Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   adaptacja akumulatora

adaptacja akumulatora

Data: 2011-12-30 18:18:53
Autor: ToMasz
adaptacja akumulatora
W dniu 30.12.2011 00:15, megrimsNOSPAM@interia.pl pisze:

Czyli, że jak wymieniasz aku na nowe o tych samych
parametrach, to trzeba zaprogramować to w elektronice
auta, bo inaczej moduł lądowania nie będzie wiedział,
że jest nowy i będzie go lądował jak stary... i takie
tam brednie.
(...)
a koledzy piszą jak przekupki na targu.
Jeśli masz alternator stosowany w wielu pojazdach, a z niego wystaje B+ do akumulatora i nic nie ma po drodze - to żadna ekektronika nie wie jaki masz akumulator i jak jest ładowany. Chyba że alternator ma ten porcesor...

ToMasz

Data: 2011-12-30 19:14:47
Autor: J.F
adaptacja akumulatora
Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości
a koledzy piszą jak przekupki na targu.
Jeśli masz alternator stosowany w wielu pojazdach, a z niego wystaje B+ do akumulatora i nic nie ma po drodze - to żadna ekektronika nie wie jaki masz akumulator i jak jest ładowany. Chyba że alternator ma ten porcesor...

Chyba ze akumulator ma jeszcze jeden zacisk do sterowania wzbudzeniem, a procesor jest komputerze samochodu (silnika ?) i ma "inteligentne sterowanie energia".

A moze nawet alternator ma wiecej dodatkowych zaciskow, i jest sterowany CAN.



J.

Data: 2011-12-30 20:11:38
Autor: ToMasz
adaptacja akumulatora
W dniu 30.12.2011 19:14, J.F pisze:
Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości
a koledzy piszą jak przekupki na targu.
Jeśli masz alternator stosowany w wielu pojazdach, a z niego wystaje
B+ do akumulatora i nic nie ma po drodze - to żadna ekektronika nie
wie jaki masz akumulator i jak jest ładowany. Chyba że alternator ma
ten porcesor...

Chyba ze akumulator ma jeszcze jeden zacisk do sterowania wzbudzeniem, a
procesor jest komputerze samochodu (silnika ?) i ma "inteligentne
sterowanie energia".
długo się nad tym zastanawiałem, ale chyba się mylisz. Przyjmuję że niema układu który mierzy prąd wypływający z alternatora. Łatwo jest zrobić układ który mierzy napięcie, ale prąd - 35 amper - już trudniej. tak więc dowolny procesor w komputerze auta może regulować prąd wzbudzenia - przy spadku napięcia - co w skutku zmieni prąd generowany przez alternator. Jednak jaka część tego prądu pójdzie do akumulatora a jaka na światła czy do wzmacniacza audio - tego komputer nie wie.

A moze nawet alternator ma wiecej dodatkowych zaciskow, i jest sterowany
CAN.
wcale bym się nie zdziwił, ale dalej jakoś by trzeba mierzyć prąd docierający do akumulatora. to gruby kabel jest...
ToMasz

Data: 2011-12-30 20:43:59
Autor: P.B.
adaptacja akumulatora
Dnia Fri, 30 Dec 2011 20:11:38 +0100, ToMasz napisa(a):

wcale bym si nie zdziwi, ale dalej jako by trzeba mierzy prd docierajcy do akumulatora. to gruby kabel jest...
ToMasz

A widzisz jakikolwiek problem? Chciaby ci kabel? Teraz 400A DC tak si
mierzy:
http://elkom-serwis.com.pl/cegowe-uni-t/44-- miernik-cegowy-uniwersalny-ut203-uni-t-acdc.html

--
Pozdrawiam,

Przemek

adaptacja akumulatora

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona