Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   adaptacja akumulatora

adaptacja akumulatora

Data: 2011-12-30 07:17:26
Autor: P.B.
adaptacja akumulatora
Dnia Fri, 30 Dec 2011 00:15:04 +0100, megrimsNOSPAM@interia.pl napisał(a):

Czyli, że jak wymieniasz aku na nowe o tych samych
parametrach, to trzeba zaprogramować to w elektronice
auta, bo inaczej moduł lądowania nie będzie wiedział,
że jest nowy i będzie go lądował jak stary... i takie
tam brednie.

W samochodach to nie wiem, ale w UPSach APC Smart, takich sprzed 5-10 lat,
po wymianie akumulatora żelowego, jeżeli nie wprowadziło się ponownie
fabrycznych punktów krzywych ładowania, to UPS po kilku dniach znów
wyświetlał "Replace Baettery". Teraz podobnie jest w akumulatorach
laptopowych: chip w akumulatorze pamięta, że ma zużyte ogniwa i nawet po
ich wymianie akumulator nie działa poprawnie - trzeba wymieniać, albo
resetować układ sterujący wewnątrz baterii.
Wygląda na to, że następuje adaptacja układów ładowania do zużywającego się
akumulatora i po wymianie należy układ powiadomić o nowym akumulatorze.


--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2011-12-29 23:19:44
Autor: Czarek Daniluk
adaptacja akumulatora
On Dec 30, 7:17 am, "P.B." <pber...@wp.pl> wrote:
Dnia Fri, 30 Dec 2011 00:15:04 +0100, megrimsNOS...@interia.pl napisał(a):

> Czyli, że jak wymieniasz aku na nowe o tych samych
> parametrach, to trzeba zaprogramować to w elektronice
> auta, bo inaczej moduł lądowania nie będzie wiedział,
> że jest nowy i będzie go lądował jak stary... i takie
> tam brednie.

W samochodach to nie wiem, ale w UPSach APC Smart, takich sprzed 5-10 lat,
po wymianie akumulatora żelowego, jeżeli nie wprowadziło się ponownie
fabrycznych punktów krzywych ładowania, to UPS po kilku dniach znów
wyświetlał "Replace Baettery". Teraz podobnie jest w akumulatorach
laptopowych: chip w akumulatorze pamięta, że ma zużyte ogniwa i nawet po
ich wymianie akumulator nie działa poprawnie - trzeba wymieniać, albo
resetować układ sterujący wewnątrz baterii.
Wygląda na to, że następuje adaptacja układów ładowania do zużywającego się
akumulatora i po wymianie należy układ powiadomić o nowym akumulatorze.

--
Pozdrawiam,

Przemek

ROTFL.
Wiesz ile wyciągnąłem ogniw z baterii laptopowych które sygnalizowały
utracony żywot ??
Naprawdę niewielki odsetek ma uszkodzone ogniwa nie trzymające
napięcia.
Najczęściej niestety leci elektronika, a ogniwa są OK :)
Wyciąga się takie ogniwa - ładuje na zewnątrz i działają jeszcze
bdb :)

Tak mam zrobione zasilanie do:
- samochodu zdalnie sterowanego syna,
- wkrętarki 12V,
- roweru, zlutowane ogniw tak na 8Ah i wsadzone do bidonu - ładuję raz
na sezon :)

wszystko działa jak się należy :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-12-30 09:23:16
Autor: 4CX250
adaptacja akumulatora
Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@cedaniluk.com> napisał w wiadomości news:e914eb5e-dfa4-4845-a0bb-ae2ef36338aet16g2000vba.googlegroups.com...
- roweru, zlutowane ogniw tak na 8Ah i wsadzone do bidonu - ładuję raz
na sezon :)

I ty to pijesz?
:)

Marek

Data: 2011-12-30 01:28:26
Autor: Czarek Daniluk
adaptacja akumulatora
On Dec 30, 9:23 am, "4CX250" <taunus...@posta.ornet.pl> wrote:
Użytkownik "Czarek Daniluk" <cza...@cedaniluk.com> napisał w wiadomościnews:e914eb5e-dfa4-4845-a0bb-ae2ef36338aet16g2000vba.googlegroups.com....

