aborcja

Data: 2020-10-26 05:16:46
Autor: J.F.
aborcja
w czwartek byl wyrok TK, a weekend TVPiS  dwa filmy antyaborcyjne
puszcza.
Ale przeciez program ustala sie pare tygodni wczesniej, a prawa do
emisji kupuje jeszcze wczesniej.

Wiedzieli juz wtedy jaki bedzie wyrok, nie wiedzieli, ale sledzili
wokande i chcieli byc w temacie, czy czysty przypadek ?

Choc w sumie ... po wyroku to jakby musztarda po obiedzie ...

J.

Data: 2020-10-26 06:00:40
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
aborcja
W dniu 2020.10.26 o 05:16, J.F. pisze:
[...]

wydrukowanli to w papierowych programach TV ?

Data: 2020-10-26 07:39:49
Autor: A. Filip
aborcja
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
[...]

Ich obrońca-prawnik nie mógłby lecieć po linii że mieli kupione i
zaplanowane do wyemitowania "za parę tygodni" a po takim znaczącym
wyroku "przyśpieszyli emisję filmów na (politycznym) czasie"?
Zaś gdyby znali wyrok z góry to emisja byłaby "w grafiku" już przed
ogłoszeniem wyroku.

Mnie twoja argumentacja przekonuje że w TVP *aż tak daleko idącego*
wyroku TK się nie spodziewali i "musieli się ratować zmianami programu".

--
A. Filip

Data: 2020-10-26 10:45:21
Autor: Robert Tomasik
aborcja
W dniu 26.10.2020 o 05:16, J.F. pisze:
[...]

Wydaje mi się, że to, jaki bedzie wyrok, to można było przewidzieć
dawno. Na różnych forach czy FaceBookach od dłuższego czasu pojawiały
sie memy, że po to podstawiają sędziów, żeby to zrobić. Na ile w tym
prawdy, to się nie wypowiadam. Po za tym był znany termin ogłoszenia,
więc mogli zaplanować program niezależnie od wyroku.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-10-26 12:47:04
Autor: J.F.
aborcja
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f969ab4$0$11936$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

W zasadzie tak, ale juz dawno popodstawiali, a zmienili teraz.
Przed wyborami byloby niebezpiecznie ?

A tak po prawdzie, to skoro Konstytucja zapewnia kazdemu czlowiekowi ochrone zycia, to nie rolą ustawy jest wprowadzac "kompromis aborcyjny" ... lub kare smierci.
Tylko ... Konstytucja nie pisze, ze od chwili poczęcia ...

Po za tym był znany termin ogłoszenia,
więc mogli zaplanować program niezależnie od wyroku.

Owszem.
Ale czy nie lepsza bylaby emisja przed wyrokiem ?

J.

Data: 2020-10-26 15:49:18
Autor: Shrek
aborcja
W dniu 26.10.2020 o 12:47, J.F. pisze:

Po za tym był znany termin ogłoszenia,
więc mogli zaplanować program niezależnie od wyroku.

Owszem.
Ale czy nie lepsza bylaby emisja przed wyrokiem ?

Nie specjalnie. Przecież to nie od ludzi zależy jaki zapadnie wyrok a od sądu, a sąd jest zależny od naczelnika poprzez jego odkrycie towarzyskie. Zresztą już nikt łącznie z zainteresowanymi nie udaje, że adresatem pretensji jest jakiś tam trybunał, tylko wszyscy zastanawiają się dlaczego pis to zrobił, a pis nawet nie próbuje zaprzeczać. Więc taka emisja nic tu nie zmienia.

Ale do wywoływania rozpierduchy te filmy są lepsze po fakcie, kiedy emocje już są. A skoro nie chodzi i wymuszenie wyroku, a jednak nie ma wątpliwości że w jakimś celu ramówkę tak ustawiono, to zostaje, że chodzi o prymitywne szczucie na siebie polaków.

--
Shrek

Data: 2020-10-27 17:46:54
Autor: J.F.
aborcja
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f96e1ed$0$524$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No w zasadzie racja - ten sad jest niezawisly, i zadne Kurskie mu nie zmienia zdania :-)

[...]

Co by nie mowic, to wniosek to TK byl poselski.

Ale do wywoływania rozpierduchy te filmy są lepsze po fakcie, kiedy emocje już są.

Akurat do rozpierduchy to sie IMO nie przyczynily.
Moglyby ciut zmniejszyc ... ale powinni dac filmom pewien czas na dzialanie.

A skoro nie chodzi i wymuszenie wyroku, a jednak nie ma wątpliwości że w jakimś celu ramówkę tak ustawiono, to zostaje, że chodzi o prymitywne szczucie na siebie polaków.

Albo realizacje zobowiazan wyborczych, albo ci "prawicowcy" sa przekonani, ze tak trzeba lub/i dostrzegli szanse.

Ale szczucie faktycznie wychodzi swietnie, jesli slysze "dym w kosciolach" z jednej strony, i "straz narodowa" z drugiej.

No coz ... nie doroslismy jeszcze do demokracji ?

J.

Data: 2020-10-27 20:02:56
Autor: Shrek
aborcja
W dniu 27.10.2020 o 17:46, J.F. pisze:

[...]

Ale odkrycie kulinarne może się zdecydować co to za ludzie głosują i odpowiednio z nimi porozmawiać!

Właśnie to jest najlepsze, że nikt już nawet nie udaje - przecież najprostsze wyjaśnienie to "sorry, ale to nie od nas zależy". Nikt nawet nie spróbował, bo w to już nawet wyborcy pisu nie uwierzą.

Co by nie mowic, to wniosek to TK byl poselski.

Ale trybunał już niespecjalnie.

Ale do wywoływania rozpierduchy te filmy są lepsze po fakcie, kiedy emocje już są.

