Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   adaptacja akumulatora

adaptacja akumulatora

Data: 2011-12-30 00:15:04
Autor: megrimsNOSPAM@interia.pl
adaptacja akumulatora
Półtora roku temu wymieniłem akumulator. Osobiście.
I teraz robi jakieś problemy. Specjaliści z ASO
stwierdzili, że przyczyną jest brak zaprogramowania
adaptacji w module IBS.

Czyli, Ĺźe jak wymieniasz aku na nowe o tych samych
parametrach, to trzeba zaprogramować to w elektronice
auta, bo inaczej moduł lądowania nie będzie wiedział,
że jest nowy i będzie go lądował jak stary... i takie
tam brednie.

No właśnie. Brednie? Czy jest coś na rzeczy.
BTW: usługa ta kosztuje 350 netto :D
Pytam z czystej inżynierskiej ciekawości.

O adaptacji ASB słyszałem i to faktycznie działa.
Ale akumulator? :o

Data: 2011-12-29 23:18:17
Autor: to
adaptacja akumulatora
begin megrimsNOSPAM@interia.pl
No właśnie. Brednie? Czy jest coś na rzeczy. BTW: usługa ta kosztuje 350
netto :D Pytam z czystej inżynierskiej ciekawości.

Fajna fucha, muszę się wkręcić w coś takiego. :D

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-12-30 00:35:10
Autor: J.F.
adaptacja akumulatora
Dnia Fri, 30 Dec 2011 00:15:04 +0100, megrimsNOSPAM@interia.pl napisał(a):
O adaptacji ASB słyszałem i to faktycznie działa.
Ale akumulator? :o

Pewnie trzeba skasowac licznik programu psucia akumulatora, zeby przez
najblizsze 700 dni nie psul :-)

J.

Data: 2011-12-30 04:43:19
Autor: Michał
adaptacja akumulatora
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Dnia Fri, 30 Dec 2011 00:15:04 +0100, megrimsNOSPAM@interia.pl napisał(a):
> O adaptacji ASB słyszałem i to faktycznie działa.
> Ale akumulator? :o

Pewnie trzeba skasowac licznik programu psucia akumulatora, zeby przez
najblizsze 700 dni nie psul :-)

J.

Te liczniki są ustawiane na trochę więcej niz 700 dni i o zgrozo wydaje
się jednak one serio istnieją. pod Krakowem w Skawinie testują :)

--


Data: 2011-12-30 07:08:18
Autor: megrimsNOSPAM@interia.pl
adaptacja akumulatora
On 12/30/2011 12:35 AM, J.F. wrote:
Dnia Fri, 30 Dec 2011 00:15:04 +0100, megrimsNOSPAM@interia.pl napisał(a):
O adaptacji ASB słyszałem i to faktycznie działa.
Ale akumulator? :o

Pewnie trzeba skasowac licznik programu psucia akumulatora, zeby przez
najblizsze 700 dni nie psul :-)

J.

bingo

Data: 2011-12-30 07:17:26
Autor: P.B.
adaptacja akumulatora
Dnia Fri, 30 Dec 2011 00:15:04 +0100, megrimsNOSPAM@interia.pl napisał(a):

Czyli, że jak wymieniasz aku na nowe o tych samych
parametrach, to trzeba zaprogramować to w elektronice
auta, bo inaczej moduł lądowania nie będzie wiedział,
że jest nowy i będzie go lądował jak stary... i takie
tam brednie.

W samochodach to nie wiem, ale w UPSach APC Smart, takich sprzed 5-10 lat,
po wymianie akumulatora żelowego, jeżeli nie wprowadziło się ponownie
fabrycznych punktów krzywych ładowania, to UPS po kilku dniach znów
wyświetlał "Replace Baettery". Teraz podobnie jest w akumulatorach
laptopowych: chip w akumulatorze pamięta, że ma zużyte ogniwa i nawet po
ich wymianie akumulator nie działa poprawnie - trzeba wymieniać, albo
resetować układ sterujący wewnątrz baterii.
Wygląda na to, że następuje adaptacja układów ładowania do zużywającego się
akumulatora i po wymianie należy układ powiadomić o nowym akumulatorze.


--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2011-12-29 23:19:44
Autor: Czarek Daniluk
adaptacja akumulatora
On Dec 30, 7:17 am, "P.B." <pber...@wp.pl> wrote:
Dnia Fri, 30 Dec 2011 00:15:04 +0100, megrimsNOS...@interia.pl napisał(a):

> Czyli, że jak wymieniasz aku na nowe o tych samych
> parametrach, to trzeba zaprogramować to w elektronice
> auta, bo inaczej moduł lądowania nie będzie wiedział,
> że jest nowy i będzie go lądował jak stary... i takie
> tam brednie.

W samochodach to nie wiem, ale w UPSach APC Smart, takich sprzed 5-10 lat,
po wymianie akumulatora żelowego, jeżeli nie wprowadziło się ponownie
fabrycznych punktów krzywych ładowania, to UPS po kilku dniach znów
wyświetlał "Replace Baettery". Teraz podobnie jest w akumulatorach
laptopowych: chip w akumulatorze pamięta, że ma zużyte ogniwa i nawet po
ich wymianie akumulator nie działa poprawnie - trzeba wymieniać, albo
resetować układ sterujący wewnątrz baterii.
Wygląda na to, że następuje adaptacja układów ładowania do zużywającego się
akumulatora i po wymianie należy układ powiadomić o nowym akumulatorze.

--
Pozdrawiam,

Przemek

ROTFL.
Wiesz ile wyciągnąłem ogniw z baterii laptopowych które sygnalizowały
utracony żywot ??
Naprawdę niewielki odsetek ma uszkodzone ogniwa nie trzymające
napięcia.
Najczęściej niestety leci elektronika, a ogniwa są OK :)
Wyciąga się takie ogniwa - ładuje na zewnątrz i działają jeszcze
bdb :)

Tak mam zrobione zasilanie do:
- samochodu zdalnie sterowanego syna,
- wkrętarki 12V,
- roweru, zlutowane ogniw tak na 8Ah i wsadzone do bidonu - ładuję raz
na sezon :)

wszystko działa jak się należy :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-12-30 09:23:16
Autor: 4CX250
adaptacja akumulatora
Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@cedaniluk.com> napisał w wiadomości news:e914eb5e-dfa4-4845-a0bb-ae2ef36338aet16g2000vba.googlegroups.com...
- roweru, zlutowane ogniw tak na 8Ah i wsadzone do bidonu - ładuję raz
na sezon :)

I ty to pijesz?
:)

Marek

Data: 2011-12-30 01:28:26
Autor: Czarek Daniluk
adaptacja akumulatora
On Dec 30, 9:23 am, "4CX250" <taunus...@posta.ornet.pl> wrote:
Użytkownik "Czarek Daniluk" <cza...@cedaniluk.com> napisał w wiadomościnews:e914eb5e-dfa4-4845-a0bb-ae2ef36338aet16g2000vba.googlegroups.com....

>- roweru, zlutowane ogniw tak na 8Ah i wsadzone do bidonu - ładuję raz
>na sezon :)

I ty to pijesz?
:)

Marek

Piją to ledy z przodu i z tyłu :)
Ja piję ewentualnie jakieś piwo w celu uzupełnienia niedoborów
minerałów ;)
Prąd wsadzam w koszyk jak jadę wieczorem/po nocy, wtedy ze względu na
temperatury raczej pić mi się nie chce :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-12-30 01:32:01
Autor: amos
adaptacja akumulatora
On 30 Gru, 09:23, "4CX250" <taunus...@posta.ornet.pl> wrote:
>- roweru, zlutowane ogniw tak na 8Ah i wsadzone do bidonu - ładuję raz
>na sezon :)

I ty to pijesz?

tzw napoj z pradem. Na jesienno-zimowe wycieczki jak znalazl :)

--
amos

Data: 2011-12-30 10:47:28
Autor: J.F
adaptacja akumulatora
Użytkownik "Czarek Daniluk"  napisał w wiadomości grup
Wiesz ile wyciągnąłem ogniw z baterii laptopowych które sygnalizowały
utracony żywot ??
Naprawdę niewielki odsetek ma uszkodzone ogniwa nie trzymające
napięcia.
Najczęściej niestety leci elektronika, a ogniwa są OK :)

Moze teraz, dawniej bylo odwrotnie.