>- roweru, zlutowane ogniw tak na 8Ah i wsadzone do bidonu - ładuję raz
>na sezon :)

I ty to pijesz?
:)

Marek

Piją to ledy z przodu i z tyłu :)
Ja piję ewentualnie jakieś piwo w celu uzupełnienia niedoborów
minerałów ;)
Prąd wsadzam w koszyk jak jadę wieczorem/po nocy, wtedy ze względu na
temperatury raczej pić mi się nie chce :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-12-30 01:32:01
Autor: amos
adaptacja akumulatora
On 30 Gru, 09:23, "4CX250" <taunus...@posta.ornet.pl> wrote:
>- roweru, zlutowane ogniw tak na 8Ah i wsadzone do bidonu - ładuję raz
>na sezon :)

I ty to pijesz?

tzw napoj z pradem. Na jesienno-zimowe wycieczki jak znalazl :)

--
amos

Data: 2011-12-30 10:47:28
Autor: J.F
adaptacja akumulatora
Użytkownik "Czarek Daniluk"  napisał w wiadomości grup
Wiesz ile wyciągnąłem ogniw z baterii laptopowych które sygnalizowały
utracony żywot ??
Naprawdę niewielki odsetek ma uszkodzone ogniwa nie trzymające
napięcia.
Najczęściej niestety leci elektronika, a ogniwa są OK :)

Moze teraz, dawniej bylo odwrotnie.

Ewentualnie ... jak jedno ogniwo jest do d*, to cala bateria jest do d*.

J.

Data: 2011-12-30 07:29:45
Autor: PM
adaptacja akumulatora
(...) jeżeli nie wprowadziło się ponownie
fabrycznych punktów krzywych ładowania, to UPS po kilku dniach znów
wyświetlał "Replace Baettery". Teraz podobnie jest w akumulatorach
laptopowych: chip w akumulatorze pamięta, że ma zużyte ogniwa i nawet po
ich wymianie akumulator nie działa poprawnie - trzeba wymieniać, albo
resetować układ sterujący wewnątrz baterii.

i wszystko to zapewne pod hasłem ekologii lub bezpieczeństwa/wygody użytkownika
a tak naprawdę wpisuje się w proceder fabrycznego postarzania.

Data: 2011-12-30 10:45:51
Autor: J.F
adaptacja akumulatora
Użytkownik "PM"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jdjlpn$od6$1@mx1.internetia.pl...
(...) jeżeli nie wprowadziło się ponownie
fabrycznych punktów krzywych ładowania, to UPS po kilku dniach znów
wyświetlał "Replace Baettery". Teraz podobnie jest w akumulatorach
laptopowych: chip w akumulatorze pamięta, że ma zużyte ogniwa i nawet po
ich wymianie akumulator nie działa poprawnie - trzeba wymieniać, albo
resetować układ sterujący wewnątrz baterii.

i wszystko to zapewne pod hasłem ekologii lub bezpieczeństwa/wygody użytkownika
a tak naprawdę wpisuje się w proceder fabrycznego postarzania.

Przy czym w notebookach i ups jest to troche uzasadnione, a w samochodach nie.

J.

Data: 2011-12-30 11:02:34
Autor: Przemysław Czaja
adaptacja akumulatora
W dniu 2011-12-30 10:45, J.F pisze:

Przy czym w notebookach i ups jest to troche uzasadnione, a w
samochodach nie.

No jasne, że uzasadnione - zamiast wsadzić do obudowy 6 lub 9 nowych ogniw za 30zł musisz kupić całą baterię za 400zł. Przypomina to sytuację z tuszami do drukarek.

Data: 2011-12-30 11:14:00
Autor: J.F
adaptacja akumulatora
Użytkownik "Przemysław Czaja"  napisał w wiadomości
W dniu 2011-12-30 10:45, J.F pisze:
Przy czym w notebookach i ups jest to troche uzasadnione, a w
samochodach nie.

No jasne, że uzasadnione - zamiast wsadzić do obudowy 6 lub 9 nowych ogniw za 30zł musisz kupić całą baterię za 400zł. Przypomina to sytuację z tuszami do drukarek.

Nie. Chcesz miec precyzyjny wskaznik ze pradu starczy jeszcze na godzine ?
Albo ze w razie awari pradu serwer zdazy sie zamknac, co mu zajmuje do 10 minut ?

To musisz wstawic chip ktory mierzy stan akumulatora. I m.in. przy kazdej okazji bedzie sobie aktualizowal rzeczywista pojemnosc. Wiec zlosliwosc producenta tylko w tym ze sie da go latwo resetowac, albo nie.

J.

Data: 2011-12-31 15:15:37
Autor: nazgul
adaptacja akumulatora

Nie. Chcesz miec precyzyjny wskaznik ze pradu starczy jeszcze na godzine ?
Albo ze w razie awari pradu serwer zdazy sie zamknac, co mu zajmuje do
10 minut ?

To musisz wstawic chip ktory mierzy stan akumulatora.

a chip/program nie mógłby być w urządzeniu, a nie w aku?

Data: 2011-12-30 08:23:56
Autor: Chris
adaptacja akumulatora
P.B. nabazgrał(a):

W samochodach to nie wiem, ale w UPSach APC Smart, takich sprzed 5-10 lat,
...................
ich wymianie akumulator nie działa poprawnie - trzeba wymieniać, albo
resetować układ sterujący wewnątrz baterii.

Takie chipy występują też w tuszach i tonerach do drukarek, bronią się żeby za grosze nie napełniać starych tylko kupować nowe z w ch...j kasy :)

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.

Data: 2011-12-30 09:21:29
Autor: 4CX250
adaptacja akumulatora
Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:1r44z25eaqey5$.1g4mradso8gjx.dlg40tude.net...

W samochodach to nie wiem, ale w UPSach APC Smart, takich sprzed 5-10 lat,
po wymianie akumulatora żelowego, jeżeli nie wprowadziło się ponownie
fabrycznych punktów krzywych ładowania, to UPS po kilku dniach znów
wyświetlał "Replace Baettery".

W smartach  żadnych krzywych nikt nie wprowadza. Po wymianie aku należy po prostu przeprowadzić kalibrację i tyle.
Polega ona na wskazaniu UPSowi poziomów napięć oraz mocy zmierzonych miernikiem, wprowadzeniu ich wartości do odpowiednich rejestrów oraz na koniec pełnego cyklu ładowania i rozładowania pod obciążeniem 30-60%. Wtedy podczas rozładowania UPS sam kontroluje stan akumulatora i wprowadza sobie odpowiednie wartości do pamięci.
Posiadam kilka takich upsów i kalibrowałem już wiele razy, nawet pod akumulatory sporo pojemniejsze po 100Ah.
Zastanawiam się tylko po jakiego grzyba coś takiego w samochodach?
O ile udało im się dzięki temu wydłużyć żywotność aku w samochodzie?
A może nie o żywotność aku chodzi ale właśnie o zostawianą kasę w serwisie?


Teraz podobnie jest w akumulatorach
laptopowych: chip w akumulatorze pamięta, że ma zużyte ogniwa i nawet po
ich wymianie akumulator nie działa poprawnie - trzeba wymieniać, albo
resetować układ sterujący wewnątrz baterii.

W pamięci EEPROM jest zaszyta informacjia o cyklach ładowania. Trzeba wyzerować.


Marek

adaptacja akumulatora

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona