adapter hdmi (zrodlo) - dp (monitor)

Data: 2020-07-22 12:54:14
Autor: Marcin Debowski
adapter hdmi (zrodlo) - dp (monitor)
Pomoże ktoś wyszukać taki adapter w rozsądnej cenie na Alim lub Amazonie? :) Na czym polega, najwyraźniej fundamentalny problem, że takich adapteróoe prawie nie ma?

--
Marcin

Data: 2020-07-22 14:13:46
Autor: PiteR
adapter hdmi (zrodlo) - dp (monitor)
in <news:WFWRG.354858$oU.24897fx26.ams1>
user Marcin Debowski pisze tak:

Pomoże ktoś wyszukać taki adapter w rozsądnej cenie na Alim lub Amazonie? :) Na czym polega, najwyraźniej fundamentalny problem, że takich adapteró? prawie nie ma?

a jaka to jest rozsądna?

https://www.amazon.co.uk/dp/B0752D33PJ/ref=cm_sw_em_r_mt_dp_U_8QdgFbWG9KDMZ

--
Piter

człowiek chciał być królem planety
więc matka natura dała mu koronę

Data: 2020-07-24 00:17:18
Autor: Marcin Debowski
On 2020-07-22, PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
[...]

Tak z połowa tego poniższego, ale być może tyle to kosztuje.

https://www.amazon.co.uk/dp/B0752D33PJ/ref=cm_sw_em_r_mt_dp_U_8QdgFbWG9KDMZ

To jest jedyne co znalazłem, a mi jeszcze potrzeba 4k. Tu jest taki model:
https://www.amazon.com/Cable-Matters-DisplayPort-Adapter-Resolution/dp/B00JQORLCG

Ciekawe to zasilające USB. Zdarzają się hdmi bez zasilania? Chyba jednak często, bo włąśnie sobie uświadomiłęm, że wszystkie moje switche hdmi musiałęm pozasilać zewnętrznie.

--
Marcin

Data: 2020-07-24 01:35:28
Autor: PiteR
adapter hdmi (zrodlo) - dp (monitor)
in <news:iMpSG.28847$vLb.25280fx43.ams1>

On 2020-07-22, PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
[...]

czarno widzę

[...]

w hdmi jest +5v ale pewnie za mała wydajność

Data: 2020-07-22 14:23:51
Autor: MF
On 22/07/2020 13:54, Marcin Debowski wrote:
Pomoże ktoś wyszukać taki adapter w rozsądnej cenie na Alim lub
Amazonie? :) Na czym polega, najwyraźniej fundamentalny problem, że
takich adapteróoe prawie nie ma?

Na którym Amazonie? Bo w źródle Twojej wiadomości tylko widzę, że wysyłasz przez serwer w domenie .nl.

<https://www.amazon.nl/s?k=hdmi-dp&s=price-asc-rank> - tu da się coś wybrać za ~3 EUR (co przede wszystkim jest kosztem wysyłki). Czy to rozsądna cena?

--
MF

Data: 2020-07-23 15:56:07
Autor: Adam
W dniu 2020-07-22 o 15:23, MF pisze:
[...]

On chciał w drugą stronę.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-07-23 16:42:39
Autor: ąćęłńóśźż
adapter hdmi (zrodlo) - dp (monitor)
Najprościej kupić krótki kabel DP<-> HDMI i spróbować (krótki czyli co najwyżej 120 cm, bo wtedy omija się błędy transmisji pojawiające się przy długich kablach kiepskiej jakości).
Jak nie pójdzie (dźwięk, bo obraz "musi") to potrzebna aktywna przejściówka.
Z obrazem jeszcze można próbować przestawiać z sygnału RGB na sygnał YUV jakby co.

-- -- -
On chciał w drugą stronę.

Data: 2020-07-24 00:08:16
Autor: Marcin Debowski
On 2020-07-23, ąćęłńóśźż <a@e.pl> wrote:
[...]

Mam i kable i adaptert i...dupa.
Tak, port w monitorze działa :), też zwątpiłem w pewnym momencie, ale może jeszcze posprawdzam z różnymi źródłami hdmi.

--
Marcin

Data: 2020-07-24 00:05:04
Autor: Marcin Debowski
On 2020-07-22, MF <noemail@nospam.noproblem.invalid> wrote:
[...]

Bez znaczenia. Jak jest coś na Amazonie to (1) jest też na innych; (2) lub na Alim. Łatwiej się szuka widząc konkretny model.

<https://www.amazon.nl/s?k=hdmi-dp&s=price-asc-rank> - tu da się coś wybrać za ~3 EUR (co przede wszystkim jest kosztem wysyłki). Czy to rozsądna cena?

Można obstawiać w ciemno, że wszystko poniżej 20-30 EUR to są dp->hdmi.

--
Marcin

Data: 2020-07-24 08:39:10
Autor: MF
On 2020-07-22, MF <noemail@nospam.noproblem.invalid> wrote:
On 22/07/2020 13:54, Marcin Debowski wrote:
Pomoże ktoś wyszukać taki adapter w rozsądnej cenie na Alim lub
Amazonie? :) Na czym polega, najwyraźniej fundamentalny problem, że
takich adapterów prawie nie ma?

[...]

Sorry, chyba miałem chwilowe zaćmienie umysłu.

Poszedłem drogą poszukiwania rozwiązań nietypowych i nieoczywistych i na amerykańskim Amazonie znalazłem coś takiego jak zewnętrzna karta graficzna z wyjściem DP: <https://www.amazon.com/s?k=external+video+card+with+displayport>. Ale ceny są z kosmosu.

--
MF

Data: 2020-07-22 15:07:24
Autor: netx
adapter hdmi (zrodlo) - dp (monitor)
Pomoże ktoś wyszukać taki adapter w rozsądnej cenie na Alim lub
Amazonie? :) Na czym polega, najwyraźniej fundamentalny problem, że
takich adapteróoe prawie nie ma?

Coś z tego może się nada:
https://allegro.pl/listing?string=hdmi%20%22do%20display%20port%22
?

Data: 2020-07-22 15:08:40
Autor: netx
W dniu 22.07.2020 o 15:07, netx pisze:
[...]

Aha... Ali to chodziło o Aliexpress nie Allegro. W takim razie nie pomogę.

Data: 2020-07-22 15:35:55
Autor: heby
On 22/07/2020 14:54, Marcin Debowski wrote:
takich adapteróoe prawie nie ma?

Z czystej ciekawości: one są kierunkowe? Tzn aliexpress zwraca masę takich kabli, ale rozumie że z jakiejś przyczyny musi być komputer HDMI ->  monitor DP ? Zwykły kable HDMI2DP nie działa w tą mniej oczywistą stronę? Nigdy nie sprawdzałem, zaznaczam, chciałbym się dowiedzieć.

Data: 2020-07-22 19:08:09
Autor: ąćęłńóśźż
adapter hdmi (zrodlo) - dp (monitor)
Mogą być jakieś niuanse przy przekazywaniu dźwięku.
Z dźwiękiem to pokopali, czasem przy DP->HDMI potrzebna jest tzw. aktywna przejściówka.
Wtedy chyba żródło (komp) widzi właśnie tę przejściówkę jako urządzenie doń podłączone, a nie nasze urządzenie końcowe (monitor, telewizor) - ale nie jestem tego pewien.
Być może dla HDMI->DP wystąpi podobny kłopot dla dźwięku.
Takie aktywne przejściówki nie są tanie, około 30 $, i jednemu działają drugiemu nie - trzeba zasięgać języka na forach dla konkretnego zastosowania (cały czas piszę o dźwięku, nie o obrazie).

-- -- -
one są kierunkowe?

Data: 2020-07-24 00:00:17
Autor: Marcin Debowski
On 2020-07-22, heby <heby@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Tak, kierunkowe. Niestety, większość sprzedawców o tym w sposób wyraźny nie informuje, a można wywnioskować głównie przez ilustracje (o ile jest). Mam ze 3 takie cuda. Żadne nie działa, co dało mi do myślenia i zacząłem drążyć. Na szczęście dp->hdmi nie kosztuje dużo.

--
Marcin

Data: 2020-07-24 01:55:12
Autor: Marcin Debowski
adapter hdmi (zrodlo) - dp (monitor)
Najtaniej jak mi się udało znaleźć dla 4k:
https://www.aliexpress.com/item/32890174369.html

Nic nie ma o audio, ale chyba zaryzykuję.

- bez zasilania są jakieś 10-20% raniej ale jest ich nie wiel
- nie widziałem żadnego 4k60Hz, ale pewnie w droższych > 50USD bywają.
- dla HD są tańsze, ale nie ma szału.

--
Marcin

Data: 2020-07-24 07:59:31
Autor: PiteR
adapter hdmi (zrodlo) - dp (monitor)
in <news:4crSG.114524$vJ6.61281fx33.ams1>

tutaj jaki wypas za 300 euro

https://www.tempest-av.com/single-post/2019/02/07/HDMI-to-DisplayPort-and-DisplayPort-to-HDMI-Conversion-Explained
https://www.dimedtec.de/medientechnik/HDP-101-4K-HDMI-Buchse-auf-DisplayPort-Buchse-Konverter-Extron-60-1739-01

Data: 2020-08-05 12:04:03
Autor: Marcin Debowski
On 2020-07-24, Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> wrote:
Najtaniej jak mi się udało znaleźć dla 4k:
https://www.aliexpress.com/item/32890174369.html

Uprzejmie donoszę, że działa. 4k i z dźwiękiem. Przynajmniej na jednym laptopie Dell'a.

--
Marcin

Data: 2020-08-05 23:15:04
Autor: Animka
On 2020-07-24, Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> wrote:
Najtaniej jak mi się udało znaleźć dla 4k:
https://www.aliexpress.com/item/32890174369.html

Uprzejmie donoszę, że działa. 4k i z dźwiękiem. Przynajmniej na jednym
laptopie Dell'a.

Ta krótka długość kabli starczyła?

--
animka

Data: 2020-08-06 23:31:50
Autor: Marcin Debowski
On 2020-08-05, Animka <animka@tonie.ja.wp.pl> wrote:
On 2020-07-24, Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> wrote:
[...]

Do podłączenia z kolejnym kablem jak najbardziej. Pewien problem może wystąpić, jak się przy laptopie nie ma portu usb po tej samej stronie co hdmi.

--
Marcin

Data: 2020-08-07 10:35:29
Autor: Animka
On 2020-08-05, Animka <animka@tonie.ja.wp.pl> wrote:
On 2020-07-24, Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> wrote:
[...]

Czyli jak sądzę laptopa masz obok telewizora. Ok.

--
animka

Data: 2020-08-06 11:16:10
Autor: ąćęłńóśźż
adapter hdmi (zrodlo) - dp (monitor)
Już pierwszy rysunek jest mylący co jest źródłem a co celem i w którą stronę idzie sygnał.
4k/30Hz ?
A jak z 4k/50-60Hz ?

-- -- -

Data: 2020-08-06 23:29:38
[...]