Akurat do rozpierduchy to sie IMO nie przyczynily.

Pewnie tyle o ile nastąpił wkurw, bo ludziki przeczytały co tvpis puszcza w portalach i fejsbukach. Bo ci co poszli to raczej kurwizji nie oglądają. A może i tacy poszli?

[...]

Raczej wątpię. "jebać pis i konfederację!" to przewodnie hasło protestów. A na protestach byli głównie młodzi, a więc potencjalni wyborcy konfy. Jeśli to oni wykorzystali szansę, to po sasinowemu. Ale oni poszli w rozpoznanie bojem a na minę wpierdolił ich prezes. Konfa jest największym przegranym tej rozrywki, bo "gówniarze" głosowali na nich nie za aborcją a wolnością gospodarczą i przeciw pisowi. Teraz okazali się bardziej pisi od prezesa, a tego spora częśc wyborców nie zniesie. Tak jak bluzg napisał na pręgu - największym marzeniem przeciwników pis to korwin w pisie;) Co by nie mówić jednak prezes jest niezłym strategiem. Wyruchał konfę i zrobił podkładkę pod zrzucenie odpowiedzialności za porażkę z pandemią.

Ale szczucie faktycznie wychodzi swietnie, jesli slysze "dym w kosciolach" z jednej strony, i "straz narodowa" z drugiej.

No coz ... nie doroslismy jeszcze do demokracji ?

Moje prywatne zdanie ewoluowało w tym samym kierunku. Naród głupi i tyle. Na więcej widać nie zasłużyliśmy. Ile można się tłumaczyć wojną i komunizmem? Nie jesteśmy jedynymi co mieli pod górkę w historii, na bałkanach mieli wojnę z ludobójstwem, a wygląda na to że ogarnęli się lepiej niż my...

--
Shrek

Data: 2020-10-28 12:36:05
Autor: J.F.
aborcja
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f986edf$0$516$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Telewizja tez ma duzy wplyw.

[...]

Trybunal tez jest poselski - poslowie wybieraja :-)

Co by nie mowic, to teraz mamy ciekawą sytuacje prawną, bo wyrok TK w zasadzie blokuje inne mozliwosci zmiany.

I co tu zrobic ?
-napisac nową ustawe po zmianie czlonkow TK,  i liczyc na to, ze nowi sedziowie nie dopatrza sie niezgodnosci ?
i w efekcie zrobic z TK posmiewisko/udowodnic, ze to narzedzie polityczne ?

-zmienic konstutucje i dopisac ze prawa czlowieka sie nabywa od chwili urodzin, a wczesniejsze moze byc uregulowane ustawą.
czy tam alternatywnie w 4 miesiace od poczecia.

-zmienic konstytucje tak, aby Sejm mogl odrzucic wyrok TK, ale wiekszoscią 2/3 glosow - tyle, ile potrzeba do zmiany Konstytucji.
  (lub nie Sejm, ale ZN).

To ostatnie wydaje mi sie ogolnie najlepsze, ale ...  sprawy aborcji przez dlugie lata nie zmieni.

[...]

O tej porze TVPiS wyswietla jakis srednio ciekawy film, juz nie pamietam co tam bylo planowane.

A te dwa filmy jak filmy - czasem i takie sa wyswietlane, i nie powinny wk* wywolywac.

[...]

Moze tylko potencjalnie, a rzeczywistemu elektoratowi to nie grozi.
Gdzies tam czytam, ze pod wnioskiem byli tez poslowie z Kukiz'15

[...]

Moze i dobrze, wyklaruje sie jakas nowa sila, albo zmodyfikuja dwie stare

[...]

Bosak jest dumny z postawy swojego Klubu
https://demagog.org.pl/wypowiedzi/ktorzy-poslowie-poparli-wniosek-do-tk-w-sprawie-aborcji/

A sam wniosek - listopad 2019, wtedy jeszcze o pandemii nikt nie slyszal.

To akurat zaraz po wyborach, wiec jak sie domyslam - nowi poslowie.
I wkrotce przed glosowaniem na prezydenta ... i tu byc moze Prezes dobrze to rozegral czasowo ...

[...]

Poczekamy, zobaczymy.
No chyba, ze chcesz podzial na Polske A i Polske B, niech sie kazda rzadzi jak uwaza za stosowne :-)

No ale takie "dym w Kosciolach"
-tylko puste haslo, gdzie wszyscy rozumieja, ze nie namawia do palenia,

-niektorzy nie potrafia sie pogodzic, ze przegrali wybory i nie wszystko bedzie po ich mysli, a powinni

-wielu sie jeszcze nie nauczylo, ze demokracja nie polega na tym, zeby 51% narzucalo swoja wole 49%
  (a nawet 40%  39%), tylko ze trzeba rzadzic tak, aby mozliwie duzo obywateli bylo zadowolonych ...

J.

Data: 2020-10-28 18:13:10
Autor: Shrek
aborcja
W dniu 28.10.2020 o 12:36, J.F. pisze:

Ale odkrycie kulinarne może się zdecydować co to za ludzie głosują i odpowiednio z nimi porozmawiać!

Telewizja tez ma duzy wplyw.

Ma trybunał? A po co?

Trybunal tez jest poselski - poslowie wybieraja :-)

Co by nie mowic, to teraz mamy ciekawą sytuacje prawną, bo wyrok TK w zasadzie blokuje inne mozliwosci zmiany.

Raczej nieciekawą.

[...]

Jak to zrobić?

[...]

Tak jak pisałem, to nie było obliczone na tych co tvpis ogladają, a raczej tych co po mieście spacerują wieczorami.

[...]

Kukizowi to i tak przekroczenie progu nie grozi. Konfa pogrzebała pół swojego młodego elektoratu. Czyli też im już nie grozi.

Bosak jest dumny z postawy swojego Klubu
https://demagog.org.pl/wypowiedzi/ktorzy-poslowie-poparli-wniosek-do-tk-w-sprawie-aborcji/

No trzeba mu oddać, że polityczne sepuku popełnił na pełnej kurwie;)

A sam wniosek - listopad 2019, wtedy jeszcze o pandemii nikt nie slyszal.

Polityka to sztuka wykorzystywania okazji. I naczelnik skorzystał, żeby pogrążyć konfę i spróbować zrzucić z siebie odpowiedzialnośc za rychły upadek służby zdrowia.

[...]

Jest to jakieś rozwiązanie, aczkolwiek kiepskie i mało realne. Trzeba przyznać że po polski be nie doceniło. Z realnych to nie wiem. Do tej pory był podział na trzy części - 1/3 mam to w dupie, 1/3 uważa władzę za okupanta, 1/3 byle socjal dawali i kradli ale się dzielili. W razie czego nikt za tym państwem nie stanie.

-wielu sie jeszcze nie nauczylo, ze demokracja nie polega na tym, zeby 51% narzucalo swoja wole 49%

Na dłuższą metę nie.

--
Shrek

Data: 2020-10-28 19:45:21
Autor: ąćęłńóśźż
aborcja
Nie widzę tu zwolenników P0:
"Teraz kradnie góra, ale jak już się nażrą to da kraść i nam".

-- -- -

Data: 2020-10-29 09:19:38
Autor: Liwiusz
aborcja
W dniu 2020-10-28 o 18:13, Shrek pisze:

-wielu sie jeszcze nie nauczylo, ze demokracja nie polega na tym, zeby 51% narzucalo swoja wole 49%

Na dłuższą metę nie.

Kiedy właśnie na tym polega. I ewentualnie od tych 51% zależy, czy chcą pójść na rękę tym 49%. Ktoś, kto twierdzi inaczej, nie wie, jak działa demokracja, albo nawet jest hipokrytą, który pod pozorem demokracji chce zaprowadzić zupełnie inny ustrój.

--
Liwiusz

Data: 2020-10-29 16:11:44
Autor: Shrek
aborcja
W dniu 29.10.2020 o 09:19, Liwiusz pisze:

[...]

Kiedy właśnie nie jest tak, że istotą demokracji jest sam fakt, ze 51% narzuca swoją wolę pozostałym 49 bez ograniczeń. Demokracja to coś znacznie więcej. No może zasada, że większość może wszystko "działa" w demokracji ludowej - w końcu zaczeła się ona od bolszewików a od czego pochodzi słowo bolszewik to zapewne wiesz;)

--
Shrek

Data: 2020-10-29 18:21:42
Autor: nie ma emaila
aborcja
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

Kiedy właśnie na tym polega. I ewentualnie od tych 51% zależy, czy chcą pójść na rękę tym 49%. Ktoś, kto twierdzi inaczej, nie wie, jak działa demokracja, albo nawet jest hipokrytą, który pod pozorem demokracji chce zaprowadzić zupełnie inny ustrój.

Tak to działa demokracja w Afryce. I nawet nie wszędzie.
A tam gdzie tak działa to nie działa.

Zresztą u nas to jakieś 43% narzuca 57%.

Data: 2020-10-29 09:43:42
Autor: Kviat
aborcja
[...]

Kiedy właśnie nie.

I ewentualnie od tych 51% zależy, czy chcą pójść na rękę tym 49%.

To wtedy nie jest demokracja.
Wtedy nazywamy to tyranią większości.

Ktoś, kto twierdzi inaczej, nie wie, jak działa demokracja, albo nawet jest hipokrytą, który pod pozorem demokracji chce zaprowadzić zupełnie inny ustrój.

Ktoś, kto twierdzi inaczej, nie wie czym jest demokracja, albo nawet jest zwykłym nieukiem, który nazywa demokracją coś, co demokracją nie jest.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2020-10-29 11:04:04
Autor: Liwiusz
aborcja
W dniu 2020-10-29 o 09:43, Kviat pisze:
[...]

Na tym właśnie polega demokracja. Nawet jeśli w konstytucji chcemy zapisać jakieś przywileje dla mniejszości, to wymagają one zgody większości.

[...]

Trudno mi podjąć dyskusję, bo merytoryki w twoim poście nie ma.

--
Liwiusz

Data: 2020-10-29 11:14:06
Autor: Olin
aborcja
Dnia Thu, 29 Oct 2020 11:04:04 +0100, Liwiusz napisał(a):

To wtedy nie jest demokracja.
Wtedy nazywamy to tyranią większości.

Na tym właśnie polega demokracja. Nawet jeśli w konstytucji chcemy zapisać jakieś przywileje dla mniejszości, to wymagają one zgody większości.

Czyli Benjamin Franklin miał rację, kiedy pisał, że:
"Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad.
Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed
demokratycznie podjętą decyzją."

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

wykorzystania do prac domowych"
św. Tomasz z Akwinu

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-10-29 17:09:09
Autor: J.F.
aborcja
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:12xwk58cse9de.yc0v1nbphyt1$.dlg@40tude.net...
[...]

Ladny przyklad, ale pasujacy do czasow Franklina.

Tak banalny przyklad - ja sobie lubie glosno muzyczki posluchac, a sasiad lubi cisze.
I jak to rozwiazac ?

J.

Data: 2020-10-29 11:55:22
Autor: Wiesiaczek
aborcja
W dniu 29.10.2020 o 11:04, Liwiusz pisze:
[...]

Tu z pewnością masz rację, ale to świadczy tylko o tym, że cała ta demokracja jest o kant dupy potłuc.
Polega ona bowiem na tym, żeby rządzący nachapali się ile wlezie a potem uniknęli konsekwencji.
Dużo lepiej byłoby, żeby państwem rządził jeden człowiek lub jedna partia (nazwijmy go gospodarzem) przez znacznie dłuższy okres niż jedna czy dwie kadencje. Wtedy można będzie mówić o odpowiedzialności za to, co robi. Wiem, obecna propaganda nazwie to dyktaturą ale niech sobie nazywa.
Ale jaki jest sens demokracji gdy 49% jest niezadowolonych?
Wystarczy porównać kraje z "dyktaturą" z krajami z "demokracją".
Chiny, Rosja, Białoruś, KRLD rozwijają się znacznie lepiej od USA, Iraku, Polski czy Ukrainy.

Po co więc szarpać się z wyborami co parę lat, które niczego dobrego nie wnoszą a tylko pogrążają kraj w ruinie?

--
Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

Data: 2020-10-29 12:13:24
Autor: Olin
aborcja
Dnia Thu, 29 Oct 2020 11:55:22 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

Dużo lepiej byłoby, żeby państwem rządził jeden człowiek

Przecież u nas właśnie rządzi.

Wystarczy porównać kraje z "dyktaturą" z krajami z "demokracją".
Chiny, Rosja, Białoruś, KRLD rozwijają się znacznie lepiej od USA, Iraku, Polski czy Ukrainy.

Poproś o azyl na Białorusi. Jak skończy się covid, powinni też przywrócić
loty do KRLD.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

pewno znowu coś ukradli."
Michaił Sałtykow Szczedrin

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-10-29 14:19:29
Autor: Wiesiaczek
aborcja
W dniu 29.10.2020 o 12:13, Olin pisze:
[...]

Argumenty masz powalające, wymiękam.
Podyskutuj z u2 albo innym okazem z mojego KF-a.

Data: 2020-10-29 15:18:49
Autor: RadoslawF
aborcja
W dniu 2020-10-29 o 14:19, Wiesiaczek pisze:

[...]

U2 poszedł sobie.
Natomiast twoja teoria o szybszym rozwoju znana była powszechnie
za komuny. Niemcy zwiększyli produkcję samochodów osobowych z miliona
na milion i dziesięć tysięcy co dawało zaledwie jedno procentowy
przyrost. A my zbudowaliśmy nową fabrykę i roczna produkcja aut
skoczyła z pięćdziesięciu tysięcy na pięćdziesiąt pięć tysięcy.
W rozwoju procentowym byliśmy potęgą, w realu nie.
Potęgą też byliśmy w dziedzinach produkcji z których cywilizowany
świat się wycofywał. Piecach hutniczych czy ilości tokarek
które to dobra po zmianie ustroju okazały się warte tyle ile
zapłacili za nie złomiarze.

Pozdrawiam

Data: 2020-10-29 14:50:00
Autor: Kviat
aborcja
W dniu 29.10.2020 o 11:55, Wiesiaczek pisze:

[...]

Np. Korea Płn?
Opowiesz coś o odpowiedzialności za to co robi?

Wiem, obecna propaganda nazwie to dyktaturą ale niech sobie nazywa.

A masz jakąś bardziej adekwatną nazwę na to, co się dzieje w Korei Płn?
Zaproponuj coś.

Ale jaki jest sens demokracji gdy 49% jest niezadowolonych?

Zawsze to lepiej, gdy zadowolonych jest 100%.
Jak w Korei Płn.

Wystarczy porównać kraje z "dyktaturą" z krajami z "demokracją".
Chiny, Rosja, Białoruś, KRLD rozwijają się znacznie lepiej od USA, Iraku, Polski czy Ukrainy.

Jeżeli ludzi traktujemy jak niewolników, to oczywiście masz rację.
Ale czy tak jest lepiej dla niewolnika, to wątpię.

Ludzie marzący o życiu w takich systemach zawsze sobie wyobrażają, że to akurat oni będą w kaście wybrańców, a nie siłą roboczą w obozie pracy.
Jakoś nigdy nie są w stanie wyjaśnić na jakiej podstawie tak sądzą.

Po co więc szarpać się z wyborami co parę lat, które niczego dobrego nie wnoszą a tylko pogrążają kraj w ruinie?

Zawsze możesz się dowiedzieć po co, porównując np. Koreę Płn. z dowolnym państwem, gdzie są uczciwe wybory.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2020-10-29 16:29:08
Autor: Wiesiaczek
aborcja
W dniu 29.10.2020 o 14:50, Kviat pisze:
[...]

Oczywiście.
KRLD jest państwem suwerennym i niezależnym, a to m.in. jego zasługa.
USA czują respekt, bo KRLD jest też mocarstwem atomowym i żaden usraniec im nie podskoczy.
Ludzie mają gdzie mieszkać, co jeść, kraj jest cywilizacyjnie rozwinięty.
To mało?

Wiem, obecna propaganda nazwie to dyktaturą ale niech sobie nazywa.

A masz jakąś bardziej adekwatną nazwę na to, co się dzieje w Korei Płn?
Zaproponuj coś.

Dobry gospodarz?

Ale jaki jest sens demokracji gdy 49% jest niezadowolonych?

Zawsze to lepiej, gdy zadowolonych jest 100%.
Jak w Korei Płn.

Pokaż mi zadowolonego Polaka.

[...]

Jasne! Co za szczęście być Irakijczykiem lub Ukraińcem!
Napisz, jakie oni mają perspektywy?
Bo uważam, ze nie wystarczy pełna micha dziś, a o jutro niech martwią się potomni.

Ludzie marzący o życiu w takich systemach zawsze sobie wyobrażają, że to akurat oni będą w kaście wybrańców, a nie siłą roboczą w obozie pracy.
Jakoś nigdy nie są w stanie wyjaśnić na jakiej podstawie tak sądzą.