Ewentualnie ... jak jedno ogniwo jest do d*, to cala bateria jest do d*.

J.

Data: 2011-12-30 07:29:45
Autor: PM
adaptacja akumulatora
(...) jeżeli nie wprowadziło się ponownie
fabrycznych punktów krzywych ładowania, to UPS po kilku dniach znów
wyświetlał "Replace Baettery". Teraz podobnie jest w akumulatorach
laptopowych: chip w akumulatorze pamięta, że ma zużyte ogniwa i nawet po
ich wymianie akumulator nie działa poprawnie - trzeba wymieniać, albo
resetować układ sterujący wewnątrz baterii.

i wszystko to zapewne pod hasłem ekologii lub bezpieczeństwa/wygody użytkownika
a tak naprawdę wpisuje się w proceder fabrycznego postarzania.

Data: 2011-12-30 10:45:51
Autor: J.F
adaptacja akumulatora
Użytkownik "PM"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jdjlpn$od6$1@mx1.internetia.pl...
(...) jeżeli nie wprowadziło się ponownie
fabrycznych punktów krzywych ładowania, to UPS po kilku dniach znów
wyświetlał "Replace Baettery". Teraz podobnie jest w akumulatorach
laptopowych: chip w akumulatorze pamięta, że ma zużyte ogniwa i nawet po
ich wymianie akumulator nie działa poprawnie - trzeba wymieniać, albo
resetować układ sterujący wewnątrz baterii.

i wszystko to zapewne pod hasłem ekologii lub bezpieczeństwa/wygody użytkownika
a tak naprawdę wpisuje się w proceder fabrycznego postarzania.

Przy czym w notebookach i ups jest to troche uzasadnione, a w samochodach nie.

J.

Data: 2011-12-30 11:02:34
Autor: Przemysław Czaja
adaptacja akumulatora
W dniu 2011-12-30 10:45, J.F pisze:

Przy czym w notebookach i ups jest to troche uzasadnione, a w
samochodach nie.

No jasne, że uzasadnione - zamiast wsadzić do obudowy 6 lub 9 nowych ogniw za 30zł musisz kupić całą baterię za 400zł. Przypomina to sytuację z tuszami do drukarek.

Data: 2011-12-30 11:14:00
Autor: J.F
adaptacja akumulatora
Użytkownik "Przemysław Czaja"  napisał w wiadomości
W dniu 2011-12-30 10:45, J.F pisze:
Przy czym w notebookach i ups jest to troche uzasadnione, a w
samochodach nie.

No jasne, że uzasadnione - zamiast wsadzić do obudowy 6 lub 9 nowych ogniw za 30zł musisz kupić całą baterię za 400zł. Przypomina to sytuację z tuszami do drukarek.

Nie. Chcesz miec precyzyjny wskaznik ze pradu starczy jeszcze na godzine ?
Albo ze w razie awari pradu serwer zdazy sie zamknac, co mu zajmuje do 10 minut ?

To musisz wstawic chip ktory mierzy stan akumulatora. I m.in. przy kazdej okazji bedzie sobie aktualizowal rzeczywista pojemnosc. Wiec zlosliwosc producenta tylko w tym ze sie da go latwo resetowac, albo nie.

J.

Data: 2011-12-31 15:15:37
Autor: nazgul
adaptacja akumulatora

Nie. Chcesz miec precyzyjny wskaznik ze pradu starczy jeszcze na godzine ?
Albo ze w razie awari pradu serwer zdazy sie zamknac, co mu zajmuje do
10 minut ?

To musisz wstawic chip ktory mierzy stan akumulatora.

a chip/program nie mógłby być w urządzeniu, a nie w aku?

Data: 2011-12-30 08:23:56
Autor: Chris
adaptacja akumulatora
P.B. nabazgrał(a):

W samochodach to nie wiem, ale w UPSach APC Smart, takich sprzed 5-10 lat,
...................
ich wymianie akumulator nie działa poprawnie - trzeba wymieniać, albo
resetować układ sterujący wewnątrz baterii.

Takie chipy występują też w tuszach i tonerach do drukarek, bronią się żeby za grosze nie napełniać starych tylko kupować nowe z w ch...j kasy :)

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

Data: 2011-12-30 09:21:29
Autor: 4CX250
adaptacja akumulatora
Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:1r44z25eaqey5$.1g4mradso8gjx.dlg40tude.net...

W samochodach to nie wiem, ale w UPSach APC Smart, takich sprzed 5-10 lat,
po wymianie akumulatora żelowego, jeżeli nie wprowadziło się ponownie
fabrycznych punktów krzywych ładowania, to UPS po kilku dniach znów
wyświetlał "Replace Baettery".

W smartach  żadnych krzywych nikt nie wprowadza. Po wymianie aku należy po prostu przeprowadzić kalibrację i tyle.
Polega ona na wskazaniu UPSowi poziomów napięć oraz mocy zmierzonych miernikiem, wprowadzeniu ich wartości do odpowiednich rejestrów oraz na koniec pełnego cyklu ładowania i rozładowania pod obciążeniem 30-60%. Wtedy podczas rozładowania UPS sam kontroluje stan akumulatora i wprowadza sobie odpowiednie wartości do pamięci.
Posiadam kilka takich upsów i kalibrowałem już wiele razy, nawet pod akumulatory sporo pojemniejsze po 100Ah.
Zastanawiam się tylko po jakiego grzyba coś takiego w samochodach?
O ile udało im się dzięki temu wydłużyć żywotność aku w samochodzie?
A może nie o żywotność aku chodzi ale właśnie o zostawianą kasę w serwisie?


Teraz podobnie jest w akumulatorach
laptopowych: chip w akumulatorze pamięta, że ma zużyte ogniwa i nawet po
ich wymianie akumulator nie działa poprawnie - trzeba wymieniać, albo
resetować układ sterujący wewnątrz baterii.

W pamięci EEPROM jest zaszyta informacjia o cyklach ładowania. Trzeba wyzerować.


Marek

Data: 2011-12-30 09:49:56
Autor: Robert_J
adaptacja akumulatora
Czyli, Ĺźe jak wymieniasz aku na nowe o tych samych
parametrach, to trzeba zaprogramować to w elektronice
auta, bo inaczej moduł lądowania nie będzie wiedział,
że jest nowy i będzie go lądował jak stary...

O kurde, to takie coś mogło mieć miejsce w sławetnym tupolewie ;-). Dlatego nie wyszło mu lądowanie. Powinieneś tym zainteresować szanowną komisję, bo niechybnie przeoczyli ten wątek ;-))

Data: 2011-12-30 18:18:53
Autor: ToMasz
adaptacja akumulatora
W dniu 30.12.2011 00:15, megrimsNOSPAM@interia.pl pisze:

Czyli, Ĺźe jak wymieniasz aku na nowe o tych samych
parametrach, to trzeba zaprogramować to w elektronice
auta, bo inaczej moduł lądowania nie będzie wiedział,
że jest nowy i będzie go lądował jak stary... i takie
tam brednie.
(...)
a koledzy piszą jak przekupki na targu.
Jeśli masz alternator stosowany w wielu pojazdach, a z niego wystaje B+ do akumulatora i nic nie ma po drodze - to żadna ekektronika nie wie jaki masz akumulator i jak jest ładowany. Chyba że alternator ma ten porcesor...

