał tik tik tik ?
Sądzisz, że Play zamowił w Erze ciszę ? itd.

KiedyÅ› mieli sknocone tylko przy dzwonieniu ze stacjonarnego, teraz
mają sknocone ogólnie. Ogólnie Play to zlewa.

Czy ty choc trochę myślisz ? Chyba nic, bo takie bzdury wypisujesz.
Play ma umawiać się z innymi operatorami jakie sygnały inni operatorzy
mają wysyłać gdy w Playu jest wyłączony telefon ?? :))))

Data: 2011-08-29 12:33:44
Autor: SDD

Użytkownik "Zenkosek" <ouy5xza@tyr.pl> napisał w wiadomości news:j3edpk$1vt$1node2.news.atman.pl...

Co ty za bzdury wypisujesz ?
Sadzisz, że Play zamówił w Plusie sygnał tik tik tik ?
Sądzisz, że Play zamowił w Erze ciszę ? itd.

Tak, zamowil. Nieswiadomie. Zle konfigurujac centrale, ktora wysyla sygnalizacje niewlasciwie interpretowana przez innych operatorow.
Tak trudno zrozumiec?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-08-29 13:08:24
Autor: Zenkosek
przepraszamy, nie możemy zrealizować połączenia.

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

[...]

 I co ? Ta "źle skonfigurowana" centrala wysyÅ‚a inny sygnaÅ‚ do Plusa
i jeszcze inny do Ery, do każdego operatora inny sygnał ?
Nie ośmieszaj się.
Jakim cudem Orange prawidłowo interpretuje ten sygnał ?
i jest komunikat "Przepraszamy, nie możemy zrealizowac połączenia,
spróbuj później.

Data: 2011-08-29 18:28:22
Autor: DK
"abonent wylaczyl telefon" - makabryczne rozwiazanie
Użytkownik Zenkosek napisał:

Co ty za bzdury wypisujesz ?

Czyste fakty panie "mÄ…dry".

Sadzisz, że Play zamówił w Plusie sygnał tik tik tik ?
Sądzisz, że Play zamowił w Erze ciszę ? itd.

Sądzę, że Play ma sknoconą sygnalizację na stykach z poszczególnymi operatorami. Natomiast jestem pewny, że brak odpowiednich komunikatów to wina Playa, chociażby przez zaniechanie.

Czy ty choc trochę myślisz ? Chyba nic, bo takie bzdury wypisujesz.
Play ma umawiać się z innymi operatorami jakie sygnały inni operatorzy
mają wysyłać gdy w Playu jest wyłączony telefon ?? :))))

Oczywiście, że tak. Play ma przesyłać prawidłową sygnalizację do centrali wywołującego. Play ma zadbać o to, żeby przynajmniej w łączności z polską wielką trójką (a przydałoby się, żeby też z największymi polskimi sieciami stacjonarnymi) były prawidłowe komunikaty. Jeśli trzeba, to ma to uzgodnić z poszczególnymi (tymi) sieciami "ręcznie" za pomocą "interfejsu białkowego" i w razie potrzeby interweniować. Niestety Play takie rzeczy olewa. Pozostając z szacunkiem do Playa, ale mając na uwadze, że między Polkomtelem, T-Mobile i Orange komunikaty są, dla mnie cierpi on na syndrom niskobudżetowej sieci - nie ma tam osób, które by się odpowiednio i całościowo zajęły kwestiami technicznymi.

Data: 2011-08-29 18:42:07
Autor: Tomaszek
"abonent wylaczyl telefon" - makabryczne rozwiazanie
W dniu 2011-08-29 18:28, DK pisze:

Je¶li trzeba, to ma to uzgodniæ z poszczególnymi (tymi)
sieciami "rêcznie" za pomoc± "interfejsu bia³kowego

;) Dobre, ale nie wiem czy kto¶ tam tego interfejsu u¿ywa;)

Data: 2011-08-30 06:51:47
Autor: Zenkosek
"abonent wylaczyl telefon"

Sądzę, że Play ma sknoconą sygnalizację na stykach z poszczególnymi
operatorami.

To jest tylko wymysł twojej przewybujałej wyobraźni.
Lepiej skup siÄ™ na faktach.

Natomiast jestem pewny, że brak odpowiednich komunikatów to wina Playa,
chociażby przez zaniechanie.

    Nie ma żadnego zaniechania
Orange wysyła prawidlowy komunikat. Pisałem o tym.
Natomiast inni operatorzy robiÄ… to po swojemu. Nie ma tu winy
Playa.

 Play ma przesyÅ‚ać prawidÅ‚owÄ… sygnalizacjÄ™ do centrali wywoÅ‚ujÄ…cego.

Dlaczego uważasz, że Play wysyła "nieprawidłową sygnalizację" ?
Jest ona jak najbardziej prawidłowa, bo Orange wysyła prawidłowy
komunikat gdy telefon Play jest wylÄ…czony.

Play ma zadbać o to, żeby przynajmniej w łączności z polską wielką trójką
(a przydałoby się, żeby też z największymi polskimi sieciami
stacjonarnymi) były prawidłowe komunikaty.

Nie rozpędzaj się. Orange wysyla prawidlowy komunikat.

Jeśli trzeba, to ma to uzgodnić z poszczególnymi
ciach <
ma tam osób, które by się odpowiednio i całościowo zajęły kwestiami
technicznymi.

I znow twoja chora wyobraźnia działa i podniecasz się niepotrzebnie.
Orange wysyła jak najbardziej prawidłowy komunikat, a jezeli inni tego
nie robią to nie jest wina Playa. Kazdy operator sam decyduje co wysyła.

Data: 2011-08-30 11:47:32
Autor: SDD
"abonent wylaczyl telefon"

Użytkownik "Zenkosek" <ouy5xza@tyr.pl> napisał w wiadomości news:j3hq98$e3j$1node2.news.atman.pl...

I znow twoja chora wyobraźnia działa i podniecasz się niepotrzebnie.
Orange wysyła jak najbardziej prawidłowy komunikat, a jezeli inni tego
nie robią to nie jest wina Playa. Kazdy operator sam decyduje co wysyła.

Nie popisuj sie tak ta swoja ignorancja. Nie ma czym sie chwalic.
To nie Orange wysyla tylko Play wysyla do Orange. Do nich, jak widac, prawidlowo.
Do innych operatorow wysyla zla sygnalizacja i dlatego odtwarzaja nieprawidlowe komunikaty.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-09-01 04:12:35
Autor: Zenkosek
"abonent wylaczyl telefon"

Do innych operatorow wysyla zla sygnalizacja i dlatego odtwarzaja
nieprawidlowe komunikaty.

Pozdrawiam
SDD

No tak, Play polubił Orange, a innych nie lubi. Nie bądź śmieszny.
Tylko Orange zadbał o prawidlowy komunikat, inni mają to gdzieś.

Data: 2011-08-28 23:21:23
Autor: Zenkosek
"Play, Przepraszamy" - dobre rozwiazanie

Uzytkownik <adresss@poczta.pl> napisal w wiadomosci

w Play wylacze sobie telefon (guziczkiem)....i dzwoniacy dostaje
komunikat, ze "abonent wylaczyl telefon". Czyli swiadomie dokonal
czynnosci - co zdradza intencje.

A ja przed chwila wylaczylem sobie telefon w Play i dzwoniacy
do mnie  ma komunikat :
"Przepraszamy, nie mozemy zrealizowac tego polaczenia, spróbuj
pózniej".

Dlaczego sie zdradza moja prywatnosc? Ja bym chcial miec zawsze
komunikat o tym, ze "abonent jest nieosiagalny lub poza zasiegiem"

Moja prywatnosc nie zostala zdradzona, a komunikat jest jak najbardziej
na miejscu i niczego nie zdradzajacy.
    Zaznaczam, ze mój telefon tez jest w Play.

Data: 2011-08-29 00:10:35
Autor: Mateusz
[...]

Moze oni losowo te komunikaty przydzielaja? :D

Data: 2011-08-29 18:39:49
Autor: Tomaszek
W dniu 2011-08-29 00:10, Mateusz pisze:
Moze oni losowo te komunikaty przydzielaja? :D

U normalnego operatora to nie jest losowe. Sprawdzi³em na wy³±czonym Mobilkingu. Po³±czenia przychodz±ce z Play'a, Era Heyah, Era abonament, Orange Go, zawsze komunikat taki sam: "po³±czenie nie mo¿e byæ zrealizowane" Po w³±czeniu tel. przysz³y 4 smsy o próbach po³±czenia, tak jak zawsze to w Mobilkingu przychodzi.

Tak, ja wiem, ¿e s± na rynku oferty bardziej cool, bardziej trendy, s± tañsze, wszystko maj±.. itp. Ale ja nie narzekam na jako¶æ po³±czeñ, ¼le wystawione rachunki i znikanie kasy z konta;)

Data: 2011-08-29 12:34:58
Autor: SDD
"Play, Przepraszamy" - dobre rozwiazanie

Uzytkownik "Zenkosek" <ouy5xza@tyr.pl> napisal w wiadomosci news:j3ebiu$vfp$1node2.news.atman.pl...

"Przepraszamy, nie mozemy zrealizowac tego polaczenia, spróbuj
pózniej".

Probowales z roznych operatorow?

Pozdrawiam
SDD

"abonent wylaczyl telefon" - makabryczne rozwiazanie