Bzdura! Można powiedzieć, że jest odwrotnie.
To w Polsce wszyscy uwierzyli, że każdy może zostać kapitalistą i żyć jak w "Dynastii". Rozejrzyj się, co ich spotkało.
Owszem, Niemcy chętnie pozbyli się swoich starych aut, przez co zadowolenie polskiego chłopa wzrosło, ale czy o to chodziło?
Ten sprowadzony złom kosztował nasz kraj utratę suwerenności, pozbycie się wszystkich środków produkcji, fabryk, usług etc.
Pozbyliśmy się własnej armii, prasy, szkół...
Krótko mówiąc sprzedaliśmy kraj jak murzyni, za świecidełka!
Za to ostatnio czytałem o "niewolnikach" budujących piramidy w Egipcie.
Okazało się, że korzystając z pracy niewolniczej niczego by nie zbudowali. To byli robotnicy, którzy pracowali dobrowolnie na porządnych warunkach socjalnych i traktowali tę pracę jako wyróżnienie. Mogli utrzymać rodziny i mieli stabilne życie przez, powiedzmy, 20 lat.

[...]

Nie znam takiego, rzuć jakimś przykładem?
No, ale żeby trzymać się konkretów, to czekam aż Ukraina dogoni KRLD.
No, może być Irak lub Wenezuela. Chociaż ta ostatnia ma największe na świeci złoża ropy, więc może coś utargują .

Data: 2020-10-29 16:51:47
Autor: J.F.
aborcja
Użytkownik "Wiesiaczek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rnen43$1cqe$1@gioia.aioe.org...
[...]

Aby na pewno ?
Bo plotki rozne kraza - maja, albo nie maja.
Tak czy inaczej - USA by ich mogly rakietami skasowac, a oni na razie nic USA nie zrobia na taki dystans.

Ludzie mają gdzie mieszkać, co jeść, kraj jest cywilizacyjnie rozwinięty.
To mało?

Aby na pewno maja gdzie mieszkac i jesc ?

No i w swojej cywilizacji maja az dwie fryzury do wyboru ...

Wiem, obecna propaganda nazwie to dyktaturą ale niech sobie nazywa.
A masz jakąś bardziej adekwatną nazwę na to, co się dzieje w Korei Płn?
Zaproponuj coś.
Dobry gospodarz?

A sprobuj powiedziec, ze niedobry :-)

Ale jaki jest sens demokracji gdy 49% jest niezadowolonych?
Zawsze to lepiej, gdy zadowolonych jest 100%.
Jak w Korei Płn.
Pokaż mi zadowolonego Polaka.

35 mln ? Bo reszta w Londynie .

[...]

Mowisz, ze lepiej w Korei - miska ryzu sie nalezy ?

[...]

Nic z tych rzeczy.
Owszem, mozna bylo suwerennie nalozyc wysokie cla na niemiecki zlom, Niemcow to w zasadzie nie interesuje, a rodacy ... jak myslisz - jezdziliby rowerami chinskimi, czy popierali krajowy przemysl samochodowy ?
Tylko jaki, bo Daewoo padlo ...

Natomiast owszem - pozbylismy sie troche suwerennosci w zamian za mozliwosc pracy za granica i np autostrady.

Ja tam wole, zeby w kraju byly autostrady, niz wysokie cla na niemieckie stare samochody :-)

Pozbyliśmy się własnej armii, prasy, szkół...
Krótko mówiąc sprzedaliśmy kraj jak murzyni, za świecidełka!

Zaraz zaraz. Szkoly nadal mamy, zreszta moga sie starac o unijne dotacje.
Wojsko ... cos tam mamy, a chcesz placic na to wojsko ?

Prasa ... Trybuna Ludu? Sama padla.

Owszem, pozbylismy sie sporej czesci przemyslu ... ale z czego bys emerytow utrzymal ?
I z czego bys ten tzw przemysl utrzymal - bo na granicy upadku byl :-)

[...]

Taa, a jako to w Korei?
No moga utrzymac rodzine, ale czy aby na pewno nie jest to system niewolniczy ?

J.

Data: 2020-10-29 19:37:46
Autor: Kviat
aborcja
W dniu 29.10.2020 o 16:29, Wiesiaczek pisze:
[...]

A to przepraszam.
Tak jak ty, zawsze marzyłem o tym, żeby mieszkać w cywilizacyjnie rozwiniętym obozie koncentracyjnym bez dostępu do internetu.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Data: 2020-10-30 08:03:27
Autor: Wiesiaczek
aborcja
W dniu 29.10.2020 o 19:37, Kviat pisze:
[...]

Jeśli nie masz nic do powiedzenia to po co w ogóle dupę zawracasz?
PiS - Przeproś i sp....

Data: 2020-10-30 13:24:34
Autor: J.F.
aborcja
Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f9b0bfa$0$536$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A po co ci ten internet, wszystko co obywatelowi potrzeba, jest w bibliotece :-P

J.

Data: 2020-10-30 14:05:36
Autor: Olin
aborcja
Dnia Fri, 30 Oct 2020 13:24:34 +0100, J.F. napisał(a):

A po co ci ten internet, wszystko co obywatelowi potrzeba, jest w bibliotece :-P

To w tym państwie dobrobytu już jedzą celulozę?

Data: 2020-10-30 21:02:11
Autor: J.F.
aborcja
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:17fzzyo2o63m0.1sqlcqeig9gqg.dlg@40tude.net...
Dnia Fri, 30 Oct 2020 13:24:34 +0100, J.F. napisał(a):
A po co ci ten internet, wszystko co obywatelowi potrzeba, jest w
bibliotece :-P

To w tym państwie dobrobytu już jedzą celulozę?

Internetem sie najesz ?

J.

Data: 2020-10-30 12:34:13
Autor: Olin
aborcja
Dnia Thu, 29 Oct 2020 16:29:08 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

[...]

https://turysci.pl/korea-210720-pk-glod
"Korea Północna boryka się z poważnym kryzysem. Powodem są między innymi
narzucone sankcje. W sklepach brakuje żywności. Władze radzą, co mogą jeść
obywatele. Pomysły są szokujące.
Na stronie internetowej rządu pojawiły się pewne rozwiązania sytuacji.
Zaproponowano między innymi jedzenie mięsa żółwi.
Władze kraju zalecają zażywanie środków odchudzających. Według nich
pozwalają one na produktywne funkcjonowanie, a do tego można stracić aż 10
kg w 40 dni."

Ach, i jeszcze to:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kl%C4%99ska_g%C5%82odu_w_Korei_P%C3%B3%C5%82nocnej_(1995%E2%80%931999)

"klęska głodu trwająca w latach 1995-1999; była spowodowana złą polityką
rządu, ustaniem wsparcia ze strony Rosji borykającej się z problemami po
dezintegracji Związku Radzieckiego oraz powodzią w 1995. Według różnych
źródeł, w wyniku głodu mogło zginąć do 2,5 mln mieszkańców Korei (ponad 1
mln podczas tzw. Ciężkiego marszu w latach 1995-1997[2]). Podczas klęski
głodu większość mieszkańców żywiła się korą drzew i trawą. Zanotowano także
przypadki kanibalizmu. Wiele dzieci po utracie rodziców zaczęło żebrać na
ulicy. Niektóre z nich trafiły do specjalnych obozów, w których umierały w
wyniku głodu i braku opieki"

No, ale żeby trzymać się konkretów, to czekam aż Ukraina dogoni KRLD.
No, może być Irak lub Wenezuela. Chociaż ta ostatnia ma największe na świeci złoża ropy, więc może coś utargują .

https://biznesalert.pl/maduro-niedobor-ropy-wenezuela-energetyka/

"Prezydent Wenezueli Nicolas Maduro podał, że schwytany został ,,amerykański
szpieg", który miał zaatakować największy kompleks rafineryjny w kraju,
który stoi w obliczu poważnego kryzysu związanego z niedoborem paliwa.
Głęboki niedobór paliwa w Wenezueli sprawił, że w ostatnich dniach kierowcy
tkwili w kolejkach na wiele godzin i dni, aby zatankować pojazdy, nawet w
stolicy kraju Caracas. Wenezuela, niegdyś jeden z największych eksporterów
ropy naftowej na świecie, dziś polega na imporcie z Iranu. Analitycy
przewidują, że kolejne trzy irańskie statki przewożące paliwo nie przypłyną
jeszcze przez kilka tygodni."

Tak z ciekawości: skąd czerpiesz wiedzę o świecie?

Data: 2020-10-30 16:03:52
Autor: Wiesiaczek
aborcja
W dniu 30.10.2020 o 12:34, Olin pisze:
[...]

Na pewno nie z pl.wikipedia.org ani turyści.pl., tak jak Ty.
Mam trochę własnego rozumu.

Tak z ciekawości: co chciałeś powiedzieć tymi cytatami?

Data: 2020-10-30 16:06:24
Autor: Wiesiaczek
aborcja
[...]

Rozumiem, że dyskutując o PRL-u używasz argumentu, że całe pokolenie żywiło się tylko octem, bo tylko on był w sklepach?

Data: 2020-11-02 10:48:13
Autor: Olin
aborcja
Dnia Fri, 30 Oct 2020 16:06:24 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

Na pewno nie z pl.wikipedia.org ani turyści.pl., tak jak Ty.

Byłem ciekaw, czy to Sputnik, bo nie czytam.

Tak z ciekawości: co chciałeś powiedzieć tymi cytatami?

Wizja dynamicznego rozwoju KRLD, Wenezueli, Rosji i podobnych im tygrysów
gospodarczych tudzież krajów powszechnej szczęśliwości wydaje się
przesadzona.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
Jacek Czaputowicz

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-11-02 12:30:42
Autor: Wiesiaczek
aborcja
W dniu 02.11.2020 o 10:48, Olin pisze:
Dnia Fri, 30 Oct 2020 16:06:24 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

Na pewno nie z pl.wikipedia.org ani turyści.pl., tak jak Ty.

Byłem ciekaw, czy to Sputnik, bo nie czytam.

Wiem wiem, Axel Springer Twoją wyrocznią. Niemcy nie mogą się mylić!

[...]

Tak z ciekawości: W którym z tych krajów byłeś?
I co rozumiesz przez "tygrysy gospodarcze"?
Nie wymieniłeś Chin ani Białorusi. Coś tu nie po Twojej linii rozumowania?

Data: 2020-11-02 13:04:17
Autor: Olin
aborcja
Dnia Mon, 2 Nov 2020 12:30:42 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

Tak z ciekawości: W którym z tych krajów byłeś?

W Wenezueli i dawno temu w Rosji. Co dalej?

I co rozumiesz przez "tygrysy gospodarcze"?

Te, do których każesz nam równać. W Rosji średnia długość życia to niecałe 72 lata. (Polska 77.8), a PKB na
głowę mają mniejszy niż Argentyna.
W Wenezueli ludzi kombinują, jak kupić srajtaśmę.
W KRLD umierają z głodu.

Nie wymieniłeś Chin ani Białorusi. Coś tu nie po Twojej linii rozumowania?

Chiny akurat rozwijają się gospodarczo, za to żyć tam trochę niefajnie.
Ciągle PKB na głowę mają mniejsze nawet od Rosji.

PKB na głowę:
Chiny 9 580 USD
Białoruś 6 283 USD
Rosja 11 289 USD
Wenezuela 3 411 USD

Polska 15 426 USD

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Stefan Kisielewski

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-11-02 13:08:20
Autor: ąćęłńóśźż
aborcja
Słusznie uważałem, że esbecy tacy jak Ty to bezideowe szuje bez wiary w system, w imieniu którego mordowali.

-- -- -

Data: 2020-10-29 14:39:13
Autor: Kviat
aborcja
[...]

Nie. Wtedy to nie jest demokracja.

Nawet jeśli w konstytucji chcemy zapisać jakieś przywileje dla mniejszości, to wymagają one zgody większości.

Wykluczanie w Konstytucji praw dla mniejszości, tych samych co ma większość, to głupi pomysł. Bardzo głupi.

Wiem, prawacatwo nazywa przywilejami coś, co im się należy z racji bycia prawakiem, a innym się nie należy, bo tak sobie ubzdurało prawactwo w swoich prawackich pustych łbach. Ale to nie ma nic wspólnego z przywilejami, a tym bardziej z demokracją.

[...]

A mi wręcz przeciwnie. Bardzo łatwo się dyskutuje z takimi jak ty, bo w zderzeniu z argumentami jedyne co potraficie, to się zapowietrzyć.
Dowiedz się na czym polega demokracja i może wtedy dasz radę podjąć dyskusję.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2020-10-29 16:31:23
Autor: Wiesiaczek
aborcja
W dniu 29.10.2020 o 14:39, Kviat pisze:
[...]

Podpowiem:
To taki układ, gdzie dwa wilki i owca głosują, co będzie na obiad? :)

Data: 2020-10-29 13:56:08
Autor: Dominik Ałaszewski
aborcja
Dnia 29.10.2020 Kviat <Kviat> napisał/a:

Ktoś, kto twierdzi inaczej, nie wie czym jest demokracja, albo nawet jest zwykłym nieukiem, który nazywa demokracją coś, co demokracją nie jest.

Tzw demokracja to oligarchia jak każda inna. Z tą różnicą, że zamiast
pułkowników, bogaczy czy "dobrze urodzonych" rządzą ci, którzy najlepiej
umieją manipulować tłuszczą. Kwalifikacje moralne do sprawowania
władzy zwykle na podobnym poziomie.

Data: 2020-10-29 18:23:32
Autor: nie ma emaila
aborcja
Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> napisał(-a):

> [...]

Tzw demokracja to oligarchia jak każda inna. Z tą różnicą, że zamiast
pułkowników, bogaczy czy "dobrze urodzonych" rządzą ci, którzy najlepiej

Idź powiedz to np. Szwajcarom.

Data: 2020-10-29 19:59:10
Autor: Kviat
aborcja
W dniu 29.10.2020 o 14:56, Dominik Ałaszewski pisze:
[...]

Nie. Demokracja to demokracja.
A jak jest oligarchia, to jest oligarchia.

Z tą różnicą, że zamiast
pułkowników, bogaczy czy "dobrze urodzonych" rządzą ci, którzy najlepiej
umieją manipulować tłuszczą. Kwalifikacje moralne do sprawowania
władzy zwykle na podobnym poziomie.

Problemem jest to, że demokracją zwykło się nazywać systemy, które owszem, mają pewne cechy demokracji (więcej lub mniej), ale nie są w pełni demokratyczne w sensie ścisłym.

Demokracja jest jak nieosiągalna utopia. Dlatego dla uproszczenia dyskusji, żeby uniknąć niepotrzebnych dywagacji rozmydlających sedno dyskusji, zwykło się nazywać demokracjami systemy, które zawierają więcej cech demokratycznych, w odróżnieniu od systemów posiadających tych cech niewiele (lub w ogóle).

Więc jak ktoś pieprzy, że demokracja polega na rządzeniu mniejszością przez większość, to kompletnie nie ma pojęcia o czym pieprzy.
To jedna z cech demokracji, ale nie jedyna, więc nie na tej jednej cesze demokracja polega.

Nazywa się to tworzeniem pozorów demokracji. Zobaczcie, u nas większość rządzi mniejszością, więc to demokracja!
Nie, to nie jest demokracja.

Innym cechą demokracji jest to, że większość rządzi mniejszością z poszanowaniem praw tej mniejszości (w telegraficznym uproszczeniu).
Ta druga cecha (a obie wymienione wyżej nie są jedynymi) jest zwykle przez oszołomstwo "zapomniana", co nie przeszkadza im twierdzić, że to demokracja. A skoro to jest demokracja, to czego się czepiają, chcieli demokracji, to mają...
No więc właśnie nie mają.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2020-10-29 13:26:38
Autor: J.F.
aborcja
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f99a6a5$0$556$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 28.10.2020 o 12:36, J.F. pisze:
Co by nie mowic, to teraz mamy ciekawą sytuacje prawną, bo wyrok TK w zasadzie blokuje inne mozliwosci zmiany.

Raczej nieciekawą.

A to zalezy od punktu widzenia :-)

[...]

Normalnie - poczekac na zmiane skladu TK, uchwalic nowa ustawe ... nowa ustawa to nowa rozprawa i nowy wyrok :-)

Moze tylko potencjalnie, a rzeczywistemu elektoratowi to nie grozi.
Gdzies tam czytam, ze pod wnioskiem byli tez poslowie z Kukiz'15

Kukizowi to i tak przekroczenie progu nie grozi.

Chyba, ze znow koalicja.
A nawet jak nie grozi ... pare % glosow pojdzie do smietnika i PiS wygra :-)

Bosak jest dumny z postawy swojego Klubu
https://demagog.org.pl/wypowiedzi/ktorzy-poslowie-poparli-wniosek-do-tk-w-sprawie-aborcji/

No trzeba mu oddać, że polityczne sepuku popełnił na pełnej kurwie;)

Ale z honorem :-)

J.

Data: 2020-10-29 16:22:31
Autor: Shrek
aborcja
W dniu 29.10.2020 o 13:26, J.F. pisze:

[...]

Niewyraźnie zadałem pytanie - jak to _zrobić_z_trybunału_ pośmiewisko/narzędzie_polityczne? ;)

[...]

Sepuku z natury rzeczy jest honorowe. Ale musisz przynać, ze to jest z przytupem.

--
Shrek

Data: 2020-10-26 16:59:27
Autor: grzech
aborcja
W dniu 2020-10-26 o 12:47, J.F. pisze:
[...]

Typowy przykład braku znajomości prawa. Konstytucja oprócz zapewnienia ochrony życia zapewnia też ochronę wolności, własności i wielu tego typu uprawnień. Czemu więc ludzie siedzą w więzieniach?

Data: 2020-10-26 14:21:17
Autor: Olin
aborcja
Dnia Mon, 26 Oct 2020 05:16:46 +0100, J.F. napisał(a):

Wiedzieli juz wtedy jaki bedzie wyrok, nie wiedzieli, ale sledzili
wokande i chcieli byc w temacie, czy czysty przypadek ?

Taki sam przypadek jak aresztowanie Giertycha w przeddzień rozprawy
Krauzego.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Mark Twain

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-10-26 14:38:28
Autor: Olin
aborcja
[...]

Już się wyjaśniło; zmienili program, bo taka była potrzeba chwili.

https://kultura.gazeta.pl/kultura/7,127222,26437852,tvp-w-weekend-wyemitowala-filmy-antyaborcyjne-jacek-kurski.html#s=BoxOpImg1

Data: 2020-10-26 15:14:51
Autor: _Master_
aborcja
Mogło tak być.
Inne telewizje same organizują urodziny hitlera.

Data: 2020-10-27 17:51:06
Autor: J.F.
aborcja
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1hjhuiyoy4u6c.1gnvoqlzuyjl8.dlg@40tude.net...
[...]

Czarneckiego ?
Cz. ma ponoc trzech innych obroncow, wiec nie wiem, czy to aresztowanie ma jakis wplyw.

No chyba, ze chodzi o odwleczenie w czasie tego posiedzenia.

J.

Data: 2020-10-27 17:58:56
Autor: A. Filip
aborcja
[...]

No przecież pozostali adwokaci-obrońcy Giertychowi nawet do pięt nie
dorastają! ;-)

--
A. Filip

Data: 2020-10-28 12:28:44
Autor: nie ma emaila
aborcja
"A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał(-a):

> [...]
> aresztowanie ma jakis wplyw. [...]

No przecież pozostali adwokaci-obrońcy Giertychowi nawet do pięt nie

Zwłaszcza że tylko giertych jest jego obrońcą.
Zerknij czasem do neta zanim coś chlapniesz.

Data: 2020-10-28 12:54:54
Autor: A. Filip
GW "mija się z prawdą"! ;-) [Ilu obrońcĂłw ma Czarnecki?]
nie_ma_emaila@onet.pl pisze:
> [...]

dorastają! ;-)

Zwłaszcza że tylko giertych jest jego obrońcą.
Zerknij czasem do neta zanim coś chlapniesz.

Dziękuje ci za śmiałe "twierdzenie w kontekście"
że GW "mija się z prawdą" (potocznie: kłamie) :-)

https://wyborcza.pl/7,75398,26404189,aresztowanie-czarneckiego-sad-rozwaza-wniosek-obrony-o-przelozenie.html
Sprawa Czarneckiego przełożona
; 16 października 2020 | 11:20

Warszawski Sąd Okręgowy przełożył do 16 listopada rozprawę o areszt
dla właściciela Getin Banku Leszka Czarneckiego. Powód: brak obrońców
bankiera. Jeden - Roman Giertych został w czwartek zatrzymany, drugi -
Jacek Dubois jest na kwarantannie. [...]

--
A. Filip

Data: 2020-10-28 16:40:38
Autor: J.F.
aborcja
Użytkownik nie_ma_emaila napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jelipfllj88f5r0hi6jiqds34ud5suke14@4ax.com...
> [...]

dorastają! ;-)

Zwłaszcza że tylko giertych jest jego obrońcą.
Zerknij czasem do neta zanim coś chlapniesz.

No wlasnie net cos pisal o trzech, a teraz o dwoch:
https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-nie-ma-decyzji-ws-aresztu-dla-miliardera-leszka-czarneckiego,nId,4796618

Drugi na kwarantannie, wiec jakby nie zostal ani jeden, ciekawe jak to z ta kwarantanna bylo.

A przeciez pewnie maja tam jakis wspolpracownikow, aplikantow, ktorzy proste pismo moga doniesc.

J.

Data: 2020-10-28 12:39:29
Autor: J.F.
aborcja
Użytkownik "A. Filip"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:anfi+cpozj9n42f-kar2@wp.eu...
[...]

Ja tam nie wiem, ale:
-stac go na najlepszych,
-powinni chyba jakos wspolpracowac wczesniej i omowic strategie procesową wczesniej, a nie 5 minut przed rozprawą ?
-czy ciagle sie liczy "autorytet adwokata", jak Giertych powie "moj klient ...." to ma inny wplyw na sedziow niz jakis mlody adwokacina po pierwszej sprawie :-)

Na razie jak rozumiem - Giertych mial L4 :-)

J.

Data: 2020-10-26 21:21:36
Autor: J.F.
aborcja
Dnia Mon, 26 Oct 2020 15:28:39 +0100, Olin napisał(a):
[...]

Ha, to po pozostaje pochwalic aplikacje Telemagazyn na telefon -
pokazuje aktualny program ... ciekawe skad bierze ...

Na papierze istotnie co innego.

Pozostaje sprawa samych filmow - kto je dystrybuuje i kiedy
kurskowizja zalatwila ?

J.

aborcja