adwiga Staniszkis: to ja mówiłam o liście osób zagrożonych Kaczyńskiemu

Data: 2012-06-26 14:58:26
Autor: Przemysław W
adwiga Staniszkis: to ja mówiłam o liście osób zagrożonych Kaczyńskiemu
To Jadwiga Staniszkis powiedziała Jarosławowi Kaczyńskiemu o tzw. krótkiej liście, na której miały znaleźć się osoby zagrożone w Polsce - informuje serwis wprost.pl. Znana socjolog potwierdziła te informacje, jednak w rozmowie z serwisem podkreśliła, że była to jedynie "luźna rozmowa z prezesem" i nie miała na myśli "likwidacji fizycznej".

- To nie jest żadna spisana lista. To była moja luźna rozmowa z prezesem, w której padło kilka nazwisk. Mówiliśmy, że osoby, które mają ogromną wiedzę o mechanizmach i początkach III RP, a dziś krytykują władzę, mają problemy. Są wyciszane. Ale absolutnie nie miałam na myśli likwidacji fizycznej, tylko podważanie ich wiarygodności przez stawianie im zarzutów - zapewniła Staniszkis.

Jak informuje serwis wprost.pl, w rozmowie między Staniszkis a Kaczyńskim padły nazwiska m.in. Zbigniewa Siemiątkowskiego (prokuratura postawiła mu zarzuty ws. więzień CIA w Polsce - red.), gen. Gromosława Czempińskiego (kilka tygodniu temu zatrzymano go pod zarzutem korupcji - red.) i gen. Sławomira Petelickiego.

Prezes PiS pytany w ubiegłym tygodniu o okoliczności śmierci gen. Petelickiego powiedział: "Kilka tygodni temu miałem rozmowę, w której pewna bardzo znana uczestniczka polskiego życia publicznego powiedziała mi, że jest takich kilka osób zagrożonych, bo za dużo mówią o tym, jak to w Polsce naprawdę było w ciągu tych przeszło 20 lat, m.in. na początku okresu przemian. Wśród tych zagrożonych był pan Petelicki. I tej wiedzy nikt mi nie odbierze. Został wymieniony wśród zagrożonych i już nie żyje".

- Jeszcze raz mówię, że kilka tygodni przed tym wydarzeniem pewna osoba - nie mam upoważnienia, by wymieniać jej nazwisko - ale jest to osoba powszechnie znana, wymieniła go na krótkiej liście osób, które bardzo dużo mówią i są w związku z tym zagrożone, zresztą niektóre z nich zostały już na różne sposoby uderzone - tyle mogę powiedzieć. (...) To jest przesłanka do pewnego sceptycyzmu w sprawie koncepcji samobójstwa - mówił wtedy Kaczyński.

Jego wypowiedź odbiła się szerokim echem wśród polityków i komentatorów politycznych. Sprawą zajęła się też prokuratura, która zapowiedziała, że Jarosław Kaczyński zostanie przesłuchany w tej sprawie. Termin przesłuchania nie jest jeszcze znany, ale prezes PiS zapowiedział już, że wymieni osoby, o których usłyszał, że "dostają po głowie" w związku ze swoją działalnością.

Generał Petelicki został w 16 czerwca znaleziony przez żonę w podziemnym parkingu wielorodzinnego budynku, w którym mieszkał, na warszawskim Mokotowie. Znaleziono przy nim broń, z której padł strzał. Najbardziej prawdopodobną, na co wskazują śledczy, wersją śmierci generała jest samobójstwo.

Petelicki był generałem w stanie spoczynku; oficerem wywiadu PRL, potem założycielem i pierwszym dowódcą jednostki GROM. We wrześniu skończyłby 66 lat. Pozostawił żonę i dwoje dzieci.

http://wiadomosci.onet.pl/gen-slawomir-petelicki-nie-zyje,5171551,temat.html

Przemek

--

"Istnieje przedsiębiorstwo produkujące kłamstwa - PiS jako partia i "Gazeta Polska", media o. Rydzyka jako narzędzie propagandy.
 I nie chodzi tu tylko o kłamstwo smoleńskie, ale o kłamstwa dotyczące wielu innych spraw:  domniemanego obecnego rozbioru Polski, mitycznego dorobku politycznego Lecha Kaczyńskiego,

adwiga Staniszkis: to ja mówiłam o liście osób zagrożonych Kaczyńskiemu