ToMasz

Data: 2011-12-30 19:14:47
Autor: J.F
adaptacja akumulatora
UĹźytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości
a koledzy piszą jak przekupki na targu.
Jeśli masz alternator stosowany w wielu pojazdach, a z niego wystaje B+ do akumulatora i nic nie ma po drodze - to żadna ekektronika nie wie jaki masz akumulator i jak jest ładowany. Chyba że alternator ma ten porcesor...

Chyba ze akumulator ma jeszcze jeden zacisk do sterowania wzbudzeniem, a procesor jest komputerze samochodu (silnika ?) i ma "inteligentne sterowanie energia".

A moze nawet alternator ma wiecej dodatkowych zaciskow, i jest sterowany CAN.



J.

Data: 2011-12-30 20:11:38
Autor: ToMasz
adaptacja akumulatora
W dniu 30.12.2011 19:14, J.F pisze:
Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości
a koledzy piszą jak przekupki na targu.
Jeśli masz alternator stosowany w wielu pojazdach, a z niego wystaje
B+ do akumulatora i nic nie ma po drodze - to Ĺźadna ekektronika nie
wie jaki masz akumulator i jak jest ładowany. Chyba że alternator ma
ten porcesor...

Chyba ze akumulator ma jeszcze jeden zacisk do sterowania wzbudzeniem, a
procesor jest komputerze samochodu (silnika ?) i ma "inteligentne
sterowanie energia".
długo się nad tym zastanawiałem, ale chyba się mylisz. Przyjmuję że niema układu który mierzy prąd wypływający z alternatora. Łatwo jest zrobić układ który mierzy napięcie, ale prąd - 35 amper - już trudniej. tak więc dowolny procesor w komputerze auta może regulować prąd wzbudzenia - przy spadku napięcia - co w skutku zmieni prąd generowany przez alternator. Jednak jaka część tego prądu pójdzie do akumulatora a jaka na światła czy do wzmacniacza audio - tego komputer nie wie.

A moze nawet alternator ma wiecej dodatkowych zaciskow, i jest sterowany
CAN.
wcale bym się nie zdziwił, ale dalej jakoś by trzeba mierzyć prąd docierający do akumulatora. to gruby kabel jest...
ToMasz

Data: 2011-12-30 20:43:59
Autor: P.B.
adaptacja akumulatora
Dnia Fri, 30 Dec 2011 20:11:38 +0100, ToMasz napisał(a):

wcale bym się nie zdziwił, ale dalej jakoś by trzeba mierzyć prąd docierający do akumulatora. to gruby kabel jest...
ToMasz

A widzisz jakikolwiek problem? Chciałbyś ciąć kabel? Teraz 400A DC tak się
mierzy:
http://elkom-serwis.com.pl/cegowe-uni-t/44-- miernik-cegowy-uniwersalny-ut203-uni-t-acdc.html

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2011-12-30 19:04:24
Autor: Kuba \(aka cita\)
adaptacja akumulatora

Użytkownik <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:jdis9p$mko$1usenet.news.interia.pl...
Półtora roku temu wymieniłem akumulator. Osobiście.
I teraz robi jakieś problemy. Specjaliści z ASO
stwierdzili, że przyczyną jest brak zaprogramowania
adaptacji w module IBS.


W BMW niestety tak trzeba ...

Nie powiem Ci dlaczego, nie powiem Ci ile kosztuje programowanie, ale wiem, ze jest wymagane w niektĂłrych przypadkach.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka +  Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

Data: 2011-12-31 00:14:03
Autor: Pszemol
adaptacja akumulatora
Użytkownik <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:jdis9p$mko$1usenet.news.interia.pl...
Półtora roku temu wymieniłem akumulator. Osobiście.
I teraz robi jakieś problemy. Specjaliści z ASO
stwierdzili, że przyczyną jest brak zaprogramowania
adaptacji w module IBS.

A zdradzisz tajemnicę co to za auto i który rocznik/model?

adaptacja akumulatora

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona