Data: 2011-12-30 07:17:26 | |
Autor: P.B. | |
adaptacja akumulatora | |
Dnia Fri, 30 Dec 2011 00:15:04 +0100, megrimsNOSPAM@interia.pl napisał(a):
Czyli, że jak wymieniasz aku na nowe o tych samych W samochodach to nie wiem, ale w UPSach APC Smart, takich sprzed 5-10 lat, po wymianie akumulatora żelowego, jeżeli nie wprowadziło się ponownie fabrycznych punktów krzywych ładowania, to UPS po kilku dniach znów wyświetlał "Replace Baettery". Teraz podobnie jest w akumulatorach laptopowych: chip w akumulatorze pamięta, że ma zużyte ogniwa i nawet po ich wymianie akumulator nie działa poprawnie - trzeba wymieniać, albo resetować układ sterujący wewnątrz baterii. Wygląda na to, że następuje adaptacja układów ładowania do zużywającego się akumulatora i po wymianie należy układ powiadomić o nowym akumulatorze. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2011-12-29 23:19:44 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
adaptacja akumulatora | |
On Dec 30, 7:17 am, "P.B." <pber...@wp.pl> wrote:
Dnia Fri, 30 Dec 2011 00:15:04 +0100, megrimsNOS...@interia.pl napisał(a): ROTFL. Wiesz ile wyciągnąłem ogniw z baterii laptopowych które sygnalizowały utracony żywot ?? Naprawdę niewielki odsetek ma uszkodzone ogniwa nie trzymające napięcia. Najczęściej niestety leci elektronika, a ogniwa są OK :) Wyciąga się takie ogniwa - ładuje na zewnątrz i działają jeszcze bdb :) Tak mam zrobione zasilanie do: - samochodu zdalnie sterowanego syna, - wkrętarki 12V, - roweru, zlutowane ogniw tak na 8Ah i wsadzone do bidonu - ładuję raz na sezon :) wszystko działa jak się należy :) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-12-30 09:23:16 | |
Autor: 4CX250 | |
adaptacja akumulatora | |
Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@cedaniluk.com> napisał w wiadomości news:e914eb5e-dfa4-4845-a0bb-ae2ef36338aet16g2000vba.googlegroups.com...
- roweru, zlutowane ogniw tak na 8Ah i wsadzone do bidonu - ładuję raz I ty to pijesz? :) Marek |
|
Data: 2011-12-30 01:28:26 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
adaptacja akumulatora | |
On Dec 30, 9:23 am, "4CX250" <taunus...@posta.ornet.pl> wrote:
Użytkownik "Czarek Daniluk" <cza...@cedaniluk.com> napisał w wiadomościnews:e914eb5e-dfa4-4845-a0bb-ae2ef36338aet16g2000vba.googlegroups.com.... Piją to ledy z przodu i z tyłu :) Ja piję ewentualnie jakieś piwo w celu uzupełnienia niedoborów minerałów ;) Prąd wsadzam w koszyk jak jadę wieczorem/po nocy, wtedy ze względu na temperatury raczej pić mi się nie chce :) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-12-30 01:32:01 | |
Autor: amos | |
adaptacja akumulatora | |
On 30 Gru, 09:23, "4CX250" <taunus...@posta.ornet.pl> wrote:
>- roweru, zlutowane ogniw tak na 8Ah i wsadzone do bidonu - ładuję raz tzw napoj z pradem. Na jesienno-zimowe wycieczki jak znalazl :) -- amos |
|
Data: 2011-12-30 10:47:28 | |
Autor: J.F | |
adaptacja akumulatora | |
Użytkownik "Czarek Daniluk" napisał w wiadomości grup
Wiesz ile wyciągnąłem ogniw z baterii laptopowych które sygnalizowały Moze teraz, dawniej bylo odwrotnie. Ewentualnie ... jak jedno ogniwo jest do d*, to cala bateria jest do d*. J. |
|
Data: 2011-12-30 07:29:45 | |
Autor: PM | |
adaptacja akumulatora | |
(...) jeżeli nie wprowadziło się ponownie i wszystko to zapewne pod hasłem ekologii lub bezpieczeństwa/wygody użytkownika a tak naprawdę wpisuje się w proceder fabrycznego postarzania. |
|
Data: 2011-12-30 10:45:51 | |
Autor: J.F | |
adaptacja akumulatora | |
Użytkownik "PM" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jdjlpn$od6$1@mx1.internetia.pl...
(...) jeżeli nie wprowadziło się ponownie i wszystko to zapewne pod hasłem ekologii lub bezpieczeństwa/wygody użytkownika Przy czym w notebookach i ups jest to troche uzasadnione, a w samochodach nie. J. |
|
Data: 2011-12-30 11:02:34 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
adaptacja akumulatora | |
W dniu 2011-12-30 10:45, J.F pisze:
Przy czym w notebookach i ups jest to troche uzasadnione, a w No jasne, że uzasadnione - zamiast wsadzić do obudowy 6 lub 9 nowych ogniw za 30zł musisz kupić całą baterię za 400zł. Przypomina to sytuację z tuszami do drukarek. |
|
Data: 2011-12-30 11:14:00 | |
Autor: J.F | |
adaptacja akumulatora | |
Użytkownik "Przemysław Czaja" napisał w wiadomości
W dniu 2011-12-30 10:45, J.F pisze: Przy czym w notebookach i ups jest to troche uzasadnione, a w No jasne, że uzasadnione - zamiast wsadzić do obudowy 6 lub 9 nowych ogniw za 30zł musisz kupić całą baterię za 400zł. Przypomina to sytuację z tuszami do drukarek. Nie. Chcesz miec precyzyjny wskaznik ze pradu starczy jeszcze na godzine ? Albo ze w razie awari pradu serwer zdazy sie zamknac, co mu zajmuje do 10 minut ? To musisz wstawic chip ktory mierzy stan akumulatora. I m.in. przy kazdej okazji bedzie sobie aktualizowal rzeczywista pojemnosc. Wiec zlosliwosc producenta tylko w tym ze sie da go latwo resetowac, albo nie. J. |
|
Data: 2011-12-31 15:15:37 | |
Autor: nazgul | |
adaptacja akumulatora | |
Nie. Chcesz miec precyzyjny wskaznik ze pradu starczy jeszcze na godzine ? a chip/program nie mĂłgĹby byÄ w urzÄ dzeniu, a nie w aku? |
|
Data: 2011-12-30 08:23:56 | |
Autor: Chris | |
adaptacja akumulatora | |
P.B. nabazgrał(a):
W samochodach to nie wiem, ale w UPSach APC Smart, takich sprzed 5-10 lat, Takie chipy występują też w tuszach i tonerach do drukarek, bronią się żeby za grosze nie napełniać starych tylko kupować nowe z w ch...j kasy :) -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2011-12-30 09:21:29 | |
Autor: 4CX250 | |
adaptacja akumulatora | |
Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:1r44z25eaqey5$.1g4mradso8gjx.dlg40tude.net...
W samochodach to nie wiem, ale w UPSach APC Smart, takich sprzed 5-10 lat, W smartach żadnych krzywych nikt nie wprowadza. Po wymianie aku należy po prostu przeprowadzić kalibrację i tyle. Polega ona na wskazaniu UPSowi poziomów napięć oraz mocy zmierzonych miernikiem, wprowadzeniu ich wartości do odpowiednich rejestrów oraz na koniec pełnego cyklu ładowania i rozładowania pod obciążeniem 30-60%. Wtedy podczas rozładowania UPS sam kontroluje stan akumulatora i wprowadza sobie odpowiednie wartości do pamięci. Posiadam kilka takich upsów i kalibrowałem już wiele razy, nawet pod akumulatory sporo pojemniejsze po 100Ah. Zastanawiam się tylko po jakiego grzyba coś takiego w samochodach? O ile udało im się dzięki temu wydłużyć żywotność aku w samochodzie? A może nie o żywotność aku chodzi ale właśnie o zostawianą kasę w serwisie? Teraz podobnie jest w akumulatorach W pamięci EEPROM jest zaszyta informacjia o cyklach ładowania. Trzeba wyzerować. Marek |