adres zameldowania/zamieszkiwania przy zakładaniu konta w BS

Data: 2009-12-02 15:32:53
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
adres zameldowania/zamieszkiwania przy zakładaniu konta w BS
drugi raz stykam się z tym że bank spółdzielczy
przed założeniem rachunku krzywi się na mój adres
zameldowania (daleki od adresu tejże placówki)

czy 2x zetknąłem sie z wyjątkowo dziwnym dziwactwem czy może wszystkie BS-y tak mają? I czy wynika to z osobowości pracownikow (miłość
do papierków) lub ich doświadczenia życiowego oraz
przyzwyczajenia ("bo w Polsce Ludowej tak było")?

czy może istnieją jakieś przepisy prawa, które
mówią że bank działa w gminie X i nie wolno mu
świadczyć usług dla mieszkańca gminy Y?

Data: 2009-12-02 19:43:05
Autor: Adam Płaszczyca
adres zameldowania/zamieszkiwania przy zakładaniu konta w BS
Dnia Wed, 02 Dec 2009 15:32:53 +0100,
zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl napisał(a):
czy może istnieją jakieś przepisy prawa, które
mówią że bank działa w gminie X i nie wolno mu
świadczyć usług dla mieszkańca gminy Y?

A nie możesz banku zapytać?
(nie, nie istnieją)

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)

Data: 2009-12-02 23:50:20
Autor: Grzexs
[...]

Nie. Ja mam adres zameldowania dokładnie "po przekątnej" przez Polskę od   banku i nikt nawet okiem nie mrugnął (tylko się trochę mylili w czytaniu). I nikt mnie nie zapytał o adres zamieszkania - a ten w miejscowości, gdzie bank. Generalnie BS-y należy traktować indywidualnie - co bank, to obyczaj.

--
Grzexs

Data: 2009-12-03 00:20:05
Autor: MK
Użytkownik <zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl> napisał w wiadomości news:7910.0000009d.4b167a95newsgate.onet.pl...
[...]

A jak sadzisz... dlaczego sa np. Bank Spoldzielczy w Wolominie, Bank Spoldzielczy w Nieporecie itp. a nie np. Bank Spoldzielczy Wedkarzy? ;) Nie daje to do myslenia? Jesli nie to polecam

http://www.rp.pl/artykul/274305,281032_Banki_spoldzielcze_bez_kompleksow.html
"Obszar działania banku spółdzielczego wynika z ustawy. O ile liczba placówek nie jest ograniczona, o tyle ich lokalizacja zależy od wysokości funduszy własnych banku. Zgodnie z ustawą bank spółdzielczy może prowadzić działalność na terenie powiatu, w którym znajduje się jego siedziba, oraz w powiatach, w których w dniu wejścia w życie ustawy znajdowały się jego placówki.

Poza tym brane są pod uwagę fundusze własne banku. Bank mający fundusze własne wyższe niż równowartość 1 mln euro, lecz niższe niż równowartość

5 mln euro, może prowadzić działalność na terenie województwa, w którym znajduje się jego siedziba, oraz w powiatach, w których znajdują się jego placówki. Natomiast jeśli fundusze własne banku są równe lub wyższe niż równowartość 5 mln euro, może prowadzić działalność na obszarze całego kraju. "

MK

Data: 2009-12-03 02:57:41
Autor: BK
On 3 Gru, 00:20, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:
Użytkownik <zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl> napisał w wiadomościnews:7910.0000009d.4b167a95newsgate.onet.pl...

> [...]

placówki. Natomiast jeśli fundusze własne banku są równe lub wyższe niż
równowartość 5 mln euro, może prowadzić działalność na obszarze całego

nie mieszajmy trzech rzeczy:
- metodyki nazywania bankow spoldzielczych
- terenu dzialania banku spoldzielczego
- adresu zameldowania klienta banku spoldzielczego

te rzeczy nie maja ze soba wiele wspolnego...:)

ps. banku wedkarzy nie ma, ale sa:
bank rzemiosla i rolnictwa
bank spoldzielczy w dzialdowie, z siedziba w lidzbarku
czy np bank spoldzielczy rolnikow w opolu
i moj ulubiony
nadwislanski bank spoldzielczy w czerwinsku nad wisla z siedziba w
wyszogrodzie

Data: 2009-12-03 11:57:02
Autor: xbartx
Dnia Thu, 03 Dec 2009 02:57:41 -0800, BK napisał(a):

[...]

No ten ostatni rzeczywiście się zacnie zwie :)

Data: 2009-12-04 09:12:07
Autor: scholastyk
> [...]

> spoldzielczy rolnikow w opolu i moj ulubiony
> nadwislanski bank spoldzielczy w czerwinsku nad wisla z siedziba w

Przy okazji chciałem zauważyć, że niektóre banki spółdzielcze są zarządzane nadzwyczaj sprawnie. Taki np. Bank Spółdzielczy w Łubowie (mała gmina wiejska koło Gniezna) tak się rozrósł, że przeniósł swoją siedzibę do Poznania i teraz ma oddziały nawet w Szczecinie i Bydgoszczy, a swoje lokaty reklamuje na billboardach w Poznaniu (pod marką Neobank).

Pozdrawiam
scholastyk

Data: 2009-12-03 23:49:53
Autor: MK
Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:41c51197-ed62-4f73-ae1d-be953ac9c805j24g2000yqa.googlegroups.com...

nie mieszajmy trzech rzeczy:
- metodyki nazywania bankow spoldzielczych
- terenu dzialania banku spoldzielczego
- adresu zameldowania klienta banku spoldzielczego

te rzeczy nie maja ze soba wiele wspolnego...:)

Hm... a czy np. oferta kredytu klientowi mieszkajacemu na drugim koncu Polski bedzie swiadczeniem uslug w obrebie powiatu? Pamietamy oczywiscie o tym, ze bank oferuja uslugi za posrednictwem Internetu. Faktem jest, ze wiekszosc osob bardzo luzno podchodzi do obowiazku meldunkowego, ale czy to oznacza, ze w ogole nalezy ignorowac istnienie takiego prawa?

MK

Data: 2009-12-04 01:28:36
Autor: BK
On 3 Gru, 23:49, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

wiekszosc osob bardzo luzno podchodzi do obowiazku meldunkowego, ale czy to
oznacza, ze w ogole nalezy ignorowac istnienie takiego prawa?

MK

Nie mowie o ignorowaniu tego prawa tylko o jego pewnym bezsensie.
Prawo to uchwalono w jednym konkretnym celu - gdy otworzono "rynek"
banki spoldzielcze przekredytowaly sie [wiele z nich zostalo po prostu
wydymanych przez cwaniakow] i nie majac know-how w zakresie ryzyka
kredytowego/windykacji banki padaly jeden za drugim.

Jednak w dobie internetu, kart platniczych, bankomatow i na dzien
przed likwidacja obowiazku meldunkowego taki "zakaz" jest po prostu
pustym zapisem, ktorego nie da sie egzekfowac.

Lepszym rozwiazaniem jest "kaganiec" produktowy. Bank z Pacanowa niech
sobie zaklada ror'y i wydaje debetowki ludziom w calym kraju Czemu
nie? Niech tylko nadzor i zrzeszenia pilnuja kredytow. Bazujac na
roznych wspolczynnikach [kapital wlasny,wspolczynnik wyplacalnosci
statystyki kredytow itp] mozna poszczegolnym bankom pozwalac na
kredyty niezabezpieczone, limity w ror, kk itp.itd. Targetem banku
powinni byc ich czlonkowie oraz rolnicy i msp w rejonie funkcjonowania
banku [jego oddzialow], poziej zwykli ki np. pracujacy w obszarze
dzialania banku itp.

BS taka ma role, ze powinien kredytowac glownie rolnikow i msp w
regionie zeby ten region wspierac. Ale nie rozumiem czemu taki BS ma
nie oferowac ror np. wszystkim w kraju tak zeby sie promowac, zbierac
osady i np. zeby dzieci rolnikow i msp z regionu jak wyjada na studia
mialy swoj ror:)

Data: 2009-12-03 22:12:25
Autor: agent73
On Thu, 3 Dec 2009 00:20:05 +0100, "MK" <macka@interia.pl> wrote:

[...]

[...]

Tylko co to ma do rzeczy jeśli chodzi o adres zamieszkania, czy też
zameldowania, (potencjalnych) klientów?

--
A.

Data: 2009-12-05 14:27:52
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
> [...]
>"Obszar działania banku spółdzielczego wynika z ustawy. O ile liczba

przy wrogiej i złośliwej interpretacji prawa, należałoby bankom spółdzielczym
_zabronić_ udostępniania internetowego kanału dostepu do rachunku, bo skoro
bank spółdzielczy na zadupiu ma działać np. w powiecie dadupiańskim, to
działalność ogólnopolska lub ogolnoświatowa (a taka jest natura internetu)
byłaby łamaniem prawa.
Tylko co to ma do rzeczy jeśli chodzi o adres zamieszkania, czy też
zameldowania, (potencjalnych) klientów?

no właśnie. Bank Spółdzielczy w Sejnach, gmina Sejny, przyjeżdża sobie klient
zameldowany po drugiej stronie polski, np. w Bogatyni, chce otworzyć rachunek
oszczędnościowy i wpłacić np. 50.000 euro. Dlaczego? Bo tak!

Pytanie: gdzie bank świadczył usługę? W Sejnach, na swoim terenie działania.
A to że klient jest z innego terenu? Toż to problem klienta, jeśli jadąc po
swój depozyt wyda na benzynę więcej niż zarobi na odsetkach. To nie pracownik
banku powinien się tym przejmować ale wyłacznie kandydat na klienta tego banku.

--

adres zameldowania/zamieszkiwania przy zakładaniu konta w BS