adres pozwanego

Data: 2011-06-03 23:07:08
Autor: filo geneza
adres pozwanego
Czy pozew może zawierać adres miejsca pracy pozwanego?
Nie znam adresu zamieszkania i jedyny adres to właśnie miejsce pracy.

czy taki pozew może zastać odrzucony ze względu na brak adresu? a
jeśli tak to czy gdy poznam adres pozwanego to będę mógł złożyć drugi
raz kompletny pozew w tej samej sprawie?

z góry dzięki za poradę,

Data: 2011-06-04 08:25:11
Autor: Liwiusz
adres pozwanego
W dniu 2011-06-04 08:07, filo geneza pisze:
Czy pozew może zawierać adres miejsca pracy pozwanego?

Teoretycznie - wg przepisu - nie.

Ale kiedyś miałem podobny problem, co prawda nie z pozwem, tylko z wnioskiem egzekucyjnym. Też trzeba podać adres zamieszkania. Podałem adres pracy, a komornik zwrócił pismo.

Zawnioskowałem do sądu o kuratora dla doręczeń, a sąd stwierdził, że skoro można doręczyć pismo w pracy, to trzeba tak zrobić i kuratora nie wyznaczył.

Nie znam adresu zamieszkania i jedyny adres to właśnie miejsce pracy.

czy taki pozew może zastać odrzucony ze względu na brak adresu? a

Może być, ale z drugiej strony jak nie napiszesz, że to praca, to może będzie doręczony, nawet do rąk własnych?

jeśli tak to czy gdy poznam adres pozwanego to będę mógł złożyć drugi
raz kompletny pozew w tej samej sprawie?

Tak.

--
Liwiusz

Data: 2011-06-03 23:47:34
Autor: filo geneza
adres pozwanego
On 4 Cze, 08:25, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

> jeśli tak to czy gdy poznam adres pozwanego to będę mógł złożyć drugi
> raz kompletny pozew w tej samej sprawie?

Dzięki,
obawiałem się tylko , że sąd kolejny uzupełniony pozew może uznać za
pozew wnoszony drugi raz w tej samej sprawie - i na tej podstawie
odrzucić.

trochę to dziwna praktyka, że powód powinien podać adres pozwanego,
przecież sąd powinien móc wystepować do spisu o ustalenie adresu
podobnie jak w sprawach karnych,
w ten sposób wielu potencjalnych pozwanych może uniknąć sądu.

Data: 2011-06-04 08:54:46
Autor: Liwiusz
adres pozwanego
W dniu 2011-06-04 08:47, filo geneza pisze:
[...]

Wpierw Cię wezwie do usunięcia braku.

trochę to dziwna praktyka, że powód powinien podać adres pozwanego,

Wynika wprost z przepisu - w pozwie trzeba podać adres zamieszkania (kropka).

przecież sąd powinien móc wystepować do spisu o ustalenie adresu
podobnie jak w sprawach karnych,

Powód też może, pomijając ten niuans, że adres zameldowania, a adres zamieszkania, to mogą być dwie różne sprawy.

w ten sposób wielu potencjalnych pozwanych może uniknąć sądu.

Zależność jest raczej odwrotna - nieinformowanie wierzyciela o zmianie adresu powoduje zazwyczaj skuteczne doręczenie przez awizację. A że w większości spraw powód co do istoty roszczenia ma rację, to i odwoływanie się później przez pozwanego ma niewielki sens.

--
Liwiusz

Data: 2011-06-04 00:08:15
Autor: filo geneza
adres pozwanego
On 4 Cze, 08:54, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

> Dzi ki,
> obawia em si tylko , e s d kolejny uzupe niony pozew mo e uzna za
> pozew wnoszony drugi raz w tej samej sprawie - i na tej podstawie
> odrzuci .

Wpierw Ci wezwie do usuni cia braku.

> troch to dziwna praktyka, e pow d powinien poda adres pozwanego,

Wynika wprost z przepisu - w pozwie trzeba poda adres zamieszkania
(kropka).

> przecie s d powinien m c wystepowa do spisu o ustalenie adresu
> podobnie jak w sprawach karnych,

Pow d te mo e, pomijaj c ten niuans, e adres zameldowania, a adres
zamieszkania, to mog by dwie r ne sprawy.

czy jeśli pozwany jest z tego samego miasta to mogę pójść do urzędu
miasta i tam ustalić? czy to jakaś baza centralna jest?
zależałoby mi uzyskać adres pozwanego w poniedziałek, właściwie to
mogę tez pojechać do wawy (chociaz troche kosztowne) jeśli tam jest
biuro adresowe.

Data: 2011-06-04 09:29:01
Autor: Liwiusz
adres pozwanego
W dniu 2011-06-04 09:08, filo geneza pisze:

czy jeśli pozwany jest z tego samego miasta to mogę pójść do urzędu
miasta i tam ustalić? czy to jakaś baza centralna jest?

http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/381/32/#udost%C4%99pnianie%20danych

zależałoby mi uzyskać adres pozwanego w poniedziałek, właściwie to

I może jeszcze nakaz do środy? Tak, to tylko w T-mobile ;)

--
Liwiusz

Data: 2011-06-04 01:49:41
Autor: filo geneza
adres pozwanego
On 4 Cze, 09:29, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2011-06-04 09:08, filo geneza pisze:

> czy je li pozwany jest z tego samego miasta to mog p j do urz du
> miasta i tam ustali ? czy to jaka baza centralna jest?

http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/381/32/#udost%C4%99pnianie%20danych

> zale a oby mi uzyska adres pozwanego w poniedzia ek, w a ciwie to

I mo e jeszcze nakaz do rody? Tak, to tylko w T-mobile ;)

--
Liwiusz

Dziekuję za link,

wynika z niego, że jest sens udawać się do urzedu gminy dopiero gdy
sąd wezwie do uzupełnienia braków - interes prawny

Obecnie mógłbym pójść z niezłożonym pozwem, w którym jest wolne
miejsce na adres

Data: 2011-06-04 10:53:09
Autor: Alek
adres pozwanego
Użytkownik "filo geneza" <filogeneza@gmail.com> napisał

Dziekuję za link,
wynika z niego, że jest sens udawać się do urzedu gminy dopiero gdy sąd wezwie do uzupełnienia braków - interes prawny

Tak

Obecnie mógłbym pójść z niezłożonym pozwem, w którym jest wolne miejsce na adres

Nie
Znaczy pójść możesz, ale nic nie wskórasz.

Data: 2011-06-04 11:00:59
Autor: Liwiusz
adres pozwanego
W dniu 2011-06-04 10:49, filo geneza pisze:
[...]

cytat:

przykłady dokumentów potwierdzających interes prawny:
wezwanie sądowe, wezwanie komornicze, dokumenty potwierdzające zobowiązanie osoby, której dane mają być udostępnione wobec wnioskującego o udostępnienie danych (np. kopie umów, wezwań do zapłaty, faktur, wyroków sądowych itp.)

--
Liwiusz

Data: 2011-06-04 02:19:42
Autor: filo geneza
adres pozwanego
On 4 Cze, 11:00, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

> Dziekuj za link,

> wynika z niego, e jest sens udawa si do urzedu gminy dopiero gdy
> s d wezwie do uzupe nienia brak w - interes prawny

> Obecnie m g bym p j z niez o onym pozwem, w kt rym jest wolne
> miejsce na adres

cytat:

przyk ady dokument w potwierdzaj cych interes prawny:
wezwanie s dowe, wezwanie komornicze, dokumenty potwierdzaj ce
zobowi zanie osoby, kt rej dane maj by udost pnione wobec
wnioskuj cego o udost pnienie danych (np. kopie um w, wezwa do zap aty,
faktur, wyrok w s dowych itp.)

pozew jest bardziej skomplikowany niżby wynikający z takich
dokumentów...
dotyczy kwestii braku informacji na stronie BIP jak w poście:
https://groups.google.com/group/pl.soc.prawo/browse_thread/thread/8776fa34cf5990ff?hl=pl#

Data: 2011-06-05 03:16:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
adres pozwanego

"Liwiusz" isckrr$rut$1@news.onet.pl

[...]

W moim wypadku (ja byłem powodem) miało sens -- prawomocny wyrok został
skasowany. :) Była kolejna rozprawa i skasowany (anulowany, odrzucony,
unieważniony? -- nie pamiętam a prawnikiem nie jestem) wyrok został
powtórzony. Pozwany więc zyskał jedynie czas.

Ale ciekawostka. :) Ja w pozwie nie poprosiłem o odsetki. Sąd orzekając, był
związany wyrokiem w sprawie karnej i przepisem mówiącym o tym, iż w danej
sprawie odszkodowanie (czy zadośćuczynienie -- nie rozróżniam tych pojęć)
nie może być niższe niż 1500 złotych, a ja o takie właśnie wystąpiłem.
Nie było więc mowy o tym, aby wyrok był inny?

Wyrok mógł zawierać żądanie doliczania odsetek. Sędzia uznała, że
pozwany pogardził sądem, dlatego dodała do mojego żądania właśnie te odsetki.

Kolejny wyrok mógł więc brzmieć nieco inaczej. Ale brzmiał identycznie -- co
oznacza, iż sędzia między wierszami :) uznała, iż za pierwszym razem pozwany
wiedział o toczącym się przeciwko niemu procesie, ale sądem naprawdę pogardził.

Data: 2011-06-05 15:41:42
Autor: ąćęłń
adres pozwanego
kpc
Art. 135.
§ 1. Doręczenia dokonuje się w mieszkaniu, w miejscu pracy lub tam, gdzie się adresata zastanie.

Data: 2011-06-05 18:30:45
Autor: Liwiusz
adres pozwanego
W dniu 2011-06-05 17:41,  ąćęłń pisze:
kpc
Art. 135.
§ 1. Doręczenia dokonuje się w mieszkaniu, w miejscu pracy lub tam, gdzie się
adresata zastanie.

Co nie znosi obowiązku:

"Gdy pismo procesowe jest pierwszym pismem w sprawie, powinno ponadto zawierać oznaczenie miejsca zamieszkania lub siedziby stron"

--
Liwiusz

Data: 2011-06-06 07:23:28
Autor: ąćęłń
adres pozwanego
Przecież od dawna piszę, że w polskim systemie doręczenia fikcyjnego, w interesie powoda jest podawać Twój adres ;-)

-- -- -

Data: 2011-06-06 07:26:44
Autor: filo geneza
adres pozwanego
On 5 Cze, 18:30, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

"Gdy pismo procesowe jest pierwszym pismem w sprawie, powinno ponadto
zawierać oznaczenie miejsca zamieszkania lub siedziby stron"

to jaki skutek prawny bedzie miał pozew doręczony do miejsca pracy i
do pozwanego, jeśli jedynym adresem pozwanego zawartym w pozwie bedzie
miejsce pracy?

Data: 2011-06-06 18:45:46
Autor: Liwiusz
adres pozwanego
W dniu 2011-06-06 16:26, filo geneza pisze:
[...]

Skutek będzie miał doręczony, tylko że lege artis wcześniej sąd zanim coś wyśle, powinien wezwać do usunięcia braku i wskazania adresu zamieszkania.

--
Liwiusz

Data: 2011-06-06 20:51:43
Autor: Johnson
adres pozwanego
Liwiusz pisze:

Skutek będzie miał doręczony, tylko że lege artis wcześniej sąd zanim coś wyśle, powinien wezwać do usunięcia braku i wskazania adresu zamieszkania.

Prawda jest taka że jak wpiszesz adres w pozwie to sąd przyjmie że jest to adres zamieszkania (no chyba że mu wyraźnie napiszesz że to jest adres pracy). Doręczy i jak sie okaże że powód wskazał adres pracy zamiast adresu zamieszkania to sąd zwrócić pozwu nie będzie już mógł. Sąd już niewiele będzie mógł.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-06-05 21:22:52
Autor: Johnson
adres pozwanego
filo geneza pisze:

Dzięki,
obawiałem się tylko , że sąd kolejny uzupełniony pozew może uznać za
pozew wnoszony drugi raz w tej samej sprawie - i na tej podstawie
odrzucić.

Wszystko zależy co się stanie z pierwszym pozwem.

[...]

W sprawach karnych sąd też nie przyjmie aktu oskarżenia bez adresu oskarżonego.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-06-06 10:45:15
Autor: ąćęłń
adres pozwanego
Pytanie:
Czy ma być adres ZAMIESZKANIA, czy adres do doręczeń?

Można posiłkować się wystąpieniem do ewidencji MSWiA o podanie adresów zameldowania (stałego i czasowego) osoby.
Trochę to trwa niestety, kilka tygodni jesli nie nastapi w międzyczasie jakaś dodatkowa korespondencja.

-- -- -